Raporty z testów Broken Ranks, aktualne prace, klient 2D – Obecnie pracujemy nad… Cz. 209

W tym odcinku odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które dotyczą klienta do wersji 2D. Poza tym przybliżamy wnioski z playtestów Broken Ranks przeprowadzonych przez zewnętrzną firmę. Często pytaliście nas o Gildie, a zatem na deser zapraszamy do obejrzenia nowych grafik budynków gildiowych.

Klient gry

Cieszymy się, że wielu z Was przeszło z wersji przeglądarkowej na klienta gry. Dzięki temu będziecie mogli kontynuować przygodę w świecie Taernu nawet po wyłączeniu Flasha. Wiele osób pobrało i zainstalowało launchera, który następnie zaciągnął wszelkie pliki niezbędne do gry. Naszego klienta znajedziecie pod linkiem – https://www.taern.pl/TaernInstaller.exe (pamiętajcie, aby nie pobierać pliku z nieznanych, niezaufanych źródeł). Gorąco zachęcamy do pobrania i instalacji wszystkich tych, którzy jeszcze tego nie uczynili.

Windows, a Flash Player

Korzystając z okazji chcieliśmy poinformować o tym, co być może wyczytaliście już na innych portalach. Mianowicie, Microsoft udostępnił nową aktualizację (KB4577586) dla Windowsa 10, która odinstalowuje Flasha. Dodatkowo nie pozwala na jego ponowne zainstalowanie. Póki co, nie jest dostępna przez automatyczny system “Windows Update”, aczkolwiek na początku roku 2021 stanie się obowiązkowa. Wobec tego, jeszcze raz gorąco zachęcamy do pobierania naszego launchera, aby uniknąć komplikacji związanych z wyłączeniem / usunięciem Flash Playera – link powyżej.

Problemy z instalacją i uruchamianiem launchera

Jeśli chodzi o samego klienta, to mimo wszystko zdarzały się sytuacje, gdy instalacja utknęła w miejscu i po prostu nie chciała ruszyć. Problem brał się to z błędnie pobranego pakietu, np. przez przeciążenie, gdy wiele osób pobierało klienta jednocześnie. Wówczas wystarczyło ponownie ściągnąć launcher i go uruchomić. Podobnie, jeśli chodzi o problemy po zainstalowaniu, w trakcie pobierania czy rozpakowywania plików gry. W większości przypadków wystarczyło odinstalować launcher, usunąć ewentualne pozostałości, a następnie spróbować jeszcze raz.

Ze swojej strony staramy się wyjść temu naprzeciw. Planujemy dodać funkcję sprawdzania plików, która będzie weryfikowała czy coś nie jest zepsute, albo czy najzwyczajniej nie brakuje któregoś z plików potrzebnych do gry. Powinno to pomóc również przy ewentualnych innych kłopotach związanych z uruchamianiem gry przez klienta.

Poprawka zooma – pomoc przy wysokiej rozdzielczości

Dobrą wiadomością jest to, że niedawno udało się usprawnić funkcję zoomu (przybliżania i oddalania), która jest dostępna pod ikonkami “plusa” i “minusa”, na górze ekranu. Jest to pomocne szczególnie, gdy mamy ustawioną wysoką rozdzielczość na komputerze, ponieważ wówczas widok w grze jest bardzo oddalony. Z opcji przybliżania można skorzystać podczas chodzenia po mapie i w walce.

Szybsze działanie i wczytywanie

Niewątpliwym plusem, często przez Was przytaczanym, jest szybsze wczytywanie map oraz brak “zamulania”, gdy chcemy porobić coś innego, a grę w kliencie po prostu zminimalizujemy do paska przeglądarki. My również jesteśmy z tego zadowoleni 😉

Najczęstsze pytania

Co z graczami, którzy logują do świata Taernu przez Facebooka?

Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana niż mogłoby się wydawać. Niemniej jednak pracujemy nad usprawnieniem całej procedury, aby osoby korzystające z Facebooka mogły bez problemu przejść na klienta. Niebawem pojawi się stosowne info z odpowiednimi opcjami, które to umożliwią.

Co z użytkownikami wersji Windowsa starszej niż 7, Linuxa czy osobami grającymi na MAC-u?

Klient gry jest kompatybilny wyłącznie z wersjami Windowsa od 7 wzwyż. Zatem nie będzie funkcjonował na XP. Nie ma co się jednak niepotrzebnie martwić. Cytując Dryga: “Na Win XP jest o tyle dobrze, że tam od dawna nie ma już żadnych aktualizacji. Dlatego wersja przeglądarkowa po 2020 roku wciąż będzie śmigać tak, jak śmigała”. Podobnie, jeśli chodzi o Linuxa – launcher nie zadziała, ale na przeglądarce nadal będziecie mogli pograć. Co do MAC-a, nie planujemy tworzyć dedykowanego klienta dla tej wersji gry – z tym będziemy kombinować pod klienta Broken Ranksowego.

Czy jest klient gry na telefony?

Nie ma launchera w wersji mobilnej. Niemniej jednak gra powinna działać na mobilnych przeglądarkach (np. Puffin i Dolphin) w taki sposób, jak do tej pory.

Jeśli coś jeszcze przychodzi Wam do głowy, to nie krępujcie się – zapraszamy do komentowania. A tak poza tym, udało Wam się dopasować nowy skin hełmu (“Odkrywca”) do reszty sprzętu? Pokażcie swoją stylówkę 😉

Broken Ranks

Testy TryEvidence

Najważniejszą rzeczą, o której chcieliśmy dziś napisać, są testy. Otrzymaliśmy obszerne raporty z drugich tzw. playtestów. Odbyły się one z zastosowaniem identycznych jak poprzednio technik (opisywaliśmy je TUTAJ), jednak na większej grupie osób. Oczywiście miały miejsce po wdrożeniu odpowiednich poprawek, wynikających z poprzednich raportów. Analiza tych raportów decyduje o zakresie naszej pozostałej – do premiery Broken Ranks – pracy, dlatego część z naszego zespołu poświęciła czas na dokładne zgłębienie tematu. Testerzy dostali do wglądu – podobnie jak poprzednio: zadanie przejścia początku wątku głównego, tzw. Prologu wraz z tutorialami, niektóre nowe questy, instancje. oraz cały początkowy obszar gry.

Raporty z testów

A jaki jest wynik?
Chwali się naszą grę za atrakcyjną oprawę graficzną, świetnie dopracowane questy, ciekawy wątek główny. Największe uznanie znajduje jednak nietuzinkowy system walki – podkreśla się zarówno jego oryginalność, jak i to, że walki potrafią być wciągające. Jest to najmocniejszy punkt naszej gry.

Z minusów – w zasadzie wszystko to, czego w taki czy inny sposób jeszcze nie dopracowaliśmy, choć mieliśmy na uwadze. System walki i mechanika są już znacznie lepiej wytłumaczone niż poprzednio – ale brakuje nieco zaawansowanych informacji, które zostawiliśmy na dalszą część do rozbudowania, jeśli przyjęty system tutoriali by się sprawdził.

Poza tym:

  • Brakuje nam warstwy eksploracyjnej w naszej grze – cały komponent “mapy” zostawiliśmy na ostatni etap poprawek.
  • Brak craftingu – na razie w BR nie funkcjonuje w ogóle zbieractwo (zostawiliśmy na koniec tę mechanikę), do premiery przeniesiemy je w formie znanej z aktualnego Taernu. Szerszy crafting to ogromny temat, który będziemy rozbudowywali w przyszłych aktualizacjach.
  • Trudności z rozwojem na najniższych poziomach oraz płatności platynowe: balans gry pod kątem gospodarki serwerowej na najniższych poziomach wymaga odświeżenia i zostawiliśmy go również na koniec – chodzi o łatwość w pozyskaniu sprzętu, złota, szybkość ekspienia. To temat nieruszany od lat – na istniejących serwerach wszystko opiera się o handel między graczami, łatwo wszystko zdobyć. Na nowych już niekoniecznie. Testujących odstraszało też to, że myśleli, że w sklepie TRZEBA płacić platyną – prawdopodobnie poprawa UI wystarczy. Problemem też były pety dostępne tylko za platynę.

Tutaj pytanie do Was: co może odstraszać nowych graczy w Taernie? Co moglibyśmy zrobić, aby wrażenia nowych graczy były jak najlepsze? Co dodać w szczególności na niższych poziomach? Jak sądzicie?

  • Oprócz ww. mamy również sporo różnych drobnych uwag i poprawek dotyczących UI: walki, okien interfejsowych. Również tu, nie przeszliśmy jeszcze etapu ostatniego szlifu i dopracowania finalnego wyglądu – takie rzeczy zostawione są na koniec, na wypadek ewentualnych zmian w jakichś funkcjonalnościach.

Co dalej?

Jak można zobaczyć, łatwo wynika z tego, co jeszcze jest przed nami:

  • dokończenie tutoriali: zdajemy sobie sprawę, że Was, naszych starych wyjadaczy 🙂 kwestie samouczków mało interesują. Jednak one są niezwykle ważne przez wzgląd na wszystkich przyszłych graczy, którzy do nas dołączą wraz z Broken Ranks. To pierwsze chwile z grą najczęściej decydują, czy zatrzyma się tu ktoś na dłużej, czy nas zostawi. Przygotowana nowa odsłona tutoriali, postawienie na stopniowe, dokładne tłumaczenie różnych elementów gry po kolei zostało bardzo dobrze przyjęte. Przed nami dokończenie tematu – opracowanie zaawansowanych tutoriali walki, do których gracz będzie mógł sobie wracać w dowolnej chwili.
  • eksploracja: tę część zdecydowanie musimy poprawić. W tym temacie zawierają się dwie rzeczy:
    a) dokończenie naszej mapy świata ze swoimi dodatkowymi funkcjonalnościami (odsłanianie kolejnych elementów poznawanego świata, naniesienie NPC-ów z dostępnymi questami / zleceniami, sklepów i innych tego typu informacji).
    b) dorzucenie najprostszego, eksploracyjno – kolekcjonerskiego wątku – nowa funkcjonalność, która, dzieląc nasz świat na różne strefy, zbierze nam w całość ile mamy questów do odkrycia, zleceń, instancji, itp. Będzie to ściśle powiązane z naszą mapą.
  • poprawki interfejsu: finalizowanie wszystkich interfejsowych drobiazgów.
  • przegląd balansu gry na początkowych poziomach pod kątem nowych serwerów (sposoby zarabiania, możliwości zdobywania sprzętu, potów, petów, szybkość ekspienia, rebalans questów itp.).

Oprócz ww. punktów mamy jeszcze do zrobienia dwa ważne usprawnienia, pośrednio związane z czatami:

  • wyszukiwarka drużyn (pisaliśmy o niej TUTAJ)
  • i (uwaga, to nie żart!) – targowisko. Tak, to punkt obowiązkowy. Naprawdę!

To tyle z rzeczy, które musimy jeszcze opracować. Za to jeśli chodzi o proces przepinania gry – jesteśmy już bliżej końca, niż dalej.

Nad czym działamy?

Nieustająco jesteśmy w trakcie nudnego do opisywania procesu przepinania i dopracowywania całej rzeszy mobów, NPC-ów, questów, animacji, ilustracji i tak dalej. Oprócz tego rozpoczęliśmy jeden z ostatnich dużych tematów – redesign awatarów NPC oraz mobów. To temat, który nie musi być w pełni zrealizowany przed premierą – ile damy radę, tyle będzie. W skrócie – chcemy mieć je wszystkie większe, wyraźniejsze oraz nadać im spójny, nowocześniejszy, rysunkowy styl. Podrzucamy wam przykładową stylistykę, w której utrzymane będą nowe “mordki” bohaterów spotykanych w questach i na mapach – tu dwie nowe, poboczne postacie, które poznacie w Trentis, strażnicy Ollte i Enas:

Odpowiednio docięty, Ollte będzie prezentował się w naszej grze w takiej formie:

Questy

Skoro już jesteśmy przy questach – rozwińmy temat. W poprzednich blogach wspominaliśmy o tym, że przepinamy do Broken Ranksa już istniejące questy. Zadanie to z pozoru wydaje się dość proste – kopiuj/wklej i lecimy dalej. 😉 Jednak takie podejście do ich implementacji sprawiłoby, że na tle tych zupełnie nowych wypadałyby one bardzo średnio. Dlatego też każdy z nich doczeka się mniejszych lub większych zmian, a niektóre – te najsłabsze i niewiele wnoszące do lore gry – po prostu wylecą, o czym już wspominaliśmy. Ściany tekstu, duża ilość didaskaliów, opisywanie tego, co się dzieje zamiast pokazywania – to są rzeczy, które dobrze znamy z 2D, zwłaszcza jeśli chodzi o najstarsze questy. W nowych wersjach będą one bardziej dynamiczne, zarówno pod względem dialogów, jak i mechanik, a dzięki temu ciekawsze i przyjemniejsze dla oka.

Główny wątek

Obecnie jesteśmy na finiszu jeśli chodzi o poboczne zadania z okolic Trentis – większość z nich została już ostatecznie przetestowana i zamknięta. Aktualnie trwają prace nad questami z kolejnych dwóch dużych rejonów: Alarilu wraz z jaskiniami oraz Lasu i Gór Koldów. Zaczęliśmy też inwentaryzację dobrze Wam znanego wątku głównego. To właśnie on wymaga szczególnego potraktowania – w końcu walka za Taern to nasze największe i najważniejsze zadanie. Chcemy, by gracz poczuł się w nią jeszcze bardziej zaangażowany. Oczywiście nie zrezygnowaliśmy z tworzenia zupełnie nowych misji. Ostatnio powstał kolejny quest związany z bossem (docelowo chcemy, by każdy posiadał jakieś tło fabularne) – tym razem jest to gratka dla wielbicieli przesiadywania w Gawrze. Czy można połączyć romantyczną historię rodem z “Romeo i Julii” z krwiożerczym Niedźwiedziem? A można, jak najbardziej. Jeśli do tego spojrzymy na nią z przymrużeniem oka, odbijemy w nieco krzywym zwierciadle i dodamy trochę magii… W Broken Ranksie na pewno będziecie mogli zaznajomić się z tą lekko dziwną, ale ciekawą historią. 😉

Grafika

Także pod względem graficznym dopracowujemy najważniejsze elementy questów. Jedną z bardziej zapadających w pamięć postaci z wątku głównego jest na pewno Kadri. W Broken Ranksie nadal będzie nas wspierać. Nie tylko słowem, ale też dwoma długimi nożami. Młoda i atrakcyjna, ale jednocześnie bojowo nastawiona wojowniczka, z którą lepiej nie zadzierać, doczekała się swojego unikalnego modelu:

Moglibyśmy Was zapytać, czy model Kadri jest ładny, ale w przypadku kolejnego moba, którego grafikę udało się nam ostatnio dopiąć, ciężko postawić tego typu pytanie. Oto przed Wami nowa wersja ogra:

Ilustracje gildiowe

W poprzednim blogu podrzuciliśmy kilka wstępnych ilustracji wnętrz w budynkach gildiowych. Prace trwają i chcemy podzielić się z Wami efektami rozwoju koncepcji i wprowadzenia poprawek w teleporcie i depozycie:

Na dalszym etapie prac są klatki. Oto render wykonanego modelu 3d na podstawie konceptów, które mieliście okazję obejrzeć w poprzednim blogu:

To by było na tyle, jeśli chodzi o nowości ze świata Taernu. No… a przynajmniej te, którymi zdecydowaliśmy się podzielić na tę chwilę 😉 Dziękujemy i zapraszamy za miesiąc. Koniecznie dajcie znać w komentarzach, jakie są wasze przemyślenia na temat zawartości dzisiejszego bloga.

160 thoughts on “Raporty z testów Broken Ranks, aktualne prace, klient 2D – Obecnie pracujemy nad… Cz. 209

  1. Będzie coś robić na temat “HOHGRAT”
    Bo śmieszny trochę jest
    Jak robi pojedynczy lek to leczy 1000 (bez buffów)
    A jak robi x2 razy lek to wpierw leczy 900 a potem 750 (Czemu nie 1000 na start tylko mniej)
    Pozdrawiam.

  2. Czy odnowione/ przepiete questy będą udostępnione starym graczom? Jeśli tak, to czy będziemy ponownie nagradzani za nie, czy tylko dostaniemy do wglądu jak kiedyś odnowiony prolog?

  3. Kurde nie wiem dlaczego ale za każdym kolejnym blogiem wydaję mi się jakbyście byli coraz dalej. Jeszcze niedawno tak myślałem, że chyba 3D będzie w drugiej połowie 2021 ale teraz po przeczytaniu np. “To tyle z rzeczy, które musimy jeszcze opracować. Za to jeśli chodzi o proces przepinania gry – jesteśmy już bliżej końca, niż dalej.” albo teksty “takie rzeczy zostawione są na koniec”, “zostawiliśmy go również na koniec”, “zostawiliśmy na koniec tę mechanikę”, “cały komponent “mapy” zostawiliśmy na ostatni etap poprawek.”, ludzie kur.. czy wy czasami czytacie te blogi, bo to brzmi mega głupio jak się czyta tylko teksty “na koniec”, to wy na koniec zostawiacie sobie 50% całej roboty… dajcie znać kiedy kiedy będzie ten wielki “koniec”, wtedy zacznę odliczać kolejne 4/5 lat do premiery :/
    Nie chcę tutaj być źle zrozumiany, ale to wygląda bardzo bardzo źle, na przykład moment w którym w blogu z 18 czerwca ogłaszacie początek prac na gildiami, a mamy 10 listopada, a tu nadal mamy koncepcje, no rozumiem, że ma to być wszystko idealne ale aby pół roku robić gildie… to jest trochę przesada.
    Ogólnie prosiłbym o więcej konkretów co jest czego nie ma i ile wam to zajmie, nie dokładne czas ale np. targowisko 4-6 miesięcy, Gildie jeszcze około 2-3 miesiące aby zrozumieć trochę to jak to faktycznie wygląda.

  4. Z innej beczki. Jeśli chodzi o wygląd Latarnie życia to moim zdaniem powinna być bardziej zachowana w takiej formie jaka jest. Sama “lampa” jest zbyt “wklęsnięta” w ten kij. Powinna być bardziej na końcu i zwisać być “luźna” a nie jeszcze dodatkowo “przytwierdzona” od dołu.

  5. Blog bardzo fajny, podoba mi się niemal wszystko, szczególnie koncept nowego depozytu :3 Mam nadzieję, że w przypadku teleportu na budkach z docelowym miejscem teleportacji nie zostaną wykorzystane te same grafiki co w 2D, bo szczerze mówiąc nie pasują one do tak ładnego wnętrza. Liczę również na to, że nowe questy będą jeszcze lepsze od obecnych, które, przynajmniej w mojej opinii już teraz są bardzo dobre, a w szczególności humor zawarty w niektórych z nich (do dziś uśmiecham się na myśl o narzędziu kacotwórczym czy o widmowych orkach w wychodku 🙂 Jeśli chodzi o launcher to muszę przyznać, że śmiga naprawdę fajnie, w końcu można pograć bez strachu o to że wywali cię w środku walki. No, ale niestety, byłoby zbyt pięknie gdybym nie miał żadnych problemów odnośnie tego bloga, a mianowicie, chodzi mi o brak informacji o długo wyczekiwanych zmianach u barby. Rozumiem, że macie sporo na głowie, ale były one zapowiadane w blogu który wyszedł bodajże już półtorej miesiąca temu. Trochę niefajnie :/ Tak czy siak, pozdrawiam serdecznie całą ekipę i życzę wam powodzenia 😀

  6. Jeśli chodzi o q to zrobcie kontynuację qestow zeby nie konczyla sie tylko na admirale bo potem jest wielka dziura latania tylko 2 boskow ktore sie szybko nudza i zniechecaja do grana ja bym zrobil prolog minimum do 60 poziomu lub 65 zeby ptzyjemniej się grało i szybko nie znudzilo potrzebny jest jeden nowy dodaktowh bos lub bosy na te własnie lvl od 45-65 bo jest straszna dziura

        • Jeśli chodzi ci o to, że barba na wyżej wspomnianym przedziale levelowym może chodzić v2, gorzo i jaski, to tak, źle ci się wydaje :c

          • mam bb 109 na tolnorze i ciezko jest poleciec nawet jaski nie mowiac juz o gorzo bo losy zdarza sie mi isc raz na pare dni XD
            o v2 nie ma totalnie mowy juz same mosie lataja ew. bb135+ z epikiem

        • tak porownuj exp na lempo trolach gdzie pt sie zbiera 40min a potem po 10min sie rozpada do expu na losach v2 gdzie masz o wiele lepszy exp, 0 monotonii,psycho i dropy ;D
          btw. barba zeby sensownie w miare bil lempo i losy musi miec kolo 100lvl i eq +5/6

  7. *Tutaj pytanie do Was: co może odstraszać nowych graczy w Taernie? Co moglibyśmy zrobić, aby wrażenia nowych graczy były jak najlepsze? Co dodać w szczególności na niższych poziomach? Jak sądzicie?*

    Moim zdaniem do dodania są nowe opcje zdobywania platyny w grze. aktualnie możliwości zdobycia tejże waluty jest 3 – za lvl, za zł, pół za event dziadów (zaledwie paczki po 10) i pół za turki (też nie za dużo a jeszcze trzeba coś na tym turku wywalczyć) Obecnie gra jest zbyt mocno P2W i widać to bardzo dobrze. Z czasem mamy coraz więcej możliwości wydawania platyny a możliwości jej zdobywania nie wykładając własnej kasy wcale proporcjonalnie nie przybywa.

    * udało Wam się dopasować nowy skin hełmu (“Odkrywca”) do reszty sprzętu? Pokażcie swoją stylówkę *

    Łucznik 🙂 https://prnt.sc/vh0q1n

      • nie rozumiesz, jak nikt nie będzie zamawiał platyny to nie zakupisz inhibitorów od 70lvla,tak samo potki co z pozniejszym czasem sa wymagane wrecz,nawet te najwieksze, wiec gra bedzie p2w jesli nagle sie okaze ze jest za malo osob chetnych na zakup platyny

      • jeśli coś zdropie to będe chciał ulepszyć sobie eq a więc musze kupić platyne, od kogo? od gracza który ją wcześniej kupił za swoje pieniądze ponieważ nie ma opcji zdobycia platyny w grze na taką skale aby dało się zbudować dobrze ubraną i ulepszoną postać bez kupowania platyny od innych graczy. Możemy zauważyć wciąż przybywające możliwości wydawania platyny (np. powiększenie depozytu lub zmiana ładowania psychorarów gdzie już nie opłaca się ładować bez inchibitora którego nie możemy zdobyć (powyżej XI rangi) inaczej niż za platyne) lecz nie sposoby jej zdobycia nie płacąc.

      • Najlepsze to naprawy :] Nie wiem czy mi się wydaje czy jest tak gdyż SS nie robiłem a od 2013 roku do teraz to sporo czasu.
        Wartość platyny 1:12 to itemy naprawa za golda co do PL 1:16
        Wartość platyny 1:14 to 1:18 za golda
        A teraz nie które rzeczy to wartość platyny 1:16/17 to za golda 1:20..
        Dla mnie to już jest p2w :]
        Masz kasę i wydajesz na platę to masz więcej i szybciej niż Ci co nie dają ani złotówki bo po prostu dla nich gra jest zabawą. Ci mieszkający w HOLANDII/ANGLII i zarabiają 10-15$ za godzinę jak nie więcej , a w Polsce co sporo ludzi dostaje ~3000 na ręke lub gorzej to 5000 plat dla tych za granicą to niecała dniówka, a dla tych co marne grosze dostają w POLSCE to 1-2-3 dni roboty. Dzięki bogu że nie UKRAINA co najniższa na nasze to ~550zł xd
        Zróbcie może jakieś reklamy, aby za reklamę można było dostać do 10-30platyn za kilka kliknięć reklam na całe konto. Przynajmniej te kilka platyn dziennie pozwolą nie którym zainwestować. Ale pewnie nawet tego nie zrobicie bo platyna to wasz zarobek 🙂

        Kilka gier ma właśnie coś takiego że za reklamy dostajesz mikroskopijne kwoty co po roku daje dość sporo i można je fajnie wykorzystać, a jak przypisane od razu na konto to nie będzie mógł sprzedać :]
        Same 10 plat dziennie za reklamy to masz już 1000 pl za 100 dni 3650 za rok. Nie dużo, ale gracze co za same reklamy by klikali mają już na naprawę rarów lub zakup inhibitory i inne pierdoły 🙂 a sporo robicie że bardziej się opłaca na plate to powinniście zrobić jakiś zarobek platynowy, a za klikanie reklam też byście pewnie dostawali jakieś grosze.

        Podając przykład konto musi mieć min 30-40lv aby potem nie było fake kont :] to zarabiania plat i wpłacania do Gildii 😀

        • Pomysł spoko i sprawdzony w innych “podobnych” grach. Jestem za. Jakbyście dodali to w Launcherze 3D, jacyś reklamodawcy by się na pewno zgłosili. Obustronna korzyść, Wy macie kasę od reklam, a Gracze drobną platę na inhibitory/inne takie.

    • Swoje przegrałem w taerna i nie uważam, żeby był jakoś szczególnie p2w. Zawsze uważałem, że tarrnijski system platyny jest wyjątkowo uczciwym i zbalansowanym sposobem zarabiania na grze (bez którego, no wiecie… nie byłoby gry).

      • Ani trochę nie jest uczciwym. Wiekszosc graczy nie kupuje premiowanego konta bo po co (to byłoby uczciwy uklad dac cos a nie zabrac) zac to ciągle wskrzeszamy pety one ciagle zdychaja ciągle ulepszamy i bez końca. Wybrali sobie rzeczy które się w taernie nie kończą i za to zbieraja kase. Koldzica ci wezmie co kupisz jak nie ona to ktoś inny. Albo prywatna klatka o wartosci 400 zl?. BŁĄD mysleniowy wszystkich jest taki że plate kupuja od innych graczy. Nawet 1 platyny ( wygranej tudziez za lvl nie selniesz). Możesz tylko sprzedac wcześniej zakupiona przez kogoś platyne. Jedynym zrodlem platyny jest kupić ja za kase. Nie ma innego. Zrozumie się to dopiero jak inni przestaną ja kupować wtedy okaże się że trzeba samemu to zrobić bo inaczej ni uja? To najpodlejszy wymiar zarabiania na grze z jakim do tej pory się spotkalem. 0 zasad 0 szacunku dla graczy za to ze grają. Podziwiam ich tylko że spia spokojnie… Właściwie w ta grę nie da się grać bez płacenia za nią. No gdy nikt nie kupi platy gra się zatrzymie. Nie będzie motyla nie będzie potek ze skrzynek. Upierdliwosc pewnych rzeczy jest na poziomie właśnie wymuszajacym kupowanie pl. Może dlatego tak mało ludzi w to gra? Mówiło się że to darmowa gra. Nie jeśli nie ty to kolega MUSI kupić plate. Bez kupowania platy gra stoi. Tak więc to my utrzymujemy ich gre w biegu. Jeśli któregoś dnia postanowimy platy nie kupic gra się zatrzyma po kilku dniach. Uczciwym sposobem byłoby gdyby oni krecili gre tak żeby się w nią fajnie grało za co my bysmy mogli płacić i mieć bonusy plus premium, a nie my krecimy gre żeby w ogóle grać. Osobiście mam nadzieję że karma ich dopadnie :p

    • Gra jest zbyt mocno nastawiona na pay2win. Można wszystko zdobyć bez wydania złotówki ale nikt nie ma takiej cierpliwości. Nagrody za zlecka (poza kasowym) są tak nieopłacalne że nie warto ich robić.
      Dodatkowo przerwa pomiędzy zleckami+odpoczynek pomiędzy walkami wydłuża czas gry ogromnie. Dodatkowo takiego bez rarów w eq to prawie nikt nie weźmie na bossa, a jestem pewien że w większości pierwsze rary są za platę z mikropłatności. Platy za lvl-e jest tak mało że nie starczy na nic. Zwłaszcza że po wbiciu odpowiedniego lvl leci od razu do “kieszeni” postaci zamiast do eq w skrzynkach przez co nie można nawet ją wymienić na golda. Może gdyby w handlu z innym graczem można by było płacić platą w ten sam sposób co goldem to nie było by problemu.
      Mam wrażenie że ekipa robi wszystko by jak najczęściej kupywać platę za prawdziwy hajs.
      Dodam też na koniec że pety powinny mieć (poza petami z gildii) ceny jak przedmioty np: nietoperz 8000k golda lub tak jak teraz 4000k golda i 4 platy.

      • no właśnie można platę kupić od kogoś (tak kupioną wcześniej za realne pieniądze, jakoś gra musi na siebie zarobić) ale spokojnie, bez wersji przeglądarkowej ta gra i tak padnie.

  8. Wszystko jak najbardziej fajnie tylko jeśli poruszamy temat gildyjny fajna opcja było by
    1.Możliwość Odsyłania petów przez strategów/kanclerza
    2.Kazdy z graczy pasze wpłacał by na swoje osobiste konto aby gildia nie utrzymywała kogoś peta
    3. I myślę ze powiększenie ilości slotów w gildi było by jak najbardziej na +
    4. Zwiększyć ilość slotów w 3 Klatce

    • Jak najbardziej się zgadzam. Najbardziej denerwujące jest jak kogoś po 3 latach w G musze wywalić tylko przez to, żę zrobił sb przerwę w grze na miesiąc, a ma z 2-3 pety w klatce. Kolejną przydatną opcją byłoby zliczanie składek na miesiąc lub “od-do”

  9. Martwi mnie to ze we wczesniejszym blogu co bylo pokazane washi przypominalo rolraki , jako item ,, epikowy ,, powinien byc troche ciekawszy ..

  10. Ja bym zaproponował przeniesienie dużej ilości expa zdobywanej w początkowych questach fabularnych z nagród na koniec misji na walkę, bo dość dziwne jest jak 90% expa wbija się na nagrodach za questy na początku

    • Jeśli jesteśmy już w temacie nagród, to moim zdaniem nagrody za questy na wyższych przedziałach levelowych są kompletnie nie adekwatne do włożonej w ich wykonanie pracy. Przykładowo, klepanie zimowych trolli czy tego upiora nie należy do rzeczy łatwych i przyjemnych. Za niektóre questy dla małych leveli można wbić nawet 3-4 poziomy, także ten tego :p

  11. Za każdym razem pytacie co możecie zmienić, a ja za każdym razem pisze o instancjach 50+. Bardzo lubię grać w taern, nie jestem żadnym hejterem, wbiłem kilka 100+ i naprawdę uważam że etap 60-100 to dramat i męczarnia. Exp na duchu zamku jest lepszy od fyo czy modliszki a to instancje dla wyższych lvli, niestety chodzi się tam tylko dla odmiany, nie dla expa. Ktoś kto chce expic jest skazany na DZ przez 50 lvli, ewentualnie jak się wybierze na lempo to mniej. Gracze po osiągnięciu lvla powinni być zachęcani do chodzenia na nowe instancje dzięki temu gra tak się nie nudzi. Początkowo w taern grałem z 5 kumplami, zostało nas 2 reszta została na 60lvlu, głównie z powodu opisanego powyżej. Jeśli macie jakieś argumenty przeciwko, proszę przedstawcie je, bo jestem ciekaw dlaczego tak się bronicie przed tą drobna zmianą 🙂

      • Wielkie +1 te przedziały no największe monotonne męczenie buły w grze, zwłaszcza dla dr i bb bo na loski / v2 to dr 85 z eq 7/8 a i tak narzekają że konda itp. A bb 120+ na losy. Tragedia, straszna dziura na tym przedziale

          • No dobra ale mimo wszystko jak nie grasz Mo/vd/ryc/dr to na v2 ciężko się załapać, co skutkuje dalszym katowaniem ducha zamku na którym coś expa wpada. Fyo i modla tak jak pisałem wcześniej…

  12. Pogrzebałem trochę w plikach klienta i w folderze profesje znalazłem prócz 7 dostępnych w grze klas, 3 którymi nie mieliśmy okazji zagrac, czy możemy się spodziewać że kiedyś zostaną dodane do gry? ????

    • No z ciekawości sam tam pogrzebałem. 3 Ukryte klasy w grze to Mag energii, Rycerz Zimna i Skrytobójca. Trzy nowe klasy (lub jedna) mogły by wyrównać rynek dropu obecnie jest 3 na 4 dla postaci fizycznych. Kto wie co ten Drygu tam pichci…

      • Raczej nie ma co się spodziewać nowych profesji ponieważ jak już nie raz pisali/mówili, że takiego maga lodu lub energi mają już praktycznie gotowego ale największym problemem jest balans, trzeba by było zmienić większość inst i mobków, a w pvp też nie byłoby mało roboty. Może jest szansa kilka lat po 3D ale raczej można w to wątpić.

        • Przecież nic by się nie zmieniło. Obecny brak balansu postaci już istnieje, inżynierka robi co chce więc w takim wypadku nawet niezbalansowana klasa by była ok – jakaś nowość by wpadła. A nikt nie mówi że od razu by musiała być jakaś mega op, przecież idzie je zbalansować na końcu. Ekipa wszystko zostawia na koniec więc pewnie nowe klasy też są na koniec końców końcowych 😀

      • Hmm… Mogli by nam dać tego maga energii. Niekoniecznie ryca zimna bo zamrożenie które by mogło się znaleźć było by zbyt OP.
        A taki mag energii byłby ciekawą alternatywą dla maga ognia.
        Np: zamiast Inkantacji i Wrażki byłoby Pobudzenie i Zaburzenie elektromagnetyczne.

  13. No to ode mnie jeszcze takie coś:
    Jeśli tak myślicie o zupełnie nowych graczach, to czy jest jakikolwiek zamiar dalszego balansu druida by był on bardziej grywalny między levelami 1-30 oraz potem na tych dalszych niskich poziomach? Uderzenie jest dopiero od bodaj 18 poziomu, wcześniej gra idzie jak krew z nosa…. Potem jest niewiele lepiej, biję z kija po +/-350 mając go na 5(!) poziom :d

    A co z PU na super hiper duper ważne “wzmocnienie”? No na niskim lvlu nie wystarcza ich i regeneruję sobie po 50 kondy/ fizolowi po 150-200.
    Nie możecie robić tych balansów tylko pod Tarula/Maheta, gdzie tu myślenie o wiele większej części graczy, którzy nie będą “płakać” na forum jak hlvle, low lvle po prostu przestaną grać.

    Dalej: czas robienia solo expa/zleceń/czegokolwiek powinien być wyrównany, teraz nie ma tego, taki druid pewnie przez całe życie robi coś dłużej, moim zdaniem niesprawiedliwie. Rozwiązanie: Zmniejszenie hp mobów do expa/zleceń dla druida(tylko jeśli jest solo lub max z 1 petem). Zwiększyć dmg druidowi nie zwiększycie, bo jakże nieważna część gry dla mnie zwana pvp by się zepsuła, więc zmniejszenie hp to jedyna opcja.

    To tyle, pisałem o druidzie, ale możliwe, a nawet bardzo że i inne profesje też potrzebują takiego “balansu”, ażeby czas – najważniejsza chyba rzecz w tej gierce był taki sam dla każdego na zrobienie czegokolwiek.

    Pozdrawiam

    • Jeszcze tak dla dokładności: dmg z kija na 5 poziomie 350 +/- w bandytę, level 42, eq full na ten lvl, mocy w sumie 123, wiedzy w sumie 160. Będąc MO to z inką bym bił obstawiam po ok. 800. Rozumiem różnicę klas postaci, ale to jest przesada, żeby na levelach 40 takie różnice dmg były…

    • +1
      Dać druidowi lepszą watahę ze względu synergię z naturą i jego mozolność. Max 20 punktów watahy sprawiając że dwa pety z trzeciej klatki będą możliwe, czy też większa ilość punktów watahy na wcześniejszych etapach.

      Lek to jeden z silniejszych buffków w grze, w końcu każda profesja może cieszyć się z tego mając do dyspozycji leczącego peta, dlaczego więc druid nie mógłby posiadać dwóch “silnych” petów rezygnując przy tym z trzeciego (2×10 za każdego z 3kl.)

    • Nie wzięliście jednej ważnej rzeczy pod uwagę:
      – Druid może zdecydowanie wcześniej robić solo większość bossów gdzie inne klasy poprostu sobie nie radzą. I to własnie na najlepiej widać na niskich lvlach gdzie jakość(ilość hp + obrażenia) petów jest nazwijmy to dość słaba.
      Fakt, pamiętam że na lvlach 1-20 było bardzo ciężko coś podexpić, ale później zdecydowanie widać przewagę druida

      • Stasznie głupi argument. Przywołam z własnego doświadczenia, pierwsze duszki zrobiłem na drudzie mając 36lv i męczyłem się z tym 1,5h, a już łucznikiem 4 lvle wyżej zrobiłem w jakieś 40min (wiadomo duch zimna to problemów nastręcza). Ta rzekoma przewaga druida w szybszym solowaniu bossów to mit, bo każda klasa (może poza rycem) po wbiciu kilku poziomów jest w stanie zrobić to samo niekiedy 2x szybciej.

  14. Od dawna uważałem że nie myślicie kompletnie o nowych graczach jak to napisaliście gra ma zachęcać do przybycia nowych graczy nie raz zapraszałem kolegów do gry i z ponad 10 znajomych przetrwał tylko jeden wyexpiając duży lvl i ubierając sie z moją pomocą gra na low lvlu jest zbyt trudna prolog prowadzi żeby wbić 28 poziom a bez buffa alta z Q prologowych wbija się ok.22-24 poziom a do 28 trzeba sie jakoś wyexpić jak dla mnie za dużo jest bezsensownego zapychacza czasu expieniem na zamku czy parobkach landaua czy zleceniach na frajerów powinniście zwiększyć zdecydowanie exp z Q prologowych 40 poziom powinno się wbijać bo Q na komandora 40 lvl jest bardzo mały w porównaniu do 140 a na nim zaczyna się gra na okey bossach typu duszki geo mario smok czy nawet dz i v1 i tak też mało się z tych Q zarabia tak generalnie nie będąc z kolegą wyższym lvlem nie jesteśmy w stanie kupić eq sklepowego a co dopiero rarowego ponieważ rary z krzyżaka nie są np. tak w cenie rary z ichtiona czy z herszta jak dla mnie 40 lvl to powinna być podstawa z prologa bo nie jest to za duży poziom a graczom sie odechciewa grać gdy mają na zamku siedzieć kilka dni i expić 28 poziom natykając sie na graczy którzy ich mogą zabić wtedy sie odechciewa grać tyle ode mnie pozdrawiam myśle że sie na coś przydałem

  15. następna sprawa expienie barbarzyńcy nie ma expowiska dla barbarzyńcy KOMPLETNIE między nawet 80 a 115 lvlem jak i także polecałbym wprowadzenie np. jaski tylko fizycznej w momencie kiedy mo może bić swoim skillem bijącym bb bardziej nie ubrany średnio może tak o latać jaski i w takim momencie w kliknięciu na instancje jaski powinien być wybór fiz / dyst i wtedy bb mógłby bić tylko fizycznie czyli uderzeniem krytycznym w jaskółke a dla mo tylko dyst czyli kulą ognia – krótkomówiąc skillami bijącymi dlaczego mag ognia może bić skillem ogólnobijącym w jaskółke a barbarzyńca ma bić jakimś kamieniem to jest śmieszne i kolejna kwestia barbarzyńca ma słabą sytuacje dalej na lugusie tak samo ubrany bb jak i mo mają taką różnice obrażeń że mag ognia bije 3k z wrachą a bb w tym momencie bije 1500 a mag ognia ma do tego podwójny atak z epika których bb na gorthdarze nie ma co jest również niezbalansowane gdyż mag ognia prawie co runde ma conajmniej 3 podwójne ataki (z envili i żmij) a barbarzyńca tylko z nienawiści draugula a na gorthdarze ma jakieś obrażenia od ognia ponownie mam nadzieje że do czegoś sie przydałem pozdrawiam

  16. Siemano. Dacie takie coś, że za 2k platy można całkowicie zmienić profesję i zostają przypisane przedmioty? Zmienił bym swojego dr na vd, męczy ta postać i jest monotonna, na loskach tylko leczenie, konda, leczenie, konda i wina dr, jeszcze robienie solo zleceń i dmg tej postaci dołują. Jestem pewien, że zarobili byście sporo na tym i pomogli graczom. Chyba, że wreszcie wyjdzie BR to zagram na nowym serwie, byle nie papierowym dr ????

    • “Jestem pewien, że zarobili byście sporo na tym i pomogli graczom” Chyba wątpię by pomogli tym graczom. Już teraz brakuje druidów. Taka opcja by zrobiła populację mo do jakieś chorej wartości postaci magicznych a idąc dalej to większość sh zrobiła by się na łuka…. I oczywiście zależy jak bardzo pójdziemy wyobraźnią – dawała by tylko zmiane profesji czy eq również? Tak to większość postaci to Mo i bossy by były ryc i 4x mo :D. No możliwe że zostało by kilku przedstawicieli swojej profesji ale byli by oni niczym legendy 😀 Sam pomysł w sobie bezsensu bo oczywiste co by się stało, zbyt łatwo by to przyszło na co ekipa usilnie stara się jak zarobić i zmusić by od nowa założyć alta – na tym więcej zarobią niż za śmieszne 2k platy.

      • To nawet i 5k platyny, a z tego co powiedziałeś to jaki z tego wniosek? Dr jest zepsuty i nikt już nie chce nim grać. Dr nie brakuje, jak nie masz murzyna do kondy w pt to sobie już na tym alcie wyexp i lataj, tu bardziej chodzi o rary i czas wbicie lvla. Ekipa usilnie zrobiła tymi zmianami tak, że teraz nie chcę grać już po 5 latach dr tylko inną profą ale szkoda mi ulepszonych rarów. Chyba, że można wyexpić na alcie przykładowo tego VD, potem usunąć dr i dać VD taki sam nick jak miał dr bo nie wiem czy rary są przypisane do postaci czy do nicku to wtedy pomysł z płatą wydaje się zbędny. Zależy mi tylko żeby rary zachować i dopasować na VD. Dr nie chce bo po tych wszystkich zmianach nie daje satysfakcji z gry i wszystko nim się robi za wolno. Liczy się to, żeby grać taką postacią, która daje ci przyjemność z gry i fun a nie męczy monotonią i dołuje z każdym następnym upkiem aż wreszcie po 5 latach dajesz sobie spokój z tą profą.

  17. Miesiąc czekania na marne. Myślałem, że poczytam sobie o tym jak znów mi sh zepsują i pośmieje bądź dowiem się czegoś ciekawego a tu … rozpisywanie się o 3D na x blogu już zrobiło się nude te czytanie o czymś czego prędko nie będzie zapewne, mniejsza i tak każdy zapomni o waszych “postępach” po miesiącu jak nie szybciej. Myślę, że bardziej ciekawe będzie jeśli napiszecie o czymś bardziej realnym takim jak nerf vd lub innych postaci.
    Gdzie słowo o evencie vorlingów lub o testach, planach dotyczących zmian profesji, wgl czegoś.
    Gratuluję zmarnowania czasu na questy, których nikt nie robi ponieważ są nieopłacalne 🙂

  18. How to gain more new players
    – Pets costing platinum in game and from the start defers players because the first thing you want to do is experience all mechanics, but if you have to buy your first pet only to realize ( blood-hound) It gains no exp and is erased on death, than you yourself as developers are forcing people to leave due to that lack of knowledge.
    – Reduce the cooldown on tasks for lower levels, 15 minutes? Is way too harsh for someone whose new, and has no idea what to do in their spare time. Heres my idea
    [New Idea]Task ranks from I(1) up to XX(20), per task rank increase wait time by 2 minutes, while rare tasks remain above 1 hour. ( reduce the exp rewards across all tasks as-well by 20%)
    – introduce more pets to the game that cost gold
    – Allow a toggle/button for Pet battle style, a.k.a like strategies but for pets.
    -Fix party exp ranges. A level 3 gets more exp than a level 5 when fighting a level 3 mob, however the level 5 gets way more exp when fighting a level 5 and the level 3 character get’s little to nothing. Why is this exp debuff soo harsh at early levels and not only late game? This insults players and chases them away from the thoughts of party-play which many new players who come in group’s prefer to do.
    – Add a level requirement warning to zones/maps… IE – Taern (lvl 1-6), Zeds/Chieftan’s cave (Lvl 10-18)
    Zone warning!!: Level 1-6 is recommended in this map!
    -Fix equipment in shops, majority of the RNG makes magical staffs give strength and dexterity while iron swords and boots give Power and wisdom… this system made over 25 of my friends quit Taern. If i’m a mage whose buying a staff i want mana,regen,Stamina,power or knowledge, not strength ( The shops are useless majority of the time with no refresh option that people can keep up with)
    -New Idea [Bestiary drops] Design a extra book of all mobs you’ve fought and let the players know what they have a chance of dropping just like champions/bosses/elites. Every mob in game should have a list of drops so that players have the options of farming said mobs for crafting recipes and raw equipment they can repair, this adds depth to mmorpgs and this game hides that from players… why???
    – New pets[New idea] Design new pets for the game that display strategic abilities similar to enemies you fight… IE : Pet zed, Pet bald, Pet Knight, Pet Tarantula, Pet Goblins. This saves time as-well as always the players to be more creative with team play and early game co operation. Maybe these pets will teach the players or remind them how to fight in battle, but start them on level 1 ( 200 HP,200 Mp,200 Stamina) this will make it so veteran chooses are still superior to the beginner pets but these level 1 pets have higher stats eventually when trained up consistently.
    -Pet Market [New idea] After making new pets, allow the ability to “trade” pets with other players if they haven’t died. This feature will be tied to Markets and Guilds only as to create a economy for it.

    IE: Level 30 Blood bat – on the market for 350000 gold or 7 plat.
    IE 2: Level 20 Blood bat – (un trained) on the market for 200000 gold or 4 plat (normal price)

    – Add more necklaces+rings (New idea) Lower levels you can use any weapon/armor/helm/boots combinations and make it to level 20 just fine, however RINGS and necklaces are scare, they do not drop and they cannot be found anywhere in the game other than shops and 2 beginner quests. Give players the ability to obtain more rings and necklaces from mobs or a side quest or mission you can repeat for RNG at a level 5-14 ring for newer players, and than a level 22-30 ring/necklace for those who stay. ( NONE rare)

    • Great ideas man! Buuuut they already doing Taern 3D like 6 or more years, so you won’t saw anything from your really great ideas in game faster than in few years. Sorry, but this is Taern 🙁
      Idk what to do, maybe stop buying Platinum and they will see they looses cash -> faster updates to took back incomes.

      • You may be right, I just had nowhere to submit these ideas for broken ranks, only Taern forums. I’ve played for 6 years on and off, and the biggest thing that ruins my experience is the glitchy task cooldowns and lack of party play. So more pets comes to mind, unless they adjust the Pet-master skill to level 20 not 35.

  19. Blog do dupy ale to żadna nowość .
    Nie wiem czemu tego Drygu nie zrobiłeś ale powinieneś zablokować handel platyną na serwerach miedzy graczami zobaczysz jak ci się wpływy zwiększą z jej zakupu .

  20. Macie w planach dostosowanie petów Darkling oraz Twiga do pozostałych z 3 klatki są one drogę a skuteczność ich nieco słaba bo często dają ataki z bliska czyli fizyczne co jest nico komiczne bo pety są magiczne więc nie pasują do 3 klatki , postarajcie się usunąć te ataki z bliska aby dorównały pozostałym z 3 klatek. Balans gry teraz nie istnieje w postaciach dmg , magowie ognia kuleją teraz dmg słabszy o 1/3 od brb ( z 2 wyjątkami ) , aura u mosia jest ponad 4x słabsza od gruboskórności , barba od ryca otrzymuje buffy zwiększające dmg i traf o czym mosiu może pomarzyć , brb furia nie zabiera resa co innego u mosia inka (poprostu mistrzostwo ten co wymyślił ten niby balans) , u innych praktycznie jest jak było , u ryców strzał w 10 z balansem

  21. ” Mianowicie, Microsoft udostępnił nową aktualizację (KB4577586) dla Windowsa 10, która odinstalowuje Flasha. Dodatkowo nie pozwala na jego ponowne zainstalowanie”
    Jaki ten MS kochany, dba o użytkowników, sami lepiej wiedzą co użytkownik chce mieć na komputerze .Wcale mnie nie zdziwi jak za kilka miesięcy zobaczę komunikat w win10
    “Drogi użytkowniku wykryliśmy na twoim komputerze złośliwe oprogramowanie, system automatycznie zostanie zresetowany do ustawień początkowych, a twoje wszystkie dane osobiste zostaną usunięte”

  22. Witam , tak tylko sobie pomyslalem ze gra predko nie wyjdzie. Dlaczego ?bo flash wygasa to prawda , a wy daliscie jakis launcher . Gdyby produkcja gry byla bliska konca to byscie sie spieli i wpuscili do konca 2020 , dajac launcher dajecie nam znac ze troche na nim pogramy. Obstawiam rok lub dluzej pozdrawiam Tarikk

      • Jak podzielicie ludzi którzy ,chcą zostać od ludzi którzy chcą przejsc na 3d? Nikt nie przejdzie i wszyscy od nowa? Jak przejdzie 5000 osób to 80+jak taki serwer ma handlowo funkcjonowac? Bez kpienia proszę. Nie jestem jakimś waszym testerem jeśli serwer na którym gram jest po to żebyście mieli pierdoly do analizy a potem zdechnie to chce widzieć miejsce gdzie ktoś się dobrze wyrazi w zdaniu w którym wystapi slowo taern. Lepiej bądźcie pewni że prawnie wędzisko jest jan należy za dużo hajsu sobie panie zyczysz za to że ludzie mogą dać się używac do rozpedzenia tego BR

  23. Ryca musicie troche znerfic bo jest za mocny rozkaz na 7 poziomie powinien miec max 5% do dmg atakow a 15% szansa teafienia co do transu powinnien brac mane i kondycje poswiecenie powinno obnizac hp postaci o 30% i ryc bylby okey tzn do kosza juz totalnie…

  24. W sumie blog nie wnosi nic nowego. Trzeba nadal czekać a przybliżonej daty 3d jak nie było tak nie ma. Moglibyście coś wspomnieć o zabraniu tarczy dla magicznych. Ten pomysł nadal żyje? Czym je zastąpicie? Co z osobami które posiadają smuge? Dostaną coś w zamian? A co do przyciągania nowych graczy to o ile na początku jest co robić i w sumie można dać sobie radę samemu z większością ilością zadań tak już od 40+ lvl jest luka i cały czas te same boski. Może dodacie jakiegoś nowego? Może nie żeby wprowadzać nowe rary ale np: coś w stylu żeby coś zebrać na wejść do insty na bosa/czempa z którego dropią seti i epiki. Jak macie zamiar zrobić targowisko? Coś w stylu Metina? Trzeba stać ze swoim asortymentem i być cały czas online? Co z Mośkami którzy od 60+ latają nadal dz i jak się uda to v2 na wrache albo fyo? Do jakiegoś 100 lvla, ciężko jest i żeby wbić lvl to pozostaje bicie lempo a później przychodzi lvl i nie ma kasy na eq. Weźmy np takiego rycka 90 lata sobie spokojnie gorzałke, mosiek nie. Weźmy rycka 110, lata morany i lugusy i admirały a mosiek? Mosiek nawet angi nie widział jeszcze bo go nie wezmą. Mosiek 110 dopiero może raczkować na gorzo jako dmg a taki ryc ma już kasy na eq ze zdropionych rarow z wyższych boskow. Mośki farmią mięcho i sprzedają za marne 50k żeby wysokie lvle (np ryce którzy tam nie chodzą) biły sobie psycho. Dru tez wcześniej zobaczy duże boski, vd czasem też. Bb po bufie coś tam bije, sh i łuk? No ciężko. Tak więc Panowie nie bardzo Wam to idzie nerfienie rycka bo jak latali tak i latają. Z innej beczki to jestem ciekaw ile ludzi robi od czerwca te klatki? Hmm? Trochę siedzę w programowaniu i wieżyc mi się nie chce że przez prawie pół roku zrobiliście tylko nową szatę graficzną i to jeszcze nie wersja finalna. Pytam sie Jak? Tak wiem, prościej by było zrobić 3d niż to wszystko przenosić ale serio macie tylko wygląd? Tam pracuje jedna osoba? I pytanie za 100 punktów czy w ogóle jest cień szansy że 3d wejdzie w 2021?

    • Hah! Nerfili te ryce i jedynie co to wnioslo to calkowita ich niewydolnosc. Male ryc nadal maja monopol na gorzalce, wieksze ciesza sie jedynie htagami (bo chyba nie ma sensu brac ryca, ktory na 3 hity od cienia padnie).

      Pvp rycem to kompletna katastrofa. Korzen jak w maslo, ukaz to jest pewny, z lukiem nie ma podjazdu, mo jest OP, nawet nie ruszysz, jedynie ten nieszczesny sh, ktorego udalo Wam sie “poprawic” lepiej od ryca nie jest wyzwaniem

      Sam system pvp lezy i kwiczy. Zbudowany na nienawisci i zemscie, nie na rywalizacji i braterstwie. Ale moze zajmijcie sie tym 3D, przeciez gry od nowa nie bedziecie pisac

  25. To co odstraszy nowych graczy są….. Inni gracze. Myślę że jasne jest co usiłuje powiedzieć. Powodzenia z tym problem! Każda klasa podczas samouczka widzi siebie w wysokolvlowej formie. Uważam że jest to tanie i powoduje tylko frustracje grania dana postacią z opóźnionym zapłonem. (Killadziesiat lvli i gracz widzi że to kompletnie nie to) Powinno się znaleźć w samouczku każdej klasy coś jak bicie wielkiego bosa szczura z wyjaśnieniem co jaka klasa ma robić i dlaczego. Oczywiście nie da się tego zrobić raz bo wariantow ‘teamow’ jest kilkanascie. Z czego typowych może z 7-8. Więc tego też raczej nie zrobicie. Nowych graczy bardzo zacheci że peta którym się bardzo podekscytuja będą musieli szybko wykupywać za zakupiona platyne. Polecam dodać wyskalujacy ekran “Yay! Twój pet zdechł. Możesz go wykupic 30 razy za jedyne 100 zlotych!” Mam 4 koty i je kocham, tym bardziej, że ta tańsze od mojej
    “rozpaczy ” motyla :p i “nadziei” ery którego znów planuje adekwatnie przemianować .Wkrótce potem graczy pocieszy że nie będą robić takich kasowników jednego a trzy 🙂 jak nie bosy to gracze im je zabiją dla “beki”. Kolejna rzeczą której nie widzicie a powinniście jest fakt że taern to tylko gra przegladarkowa. Nawet jeśli bardzie z launchera. Spowalnianie walk 5 sec do wyskoczenia okienka po walce przed walka. Wszędzie czas jest tracony pod pretekstem systematyzowania tempa expienia. Właśnie takie smaczki zmuszają nijako gracza do odpalenia youtuba obok albo netflixa. Zaden gracz nie będzie podekscytowany ogladaniem 600tny raz tego samego z tymi wymuszanymi przerwami. Nie da rady i już. Sam zostawiam walkę oglądając jej połowę ustawiając takte na zapas. Tak taern działa i nowe firanki tu nie pomogą. Możecie myśleć że system walki jest wyjatkowy ale to nieprawda na fona jest mnóstwo gier gdzie klikasz skila po czym leci piekna animacja niszczenia nim przeciwnika. To się brzydnie i tutaj nie bardzie inaczej. Musicie o tym pamiętać. Kolejna rzeczą którą zacheci graczy bedzie wyszukiwarka drużyn ( bardzo dobrze że będzie problem jest inny) 30 druzyn będzie szukać mo a 2 sh albo luka ot taka zachęta 🙂

    • Samouczek żeby pokazać co która klasa ma robić podczas walki z bossem? Z drzewa spadłaś? Chyba każdy kto trochę myśli sam wpadnie na to co trzeba robić i jaka kombinacja ataków jest najlepsza. Po coś są opisane te ikonki z rysunkiem ataku… Nudzi Cię animacja? To chyba masz 120 lvl i chodzisz na Mario albo żabę i nie musisz patrzeć na ekran. Idź sobie zabij Herszta z questa i nie patrz w ekran. W metinie jak się nawala cały czas te kamienie to nie nudzi ludzi animacja? Zero pojęcia o grze. Może warto spojrzeć na to z perspektywy małego lvla?

  26. Jeśli pytacie o to co może pomóc nowym graczom na niższych poziomach to wg. mnie z pewnością brakuje jakiegoś samouczka / informacji / wprowadzenia nt. zleceń. Nowi gracze kompletnie nie mają pojęcia, że istnieje ta mechanika a z doświadczenia mogę powiedzieć, że absolutnie nie wykonując wątku głównego można wbić 15lvl na kilku zleckach: Zedy od kowala -> łotry od Drwala -> szkielety Hoberl i mamy 15 poziom. Dla starych wyjadaczy to oczywistość ale dla nowych w Taernie jest to wiedza tajemna nigdzie nie wspomniana poza komentą /Tip.

    • Jak zaczynałem grę kilka lat temu, to nie wiedziałem jak wejść do kowala:) Brakowało też jakiś oznaczeń podczas zbierania surki, typu polana a na niej kwiaty.

  27. Wszystko ładnie pięknie. Pewnie i tak ten komentarz nie zostanie przez was przeczytany. (ekipa itd)
    Chciałbym, żeby został stary zegar odliczający czas do rozpoczęcia walki/tury.
    Po pierwsze, jeżeli ktoś padł lub uciekł na pot, to osoby na ts mówią “30, za 15, za5” człowiek wie ile ma czasu na wskoczenie.
    Po drugie, ten zegar to taki trochę symbol taernijski 🙂 Pozdrawiam.

  28. Ten balans dosyć nietypowy jest bo bb jest gorszy wsm niz mo na wiekszosci instacji ..uk o tyle że ma ciekawe debuffy i fajny jest pod obecne realia gry tyle że piach został znerfiony i działa jak okrzyk XD powienien obnizać chociaż jakaś jedną strefe np. fizyczną co do sh ( ta dotka była najlepszym debuffem w grze bo łatwo wbic było a obniząła sporo i wtedy po co nam vd po zbalansowaniu sh wzrosło znaczenie vd i uk na bossach niż v2 losy morki itp bop szybciej brano sh + uk/vd a teraz mozna dobierac zaleznie od bossa kombinacje co nam sie bardziej przyda

  29. będziecie nadal zapychać te blogi info o BR XD graczą wolą wiedzieć słyszęc o naprawie obecnych problemow typu usprawnienia w G widok kto jest w G czy tez jakies komendy do sprawdzania składek w okreslonym czasie np /guilddonation 6.11-13.11 nick postaci której sprawdza się … w sprawie G nic nie ma od wielu lat …widzę że dla was grafika to priorytet ale dla graczy fukcjonalność

  30. Widzicie sami odzew od ludzi jest ogromny więc nie ma co odkładać wszystkiego na koniec tylko trzeba zakasac rękawy i grać się do roboty i sami wiecie ile mniej więcej czasu co zajmuje więc przybliżony czas też by się przydał; ) , bo jak narazie nie ma żadnej daty A jak można promować coś co nie wiadomo kiedy zostanie zrobione ? To tak jakbym ludzi wołał na imprezę do siebie która nie wiem kiedy zrobię xD , oprócz waszych priorytetowych spraw weźcie na 1 ogień jakąś data premiery bo dużo ludzi wątpi że się doczeka A to chyba najważniejsze jakby była konkretna data to i reklama jak i z waszej strony jak i naszej mogła by szybciej ruszyc mówię o tym że nasza społeczność w reklamie dużo może pomóc naprzykald przed różne portaly społecznościowe. A jak nie ma daty to nie oszukujmy się mało kto wierzy że to będzie chociażby w tym roku.

  31. dobra a fajnie by było jak byście dodali w końcu do teleportu biern od 110 jak garnizon jest od 65lvl bo smiganie na fast tam na resp czy oro za impy to męczące bo tracisz top do garni i impy do biern a i tak walisz całą mape biern z buta fajnie jak by tp był poprostu do miasta jak w trentis , i fajnie że w KOŃCU się interesujecie lolkami nowi gracze są ważniejsi niż stare wygi i potrzebni by się gra rozwijała. pierwszy lepszy blog od dawwwwnnna props

  32. Klejna moja propozycja.

    Wymiana potów 200 HP/MP/KONDA na 500/1000
    Nawet gdyby było 4potek 200 hp na 500×1 i 6-7 na 1000 to ja by je wymienił w cholerę. Bo na co mi 90.000 potów skoro czasami potrzebny bardzo szybki pot.
    Jeśli to zmienicie to odwołam wszystko co mówiłem o lekkim p2w :]]

  33. Moim zdaniem w puste miejsca teleportacyjne, powinna być możliwość ustawienia sobie danego miejsca do teleportacji, które potem będzie możliwe do zmiany po upływie 24h.

    Pozdro.

  34. Potanie w grze , przeciąganie na postać eliksiru zajmuje bardzo dużo czasu , mam nadzieję , że będzie jakiś skrót klawiszowy odpowiedzialny za picie eliksiru jak w innych grach. Odsyłanie petów przez strategów lub kanclerza co powinno być już dawno i jeśli mnie pamięć nie myli było to już wspominane , albo najlepiej żeby dany gracz pilnował tylko swojej michy własnych petów , zbyt mało miejsca w 3 klatkach , do tego dodanie teleportu do beirn .

  35. Moja propozycja jest krótka, nie nerfcie tych postaci, tylko wtedy kiedy jest koniecznosc, te koniecznosci sa u was, co kazda aktualizacje, a jezeli nie potraficie sie za to zabrac, zeby gralo sie w miare sensownie, to nie bierzcie sie za to w ogole. Wy w ogole gracie w tę gre, bo wyglada to tak, jakbyscie sie sluchali ciagle graczy, ktorzy jedynie potrafia beczeć, ze cos jest nie zbalansowane.

    • Jak na moje wszystko było git.
      Wystarczyło z początku dać coś bb i to tyle a skończyło się jak się skończyło.
      Zrobiłem sobie miesiąc przerwy między tymi nerfami i szczerze to uczę się sh na nowo (chodzi o potrzebę kondycji o pa w pvp/moby i graniu bez jednej umiejętności czyli uników które są teraz serio na minus. Ciężko jest no ale trudno trzeba się przyzwyczaić.

  36. Najgorsze co możecie zrobić to wypuścić półprodukt, np. grę w której nie będzie kilku kluczowych na poszczególne poziomy instancji, ponieważ te “będą jeszcze robione”. Potraktujcie graczy poważnie, półprodukty i myśli nieuczesane są dobre na garażowym etapie gry dla kilku ziomeczków a nie w sytuacji, gdy myśli się o podbiciu serc nowych graczy. Wyobrażacie sobie grę w której nie będzie kilku kluczowych expowisk na dane poziomy – Dezeta, czy nawet Waldka? I to przez przynajmniej kilka miesięcy? No bez jaj to eq będzie można kupić u kowala czy u npc – plata/gold? Nie dajcie dupy i zróbcie to profesjonalnie, oddajcie BR jak będzie gotowe, przetestowane i grywalne. A nie obligatoryjnie 1 stycznia 3D, bo jak nie, to nastoletnie analfabetyczne stuleje wylądują na telefonicznych poradach u psychoanalityka. Jebać ich, może przeczytają jakąś książkę i w końcu zaczną odróżniać Kościuszkę od Moniuszki i łosia od łososia. Zatem wspomożecie edukację! Ktoś mądry powiedział kiedyś, że gdy myśli się, iż rok czy dwa by coś osiągnąć to dla kogoś zdecydowanie za długo, to sprawa ma się tak, że ten czas i tak upłynie. Lepiej by upłynął i gra była pełnowartościowa, solidnie przetestowana a nie wybrakowana. I nie miejcie kompleksów i nie wstydźcie się potwierdzić – że BR nie jest gotowe i nie będzie go na koniec 2020. Gra będzie gotowa, kiedy będzie gotowa i już. My i tak gramy w 2D i będziemy grać, a jak odejdzie kilku, ba! a choćby nawet kilkudziesięciu top graczy, co to nigdy ani złotówki nie wydali, to co się stanie? Nic, kompletnie nic, a czas dalej będzie płynął 😀 Zróbcie to jak należy, nie ulegając presji tych wybitnie utrzymujących projekt BR osób.

    • Przecież na nowym serwerze na który prawdopodobnie większość się skieruje, miesiące miną zanim by się wyexpili na aque czy lodowego. Na serwerze ludzie będą koksami gdy ubiorą się z wieży/duszków w początkowej fazie gry, gdy się wyexpia to dojdzie nowy content 😛

      • Miesiące? Lebiegi na pewno, ale tam będą też doświadczeni gracze, którzy przejdą ze starych serwerów. Dziś bez alta jak ktoś wie gdzie i na czym expić, to 80 lvl wbija w miesiąc na luzie. No chyba, ze zakładasz, że nie będzie ani Dezeta ani Mario ani V1-V2 ani Waldka a zatem nie będzie podstawowych expowisk na mid – wtedy wyexpią się szybko jedynie niektóre z postaci jak np. mo, vd, ryc na lumpach.

        Generalnie co do zasady oddawanie produktu, który nie jest gotowy to pojebany pomysł. Tym bardziej takiego w którym nie będzie do odddania “za kilka miechów” jednej instancji ale tych instancji będzie kilka – jak DZ, aqua, Waldek, Mario…. Pojebany pomysł oddawać taki półprodukt – gra ma być grywalna na każdym etapie, a gracz nie ma szukać zastępczych expowisk i zamieniać siekierkę na kijek, bo trzeba poczekać na tę i inne insty aż będa w Czy De. To tak jakbym poszedł do knajpy i zamówił ulubione danie i powiedzieliby mi – doskonały wybór mesje! Polędwiczki ze skoczka pustynnego są w istocie wyborne, acz proszę wpaść za 12 miesięcy to wtedy będziemy je mieć, dziś proponuję kalafior. Zaproponowalibyśmy również znakomity, wyciskany sok z mango, ale obecnie posiadamy tylko wodę, jednak proszę bezwzględnie zostać z nami, bo już za kilkanaście miesięcy będziemy mieć to czego szanowny pan oczekuje… No beka.

        • Problem w tym, że nikt nie chce grać w grę, która stoi w miejscu. Taern stoi w miejscu znowu kolejne 2-3 lata a balans nie jest świeżością do gameplayu. Dlatego skoro sam Drygu tłumaczy się, że 3d przyspieszy upki to już wolimy by te 3d wyszło, “zepsute 2d” wyrzucić do kosza i żeby zajął się na serio grą. Tak samo nie przedstawianie niczego też sprawia, że gracze stają się marudami i zniechęceni np. pokazać na blogu całe eq kobiece, czy aquapety, które są ciekawe to nu nu, ale pokazywać trentis i śmieciowe eq ze sklepu, które mało kogo interesuje to już tak i tu jest problem. Tak samo przedstawiają progres pracy i mówią, że eq zostanie na sam koniec, widzimy eq skończone – męskie, a tu nagle dalej przemalowują alair i gildie gdzie tych map jest dużo więcej… więc jak tu się nie śmiać, kpić z twórców i nie hejtować ich za słowa, które uwaga… i tutaj totalny focus na to… SAMI WYPOWIADAJĄ XD

        • Ale nikt starych graczy nie zmusza do grania na nowym serwerze, a jeśli się decydują to dobrze wiedzą jakichś inst nie będzie więc o co to marudzenie xd A jak sam napisałeś, świeżaki nie wiedzą co i jak więc po kilku miesiącach będą uradowani że wchodzi nowy kontent na ich lvl

  37. Jeszcze jesteście na drugim miejscu zaraz za Cyberpunk2077 jeżeli chodzi o czas potrzebny do skończenia gry. Chciałbym zauważyć, że Cyberpunk już prawie wychodzi.

    • Ekipa przypomina mi trochę YandereDev’a. Ciągle gry nie ma, dłubią to kilka lat i unikają daty wydania. A także ciągną w chuj kasy (bo gra bez platy jest praktycznie niemożliwa).

  38. Czy myśleliscie o łączeniu kont pod koniec 2d (przed przejściem na 3d)? Jest wiele graczy którzy nie grają I ich postacie stoją od wielu miesięcy.

  39. Witam ja w sprawie korzystania z taerna na telefonie będą święta i nie będę mógł mieć cały czas dostępu do telefonu ja wiem że niby puffin ma działać ale obecnie puffin ma ograniczenie czasowe korzystania chyba jakoś 1/2 h a z dolphinem jest jeszcze większy problem bo tam Taern nie działa wcale
    Pozdrawiam

Leave a Reply to Deu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *