Testy BR, prace równoległe, oczekiwanie i zmiany w 2D – Obecnie pracujemy nad… Cz. 207

Sprawdźcie na czym się skupiamy, nad czym myślimy i co zamierzamy. Z uwagi na testy trwają wzmożone prace nad Broken Ranks. Ponadto team inżynierski szykuje kolejne zmiany w aktualnej wersji gry, które być może Was zainteresują. Zapraszamy do czytania.

Testy, testy… i co dalej

Ostatni miesiąc był naprawdę pracowity i na pewno nie można powiedzieć, że się nudziliśmy – sen jest dla słabych, jesteśmy tytanami pracy. No dobra, ścigał nas termin, jeśli chodzi o poprawki i sprawdzenie wszystkiego do builda pod kątem play-testów. Poza łataniem błędów, sen z powiek spędzały nam m.in. usprawnienia związane z UI oraz tutoriale do istotnych funkcjonalności gry, o czym szerzej wspominaliśmy w ostatnim odcinku. Cóż, faktem jest, że tutoriale walki, mające wprowadzić i wyjaśnić nowemu graczowi mechanizm walki, śnią nam się już po nocach, ale… pierwsze wrażenie jest mega istotne. Po uzyskaniu feedbacku od Try Evidence, bardziej możliwe będzie określenie choćby przybliżonego czasu wypuszczenia zamkniętej bety. Póki co czekamy na raport zwrotny i mamy nadzieję, że wszystko pójdzie sprawnie.

O wynikach postaramy się informować Was na blogu, dzięki czemu będziecie na bieżąco z istotnymi sprawami dotyczącymi Broken Ranks. Korzystając z okazji, zmiana czasu publikacji bloga wywołała małe zamieszanie, a zatem data pojawienia się wpisu będzie zaznaczana w kalendarzu, w grze.

Poza testami

Oczywiście jakkolwiek byśmy się nie starali, zawsze jest co robić, więc czekanie to nie nasze jedyne zajęcie 😉 Trwają też prace równoległe. Między innymi zajęliśmy się poprawkami związanymi z wyglądem epików. Wzięliśmy sobie do serca Wasze głosy i powstało kilka nowych konceptów Allenora. Dziękujemy za liczne komentarze i liczymy, że i tym razem wspomożecie swoimi uwagami. Która z wersji miecza podoba Wam się najbardziej i dlaczego? Może w którejś do gustu przypada Wam rękojeść, a w innej ostrze? Tym razem jest dość epicko? 😉

Poza tym nieustająco uzupełniamy listę mobów, NPCów, brakującej grafiki, animacji, ilustracji, trwają przeglądy, zatwierdzenia i poprawki niedociągnięć, które wychodzą na etapie testów w grze. Implementujemy krainy oraz przepinamy questy. Oraz – uwaga – nasi queściarze, żeby nie czekać bezczynnie na uzupełnienie grafiki potrzebnej do przepinania, uzupełniają fabułę naszej gry o nowe rzeczy. Doskonale wiecie, jak istotną częścią rozgrywki są zadania przeprowadzające spragnionego przygód gracza przez niebanalne tło fabularne.

W przerwach od przepinania questów, kiedy praca jest zablokowana, powstają nowe historie. Świetnym przykładem był wspomniany w ostatnim wpisie quest z Desmondem. Tym razem pochyliliśmy się nad questami wprowadzającymi do ważnych instancji, przy których gracz zatrzymuje się na nieco dłużej. Z aktualnej wersji gry dobrze znacie tego typu zadania – np. “Rechot rozpaczy” towarzyszący wejściu na instancję Ropuchy. Nie dość, że bardzo dobrze buduje klimat, zaskakuje niecodzienną mechaniką, to jeszcze prowadzi nas przez zarys fabularny, aż do właściwego starcia z bossem. Nie zaprzeczamy, że są instancje, których potencjał można lepiej wykorzystać… W pierwszej kolejności postanowiliśmy wdrożyć podobne rozwiązanie tuż przed walką z Duchami żywiołów panoszącymi się na zamku. No bo któż nie lubi słuchać historii o duchach, albo odrzuci możliwość skopania tyłka kilku umarlakom, prawda?

Tym razem będziecie mogli wziąć udział w wyprawie na zamek, a przy okazji pomóc w zemście. Zamek, o którym mowa, był kiedyś zamieszkiwany przez ród Gastelhofów, znany z ekscentryczności i niehonorowych zachowań. Gastelhofowie wymarli już co do jednego, ale… hm, nie odeszli.

Na pewno jest to dobra wiadomość dla tych, którzy pożądają nowego contentu. Tym bardziej, że zamierzamy stopniowo dodawać questy wprowadzające tam, gdzie ich brakuje. Nam również wielką radochę sprawia wprowadzanie nowych rzeczy, więc nie jesteście sami 😉

Wyszukiwarka drużyn

Wielu z Was zapewne nie raz i nie dwa gubiło się w gąszczu ogłoszeń “szukam slota” i “druid na”, a po zgłoszeniu się usłyszało, że to już nieaktualne. W Broken Ranks chcemy więc wprowadzić dość spore udogodnienie w tej kwestii – wyszukiwarkę drużyn. Zrobiliśmy research rozwiązań w innych produkcjach, by była ona jak najbardziej intuicyjna, doprecyzowaliśmy nasze potrzeby oraz problemy i wraz z inżynierami przygotowujemy wstępną koncepcję. Aktualnie zakłada ona:

  1. dwie opcje wyszukiwania drużyny: szybkie dołączenie (czyli – nie obchodzi mnie z kim, byle iść na wyprawę ;)) oraz bardziej złożoną, gdzie będzie można wybrać sobie drużynę, podglądając, kto dokładnie w niej już jest.
  2. bazowanie na najprostszych pytaniach:
    – kto: dokładna albo “ogólna” profesja (np. debuffer), wielkość drużyny, zakres widoczności (znajomi/wszyscy), zakres lvlowy
    – gdzie: możliwość teleportu pod instancję za opłatą
    – kiedy: dokładna godzina startu wyprawy albo “jak najszybciej”
  3. inne, mniej konieczne, ale przydatne bajery, np.:
    – opcja dodania notatki do wyprawy (np. żeby móc zaznaczyć, że wyprawa na DZ tylko z potkami)
    – system like’ów/ocena gracza po wyprawie
    – akceptowanie bądź nie petów

Oczywiście tego typu wyszukiwarka może także generować problemy, które są obecne nawet przy “ręcznym” szukaniu drużyny (np. co jeśli gracz dołączy do drużyny w wyszukiwarce i wyloguje/nie przyjdzie przez dłuższy czas? ile czasu powinien mieć na dołączenie?) oraz całkiem nowe (np. wykorzystanie systemu jako szybkiej teleportacji albo nadużycia w systemie like’ów). Proces wdrażania będzie wyglądał następująco:

  • dopracowanie koncepcji, szczegółowe wylistowanie opcji, które chcemy umieścić w wyszukiwarce z uwzględnieniem potencjalnych problemów,
  • projekt interfejsu graficznego,
  • zaprogramowanie,
  • testy i poprawki.

Póki co jesteśmy na etapie pierwszym – praca koncepcyjna to najważniejszy etap tworzenia tego typu funkcjonalności. W Broken Ranks chcemy oddać Wam do użytku wyszukiwarkę, która dobrze odpowie na Wasze potrzeby. Jeśli macie propozycje, co jeszcze mogłoby się w takiej wyszukiwarce znaleźć, to napiszcie w komentarzu, każda opinia może się przyczynić do jej ostatecznego kształtu 🙂

“Sety” startowe

Na samym początku gry nasza postać nie jest zbyt reprezentatywna. Zapewne znacie z obecnego w 2D prologu bielutką (mimo wojny) koszulę, nie pasujące do niej spodenki i buty przypominające bambosze – w 3D póki co nie wygląda to dużo lepiej. 😉 Stąd narodził się pomysł, by gracz rozpoczynał swoją przygodę w Broken Ranks w przyjemniejszych dla oka fatałaszkach. W końcu nasza postać nie jest byle kmiotem z ulicy, ale osobą pochodzącą z dość dobrej (choć nie bardzo bogatej) taernijskiej rodziny. Na takie “sety” składałyby się trzy elementy: zbroja (koszula), spodnie oraz broń. Założenie jest takie, by swoim wyglądem nawiązywały do konkretnych profesji, a więc każdy set byłby unikalny dla każdej. Wstępne koncepty prezentują się następująco:

Chociaż sama idea bardzo się nam podoba, to jednak jest pewien dość istotny problem – sklepowy ekwipunek na początkowe poziomy nie jest zbyt piękny. 😉 W końcu wraz z rozwojem postaci nie tylko stajemy się coraz silniejsi, ale też wyglądamy coraz bardziej jak rasowy wojownik czy też mag. Wiele osób przywiązuje dużą wagę do tego, jak wygląda ich postać, a przecież nie chcemy, żeby nowy gracz z powodów estetycznych bardzo się wahał nad zamianą słabego setu startowego na (przykładowo) Pancerz Myszy i Witalności połączony z Nogawicami Czarów i Drewna. Musimy więc znaleźć złoty środek, który pogodzi ten problem z chęcią ładniejszego zaprezentowania postaci na samym początku gry.

Ilustracje i grafiki

Prace nad ilustracjami, to nie tylko maźnięcia tu i tam, a potem zobaczymy co z tego wyjdzie. Wszystko musi być przemyślane i dopracowane. Świetnym przykładem są siedziby gildyjne, w których wielu graczy spędza sporo czasu – jak AFK, to tylko w domowym zaciszu 😉 Może nie zrobimy siedzib, w których można się poruszać tak, jak po mapie, ale nie chcemy też, aby były jedynie płaskim obrazkiem. Na pewno będą prezentowały się nieco bardziej trójwymiarowo niż obecnie, wpasowując się w styl Broken Ranks.

Prace nad ilustracją śmierci były bardziej problematyczne niż mogłoby się wydawać. Wywołały nie lada poruszenie, z czego wywiązała się żywa dyskusja. No bo ile tak naprawdę wiemy o wierzeniach i symbolach w świecie Taernu? No właśnie… Czy śmierć to po prostu śmierć, a po niej jest jedynie pustka? Wizerunek śmierci ma oddawać metafizyczną stronę świata Taernu i budować spójną wizję (nie)życia po śmierci. Czy medalion na szyi to jedynie ozdoba, czy istotny symbol? Jaką rolę pełnią Eurynci? Oraz wiele innych, mniej lub bardziej szczegółowych aspektów, kształtujących zaplecze taernijskich wierzeń. Być może kiedyś wrócimy jeszcze do tego tematu…

Ostatnio mogliście podziwiać jednego ze specjalnych petów, Borsuka. Musicie przyznać, że prezentował się dość wyjątkowo. Mamy nadzieję, że tak samo odbierzecie Nazgulicę.

Nie zapomnieliśmy o strażnikach, na co dzień pilnujących bezpieczeństwa.

Jeden z czempionów, który w naszej opinii robi niemałe wrażenie. Na pewno niejednokrotnie spotkaliście go w okolicach Zamarzniętego Jeziora. Jak podoba Wam się jego Broken Ranksowa wersja?

Zmiany w 2D

Ze względu na testy Try Evidence prace programistyczne w 2D, które wymagają poświęcenia większej ilości czasu, czekają na wolne moce przerobowe. Udało się nam jednak przeprowadzić niektóre testy balansowe oraz, by dobrze wykorzystać czas, sięgnęliśmy po inne tematy, które nie wymagają programistycznego zaangażowania, jak np. lifting rarów czy instancji.

Balansowe sprawy

Ze zmian dotyczących balansu postaci do pierwszych testów udało się nam wrzucić dwie rzeczy:

  • Nową kontrolkę i uniki: by wyeliminować “automatyczne” i bez zastanowienia wrzucanie uników co rundę, dodaliśmy do nich efekt negatywny – zwiększone zużycie kondycji, dzięki czemu sheed powinien się zastanowić, czy obecna sytuacja wymaga ich użycia, czy może jednak warto z nich zrezygnować, by utrzymać zasoby. Jednocześnie na najwyższym poziomie umiejętności uniki otrzymały wzmocnienie pod postacią szansy na czwarty unik. Za to bonus zmniejszonego zużycia kondycji w KO został zastąpiony sporą dawką regeneracji w walce – nie tylko kondycji, ale także (w mniejszym stopniu) many.
  • Nowe wzmocnienie druida: rozwój tej umiejętności na wyższe poziomy jest niemal zbędny, zwłaszcza gdy postać jest wysokopoziomowa, dlatego też próbujemy uniezależnić wzmocnienie od mocy i wiedzy druida. Do wstępnych testów trafiło wzmocnienie, które zupełnie nie jest od nich zależne, a jedynie od poziomu umiejętności i ilości kondycji posiadanej przez postać, na którą jest wrzucane. Dzięki tego typu rozwiązaniu mamy nadzieję uzyskać sytuację, w której umiejętność jest warta tego, by ją rozwijać, a zasób kondycji zyskuje na znaczeniu dla postaci fizycznych w podobnym stopniu, jaki obecnie ma zasób many dla magów.

Obydwie zmiany są w fazie wstępnych testów i nie “zaklepane” jeśli chodzi o wprowadzenie do gry.

Rary

Ciągle pracujemy nad liftingiem rarów. Obecnie zabraliśmy się za przedmioty przeznaczone dla najwyższe poziomy – Disolver, Grozę Seleny i Alendry, Ziraki i Cień Tarula. W przypadku pierścionka zdecydowaliśmy się zwiększenie granicy odporności na zamrożenie z obecnego 60% na 80% oraz zastanawiamy się nad obniżeniem jego ceny. Nie chcemy całkowicie wyprzeć resówek sklepowych.

Groza Seleny i Alendry (3*):

Głównym założeniem zmiany było zwiększenie atrakcyjności tych przedmiotów dla poziomów 110-120 w taki sposób, by nawet po założeniu Envili i Nienawiści mogły one być sytuacyjnie wykorzystywane ze względu na ilość statystyk i przeżywalność, które oferują.

Ziraki i Cień Tarula:

Zdecydowaliśmy się podnieść ilość statystyk do łącznie 100, by wszystkie przedmioty z Tarula miały ich tyle samo. Ilość resa w Zirakach nieco zwiększyliśmy – nie chcemy jednak, by została ona zrównana z Erbailami. Jednocześnie zastanawiamy się nad dostosowaniem Aquariusów pod obecny stopień rozwoju gry. Na wyższych poziomach liczy się przeżywalność i trafialność – jedno i drugie zapewniają resy z tych spodni i modyfikator trafień (którego działanie jest tym lepsze, im postać jest lepsza, ponieważ modyfikator mnoży się przez sumę lvla i statystyk). W skrócie – przedmiot ten jest obecnie zbyt mocny jak na rar na 85lvl, ponieważ jest chętnie wybierany nawet na endgamie. Nie chcemy ich zmieniać drastycznie, a jedynie zmodyfikować ilość resa, który jednak zostałby oddany w formie resów albo statystyk w innych przedmiotach przeznaczonych na podobny poziom, by osoby na tym przedziale nie odczuły zmiany.

Komandor

Stwierdziliśmy także, że warto powrócić do tematu liftingu instancji. Na pierwszy ogień wzięliśmy Komandora – instancję mało popularną wśród poziomów, na które jest przeznaczona. Nie chcemy jednak mocno wpływać na czas jej przejścia u koksów, który i tak jest stosunkowo krótki. Do pomocy z określeniem problemów i koniecznych zmian zaprosiliśmy nie tylko naszych testerów, ale też kilka osób z serwera, które nie posiadają żadnej postaci na wysokim poziomie. Wstępne zmiany, które chcemy niedługo przetestować to:

  • modyfikacja olbrzymów utoru: zmniejszenie “spamowania” urokami oraz ilości hp
  • modyfikacja śpiących/żrących: obniżenie poziomów umiejętności, zwłaszcza trującej strzały
  • modyfikacja grupek na pokładzie: zmniejszenie “spamowania” urokami
  • event na drugim poziomie: obniżenie potrzebnej do zabicia ilości żrących i dodanie nagrody za event
  • dla dr: obniżenie trudności żrących i śpiących (korzenie = mniejsza ilość ataków moba w kolejnej rundzie)
  • dla łucznika: obniżenie resa na zimno u olbrzymów i śpiących/żrących, by wyrównać jego dmg do pozostałych debufferów, nie ingerując w dmg innych profesji

Śmiało piszcie, co jeszcze jest dla Was na tej instancji szczególnie uciążliwe i wymaga zmiany. Może jakiś konkretny atak jest za mocny? Albo cała taktyka? Może z czymś Wasza profesja (oczywiście będąca na poziomach 40-70) ma jakiś bardzo duży problem w stosunku do innych? Przyjrzymy się każdej opinii 😉

133 thoughts on “Testy BR, prace równoległe, oczekiwanie i zmiany w 2D – Obecnie pracujemy nad… Cz. 207

  1. Na rysunku gdzie przedstawiacie klasy jest jeden podpis, który mnie obraża!
    Żądam zadośćuczynienia, a winnego złośliwości publicznie ukarać. Mianowicie chodzi o podpis klasy Barba…który jak widzimy jest złośliwie wpisany jako baba.

  2. mile widziana by byla jakas … zakladka w znajomych np kn rc dr sh itp… i zeby to sie nie tasowalo jak ktos relognie dla przykladu mam 200 znaj i szukam sobie dr w znajomych a przy takiej ilosci znajomych ciagle ktos reloga i mi sie to resetuje na 1 strone i tak w kolko k… mozna dostac xd 2 sprawa to zrobcie jakis ciekawszy sposob liczenia skladek bardziej czytelniejsze opcje zeby nie trzeba bylo mordowac exela i tabelki napieprzac co tydzien no ja jako kanclerz mam przesrane w tej kwestii. co do bloga gitara kolejny blog na plus gierka idzie w dobrym kierunku pozdrawiam

    • a co do allenora to zdecydowanie opcja 1 gdyz sama nazwa allenor jest dosc delikatna wiec inne opcje alka z tego ss raczej nie podchodza 🙂

    • filtrowanie znajomych po profesji już jest od dawna dodane (chyba nawet o tym gdzieś informowaliśmy).
      Gildie są od jakiegoś czasu w toku prac – bardzo możliwe że system naliczania składek itd. również zostanie zmodyfikowany. Jesli nie na premierę to w którymś z updatów w BR.

  3. Świetny blog – ciekawy i naprawdę czuje po jego przeczytaniu, że wiem więcej co się dzieje w pracy nad taernem 🙂 Ale niepokoi mnie system szukania drużyny…. Myślę, że w takich mechanikach powoli zabieracie tej grze kawałek po kawałku elementy, które tworzą ją wyjątkową i inną niż 90% mmorpg 🙁 boje się, że po dojściu podobnych udogodnień gierka stanie się zwykłym “klikaczem” z zerową interakcją między graczami.

    • Fajne interakcje jak pytasz ludzi ze znaj to +/- i jak szukasz na wyprawowym to nieraz spamujesz 30 min i nikt się nie znajduje i nie pisze XD

      • Dokładnie, obecny mechanizm jest męczący i osobiście czasem rezygnuje gry przez te spamy, bo nie chce mi się pisać Ambo czekac

  4. No, powodzenia dalej z TBR.

    A co do insty komandora to… Jako 100lvl uk mówię, że te cholerne moby są z kamienia. Nie ma absolutnie żadnej przyjemności z bicia ich. Są monotonne, ty je słabo bijesz one cię orają. Czasami mam wrażenie, że jestem na inście na mój lvl bo przecież dlaczego z każdego skilla bije te moby po 300? Poczym przychodzi pora na komandora a ten jak z papiera.

    1.Moby mają za duże resy.
    2.Przez to, że długo się je bije i długo przechodzi (a przynajmniej tak się zdaje) to można się pochlastać i znudzić już po drugim wejściu na instę.
    3.Po całej tej inście po prostu mózg ci mówi, że jak przeszedłeś to piekło to rar ci się należy… no nie, szansa na rar jest w sumie taka jak na innych bossach. Tego nie da się chyba farmić nie dostając lekkiej schizy grając na niższym lvl’u… Wgl to hlvl może to farmić, nie polecam chodzić ukiem+dr na komandora, bo można dostać choroby psychicznej od klepania tej insty.

    • Dwa dni temu byłem tam 135dr i przypomniałem sobie dlaczego tak nie przepadam za tą instancją, gdyby nie bijący pet to nie wiem ile czasu bym tam spędził 😀

    • ja jestem właśnie takim lvlem, który powinien biegać komandora (67), ale praktycznie nikt nigdy nie zbiera drużyny, mało popularny boss, znacznie częściej widzę na wyprawowym ogłoszenie “sloty na komandora do p2”

  5. Super Allenor w końcu wygląda epicko. A teraz pytanko. Ostatnio czytałem że do końca roku flash wyłączy się z Google i mozilli jak sobie z tym poradzicie? Czy do końca roku będzie wersja do pobrania? Czytałem że go wyłącza a nie przestaną wspierać.

  6. Mam nadzieje że w 3d będzie konkretny balans postaci dlaczego magowie są tak samo tancy jak rycerze? Jak rycerz ma wygrać 1v1 z dr, mo, sh?

  7. Co do setów startowych: koncepcje wyglądają tak dobrze, że nie chciało by się wymieniać sprzętu na np. kawałek kubka jako kastet albo scyzoryk zamiast różdżki :/ nie lepiej dodać to w ramach losowego NPC typu Sprzedawca sukna, który sprzedawał by takie skiny? 🙂

  8. Przemyślcie dobrze zmiane aquariusów, bo ja znerficie je do 30 resów fiz, to kolejne spodnie są dopiero na 115lvl, w dodatku z bossa który pojawia się ile razy dziennie? 5? już teraz erbaile kosztują chore pieniądze, porównując je do magicznego odpowiednika czyli hańby która kosztuje grosze i jest z bossa który jest farmiony dziesiątki razy dziennie jest chore.
    Życzę powodzenia fizolom w kupnie erbaili, bo bez nich na beirn już sobie nie pójdziecie, szczególnie biorą nowe bufki ryca, gdzie bardzo często ryc daje samo poświęcenie które zabiera 50 ressów fiz, teraz pozbędziecie się kolejnych 10

    • Eirbale lepsze od aqua, dawno takich głupot nie czytałem 😀 nawet jak aqua będą mieć po 30 resa to nadal będą wypierać wszystkie spodnie, szczególnie jak będzie się liczyła przeżywalność, bo 99% bossów ma bazowego krytyka i lepiej nie dostać w ogóle krytyka od bossa niż go dostać. Tak to jest jak się nie myśli i nie wie jak ten bonus działa.

      • Glupoty opowiadasz, nie to jest zaleta aquariusow.

        Aquy daja modyfikator do trafien, bodajze 16% na 7 lvlu. Ostatnio sobie liczylem i dla mojej postaci (ryc 140, 500 zreki) te spodnie daja dodatkowo ok. 100 zreki do trafien. Bonus oczywiscie zwieksza sie przy cierpach.

        Kolega wyzej dobrze zauwazyl- znerficie te spodnie (a to bardzo lubicie robic), a nastepne sa dostapne dopiero na 115lvl i to tylko teoretycznie. Kosztuja krocie i nie kazdy moze sobie na nie pozwolic.

        Co do samych zmian zirrakow-kosmetyczne. Czy cos wniosa to dopiero zobaczymy.

        • Tylko jakoś kosztują teraz krocie erby, więc o czym to świadczy? że gracze mają w dupie modyfikator trafień, a aqua zaczęły się liczyć tylko dlatego, że ktoś poustawiał na bossach bazowy krytyk i tylko w tym aspekcie się liczą – w przeżywalności 🙂

          • Oczywiście mowa w dupie modyfikator przed instą tarula, na której obecnie jak najbardziej się liczy przeżywalność 😛

  9. Fajny blog,ale tego można oczekiwać w porównaniu do długości jego wydawania jaka była kiedyś(7dni;),zmiany w rarach na plus,możliwe,że troszkę nastawienie graczy do nich się zmieni,np alendry 4-5* zamiast arhaut na dr a i ziraki zaczną być bardziej doceniane.Osobiście cieszy mnie zmiana w cieniu,teraz nie ma co się namyślać,czy “warto”,lecz wiesz,że daje naprawdę dużo statystyk i fajne psycho,zmiany w umkach również fajne,szczególnie u sh 🙂

    • Ta, 4 uniki, gdzie 3 już w zupełności wystarczają i są zbyt OP. Nie wiem kto to wymyślał tak samo jak regenerację zasobów, ciekawe jak będzie się grało rycom co mieli 50 kondy i sh jakoś ich ratował tym KO, to teraz już nic od sh nie będą mieć xD

  10. A co do instancji komandora zalecałbym delikatne osłabienie obrażeń samego bossa oraz zmniejszenie ilości mobów,instancja jest przez to zbyt męcząca i zżera zbyt wiele psycho .

    • boss bije mało jak ma się resy. Jakoś nikt nie płacze że pod lód trzeba resy. Po prostu samo posiadanie resów w taernie jest dziwne. Tak jakby nikt nie nauczył graczy jak grać, że powinni od 40 lvla sprawdzać sklepy codziennie z nadzieja na ring z resem xDDD

      • A co ty porównujesz inste na 100+ z instą na 40lvl?
        Taki 40lvl zakładając resy traci sporo statystyk, a na 100+ strata tych 20 punktów wiedzy kosztem resów nic nie robi

  11. Czy kogoś przypadkiem nie pojebało z tą zmianą w KO? Już teraz sh to przydupas bb a jak wprowadzicie taką zmianę to lepiej żebyście tą profe usunęli będzie szybciej i prościej. Jaka następna zmiana u sh? Chi będzie zabierało życie i przeciwnikowi i sh? Czy może jak nie trafimy latającym kolanem to otrzymamy obrażenia? Od samego istnienia Sheeda KO zmniejszało zużycie kondy więc dlaczego nagle ma zwiększać zużycie? Ta umka naraz będzie zwiększać i zmniejszać zużycie kondy? Czy może zmienicie go z bufa na debufa który będzie zwiększał zużycie kondy? A nie moment już jest taka umka i nazywa się latające kolano.

    Alenor jedynie 1 opcja dobrze wygląda.

    System lików na postacie na uj to komu? Może zamiast pracować nad nikomu nie potrzebnymi rzeczami jak te lajki, to byście pomyśleli nad lepszymi zabezpieczeniami na czacie albo naprawą licznych bugów w grze.

    • Człowieku co za brednie piszesz z tym KO. Zmiana KO ma dotyczyć zwiększenia regeneracji kondy i many co rundę a nie jak do tej pory zmniejszyć zużycie kondy. To każdorazowe wrzucanie co rundę uników ma zwiększać zużycie kondy. pytanie tylko czy zwiększenia zużycia będzie od każdego ataku czy każdorazowe wrzucanie uników będzie kosztowało coraz więcej kondy.

  12. Alendry robią się trochę OP z tymi panckami i resami w zestawieniu do Envil. Envile posiadają tyle pancerzy co Lysmary na 30 lvl, mając na uwadze koniec tarcz dla postaci magicznych czy nie powinny być troszkę zboostowane jesli chodzi o pancerze? Nie każdego stać też na tarulowy ekwipunek.

    Całościowo blog na plusik, Allenor Nr 1/4, czekamy na info odnośnie bety 🙂

    • Zapomniałem dodać że zautomatyzowany system wyszukiwania niszczy trochę interakcje z graczami za co kocha się gry MMORPG i to środowisko. System oceniania graczy jest dla mnie trochę na siłę wstawiony bo te łapki to i tak będą “łapka za łapkę” po bossie i tyle.

      • Interakcja z graczami itak juz zostala naciagnieta przez te insty solo na ktorych ludzie siedza nie ruszajac sie na nic innego- ich wybor- jest ich niewielu.
        Ten system oceniania moglby nie wejsc raczej to moim zdaniem lipa

          • Smuga taka dobra chyba jedyna tarcza dla magów? Po co ją nerfić czy usuwać zgodzę się z tobą ,a nawet lepiej ,by było jakby było z kilka wiecej takich tarcz dla magów w rarach czy w setach
            Pozdrawiam.

      • Interakcja pomiędzy graczami w taernie ciągnie pałkersona. Ktoś pisze “debuff , dr pod lód” to ktoś do niego pisze
        -uk 95
        >ok insta
        >brak dr
        Albo “Sell Lysmary”:
        -hej, kupie lysmary za 600k
        >700k
        -650k
        >nq.
        Bogate są te interakcje… Nie ma co. Interakcje pojawiają się na inście, pisze się podczas walki, pisze o czymś i ciśnie bekę, ale niestety jeżeli chodzi o szukanie pt czy handlowanie to absolutna porażka.

  13. Czekam z niecierpliwością na betę. Według mnie spoko opcja ta wyszukiwarka drużyn. Nie można wiecznie stać w miejscu. W 2020 roku takie coś w grach to standard. Mam nadzieję, że nowe rozwiązania zostaną dobrze połączone z typowym dla Taernu klimatem i wyjdzie naprawdę świetna gra.

  14. Allenor nr 1 lub 6 dobry.

    Co do zbierania pt:
    Mogloby to wygladac tak na wyprawowym

    Insta>Nick: dr ryc mo luk – kto chce klika i wychodzi Insta>Nick: nick nick ryc dr itp
    obojetnie kto Insta>Nick: ryc dr slot slot
    Podzial kolorow nazw inst zeby wzrokowo wylapywac co nas interesuje: np od herszta do modli jasny zielony, waldek do gorzaly ciemniejszy, z beirn najciemniejszy
    W ustawieniach szukania min-max lvl jaki chcemy i chyba tyle. PS. mozliwosc wywalenia gracza ktory sie zglosil i slot dalej dostepny, to by byla opcja np znamy gracza zawinil na inscie nie chce go ponownie.

    Z poziomu szukajacego: stoje nade mna pojawia sie chmurka tego typu co na wyprawowym i widze jak gracze dolaczaja na bierzaco, kto juz siedzi w pt tez to widzi.

    Co do koszmara: bardziej mi sie podoba w 2d jest wyrazistszy.
    Na tego jak patrze pentium III mi sie przypomniala i tomb raider z pastelowa grafika :D:D tak wyszlo hehe

  15. Cały blog oceniam pozytywnie, chociaż osobiście brakuje mi trochę statystyk. W którymś blogu było coś w stylu: Ukończone: 85% wnetrz domkow, 60% piwnic, 50% instancji itd., to mi się podobało.
    Co do samego bloga to mam sugestie co do ocen osób po wyprawie, pomysł wydaje się fajny, ale jak zwykle jest ale. Nie byłbym za wprowadzeniem negatywnych ocen, gdyż jak to z reguły bywa sporo osób dawałoby negatywną z błahych powodów albo i bez powodu. (A bo go nie lubie, a bo nie dawal mi zrodla w 1, a bo nie trafil szpili 2x na 75%). Więc osobiście skłaniałbym się do opcji jedynie polecenia jakiegoś gracza po wyprawie. Chociaż i tu przydałoby się ograniczenie, np. można polecić max 2 osoby po wyprawie, 5 osób w ciągu dnia, nie można polecać znajomych. Pozdrawiam

  16. Blog super!
    Wyszukiwarka jest świetnym pomysłem, zamiast spamić na czacie przez godzinę “dr na adka”, “jw” będziemy mogli szybko i wygodnie znaleźć drużynę lub brakującą osobę na wyprawę, a raczej ona znajdzie nas.
    Początkowe “sety” brzmią klimatycznie, jak dla mnie spoko.
    Balans umiejętności:
    Uniki – defensywny skill, który daje przeżywalność “za darmo”. Zwiększenie zużycia kondycji, jak najbardziej trafne, ale mam nadzieję, że czwarty unik nie będzie miał możliwości zadziałania w pvp.
    KO – wyrzucenie zmniejszonego zużycia kondycji sprawia, że zwiększenie zużycia w unikach ma sens. Nieważne, ile wynosiłaby regeneracja kondycji i many, uniki nie stracą użyteczności przez dodatkowe 2 PA. Zmiana jest w porządku.
    Wzmocnienie – uzależnienie regenerowanej kondycji od poziomu umiejętności i posiadanej kondycji na otrzymującego wydaje się fair, chociaż jest to cios w druidów, których obecnie jest bardzo mało. Zalecam to przemyśleć.
    Rary:
    Groza Seleny i Alendry – zwiększenie statystyk z 85 do 95(3*) i dodanie im resów jest przełomową zmianą, myślę, że będą brane pod uwagę, gdy ktoś pomyśli o wybraniu się na instancje orków. Bardzo dobra zmiana.
    Ziraki i Cień Tarula – co tu dużo mówić? Zwiększenie statystyk do 100 i pancerzy w Zirakach do 35 jest super zmianą, topowe rary powinny mieć topowe ilości statystyk, teraz zastanowię się nad ich kupnem(Ziraków).
    Aquariusy – nie wiemy jeszcze, jak będzie wyglądał nerf, jednak zmniejszenie pancerzy będzie fair.
    Disolver – ja osobiście nie posiadam, wolę swoje resówki, które oprócz większych resów dodają mi hp. Odporność na zamrożenie jest dla mnie zbyt sytuacyjne, nawet jak zwiększycie limit odporności. Zastanowiłbym się nad kupnem Disolvera, gdyby jego cena spadła do 5kk.
    Zmiany Komandora pominę.
    Chciałbym usłyszeć, co zamierzacie zrobić z Wendigo i Jastrzębiorem. “Bossy tylko dla wybranych”. Boli mnie cena i ilość rarów z tych bossów. Szczególnie trzech rarów: Lawina, Taehal, Erbaile. Lawina na serwerze Ostlor kosztuje ~50kk, jednoręczny obuch, który jest domyślnie przeznaczony dla rycerza – rycerz jest poszkodowany. Taehal, łuk nadający się jedynie dla łucznika. Ja na swój czekałem miesiąc i w końcowym etapie zapłaciłem 70kk(obecnie kosztuje ~50kk na Ostlor) – łucznik poszkodowany. Erbaile posiadające tytuł najlepszych spodni w grze, kosztują ~250kk(5*, Ostlor) – poszkodowane profesje fizyczne. Oczywiście nie zapomniałem o reszcie rarów z tych bossów, są równie rzadkie, ale ceny już do przełknięcia. Jak to rozwiążecie?

    Pytanko do developerów: Czy na premierze Broken Ranks będzie serwer nonpvp?

    W dalszym ciągu czekamy na informacje dotyczące zmian u vd…

    PS – Allenor v. II

    • Wow, tak mi się spodobał układ tego komentarza, że aż musiałam to głośno powiedzieć XD
      Pochwalam korzystanie z akapitów i pozostałych narzędzi organizowania wypowiedzi. Większości komentarzy pod wpisami na blogu brakuje kompozycji – jeśli chce się zorientować jaki temat jest w nich poruszany, trzeba je przeczytać w całości, bo wątki przeplatają się i nie są w żaden sposób wyróżnione. Nie jest to oczywiście problemem w przypadku krótkich uwag, ale przy obszernych “recenzjach” zmian proponowanych przez ekipę, owszem, można się zniechęcić XD
      Osobiście, gdybym byłą członkinią ekipy, to chciałabym jak najwięcej tak ładnie zorganizowanego feedbacku ????

  17. Bardzo krzywdzicie fizoli tą zmianą w aquariusach. Dopiero co zabraliście tarcze, a teraz jeszcze zabierzecie 10resa z aquariusów? To już w ogóle nie będzie możliwości wstrzelić się w morane/tarula. Erbaile już w tym momencie są astronomicznie drogie, bo o dropie nawet nie ma co myśleć. Magowie mają te przewagę, że ich odpowiednik erbaili – hańba dropi z bossa, który jest łatwo dostępny, więc nie mają tego typu problemu, że ten rar na rynku pojawia się dwa razy na miesiąc.

  18. Zdecydowanie Allenor nr.6 myślę że nowym graczom również bardziej przypadłby do gustu niż taki defaultowy miecz nr1 który o dziwo jest wybierany przez obecnych graczy być może jest to z powodowane więzią po tylu latach do owego miecza 😛 jako rycerz wybieram nr 6 ewentualnie numerek 5 również wygląda ciekawie i oryginalnie. Jedno pytanko macie jakieś plany by podrasować allenor? jak wiadomo wielu graczy uważa że mallus i allenor to jedno i to samo gdzie poniekąd się zgadzam przez co troszkę traci na wartości z teorii najpotężniejsza broń dla rycerza no i przede wszystkim +5 wiedzy w allku jest zbędne. dzięki za ciekawego bloga pzdr 🙂

  19. Śmieszny ten model ‘nowej’ śmierci. Taki… ironiczny. Bardziej pasowałby tam tęczowy jednorożec, żeby wprost idealnie odzwierciedlał karę śmierci w taernie.

  20. I się dziwić że gra umiera skoro każda profka jest powoli niszczona 😀 jako sheed specjalnie mam mniejszą ilość hp na tarulach niż np. ŁUK lub vd bo LICZE NA UNIKI. Teraz nawet one będą sprawiały problem XD Widać że brakuje sheeda pośród inżynierków bo by może wiedzieli że obecnie jest ciężej o slota dla sheeda, a jak biorą w pt mo to marudzą że nie ma łuka+vd 😀 Ach szkoda strzępić ryja 🙂

  21. Fajny blog, jak najbardziej na +, allek będzie miał swój nowy, pięknu urok 🙂 Może przyszedł czas na zmianę Washi? Bo to w 3D jest… nawet nie wiem jak to nazwać, tragedia.

  22. Swego czasu zmieniliście system ulepszeń, który im większy poziom ulepszeń tym więcej daje.

    Nie zastanawialiście się nad podobnym w ekspieniu ekwipunku?
    Albo przynajmniej nad dodaniem podwójnego procentu przy wyekspieniu czegoś na 8.

  23. Można by też dodać siedzibę dla postaci. Wiecie, na dobrą sprawę to nie jest głupie, prawda?

    Jedna mała chata czy coś, w której można by przechowywać nadmiar ekwipunku. Niby można kupić już skrytki, ale tak było by ciekawiej… O, na przykład gdyby dokupić większy magazyn, pojawiała by się dodatkową skrzynia w piwnicy, czy coś.

  24. Czy nadchodząca zmiana dotycząca statów w grozie seleny i innych przedmiotów będzie miała wpływ tylko na nowo zdropione itemy czy również na już istniejące? Pytam ponieważ nie wiem czy kupować teraz czy wstrzymać się kupić zdropione po update. Pozdrawiam.

  25. a Ja mam myśl co do zleceń czasowych ,niejeden gracz na pewno się zemną zgodzi,..poco pilnować ściśle godziny kiedy upłynie te 24h, przecież nie tylko siedzi się przy kompie wiele osób ma różne obowiązki poza grą ,a przecież wystarczy liczniki resetować o północy tak że zlecenie można by brać o każdej porze, na pewno nie jeden gracz by był zadowolony z takiej zmiany na dobre

      • Haha F2P chciales powiedziec P2W =pay to win

        Cala ta gra polega na wywalaniu dużej ilości pieniedzy jak chcesz co kolwiek tam osiagnac.
        Teraz dla przykladu grasz od poczatku wszystko spoko na poczatkowych lvl.Mowisz sobie o ale latwo nie bede kupywal żadnej platyny i wgl. A pozniej co…… Wywalasz ogromne pieniadze zeby miec eq i chodzic jakies bossy

  26. Wszystko fajnie ale jak sobie poradzicie z wyłączeniem Flasha? Allenor 2 jest skromny ale i bogaty. I co z eq? Ten co już mamy to zmienia mu się staty?

  27. Czy zmiana dotycząca przedmiotów, grozy itd., będzie miała wpływ na przedmioty już będące w grze? Czy tylko na te nowo zdobyte?

  28. Bardzo ładnie.

    Nurtują mnie jednakowoż dwie sprawy.

    1. Dodanie w końcu sheedowi debuffa dystansowego pod maga ognia. Co wyrówna jego przydatność dla pt z mo na Tarulu czy choćby Moranie, Admirale.

    I proszę nie zagrajcie jak to już bywało wcześniej na przykład z vd i nie każcie na tę zmianę czekać 2 czy 3 lata.

    2. Targowisko, dom handlowy, etc.

    Obecnie to właśnie system handlowy najbardziej od gry odrzuca. Kupno kilkudziesięciu większych flaszek np. zręki to często kilka godzin ślęczenia przed bardzo nieprzyjaznym dla oka chatem handlowym, gdzie oferta goni ofertę. Jeśli chcesz rzetelnie czegoś poszukać w tym bałaganie I potoku słów – to zapomnij o sensownym graniu w rym czasie.

    Porządny system handlowy to jedna z pierwszych rzeczy za które powinniście się wziąć. Obecny system jest odrzucający od gry, nieintuicyjne i zwyczajnie słaby.

    A tak, ktoś daje ofkę, że kupi. Miałby na postaci cash, który poleciałby do sprzedającego i dostałby towar na postać lub do depo. Być może nawet nie musiałby być aktywny w grze.

    Jak ktoś ma kilka godzin dziennie na grę, to uwierzcie, że nie ma ochoty spędzać tego czasu zamulając przed chatem handlowym, czy co chwilę logując na nubki, wkurzając wszystkich na inście.

    Pozdro.

    Jack.

    • 1. Zmiany sheeda sa ciągle w toku. To o czym piszesz też rozważamy.
      2. Ten temat już dawno jest na tapecie i z tego co wiem przymiarki do systemu handlowego z prawdziwego zdarzenia w wersji 3D były robione. Status prac na ta chwile jest mi nie do końca znany, ale jestem więcej niz pewien że nie zostawimy handlu w takiej postaci w jakiej jest obecnie.

  29. Co do Allenoru, połączcie jelec z numeru V i głownie z numeru IV oraz “dym” zamieńcie na coś jasnego biały/żółtawy i będzie wyglądał o niebo lepiej 🙂

  30. Ciekawy blog
    Wyszukiwarka drużyn – bardzo na plus, jeszcze przydałoby się opracowanie jakiegoś systemu na rynek, gdzie możnaby wystawiać rary, sety, epiki na sprzedaż bądź oferty kupna tychże. Czat handlowy bym zostawił, na rzeczy typu flaszki i wszystko inne.

    Co do allenora – mi najbardziej podoba się opcja 2 i 4

  31. Polecam zostawić Allenor takim jaki jest. Mogę się przyczepić jedynie do tego że czerwony kryształ w normalnej wersji allenora jest mało widoczny/ nie widać go.
    Nie chcę byś ofensywny ale bardziej powinniście zająć się Washi oraz Żmijem zamiast Allenorem. Ten miecz wygląda bardzo dobrze tak jak jest przedstawiony tutaj https://blog.taern.com/zmiany-i-rozwazania-przed-updatem-obecnie-pracujemy-nad-cz-202/ . W porównaniu do wymienionych 2 epików powyrzej Allenor wygląda jak ”wiśenka na torcie”.

  32. Jak wiemy najpopularniejsze expowiska to duch zamku, v1 i lempo które jest tylko dla wybranych postaci. Może by tak zwiększyć exp na komandorze by gracze 70+ po zakończeniu farmy dzetów czy też v1 mieli co robić sama insta komandora wygląda bardzo ciekawie a nie jest w ogóle uczęszczana + dodam że od graczy 65+ często się słyszy że nie mają slota na nic na dzeta już się nie opłaca na v1 nie biorą a lempo dla łuka/bb/dr/sh jest nie do pomyślenia. Myślę że nawet nerfienie komandora nie ma sensu wystarczy zrobić z tej insty dobre expowisko dla pewnego przedziału levelowego i to powinno załatwić sprawę nawet nie ucierpi na tym insta dzeta czy też v1 ponieważ gracze 65+ tam nie uczęszczają

    • Instancja pozostanie przeznaczona dla poziomów, na które jest. Żeby zadedykować ją wyższym musielibyśmy usunąć obecne rary z komandora, które są na 45-50lvl i zastąpić innymi, a to nie wchodzi w grę. 🙂

        • Tak, brakuje kontentu na te poziomy, ale rozwiązaniem nie jest zmiana komandora na expowisko dla graczy o 30lvli większych niż są rary z tego bossa. Rary musiałyby być podmienione na inne, a więc obecnie istniejące usunięte do momentu powstania instancji, do której można by je dorzucić – tego nie chcemy i nie zrobimy. Do tego poziomy mobów i grupki musiałyby być zmodyfikowane pod 70lvle. Sama charakterystyka instancji średnio też pasuje do typowego expowiska – w końcu to utorski statek, pasuje lecieć się zemścić i spuścić łomot bossowi, a nie na czilałciku sobie expić. 😉

          • jeżeli chodzi o podmienienie rarów to zarówno możecie dać pelke od koldzicy zamiast bryzy bo widzę że na 43 level jest aktualnie peleryna która oferuje 17 zręki i 50hp koszt 502k. Gdzie bryza daje jedynie 5 statystyk więcej i kosztuje około 4kk 😀

  33. Fajny blog.Jeszcze trochę usprawnień i całkiem spoko.Radziłbym wprowadzić taką funkcję jak zmiana klasy np.2 razy na grę za jakies 2k platy ponieważ wiele moich znajomych z taerna mówiło że gdyby takie coś istniało w grze to by była gra mniej nudna bo nudno jest grać na przykład sheedem przez kilka lat i tak bez przerwy a nowa postać to nie rozwiązanie bo wtedy też kolejne koszta i trzeba poświęcić trochę czasu żeby ją wyexpić a nie którzy nie mają tyle czasu co nie którzy taernijczycy.A tak to bardzo fajnie to wygląda czekam 😀

  34. Czemu ma służyć zmiana w kontrolce? Mając sheeda na 67 lvlu, kiedy ubiorę carata i moczary wychodzi mi ledwie 520 kondy, z czego 400 “na biało”… słabo zsynchronizowane rary na ten poziom są z tą kondycją, a po zmianie będzie jeszcze ciężej, bo nie dość, że uniki będą zżerać, to kontrolka mniej kondycji zaoszczędzi

  35. Allenor 1lub4
    No tak poświęcenie trans jako “debuffy” a teraz takie zmiany w unikach .. niedługo nic się nie będzie opłacało dawać….
    Co do ryca rozumiem i w pełni się zgadzam z założeniami żeby wyrównać szanse profesji na niskich poziomach. Latanie przez ryca na np v2 na lvlu o wiele niższym niż inne profesję nie było w porządku. Tyle tylko że moim zdaniem po 4 literach dostały wyższe lvle (z perspektywy mojej głównej postaci – 110lvl) a mniejsze lvle nie tyle nie odczuły co mają wręcz lepiej (z perspektywy postaci 36lvl jestem przy full buff teraz 1pa do przodu a ochro +blok 2pa do przodu co więcej zmiany te wymuszają reset na tej postaci, kiedy go zrobię zyskam kolejne 1/2pa nie pamiętam już dokładnie) tak więc … Cele były szczytne ale co wyszło…

  36. 1. Nowy Allenor. Tak sobie pomyślałem, że jak macie po kilka ciekawych projektów epików, a gusta ludzi są różne, możecie przecież wystawić niektóre projekty jako… skiny do aktualnie posiadanego epika. Nikomu to nie będzie przeszkadzać, a zawsze będzie jakiś potencjalny dodatkowy zarobek.

    2. Ok, nowe i rozbudowane zadania to bardzo dobra rzecz, niecierpliwie więc czekam na Q wyjaśniające np. skąd ten kościany Smok i dlaczego Ghadira wygląda jak… no tak jak wygląda 🙂

    3. Wyszukiwarka drużyn. Bardzo dobry pomysł, który paradoksalnie da się wprost idealnie spartolić. Poważnie, warto go naprawdę porządnie przemyśleć i zaprogramować 🙁

    4. Ładne i klimatyczne ubrania na start – bardzo dobry pomysł, który może zrobić pozytywne wrażenie na nowych graczach. No ale niestety, trudno się nie zgodzić z tym, że to co jest w sklepach, na wczesne poziomy nie wygląda już tak ładnie. Jak to rozwiążecie, nie wiem 🙂 Ewentualnie niech nowy bohater ląduje obrabowany w Trentis w samych gaciach 😉

    5. Największy problem z gildiami to konieczna potężna reforma ich zarządzania. Warto się też zastanowić, czy nowym graczom w aktualnej mechanice będzie się np. chciało budować gildię od zera, bo mi się wydaje, że raczej niezbyt. Co prawda na nowym serwerze niby będą musieli, bo gildii szybko nie kupią, ale… Niestety, o coraz bardziej przestarzałej już mechanice gry coraz więcej bardzo gorzkich słów da się powiedzieć.

    6. Aquariusy – tu mam wątpliwości. W końcu to spodnie istniejące, używane i testowane od lat. Co tu nagle zaczęło komuś w nich przeszkadzać?? Może jednak nie w Aquariusach problem, ale w Zirakach ciągle? A zabawy w stylu tu odjąć, tam dodać, to tylko kolejny zmarnowany czas na pracę i testy, oraz sporo możliwych do popełnienia błędów. Warto też sobie zdać sprawę, że Ziraki nie są zbyt oczywistym następcą Aquariusów, bo mają zupełnie inną mechanikę. Poważny błąd ze zbyt niskim pancerzem tylko pogorszył sprawę. A i przez tyle lat naprawdę wielu ludzi zdołało wyekspić spodnie z Aquy na wysokie poziomy.

    7. Komandor – boss o niemal endgamowej mechanice, na którego wyprawy są od lat kompletną stratą czasu. Jeśli ambicje nie pozwalają radykalnie uprościć jego mechaniki, to proponuję pousuwać tam ukazy i inne takie, i po prostu zrobić z niego ekspowisko dla zwierzaków 🙁 Albo przystosować go dla graczy solo na mniejszych poziomach.

    8. System “lajków”… Powiedzieć, że to zły pomysł, to tak jak powiedzieć, że Ziemia jest okrągła. Obojętnie jak to będzie zrobione, chyba każdy będzie w stanie znaleźć co najmniej jeden sensowny przykład, jak będzie to negatywnie wpływać na relacje międzyludzkie. Naprawdę, wprowadzanie kolejnej potencjalnie patologicznej i konfliktogennej mechaniki to proszenie się tylko o kolejne poważne kłopoty. Bo jeśli kolejni gracze zamiast po prostu się grą znudzić, będą odchodzić śmiertelnie obrażeni na grę, Ekipę i innych graczy, to…

    W następnym blogu chętnie bym zobaczył jaki macie pomysł na naprawdę niezbędną reformę handlu. Dawno też nie było statystyk z ubitych mobów i bossów oraz czegoś o skórkach dla zwierzaków.

    • Co do Aquariusów – nie zaczęły przeszkadzać “nagle”. 😉 Zaczęły przeszkadzać dość dawno, chociażby w momencie tworzenia nowych spodni, najpierw Erbaili, a później Ziraków. Ekwipunek nie powinien być na tyle mocny, by po kilkudziesięciu lvlach nie opłacało się go zmieniać, a Aquariusy niestety takie są. I to jest błąd, który został kiedyś nieświadomie popełniony, bo zwyczajnie gra była mniej rozwinięta – postaci były słabsze, nie było obecnego systemu ulepszeń, który daje mnóstwo stat, nie było 140lvli i ekwipunku z Beirn, który daje mnóstwo stat i resów. A że mod trafień mnoży się przez staty, to to ma znaczenie. Obecnie Aquariusy wymuszają, by kolejny rar nie był bardzo dobry, ale by był przekokszony. Podobnie problematyczny był i jest Carat, który wymógł na Sercu określone rzeczy – i już raczej nie powstanie kolejny naszyjnik typowo z resami, bo doprowadzi to do sytuacji, w której postaci będą obrywać prawie nic.
      Ziraki w swoim przeznaczeniu nie różnią się zasadniczo od Aquariusów – w obydwu jest bonus przeciw krytykom i w obydwu jest bonus poprawiający celność. Bonusy są nieco inne, ale efekt tych bonusów jest bardzo zbliżony do siebie.
      Te spodnie są na 85lvl, powinny być chętnie noszone i opłacalne przez pewien czas, a później równie chętnie zmieniane, tak jak jest to w przypadku Aquenir, Nurtu, Tsunamek czy Lasek z Ivravula – argument, że się wyexpiło, nie jest przekonującym argumentem. 😉

      • Czy czasem sami inżynierzy nie pisali, że eq z tarula nie ma wypierać starych rarów tylko mają być zamiennikami równymi z nimi? xD W dodatku ludzie nosili ziraki przed zmianą resów,a po zmianie resów nie opłaca się ich nosić – gdyby dano zirakom 40/40/40 resy byłoby jak dawniej, na grupki i bossa z obstawą nosiłoby się ziraki,a na samego bossa aqua, gdyż boss ma bazowego kryta, więc xD 2x. Trzeba jak zwykle u Was teorii kwantowej zamiast prostych rzeczy 😀 W dodatku nie wiem czego ekipa się spodziewała tworząc erby jako nie psycho rar i myśląc, że resy magiczne zachęcą jakkolwiek graczy więc xD 3x

  37. Miałem nadzieję, że dissolvery bedą posiadać dodatkową statystykę. Dlaczego na stronie wiki, ani w grze nie ma informacji na temat odpornosci na zamrozenie? Dopiero teraz dowiaduję się, że jest ograniczenie do 60%. Słyszałem to wczesniej od znajomego, który mówił, że ponoć to było napisane na starym forum. Liczę, że będzie zwracana różnica wartości kupna tych pierścieni dla graczy, którzy je posiadają. Pozdrawiam

  38. A może dodać by jakiegoś finałowego bossa tą śmierć co jest na ekranie po porażce z której by nie dropiły jakieś itemki tylko skiny fajne np. po kilka wariantów do każdego sprzętu: 3 rożne peleryny, pierścionki, miecze itp.

  39. Osobiście uważam że największym problemem instancji do 100 lvl jest to że są nieopłacalne z punktu expa. Chore jest to że lepiej siedzieć na dz na 60 lvl niż iść na fyo gdzie exp jest słaby i jak padniesz to nie wrócisz na inste. To demobilizuje i nudzi bo zamiast iść do przodu to męczysz tego samego bosa 40 lvli moim zdaniem to jest największy problem tej gry. W łatwy sposób można to naprawić bo wystarczy zwiększyć ilość expa i gracze zaczną chodzic na nowe bosy, nie będą tak znudzeni. Nie sztuka jest się narobić dla drobnej poprawy, sztuką jest wprowadzić drobne zmiany które przyniosą podobne efekty.

  40. Pomysł z organizacją wypraw jak najbardziej na +. Moim zdaniem, dobrym ruchem byłaby zmiana w systemie handlu, wprowadzenie całodobowego rynku, na który to gracz mógłby wystawić przedmiot i sprzedać bez konieczności bycia online. Może jakieś licytacje? Pomyślcie nad tym.

  41. Na nastepny raz wzialbym pod lupę odporności w aquenirach i envilach ktore stoją konkretnie do tyłu, gdzie sklepowe itemy mają wiecej odporności niż rary.

  42. Może szaty “kosmetyczne” np noszone zamiast jakiejś części ekwipunku albo w dodatkowym slocie który zamyka się po osiągnięciu np 40 albo 50 poziomu?

  43. Szczerze? System szukania pt – powinno to być od zawsze – bardzo dobrze, że w końcu się na to decydujecie. Natomiast system oceniania kompanów z pt… radzę wam sobie odpuścić, aby uniknąć niepotrzebnych problemów. Nie będzie z tego nic dobrego, a support w obecnym jego stanie, przepraszam bardzo, ale nie działa na tyle sprawnie, aby poradzić sobie z następstwami wprowadzenia tego.

  44. Moim zdaniem powinniście coś zrobić z admirałem a dokładniej mi chodzi o vd, to mycie admirała jest za mocne i debuff za słabo wchodzi nawet na taki 125vd ubranym

  45. Zmieńcie rycowi to szybkie cięcie , bo nie wiem kto go używa . Po nerfie ( a największego dostał właśnie ryc) coś się rycom od życia należy . Pozdrawiam szanowną ekipę .

  46. Allenor drugi wygląda najlepiej, a także ma dobrze widoczny epicki klejnot. I pytanie propo smugi. Dacie ją rycowi, usuniecie ją, czy zmienicie na laskę dla maga?

  47. Dzień dobry, czy wiadomo coś o npc “Lombard”? Czy zawita on na nasze serwery i uzupełni braki we flaszkach, których szuka się mozolnie i płaci za nie krocie? 😀

  48. Moim zdaniem fajnie by było zrobić wygląd psychorara na bardziej epicki/kozacki wraz z poziomem jego wyexpienia mamy 21 wiek btw.
    Pozdrawiam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *