Relacja z testów VD, Walentynki i przygotowania do bety Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 212

Obadajcie krótką relację z pierwszych testów VD. Do tego Walentynki i oczywiście Broken Ranks. Nie przegapcie sprawozdania z testów closed alpha BR i informacji na jakim etapie pracy jesteśmy – w skrócie: przygotowujemy się do bety!

Testy Voodoo

W poprzednim blogu opisywaliśmy zmiany w VD, które postanowiliśmy dać do testów. Ich pierwsza wersja niedawno do nich trafiła. Polegały one na przejściu dowolnych instancji – tych, które dla danych osób są codziennością. Testerzy sprawdzili więc, jak nowe rozwiązania sprawdzają się zarówno na instancjach endgame’owych, jak i na tych niższych, a także w pvp i w grze w mniejszym gronie/solo. Póki co z pozytywnym przyjęciem ze strony testerów spotkały się zmiany w lalce, uderzeniu cienia oraz aurze cienia. Większość uznała te zmiany za potrzebne – dmg VD został podniesiony, ale dzięki zwiększeniu udziału obrażeń kłutych nie stał się przesadzony tam, gdzie res na urok jest niski. Jednocześnie uderzenie cienia nie stało się skillem bezużytecznym – dobrze się sprawdza w przypadku chęci zmiany obrony przeciwnika oraz tam, gdzie łatwiej osiągnąć większy debuff na dystans. Aura cienia wg testerów wymagała osłabienia efektu debuffa, który nakłada oraz skrócenia jego trwania. Mieszane odczucia wywołały:

  • zmiana w ukazaniu śmierci (zabranie debuffa na strefy fizyczną i dystansową, dodanie obniżenia resa na uroki, zmniejszenie szansy na zabicie, rund trwania i wymaganych zasobów) – wg testerów ma to zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Z jednej strony VD załamaniem podnosi swój dmg i szansę trafienia z uroków, z drugiej – brak debuffa na strefy fizyczną i dystansową odbiera pewną przydatność temu debuffowi, głównie w przypadku bossów endgame’owych, gdzie odporność na ukazanie mocno zniechęca do używania tego skilla, zwłaszcza że szansa na zabicie została zmniejszona. Wstępnie rozważamy obniżenie tejże odporności lub zupełną zmianę sposobu jej działania.
  • zaproponowana umiejętność wzmacniająca przeżywalność (transferowanie części obrażeń w manę) – we wstępnej formie okazała się według testerów nieco zbyt sytuacyjna ze względu na koszt many, którą, zwłaszcza na wyższych bossach, odnowić jest ciężko oraz na możliwość użytkowania tarczy, która w stosunku do tego skilla daje więcej, ponieważ ma stosunkowo niskie wymagania. Zarówno jego wartości, jak i sposób działania wyssania duszy, zostaną dostosowane na kolejne testy.

Obecnie jesteśmy na etapie głębszego analizowania wniosków, dyskusji i wprowadzania korekt to zaproponowanych rozwiązań.

Pod ostatnim blogiem pojawiło się sporo pytań o barbarzyńcę i jego zmiany – klasa ta zostanie wzięta na warsztat, gdy uporamy się z voodoo. 😉 Interesowała Was także ilość profesji na różnych przedziałach lvlowych. Przygotowaliśmy zestawienie, w którym zostały wzięte pod uwagę postaci biorące aktywny udział w wyprawach, a nie tylko logujące. Stan na koniec 2020 roku.

Tolnor:

 140110-13980-10940-791-39RAZEM
RAZEM590161021135625349813436
Barbarzyńca841202427346051785
Rycerz1063794037843932065
Mag Ognia14830744013067812982
Voodoo701832407364751704
Sheed591411865343461266
Łucznik451431996074661460
Druid783374039244322174

Ostlor:

 140110-13980-10940-791-39RAZEM
RAZEM44911351360349520718510
Barbarzyńca71721474433901123
Rycerz782532784692251303
Mag Ognia1042143068234241871
Voodoo451541604442451048
Sheed46133109363224875
Łucznik3391107389300920
Druid722182535642631370

Walentynki

Walentynki tuż tuż, a wraz z nimi czas umacniania pozytywnych uczuć i wartości. Taern, jak wiecie, jest grą masową, stawiającą na rozgrywkę wieloosobową, często wymagającą współpracy i kontaktu. Tym samym w ciągu lat kształtowały się tutaj więzi, które zostały przypieczętowane w życiu realnym i trwają po dziś dzień. Piękne, prawda? 😉

Uważamy, że dobre kontakty między ludźmi są jednym z ważniejszych czynników zatrzymujących graczy w tym magicznym świecie. Nie tylko klimat fantasy wykreowany przez nas, jako twórców, ale ten, który tworzycie sami, każdego dnia. Mimo iż część z Was nie musi być zachwycona samym świętem i wszechogarniającą machiną komercyjności, która uruchamia się od razu, gdy 14 luty pojawia się na horyzoncie, to jesteśmy zdania, że jest to dobra okazja, żeby nieco oderwać się od codziennych zmagań i miło spędzić czas.

Z tego względu w Walentynki, które w tym roku przypadają na niedzielę, przeprowadzimy tradycyjny już event grupkowy w trakcie którego będziecie mogli zawalczyć z różnymi drużynami mobów, zdobyć trochę ekspa i przedmiotów, bo pojawią się też grupki z szansą na drop. Wieczorem z kolei uruchomimy dwie godziny zwiększonego psycho ekspa (x 1,6). Wielu z Was dopytywało o pocztę walentynkową, gdzie bawiąc się w Kupidynów, najładniejsze przesłane życzenia puszczaliśmy dalej w świat, voicem. Oczywiście zostanie uruchomiona i mamy nadzieję, że skorzystacie z okazji, aby przekazać drugiej osobie dobre słowo. A może znaleźliście tutaj swoją drugą połówkę? 😉

Na serwery przybędzie też Valentinus oferujący skiny walentynkowe z poprzednich lat oraz całkiem nowy skin spodni, który niebawem zaprezentujemy (aktualnie trwają nad nim prace). Mamy nadzieję, że przypadnie Wam do gustu 😉

Na dniach, w aktualnościach, pojawi się stosowny post z dokładnymi godzinami i ewentualnymi zasadami.

Przygotowania do bety Broken Ranks

Obecnie przygotowujemy się do wydania zamkniętej bety Broken Ranks. Pełną parą ruszyły testy closed alpha, w których skupiamy się przede wszystkim na wstępnym etapie rozgrywki. Testy beta będą polegały na tworzeniu postaci od zera podczas normalnej rozgrywki – a ponieważ czas na nie będzie ograniczony, skupiamy się przede wszystkim na etapie do krain koldów i orków. Zatem ta część to również zakres closed alpha, z naciskiem na zredesignowany początek naszego świata – okolice Trentis.

Testerzy oprócz wyłapywania błędów technicznych czy niedoróbek graficzno-animacyjnych skupiają się również na dwóch innych bardzo ważnych rzeczach, składających się na jakość rozgrywki: intuicyjność – “fajność” – interfejsu i sterowania, oraz tzw. gameplay początkowego rozwoju gracza w krainach: port, Trentis, wioska Romana, Rybacka, bagna, podzamcze, zamek, jaskinie krzyżaka, herszta, Wymarła Osada.

Zapytacie pewnie, dlaczego się tym zajmujemy – przecież ten etap to rach, ciach, i po sprawie, szkoda na to czasu. Z perspektywy starego wyjadacza, jakimi jesteście – zapewne tak. Ale z perspektywy nowego gracza już nie. To ten kawałek gry, który powinien pokazać najlepsze strony naszej rozgrywki tak, żeby każdy, kto tu zajrzy, połknął “bakcyla”;). W wersji 2D ten kawałek gry nie zmienił się od bardzo dawna. Dlatego teraz sprawdzamy różne ścieżki rozwoju początkującego gracza i całą zawartość gry w tych pierwszych krainach, porównujemy atrakcyjność poszczególnych elementów, szybkość ekspienia i zdobywania złota. Chcemy rozwiązać problemy, które narosły w obecnej wersji gry wraz z jej rozwojem. Teraz są one “przymaskowane”, gdyż aktualnie początek gry przelatuje się w błyskawicznym tempie – przede wszystkim dzięki questom głównego wątku.

O ile w naszym Taernie to jest w porządku, bo początkowe rejony to jeden ze starszych kawałków naszej gry, i nie mamy się czym chwalić ;), o tyle w Broken Ranksie wszystko zostało mocno zredesignowane: mamy żyjące miasto, ciekawsze misje, atrakcyjniejsze krainy. Mamy tu sporo treści, którą chcielibyśmy graczowi pokazać. Zatem musimy nieco zwolnić i urozmaicić rozwój bohatera na poziomach 1-40, tak, by zaprezentować całe spektrum możliwości, które będzie miał też później. By każdy typ gracza mógł znaleźć coś dla siebie, oraz by miał czas zbadać i nacieszyć się różnymi elementami krain, do których trafił, jeszcze zanim trafi do kolejnych. Testy miały na celu zdefiniować problemy i nakreślić kierunek poprawek.

Podczas podsumowań poszczególnych sesji testerskich oraz w trakcie dyskusji nad poprawkami wypracowaliśmy kilka zmian, które planujemy wdrożyć:

  • Rebalans nagród w doświadczeniu i złocie w questach – jak wyżej wspomnieliśmy, obecnie poprzez questy, zwłaszcza te dotyczące głównego wątku, można całkowicie pominąć lwią część zawartości gry, taką jak początkowe bossy, rary czy zlecenia, gdyż zwyczajnie gracz z tego wyrasta, podążając tylko ścieżką wykonywania misji. Podobnie jest z nagrodami rzeczowymi i pieniężnymi, które są bardzo mocno konkurencyjne w stosunku do nagród zdobywanych w inny sposób – poprzez grind czy eksplorację świata.
  • Rebalans zarobków – w 2D problem ten nie jest aż tak głęboki głównie ze względu na powyższy punkt. Jednak w przypadku gdy chcemy, by gracz zatrzymał się na trochę dłużej w początkowych krainach, dostosowanie możliwości zdobywania złota jest konieczne – przeskok między tym, ile jest w stanie zarobić niski poziom, a średni jest zdecydowanie zbyt wysoki. Sprawia to też, że Broken Ranks może zostać odebrany przez nowych graczy jako P2W, czego nie chcemy. Wiele z niegdyś wprowadzonych rozwiązań zwyczajnie zdążyło się zestarzeć i wyraźnie stracić na opłacalności. Już od dawna nikt nie biega po dorsze i halit. 😉
  • Rebalans bossów, mobów i zleceń – planujemy, by większość mobów była w jakiś sposób atrakcyjna do bicia – poprzez dobry eksp, fajny zarobek na nich albo ciekawe zlecenie. Tak, by uniknąć sytuacji, gdzie jeden rodzaj moba jest oblegany przez wszystkich, za to inny stoi na uboczu i nikt go nie rusza. W przypadku bossów chcemy, by gracz nie wyrastał z co poniektórych tak szybko jak obecnie (tu bardzo dobrym przykładem jest Herszt, którego to bossa sporo osób bije tylko raz – z powodu questa) – oprócz przyhamowania rozwoju postaci rozważamy w tym przypadku także przesunięcie poziomu instancji na nieco wyższy.
  • Kwestia sprzętu na niskie poziomy w sklepach – często losowania w sklepach sprawiają, że choć itemów jest dużo, to nie ma z czego wybierać. W przypadku niskich poziomów, które ekspią o wiele szybciej niż te wysokie, odczekanie kilku dni na wymianę towaru to dość długi okres. Dlatego też rozpoczęliśmy prace nad przeglądem i korektą systemu losowania przedmiotów w sklepach.
  • Dostępność petów – zwierzak to dość spore ułatwienie, zwłaszcza na początku. W przypadku tych na najniższe poziomy, które raczej są dość szybko wymieniane, bo szybko też tracą swoją przydatność, rozważamy obniżenie ceny zakupu i uwolnienie od opłaty w platynie, tak by świeży gracz mógł poznać zalety posiadania towarzysza bez konieczności wydawania dużych sum w grze albo zakupu waluty za złotówki.
  • Wyraźne oznaczenia zajęć w danych krainach – chcemy, by gracz dowiadywał się o tym, co może robić w danej krainie z samej gry, a nie był zmuszony do korzystania np. z wiki. Pomoże w tym mapa i jej nowe funkcje oraz rzucające się w oczy oznaczenia npców, którzy mają dla nas questa/zlecenie.
  • W oznaczenie agresywności i trudności mobów względem gracza – tak, by gracz otrzymał wskazówkę, że coś jest dla niego zbyt trudne. Obecnie w Taernie taką wskazówką jest losowanie kart śmierci, a to mało subtelne. 😉

Broken Ranks – pozostałe prace:

Questy:

  1. Ruszyliśmy z finalnymi testami części questów pobocznych – zwanych roboczo przez nas “nowymi” questami (czyli pisanych całkiem od początku, lub bardzo gruntownie przerobionych). Zaangażowane są do tego specjalne osoby, które dokładnie sprawdzają na wszystkie możliwe sposoby danego questa. Uwagi konsultowane są z autorami i po odpowiednich poprawkach testerzy ponownie dostają taką misję do “psucia”. Mamy nadzieję, że dzięki temu wyeliminujemy zdecydowaną większość niedociągnięć.
  2. Trwa odświeżanie i poprawianie questów wątku głównego – pisaliśmy o tym nieco szerzej w ostatnim odcinku bloga. Zmieniane są teksty i mechaniki, w trakcie są przeglądy kolejnych zadań oraz również uzupełnianie różnego rodzaju braków graficznych – grafika przedmiotów, mechanizmów, nowa wyspa czy nowe wnętrze w Wiosce Rybackiej.

To ostatnie podrzucamy wam do wglądu – screen z gry:

Modele do walki i animacje:

  • Oprócz regularnych przeglądów i finalizowania modeli do walki, rozpoczęliśmy testy, przeglądy i finalizowanie wyglądu mobków na planszach (tzw. 3px) pod kątem wyłapania błędów i poprawek oświetlenia, postawy, tekstur. Za nami moby w krainach: jaskinia bandytów wraz z jaskinią Herszta, Bagna wraz z krzyżakiem, Las, Podzamcze.
  • W toku są systematyczne przeglądy i uzupełnianie modeli mobów. Ostatnie ważniejsze rzeczy, które mamy na warsztacie, to: skalne golemy z instancji Geomorpha, czujki oraz Konstrukt, Garthmog i jego słudzy – szeregowe mobki z instancji smoka. Podrzucamy wam parę konceptów do wglądu – możecie zobaczyć na nim Garthmoga, Smoczego Kapłana i Smocze Sługi oraz kilka propozycji Smoczego Szpona. Finalnie wybraliśmy tego, który jest bardziej szczegółowo rozrysowany na prezentacji – ten na białym tle.

  • Animacje: z ważniejszych “dużych” tematów to całościowy przegląd, poprawa i uzupełnienie animacji “ludzików”, czyli wszelkich NPC na mapie. W Broken Ranksie nasi NPC mogą tańczyć, śpiewać, biegać, skakać… i co tam tylko wymyślimy. Czy raczej czego queściarze potrzebują do jak najciekawszego ilustrowania nam broken ranksowych historii:)

Umiejętności:

Uruchomiliśmy cykl produkcyjny umiejętności w grze. Nie, nie chodzi o balans, ani tworzenie nowych – to temat innej części bloga;) Tu zajmujemy się wizualizacją. Mieści się w tym temacie uporządkowanie wszystkiego, co związane z prezentacją tzw. skilli w grze – gracza, jak i mobów. Ikony, efekty wizualne (FX). Nasza walka cały czas czekała na poprawę pod kątem zarówno czytelności, jak i atrakcyjności, zatem cieszymy się, że możemy w końcu całościowo realizować i ten temat.

Do wglądu podrzucamy wam, jak wygląda etap konceptowania tego typu rzeczy. Może ktoś z was pokusi się o dopasowanie, jakie i czyje umiejętności prezentowane są na graficzkach? 😉

Blog i termin nowych postów

Na koniec mamy jeszcze jedną dobrą wiadomość. Wiemy, że często ciężko było wam nadążyć za tym, kiedy dokładnie wychodzi nowy wpis. Rozumiemy, że 28-dniowy cykl wydawniczy nie jest najprostszy do zapamiętania i śledzenia, ale był bardzo wygodny dla nas, ponieważ doskonale synchronizował się z naszymi dwutygodniowymi cyklami pracy. Jednakże żeby ułatwić wam zorientowanie się, czy dzisiaj dzień bloga, czy nie, postanowiliśmy, że materiały będziemy oddawać w Wasze ręce w każdy pierwszy wtorek miesiąca.

Do zobaczenia 2 marca!

121 thoughts on “Relacja z testów VD, Walentynki i przygotowania do bety Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 212

  1. A to w hh nie było kiedyś hh expa czy tylko kiedyś przyśniło dzięki z góry za odpowiedz ( przy okazji kiedy to było jeśli było 🙂 )

  2. na plus (niestety tylko 3d):
    -spowolnienie expa na poczatku w misjach
    – zarobek na starcie mam nadzieję że nie zrobicie tego na odwal
    -wyrównanie opłacalności bicia mobów
    – użyteczność petów (mam nadzieję że dorzucicie coś leczącego na 30 bo debufy i dmg już są)
    -zniwelowanie grindowania

    na minus:
    – nic o vd w sumie soczystego nie padło
    -o bb również tylko wspomniane

    Podsumowując
    super robote robicie jeżeli chodzi o 3d chociaż nie widzę dat no ald korona to poczekam na 2 marca, natomiast jeżeli chodzi o 2d to po łebkach ten balans i żadnych treściwych informacji

    Życzę dalszych chęci do pracy

  3. No muszę przyznać, że fajny blog, przyjemnie się go czyta, dużo informacji.
    Czekam na zmiany BB, oby jak najszybciej. Garthmog wygląda zajebiście, takiego aż chce się farmić. Zmiany na 3D pod małe lvle wydają się fajne.

    Pozdro

        • Heh, już dawno ich nie pochwaliłem, co blog miałem o coś problem. Ogólnie dlaczego jak się kogoś pochwali kogo wszyscy jadą to niby liże dupę. Ten blog naprawdę w porównaniu do innych podobał mi się, bo był treściwy i nie było takiego mielenia wody.

  4. ogolnie to X K D barba powoli sie nie oplaca totalnie grac
    nie ma gdzie expic od 85 do 115 (mosie od 80wracha a od 100dmg v2 +lepsze lempo)
    luga dopiero na 125+ (mo115)
    more 135+ (mo125)
    loski sa lepsze na 4 mosie i ryca pieciominutowe XD?
    brak tylu mozliwosci zarobku co mag ognia(bosy do loskow na grady itp)
    w pvp barba to najgorsza klasa postaci jaka jest, czy to druzynowym czy solo
    o wiele mniej mozliwosci rozwoju i bosow gdzie jest brany w porownaniu do moska.
    no i wisienka na torcie, czyli korzenie od 30dr moga zrobic z barby, ktory nawet gra 10lat w ta gierke i ma najlepsze eq za miliardy robia z niego warzywo
    zmiencie najlepiej wszystkie barby na mosie i kazdy bedzie zadowolony bo tylko to wam zostaje a nie obiecywanie i plotki o zmianach na + u barby

    • wspomne tez ze sa insty gdzie barba nie ma wstepu, no chyba ze 140 z epikiem ale to tez nie zawsze 🙂
      moze v3 dla barbow i shedow? 🙂

      • Podczas PVP Druid powinien mieć ograniczone spamowanie korkami lub co runde mieć trudniej gry gracz grajacy BB się wyrwie z korzeni bo na ten moment dr może spamić do bólu nimi 😀 a barba stoi i płacze 😀

        • Dodam też że podczas PVP z Magiem Ognia(nagły atak) moś wrzuci sobie tarcze i barba praktycznie pada bo mało osób zakłada reski gdy spacerują po mapach.

          • niesprawiedliwe jest tez ze glownym atakiem mo jest kulka/met ogolnie dystans a podpalenie idzie z fiza, jak wiemy barba nie ma ani jednego ataku dystansowego a jego gryzka czyli tak jakby palenie u mo jest z fiza bezsens i faworyzacja mo totalnie 🙂

      • Coś w tym jest, że przez barbe sh też jest wygryzany z insty, więc nie cierpi na tym tylko jedna profesja. Zapomniałeś o jasce wspomnieć. 😀 Ale jest to trochę śmieszne, że mo może tak naprawdę latać wszystko, a bb w pewnym momencie musi się ograniczać. 🙂

    • nie wiem z perspektywy ktorego servera piszesz ale, na Tolnorze widuje pt 2xryc2xbb+sh expiące na lempo oraz Trollach
      Poki co na samego lugusa potrzeba tylko dobrego vd, dmg sie nie liczy az tak.
      Co do Morki nie wypowiem sie, nadmienie tylko ze pierwsze morany byly ubijane tylko z barbami :)) a za 2 epiki dla bb dopiero kupi sie żmija
      Loski na 3mo+vd+ryca, lub na 2xmo+vd+luka+ryca( z wonszami wtedy), na 4mo przewaznie ktos pada na bosie wiec sie tak nie biega.
      Co do pvp, poogladaj sobie na yt jesli nie widziales co taki barba robi z magami gdy juz do nich podejdzie 🙂
      P.S nie widzialem zeby jakikolwiek bb narzekal na swoje dmg na Tarulu(najbardziej dochodowa insta)

      • Dlaczego każdy patrzy na bosa Traula/Macheta jak większość graczy bije średnio wysokie boski typu loski. W pvp moim zdaniem gdy oro jest spontaniczne to bb bez resa z mo nie ma szans jak odpali tarcze która jest na 7 poziomie 🙂

      • dobrze powiedziane ” JAK PODEJDZIE ” tylko taki problem że często prędzej padnie lub nie podejdzie niż podejdzie 😛

        • Don dobrze pisze. Zreszta jak ktoś chce expic to i tak znajdzie rozwiązanie by expic a nie ciągle siedzieć i płakać jaki bb jest słaby. A patrzymy na maheta/tarula bo zobacz sobie właśnie na YT jaka jest przepaść między moskiem a bb. X osób mi już pisało że lepiej się biega z bb jak z mo bo może przesadzam ale z 2x ma silniejsze obrażenia . Co robi gryzka np na bosie to jakiś kosmos a podpala na wrazce nigdy tego nie osiągnie. Problem jest tylko z bb na mniejszych lvl widzę. A kolega tam wyżej przesadził z tym że mi chodzi morki od 125 a bb od 135 xd trochę Cie fantazja poniosła ziomek 😉

      • Na którego to Tarula zaczął chodzić po 2 latach od zdominowania insty przez mo, którzy przez te 2 lata dropili i sprzedawali rary za na przykład 800kk… To że bb tam nagle zaczęli chodzić nie wzięło się przypadkowo, a zostało wywalczone upkiem między innymi skóry, po wynikach prezentowanych na blogu, które wyraźnie wówczas pokazały jak wtedy mo zdominowali instę (sh zresztą też). Fakt, iż bb pod siłę bije tam więcej niż mo pod wiedzę nie jest niczym niezwykłym. To znacznie tańszy i łatwiejszy (full eq na mo daje więcej wiedzy niż mocy, toteż łatwiej te 1000 wiedzy zrobić, niż 1000 mocy) build. Zdecydowanie lepszy build pod pvp a i na Moranie, zwłaszcza na Lugusie, gdzie mo bije znacznie mocniej niż barba ten build pod wiedzę ma sens. Bo czy to Adek, czy Morka czy Lugus czy V2, mo pod wiedzę w full eq i tak ora tam mocno i nie problemów zabić bossa. Dochodzimy jednak do Tarula i tu zaczynaJą się nieuzasadnione roszczenia – olaboga! Mo pod wiedzę biją znacznie słabiej niż bb pod siłę! Mo i bb mają robić dmg, rozumiem, że fajnie byłoby zjeść ciastko i mieć ciastko – mieć % jak łuk i przy tym mocno orać, ale sorry wybierają build pod wiedzę, spadek dmg musi być bardzo widoczny. I tak nie powinno mieć miejsca, że mo ora tak mocno Moranę, Adka czy Lugusa w tym buildzie „debuffera”.

      • tez gram na tolnorze i raz na tydzien moze widuje pt na lempo z barbami czy trolami chlopie sam gralem barba i wiem jak to bylo super meczac sie po 10 rund na lempo gdzie mosie ubijaly w 2/3, co do luga to nie jestes wyrocznia ktora mowi od ktorego lvl i jakie profy moga chodzic, mowie to na przykladzie swoim i znajomych ze bb na luka jest brany o wiele pozniej niz mo, na morce o wiele bardziej liczy sie dobry dmg niz reszta pt, a sam pierwsza morane poszedlem na 136lvl z full eq nie liczac tarula, co do losek to nie mowie ze nie biegaja ale ze da sie zrobic sama inste w mniej niz 5minut , pozatym mam znajomych 140mosi co lataja w 4+ryc i tak sobie farmia po kilkaset losek w dzien , co do pvp to nawet szkoda mi slow na ciebie, barba ZAWSZE w pierwszym lepszym oro jest odrazu wylaczany z gry przez debuf lub met lub korzen bo nie ma wiedzy zeby sie bronic nawet gdy ma 80% resa i 5kropek defa , odc na yt gdzie np dunos jest to mega fart ze akurat nie wiem czemu dr nie dal mu koro ani mo mety, co do tarula to mo jest chetniej brany w porownaniu do bb, insta idzie szybciej przez atak dystansowy mo i jest mniejsze ryzyko ze dmg padnie ( def na obszarowe i lalki)
        wiec panie Don jezeli nic nie przezyles w tej grze i nie masz o niczym pojecia to sie nie wypowiadaj bo pier.. kocopoloty tylko 🙂

        • ” i tak sobie farmia po kilkaset losek w dzien ” tym stwierdzeniem udowodniles ze nie ma sensu dyskutowac z Tobą 😉 chociaz chciałbym ale nie ma sensu ^^ ide farmic kilkaset losków dziennie lol

  5. Testowałem dyńkę u barby oraz szpile podczas testowego PVP to dyńka która wejdzie daje dodatkowe CAŁE 3% więcej a np szpila Szkoda pisać rożnica w debufie KOSMOS więcej u tej samej osoby i testowane było tak że full def w daną strefę raz nie weszło a za drugim razem tak i porównywanie było %

    • max debuff to 80% jesli dobrze pamiętam, jesli jest “full” debuff to dyńka przeciez nic nie da, jezeli dala to widocznie tych % % brakowalo do full debuffa.

  6. od minimum 6 ladnych lat, mydlicie nam oczy broken ranksem
    prawdziwy the pride of taern, ten, ktory od lat i do konca zycia gosci i bedzie goscil bardzo gleboko w naszych sercach ( nawet jesli 3d juz wyjdzie) stoi w cholernym miejscu, nie rozwija sie totalnie, zostaje coraz bardziej oddalany na 2, 3, a nawet 10 plan
    pisze to jako gracz – gracz ktory zakochal sie w tym nieziemsko klimatycznym, opartym na doprowadzajacym do obledu, ale jakze cudownym procencie, taernie 2d
    tak – boli mnie to, i mysle ze nie tylko mnie, to ze kolebka, podczas wielkiego oczekiwania na potezne 3d, odchodzi w zapomnienie i zostaje ciagle olewana przez tworcow
    gracze zostaja tu z sentymentu, przywiazania i pewnego rodzaju zamilowania, a wy krotko mowiac plujecie im w twarz
    tak potezny bol sprawia wam dodanie jakiegokolwiek nowego bossa zlecenia czy innego czempiona, raz na cholerne 6 miesięcy, by chodz w taki sposób wynagrodzic gracza te przywiazanie ( a tak btw to wlasnie oni was utrzymuja 😉 )
    po prostu chcialem z siebie wyrzucic swego rodzaju zal do ekipy, ze wlasnie przez tak bardzo dlugotrwale tworzenie nowej wersji gry, macie gdzies to co dzieje sie tu i teraz 🙂
    i nie, nie chodzi mi w tym komentarzu o to, ze mamy te 3d gdzies – wrecz przeciwnie, czekamy na nie bardzo niecierpliwie ale z uśmiechem na twarzy, lecz tak jak juz pisalem, tu i teraz- powinno miec rownie wazna wartosc, jak to co pojawi sie za x i y czasu
    pozdro

  7. W postaci barby jest co zmieniać dwie nie przydatne umiejętności, na pewno fajnie by było jakby dostał jakiś atak obszarowy + druga umka co faktycznie by sprawiła że barba będzie tak samo potrzebny co MO i będzie mógł latac bosy co na ten moment nie pojdzie tak ktoś już w/w. Myślę że MO jest między innymi lepszy od barby ponieważ ma obrażenia od ognia, bosy średnio-wysokie mają słabą odporność na ogień np taki Lugus do czego zmierzam, chodzi o zmiany w obrażeniach np u broni ,,Cierń II,, Obrażenia od energi na takim bosie nie mają sensu bo ma odporność MO vs bb na tym samym lvl mocniej bije niż bb z Cierniem… (Nie ma co ukrywać bb odchodzi w odstawkę i każdy się śmieje że to podklasa 😀 żałuje że tą klasą gram bo męka była od 90 lvl żeby coś expić. Wspomniał ktoś o PVP z dr fakt jeśli dr złapie bb w korki to pozamiatane, prosiłbym jeśli do administracja czyta aby dr nie miał możliwości w takiej walce spamić korkami po wyrwaniu lub aby miał coraz ciężej je w bić z każdą rundą) Ostatni sposób aby naprawić barbę lub jeśli nie wyjdze to administracji usunąć ją lub pozwolić aby można było sobie zmienić klasę postaci 😀 Z marudzenia dodam że boli taka sytuacja że debuf 110 np sh lata sobie luga, adma, more a DMG Musi czekać 10-20 lvl dłużej 😀 ale to już taki balans gry nie wspominając o rycku xd.

    Jeśli macie pomysły co może zastąpić dwie nie przydatne umki u bb to zachęcam do komentowania może administracja coś rozpatrzy z propozycji 🙂

    • Wypowiadali sie ze barba napewno nie dostanie ataku dyst obszarowego, nie chca robic fizycznego maga ognia. co to tego ze dmg musi czekac dluzej, przyczyna jest prosta; kazdy chce ubic szybko,sprawnie i przyjemnie, dlatego zawsze sie szuka jak najwiekszego/najlepszego dmg, jak wiemy czas jest bezcenny 🙂

  8. Witam,

    Naprawienie grywalności bb nie jest jakoś skomplikowane.

    1. Zmiana odporności na sieczne/obuchowe u czujek, by i bb, który jest wykluczony z tej insty przez długie lata, mógł tam expić siebie i swoje eq.

    Dajcie statystykę na kolejnym blogu – ile barbarzyńców chodzi na instancję v2 a ile chodzi tam magów ognia – zatka kakao, gwarantuję…

    2. Zmiana odporności na sieczne/obuchowe u Lugusa – obecnie mo 115 lvl z eq na plus 5 bije mocniej niż bb 135 lvl w full eq na plus 10.

    3. Furia i skóra liczona ze zręki, aby bb miał do dyspozycji w pierwszej rundzie tyle samo pa co mag ognia – obecnie furia i skóra wymaga 5 pa, analogiczne buffy mag ognia wrzuca na 1 pa każdy, czyli zużywa na to nie 5 a jedynie 2 pa. Tym samy może dać ataki na 2 pa, gdy bb musi je dać na 1 pa.

    4. Atak dystansowy grupowy – tupnięcie, które jest już w grze z odpowiednio ustawionym dmg i spalaniem zasobów (siła podobna do deszczu mo).

    5. Atak dystanowy pojedynczy – rzut toporkiem, głazem, mocniejszy niż kamyk.

    6. Wyższa obrona na korek, by nie było patologii, że druid na 40 lvlu wrzuca w bb w full eq, trzymającym 5 defa w urokach, krzaki na 20-30%, druid na podobnym poziomie na ponad 60%.

    • Ah widzę, że podobne do moich z grupy The pride of taern na FB. Miałem trochę przemyśleń odnośnie zmian. By sprawiedliwości stało się zadość to:
      1. Rzut toporkiem rozrywa przeciwnika nakładając 1 ładunek gryzienia (przelicznik słabszy niż klasyczna gryzka)
      2. Tapnięcie atakiem grupowym fizycznym. (jak 2 puszka na v1)
      3. Więcej psycho rarów dla fizoli z odpornością na korzenie 🙂
      Pozdrawiam

    • A po co Ci ten toporek? Atak obszarowy wystarczy, zamiast toporka lepsza opcja jest atak jak meteoryt-mocniejszy od krytyka i z szansa na atak więcej niż jednego gracza,fakt obszarówka jest potrzebna by dorównać choć po części magowi na mniejszych instach ale pojedynczy atak dystansowy u barby jest zbędny.

    • Chetnie jako vd pojde na bb i moska te v2 ale reszta nie pojdzie.
      Podniecaja sie wrazka i ubita czujka podczas gdy pucha idzie 3x wolniej

  9. Co do Zmian u Vd , skoro w ukazaniu ma być wyeliminowany debuff na sferę fiz/dys , to może czas podnieść bazowa odporność na ataki w zwarciu bo o ile się nie mylę Voodoo ma najsłabszą , teraz to śmiesznie wygląda gdzie Sh na full debuffie da jeden Frontkick i 4 Chi i wszystko mu wejdzie w takiego Vd powyżej 40% , lub gdzie druid na samej szpilce i podobnymi parametrami wiedzy ” trafi Cię powyżej 35% 5 laskami xd … Śmiechu warte co dopiero będzie po tym upie z Vd totalny papier …

  10. Ja myślę, że mo jeszcze trochę za słaby – w nowym blogu fajnie by było zobaczyc jakiegoś buffka dla tej postaci (może zwiększenie dmg na deszczu + większy szansa trafienia) a co do BB to jest za silny i należy mu sie nerf (SZCZEGÓLNIE na umiejętność na 30 lvl).

    Do tego przydała by się insta na którą sh i bb nie mają wstępu bo za dużo możliwości expienia mają (szczególnie 85-115)

    Pozdrawiam 🙂

  11. śmieszni są bo chcą zbalansować graczy a zrobili tak ze sh jest coraz mniej a więcej łuczników z z dmg jest tak ze mosków jest wiecej jak barbażyncy i dlaczego magowie wrzucaja wszystko z wiedzy a fizol musi dawac dodadkowo w wiedze zeby wrzucic np unik na 1p kontrole na 1p łucznik zmysły na 1pa nie wspomne o rycu powinni nam zrobic wrzucanie z zręcznosci a nie wiedzy

  12. BTW Latarnia życia nadal wygląda jak patyk ,są to już finalne wersje czy epoki czekają dopiero na zapowiedziane wizualne szlify?

  13. bo kiedyś jakiś bb płakał że nie ma szans z vd… bo padł atakując ogarniętego z dużymi ulepszeniami a nieogarniając swojej profy, dlatego zrobimy ukaz totalnie bezsensowną umką, ale zostawimy szansę na zabicie, mniejszą ale jednak, żeby ciągle przeceniali vd względem innych debufferów i mieli pretensje że się nie zabiło bossa jak tylko spadło hp do 60%

  14. Może wreszcie ktoś mądry zrobi w tej grze targowisko lub cos takiego bo na handlowy nie idzie przeglądnąć oferty a już skacze 10 innych .
    Może jakiś pomysł żeby opłacało się chodzić na małe bosy np npc skupujący rary bo nie idzie teraz nic sprzedać a ceny esek to kpina .
    Jak taki nowy gracz ma uzbierać na eq na 100 lvl ?
    Może naprawa kilku fajnych zleceń które nie maja teraz większego sensu (przykład z sztabki zrobić dq i dołożyć do 500k cenę sztabki ) .Zwykłe kasowe też mogło by być DQ , taka wczesna edukacja nowych graczy

    • groch z kapustą, ktoś przełoży z polskiego na nasze?

      Płacz noobka…. nie umiesz grać to nie graj, taern jest wyzwaniem a nie prywatnym serwerem mt2 do przejścia w 2 tygodnie

      • Akurat to się zgodzę po 8 latach gry nie wbijając, 140 lvl mogę być uznawany za nupka :).Preferuje grę solo co jest raczej rzadkością w tej grze .Do niedawana mogłem sobie spokojnie rozwijać postać , zarabiać na małych rarach i zleceniach .ok 3 lata temu udało się ubrać postać w rarki z mory/luga(bez farmienia mięsa w końcu mam swoja godność) i jeszcze mieć cos w depo na jakąś okazje na handlu.
        Od jakiegoś roku bardzo ciężko jest cos sprzedać{ z małych bossów (brak nowych graczy) a wartość ich spadła na łeb na szyje (kiedyś eski chodziły po 30-35k dziś po 20-25k)co w praktyce uniemożliwia mi myślenia w perspektywie kilku miesięcy zakup najlepszych obecnie fantów .Pomijając mnie i mój dziwny styl gry chyba nie o to chodzi w grze aby wydropic to i zastanawiać się co z tym zrobić {4 strony w depo z towarem, sukcesem w tym roku było opchniecie jednych łysków }
        Od dłuższego czasu zmiany w grze niszczą jej Ekonomie , a Ekipa udaje ze tego nie dostrzega

  15. Ale jak to na warsztat? ale jak to brb? Znam te Wasze warsztaty! Macie tam tylko młotek i przecinak a tytan zastępujecie aluminium. Tu z tego miejsca, wyrazam swoje niezadowolenie, a jednocześnie z całą powagą gromkim głosem wyrażam swoją dezaprobatę. Radosnym psujakom mówię kategoryczne NIE! Niech sobie domek z klocków Lego złożą …i to taki prosty na podstawie kwadratu bo jak będą chcieli prostokąt to moze im romb wyjść albo trapez. 😀

  16. Ogólnie wiadomo czy będzie jeszcze możliwość zdobycia kodów do bety? Jakieś konkursy czy coś, bo ostatnio były robione z 3/4 lata temu, trochę czasu minęło 😛

      • jak to nie randomów jak w 2016/17 na PGA wystarczyło wziąć sobie ulotke z kodem, mój kolega co grał przez 2 miechy, wbił 40 lvl ma taki kod bo tak, był też konkurs na snapie (kiedy snapchat był jeszcze w “modzie”) gdzie rozdali z 10 kodów, dawali ludziom jak chcieli gdzie chcieli więc no wręcz odwrotnie, nie dostają tego 140 tylko właśnie randomy 😀

  17. Oby tylko te zmiany VD nie skończyły się tak jak u Druida. Przez te wasze “balanse” znowu będzie odpływ graczy. Dzisiaj większość graczy 1-60 to alty.
    Gdyby nie eski to rarki z wieży, sprzedawało by się u kowala, tak ogromny jest napływ nowych graczy.

  18. Ja uważam że nie potrzebne są zmiany postaci tylko bosów wzbudziło by to również zainteresowanie nimi i po części ponowne odkrywanie ich oraz gracze nie czuli by się poszkodowani w żaden sposób

  19. Rework Vd i bb, 3d i inne duperele a znajdzie się czas na zrobienie jednej umiejętności dla ryca zamiast tego szybkiego cięcia? Na prawde ryc w przeciwieństwie do reszty klas ma tylko 8 sprawnych umiejętności , zróbcie coś z tym w końcu. Pozdrawiam

  20. Naprawcie balans zamiast go rozwalać . Magowie ognia kuleją w starciu z npc które biją ogniem/urokami dzięki zniszczeniu wcześniejszego balansu . Brb znów jest bardzo wytrzymały i bardzo duży dmg ale oczywiście po co zmienić odporności fizyczne npc lepiej niszczyć dalej to co z balansu zostało . Testerzy powinni zostać zmienieni bo widać że nie znają się na balansie . GG ekipą GG… .

  21. zmiana w ukazaniu śmierci (zabranie debuffa na strefy fizyczną i dystansową, dodanie obniżenia resa na uroki, zmniejszenie szansy na zabicie, rund trwania i wymaganych zasobów) – wg testerów ma to zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Z jednej strony VD załamaniem podnosi swój dmg i szansę trafienia z uroków, z drugiej – brak debuffa na strefy fizyczną i dystansową odbiera pewną przydatność temu debuffowi, głównie w przypadku bossów endgame’owych, gdzie odporność na ukazanie mocno zniechęca do używania tego skilla, zwłaszcza że szansa na zabicie została zmniejszona. Wstępnie rozważamy obniżenie tejże odporności lub zupełną zmianę sposobu jej działania.
    zaproponowana umiejętność wzmacniająca przeżywalność (transferowanie części obrażeń w manę) – we wstępnej formie okazała się według testerów nieco zbyt sytuacyjna ze względu na koszt many, którą, zwłaszcza na wyższych bossach, odnowić jest ciężko oraz na możliwość użytkowania tarczy, która w stosunku do tego skilla daje więcej, ponieważ ma stosunkowo niskie wymagania. Zarówno jego wartości, jak i sposób działania wyssania duszy, zostaną dostosowane na kolejne testy.

    Czyli vd nie bedzie potrzebny na v2 losy i tylko pod bossy co urokow uzywaja lipaaa jak cholera bo nwm co wy zamierzacie czy balans czy totalnie znerfic ta klase i chyba przejde na uka bo obecnie jest to pro klasa.Bedzie to potezny cios na ludzi co graja vd ale co tam przechodze na uka 😀

  22. CO wam przeszkadza ten vd… zajęlibyście się robieniem BR bo już trochę czekamy 🙂 Uważam że bez sensu jest nerf vd , bardziej by mu się buff przydał.
    Pomyślcie o graczach którzy grają vd , bo mi się nie widzi gra po upku na vd

  23. Osłabienie ukazu u vd spowoduje chodzenie na high lv z debufferami uk+sh na morany/htagi/losy a vd bedzie słaby wiec po co chcecie dodac ta nowa umiejetnosc na vd skoro mu sie nawet nie przyda XD

    • Już vd ma o wiele gorzej od sh/uka bo nie ma slota na htagi/admirała czy waldki a wy chcecie dobić konającego zajebiscie dobijecie vd tak zeby nawet na v2 głupie vd nie bedzie brany ze wzgledu na nerf gg admin

      • Zapomniałem dodać że
        1. vd ma gorszy % czesto od uka czy sh na wbicie szpili (wm ze szpila potezna ale jak uk ma energetyka to co? i wbija go na luzie)
        2.dymki(uk a ani sh nie męczy się z czymś takim )
        3.Zdecydowana wiekszosc bossow jest fizyczna a nie magiczna przez co vd jest mniej chetnie brany bo jest papierem i jego obrona fiz to żart na sali)
        4.Odpornosc na ukaz na high lv rozumiem że administorzy nie graja w tą gre i nie wiedza ze vd raczej ma problem z ukazem wbiciem wiec najwyzej wbiją szpile i tyle bo bossy posiadają czesto zmycie wiec ukazu nie warto robic
        5. Po co dajecie nowa umke do przezycia skoro vd nie jest przydatny na htadze (vd 120+,uk cos 100+ a sh nawet 90/100 +)czy na admirale z wiadomych powodów
        6.Nerf ryca nic nie dał wam nadal rycowie pchają sie na v2 od 57lv XD a losy juz od nawet od 60+ także fajnie… vd dobry jest jedynie do 90 a potem magia znika i okazuje sie ze jest najsłabszym debufferem na high lv w porownaniu do uka/sh z podobnym ulepszonym eq.

          • młoda ile ty masz lat? bo to smieszne nie jest ani troche mam vd 116 i cienko widze przyszłosc tej profy bo wrzuc ukaz na htadze czy admirale .Dt grasz bo czesto z tb latałem rozne i jakos nie narzekasz mam eq +6/7 ale i tak nie ma co porownywac uka z vd i nie mam atttawy . uk lepszy bo bardziej pewny ze wbije spiecie niz vd ze szpila .Smutne jak vd jest nerfiony bo jest jedynie dobry na pvp ale tak po za nim100+ to uk lub sh lepszy bo nie jest papierowym debuffem(obrona fizyczna ) ja na sh czy uku od 100 latam na luzie htagi a na vd to nawet na 120 ciezko bedzie.Polecam zrobic vd i wbic 100+ i wtedy pogadamy bo z ludzmi co nigdy nie grali vd nie ma o czym gadac bo to nie jest to samo granie ukiem i sheedem .Bo vd to prawdziwy debufer a sh i uk to w połowie debuffy wm bo mam uka 101 i sh 103 i tez bez epikow bo mnie nie stac. Bo ta gra jest jest oparta pay to win Bo biedni gracze na małym lv sa nadal biedni a ci co platyna sellaja sa bogaci takze polecam zagrac inne gry multi zeby przekonac sie że taern jest oparty o pay to win.Jakby zrobili ankiete na temat vd zeby kazdy mogł sie wypowiedziec lub zaznaczyc co co należoby by znerfic u vd a znerfia uc szpila aura ukaz i dodadza umke ktora bedzie nipotrzebna bo po tych zmianach vd bedzie na eski .

          • Rok 2021. Ukaz jak zabijał tak zabija dalej zarówno na pvp jak i na pve. Nowa umka defensywna i zmienione ssanie many sprawiają, że jest on niemal nieśmiertelny. Nowa lalka ma 260% przebija blok, uniki, nie działają na nią dymki. To tyle jeśli chodzi o pierdolenie jaki to vd jest słaby

  24. Kiedy doczekamy się bloga o normalnej porze czyżby gracze nie zasługiwali na to żeby przeczytać bloga w południe ? przecież to jest kpina z poważnych ludzi, nie stać was nawet na to?

Leave a Reply to Mati Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *