Podsumowanie OB2 i bieżące prace. Obecnie pracujemy nad… Cz. 220

Zapraszamy do lektury krótkiego podsumowania z testów Open Beta 2. Nieco szerzej omówiliśmy też jeden z elementów, który nie był dostępny na OB2, a który na pewno wzbudza zainteresowanie – działki gildyjne.

Open Beta 2 za nami

Głównym celem Open Bety 2 było sprawdzenie poprawek technicznych problemów, które można było spotkać podczas pierwszej OB. Rzecz jasna zależało nam również na tym, abyście miło spędzili czas w świecie Broken Ranks. 😉 Jaki był efekt końcowy? Udało się spełnić wszystkie główne założenia, a rozgrywka i oprawa wizualna spotkały się ponownie z bardzo ciepłym przyjęciem, co widać m.in. po komentarzach na naszym Discordzie i Facebooku.

Główne poprawki i dodatkowe elementy, jakie wprowadziliśmy przed OB2, zdały egzamin, a zatem:

  • Serwery (w tym serwery logowania) były stabilne również przy wysokim obciążeniu, co przekładało się na możliwość płynnej gry.
  • Próby wykonania questa w większym gronie nie kończyły się zepsuciem danego questa (np. były problemy z dołączaniem do walki questowej w instancji albo podnoszeniem/klikaniem rzeczy w instancji właściciela przez członków jego drużyny).
  • Zebraliśmy dane i informacje na temat dodatkowego contentu, którego nie było podczas pierwszych testów.
  • Przetestowaliśmy dalszy ciąg questów głównej linii fabularnej, który określaliście jako absorbujący i klimatyczny. Jedyne co pozostało, to wprowadzić drobne poprawki techniczne.
  • Załatanie wycieków pamięci realnie przełożyło się na komfort rozgrywki – mniejsze “lagi” i brak problemów z nagłym zamykaniem się klienta.
  • Kobiece modele postaci cieszyły się ogromnym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem.
  • Dobrze przyjęła się zmiana w podejściu do wnętrz, czyli odejście od płaskich ilustracji na rzecz scenerii 3d, którą zaprezentowaliśmy na przykładzie depozytu (ten wyraźnie wywołał “efekt wow”). Do dopracowania pozostał interfejs jego wnętrza.

Generalnie, testy przebiegły nad wyraz spokojnie i bezproblemowo, z czego jesteśmy zadowoleni, chociaż… może z punktu widzenia obsługi, która na wszystkich frontach została postawiona w stan gotowości, było trochę nudno 😉 Z kolei wszelkie drobniejsze błędy, głównie dotyczące questów, staraliśmy się rozwiązywać na bieżąco, zaraz po zgłoszeniu, aby gracze mogli jak najszybciej wrócić do kontynuowania swoich przygód.

Aktualnie jesteśmy na etapie porządkowania i analizowania dostarczonego feedbacku. A jest co analizować, bo otrzymaliśmy od Was naprawdę kolejną sążną porcję danych i masę ciekawych sugestii. Dziękujemy za udział w testach, konstruktywną krytykę oraz multum pozytywnych komentarzy, które jeszcze bardziej napędzały nas do działania! O ważniejszych krokach będziemy informować na naszych kanałach: Facebook, Twitter, Reddit i Discord.

Wraz z rosnącym zainteresowaniem naszym tytułem, rośnie również ilość pytań szczególnie od osób, które nie miały styczności z grą lub nie śledziły aktywnie naszych social mediów. W związku z tym, niebawem powstanie FAQ, w którym zawrzemy odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania. Zostanie podpięte na stronie https://brokenranks.com

Jeszcze raz dziękujemy i zostańcie z nami.

Działki gildyjne

Na przedostatnim blogu prezentowaliśmy Wam efekty dotychczasowych prac nad wnętrzami gildyjnymi. Ale do wnętrza wchodzi się przecież z zewnętrza 😉 i tutaj również jest spore pole do popisu, jeśli chodzi o wygląd. Od jakiegoś czasu nad tym pracujemy, chcąc uatrakcyjnić działki gildyjne, tak, by były mniej powtarzalne, a możliwości customizacji większe.

Wolicie po ciężkiej wyprawie wrócić na spokojną polanę czy na ponure, ale klimatyczne bagnisko? A może preferujecie górskie klimaty lub absolutną koniecznością jest dla Was bliskość rzeki? W Broken Ranks będzie można wybudować gildię w preferowanej przez siebie okolicy. Oczywiście najfajniejsze miejsca będą ograniczone, więc będzie trzeba się spieszyć z wyborem! Poniżej wstępny koncept – gdzie byście chcieli zamieszkać wraz ze znajomymi? 😉

Jednak wybór okolicy to nie koniec możliwości customizacji. Działki projektujemy w ten sposób, by można było dodać różne bajery, którymi będziecie mogli ozdobić swoją siedzibę i wyróżnić ją na tle innych. Jedną z podstawowych rzeczy, którą chcemy dodać, jest widoczny herb gildii. Na screenie możecie zobaczyć placeholderowe przykłady, a jak to będzie wyglądać finalnie – to jeszcze przed nami. Planujemy także, by działka nie ograniczała się do samego budynku, tak, żeby obok móc postawić jakiś obiekt, np. flagę czy też totem. Zastanawiamy się też nad wprowadzeniem możliwości kolorowania budynków, choć raczej w granicach zdrowego rozsądku. 😉 Na razie jednak skupiamy się na tym, by na dodatki było miejsce i implementowanie czegokolwiek nie stanowiło później problemu. Szczegóły, co i jak dokładnie będzie wyglądać, nie są jeszcze zamknięte, na pewno chcemy tu zostawić otwarte pole do działania w przyszłości. Jest to więc dobry moment na to, byście napisali, jakie możliwości i elementy chcielibyście mieć dostępne, jeśli chodzi o customizację wyglądu gildii. 🙂

Ale ale… przemalowanie ilustracji, na których znajdują się gildie, to nie koniec zmian. Jak zapewne zauważyliście na screenie, na jednej znajduje się “trochę” więcej siedzib niż na pojedynczej stronie w 2d. Docelowo planujemy, by jedna ilustracja zawierała około pięćdziesięciu działek. Dodatkowo… koniec ze stronami w konwojencie! Gildie w końcu zyskają realne miejsce w naszym świecie. Owszem, w 2d takie miejsce poniekąd istnieje i znajduje się niedaleko Kemenak, ale jest lekko zapomniane i raczej się z niego nie korzysta. Za to w Broken Ranks… nie po to stworzyliśmy nową, obszerną mapę świata, by przy okazji z niej nie skorzystać. 😉 W “pustych” miejscach na niej, czyli takich, do których normalnie nie mamy dostępu, ulokujemy punkty, które wskażą nam, że w tej części krain znajdują się działki gildyjne. Eliminujemy tym samym problem konwojenta z 2D, który przez niewielką ilość wyświetlanych naraz działek uniemożliwia szerszy ogląd, a przez dużą ilość powtarzalnych ilustracji utrudnia identyfikację siedziby.

Ale jak to będzie działać? Po kliknięciu na takie miejsce na mapie świata otworzy nam się podgląd – ilustracja z działkami gildyjnymi. Zatem w każdym momencie gry, bez względu na to, w którym miejscu się znajdujecie, będziecie mogli otworzyć mapę świata, a z niej wejść w ilustrację z działkami i obejrzeć, co tam zrobił wasz sąsiad, czy już się rozbudował, czy ma nowy herb, a może czy obok pojawił się ktoś nowy. Obejrzycie wszystko dość dokładnie – pomoże w tym swobodne oddalanie i przybliżanie widoku. Funkcje gildii będą jednak z poziomu mapy świata wyłączone – w Broken Ranks mapa nie służy np. do szybkiej podróży i gameplayowo wywróciłoby to grę do góry nogami. 😉 By korzystać z teleportu albo świątyni nadal będzie trzeba użyć zwoju lub przejść się do konwojenta. Konwojent nie wyświetli nam jednak niemal stu stron jak do tej pory, a znaną z interfejsu mapę świata z punktami do wyboru oznaczającymi miejsca działek gildyjnych. Mamy nadzieję, że takie rozwiązanie przypadnie Wam do gustu i wzrokowe odnajdywanie gildii okaże się dużo wygodniejsze niż zapamiętywanie numerków. 😉

Raport z prac

Poza wyżej wymienionymi, szerzej opisanymi działkami gildiowym oraz przeprowadzeniem upka 2d toczą się równolegle inne prace. Krótko wylistujemy:

  • zebranie i analiza feedbacku po testach OB2 (błędy, balans),
  • finalne testy i poprawki questów pobocznych strefy Alaril (jaskinie, Alaril, Wyspa Tryfkina),
  • redesign, poprawki questów strefy Gór Koldów oraz Dmorther,
  • strefa statku Admirała / Komandora: dopracowywanie modeli, scenerii walk, wdrażanie nowych rozwiązań w queście Morze możliwości,
  • produkcja kolejnych modeli do walki wątku głównego (Edgar, Then, Vivienne, Akan, Kafar),

  • nieustająca produkcja nowych portretów NPC (strefa Alaril, bohaterowie głównego wątku),
  • rozwijanie kreatora postaci: uzupełnianie różnych elementów awatara męskiego oraz żeńskiego,
  • modele wnętrz: praca nad modelami poziomów warowni gildyjnej,
  • modele wnętrz: praca nad modelem teleportu gildyjnego,
  • gamedesign, koncept graficzny: działki gildyjne,
  • system monetyzacji: analizy, praca nad uporządkowaniem i redesignem systemu monetyzacji z wersji 2d,
  • wyszukiwarka drużynowa: praca koncepcyjna,
  • assety: uzupełnianie drobnych elementów graficznych, mechanizmów i przedmiotów, do questów wątku głównego oraz pobocznych (łódź Quamdaka),
  • animacje: kolejne typy orków (orki zostały podzielone na różne “profesje” i w ten sposób, kompleksowo są traktowane animacje): ork-sheed, ork-mag ognia,
  • animacje: kobiece profesje – barbarzyńcy, sheeda,
  • brakujące animacje: GMO, kleszcz,
  • skille: koncepty, efekty FX (profesje barbarzyńcy, sheeda, łucznika),
  • skille: dźwięki do skilli,
  • implementacja krain: poprawki krain strefy trentis, alaril, gór koldów,
  • implementacja krain: lokacje miast orków (Ivravul, Tarul), jezioro lodowe.

2D – eventy

Wielkimi krokami nadchodzi event, którego wielu z Was wyczekuje z nieskrywanym utęsknieniem. Mowa rzecz jasna o “Dziadach”. Mimo że całość trwa dość krótko, to z uwagi na dobry exp i możliwość zarobku, cieszy się bardzo wysoką frekwencją. Topielec, Taernijski Dezerter, Podpalacz i Łotrzyk podzielą się swoimi skarbami, o ile dostarczycie im to, czego potrzebują, aby dostąpić odkupienia.

Event wystartuje 30.10.2021 o godzinie 18:00 (właściwa część eventu), a zakończy się 31.10.2021 o godz. 23:59 (o północy, ale chcemy uniknąć nieporozumień). Przed eventem, w aktualnościach, pojawi się krótkie przypomnienie z podstawowymi informacjami i zasadami wydarzenia.

Z kolei 11.11.2021 na serwery przybędzie Hetman Nawałnica oferujący biało – czerwone skrzydła i flagi z boostem do HP.

Przypominamy, że zaktualizowaliśmy październikową rozpiskę eventów dodatkowych, którą wraz ze szczegółami znajdziecie pod tym linkiem: https://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=278&t=58032

182 thoughts on “Podsumowanie OB2 i bieżące prace. Obecnie pracujemy nad… Cz. 220

  1. Wiecie, że zepsuliście korzenie u druida do takiego stopnia, że nie idzie zakorkować żadnego bossa w jednej rundzie? Nad osami też bym się zastanowił bo to zabawka dla high lvli a nie umka wspomagająca grę na mind lvlu

    • To chyba nie umiesz grać dr xD bez problemu na 67 lvlu na v1 modli dz i gmo korki 2x siadają więc jak masz płakać dalej to skasuj postać

      • Napisał typ co nawet nie dobił by takim druidem do 30 poziomu gdyby grał od nowa. Zobacz jak to wygląda na V2 i admie a dopiero potem pierdol o bossach z gównianego przedziału

    • gościu co ty gadasz że korki i osy to są do du*y? Kombinuj żeby ustać na bosach, a jak nie dajesz rady to EQ ulepsz/zmień….

      • Mózg sobie zmień. Najpierw odłóż tego bezmózgiego MO i idź z kimś na adme swoim druidem. Wtedy zobacz co się dzieje i się wypowiadaj

          • Hahahaha VD to nerfa lalki i ssania many powinien dostać bo to co się ostatnio z tą umką na która nie działają uniki, blok, dymki i bije więcej od kulki MO na turniejach odwala przechodzi ludzkie pojęcie.

          • Typ co rozjebał xD
            Res fizyczny (sieczne obuchowe, kłóte) lepszy od resa na wszystko (sieczne obuchowe, kłóte, ogień, uroki, zimno, energia) hahaha

          • Bronor na instach słabych oczywiscie że to lepsze ale na morce lub tarulu to wzmacnia na chwile ale nie oznacza ze vd wytrzyma wiecej niz ryc bo zuzywa mane a przypominam vd ma bardzo kosztowne umki w manie.wiec 1k many idzie w runde wiec zaczeli kombinowac na vd z iloscia many co dla mnie bez sensowne .(kosztem wiedzy)

    • +1 korkowanie bossów to jakaś patologia. A os nie rozwijam aż do 120 poziomu kiedy będą miały sens. Jednak te osy miały wspomagać nowych druidów na BR a okazały się bublem, który będzie jedynie nic nie znaczącą zabawką dla high lvli

      • vd stracił ukaz w dużej mierze dostal lepszy dmg i tarcze .Ssanie jest znerfione na pvp tak samo tarcza wiec o co tb chodzi?.Jak nie inwestowałeś w moda na pscyh do trafien to twój błąd ( to nie są dt tylko jakieś lolki co myślą że vd/uk/sh mu wbije jakies debuffy i kory wejda teraz od dt bedzie zależało .Osy są na + ale troche za mało sie nimi bije .

    • Naucz się grać bobie kartoflany , a nie płaczesz. To ,że nie ogarniesz postaci to nie znaczy że to wina patcha. Ja jestem w pełni zadowolony . POZDRO!

      • Jesteś w pełni upośledzony? To chciałeś powiedzieć? Przecież każdy kto ma oczy i 2 zwoje mózgowe więcej od kury widzi, że te nowe korki nie dają rady bo
        1. Trzeba je wrzucić 2 razy i czasami brakuje akcji na to kiedy trzeba leknąć 2x i odczarować
        2. Dymki po tym patchu występują kilkakrotnie częściej niż ostatnio.

        Ale najlepiej jest napisać, że się nie ogarnia postaci bo przykładowo typ z fraxami na 8 410 wiedzy miał 3 dymki w jednej rundzie i nie zakorkował modli. A potem pójść dalej pierdolić głupoty. POZDRO!

      • Mało kogo obchodzi zadowolenie z błędów gry typa, który gdyby dostał druida do rąk na admie to by mu przegrzało banie od nadmiaru zadań jakie trzeba nim wykonać i puściły zwieracze od zastanawiania się co robić.

  2. Dzięki za zepsucie korków. Powodzenia w łapania psa na admie i V2 dla nowych graczy. Już widzę te tłumy druidów na BR po nerfie korzeni, odczarowania i osami z żałosnym dmg

    • Bylem z dt 120lvl srednie eq, w pt 5osobowym wieksze problemy sprawia Tassam niz pies ;P , co do v2, barba smialo moze biegac na inste skora+aura+zalozcie troche resa i te 2 puszka naprawde nie ora az tak duzo 🙂

      • Nie no 2x więcej dymków przez konieczność podwójnej ilości wrzucania korzeni, miód malina. Jeszcze brakuje akcji i many, żeby leczyć tępych barbów co latają full dmg bez resa tak samo jak i na turnieje a potem płaczą, że druid nie uratował

  3. Będziecie może ruszać coś u sola bo moim zdaniem to troche dziwnie wygląda że atakami pojedyńczymi bije tyle co grupowymi, więc zwiekszyć dmg pojedyńczych troche albo osłabić grupowe ale tego by raczej nikt nie chciał?

      • Popieram nerf, niech usuną moskowi obszarówke i niech poczuje się jak barb przed zmianami, wtedy naucza się pisać sensownie żeby ulepszać obie klasy dmg a nie wiecznie swoją a nie z barbow robić pośmiewisko

        • Takie “cymbałowe” gadanie, jedno ,że to ekipa odpowiada za stan rzeczy jaki był to przypominam(no chyba,że zbyt młodym taernowiczem jesteś),że to barba górował nad mo jeszcze trochę czasu po wprowadzeniu beirn, zmieniło się to realbie dopiero,gdy mośki się ubrały, więc…? Dodatkowo nie, abym narzekał,ale barba bijący na buffie 2x tyle co mosiek to… jest przegięcie, widziałem ssy barbów co klepią 3.5k obszarówką(a to pewnie nie szczyt możliwości),gdzie swoim mośkiem pod 850mocy klepałem po 2k na trójzębie xD(mowa o mobach na fyo) rozkaz dla mośka nie daje prawie nic dmg…

  4. Nowe korki to dno dna. Pomyślcie ludzie co wy robicie z tą grą. Dzięki za osy co na 6 biją 1/4 z tego co lalka nakładając debuff, który sam w sobie nie wpływa na rozgrywkę z bossem i co 2 hit to dymek. Wy to wiecie jak uprzyjemnić grę druidowi.

    • nie zapominaj ze druid to support, ciesz sie ze wgl cos bijesz, w wielu grasz supporty bez innego gracze nie moga doslownie nic 😛

      • Ciesz się, że coś bijesz xD co za typ. W aione taki healler może wykręcać dmg podobny do gladiatora i jest supportem tylko ma mniej ataków do bicia. A ty byś chciał, żeby druid nic nie bił tylko łaził za tobą i leczył. Co za hipokryzja

        • a Ty tylko płaczesz w kazdym komentarzu 😉 Nie napisałem ze bym tego chciał, nie przekrecaj wypowiedzi innych tak aby Tobie pasowaly, bo ja moge rowniez tak robic, ale czy o to chodzi ?

          • To jest taern a nie jakiś lol czy inne gówno. Druid powinien mieć taki sam dmg jak debufferzy czy rycerz a ma najgorszy tylko dlatego, że leczy wam dupska

          • hombreaker czyli sugerujesz ze vd sh czy uk zrobia losy solo na 140?.Bo dt czy rycem da rade ale debuffami nie

          • Każdy da radę z watahą. Pytanie czy warto 2 godziny bić inste, którą można odlecieć w 20 minut z ekipą

  5. Dzięki że zrobiliście takie zmiany, że bb z eq+6 bije tyle samo jak nie więcej niż mój mo +10. Dziękuję, że bb ma teraz debuf największy DMG, najlepsza wytrzymałość o która oprócz zręczności dba grubo skórność przy której aura u maga to kpina, dziękuję, że bb ma mini mycie czytaj Amok, który nie dość że niweluję negatywne efekty to jeszcze podbija dmg. Dziękuję, że bb bije tyle samo z toporka co mag ognia z kuli. Dziękuję że w tym momencie Mag Ognia nie ma Żadnych szans 1vs1 z bb. Jednym słowem Dziękuję niech tam jeszcze sobie inżynierowie gdzie jest kilku graczy Barbarzyńcy a nie ma żadnego Maga ognia doda jeszcze leczenie i bd już w ogóle super. #BuffMo

  6. Zmiany barbarzyńcy na duży plus. Toporki mogłyby zjadać nieco mniej kondycji, ale i tak jest świetnie 🙂 Spodziewałem się skoku ogra, ale to tylko animacja, na pewno na 3d przygotujecie coś świetnego!
    Druid dostał zmiany pozytywne, lepiej balansują grę, tak jak to powinno być zrobione od samego początku. Ludzie narzekają, ale nie potrafią spojrzeć na to obiektywnie. Wiele plusów z update.
    Oby częściej takie upki!
    Nie mogę się doczekać Broken Ranks. Macie wiele pomysłów, na które brakuje czasu. Na szczęście można wprowadzać jeszcze aktualizacje po premierze, do czego gorąco zachęcam.

    • Świetne zmiany. Weź teraz zakorkuj moba, żeby ci tego barby nie zjadł. A no tak, zapomniałem, masz przecież przesadzone grubo które nie powinno mieć więcej niż 20% jak podawali w propozycjach.

        • J P R D L

          XDDDD

          VD chłopie dostał takiego boosta, że do tej pory wszystkie klasy mu zazdroszczą. Boost barby przy VD to pikuś. Dmg w lalce zwiększone o 90% dodatkowo nie działają na nią dymki, przebija się przez blok i uniki. Jest największą patologią turniejów. Ssanie many liczone z wiedzy, Ukaz dodatkowo boostujący lalkę oraz inne skille jak książka oraz MS przy której taki VD stoi lepiej niż ryc bo ma nieskończoność many, która pobiera z mobów.

          No proszę cię…

          • Widać ze nie grasz vd i pojęcia nie masz o czym piszesz. Owszem 140 lvl full èq wyexpione na 7+ ma dmg i wysoki % ale na to musiał sobie zapracować tak jak każda inna profa na tym lvlu i z takim èq.

          • Napisał kolejny hipokryta VD wciskający, ludziom kit, że ostatnie zmiany u VD były nerfem. Jak 86 VD z gniewem zapomnianych bije w modliszkę z lalki po 900 a 105 Sch, który też jest debufferem po 700 to coś jest chyba nie tak. O pvp już nie wspomnę, dmg większy niż MO z kulki podobnie ubrany. Na bossach z MS stoi lepiej jak ryc na 1 1 1. Idź mydlić oczy 10-latkom, którzy jeszcze herszta biją.

        • może lepiej doprecyzuj pytanie bo na pewno nikt z ekipy nie odpowie na tak bardzo ogólnikowe i zarazem bezsensowne pytanie

          • No tak, inka bez debuffa, w takim razie proszę także na bb brak debuffa w furii albo może rycek na transie nie powinien mieć debuffa do obrony albo w poświeceniu mniejszych pancerzy fizycznych, wtedy byłoby najlepiej. Aura 8% faktycznie to trochę mało ale powrót do 15% to gruba przesada, 15% przy pancerzach/odpornościach powyżej jakiś 120 punktów czyli na poziomie jakiś 60lvli jest to za potężne nie wspominając na high lvlu, ale do 10% uważam, że by się przydało bo na niskim poziomie to faktycznie te 8% niewiele daje.

          • Gruba przesada to jest gruboskornosc barby działająca lepiej niż MS VD i defensywne umki innych klas. Barba to nie tank jak rycerz.

          • Od pewnego czasu role tanka przejal vd. Ryc to ten co chroni, stoi i nie bije

        • Ale od kiedy bb ma na stałe rycka przyklejonego do postaci? Mosiowi nikt nie wróci resów? Skoro już niby każda postać ma w zestawie rycerza to aura odda resy, przynajmniej na urok (już pomijając fakt, że mo zawsze coś tej wiedzy ma, na pewno kilka razy więcej od bb więc od uroków lepiej się obroni nawet jak się zabierze trochę resa), na ogień faktycznie mo traci, jednak w PvE bardzo rzadko ubiera się resy na ogień bo mało mobków/bosów bije z ognia, a w PvP mo nadal jest jedną z najlepszych profesji nie ważne czy to turnieje czy oro pod karczmą.

  7. Z tymi komentarzami to ładnie polecieliście:) Połowa komentarzy z reddita, to narzekanie na interfejs i błędy. To dobrze że przynajmniej kilka było pozytywnych:)

    • W sumie to akurat były komentarze (końcowe, podsumowujące) z DC i Facebooka. Na reddicie widziałem, ale dotyczące pierwszej bety, a nie drugiej, której dotyczy wpis. Chyba, że nie bezpośrednio na naszym i/lub o tym nie wiem. Wiadomo, że część rzeczy, jak np. interfejs mają status “work in progress” – to w końcu beta 😉 Więc bez przesady, chodziło bardziej o ogół, co wydaje mi się zrozumiałe 🙂 No, ale dziękuję za wskazanie.

  8. blog taki sobie, taki na odczepne.
    co do osek i korków nie ma tragedii, ale wyrwanie z całego korka troche lipne, powinno być wyrwanie z unieruchomienia skoro trudniej je wbić.
    Szczerze nie wyobrażam sobie zaczynać gry dru od 0 bo pamiętam jaka męka druidem była expiąc go dobre kilka lat temu. Lecz rozumiem też ruch w tę stronę, gra nie może być łatwa na początku rozgrywki bo wtedy nie jest wciągająca.
    ale zobaczcie też 2 stronę medalu, dzięki temu upkowi bb i dr może expić eq na jaskach, wcześniej takiej możliwości nie mieliśmy, druid musiał kupić sobie mnóstwo ogniw lub mięska by expić eq. teraz gra jest bardziej zbalansowana moim zdaniem pod wieloma aspektami. gram druidem ale od wielu lat widzieliśmy tylko druidów na top podczas turniejów, teraz inni mają szansę.
    Nie myślcie tylko o sobie bo powrót do starego dr z 2012r np był by błędem na 80lvl można było pokonać bb 140lvl wystarczyło spamować korkami, nie powinno być sytuacji gdzie 1 profa jest bogiem a inne schodzą na dalszy plan, przez co było wiele sytuacji że np:nikt nie brał wybranej profy na danego bosa jak to było w przypadku V2 gdzie bb nikt tam nie zabierał bo po co.
    z losami było podobnie 3x mo vd i ryc. mośki latały obie już morany a barba nie.
    Narzekać każdy potrafi, ja też nie jestem zadowolony z tego że smuge 5gw +12 wymieniłem na marne 25kk, ale zwrócić uwagę możecie na inne gry MMORPG gdzie przeważnie tank ma tarcze jest od tego by chronić, debufery by dać debufa , dmg od dmg , a heler od dbania o drużynę. Nie można doprowadzić do sytuacji gdzie każdy będzie mieć podobne obrażenia bo w takim wypadku gra drużynowa przestaje mieć sens. TO MOJE ZDANIE ALE CZY MOŻESZ ZAPRZECZYĆ?

    • Gdyby nie było gry solo tylko całkowicie drużynowa to twoja wypowiedź miała miała by sens. Niestety realia są takie, że drud z każdym umiem dostaje w dupe i za nic nie chcą mu zwiększyć dmg które mu się należy za to, że już nie korkuje tak dobrze bossów jak kiedyś.

    • Zapominasz o jednej istotnej rzeczy. W innych grach zarabiasz, chodząc na bossy natomiast tu, aby zacząć chodzić na bossy wpierw trzeba ubrać eq(mam na myśli stare serwery). Wyobrażasz sobie grę od 0 na starym serwerze takim DR czy rycem?

      • A od kiedy dr potrzebuje ubrać eq? Na morane 110 dr se pójdzie z palcem wiesz gdzie a dmg już nie, spójrzcie jak dr potrzebuje eq na wszystkich instach a dopiero mówcie o ubieraniu go xD

        • Jest różnica pójść na inste z byle jakim eq i padać wraz z drużyną a pójść z dobrym eq i padać mniej. Taka drobna różnica. Proponuje zobaczyć od którego taki ryc czy VD ze szpila i ukazaem lata bossy a potem pierdzielić głupoty

          • To czemu druidów 110 biorą na morane? Albo na adka dmg będzie najchętniej wszystkich 110 mimo niby większego padania? Na gorzałce to samo.. XD

        • Ok masz linka gdzie DR ubrany w sklepówki bije morane, chętnie obejrzę? Chyba że traktujesz DR z ulepkami mniejszymi jak +10, jako ubranego w sklepówki? Naprawdę jestem ciekaw ile taki DR ubrany w sklepówki na 110lvl będzie leczył z grupowego.

          • Twierdzisz, że ten DR ubrany w skin Szeola i tarcze to “sklepówka”? Wiesz że aby leczyć z grupowego na 1PA potrzeba prawie 500 wiedzy? Jeszcze nie widziałem sklepówek dających tyle statystyk:)

          • To że ktoś zabrał kolegę z gildi aby zobaczył nową inste, stanowi wyjątek od reguły. Nikt normalny nie weźmie na inste morany DR leczącego po 800hp.

          • Jak typ nawet nie wie ile trzeba wiedzy, żeby leczyć na tym poziomie z grupowego na 1PA. Jakby zobaczył druida ubranego w skin Dmorlunga to by powiedział,, po co ten druid w siłę dawał “

          • Chyba w siłę ale fakt typ na temat druida jak się wypowie to idzie się że śmiechu wywrócić

          • Hombremer nie wiem czy dla mnie odpisałeś czy Cba, dokładnie tej wiedzy DR na 110 aby leczyć na 1PA grupowe potrzebuje 450, co w sklepówkach jest raczej nieosiągalne, biorąc pod uwagę odpowiedni poziom hp,many i mocy.

          • cba wiesz czemu ludzie biorą nawet 110 dr z znikomym eq ? bo druidów jest na serwie coraz mniej więc biorą kogo popadnie byle by leka dał zr konde i tyle

        • A to rozumiem że zdanie że dr nie potrzebuje eq=sklepowki? Nie sądziłem że można sięgnąć takiego dna intelektualnego skoro mowa w tym zdaniu była że nie potrzebuje rarow z insty by ubijać wygodnie te insty, więc powtórzę pytanie, który Mosiek 110 lvl ubije morane bez epika i w eq na htage, odpowiecie czy zbroja obsrana?

          • Taki którego koledzy wezmą z litości i będzie padał co 2 runda, tak jak ci druidzi na 110lvl:)

          • Może napisz o tym że morana została zrobiona we 2 bez deda (VD+MO) BonieDydy i Pauper, , a nie ciągle że jakiś lolek na 110 poszedł na morane i padał co 2 rundy. Równie dobrze może iść ryc 20lvl na modliszke i też jakoś przetrwa na bloku.

          • O vd pisałem już od 8 lat na forum jakim to nie jest koksem,znudziła mi się ta wojna 🙂 i niezłe z litości jak pełno filmow na YT a praktyką też mówi swoje typu “a chodź zrobimy koledze druidowi questa na morke” gdzie w przypadku mo 110 rozpoczyna się godzinny kabaret i nie pojscie z nim 🙂

  9. Moim zdaniem, debuff z inkantacji, przynajmniej ten na uroki powinien zostać usunięty, bo strasznie przez to ciężko grać solo, w czym moś odstawał zawsze lekko od barby (z przeciwnikami na swoim poziomie). Kondycja i Mana na Podpalenie, powinno zostać obniżone, a szansa trafienia podniesiona, aby mosiowi opłacało się wrzucać ten spell, bo barba dostał dystansowy, do którego trafienia liczy się zręka, daje debuff, a mośkowi nie liczy się wiedza do trafienia z podpalenia, i bije z tego śmieszny dmg.

      • Okej, to się pomyliłem w takim razie, myślałem że nadal liczy się ze zręczności, ale mimo wszystko moś musi dostać jakieś buffki, bo odstaje trochę od barby teraz

        • Chociażby na dmg czy szansę trafienia, bo teraz spell alternatywny barby z daleka jest za mocny, w porównaniu do spella alternatywnego mosia. Albo może jak podpalisz wroga, jesteś w stanie ulepszyć podpalenie tylko że z wrażliwości, jak barba krawawkę z dyńki

          • Jeśli już to porównanie powinno być do gryzki a spell alternatywny to tarcza ognia co też pomija niektóre mechaniki w tej grze i potrafi namieszać, no ale cóż. Tak samo pytanie co takiego zmienilo się w mosku przez te 2 lata zanim bufneli moska że sobie teraz nie radzi?

          • Mosiek nie jest zły, poprostu barba uważam jest dużo lepszy po tych buffach, mo nie potrzebuje dużego buffa, ale jakiś by się przydał. Z tymi spellami alternatywnymi to chodziło mi o to że barba jest z bliska, moś z daleka i mają dwa off damage spelle barba z daleka (rzut toporem), a moś (podpalenie), tylko że mag swoim atakiem alternatywnym, czytaj podpaleniem zrobi mniej niż barba swoim czytaj rzut toporkiem.

  10. Ciekawy blog tylko fajnie jakbyście zaczęli coś działać w sprawie szybkiego cięcia tylko proszę niech to nie będzie umka nastawiona po to żeby naprawić brak resów czy innego syfu w innych profach ryckowi musicie urozmaicić walkę na instach z drużyną i musi to być coś co wkońcu będzie wyróżniało rycerzy z eq +10 a tych z +5 choć tarul to nawet nie problem w eq +0 co jest po prostu okropne ;p ponad to rycerz na większości instach od 2 rundy już tylko stoi z aż trzema polami do manewru w które nawet nie opłaca się dać ataku bo się ktoś odezwie “nie przedłużaj walki” zdaję sobie sprawę że rycerzowi niczego nie brak i każda zmiana to mocny buff postaci lecz lepszej okazji może nie być żeby rycerz zaczął być ciekawszą postacią do grania proponuję dodać rozbicie pancerza [uderzenie tarczą] czas trwania 2 rundy z wyjątkowo wysoką trudnością trafienia. ewentualnie zrobić z ryca pomocniczy dmg żeby te 3 potężne ataki faktycznie były potężne a nie tylko na low/medium instach. ewentualnie zacznijcie wprost pytać doświadczonych rycerzy czym można uzupełnić slot w tej umce. no i fajnie jakby jedyny epik który nie ma wpływu na gre z drużyną czyli Allenor w końcu zaczął mieć ten wpływ. pzdr

  11. Czekam na interaktywne sklepy na wzór Depozytu. 🙂

    Co do zmian u druida, zamiast poprawić początkową fazę gry to rzuca mu się dodatkowe kłody pod nogi (korki) ale też rozumiem że nie wszystko idzie zbalansować tak by grało i buczało na każdym etapie lvlowym 😀

    Jednakże nie rozumiem tego co się wydarzyło z oskami, miał to być alternatywny atak, a wyszło że DMG nie jest nie wiadomo jak duży i nadal nie opłaca się ich rozwijać na wczesnym etapie gry, postawiono na obrażenia bierne gdzie umka trwa tylko trzy rundy i obrażenia się nie stackuja a komu jak komu to druidowi brakuje dodatkowych “kółek” akcji i gdzie tu co dwie rundy poprawiać oski by nie zeszły, do tego oski posiadają lekki debuff(-PA).

    Odnoszę wrażenie że jest to skill, który miał służyć do wszystkiego, a jak coś jest do wszystkiego to wiadomo do czego służy. 🙂

    • Tak jak niżej koledzy dopisali, dość często zdarza się sytuacja że na pięć ataków niestety wchodzą trzy dymki, czy z tego powodu udręki mogą oczekiwać liftingu?

  12. W kwestii nowych osek, idealnym rozwiązaniem, było by, usunięcie obrażeń biernych i debuffa. Zostawić obecny dmg, ale dać w zamian tak jak w lalce, pomijanie odporności i usunięcie dymków. Wtedy osko były by idealnym atakiem do czyszczenia inst i dobijania mobków.

  13. Może w końcu zrobicie coś z szybkim cięciem w ryca? Jakoś dla bb potrafiliście wymyślić i zmienić umki nie pozdrawiam 🙂

  14. Płacz że ten słaby tamten a zobaczcie co łucznik ma powiedzieć v1 v2 DZ i inne bossy moze pomarzyć tutaj trzeba coś ruszyć najbardziej zaniedbana klasa

  15. kiedy naprawicie błąd u vd że w statystykach pokazuję się 0 zadanego dmg(mimo że vd zadał x dmg) i to chyba na kazdym bosie/mobie tak jest

  16. Śmiechu warte to jest… barba ma(może mi się wydaje…) krótszą animacje obszarówki i zauważalnie większy dmg z niej(z buffem to w ogole bajka). Do dziś nie widzieliśmy żadnych konkretnych zmian(pomimo wielu wyliczen i wykresów) w aurze mo, która jest na tyle GÓWNIANA,że nawet w pvp ani na bossach się jej nie daje xD, jak to wygląda,że skill grupowy,który powinien być bardzo użyteczny w wyprawach na en-game instancje nie jest używany? Nawet na instancji tarula używa się jej jedynie sporadycznie( zazwyczaj na mahecie i tarulu), obecnie tesy fizyczne z braku tarcz spadły(może poza druida,on nawet zyskał sporo)…
    Rycerz nadal ma jakiś śmieszny atak na 2lv,aby szybko pomidory ciąć…
    Ogolnie zadowolony jestem,że dodane zostały karwasze(chociaż spodziewalem się,że zostanie dodany wkrotce item w to miejsce,ale liczylem na epiki v2 czy coś…)

  17. Witam. Mam jedno pytanie. Czy będzie może w 3d możliwa opcja usunięcia swojego ogłoszenia w zakładkach nabór i polityka w aktualnościach? Nie ukrywam, że byłaby dla mnie bardzo przydatna.

  18. Kiedy zmiany u Rycerza mianowicie Szybkie Cięcie i może dodanie jakiegoś psychoexpa do Kilu i modyfikatorów z racji iż dodane zostały Karwasze, które takowe mają:) #BuffRYC

  19. Aneks do mojego pytania o dźwięk obszarowego. Dźwięk jest ale barba to człowiek a dźwięk jest jak u gryźli dźwięk taki wzięty bo nie ma pomysłu na inny jakiś unikalny bo akurat on nie pasuje za bardzo

    • Co upek przecież jest od kilku lat bez przerwy. Przespałeś chyba połowę taerna. Niech nerfią tak dalej to po premierze wszyscy co mu walą kłody pod nogi będą z tępym motylem na bossy zapierdalać. Już widzę ten napływ świeżych druidów na nowym serwerze jak nowi gracze wbiją max 40 i stwierdzą, że to jest zjebana postać w kwestii gry solo

  20. Witam, chciałbym poruszyć sprawę Rycerza gdyż jako przedstawiciel owej klasy interesuje mnie kwestia dodania modyfikatorow do tarczy/Uznania klasy rycerza za klasę dla ludzi z rękoma i dodania mu karwaszy 🙂
    Inną sprawą jest zmienienie szybkiego cięcia na coś użytecznego jakiegoś debuffa gdyż okrzyk i miarka to dosyć mało w porównaniu do innych klas 🙂
    Fajny Update, pozdrawiam Uziego najlepszego moderatora serwerowego

  21. Ja mam pytanie odnoście update co był. Dlaczego barba zużywa więcej kondycji jest mniej celno od mo z obszarowego a i też bije mniej od mo??? Powinno być na odwrót bijąc więcej zużywany więcej kondycji/many a tutaj jest na odwrót. No i nadal na v2 barby nie są zabierane

Leave a Reply to NeMu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *