Open Beta 2, nadchodzący update 2D – Obecnie pracujemy nad… Cz. 219

Zapraszamy do udziału w drugiej Open Becie Broken Ranks! Oraz oczywiście do lektury naszego najnowszego wpisu, z którego dowiecie się nad czym pracowaliśmy w ramach przygotowań do testów oraz w jakich wersjach językowych planujemy wypuścić grę. Nie zabrakło też potężnej dawki informacji na temat najbliższych zmian w 2D.

Open Beta 2

Jak wiecie z poprzedniego wpisu, równolegle pracowaliśmy nad dalszym contentem, wprowadzaniem poprawek oraz różnego rodzaju gameplayowymi usprawnieniami. Niektóre techniczne rozwiązania trudno przetestować bez zaludnionego serwera, więc liczymy na Wasze wsparcie podczas drugich otwartych beta testów! Będą trwały jedynie dwa dni, bo – podkreślamy raz jeszcze – traktujemy je bardziej w kategoriach “technicznej bety”, która pozwoli nam ocenić, czy wdrożone rozwiązania spełniają swoją rolę. Idąc tym tropem, krótsze testy przełożą się między innymi na zwiększone obciążenie serwerów w jednym czasie. Tak czy inaczej, dla Was będzie to okazja do ponownego zgłębiania świata Broken Ranks, albo… do kontynuacji.

Dlaczego kontynuacji? Dlatego, że będziecie mogli grać postaciami z pierwszej Open Bety! Generalnie działanie wprowadzonych poprawek najłatwiej będzie ocenić w początkowych etapach gry i byłoby najlepiej, gdybyście grali od początku, ale dla głodnych odkrywania dalszych momentów gry taka opcja jest otwarta.

Żeńską część naszej społeczności (i nie tylko) na pewno ucieszy fakt, że wreszcie będzie można zagrać kobiecą postacią, co wcześniej nie było możliwe. Co prawda nie wszystkie klasy są jeszcze gotowe, ale kobietki parające się profesją rycerza i maga ognia będą mogły przemierzać świat Broken Ranks.

Serwery zostaną otwarte 17-tego września o godzinie 21:00. Testy zakończymy 19-tego września o godzinie 21:00. Jeżeli odinstalowaliście klienta, albo jeszcze go nie macie, to niebawem będziecie mogli go pobrać z https://brokenranks.com/

Poniżej odpowiedzi na często zadawane pytania, które pojawiały się przed oraz w trakcie pierwszy testów.

  • Będzie możliwość kontynuowania gry postaciami z Open Bety 1 (nie zostały skasowane).
  • Jeśli to Wasza pierwsza styczność z Broken Ranks, to wystarczy, że założycie konto na naszej stronie głównej https://brokenranks.com/ (konto na stronie = konto w grze).
  • Jeśli uczestniczyliście w Open Becie i/lub macie konto na Taern.pl, to nie ma potrzeby zakładania nowego konta (kontynuujecie rozgrywkę na poprzedniej postaci lub zakładacie nową, w obrębie swojego konta).
  • Jeśli gracie na Taern.com lub Taern.ru i nie uczestniczyliście w Open Becie 1 (nie macie konta w Broken Ranks), należy dokonać rejestracji na naszej stronie https://brokenranks.com/.
  • Postaci biorące udział w otwartych testach, po ich zakończeniu zostaną przez nas usunięte (chcemy, aby na nowych serwerach każdy miał świeży start).
  • Klient gry, podczas Open Bety 2 będzie działał wyłącznie na systemie Windows 64bit (od wersji 7 wzwyż).
  • Optymalna rozdzielczość to 1920×1080. Wyższe rozdzielczości nie są jeszcze w 100% wspomagane.
  • Zapewniamy, że plik instalacyjny klienta gry jest bezpieczny. Jeśli Wasz antywirus zwraca na niego uwagę, np. ostrzegając czy blokując działanie, oznacza to tyle, że jeszcze nie zgłosiliśmy, aby został dodany do bazy danego programu antywirusowego.
  • Można nagrywać, streamować i udostępniać do woli.
  • Wymagania sprzętowe:
    Minimalne:
    4gb ram
    CPU: ~8-letnie i3
    GPU: zintegrowana Intel HD Graphics do ~8 lat wstecz
    512 vram
    HDD: 5GB
    Rekomendowane:
    8gb ram
    CPU: i5 (~5-letnie)
    GPU: (dedykowana z 1gb ram, np. GTX 760)
    HDD: 5GB

Więcej na temat wymagań sprzętowych dowiemy się zapewne po zakończeniu testów.

Serdecznie zapraszamy! Pamiętajmy, że feedback od graczy, którzy nie mieli styczności z produkcją jest równie cenny, co ten pozyskany od doświadczonych Taernijczyków. Każdy z Was spojrzy na rozgrywkę pod nieco innym kątem, zatem jeśli wśród swoich znajomych macie fanów MMORPG, to dajcie im znać o naszej Open Becie 2 😉

Broken Ranks w kilku językach

Dzięki Open Becie byliśmy w stanie określić w których częściach świata tytuł cieszył się szczególnie dużym zainteresowaniem. Dokładniejszymi danymi zdążyliśmy się już z Wami podzielić, ale właśnie to (oraz liczne wiadomości od zagranicznych graczy) skłoniło nas do pochylenia się nad kwestią tłumaczenia.

Docelowo planowaliśmy wypuścić tytuł w dwóch językach: polskim i angielskim. Po przeanalizowaniu wszystkiego, podjęliśmy jednak decyzję o przetłumaczeniu gry również na inne, tj. rosyjski, francuski i niemiecki. Dodatkowo jesteśmy w trakcie dogadywania kwestii tłumaczenia na portugalski. Ze swojej strony, postaramy się, żeby klimat świata Broken Ranks w nowych wersjach językowych, został oddany najlepiej, jak tylko to możliwe.

Podczas drugiej Open Bety dostępne będą serwery polsko- i anglojęzyczne. Nie, tłumaczenie contentu nie spowoduje opóźnień produkcyjnych, gdyż zajmuje się tym osobny team.

Czy gra ukaże się w innych językach niż te, które wymieniliśmy powyżej? Czas pokaże, ale dopuszczamy taką możliwość. To zależy głównie od zapotrzebowania, czyli aktywności graczy z innych krajów.

Na koniec, jeśli jeszcze nie mieliście okazji przeczytać, zapraszamy do lektury wywiadu z twórcami Broken Ranks oraz artykułu, w którym znajdziecie smaczki na temat technicznych aspektów powstawania tytułu. Teksty są w języku angielskim.

Zmiany w umiejętnościach – Barbarzyńca i Druid

Niedawno zamknęliśmy sesję testerską dotyczącą głównie nowych umiejętności Barbarzyńcy i Druida. Dziękujemy uczestnikom za udział oraz wnioski!

W przypadku pierwszej z profesji odbiór zmian okazał się być bardzo pozytywny – testerzy mieli uwagi co do poszczególnych wartości, jednak w ogólnym rozrachunku uznali, że gra stała się dla nich przyjemniejsza, a nowe skile przydają się o wiele częściej niż te, które mają obecnie. Dzięki wnioskom dobraliśmy wartości, które na ten moment uznaliśmy za odpowiednie. Do zrobienia pozostało jeszcze dopracowanie nazw, opisów i ikon. Nowe umiejętności zastąpią do tej pory mało użyteczny Atak Dwuręczny, Ryk i Zakażenie, a prezentować się będą następująco:

1. Atak obszarowy.
Strefa ataku: wręcz
Cel: wszyscy przeciwnicy naraz
Wzór na obrażenia: 1 x siła + 0,4 x zręczność
Rodzaj obrażeń: obuchowe
Dodatkowo: umiejętności nie blokują korzenie

Brak ataku obszarowego umniejsza znaczenie Barbarzyńcy jako dmg na poszczególnych instancjach oraz sprawia, że w przypadku gry poza drużyną jego konkurent radzi sobie zdecydowanie lepiej. By przyjemność gry dmg-ami była na podobnym poziomie, zdecydowaliśmy się wprowadzić tego typu atak do zestawu umiejętności tej profesji.

2. Atak dystansowy z debuffem w pojedynczy cel.
Rodzaj obrażeń: sieczne
Wzór: 1,2 x siła + 0,8 x zręczność

Barbarzyńcy brakowało zwykłego ataku dystansowego w jego klasowych umiejętnościach. Zdecydowaliśmy się go wprowadzić w miejsce Ryku, którego efekt jest bardzo dobry, ale… wbicie wymaga sporej dawki farta. 😉 W zastępującym go skillu debuff nie jest już tak bardzo znaczący, jednak dużo łatwiej go wbić. Dodatkowo atak ten może z powodzeniem służyć jako alternatywny, słabszy atak z innej strefy niż główna.

3. Buff możliwy do wrzucenia tylko na siebie.
Efekt: obniża poziomy każdego debuffa, który Barbarzyńca ma na sobie. Nie zmniejsza trwania rund debuffów.

W przeciwieństwie do Maga Ognia, Barbarzyńca nie broni dobrze strefy uroków. Ochrona od Rycerza nie jest więc w jego przypadku równie skuteczna. Ponadto, w przypadku braku ochrony, także debuffy ze strefy dystansowej. Barba otrzymuje przed swoimi głównymi atakami. Zdecydowaliśmy się więc wprowadzić buff, który pozwoli tej profesji z wyprzedzeniem zmniejszyć skutki “choinek” debuffa, jednocześnie nie eliminując ich na tyle mocno, by nie miały żadnego znaczenia dla przebiegu walki.

A co z Druidem? Jakie były reakcje testerów po jego zmianach? Wiemy, że grzebanie po raz kolejny w tej profesji wzbudza wśród grających nią popłoch. Czy tym razem słuszny? Oceńcie sami. Ogólnie – nowe osy oraz wtapianie zostały dobrze przyjęte, a największą kontrowersję wzbudziły korzenie. Poniżej zmiany, które zamierzamy wprowadzić:

1. Wtapianie (otrzyma nową, bardziej pasującą do efektu nazwę) – buff pozytywny możliwy do wrzucenia tylko na siebie.

Obecna na serwerach wersja wtapiania jest umiejętnością, która samemu Druidowi daje niewiele w przypadku obrony wręcz. Resy fizyczne są za to uniwersalne – w każdej cięższej sytuacji postać ta zobaczy realny zysk z użycia nowego skilla. Oczywiście, do tej pory nie musiał “marnować” ataku na to, by zyskać resy – wystarczyło kupić tarczę. Tarcza blokuje jednak możliwość użycia broni dwuręcznych, które obecnie są lepsze od swoich jednoręcznych odpowiedników pod względem statystyk, modyfikatorów i obrażeń. Brak przymusu zakładania konkretnej broni pod tarczę na pewno nieco ułatwi Druidowi grę solo, a w połączeniu z nowymi itemami (o których w dalszej części bloga) nie odczuje on mocno utraty Smugi. Dodatkowo dzięki temu, że buff będzie możliwy do wrzucenia tylko na siebie, łatwiej będzie Druidowi utrzymać jego efekt na sobie.

2. Rój os – poza obecnym działaniem (odbieranie PA oraz punktów życia co turę) umiejętność zadaje obrażenia także od razu, w rundzie trafienia.

Koncept pojawił się podczas testów Broken Ranks. Problematyczną grę Druidem na niskich poziomach postanowiliśmy wtedy załatać m.in. nową wersją os, która przyjęła się na betach bardzo dobrze. Zdecydowaliśmy się więc przetestować także wyższe przedziały i wprowadzić tę zmianę już w 2D. Ułatwia ona grę solo i wprowadza atak alternatywny do uderzenia – atak słabszy, ale mający sporą przewagę ze względu na pierwszeństwo strefy.

3. Korzenie.

Tutaj potrzebne jest szersze wyjaśnienie zmian w umiejętności oraz przedstawienie innych, które zajdą wokół niej. Zacznijmy od tego, dlaczego w ogóle zdecydowaliśmy się na zmianę. Zapewne większość z Was przyzna, że sam efekt korzenia obecnie jest przekozacki. Zupełne zablokowanie jednej ze stref ataku przeciwnika często całkowicie zmienia przebieg walki, mocno ją ułatwiając. Stąd wiele ograniczeń, które były potrzebne, ale frustrujące – niska celność korzenia, wysoka kara za powtarzanie ataku w pvp, wszędobylskie odporności. Nie chcąc pozbywać się unikalnego efektu tej umiejętności chcieliśmy dostosować ją tak, by główny cel używania korzenia był cięższy (chociaż możliwy) do uzyskania w jednej rundzie. Oczywiście wraz z tą zmianą chcemy zdjąć dużą część ograniczeń, które ten skill ma w tym momencie.
Jak działają nowe korzenie? Przede wszystkim mogą nałożyć dwa efekty, przy czym do wbicia efektu “unieruchomienie” wymagany jest efekt “korzenie”. Mówiąc najprościej – trzeba trafić dwa razy, by przeciwnik nie mógł podejść. Co dają te efekty?

  • Korzenie, tak jak jest to obecnie, zadają dmg i dmg turowy oraz zmniejszają obronę dystansową przeciwnika. Nie blokują przeciwnikowi strefy wręcz.
  • Unieruchomienie – blokuje przeciwnikowi strefę wręcz. Drugi “krzak”, czyli ten z unieruchomieniem również zadaje obrażenia, jednak gdy już unieruchomienie wejdzie, to dmg z umiejętności przestaje być zadawany (czyli tak jak obecnie – wyskakuje 0%). Efekt unieruchomienia nie zadaje obrażeń turowych. Unieruchomienie zawsze ma ten sam czas trwania, co korzenie – jeśli korzenie zostały wbite rundę lub dwie wcześniej niż unieruchomienie, to ich czas zostaje wydłużony.

Co jeszcze zostanie zmienione oprócz samej zasady działania umiejętności?

  • Wyraźne podniesienie szansy trafienia z umiejętności – +20% na każdym poziomie względem stanu obecnego.
  • Zmniejszenie kary do celności kolejnych korzeni w pvp – o połowę, z 30% na 15%.
  • Zmiana efektu “odporność na korzenie” na “odporność na unieruchomienie” (także w rarach wraz z nowymi wartościami efektu) – będzie działać na podobnej zasadzie co “odporność na ukazanie”, blokując najbardziej inwazyjny efekt, a nie całą umiejętność.
  • Całkowite zniesienie ww. odporności z większości mobów i bossów – najprawdopodobniej pozostaną tylko tam, gdzie odporność wynosi 100%.
  • Moby używające korzenia (oraz os) zostaną dostosowane pod zmiany.
  • Moby, na których konieczność wbicia korzeni jest bardzo wysoka, zostaną dostosowane pod zmiany.

Z głównych zmian balansowych to by było na tyle, przejdźmy więc do drugiego z wielkich tematów update’owych.

Nowy przedmiot i rekompensaty

Tak jak pisaliśmy na ostatnim blogu, do gry wprowadzamy nowe itemy, które zastąpią tarcze. Już nie musimy nazywać ich roboczo “offhandami” – od teraz są to karwasze!

Będą one dzielić się na fizyczne i magiczne. Docelowo w BR na ten sam slot chcemy wprowadzić już dedykowane dla każdej profesji itemy. Może będzie można je sobie wydropić, a może samemu zrobić, wykorzystując także obecnie wprowadzane karwasze. Kto to wie… 😉

Poniższa tabela pokazuje wszystkie informacje na temat nowych przedmiotów. Rozważamy jeszcze gwiazdkowanie itemu na poziom 60, by gwiazdki mogły odpowiadać poszczególnym Smugom, jednak decyzja jeszcze nie zapadła.

Podobnie jak tarcze, karwasze będą wymagały pewnych wyrzeczeń. Magowie poświęcali na rzecz tarcz statystyki oraz blokowali sobie możliwość używania broni dwuręcznych, za to fizole musieli zrezygnować, w większym lub mniejszym stopniu, z części umiejętności. Zdecydowaliśmy się zastosować nieznaczną stratę statystyk na rzecz sporego zysku – karwasze w tej formie nie ograniczają postaci pod względem umiejętności czy też broni, a dodatkowo umożliwiają kombinowanie z buildami pod różne itemy. Karwasze najpewniej wejdą na slot tarcz i będą możliwe do zmiany w trakcie walki (tutaj musimy się jeszcze upewnić programistycznie – jeśli w 2d będzie to problematyczne, to póki co wejdą na pusty slot – ten od skrzydeł – ale w BR na pewno będzie już tak, jak planujemy).

Dobra, wiemy już jak wyglądają itemki, ale kto co dostanie i za co? I jak to będzie wyglądać? Poza rycerzem każdy może liczyć na automatyczną wymianę itemów. Wymianie będzie podlegać 5 rarków:

  • Smuga -> Karwasze Magiczne (defensywne) na 60 lvl
  • Karapaks -> Karwasze Fizyczne (defensywne) na 60 lvl
  • Kil -> Karwasze Fizyczne (defensywne) na 120 lvl
  • Mallus -> Karwasze Fizyczne (ofensywne) na 120 lvl
  • Ból -> Karwasze Magiczne (ofensywne) na 120 lvl

Zapewne brakuje Wam tu Karwaszy Magicznych defensywnych na 120lvl… Cóż, nie ma itemu, za który moglibyśmy go wymienić, ale stwierdziliśmy, że taki rodzaj karwaszów również powinien wejść do gry. Będzie można go wydropić. Oczywiście reszta również trafi do różnych bossów – więc szansa na założenie nie przepada.

Itemy zostaną wymienione automatycznie podczas update’u. Ale uwaga! Żeby item mógł być wymieniony, musi znajdować się podczas aktualizacji na postaci (założony lub w plecaku)! Za to jeśli ktoś nie chce wymieniać itemu, to musi schować go przed aktualizacją do depozytu! Nie dotyczy to oczywiście Smugi – one wszystkie będą wymienione automatycznie, niezależnie od tego, gdzie się znajdują. Odpowiednia informacja pojawi się wcześniej w formie pop-upa na ekranie logowania do gry. Jeśli ktoś nie wrzuci itemu do plecaka/depozytu, to straci możliwość wymiany/zachowania przedmiotu, chyba że jego konto nie wykazywało aktywności w czasie, gdy ta informacja wisiała. W takim przypadku sprawę będzie można załatwić poprzez support do końca bieżącego roku.

Karwasze będą ulepszone i wyexpione tak samo, jak item, za który będą wymienione. Będą też miały taką samą wytrzymałość.

 

Wymianie będą podlegać rarki wydropione do momentu publikacji bloga, tj. do 7.09.2021 godz. 21:00.

 

Lwią część rekompensat załatwi powyższa wymiana, jednak są także inne, pomniejsze sprawy, o które czasem pytacie albo mogą Was zainteresować:

  • Czy Ból i Urntsul będą laskami?
    W 2d ich wygląd się nie zmieni, w BR będą laskami. Grafika zostanie zmieniona automatycznie.
  • Co ze skinami?
    Każdy zeskinowany przedmiot, który będzie na postaci/w plecaku, zostanie odskinowany. Skin oraz koszta skinowania zostaną zwrócone do plecaka.
  • Co w sytuacji, gdy mam skin na Bólu/Urntsula, ale chcę sobie tę broń zostawić? Skin przepadnie w momencie premiery, kiedy zostanie zamieniony na laskę?
    Mamy to na uwadze, ale jeszcze nie ustaliliśmy rozwiązania – odskinujemy automatycznie albo będzie możliwość wymiany przez support.
  • Co ze skinem Allenora na Bólu/Urntsulu?
    Z uwagi na jego cenę i unikalność będzie możliwość wymiany na inny skin poprzez support. Do wyboru będzie: skin dowolnego rara, setu lub epika, który występuje w grze, z wyłączeniem broni dla postaci fizycznych, tarcz oraz rarów z instancji Tarula. Nie ma możliwości zamiany na istniejące w grze skiny, np. skin Blasku.
  • Co ze skinem Smugi?
    Smugi w BR nie będzie – najprawdopodobniej zwrócimy średnią wartość skina na postać
  • Co w przypadku, gdy np. Druid założył Kil? Na co będzie mu on wymieniony?
    Będzie wymieniony zgodnie z powyższym schematem, czyli w przypadku Kilu na Karwasz Fizyczny defensywny.
  • Czy rycerz będzie mógł założyć Karwasz?
    Tak, jednak nie będzie mógł jednocześnie używać zarówno tarczy, jak i karwasza.
  • Co z przedmiotami uszkodzonymi? Czy przy okazji będzie można się ich “pozbyć”, wymieniając za Karwasz?
    Uszkodzone Smugi zostaną wymienione na Karwasze. Pozostałe przedmioty uszkodzone nie.
  • Co ze sklepówkami?
    Zostaną automatycznie zrekompensowane poprzez stuprocentowy zwrot wartości przedmiotu.
  • Co z innymi niż wymienione rarowymi tarczami i broniami jednoręcznymi?
    Do plecaka zostanie zwrócone 200% wartości rara (wartość = cena widoczna na przedmiocie). Zrekompensowane w ten sposób zostaną: Smocze Skrzydło, Isthrimm, Miecz Pinari, Derengil, Isverd, Lawina, Otwieracz, Tężec.
  • Czy jeśli przełożę kil i malus z postaci a na postać b to będa karwasze podpisane jako postać b czy a?
    Przypisanie się nie zmieni. Jeśli przerzucisz z postaci A na B, to i tak item będzie przypisany do A.
  • Napisaliście “Karwasze będą ulepszone i wyexpione tak samo, jak item, za który będą wymienione.” tarcze nigdy nie były psycho to mamy rozumieć że Karwasz defensywny nie będzie w ogóle expil czy będzie miał 1 lvl?
    Karwasze defensywne będą psychorarkami i będzie można je expić. Po wymianie będą miały po prostu 0 psychoexpa czyli 1lvl.
  • Czy kupienie Bólu dropniętego przed publikacją bloga i naprawienie go będzie skutkowało wymianą na karwasze na tej postaci?
    Tak.
  • A jeśli ktoś mnie oszuka i powie, że drop był sprzed bloga, a nie był? Dostanę zwrot?
    Nie. Wymiana jest dla osób, które już ten przedmiot miały i stał się dla nich bezużyteczny w wyniku zmian. Chcieliśmy ograniczyć nadużycia, ale niestety z przyczyn technicznych musimy ograniczyć się do momentu wydropienia, a nie naprawy. Kto chce mieć karwasz wcześniej poprzez “oszukanie systemu” robi to na własne ryzyko, żadne zwroty nie będą uznawane. Zawsze może poczekać na update i wydropić/kupić karwasz normalnie.

Liftingowi ulegnie także kilka broni w celu dostosowania do sytuacji, w której podział na bronie jedno- i dwuręczne nie ma znaczenia w kontekście statystyk i obrażeń. Bronie debuffujące otrzymają boosta do statystyk, za to Trójząb, jako broń ofensywna, dostanie lekko zwiększony bonus psycho kosztem statystyk. Rarki prezentują się następująco (kolor zielony oznacza przyrost, a czerwony spadek):

Inne zmiany

Uff, dużo zmian, długi wpis. 😉 Ale jeśli tu dotarliście, to zerknijcie okiem na pomniejsze zmiany, które planujemy również wprowadzić:

  • Dodanie dropu flaszek do bossa Tygrys.
  • Przyspieszenie respawnu Kotów Górskich na zamarzniętym jeziorze przy wodospadzie oraz w garnizonie.
  • Usunięcie z warunków PvP zróżnicowanej redukcji w zależności od tego, czy postać ma założoną tarczę, czy nie.
  • Uwzględnienie w PvP redukcji w umiejętności “odczarowanie” – do tej pory siła mycia nie była zmniejszana reduktorem, tak jak inne skille Druida.
  • Dodanie modyfikatora obrażeń magicznych do obrażeń biernych korzeni (do tej pory nie był uwzględniany – liczył się modyfikator fizyczny).
  • Korekty w mechanice zmniejszania dmg na Mahecie: aktualizacja w przypadku poszczególnych umiejętności Voodoo (obecne ustawienia są sprzed zmian tej profesji – biorą pod uwagę moc starych wersji debuffów), Druida (Korzenie) oraz Barbarzyńcy (Nowy atak dystansowy).

Ale to jeszcze nie wszystko. W tej aktualizacji wprowadzimy także długo wyczekiwane przez mniejszych Magów Ognia i trochę większych Barbarzyńców zmiany w instancjach. W jakich?

  • Konstrukt v1 oraz Duch Zamku – Barba obecnie sieje spustoszenie na obu z tych instancji, podczas gdy Mag Ognia nie ma się czym popisać. Dostosowaliśmy resy poszczególnych mobów w ten sposób, by dysproporcja znacząco się zmniejszyła.
  • Konstrukt v2 – tutaj sytuacja jest zupełnie odwrotna i nieraz kuriozalna, gdy bardziej opłaca się zabierać jak najmniejszego Mośka niż dużego i silnego Barbura. Tutaj również skorygowaliśmy resy, a także zmniejszyliśmy szansę na skok farida na ostatniej puszce. Mamy nadzieję, że plaga “wrażek” na v2 znacząco się zmniejszy, ustępując miejsca postaciom fizycznym i mieszanym drużynom.
  • Jaskółka – tutaj nastąpiła lekka korekta resów siecznych ze względu na nowy atak dystansowy Barbarzyńcy, który będzie mógł na niej wykorzystać.

Wszystkie podane informacje mogą jeszcze ulec lekkim zmianom, korektom wartości i być nieco inne w ostatecznej wersji, jednak cały zarys pozostanie aktualny. Jeśli macie jakieś ciekawe uwagi lub dostrzegacie niewyjaśnioną kwestię – piszcie w komentarzach. W przypadku pytań odnośnie rekompensat zedytujemy wpis i dodamy je do listy, o ile odpowiedź już nie padła.

Pewnie pierwsza rzecz, która się Wam nasunie to… dobra, dobra, zmiany, ale kiedy to wejdzie? 😉

Ze względu na Open Betę musimy przełożyć update 2d i przeprowadzić go po niej. Zostało nam też kilka rzeczy do dokończenia (grafiki, nazwy, dobranie bossów, z których będą dropić karwasze i szansy na drop, ai niektórych mobów). Mamy nadzieję, że nic nie wyskoczy, uda nam się wszystko dopiąć jak najszybciej i wyrobimy się jeszcze w okresie wakacji… studenckich. 😉 Dokładnej daty na razie jeszcze nie znamy.

Na koniec podrzucamy Wam nową wersję Jaskini pod Garnizonem oraz kilka nowych awatarów, które ciągle uzupełniamy. Jak się podobają? 😉

“Co z nami będzie, gdy spotkamy się na zakręcie?” 😉

257 thoughts on “Open Beta 2, nadchodzący update 2D – Obecnie pracujemy nad… Cz. 219

  1. Obrażenia z os są beznadziejne. Jeszcze gorsze niż na br. Każdy będzie miał to na 1 a bił z kija i korzenia. Tylko wtopka jest sensowna.

    • Redukcja siły umiejętności, ta sama, co jest w innych skillach (dmg, debuffach i buffach). Niektóre są z redukcji wyłączone (np. KO u sheeda – z redukcją dodawałaby 1 PA zamiast 2), mycie też było, po aktualizacji nie będzie. Siła mycia będzie słabsza o wartość reduktora.

    • ta siła i moc wymagana słabo wypada – wymóg siły przy smudze ograniczał wymienianiu na bron dwureczna – w tym układzie jaki ma być w działaniu wystarczyłoby dać ciut mniejsze staty, a możliwość szybkiej wymiany bez resetu jednych karwaszy na inne dla wszystkich byłoby ciekawą opcją rozgrywki, której nie należałoby ograniczać

      • Dokładnie, osobom które to wymyśliły, brak polotu i elastyczności w spojrzeniu na grę.
        Jedynie drętwe myślenie “coś za coś”

  2. Masakra. Os nawet nie będę rozwijać wyżej niż 1 bo do dobicia lepsze będą korzenie. Korzenie spartaczone, stara wersja była dużo lepsza, teraz muszę 2x więcej pa dawać, żeby unieruchomić moba i nie mam kiedy dać 2x leka czy kondy bo trzeba będzie walić 4x kory minimum. Jeszcze jakaś redukcja w odczarowaniu bez wyjaśnienia. Jedynie wtopka będzie musiała być jak najszybciej na 7 żeby przestać być papierem.

  3. Rozumiem, że na turki teraz będą wyglądać tak:
    2x ryc i 3x barba. MO w deszczu ma 130% dmg gdzie każda klasa broni się przed sferą dystansową a wy daliście barbie masówke 194% + furia + buffy ryca gdzie klasy magiczne się wcale nie bronią na fiz? I nie przewidzieliście, że po tej zmianie wbije na turki 2x barba i będą tym spamić, żeby wykończyć magów? Wy to na prawdę testujecie czy rozwieszacie kartki z pomysłami na ścianie i w którą się najwięcej trafi ten pomysł jest przyjęty?

    Os nie opłaca się w dalszym ciągu robić wyżej niż 1. Wciąż do dobijania będą lepsze korzenie. ,,Brawo” ekipo

    • Braki 3x MO i po ile z mety i tak bili??? To teraz nie można latać na 3x BB ?? MO było ok BB już nie… Dr bedzie miał wtopkę, MO i VD ma tarczę

      • Chłopie na meteor każdy broni się ze zreki i wiedzy i zwiększał dmg z buffów ryca tylko rozkaz a na ten atak barby tylko zręka ma wpływ i większość buffów ryca. Poza tym sam dmg jest przesadzony 60% większy niż masówka (5 nie 3 jak meteor) MO. Magowie nie wytrwają nawet do 2 rundy nawet jakby mieli i po 60% resa. O czym ty znowu pier*olisz kolejny raz.

        • A gracze wytrzymują meteory za 1,5k DMG akurat… Weź załóż resy na ogien i tak cię 3x Mosie na PVP klepią a ryc nie da buffa każdemy w jednej rundzie… Każdy przy upku płakał i przestali. Ostatnio było o VD że kox. Nie ma co drążyć tematu tak czy siak upek raczej wejdzie czy się tobie podoba czy nie.

      • Nie no atak przesadzony. Po buffie w ryca uzyskujesz taki dmg jak ma meteor MO w dodatku masz większą szansę trafienia, działa na 5 przeciwników a nie na 3 którzy bronią się tylko i wyłącznie ze zręczności. Gracze sami zaczną na to narzekać i będzie taka sama sytuacja jak z pierwszą lalką

        • Nie jest w porządku bo u MO bronisz się z 2 statystyk a u barby tylko z 1. Umka zdecydowanie nie przemyślana, chyba, że zmienią ją tak, żeby bronić się przed nią można było również i z wiedzy

  4. Pytania:
    1. Czy jeśli przełożę kil i malus z postaci a na postać b to będa karwasze podpisane jako postać b czy a?
    2. Czy skin kila na smudze podlega wpisowi “Co ze skinami?
    Każdy zeskinowany przedmiot, który będzie na postaci/w plecaku, zostanie odskinowany. Skin oraz koszta skinowania zostaną zwrócone do plecaka.” czy będzie to inaczej rozstrzygane?
    3. Napisaliście “Karwasze będą ulepszone i wyexpione tak samo, jak item, za który będą wymienione.” tarcze nigdy nie były psycho to mamy rozumieć że Karwasz defensywny nie będzie w ogóle expil czy będzie miał 1 lvl?

    • 1. Przypisanie się nie zmieni. Jeśli przerzucisz z postaci A na B, to i tak item będzie przypisany do A. – dorzucę jutro do bloga
      2. Tak. Skin Kilu trafi do plecaka wraz ze zwrotem kosztów skinowania.
      3. Karwasze defensywne będą psychorarkami i będzie można je expić. Po wymianie będą miały po prostu 0 psychoexpa czyli 1lvl. – dorzucę jutro do bloga

  5. Nie wiem jak wy ale mimo tego że ataki dystansowe u barby byłyby świetne, to mi się wydaje że ryk jest lepszy niż ten nowy buff na zmiejszenie poziomu debuffów bo barba i tak dużo kondy zużywa.
    Na marginesie nie wyzywajcie mnie ok?
    Jeśli coś źle napisałem to nie doczytałem

  6. Witam, skoro barbarzyńca dostaje buffa zmniejszającego poziomy debuffow „bo wszystko wchodzi w niego jak w masło” to co zamierzacie dać magowi ognia, którego jest w stanie zabić nawet gmo o ghadira w rundę z racji tego ze posiada tylko 10 zręczności 🙂

    • +18 resa z umek i odbijanie obrażeń musi wystarczyć. Mag ognia to dmg a nie tank. Umki z resami dostają postacie które mało biją a nie te co zabijają przeciwnika w rundę (wyjątek gruboskórność barby)

      • to skoro balansujemy dmgow to dlaczego gruboskornosc jest 500x lepsza od aury maga? mag nie posiada zrecznosci przez co kazdy atak fizyczny chociazby od sheeda wchodzi na ponad 90%. Skoro barba dostal pomoc w obronie na ataki psychiczne to niech mag dostanie pomoc do obrony z atakami fizycznymi. 🙂

          • Mosiek stoi na ochro tylko na wyższych instancjach, grając magiem mam nawet sytuacje gdzie gmo, a nawet ghadira jak jestem przebrany, zabijają mnie w 1szej rundzie. Ataki rycerzy i sheedow w pvp po 70/90 % tez nie dziwią

          • Nie mówiąc już o tym ze magowie musza grac pod wiedzę żeby się dobrze bronić z urokow. Wina tutaj inżynier inzynierki ze mag pod moc nie ma sensu bytu 🙂

          • Ale co ma nowa umka barby do obrony na strefę z urokami? Jedyne co robi to zmiejsza efekt – UWAGA po wbiciu już debuffa. Nie pomoże ona w żadnym stopniu kucać takiemu bb.

  7. Nie wiem czy przeoczyłem, ale po zamianie smugi na Karwasz znowu będzie konieczny reset postaci więc mam nadzieje, że będzie on darmowy bo już wykorzystałem flasze resety aby zdjąć smugę. Kolejne pytanie otóż mam nu płotek na jednej z moich postaci +6 z skinem Isthrimm, więc oddacie mi całe koszta tego skina nie tylko 50pl ale też wartość samej tarczy “Isthrimm” i zostawicie mi ten nu płotek tak?

    • Tak, resety będą.

      Tak jak napisane na blogu – koszta skinowania zostaną zwrócone, a skin trafi do plecaka. Nie będzie zwrotów za kupno itemu na handlu, skinu nie zabieramy, będzie można go wykorzystać jako skin ponownie na postaci rycerza lub sprzedać.

  8. Nie rozumiem tych bonusow karwaszy. Dlaczego znajduje sie tam psycho? Teraz to ryc jest najbardziej poszkodowany. Ressy fizyczne w ogole nie maja podjazdu do boosta jaki zostal zaplanowany dla sh, luk i bb z kilem i mallusem.

    Być moze nie widze jak to ma sie kompensowac- chetnie poczytam opinie pod tym postem.

      • Tak, tylko ryc bez tarczy nie będzie już rycem. Jeśli tak to ma wyglądać, to będzie pośrednie osłabienie rycerza względem innych profesji. No chyba, że za chwilę wprowadzą nowe tarcze rangi XII z psycho. Z propozycji wynika, że karwasze rangi IX nie mają właściwości psycho, tak jak Kil obecnie.

    • To moze jeszcze odniose sie do innej kwestii:
      Rozumiem, ze te karwasze to takie tarcze- mozna przyjac, ze od teraz sh luk i bb (na nich sie skupie, magow nie rozpatruje) beda mieli do dyspozycji takie a’la tarcze bez ressow fizycznych, co rekompensuja im to modyfikatory. Chcialbym sie dowiedziec, co rekompensuje rycowi te 110 wiedzy i te +5 wiedzy w allenorze (ktore notabene jest tak swietnie przemyslane, ze diametralnie wplywa na gre ta postacia, a zmiana tej pomylki jest na tyle skomplikowana, ze poczekamy jeszcze kolejne 10 lat na chocby cien wiadomosci “z frontu”), ktore musi marnowac na tym slocie. Przez ostatnie lata wiedze rycerza bronil nadmiar statystyk- teraz juz nic nie stoi na przeszkodzie by to zmienic

  9. A więc podsujmujmy wasze UP-BADejty
    Barba 194% obrażeń 107% szans trafienia , 87 użycie kondy
    Mo 130% obrażeń, 0 % szans trafienia,, 67 użycie many.
    Pragnę zauważyć ze na barbe oddziałowują bufy od ryca a na mośka nie, kolejne furia jest odzwierciedleniem inkantacji.
    Kosztem 20 many wiecej barba zyskuje nieziemskie staty a magom odejmujecie w cholere stat kosztem 1% wiecej do obrażeń magicznych gdzie teraz władca losu jest podoby w statach do trójzębu tylko że gdzie ivr a gdzie adek? no teraz to pytanie do pomysłodawcy czym się kierował i czy zdaje sobie sprawe z konsekwencji czynów.

    Poprawiacie barbie resy na v2 a mosiowi na v1, to poprawcie tez opcje z wężawiskiem żeby jednak mosiek miał zbliżony dmg i celność względem barby.

    Naprawdę zniechęcacie coraz bardziej tymi updatami, tak wiem pewnie bedzie 100 komentarzy od ludzi ale kto ci karze grać no w sumie nikt tylko trzeba bylo uprzedzić mnie 8 lat temu że takie zmiany macie zamiar wprowadzać to może grubo zastanowiłby sie człowiek na sensem gry gdzie nie ma nic do powiedzenia i w jeden dzień chcecie zrujnować inny po prostu zapał i poświęcony czas przez swoje ideologie które są testowane przez jakąś grupe grajków ze ścisłego grona. Ja jestem osoba z punktu widzenia trzeciej i nie podoba mi się to że robicie co chcecie bez konsultacji tego z resztą graczy. Układacie tą gre pod pewną garstke graczy czy po prostu tak walicie w ciemno który pomysł się przyjmie a który nie?

    Offhandy są perfectem, “dla każdego..” takie powiedzenie jest co służy do wszystkiego to do niczego, po co magowi siła? po co barbie moc? układ offendów w zamian za staty w plecy to jakaś mitologia. Zamiast zniechęcać graczy swoimi “upbadatami” to może po prostu rozwińcię tą grę bardziej do przodu w postaci krain bosów eventów i ulepszajcie ją by lżej się grało a nie ciężej bo sama gra w sobie już jest czasem “ręcę opadają”.
    Jak same staty waszych pomysłów na umki pokazują że dajecie skile które nie warto rozwijać choć by takie jak rój os.

    A teraz dla porównania klasy mo i barby na tą chwile gdzie jak założymy full eq które jest potrzebne bb i które jest potrzebne mo jak wygląda z resami:)

    Proszę mi nie pisać tutaj komentarzy że nie założyłem temar bo zaczne myśleć że ktoś chyba szuka celowo konfrontacji a tak naprawde o tej grze nie wie nic. Bo przecież ziraki dają na overgaming a temary już nie wszystkim.

    tutaj są staty mosia i widać po hp jaka jest różnica między bb a mo a gdzie resy?:))) i jeszcze bustujecie go w 3x mocniejszą obszarówke na jakiej podstawie? i teraz pytanie czy tak jak przed deszczem mo przez założenie pierków i naczyjnika jako res na ogień się bronić to jak możemy się bronić przed obszarówką barby która jest jeszcze bardziej potężniejsza ? też dacie pierki i naszyjnik z resami fizycznymi???

    Staty mo bez dodania w hp

    https://i.imgur.com/ku6ah5d.png

    Staty BB na full eq bez dodania w hp

    https://i.imgur.com/ZYV0SFz.png

    Nie wiem jak dla Was ale dla mnie to diametralna różnica więc liczę na to że ten post da Wam do myślenia bo testerzy nie zawsze będą zgodni i bezstronni:)

    I zostawcie te biedne druidy w spokoju bo i tak jest ich mało a jak płaczą dzieci na pvp to zróbcie server pvp i niech sobie tam szukają pociechy a nie tracą na tym ludzie tacy jak ja którzy po prostu poświęcają pare dobrych lat i tracą to w mgnieniu oka przez dzieci które narzekają na coś co funkcjonowało przez tyle lat.
    Zrobiliście update z ukiem i to był złoty strzał, teraz jeszcze dodać dmg sh i dać spokój a nie bustować. A jak już bustujecie to wymyślcie npca która pozwoli nam zamienic teraz np takiego MO na barbe z itemkami tej samej klasy:) bo chyba nie fair play gdzie przykładowao mam mo 8 lat, i wyexpioonę pieknie pety i teraz co? barba bedzie kosił wszystko a mosiek ma sobie założyc postać barby by znowu mieć co robić i załapać chęci do gry? nie tędy droga.

    Pozdro,
    Rasey.

    • Dobra MO kox od samego początku gry jest spoko… nikt nie ma płaczu, ale gdy bb przejmuje inicjatywę to mówicie nie… czemu bb nie może być lepszy od mosia przez 10 lat teraz ??? Grasz mo pewnie

        • No do tej pory był bb śmieć to mo tez może trochę być 😛 No wina twórców. Coś tez czuje ze bb nie będzie przesadzony względem mo bo moś i tak bije pierwszy ma szybsze animacje i jest celniejsze także poprawi się pewnie jakość gry solo a np losy v2 Jaśki itd będą tam dominować MO

          • BB był śmieć ?? MO 130+ z prawie całym eq beirnowym bije mniej niż bb na 115 lvlu z cierniem i cierpami na jaski tez wolałem brać bb bo szybciej się z nim czyści dojście do jaski na v2 szybciej się z nim bije puszki a o losach nie wspomnę gdzie gorzej ubrany bb bije dwa razy więcej niż mo z prawie full eq problem jest w graczach takich jak ty nie marudź tylko na tego bossa idź a się przekonasz.

    • Oni pewnie nawet tego nie testowali. Postacie magiczne będą padać w 1 rundzie bo bronią się ze zręki a 2 barby będą tym spamić cały turniej nie używając innych umiejętności. Oski kiedyś miałem na 3 teraz zamierzam dać na 1 i nie rozwijać. Lepiej zrobić sobie watahe i dobijać z korzenia niż bić oskami z beznadziejnym dmg i jeszcze gorszym debuffem. O zmianach korzenia szkoda gadać. Stara wersja była lepsza. Dodatkowo jeszcze ma być jakieś ograniczenie odczarowania, kolejny kaganiec na druida z dupy. Jedyny plus to wtopka.

    • Masz w deszczu lepszy przelicznik stat niż bb tj
      1,4 moc i 0,6 wiedza gdzie u bb bedzie 1sila 0,4zreka
      na dodatek jest tez inny istotny czynnik taki jak np. :
      rozkaz + zmysły to w wiele więcej celności niż rozkaz + trans – furia
      to że masz obszarowy debuf w postaci zaćmy oraz punktówy debuf w postaci szpili i korzenia które lecą przed deszczem, a bb będzie zdany na siebie, jedyne co mu może pomóc to szpila od vd, ale ona leci tylko na 1 z 5 przeciwników. Myślę że to już całkiem spory plus po stronie MO w stosunku do BB.

      • Nie wiem czemu nie zaliczyleś zaćmy barbie skoro obniża obrone dystansową a barba właśnie tak ma mieć, po za tym stosunek przelicznika jest nieistotny albo raczej inaczej, czemu 1,4 moc i 0,6 wiedzy do 1 siły i 0,4 zręki ma dać wieksze obrażenia z obszarówki? bo to już raczej kupy się nie trzyma:)

    • Ja tylko dodam coś na temat tego porównania bb i mo z samym eq bez dodania w hp. Kolega chyba mało w MMORPGi i ogólnie RPGi grał 😀 W każdej grze postacie magiczne posiadają mniej pancerza oraz hp w stosunku do postaci fizycznych, ale to raczej jest logiczne. 😀 Dlaczego mag ma posiadać równo czy więcej hp od bb? Jak wszyscy dobrze wiemy bb to postać gównie fizyczna, więc większość ciosów musi przyjąć przed oddaniem ataków, a mo bije zawsze pierw przed każdym przeciwnikiem. Stąd wynika problem, że postacie fizycznie mają problem z odp na uroki, a magiczne z odp fiz/dyst. 😀 Tym bardziej jak dobrze widzę Mo nadrabia każdą inną statystyką, czyli mocą, wiedzą oraz maną, jeśli przyrównać ją do kondy (na samej wiedzy oraz mocy posiada on o 65 punktów więcej, a przy hp to marne 40 punktów), więc to takie słabe porównanie według mnie. 😀

    • czemu porównujesz to co pisze w informacjach na umce w dwóch profesjach. Idąc tą logiką to dyńka jest dużo lepsza . sprawdź sobie przelicznik dmg w dyńce. to też obuch będzie czyli mniej niż dyńka obszarówka bedzie bic. to porównaj ile bije full ubrany mo z meta czy tam z deszczu do full ubranego bb z dyńki na danych mobkach.

    • Ogólnie gość to świetnie napisał. Ciekawi mnie tylko to czy ktoś z inżynierów odniesie się do tego co napisał bo warto poruszyć temat.

  10. ogarnijcie sie z tymi wymaganiami karwaszy bo o ile 50 sily jeszcze przechodzilo to ten kretynski pomysl z 50 zreki zalatuje proba wyludzenia kasy na ciagle resety.

    przyszlo wam do glowy zlikwidowanie w ogole korzeni? slotow braknie na instancjach by blokowac, po waszych zmianach znow pol gry do przerobienia bedzie, czyli nic sie nie zmienilo, dalej niby jeden maly lifting a rok pracy by calosc poskladac do kupy, wy tak na serio?

  11. Ręce opadają czytając o kolejnym nerfie druida szansa trafienia korzeniami 20% wolne żarty, unieruchamianie dopiero za drugim wejściem korzenie też tragedia, no chyba że driud dostanie jeszcze jedno okno na umiejętność bo 5 to już w ogóle nie wystarczy zużycie many nie zmniejszone gdzie przy aktualnych korkach spamienie nimi to strata many gdzie wystarczy 3-4 rundy i już się prawie tej many nie ma odporność na unieruchomienie też tragedia pytanie się też nasuwa co z bossami/mobami co z tych korków się myją co rundę dmg tak samo na śmiesznym poziome,
    “unieruchomieniem również zadaje obrażenia, jednak gdy już unieruchomienie wejdzie, to dmg z umiejętności przestaje być zadawany (czyli tak jak obecnie – wyskakuje 0%)”
    hmmm czyli jednak korkami nie będzie można bić cały czas kolejny minus przedłużanie czasu trwania to chyba jedyna rzecz na plus wkońcu to nie będzie jedyna umiejętność której nie da się poprawiać.
    A wszystko to tylko z tego powodu że bezmózgie barby płaczą żę ich druid łapie w korki i nie mogą go zabić na hita albo dwa bo on myśli ze jak ma 20 % resa na urok to nie da się go złapać ale jak barba ma 80% na urok i jeszcze np ubrany promek to druid nie ma szansy go złapać głównie przez samą tą szanse trafienia korka która jest tragiczna i jeszcze dochodzą do tego dymki.
    Hmm a i ten debuf 35% obrony dystansowej po co druidowi zmniejszenie obrony dystansowej skoro jako jedyna postać nie atakuje z dystansu.
    Co do wtapiania jak najbardziej na plus w końcu druid nie będzie papierkiem.
    Osy kolejny nerf czas trwania 3 rundy na 7 poziomie skilla żart 88% i 5 rund trwania skila zamieniliście na 135% do dmg i zadawanie obrażeń zaraz przy wejściu skilla gdzie znowu ma trwać 3 rundy, osy są debufem nie atakiem taka ich rola. Ok zmiany skilla u druida już omówione kolej na barbe.
    Po pierwsze atak obszarowy przelicznik w miarę ok nie jest aż tak źle ale tak miał to być skill dodany po to aby bb nie odstawał od mośka lecz wychodzi na to że to teraz bb będzie brany częściej na bossy, deszcz na 7 130% dmg 100% szansy trafienia i 67 zużycia many grp od bb 194% dmg 107% szansy trafienia i 86 zużycie kondycji plus nie zapominajmy o tym ze pewnie buffy od ryca będą działać na ten skill czyli kolejne plus 62% do dmg i 67% szansy trafienia czyli wychodzi na ze na buffie mamy 256% dmg i 174% szansy trafienia, przesada plus w odróżnieniu od mo konde może mu druid odnowić many mośkowi już nie lecimy dalej czyli debuf dystansowy prawdopodobnie zamiast ryku czyli zamieniamy-35% szansy trafienia i obrony na 5 rund na -27% szansy trafienia na 3 rundy + dmg z skilla ciekawie no i ostatnia zmiana czyli buff zmniejszający poziomu debufa osoby wrzucającej o aż 3 poziomy no nie mam słów. W skrócie co? barba ma byc teraz i tankiem i najlepszym dmg w grze ? Skoro tak to może jeszcze mośkowi dajcie ten sam buff zamiast zmasakrowanej aury bo mo zostaje w tyle totalnie będąc jednocześnie totalnym papierkiem, weźcie się lepiej za nerfienie vd bo jest zbyt bardzo przesadzony najlepszy debuf w grze z dmg porównywalnym z mo.
    Podsumowując póki któryś tester nie zaczni grać albo druidem, mo, sh, rycem, lukiem to bufa nie będzie dla tych postaci.
    Zmiany zaproponowane w tym blogu to dno dna.

    • Na blogu padła odpowiedź na to pytanie:

      “Co z przedmiotami uszkodzonymi? Czy przy okazji będzie można się ich “pozbyć”, wymieniając za Karwasz?
      Uszkodzone Smugi zostaną wymienione na Karwasze. Pozostałe przedmioty uszkodzone nie.”

      Czyli – nie. Prócz Smugi tylko przedmioty naprawione będą wymieniane.

  12. Statystyki rekompensowanych broni powinny być poprawione jak najszybciej, a z wejściem BR podmienione tylko modele tego co trzeba.
    Bo sam Ból, lub sam Urntsul jest beznajdziejną opcją, wymagania od gracza aby kupił Istav albo czekał niewiadomo ile na poprawę statystyk nie jest dobrym rozwiązaniem a już dużo czasu minęło od osłabienia tarcz

  13. Chcecie dać możliwość rycerzom ubrania karwaszy, w jaki sposób mają je zdobyć skoro wymienione będą itemy u wszystkich z wyjątkiem ryca. Kupić od innych graczy gdy pozostała część dostanie je w ramach rekompensaty?
    Trochę nieprzemyślane, powinniście dać możliwość rycerzom by zdecydowali czy chcą wymienić np swoj kil lub mallus na nowy item, być może przyda się bardziej do solowej rozgrywki, która ze względu na niską liczbę graczy, staje się coraz popularniejsza.

    • Wymiana na karwasze ma na celu zrekompensować itemy, które stały się bezużyteczne w wyniku zabrania tarcz, a nie sprezentować wszystkim nowy item. Nie każdy dostanie Karwasze, tylko osoby, które posiadają na postaci dane przedmioty. Dla rycerza ani Kil ani Mallus nie stał się bezużyteczny w wyniku zmian w żadnym przypadku.

      Item będzie możliwy do zdropienia, więc rycerze będą mogli go założyć tak samo jak każdy inny rar – dropiąc lub kupując od graczy.

  14. Teraz to nic tylko usunąć druida zupełnie z gry … Jak myślałam że gorzej druida popsuć się nie da to wam się właśnie udało zrojnować go do spodu … Nie ma sensu dalej grać w tę grę .

  15. czyli dostane za smuge jakis bezsensowny item ktorego nie bede uzywal.
    Wiedialem ze cos wykombinujecie predzej czy pozniej zeby kasy nie zwracac, szkoda ze sie z kumplem nie zalozylem:P

  16. fajnie ze nie kupowalem na bb specjalnie kilu i mallusa bo mialy byc usuwane/wymieniane za hajs a potem zmiana planow i beda wymieniane na OP itemy pewnie warte z poczatku po 300kk+ 😉

    • hmmm te obniżenie odporności praktyczne nic nie znaczy dla tekiego bb czy innego fizola bo po pierwsze i tak jest na ochro po drugie resy jakie oni posiadają i tak zapełniają te lukę plus ze ilości zręki i tak się wybronią

    • Dodam, że trans i aura czystości sprawiają, że z poświęceniem resy wychodzą na 0, no chyba, że odpalisz grubo to masz +35% resa

  17. Heja,

    1. Rozumiem, że przykładowo na sh – Kil 50% wytrzymałości – zostanie wymieniony na karwasz fizyczny, defensywny – również 50% wytrzymałości?

    2. Karwasze expić nie będą? Kil nie jest psycho, za to Mallus czy Ból psycho są.

    3. Zatem co z expem Anallusa 😛 czy Bólu – pójdzie w buraki – czy będzie go można przelać na wybrany item?

    Pzdr.

  18. Fajny Update jeden z lepszych a nawet na rowni z tym odnosnie vd 🙂
    Lubie utrudniać sb gre ale jestem tez wygodny to idealna gra bo inzynierowie robią to za cb coś PIĘKNEGO ! juz od dawna nie byłem tak zadowolony

  19. Nie rozumiem dlaczego ból który głownie był zakładany przez debuferów będzie zamieniany na karawasz ofensywny, uważam ze debuferom bardziej przyda sie karawasz defensywny i na taki własnie ból powinien być zamieniony 🙂

    • Na karwasz defensywny zamieniana jest tarcza – w przypadku magów Smuga i magowie go otrzymają, tylko wersję będącą odpowiednikiem Smugi, a nie dużo lepszego itemu na dużo wyższy lvl, którego w grze nie ma (bo nie ma tarcz dla magów na wyższy poziom). Bronie są wymieniane na karwasze ofensywne.

        • Bo jeżeli nie to karawasze które zostaną zamienione za smugi będą kompletnie bezużyteczne dla high lvl i nijak widzę adekwatną rekompensatę względem smugi 🙂

  20. Atak obszarowy barby okej, chociaż dziwi mnie większa szansa trafienia niż u łucznika w gradzie, w ogóle to sugerowałbym przyjrzenie się gradowi strzał. Atak dystansowy niepotrzebnie ma debuffa, -23% atak na każdą strefe to jest sporo, a jeszcze bedzie bilo bardzo przyjemny dmg. Jestem na nie dokładaniu debufow dla postaci nastawionych na dmg, przy takich zabiegach analogicznie poeinniscie zwiekszac dmg debuferom. Buff wrzucany na siebie bardzo mi sie podoba, fajne nowe rozwiazanie, jednak wytlumaczcie jak ma dzialac w przypadku gdy przeciwnik ma nierozwiniety debuf. Dajmy na to barba z obnizeniem o 3 poziomy dostal od vd zatrucie wbite na 2. Obniży maksymalnie do 1 poziomu czy zniweluje kompletnie? Pierwsza opcja wydaje sie bardziej sensowna.

    Jeśli chodzi o druida uważam, że bedzie za mocny. Jesli dobrze rozumiem to fyo, gmo, modla itp. nie beda mieli wcale odpornosci, krzak bedzie mial wiekszy % i bil wiekszy dmg. Wrzucic go 2x bedzie raczej bezproblemowe. Nowe wtapianie to po prostu wlasciwosci jakie dawala tarcza, ale troche mocniejsze. Staty ze smugi nadrobia karwasze, ktore dostarcza ich jeszcze wiecej, wiec wszystko na plus. Druid w hierarchi postaci znów idzie w gore.

    Na marginesie dodam, ze zostaje jedna postac, ktora nie posiada defensywnego buffa – łucznik. Rowniez ta sama postac w okolicach 120 lvla ma najmniejszy dmg w grze (ktory teoretycznie chyba powinien nalezec do druida, ale jednak…).

    • Fyo, modla gmo jakże ważne i zarobkowe bossy w tej grze. Powodzenia z utrzymaniem psa admy ma smyczy oraz myjącej się puszki V2. Jestem za tym, żeby korzenie zostały po staremu.

      Zobacz na pvp 140 ile bije łucznik w druida a ile druid ze smugą w łucznika i nie gadaj głupot.

      Oski wciąż są useless w dodatku nerfią też odczarowanie. Te zmiany będą dla druida kolejnym nerfem

      • Z psem i puszka racja, ale gdzies te problemy musza byc, a nie we wszystko jak w masło i boss banalny, taka kolej rzeczy, że bossy na wyższy level coraz trudniejsze, a nie już na 40 lvlu zderzenie z rzeczywistoscia wszechobecnych odpornosci na twoja nowa swietna umiejetnosc, ktora masz juz od 10 lvli.

        Co do dmg łucznika nie mowie ani o pvp ani o 140lvlach, a o zwyklym dmg w worki treningowe, w normalnym buildzie srednio ulepszonych postaci +6/7/8. 116-121 lvl, dwoch łucznikow i trzech druidow, taehale i trojzeby i wynik jest jaki jest.

        Oski maja byc mocniejsze niz byly i to calkiem sporo, wiec nie widze problemu. 88% dmg na 135% i dodatkowo dmg w pierwszym uderzeniu. Kolosalna roznica.

        • To jest żadna różnica w dalszym ciągu lepsze do dobijania będą korki. I to jest błąd tego balansu bo to osy powinny mieć większy dmg jako atak alternatywny niż korki. Każdy je zostawi na 1 ze względu na słaby debuff i dmg

    • Barba będzie teraz spamić masówką aż wszyscy magowie padną bo się bronią ze zreki. Nie no zajebista zmiana. Nawet krytyczne nie będą potrzebne.

  21. no dobra a jak mam 2 smugi 3 gw od roku ponad w depo i 5 gw na postaci
    co mam niby zrobić jak nawet skin smugi zniknie?
    wydane 30kk na te 3 gw a teraz co ? rekompensata selnij se za 500k te słabsze karwasze u kowala lub na eski?
    TO JEST NIE PRZEMYŚLANE RARY ULEPIONE 11/12/14 I MAM GÓWNO DOSTAĆ?……………..

    • smuga 5gw bół dają mi takie staty 27/87/299/154/50
      epik na 14 + te karwasze za smuge 5gw 22/73/290/120
      i tylko dlatego że epik mocno ulepszony (wiem nie na 20)
      te karwasze z bólu + epik 39/83/130/250/100 jak ulepki z bólu przejdą na karwasze to i tak staty z wiedzy musze dać w hp

    • Ponieważ bronie są zamieniane na karwasze ofensywne, a tarcze na defensywne – itemy wymieniamy na ich najbliższe odpowiedniki.

      Magowie nie są poszkodowani – otrzymają karwasz defensywny będący odpowiednikiem Smugi (o ile oczywiście ją posiadają) – czyli ten na 60 lvl, który statystykami od niej nie odbiega.

      Tarcze mają funkcję defensywną – w grze nie było możliwości zdobycia lepszej rarowej tarczy niż Smuga, czyli nie było możliwości zdobycia lepszego itemu defensywnego. Dlatego nie dajemy możliwości takiej wymiany.

  22. Przywróćcie na mo aure 15% gdyż teraz co jest to jakiś kiepski żart . Inka zabiera res mo którzy i tak mają go mało szczególnie na niskim poziomie ( u fizycznych w przedmiotach mają więcej resówek na małych lv) . Wprowadzenie ataku grupowego odbije się bardzo na postaciach typu mo gdyż to był jedyny atut tej profesji i teraz po wprowadzeniu ataku grupowego brb ludzie zaczną głównie tą profesją grać . Dodajcie debuff sh aby mógł mo zwiększać % jak barbowi oraz łukowi zmieńcie stratega aby tez mógł być tak samo skuteczny dla brb jak sh . Rycerz powinien mieć jeszcze 1-2 buff który by zwiększał dmg/traf u magów ognia aby był balans. Postarajcie się wreszcie zbalansować a nie bawić się w huśtawkę osłabiając 1 profesje i ulepszając 2

  23. Yo
    Nie mogę się oprzeć by tego nie skomentować i zadać kilku pytań.

    Barbarzyńca.

    Atak obszarowy?
    W porządku. W końcu. Poniekąd się należało.
    Czy jest on za mocny? Być może, się okażę.
    Generalnie zmiana na +

    Atak dystansowy z debuffem.
    Na MO też chce jakiś debuff prócz strachu – dziękuje.
    Poza brakiem debuffa u MO, zmiana na +

    Buff zmniejszający trwanie rund debuffów.
    Chyba całkiem w porządku zmiana – barbarzyńcy ocenią.

    Druid.
    Wtapianie – cud, miód, malina… może bym te kondycje zlikwidował lub zmniejszył zużycie many na ten skill ale sama zmiana zdecydowanie na +

    Rój Os – zadawanie obrażeń – w porządku. Czas trwania – dno. Szansa trafienia dno. – generalnie… mam nadzieje, że druid nie będzie musiał tego syfu wrzucać w Morane.

    Korzenie – pomysł generalnie nie taki najgorszy.
    Ale podwójny korzeń w tej samej rundzie aby unieruchomić? Delikatna przesada, szczególnie przy takim koszcie many.

    Moja propozycja…
    Unieruchomić można przeciwnika na dwa sposoby.
    1. Wrzucając 2x korzeń w tej samej rundzie.
    2. Wrzucając korzeń na korzeń z poprzedniej rundy, czyli jeżeli w rundzie 1 trafiliśmy korzeń tylko raz, w rundzie drugiej/trzeciej (wystarczy, że korzeń jest na przeciwniku) wrzucamy go jeszcze raz aby unieruchomić przeciwnika.

    PS. Chyba Wam się tabelki pomyliły :]

    Karwasze – czyli kolejny powód aby zainwestować w platynę – 2.5k platyny za trochę moda i kilka statystyk.
    Im dłużej na to patrzę tym większym syfem dla bogaczy mi się to wydaje.
    Pomysł fajny ale wymogi i koszt względem tego co zyskujemy… dla mnie delikatna przesada.

    Trójząb – 20 statystyk – aha?

    Tutaj się rodzi moje pytanie…
    Co z każdym Magiem Ognia, który obecnie ma Trójząb i po tych zmianach chciałby mieć Ból, który jakby nie było w przyszłości również będzie laską?
    Mają go teraz sprzedać u Kowala i zakupić Ból?
    Czy będzie możliwość wymiany dla profesji magicznych Ból za Trójząb/Trójząb za Ból zamiast Karwaszy?
    Jakoś nie w smak mi wydawać 100kk aby wymienić te itemy na obu postaciach.

    Łuk i Kastety dostały dodatkowe statystyki więc tutaj pochwała oczywiście.

    Tygrys – wiele osób się ucieszy.
    PvP od lat mnie nie interesuje – pomijam.
    Mod do korzenia – elegancko.
    Mahet – super.

    Zmiany na v1, v2, Jaskółce, Duchu jak najbardziej na +.

    Grafika cudowna – jestem Waszym fanem jeżeli chodzi o wygląd map.

    Podsumowując…
    Są plusy, są minusy. Najważniejsze abyście nie zabierali złota graczom :]
    Mam nadzieje, że będzie możliwość wymiany Bólu na Trójząb i Odwrotnie.
    Wręcz wydaje mi się, że to powinna być informacja zawarta w tym wpisie.

    PS. Co z Morphami i Skinami w 3D? ^^

    Pozdrawiam Serdecznie.

    • Kłania się czytanie ze zrozumieniem, buff bb nie będzie zmniejszał ilości rund debuffa a przy korkach żeby unieruchomić będzie można wbić drugie korki na te z poprzednich rund. W ogóle nie rozumiem też płaczu o debuffa u mosia; na mosiu masz ataki przy których nie musisz się martwić o ress mobkow/graczy na obuch czy sieczne tak jak bb, to raz, a dwa, że mo z racji ataków dystansowych bije pierwszy. Jak dla mnie to wystarczająco dużo.

      • Eeem. Czytam Twój komentarz i się zastanawiam o co Ci chodzi z tym zmniejszaniem rund.
        Fakt, zamiast “rund” chciałem napisać “poziom”. “Przejęzyczenie”.
        Jeżeli chodzi i “płacz” – ja nie płaczę, to tylko delikatna szpileczka, że teraz MOśki mogą się do tego doczepić.
        Jeżeli chodzi natomiast o res mobków na obuch/sieczne – kolega chyba nie miał do czynienia z instancją Morany albo widocznie zapomniałeś o tym, aczkolwiek Fanatyki mają odporność na obuch.
        Tak tylko wspominając.

        Bez spiny i płaczu.
        Pozderki

        • Pisałem o ressie, nie całkowitej odporności, to są dwie różne rzeczy. Innymi słowy, miałem na myśli to, że mosiek nie musi np. zmienić broni żeby cokolwiek bić.

  24. Wszystko ok, po za tym, że smuga była najlepszą tarczą w grze (dla magów) i 5 gwiazdkowa mogła kosztować nawet ponad 100kk, także wymiana jej na ten słabszy karwasz w momencie, gdy w przeciwieństwie do smugi będzie jego lepsza wersja, co za tym idzie ten 60 lvl-owy bedzie wart max 10kk jest nie poważne.

  25. Śmieszne są te zmiany u Dr..
    Korzenie istne dno się nie zdziwie jak nie będzie można znaleźć druida na bossa bo nikt nie będzie nim chciał grac..
    Oski 50/50
    Wytapianie na+
    Ale korzenie lepiej zostawić tak jak są ponieważ dr i tak ma najgorzej to po co go psuć bardziej

    • Teraz przed tymi zmianami to dr po co masz przykład losów vd ryc 3x MO i da się pokonać bosów a najpewniej wyższe druidy będą grać nadal

      • Każdy kto ma 140 zostanie przy swojej postaci bo już tyle w nią wtopił kasy, że szkoda mu jej opuszczać. Bardziej martwię się o nowy serwer

  26. naprawicie ten błąd np. ere sie buffa to napierw ryc daje buffa a potem era a to powinno byc na odwrot albo lepszy buff pozostaje

    • W taernie jest debilna absolutnie dla mnie niezrozumiała mechanika nadpisywania silniejszego efektu słabszym. Tylko w taernie takie denerwujące i dziwne rzeczy widziałem. Barba 140lvl gryzie jakiegoś bossa a sheed kolankiem załatwia bossu pierwszą pomoc. Nonsens.

  27. I co tera z barbami co kupowali sola expili, wydawali hajs na itemki a nawet kamyki tresera ? xD Dajcie albo buff solowi żeby coś bił albo możliwość wymiany go na innego peta/ przerobienie na kamyki tresera i będzie git

    • Taaa a do czasu update nie korzystałeś z niego :)??? Nie miałeś korzyści ?? Chyba ze oddasz eq kasę która zarobiłeś z solem i oni oddadzą ci koszty sola i pewnie wyszedłbym na minus. Ja bym tak nie chciał bo sol bardzo pomagał mi jako bb jak nie mam obszarowego i warto było go expic

      • Dobrze że napisałeś w czasie przeszłym bo już ci się sól do niczego nie przyda. Ja, tak jak pan wyżej byłbym za wymianą ale nie koniecznie na kamyki tylko bezpośrednio na innego pęta z pt

    • Sol bije z dystansu, czyli przed barbą, który będzie bił (dobijał) w zwarciu. To chyba nie jest tak źle.
      Tym bardziej, że sol manę zregeneruje, a barba z takim zużyciem kondycji nie będzie spamował obszarówką.

        • Vd był papierem jak druid i tyle. Dostał umke 45% abs na all ale jego debuffy totalnie deklasują pozostałych debufferów. Dodatkowo dzięki nowej przekokszonej lalce co w pvp bije więcej niż mo z kulki ma spośród nich największy dmg

  28. Czy karwasze na 120lvl będą psychorarem? Jak będą wyglądać kolejne levle? Odpowiedzi! skoro mamy możliwość albo wymiany bólu albo go zostawienia dajcie nam jasno na tacy opcje wyboru. Czy będzie możliwość wymiany ból = trójząb?

  29. No i druidzi dalej nie będą chodzić cały czas w epikach, tylko jak będą chcieli wyssać manę bo inne bronie są atrakcyjniejsze 🙁 a to epik powinien deklasować resztę

  30. Witam
    Czy niemożna by było dać wybór co do karwaszy def lub ofe ?
    1. Trzymanie na postaci – ofe
    2. Trzymanie w plecaku – def
    3. Trzymanie w depo – bez zmiany

  31. Co z mośkami którzy mają 115 lvl? Mają zakładać trójząb czy ból? Bo widzę że staty trójzębu mocno spadły w dół. Może ktoś odpowiedzieć?

  32. 2 szybkie pytanka jeżeli mam smugę i bol ubrany to dostane 2 karwasze i zostanę nagle bez broni na dr czy dostane karwasze za smugę i nowy bol czy jeszcze może karwasze za smugę karwasze za bol i nowy bol
    2 pytanie czy ryc dostanie na killu taki sam mod jak maja karwasze defensywne dla fizoli bo troszkę ryc został opluty w tym upku

    • Tak, jak jest napisane na blogu pogrubioną czcionką, w zależności gdzie umieścisz rar (czy na postaci czy w depozycie), to to dostaniesz.

      Rycerz ma w tarczy resy fizyczne, które również są bonusem defensywnym. Nie jest powiedziane, że się nie zmienią – teraz chcemy załatwić rekompensaty.

  33. Uważam ,że sporo zmian na plus . Dr co płaczą i bb to porządek dzienny . Korki i odczarowanie znerfione ,lecz oski mimo zmniejszonego dmg pomogą dobijać mobki z uro gdy już korek siedzi (nie wiem czy nie zapominacie ,że oski to debuf a nie dmg wiec o czym mowa ) .Wtapianie otrzymało to co było zabrane czyli tarcze i res ,a wraz z nowymi karwaszami dostaną się tez staty, ale tego już nikt nie zauważy . Następnie bb co wiecznie nie mógł robić jaski / v2 ani mięska. Zostanie to zmienione wiec nie będzie o co płakać . Bb będzie koxem . Czy mo teraz będzie odstawał od bb ? Otóż nie ,bo na dz i v1 czyli tam gdzie mo ogólnie stał będzie mógł wreszcie robić porównywalne dmg . Mam nadzieję ,że zmiany nadejdą jak najszybciej 😉

    • Korki znerfione, odczarowanie po cichu znerfione, os nikt nie będzie robić wyxej niż na jeden i będzie je maksować jako przed ostatni skill przed lekiem zwykłym ponieważ do dobijania mobów zawsze będą lepeze korzenie. Lepiej użyć 1-2 korki i wydać 57-114 many niż użyć 3-4 osy i wydać 171-228 many żeby zabić tego samego moba. Osy teraz to ani debuff (bo jest słaby) ani dmg (bo jest słaby) na + tylko wtopka. Druid nie zyskał na tej zmianie.

      • Wszyscy zaczną myśleć jak druidzi nie będą potrafili złapać mobów i bossów takich ja V2 czy pies na admie bo nie będzie jak tego zrobić dymki marny % szansy trafienia i do tego jeszcze wbij to 2x w rundę

  34. rozumiem że liczy się data dropu, a nie data naprawy?
    jeśli naprawię i bede imiał w torbie przy postaci pomimo nieosiagniecia lvl to ból zostanie zamieniony?
    zwłaszcza że w nowym bólu z tego co widze szansa na podwójne zostaje bez zmian.

  35. Rycerz jak zwykle opluty ,,Poza rycerzem każdy może liczyć na automatyczną wymianę itemów . ,, Dlaczego nie mozna wymienić rycerzowi malusa i kilu na odpowiednie karwasze?????? Nie dość ze jako jedyna postać mocno traci ponieważ i tak będzie musiał w większości walk używać slabego kilu to jeszcze jak bedzie chcial mieć karwsze jako zamiennik to będzie musiał je wydropić/kupic za pewnie nie małom sumę i wyexpic gdzie inne postacie dostana je wyexpione za darmo.

  36. Zacytuje: ,,Do zrobienia pozostało jeszcze dopracowanie nazw, opisów i ikon.,,
    To dlaczego jest taki problem aby update wgrać przed BR? Nie każdy czeka też na to BR bo to nadal gra testowa a tutaj w 2D się powinno już dziać coś.

      • Nie jest do końca tak jak piszesz 🙂
        To co zostało napisane na blogu jako “jeszcze do dopracowania” to są elementy stricte designowe, które nie są zrobione lub ich forma jest nie kompletna.
        Przygotowanie updatu i spięcie wszystkich rzeczy to dodatkowe kilkanaście roboczogodzin, w które zaangażowanych jest kilka osób, które pracują równolegle nad OBT2 jak i 2D. Stąd decyzja, że odpalenie OBT2 (bez opóźnień) ma wyższy priorytet niż wypuszczenie update’a do 2d.

  37. Zabawne jest to, że druid będący niezbędną klasą na 99% bossów jest ciągle nerfiony. Czy komuś przyszło do głowy, że bez dużej ilości druidów, będzie mało wypraw? Druid i Ryc to 2 niezbędne klasy w grze, których nie da się w żaden sposób zastąpić, a wy ich ciągle osłabiacie, jednocześnie bustujecie VD czy Barbe których bez problemu można zastąpić. O ile na starych serwerach, nie będzie problemu ze znalezieniem dr i ryca, tak na BR szybko przekonacie się że jest problem, który sami stworzyliście.

      • Na główne postaci mam MO i 3 alty Dr 60lvl,łuk 55 lvl i VD 40lvl. I powiem ci jedno łuk i dr przy mo i vd wyglądają jak polonez z fiatem przy audi i mercedesie. Jasne że twoim znajomym co mają już wbity 120lvl zmiany wiele nie robią, jednak spytaj się ich czy na nowych serwerach dalej będą grali druidem?

    • Będą czekać na druida godzinami bo się nowi gracze zderzą ze ścianą i rykną śmiechem jak zobaczą umki typu useless oski oraz te wszystkie ograniczenia dopisane do umek. Tyle że nowi noe będą mieć takiej cierpliwości tylko oleją tą grę i pójdą na inną bo nikt nie będzie spamić tyle czasu o druida na wyprawowym. Niech sobie same VD, MO i Barby same bez druida latają bossy jak jest im taki niepotrzebny xD. Jak 1/5 graczy na nowym serwie nie będzie druidami to on jebnie zaraz po tym jak ludzie wbiją poziomy będą chcieli latać większe bossy. Nerfcie dalej druida to gówno będziecie mieć a nie nowych graczy. Na zagranicznych forach już tą postać hejtują.

      • Tia ale zaraz ci ktoś powie że jak to przecież druid dostał dwa bardzo potężne Buffy (XD) czyli po 20% DMG do uderzenia i korków % dmg nie pamiętam ile było dokładnie

  38. A szanowna administracja zdaje sobie sprawę że po upku poprawi się jedynie gra solo u barby, a granie w PT nadal będzie pewnie domeną MO bo zanim barba dojdzie do mobka to MO się wystrzela po prostu ma szybszą animacje? Przynajmniej ja tak uważam, tak samo będzie na v2

      • Dodam czy administracja słyszała o np szybkich losach na 3 bb??? Prosiłbym o spowolnienie animacji u MO aby to wyrównać bo MO nadrabia w PT szybkością animacji…. Dlatego miedzy innymi jest zazwyczaj brany, ostatecznie jka nie ma MO to się bierze BB

        • Un**adK**g[87][KN]: 3x mo vd na szybkie loski kilk x !!! (Nick ukryje bo nie wiem czy mogę pokazać) ale to jedna z wielu sytuacja….

          • Bossy bez druida już od dawna są latane. A goście od pseudo balansu wciąż będą mu utrudniać grę. Dzięki za bezużyteczne osy które każdy będzie miał na max 1. W wersji prezentowanej na br opłacało się je dawać na 5 ale woleli i to zepsuć

  39. weźcie te karawasze najlepiej dajce do kowala do kupienia jak disolver i bedzie spokój. jak dacie to na trudnego bossa z małą szansą dropu to wgle zanim pol serwa sie ubierze to rok minie

  40. Odnośnie Karwaszy Magicznych. Lepszym pomysłem wg mej osoby będzie zamiana “Trójzębu” na Karwasze Magiczne Offensywne (Trójząb- broń offensywna), natomiast “Ból” na Karwasze defensywne (wykorzystywane głównie przez dr (wcześniej również vd)).
    Rozumiem że głównym zamysłem była wymiana broni na karwasze offensywne, natomiast tarcz na karwasze defensywne. Jednakże Ból jest formą broni defensywnej (używany z tarczą do czasu upka) natomiast Trójząb ofensywnej (brak możliwości tarczy).
    Druks

  41. Zrekompensowane w ten sposób zostaną: Smocze Skrzydło, Isthrimm, Miecz Pinari, Derengil, Isverd, Lawina, Otwieracz, Tężec.

    Dlaczego i komu będą rekompensowane lawiny? Czy będzie to automatyczne?

  42. Te nowe osy to wy tak na serio czy sobie jaja robicie. Jak takie gówno od 78% do 135% ma być użyteczne w biciu mobów? Przecież każdy normalny poczeka do korka i będzie bić moby 2x korek 3x pałka, jeszcze zostawiliście takie same zużycie many jak w korku, który jest dużo lepszą umiejętnością. Już lepiej się prezentowała wersja na BR. Tyle czasu mieliście i wyjeżdżacie z takim gównem i 2 nerfami. W dupie macie potrzeby graczy.

  43. Pominę kwestie ze ktos u góry stwierdził ,ze magom trzeba 200many wiecej, a fizole dostaną 14 siły wiecej :> No ale przeciez barbury nie sa obecnie faworyzowane prawda? przynajmniej kwestie wiedza/moc sila/zręka wyrownajcie .
    w defensywnych(!) (maja pomoc w obronie tak?) dajecie fizolom wiecej w zreke, a magom wiecej w moc, czy defensywne nie maja pomoc lepiej sie bronic? Nie wcale nie ma zadnej faworyzacji…
    Jako mo bez żmija, czuje sie bardzo lekko mowiac “skrzywdzony”, patrzac na tabele zmian jasno widac ze 3zab stał sie “syfem” w porownaniu do nowego Bólu, moskom nie nalezy sie mozliwosc zamiany? nie po to sie chyba naprawia,ulepsza, i expi item zeby pozniej ktos sprawił jedną aktualizacją że nasz czas i pieniądze idą w ciul 🙂
    19statów przewagi w bólu oraz mozliwosc podwojenia swoich podwojnych( envile 8%+ból8%) sprawiają ze te 11% moda dmg w 3zebie wygladaja smiesznie( nerf statów 3zeba nawet nie wspomne), kazdy mo wie ze ilosc kul w rundzie musi sie zgadzac, im wiecej tym lepiej :), rozwazcie wiec mozliwosc wymiane 3zębow na bol., bo patrzac na przedstawione zmiany, i kierunek w ktorym to wszystko zmierza to mimo sentymentu do gry trzeba szukac czegos innego.
    Pozdrawiam

    • Dobrze powiedziane w bulu i widelcu powinno być tak że masz wybór albo bijesz więcej na hita albo masz więcej ataków na rundę a patrząc po tych nowych statystykach czy będziesz miał widelec czy ból to będziesz bił czy leczył tyle samo no może te 100 DMG czy leka więcej za to HP i mama na + w bólu robi z niego faworyta dla takiego vd czy dr gdzie można wtedy zejść z HP i mamy w podstawie i dać to w wiedzę albo moc

  44. Jak ten debilny skill barby będzie niby wyglądać? Będzie podchodził do każdego pojedynczo przy każdym ataku?

    • Będzie walić młotkiem w ziemię jak górnik kilofem a magowie na pvp będą padać jeden po drugim bo skill ma prawie 200% dmg jako masówka a magowie bronią się ze zręki

  45. A z jakiej to racji karwadze dają 200/240 many?? Mośki nie potrzebują mieć 1,4k many, jest to w większości zbędna stata, fizole dostali więcej zr/siły niż magowie mocy/wiedzy, skąd tak durna kompozycja?

  46. Nie wierzę! Po ilu (?)… 9 latach (?) Barbarzyńca dostaje nowe skille? I to w dodatku na papierze wyglądające na bardzo sensowne. Jak to być może?

  47. Dr nie maja co wylewać łez bo tak pogorszyli wam korzenie ale za to macie większe odporności a fizlole w pvp nie będą tez płakać ze dr spami korkiem i tak go wydoi do zera… a korek jak by nie patrzeć nie zniknie. Wiec w pvp jest Ok równo i sprawiedliwie. A nie wiem jak będzie w pve i np na takim admirałem ale tez znowu zwiększa % trafień wiec nie będzie tak tragicznie, od czego macie ryca żeby was łapał pamietam kiedyś ze ryc zawsze łapał dr a nie MO… (mówię ogólnie o bosach). Wiec w pvp jest sprawiedliwie a w pve nie wiem jak to będzie wyglądać w praktyce wiec nie płaczcie i nie róbcie bezsensownych postów na forum bo i tak nic nie zmienia oni robiąc zmiany zdają sobie sprawę z tego. Przypomnijcie sobie nerf dr ryca mieli wałkować bo inka zabiera resy… grają aż miło

    • Wymieniłeś 2 kwestie o mniejszym znaczeniu. Znerfili korzenie dali wtopke i to jest ok. Ale nerfią też odczarowanie a osy, które miały wspomagać druida zrobili w takiej formie, że druid szybciej się z many wywali niż zabije nimi moba. Kolejna bezużyteczna umiejętność jak szbkie cięcie. Powinni zwiększyć dmg bazowy a zmniejszyć bierny i było by ok do dobijania mobów. Lepiej poczekać na korzenie niż rozwijać te osy w przedstawionej na becie formie.

    • PvE będzie wyglądało tak, że będziecie teraz ryczeć na admie i puszce, że padacie bo druidowi korki moe siadły albo się wywalił z many bo korków trzeba teraz 2x więcej. Druid dostał 3 nerfy i jedno przeniesienie pancerzy ze smugi do wtapiania. Przedstawione osy na 3 rundy uważam jako nerf. Ta umiejętność nie nadaje się ani na debuff (-3 PA w walce z mobami nic nie daje a w pvp jest to nerfione) ani do dobijania (żałosny dmg). Wciąż nie opłaca się rozwijać os. Takie osy miały by sens dopiero po 160%+ dmg. Na OB2 zaprezentowały się bardzo słabo. Szybciej się z many wywalisz niż dobijesz tym moba ze względu na beznadziejny dmg i celność.

  48. Nerf korków to jedno ale oprócz tego ma nastąpić także nerf odczarowania. Najważniejsza rzecz, która oburza wszystkich druidów to to, że miał on dostać atak alternatywny, który ułatwi mu rozgrywkę na wczesnym przedziale lvlowym a dostał umke która nie jest ani dmg ani debuffem i może mieć sens dopiero na endgame jak się ubierze to przekokszone eq a puki co nie ma sensu podnosić jej wyżej niż 1.

  49. “Nowe umiejętności zastąpią do tej pory mało użyteczny Atak Dwuręczny”. Jeśli tak się odnosicie do ataku dwuręcznego barbarzyńcy , to jakie macie stanowisko do “niezastąpionego” szybkiego cięcia? Przyznam, że jestem wielce zażenowany, że rycerz zapewne nie dostanie żadnego nowego ataku. Najlepiej jeszcze bardziej go osłabić w grze solo, bo przecież liczy się tylko jak prezentuje się w drużynie …

      • Dbają tylko o dmg i VD. Na resztę mają wywalone jajca. Patrz co chcą zrobić z druidem. 2 nerfy, jedna zmiana na + we wtopce i osy, które nie będą się nadawały do niczego i nikt ich nie będzie rozwijać podobnie jak szybkie cięcie. Chcą żeby było jak najwięcej supporrtów, żeby gracze się grą nie znudzili jak przyjdzie im szukać przykładowo druida na wyprawę a nie dbają o to, żeby uprzjemnić grę takim supportem.

  50. Nie rozumiem niektórych komentarzy, że magiczne postacie nie będą mogły się bronić przed atakiem dystansowym barby …

    Dla przypomnienia, cytuję opis :
    “Fizyczny atak dystansowy

    Ataki dystansowe z wykorzystaniem broni konwencjonalnej tzn. kamienie, głazy, strzały, noże do rzucania. Wśród tej grupy występują również ataki grupowe, które działają na całą przeciwna drużynę. Wpływ parametrów:

    trafienie: Zręczność
    obrona: Zręczność, Wiedza”

    • 1. Atak obszarowy.
      Strefa ataku: wręcz
      Cel: wszyscy przeciwnicy naraz
      Wzór na obrażenia: 1 x siła + 0,4 x zręczność
      Rodzaj obrażeń: obuchowe
      Dodatkowo: umiejętności nie blokują korzenie

      o ten atak chodzi a nie o drugi

        • Nie będzie blokowany, barby pospamią tym na pvp 5×5 ludzie zaczną to zgłaszać i pójdzie do nerfa. Szkoda tylko, że nie potrafią przewidywać takich sytuacji tylko dopiero po wpadce

  51. Weźcie moze zrobcie z cierniem jak z trojzebem ze oplaca go sie zamiast epola na obszarowki. Czyli np dajcie w obszarowke dodatkowe obrazenia od energi albo dodatkowy efekt do spiecia uka ze zwieksza obrazenia od uka. Wtedy juz bb z cierniem bedzie calkowicie porównywalny do mo z widelcem zamiast zmija

  52. Tak w kwestii podstawowej, dużo wysokich druidów nosi Smuge +Ból to mam rozumieć że w “Dzień Sądu” dostaną 2 Karwasze ,ofensywny i szitowy defensywny?

  53. Po OB2 mogę z czystym sumieniem doradzić druidom, żeby nie rozwijali nowych os wyżej niż 1. Miałem je z ciekawości na 6 i biły 3x mniej od kija na 4 a zjadały ponad drugie tyle zasobów. Bardzo mało użyteczne w kontekście wykonywania qestów, zleceń i ogólnego grindowania. W każdym przypadku lepszy był kij. Nawet do dobijania słabe bo jak mob się zdefił na zwarcie a miał mało HP to dobiłem dwoma kamieniami żeby nie tracić 40 mamy z os a i tak pewnie byłby dymek (dymki były aż za częste na tej ince). Brawo dla ekipy, daliście druidów umiejętność, która miała go ratować na wczesnym etapie gry a okazała się być do niczego. Wystarczy wywalić to stackowanie a zwiększyć dmg bazowy o 50% i w czasie bicia z tej umki wyjdzie wam na to samo a druidom uratuje tyłki. Nie potrzebujemy kolejnej umki jak szybkie ciecie w grze bo od tych os lepsze do dobijania z innej sfery są korzenie. Pomyślcie nad tym.

    • Skończyła się OB II i gdzie update? przy kolejnym blogu? Trzeba tez zrozumieć że nie każdy czeka na BR, bo pisaliśmy w sugestiach o kilku zmianach np interfejs wali i nic się nie zmieniło, debufy mało widoczne itd długo by wymieniać. Sami pisaliście że zostało wam opis, ikony trudno zaangażować kilki ludzi żeby to zrobili a reszta na BR?

  54. Zamierzam zamienić na karwasze zarówno ból jak i smuge, no i teraz powiedzcie mi majac postac 140 lvl na co mi ten karwasz ze smugi? Przypomne że smuga pomimo że byla rarem szybko dostępnym to jednak drogim bo endgemowym. Okradacie mnie na ponad 60kk.
    I niech nikt mi nie pisze że używałem go kilka lat to już zarobił na siebie bo jak kupuje samochód to nikt po kilku latach mi go nie zabiera albo nie zamienia na rower.
    Czy aby napewno dobrze przemyśleliście te rekompensaty?

    • Albo jakaś ankieta ilu druidów po tych nerfach zamierza grać na nowym serwerze. Oraz ile godzin będzie się czekało na dr, żeby pójść na bossa.

  55. Nie trzeba być jasnowidzem, że obszarówka u BB będzie przekokszona, a oski u DR będą jednym wielkim niewypałem. Serio chcecie dać barbie atak dystansowy który bije jako fizyczny? Toć to jakiś żart chyba? Magiczni będą padać jak muchy. A co zrobicie z SH i łukiem, którzy są traktowani jak piąte koło u wozu?

    • Juz nie przesadzaj barba od samego poczatku to podklasa była niech bedzie teraz w miarę przyzwoity… w pve a w pvp nadal będzie kijowy… co z tego że bedzie miał nowe umki jak i tak wszystko bedzie wchodzić np od VD a MO bije pierwszy i zazwyczaj w runde moś go kończy ewentualnie tarcza ognia go dobija… Nikt nie pisze o MO że z mety klepie po 1k+ DMG 🙂 Druid zobaczymy jak oski. Z SH masz racje zapomniana klasa przepraszam pod klasa. Widać że masz niski lvl bo łuk na Hlvl jest brany często na bosy także nie pisz że łuk jest piąte koło

      • Jak łuk zacznie padać jak szmata na wyższym lvl bo dodadzą więcej korków i osy które nie dość że będą bić odrazu + dmg biernych (2x będzie więcej obrywal) to znowu zacznie się era sh a VD będzie latał bo ma OP tarcze 🙂 zobaczymy jak po upku lucznicy będą sobie radzić z przeżywalnością bo czarno to widzę mimo obiecanego balansu xD

        • Z jednej strony jeśli twierdzisz ze vd pójdzie w odstawkę na rzecz sh to w pewien sposób SH może odżyć a potem robić kolejny balans przy kolejnym upku tak patrząc MO i VD dominują względem BB i SH. Nic się nie powinno stać jak na jakiś czas się coś zmieni. Pamietajmy ze dr dostaje zmiany korków ale przeciwnicy tez będą mieli zmienione odporności lub nawet usunięte i tu tez będzie nieco lepiej na papierze ludzie narzekają. Przypomnę ryca mosia druida gracze narzekali płakali ze będę eskowac postacie i dupa nadal grają i maja się dobrze. Najgorsze są zmiany przez pare dni. Tez patrzmy NP jak Moś dominował względem barby ile lat ??? Chyba od samego początku chyba po takim czasie pora coś zmienić No i te umki Hlvl Mosia są używane wszystkie a takiego barby raczej faktycznie 7-8 bo jeszcze ryk był używany ale bardzo rzadko i nie wchodził. Powinności to robią równają Postacie dmg, nie wyszło im z debuferami a profesje wsparcia nie maja co narzekać bo dr i rycowi ciężej bić coś samemu ale jednak macie coś co inne postacie nie maja ryc tarcza aura mierzony a dr kory osy wtopa lek konda mana + dodam ze można mieć pety i watache do pomocy. Teraz druga strona bb i mo pare rund i po manie i kondycji( dodam ze mo jest podatniejszy na obrażenia ) debufy tutaj jest różnie bo powinni nie mieć dmg ale znowu powinni debufowac i powoli i skutecznie kończyć przeciwników. Najmniej zbalansowana grupa to właśnie ta ( moim zdaniem bo ma DMG) Nie wspomniałem o kilku strefach atak. Teraz znowu tak jak wspominałem grupa debufa powinna być zbalansowana zaczęli on SH niby najbardziej oberwał ale kiedyś ta postać robiła robotę z vd trochę przesadzili a luk jest taki pomiędzy

          • Nowe osy na pewno nie są żadnym atutem druida. Znajdź jednego, któremu będzie się je opłacało robić wyżej jak 1. Na pewno odżyje Sch ze względu na mocny boost barby a co za tym idzie więcej graczy wybierze tą profe. VD zawsze będzie lepszy od pozostałej dwójki debufferów ponieważ oprócz przesadzonej MS i lalki którą nic nie zatrzymuje to jeszcze nerfią korzenie druidowi i bez otępki będzie bardzo ciężko na bossach

  56. co z gwiazdkowaniem smugi/karwaszy nie mam zamiaru posiadać rara tej samej wartości co gracze mający 1 gw kiedy ja mam 5 gw bo po prostu to nie ucczciwe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *