Obecnie pracujemy nad… cz. 34

logo śnieżekOstatnio dużo się u nas dzieje. Oprócz ciągłej pracy nad nowym contentem i zmianami w istniejącym (takie tam reformy PvP i osłabienie tej czy owej klasy) staramy się skutecznie wyeksportować Taern za granicę. Z tego powodu wysłaliśmy delegację do niemieckiej Kolonii na ostatni gamescom. O tym i kilku innych rzeczach przeczytacie poniżej. Zapraszamy.

Nowe krainy

Krótki raport z frontu na rzecz nowej aktualizacji. Wszystkie krainki są właściwie gotowe. Torg lada dzień zasiądzie do spinania ich w całość, ustawiania mobów, NPCów, instancji i questa. Potem testy, testy, testy, a i tak będzie co poprawiać po upie.

Ostatnio głównym zajęciem naszych grafików były wnętrza chat w Beirn i tajemnicze podziemia. W okolicy pod szczytem Dmorther szykujemy masę atrakcji dla najwyższych leveli (najwyższych = wyższych nie będzie :D). Rozrywki grupowe (ciągi zleceń i mechanizmy, wredne czempiony), rozrywki solo (nie tak wredne czempiony i grzeczne zlecenia). Powstały też ostatnie mechanizmy do questu Berona – „Rechot rozpaczy”.

karczma

Torgerd siedział nad konspektami questów do Epizodu II, które ukończył. Chwilowo odsapnie od wycieńczającego wymyślania ambitnej fabuły, trudnych wyborów moralnych, psychologicznie wiarygodnych postaci, zróżnicowanych zadań i niepowtarzalnych zagadek i zajmie się ustawianiem nowej krainy.

kleszczowe jelito

Balans PvP

Testy PvP dobiegły końca. Przez kilka tygodni wraz z zaproszonymi graczami toczyliśmy setki walk sprawdzając kolejne zmiany dotyczące balansu. W końcu możemy powiedzieć, że udało osiągnąć się zadowalający balans. W tym tygodniu przedstawimy wam zmiany u VD.

Głównym problemem VD są znienawidzone dymki – czyli odporność na uroki. Na wysokopoziomowych bossach bardzo trudno jest cokolwiek wrzucić, a dodatkowa odporność na uroki blokowała również zadawanie jakichkolwiek obrażeń czarną energią. Na wysokich poziomach VD miał również duże problemy w PvP i zaczynał odstawać od reszty stawki. Oto jakie wprowadziliśmy zmiany, aby VD powrócił na salony:

  • otępienie obniża odporność na uroki (25-45%),
  • ukłucie lalki pomija odporność na uroki przy liczeniu trafienia,
  • hak pomija odporność na uroki przy liczeniu trafienia,
  • podwojenie ataków działa również na uroki,
  • obniżona maksymalna szansa na dymek z 40% do 37%,
  • odporność na uroki nie zeruje obrażeń z czarnej energii.

Po tych zmianach otępienie u VD działa trochę podobnie do front kicka u sheeda – toruje drogę dla reszty uroków. To, w połączeniu z lekko obniżoną szansą na dymek, umożliwia VD skuteczniejsze wrzucanie uroków zarówno w PvE jak i PvP. Dodatkowo ukłucie oraz hak, jako uroki nie posiadające żadnego debuffa, całkowicie ignorują odporność przy liczeniu trafienia. Mimo, że nie zadają wielkich obrażeń, to świetnie nadają się do nękania oraz dobijania przeciwnika 🙂 Wszystkie zmiany zostały dokładnie przetestowane – VD nie stał się koxem nie do zajechania, plasuje się mniej więcej w środku stawki i ma szansę wygrać z każdym. Przy okazji dużo przyjemniej gra się nim w PvE.

W tym miejscu chcieliśmy bardzo podziękować graczom, którzy pomogli nam znaleźć odpowiednie rozwiązania oraz przetestować je na testowym serwerze: Kidda, Hassina, Kyth, Ali, Supakille, Shorty, Wojpaw, Maerle, Szerszeń, Galmachar, Szymdaro, Kij, Maydok, Suah, boot94, Helland, Chica + Developer, Desacred, Buszcik, Willy.

Czachy vs Tarcze

W zeszłym tygodniu przedstawiliśmy na forum nasz zamysł reformy systemu czach i tarcz: http://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=14&t=30975

Nowy system jest już w ok 80% zaprogramowany. Dopracowujemy teraz różne niuanse – tj. dołączanie do walki, pozbywanie się statusu sadysty itp. Z nowości, których nie znajdziecie w tamtym temacie, jest oznaczanie na planszy agresora (dzięki Kyth za dobry pomysł 🙂 ), sprawdzanie sumy poziomów w toczonej walce oraz ilość wolnych slotów. Widać to na poniższych screenach.

pvp1 pvp2

Gamescom

Dbamy o rozwój Taernu również od strony biznesowej. W tym celu oddelegowaliśmy MałegoKota i Edzika na gamescom, żeby nawiązały kontakty z ewentualnymi wydawcami, którzy chcieliby i mogli dać innym narodom szansę poznania Dumy Taernu. Wróciły z teczkami pełnymi kontaktów i perspektyw na rozwój gry za granicą. MałyKot siedzi teraz i ostro negocjuje warunki przyszłych umów. Szczegółów nie ujawniamy, bo wszystko jest super tajne.

gc_front

100 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 34

  1. A co w przypadku gdy przeciwnik (gracz/mob) nie będzie przeznaczał pa na 3 strefe? Czy wtedy resy będą działały tak jak dotychczas – redukcja obrażeń od uroku oraz redukcja szansy trafienia urokiem(tj. niemożliwe jest uzyskanie 100% szansy na wrzucenie uroku). Czy jednak wprowadzone tutaj zostaną zmiany, gdzie szansa na “dymek” będzie zależna od ilości pa – im więcej pa w 3 strefę, tym większa szansa na odbicie.

    • Kiedy przeciwnik ma 0 pa w obronę wręcz masz 100% na trafienie wręcz, nie widzę powodu, żeby z lalką i hakiem było inaczej. U mobów można najwyżej zmienić trochę taktyki, żeby traktowały def wręcz, dystans i uroki na równym poziomie [teraz szybko odpuszczają obronę na uroki]. Tak więc nie widzę powodu, żeby uzyskanie 100% na uroki z lalki kiedy przeciwnik ma resy nie było możliwe.

      • Jeśli chodzi o lalkę czy hak, to nie ma powodu sądzić, że będzie inaczej, natomiast interesuje mnie jak to będzie w przypadku debuffów (szpilka, aura, otępienie etc). Debuffy sh, czy łucznika, jeśli nie damy pa w daną strefę, stajemy się warzywkiem, więc dobrze byłoby gdyby z urokami było tak samo, odbicie powinno działać przy minimum 1pa w 3 strefę.

  2. “atrakcji dla najwyższych leveli (najwyższych = wyższych nie będzie 😀 )” Znów nie zwiększycie granicy lvl? Zapowiada się dalej nieźle,czekam z niecierpliwością 😛

  3. Mam nadzieję, że zaprezentowane zmiany u VooDoo, dotyczą jedynie PvE, a nie walki przeciwko graczom. W tej chwili uklucie lalki potrafi osiągnąć dmg 1k+ na 50% odpornosci. VooDoo zakładają wszelkiego rodzaju wspomagacze typu Vogurun, obroza władcy a na koncu attawa. Z attawa to jest wogóle przekichane jak voodoo 100+ potrafi zabić ryca 100+ dlatego ze wbija krytyki z lalki po 1.5k na procentach rzędu 30-40. Tu juz nie chodzi o te liczbę procentów, bo chcecie ją zwiększyć. Ale skoro juz to robicie, to obnizcie mu modyfikator dmg z lalki i haka w brzuch. W grupowym pvp i tak deff trzeba trzymać na każdą strefę, a kiedy lalka bedzie omijać odporności i czerpać tylko z wiedzy i PA obu osób, to po prostu bedzie masakra.

    • To, w połączeniu z lekko obniżoną szansą na dymek, umożliwia VD skuteczniejsze wrzucanie uroków zarówno w PvE jak i PvP.
      Dotyczy i pvp i pve… Kiedy sheed ora mnie jak chce z chi pomimo obrony 4-5pa, przez co szybko tracę nie tylko hp, ale i manę, a ja cały czas mam chmurki ze szpili itp. to jest dobrze? Wreszcie VD nie bedzie taką nogą w pvp z fizolami, a oni i tak nadal będą mogli tak samo nieźle go klepać, bo on ze swoją obroną też nie ma lepszej sytuacji.

    • “otępienie obniża odporność na uroki (25-45%)”
      Otepienie zawsze zwiększało szanse na wsadzenie uroku wiec nie rozumiem gdzie tu zmiana?

      (problem jest ze wsadzenie otepienia :P)

      • Czytaj uważnie, oprócz tego że obniża obronę psychiczną to dodatkowo obniża ODPORNOŚCI na uroki (na chłopski rozum-obniża resy, czyli między innymi zwiększa obrażenia z uderzenia cienia itp)

        • Hahah nie dość, że VooDoo w grupowym pvp (90+) jak złapie kogoś na ressach rzędu 20% to bije po 900, to wy chcecie zwiększać mu dmg? No zagalopowaliscie się i mam nadzieję, że to poprawicie. Wyobrazcie sobie VooDoo 140 lvl + attawa- ssanie many po 800+, dmg w pvp z pełnymi ressami pewnie po około 800, do tego niesamowite debuffy i szansa przy uderzeniu na zatrucie. Glupi lolek na turniej vd 19, aby wystal 1 runde (5x lalka- na tym lvlu ciezko o ressy). Albo ja wyolbrzymiam, albo robicie z VooDoo cos jak maga ognia ze szpilą aurą i bardzo silną lalka.

  4. Pochwalony..
    Co do vd w PvE może być, tzn. mi się podoba ale zdanie postronnych jest mało ważne. Ale jeśli vd w PvP ma laleczką, albo hakiem omijać ress na uroki to już widzę jak vd zabija biednego ryca haczykami po 600..
    Czy to z pewnością nie zrobi z vd za dużego koxa?

  5. otępienie obniża odporność na uroki (25-45%),

    to zabieracie 2 % na 7 poziomie ?^

    Jak ktorys z poprzednikow mowil, najwiekszy problem jest z otepieniem. Lucznik jest 3x lepszym debufferem bo wali na wszystkie strefy, wiec uwazam, ze vdkiem powinno sie latwiej wbijac otepienie,bo juz pozniej reszta raczej wejdzie.

  6. chyba ty tyrasz all:), ryc bez epika jest w połowie stawki pvp, a takich jest zdecydowana większość, Pokaż te ss jak z łatwością tyrasz łuka , sh lub druta z hp +3k

    • no cóż, nie chce nic mówić ale wywyższasz ryca że jest jakiś słaby itd, ryc łuka ojedzie jeżeli umie grać, sh ma słabą celność więc ryc może dać np obr 220 i ataki nawet z buffami ledwo wejdą, a sh jeżeli ryckowi kondy nie zabierze to ma minimalne szansę, a jeśli chodzi o dr to powiem krótko , jeżeli rycek ogarnia to kupi eq z odpo na uroki (np promuris-odpo na korzenie)….i też da radę , tylko ja mówię o minimalnej różnicy lvl a nie że ty ryc 70lvl a dr np 99lvl……

        • mało gram, tak, ale to tylko i wyłącznie przez te upy…ale ogarniam profki….. więc zacznij czytać ze zrozumieniem, “i nie wiesz co piszesz:)” jak byś przeczytał dokładnie to byś tego nie napisał…..czy może tobie trzeba napisać wersję dla dzieci do 9 lat? zauważ że barb rozwinięty w krytyka, i profki fizyczne i dystansowe mają małą szansę na pokonanie rycka, a zwłaszcza gdy da sobie tarczę, nie raz np. na turkach 3 vs 3 zapisuje się ryc 35lvl i dr 35lvl ( teraz mówie o turku 20-35) i albo wygrywają lub są bliscy wygrania….bo nawet voodo nie ma aż takich buffków żeby dr pokonać w jednej rundzie…. p.s. podaj nick to wersję dla dzieci do 9 lat prześlę ci na pocztę….

  7. No i super tak jak myslałem, Brabarzyncy beda siekani przez vd w kazdej walce…

    i tu gruba skóra nie pomoze wogole nic… barba nie ciagnie z wiedzy tymsamym ma naturalny brak odpornosci na uroki i polega na resach z eq jak teraz beda omijaki tych resów rzedu 40% to barba zostaje z niczym i kazdy urok jak w masło wejdzie pomimo nawet 5 PA w obronie.. Super wzmocnienie i kolejne osłabienie Barby..

    Ciekawe kto to testował i kto az tak pojechał z tym VD , oczywiscie znawcy i miłosnicy VD nie wiem jak tester barba mógł pozwolic na takie wzmocnienie… NO LIPA

    • a i przy tym walki beda szybki barba moze i pomimo osłabienia dalej walicbedzie masakrycznie duzo ale co z tego ? Uroki maja pierwszenstwo w ataku, poleca krytyki po 1k i do widzenia przy czym po pełnej seri uroków nie bedzie praktycznej szansy trafienia takiego VD czyli max 2 rundy beda wali trwaly po stronie VD…

      DZieki piekne za taki balans postaci… Kolejny koks sie urodził w grze a barba jest chyba juz zepchniety na koniec stawki ..Normalnie Pieknie

      • Widać, że barby nieogarniasz po tym co piszesz:) barba miażdży wszystko w pvp ( hmm moze sh+luk wyjątek ale też do zjechania)

    • Crazy: twoja niewiedza + mentorski ton trochę do siebie nie pasują 😀

      Barb pod PvP to barb gryzakowy. I VD największe problemy ma właśnie z Barbem. Przez ostatnie miesiące stoczyliśmy masę walk PvP wraz z topowymi graczami ze wszystkich serwerów. Odpowiednio zrobiony Barb sterowany przez ogarniętego gracza jest topową profesją w PvP. Duże problem z wygraniem ma tylko z łucznikiem i rycerzem. VD ma ok 30% szans na wygraną.

      • drygu, Ty nie bierzesz pod uwagę midlvl? Skoro twierdzisz, że Barbarzyńca ma problem z rycem to juz jestem pewien, że chodzi o highlvl. Jednak jesli chodzi o lvle 70-100 to barb ma przewagę nad rycem. Przejdźmy dalej. VooDoo 80 na barba 80. Albo barb wbije taran i troche pogryzie w pierwszej (o co wbrew zręczności nie jest łatwo, skoro szpila leci pierwsza, a VooDoo farci na procencie. Ryku barb nie wbije, chyba ze na farcie. Ryc 80 vs vd 80. Szanse 50% do 50% mierzony jesli nie poleci w pierwszej (unikając otepki i reszty) ryc da radę. Jesli vd wbije w pierwszej chociaz otepke to dalej trwa dramatyczny postój i modlitwa aby ukaz nie wszedł… A wy lalkę wzmacniacie. Śmiech na sali. Zaprezentowane zmiany powinny dotyczyć JEDYNIE PvE

        • Tu przedstawili tylko zmiany u vd, z tego co pisali wcześniej zmiany nie dotycza tylko dr i vd, wiec u barby też sie cos pewnie zmieni.

  8. A co z wężami w instancji pod lodem?obecnie czarny jest wstanie nas zabić z laleczki,a co dopiero z haka.Czy zostanie on osłabiony?czy insta ma być wyzwaniem dla początkujących?

  9. Nareszcie 😀 tak tak dokładnie tak! Brawo, rozwiązanie ani nie czyni z VD super koxa ale tez nie jest jakąś głupią nieznaczna i praktycznie nic nie zmieniająca poprawką (bo to podejrzewałem). Do tego dochodzi normalne bicie z UCki. Do teraz VD nie ma szans na pokonanie nawet takiego śmiesznego Popiela, bez peta czy kolegi. No i dochodzi do tego ciutke większa przydatność na valdziu. Tylko czekać za UPem. Będzie się działo. 🙂

    Up, to będzie działało chyba tylko na graczy nie na moby/bosy

    PS

    Muahahahah hahahah hahahah hahahah hihii hohohohooh heheh hahah hahahahahahah ahahahaha haaaahahha muahahahahaha buahahahahha.
    (sorry nie mogłem się powstrzymać)

  10. tak czytam i zapytam się kiedy osłabicie sh ?
    bo dobrego sh jest w stanie zabić jedynie dr i nikt więcej (nie liczę vd który wbije na farcie all 😛 ) sam grałem/gram sh i widzę co sie dzieje
    nwm jakiego sh mieliście na testach…

      • Heh. Wy czekacie na tego upka, a ja na kompa i apka. 😐 Ale prawdopodobnie już w niedziele powruce do gry. 😀

        PS: A tak swoją drogo to wara od sheeda. Wcale nie jest taki mocny. Jako jedyna profa jest najbardziej samotna w grze. Tych profek jest mało. Jeśli go osłabicie to będzie na czacie: “kolejny wymarły sheed”. 😐

    • Powiedz mi kolego skoro Sh jest taki mocny że wymaga osłabienie czemu jest ich tak mało? Może dla tego że są średnio przydatni w grupie a samotnym wilkiem nie każdy lubi być? Pomyśl dwa razy zanim zechcesz osłabiać profę która i tak już jest mocno poszkodowana, nie mylic że najsłabsza bo tak nie jest. Dla SH potrzebna jest przydatność a nie osłabianie czy wzmacnianie go. Np front ana 2 rundy tak żeby w grupie n bosie modli zkożystać wszscy a nie tylko barba i MO przy podpałce.

    • coś cie boli?!, sam miałem sh 50lvl , i miałem bardzo dużo zręki, i uniki na 7 , a jakoś jak był ktoś kto ogarniał np rycka, to dawał tarczę i dawał radę, zauważ jaką sh ma celność a jaką np ryc,barb, barb co prawda nie ma za dobrego cela ale gryzak i dynia jak wejdą + taran to sam gryz rozwali sh…..najpierw zacznij ogarniać grę a dopiero zacznij pisać…i jakoś sh nie narzeka bo wie że nic nie zmienią bo wychodzi na to samo, cel słaby ale uniki…..

  11. Robcie co chcecie a i drygu mów co chcesz. Skoro teraz na nikłych procentach beda uroki wchodziły to ja pierdziele.. Testujecie na barbach z epikami wszelkiej masci dziadostwem na sobie to spoko ale zmiany dotycza ogółu ludzi .. Jak wspomniałem moze i koksy 100+ maja sporo wiedzy bo eq im je zapewnia ale normalnie pakuje sie w zreke, to tez niema obrony (naturalnej odpornosci) na klatwy zosttaje tylko to co jest z eq , skoro teraz wszystkie atakivd beda omijały odpornosci to na barbie nic nie zostaje coz mozna wzmocnic sie skóra ale i tak wsio bedzie omijane.. Juz widze tekrytyki … Nie musze sie znac super ale takie rzeczy sie wie testujecie na małej garstce ludzi z zajebiaszczym eq ze statami juz wydumanymi masa hp, kondy i many a zmiany dotycza wszystkich lvl , wzmacniajac vd w ten sposó juz od poczatku bedzie kosił bo ukazy beda sie sypały raz za razem.. Ci testerzy barby to jesli zgodzili sie na takie wzmocnienie to nalezy ich wywalic i podziekowac za takie podpowiedzi.. Nie jest to wogóle wcale uczciwe.. Poraz kolejny barba zostaje osłabiony przez wzmocnienie vd tym razem… a wziełes pod uwage pvp a pve cóz nie kazdy łazi z bulidem na pvp z masa wiedzy i tak gra na pve zazwyczaj zazwyczaj zwykły gracz jest przystosowany do gry głównie w pve napadniety przez tych vd zostanie zmieciony szybciej niz walka sie zacznie… GŁUPIE TESTY ROBICIE a odczówalne beda dla wszystkich prof moze dla tych operujacych wiedza mniej aledla barby co nia nie operuje to porazka na całej lini.

    Robiac takie wzmocnienie co omija resy i osłabia je o 45% to dla barby śmierc w butach. Zdebufowany barba , nie dosc ze ma minus z furi do celnosci to jeszcze ma wrodzona niecelnosc, + buffy vd nie widzetego by wogole potem trafic chociaz raz takiego moze raz fartem a w nastepnej nawet z 5 PA juz w dystans , uderzenie cienia bedzie jak w masełko wchodziło….. CO za BARBA to testował ? zapewne Hasina na swoim typowo gryzakowym barbie i kyth taki sam bulid, no to super, Nie sa w takim razie brani pod uwage zwykli gracze.

    Wcale a wcale nie uwazam ze vd sa słabi tacy jak sa do tej pory, nie sa brani na bossy brednie sa brani, w pvp maja lipe coz na poczatku gry owszem potem to loteria i wcale tacy ciency nie sa.. wiec ta zmiana to na czyje prosby? tych co pamietaja VD króla koksów? Bez jaj , Teraz własnie doprowadzacie do jego powrotu…

    i ty drygu mówisz ze barba ma problem z rycem i łukiem ? bez kolejnych jaj, problem to jest z sheedem i kazdy ci to powie 70lvl nawet dobrze grajacy 55 lvl sh wygra a co dopiero równy sobie bez szans i nic tego nie zmieni a wy na siłe wzmacniacie cos co i tak jest silne.. Gratulacje..

    To domagam sie wzmocnienia Barbarzyncy
    – Do zreki dodanie jak w wiedzy odpornosci na klatwy
    – Wzmocnienie grubej skóry do 60% byłby to odpowiednik uników i bloków
    – zmniejszenie celnosci i umce furia do 10 % a nie 20%
    – Podniesienie ryku do 50%
    – zmniejszenie zuzycia kondy o 50%

    To wtedy mozna sobie gdybac i prowadzic walki a tak to LIPA

    ale robcie co chcecie skoro nie bierzecie zwykłych graczy do testów tylko swoich pupilków tylp kyth i hasina spoko robia swoje ale opinia kilku osob nawet wszechwiedzacych jest blada wswietle ilosci graczy.. kazdy ma inna taktyke tu sie uczepiliscie bulidów typowo pod pvp super ale zazwyczaj ludzie sa zbalansowani a do pvp sa specjalne postacie robione na zbalansowanych tez testy robiliscie? Widocznie nie bo by juz tak kolorowo nie było!!

    • Nie wiesz jak wyglądały testy więc raczej nie masz prawa oceniać jak testy wypadły. Teraz w końcu VD ma szansę ubić Barbę, wczesniej jego szanse były nikłe. I nie domagaj się wzmocnienia barbarzyńcy bo nie będziemy robić z niego koxa większym niż jest 😀

    • Kolego, a może wypowiesz się o tym jak Barba potrafi zjechać każdego dyńką i gryzieniem ? Bo o tym już nie wspominasz.
      Dla mnie to nie pojęte, bo jeśli barba wjedzie Ci z dyńki i pogryzie z 3 razy, a nie jesteś druidem to masz po walce.
      Kolejna sprawa – Taran, jeśli trafisz, a masz go na 7 to robisz wała przeciwnikowi, bo 4 PA potrafią uprzykrzyć grę.
      Ryk (wrzucenie Paniki) – osłabiasz defa i atak przeciwnikowi.
      Do tego, jeśli barba jest ogarnięty to będzie rozwijał u siebie kamienie czyli do tego wchodzi konkretna walka w dystans, bo taki 80 barba potrafi sieknąć i to naprawdę nieźle.
      Może jeszcze chciałbyś, żeby barba miał ukaz, leczenie, korzenie i najlepiej buff dający 100% odporności na wszelkie rodzaje ataków, żeby mógł solować wszystko ? Nie bądź śmieszny, bo po tym co wypisujesz to można wywnioskować Twoją niewiedzę.
      Gram VD od listopada 2012 roku i przez ten cały czas to było po prostu śmieszne jak łatwo padałem w pvp, a jeśli wygrywałem to fuksem.
      Dlatego nie mów mi, że VD będzie koksił czy coś w ten deseń.
      Dodatkowo Barbie nie opłaca się wysysać many, bo jest jej malutko, to możesz śmiało zabrać sobie PA z obrony fizycznej, masz jeszcze jakieś pytania ?

  12. Bradzo mnie ciekawi jak teraz bedzie wygladala walka vd z lucznikiem , juz przed tym co napisaliscie ma spore problemy , po wprowadzeniu każdy ogarniety vd zjedzie ogarnietego łucznika … Wcale nie myślicie o mdlv , na ktorych vd wcale nie jest najgorsza profesja w pvp , a po wprowadzeniu tych zmian bedzie kox vd bedzie nie do pokonania przez zadna profesje , crazy co do Twoj wypowiedzi , to prosze nie pisz takich glupot , nie dziw sie ze przegrywasz z vd majac 140 zreki na 70 lv , turniejowy barbarzynca 19 lv ma wiecej …

  13. Dobra robota, vd wraca na swoje miejsce.
    Testy testami ale zmiany zweryfikuja dopiero setki vd na servach, nie bede zdziwiony jak trzeba bedzie za jakis czas jeszcze cos poprawic. Na perwszy rzut oka otepienie, z debufa srednio uprzykrzajacego zycie, wlasciwie traktowanego jako warunek do zalamania zrobil sie koxiarski debuf po ktorym przeciwnik moze nie miec mozliwosci bronic sie przed kolejnym syfem.
    Sam Torg nowe otepienie porownuje do shedowskiego fronta, z tym ze front trwa tylko runde i nie bez powodu, wiec 6 rund trwania otepienia to stanowczo za dlugo.
    Kolejna sprawa to trutka, ta z cienia, jako bonus do trafienia nie powinna miec takiej mocy i trwac tyle rund. I na koniec jak juz grzebiecie przy vd moze by ktos napisal o ile % aura cienia zwieksza obrazenia od uc?

  14. Aura zwiększająca celność i obrażenia z uderzenia cieniem, otępienie ułatwiające wbijanie reszty uroków i osłabiające zarazem dymek. Obie umiejętności trwają aż 6 rund, front kick u sheeda tylko 1 rundę. Zmniejszcie bynajmniej rundy działania tych uroków.

        • lepiej aby dopracować to teraz a nie dopiero jak wejdzie na serwy

          i znów zapytam planowane jest osłabienie sh ?
          jeśli nie to zapytam kto potrafi z nim wygrać oczywiście z tego co wie administracja

          • PvP 1vs1 to jedyna mocna strona sheeda. Osłabmy go pod tym względem i nie zostanie mu nic.Bo jeśli chodzi o PvE, plasuje się na samym końcu.

  15. Mam pytanko, czy jest coś robione z ochroną na PVP? przykład, ktoś wbija ochronkę 2-dniową, udziela się w pvp i znów ma 2dni, czy są jakieś kroki robione, aby taka osoba nie mogła sobie tej 2-dniowej ochronki tak szybko nabić? było poruszane na forum ale pytam tutaj.

  16. Wygląda to w miarę dobrze jeśli chodzi o VD zobaczymy w praniu. Lalka i hak już dawno powinny być wprowadzone w ten sposób ponieważ zabierają tylko hp nie osłabiają przeciwnika jak szpilka itp więc cudu tu nie zrobiliście ale jestem ciekaw otępienia .

    Brakuje tylko jednej rzeczy pozytywnego buffa dla tej postaci który powinien pomagać nie tylko jemu ale i innym provą na wyprawach . Ponieważ od samego początku VD jest poszkodowany z tego powodu bo nic nie może zaoferować swoim partnerom na wyprawie a każda inna klasa coś da innym jak i sobie.
    Pozdrawiam

  17. Minus upa:
    Gram od początku istnienia S2 i takich bzdur na temat pvp Łucznik kontra VD nie widziałem jeszcze, wygrać łucznikiem z VD to trzeba mieć farta, wystarczy że VD w 1 rundzie wsadzi aurę i szpile i łuk jest rozbrojony, wbicie mu uroków przez VD jest banalnie proste. Mam full eq z epikiem i mimo to nie daje rady VD bez epika.

    Kilka razy zdarzyło mi się pokonać VD z podobnym eq i lvl tylko dlatego że biłem ze piachu 5x gdy jeszcze piach omijał obronę, teraz już nie daje rady z VD a co dopiero jak go wzmocnicie to będzie już koniec dla łucznika.
    Brawie się już od dawna w pvp na turniejach, jestem trochę z tego znany, posiadam kilka profesji turniejowych przygotowanych pod turnieje na różnych lvl, VD MO Druid to najlepsze profy pod turki, do 65lvl. Zawsze składając pt. na turniej wole VD od Łuka bo atakuje pierwszy a działając z mo jest bardzo skuteczny.
    Łuki natomiast dają rade do 29 lvl później wzrost dostępnych mocniejszych buffków u konkurencji powoduje że łuk już jest słabiutki.

    Plusy upa
    Poprawa efektywności na bossach była dla VD konieczna, na pewno teraz będzie się grało VD dożo lepiej i jego znaczenie wzrośnie w pt.
    Widzę że będę mógł znów uaktywnić swojego VD “Brave” na 29lvl znów będzie 1 miejsce na podium po drobnym resecie :D,

    Podsumowanie:
    Buferzy w Taern to VD łuk i też po części Sheed, często jest stosowany argument w dyskusjach na forum że “bufer nie możne mieć dużego dmg” a tu proszę:
    Font wzmacnia Dmg walimy 1 a po nim mamy 4 ataki co już jak w masło wchodzą. Otępienie wzmocni Dmg walim 1 raz i po nim 4 ataki z cienia, a łuk jak zwykle w pupę kopany bo z wyostrzonych ma 55% szansy że wejdzie podwójne i jeszcze musi trafić gdzie nie ważne czy przeciwniki fizol czy mag bo przecież wiedza i zręczność jednakowo daje obronę strefy dystansowej.
    Jeśli chodzi o balas pvp był prowadzony tylko pod kątem VD inne profesje dalej są pomijane. Do tej pory łuk był dobry na bossy VD na turnieje, teraz VD będzie dobre na jedno i drugie a łucznik będzie zeschnięty na drugi plan.

    Trochę sarkazmu :
    W najbliższym czasie, wrócimy ponownie do wzmacniania łucznika na bossach jak to miało miejsce kiedyś z instalacją Modliszki i Waldka, historia zatoczy krąg i znów będziemy w punkcie wyjścia.

    Na marginesie:
    Czemu GM i Testerzy to osoby których głównymi postaciami są:
    MO VD Druidy i Rycerze ?.

  18. Jezeli otepienie na wyzszych bossach bedzie tak wchodzic jak obecnie to nie wiele sie zmieni. Porownanie otepienia do fronta sheeda? ok tyle ze dla sh fronta wsadzic jest duzo latwiej niz mi otepienie obecnie

  19. Jesli vd zostanie dodatkowo wzmocniony to 70vd na lajcie polozy w pvp 90luka, poniewaz juz vd z takim levlem wrzuca lukowi wszystkie debufy na 30-40% i to w pierwszych dwoch rundach, wiec nie wiem czy to zbyt madre posuniecie …

  20. Jako osoba która osiągnęła ten lvl 140 z przykrością muszę przyznać, że te 200 platyny to śmiech na sali, za tyle lat i czasu poświęconego grze taka marna nagroda gdzie często i gęsto rozdawana jest platyna członkom ekipy, która jest mało aktywna bądź całkowicie nie aktywna od długiego czasu. Miło by było by ktoś docenił trud i czas włożony w wyexpienie takiej postaci. Gdy zamieściliście wpis na blogu to aktualnie każda wyprawa ma element zapytania “coś sobie kupił za te 200 platyny” “nagroda nie ma to tamto będziesz miał na potki” oczywiście piszą inaczej ale nie będę wypisywał tu dosłownie co piszą bo nie nadaje się to do publikacji.

    Co do zmian to większość tutaj tylko płacze, nikt nie weźmie pod uwagę jak długo VD był kopany w dupę i ile to czasu było trzeba się męczyć by się wybić i by ludzie docenili że jednak da się z tym VD gdzieś iść na inste. Banda hipokrytów patrzących tylko na swoja dupę, niech mi ktoś pokarze ss kiedy to na jakim kol wiek serwerze wygrał VD w turnieju 1 vs 1 dla przykladu 85+ dziękuje dobranoc takiego ss nie zobaczę. Najwyższa pora by ta klasa coś pokazała i bardzo dobrze, po tylu latach dostawania w dupę przy każdym upie i tych wszystkich dymkach, bluzganiu i przeklinaniu gry wreszcie, może będzie lepiej.

    • Osiągnąłeś 140 lv …ok .Poświęciłeś kilka lat na grę,ekspienie postaci…super 🙂 ale to chyba zrobiłeś dla siebie nie dla “Ojczyzny”.Dostałeś “bombonierkę” (200 platy) za osiągnięcie najwyższego lvl myślę że raczej w formie podzięki za tzw “lojalność” , a nie jako wysługę lat.

      Co do drugiego wpisu .OMG widzę ulubiony zwrot tych, którzy uważają sie za najlepszych, a tak naprawdę to chyba bardzo dużo VD “płakało”,że są słabi i stąd te zmiany ^^.Jeśli wybrałeś sobie taką postać to graj .Jeśli Ci się ona nie podoba to zmień.Każdy chyba po jakimś czasie potrafi ocenić, czy postać, którą wybrał jest “cacy”, czy “be”.Zastanawia mnie jedno :Pomimo tego, że VD był/jest słaby highlvl robiły/robią sobie te profy, a jeszcze nie było nic słychać o jakichkolwiek zmianach .Dziwne 🙂 , że osoby z jakimś tam doświadczeniem wybierały sobie taką słabą i nieprzydatną postać 😉

    • Oj Draka, oczywiście na s3 nie ma takich vd którzy wygrywają turnieje, ponieważ akurat żaden z dobrych graczy w pvp 1 vs 1 nie gra ta profka i nie ma tak wysokiego lvl-a. Popatrz za to na przydatność vd w pvp 5 vs 5 – tutaj jest to jedna z przodujących klas, razem z Mo – nie wiem jak na s3.

      Nie ma profesji doskonałych, a jesliby taka była to trzeba ją osłabić ! 😀

  21. Nie ogarniacie tych łuczników i tyle 😀 Dobry łucznik potrafi tak zdebufować (szpilka,aura,strateg,trutka,okrzyk,stara) , że z dobrego VD nic nie zostaje. No chyba, że trafimy 5 razy na 10% 🙂 Dobry łuk spali mane i VD nie będzie mieć nawet kondycji, żeby chociażby spróbowac wyssać. Teraz sie to zmieni, dwie prawie wcale (sh,ryc) nie używane umiejętności nabiorą sensu. Jedyna profa z którą faktycznie nie poradzi sobie nawet ogarnięty łucznik to druid. i w niego mierzcie swoje zazdrosne działa 🙂 pozdrawiam serdecznie

  22. Otepienie na poziomie 45% na 7 poziomie … dziala podobnie jak front u sh …
    to ja mam jedno pytanko, a wlasciwie 2
    – czy automatycznie zmienicie zeby otepienie bylo na 1 runde ? czy dalej front bedzie zartem w porownaniu do otepienia / szpili ?
    – zmniejsza odpornosc ? eee albo jestem glupi albo to ma automatycznie zwiekszac obrazenia zadawane z urokow ? czyli teraz zamiast dostac ze szpili za 1k dostane za 1,5k o krytach nie wspomnajac ? czyli o ile natan potrzebowal sie pomeczyc (zart) by zabic kogos w runde to teraz otepienie + szpila i 5k hp poleci ?

  23. VD przez tyle czasu był w ogonie, więc wg. mnie powinien dostać swoje 5 min, a tak czy inaczej – jeszcze update nie wszedł, a wy już narzekacie.
    Poczekamy, wejdzie Up, zobaczymy, wtedy piszcie.

  24. Już zapomnieliście o swoich założeniach, że skoro postać jako pierwsza może wyprowadzać ataki , w przypadku vd debuffy oraz te zadające mocne obrażenia + ma mozliwośc zabicia przeciwnika właściwie bez zbijania mu punktów życia. To powinna mieć utrudnione zadanie zrealizowania któregoś z wielu scenariuszy?

    Przykład: Otępienie, które z 80% resa na urok zrobi mi nagle 50 % , rozumiem że w takim wypadku obrażenia z Haka czy lalki wzrosną o 250% 🙂 Smutne , bo taki vd który juz wsadzi otępienie, a przeciwnikowi posiadającemu 60 wiedzy(fizolowi) wsadzi to otępienie jeśli przeciwnik nie przyfarci wysypem chmurek to później nawet nie będize musial się spieszyć z klikaniem , i spokojnie dokończy dzieła jednocześniej grzebiąc sobie w nosie. Mówie tu o postaciach ok 100 lvl-u.

    Może inaczej, na jakim poziomie postaci , bulidzie stat i itemach były prowadzone testy , że nagle z wyniku Vd kontra inna profa 0:20 dla innej profy, byl wynik 10 : 10.

  25. Czy dobrze rozumiem, że trafialność uroków vd nie będzie obniżone przez odporność na uroki czyli teraz odporność ta działa tylko na wrażke, ryk itp?
    w takim razie nie ma sensu żeby ktokolwiek inwestował w tą odporność ani grosza wszyscy wybierają ją tylko żeby zmniejszyć trafialność szpilą otępieniem i zatruciem ponieważ jak vd już to wrzuci to uderzenie cienia wchodzi na prawie 100% żeby mieć szanse uniknąc przed nim trzeba dac 5 pa w defa bo poco obniżać dmg na uroki na low lvlach przecież vd z 30 lvl nie bije z ukłucia tylko z cienia do tej pory wszystkie jego uroki (mialem 0 pa w defa przed urokami) wchodziły mi na 80-60% jednak to troche słaby procent ale żeby od razu niwelować ten aspekt można go co najwyżej osłabić żeby bez defa w uroki wchodzilo na ok. 90-75%

  26. TO teraz fizol taki nie da rady w pvp z vd i tak mial ciezko mino ze mial full resa na urok to i tak vd jechal go jak chcial. TE testy to chyba bylo przeprowadzanie na dru albo mo gdzie maja duzo wiedzy bo taki fizol bez wiedzy i tak mial ciezko z vd a jeszcze mo wzmacniacie to teraz juz calkiem fizole dostana od niego po dupie.

  27. jak tu juz jedne sie wypowiedzial bierzeciez do testow swoich pupilkow a nie ludzi co naprawde maja pojedzie o postaciach i sie orientuja. Drygu nie przesadzaj ze barba ma z rycem i lukiem problem na 100lvl shed to postac dla barby nie do ubicia nom chyb ze na farcie. Ogarniety shed robi z barba co chce a barba moze tylko sie przygladac jak sam zuzywa sie z kondy nie trafiajac w niego, tak samo z dru full resy a krzaki wchodza na 10, 15% nom bez jaj i to nie sa przypadkowe % gdzie wchodzi taki krzak na takim niskim % tylko to sie zdarza czesto w pvp. Nie ktorych testerow kojarze i mysle ze nie maja duzego pojechcia o grze. Wezmiecie takich wlasnie swoich “pupilkow” a potem znowu trzeba wprowadzac poprawki i ludzie sie oburzaja. Zobaczym co zrobicie z reszta profy!

  28. Czytam te komentarze i mnie krew zalewa, jak można być tak głupim jak gość, który wpisał się (Barba 114 lvl).
    Człowieku – Skoro VD jest taki mocny, a barba taki słaby, to jakim fartem barba wygrywa zawsze w pvp ?
    A no dlatego, że barba pod PvP to barba zwinkowy (dużo zręki, siły tylko żeby podnieść eq, dyńka na 6/7, gryzienie na 7, taran na 7 i kamienie na 3/4).
    Wtedy Barba robi konkret, a znając życie Ty jesteś jednym z tych, co dał 7 w atak dwuręczny i zatrucie i wielce zdziwiony, oczywiście po co nosić resyc, bo przecież gdy je założysz, a rzadko który barba jest robiony pod wiedzę, to mój 75 vd, Twojemu 70 barbie ma po 10-19% szansy na wbicie jakiegokolwiek debuffa, ale żebyś Ty we mnie wjechał z dyńką, gryzieniem i taranem, to masz jakieś 30-40% szans, (oczywiście mam 5 PA w fiza).
    Dlatego nie gadaj tutaj jaki VD będzie mocny lub jaki jest, bo widać, że nie masz na ten temat zielonego pojęcia.
    Gram na S3 i dla mnie nie do pomyślenia jest jak widziałem ssa, gdzie 94 barba rozwalił na Arenie 140 VD z epikiem.
    No, ale według takiego gościa jak Ty to VD pewnie trzeba osłabić i barbę podkoksować, mimo że z krawawienia walisz jak młody Bóg, a jeszcze dyńka zwiększa Ci jednorazowo o 40%.
    Barbarzyńca jest jedyną profesją, która ma aż 2 debuffy, które pomagają Ci w zwiększeniu obrażeń Twoich ataków w PvP (Furia i Dyńka).

    Kolejna sprawa – Któryś z “mądrych ludzi” napisał – skoro Otępienie będzie działało jak front kick u Sheeda, to powinno trwać 1 rundę.
    Idąc Twoim rozumowaniem to wtedy po co komu VD na bossach ?
    Zaraz powiesz – No wrzuci szpilę, a zanim łuk to zrobi to minie ruski rok.
    Kolego – Gdyby zmniejszono otępienie do 1 rundy, to ukazu byś nigdy nie zobaczył, a co dopiero zabić jakiegoś bossa tym sposobem.
    Tego debuffa używam w PvP jak i PvE i jest on bezcenny.

    Początkowo VD był koxem, później został osłabiony.
    Uważam, że to dobrze, że VD będzie miał jakieś wynagrodzenie za:
    – niechęć zabierania go na Htage
    – ciągłe obrywanie w PvP
    – dużo Padania
    – Brak Buffów.

    Pozdrawiam i do zobaczenia w grze.

  29. No, może wkocu coś zrobię swoim vd.
    celność w ryca 130 robiliśmy testy… wchodził hak po 10-15 %
    teraz jak rozumiem jedyny def to jego PA plus wiedza?
    I jak bardzo zwiększy się dmg uc z attawą ? Póki co w świnie po 1400~~

  30. Co do reformy i zmian jakie Nas czekają to mam nadzieje, że będą przemyślane i z żadnej klasy nie zrobią albo za bardzo nie osłabia innej.
    Świetny pomysł z tym żeby atakujący i atakowany mieli inne kolorki.
    Ja chciałbym jeszcze jednwgo żeby atakujący nie mógł uciec z walki tak jak jest to na fioletowym polu. Skoro atakuje to niech walczy do końca 🙂
    Pozdro

  31. co wy za brednie opowiadacie ludzie, vd nigdy nie był slaby kwestia eq i ogarniania profy, bylem mnóstwo razy na gorzale z vd również węże i zawsze ta szpila wchodziła, na bosach tez nie było zgrozy np.na volgu, osłabiliście dr tzn. źródło, wzmocniliście vd bo taka jest prawda to co z 3 magikiem tzn mo ? czy macie zamiar coś poprawić np. wrażke, zmniejszenie kosztów czarów w manie bo jeśli mo miał szanse z vd mniej więcej 50/50 to teraz widzę to słabo.

  32. Mam jeszcze na koniec takie małe pytanie
    W jakich konfiguracjach graczy przeprowadzaliście testy
    Wiem, wiem że było ich “mnóstwo” 😉 mnie interesują buildingi przeciwników Jakie były kryteria łaczenia w pary i jak te testy były
    przeprowadzane …to chyba nie jest tajemnica ?

  33. Tak czytam i czytam i martwi mnie jedno jak zwykle, ze MO sie nie zmienia 🙁
    Może i koksi w drużynie, ale czasem trzeba iść gdzieś samemu, i kazda profka ma tę możliwość, a maguś średniolevelowy z racji zerowej obrony nie. Czy nikt tego nie widzi (co oznacza ze mam maga dziada) albo czy kazdy uważa, ze to kara za duze dmg i juz nic więcej do szczęscia magom nie trzeba?

    mag który traci sens gry :/

  34. Mam pytanie
    Jeżeli łucznikowi wpadnie strategiczny strzał i aura zimna to -6pa i w tym samum czasie buff barby na -4pa i osy dr to -3pa skalkulujac to razem 13pa
    35brb 33dr i 37łucznik dali by rade na duszki w 3 ? Jezeli wszystkie te bufy maja na maxa?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *