Launcher, podsumowanie do upka, eventy, nowy skin – Obecnie pracujemy nad… Cz. 208

Tym razem przedstawiamy kilka kwestii, które mamy nadzieję pozytywnie Was zaskoczą. Ma to związek z faktem, że flash niedługo zostanie wyłączony. Flash tak, ale Taern nie… Sprawdźcie też co słychać w temacie eventu Vorlingów. Przed nami Dziady i Hetman Nawałnica. Wisienka na torcie – koncepty i plany co do Broken Ranksowych budynków gildyjnych. Zapraszamy!

Launcher

Wielokrotnie pytaliście: “co będzie z Taernem, gdy wyłączą flasha”? Wychodząc naprzeciw przyszłym problemom, Drygu zakasał rękawy i przygotował klienta do aktualnej wersji gry. Wystarczy pobrać, zainstalować i voila, można pykać w Taern do woli 😉 Wersja standalone jest obecnie w fazie testów i wejdzie do użytku wraz z przyszłym updatem. Nie martwcie się, Drygu wcześniej upewnił się, że nie blokuje nikogo z robotą, więc nie spowoduje to wydłużenia prac nad Broken Ranks.

Główną przewagą wersji standalone jest stabilność działania. FlashPlayer w ostatnich miesiącach czy nawet latach lubił nam robić dziwne niespodzianki. Po update’ach przeglądarki nie chciał się odpalać dopóki nie przeklikaliśmy 5 okienek. Potem atakował nas czarnym ekranem z niewiadomych przyczyn, zmuszając do restartów przeglądarki. Dodatkowo przy zminimalizowaniu okna czy przełączeniu się na inna zakładkę spowalniał swoje działanie 10 razy, co potrafiło spowodować kicka z serwera podczas walki. Wersja standalone powinna rozwiązać wszystkie ww. problemy. Dodatkowo powinna trzymać stabilne 30 fps, nawet przy dużej liczbie graczy na ekranie.

Event Vorlingów

Pytania na temat eventu Vorlingów padają dość często i nie ma się czemu dziwić. Zawsze to nieco inna aktywność, a do tego dobry exp i przedmioty, których normalnie nie da się zdobyć. Już jakiś czas temu pisaliśmy, że pod kątem technicznym nie bardzo mamy możliwość usprawnienia czy optymalizacji wydarzenia. Wspominaliśmy też, że jeśli nie będziemy go już uruchamiać i miałby nie wejść do Broken Ranks w aktualnej formie, to wymyślimy jakąś alternatywę dla spożytkowania cząstek mocy oraz dla samego Mortusa.

Faktem jest, że szkoda byłoby pogrzebać całą włożoną w event pracę. Mieliśmy zatem wybór: zapewnić Mortusowi “prawdziwą śmierć”, albo stworzyć dodatkową aktywność, która może nie będzie wieloosobowym rajdem, ale pozwoli zachować możliwość spuszczenia upiorowi łomotu i wydarcia mu rarów. Wybraliśmy tę drugą opcję 😉

Aktualnie myślimy, aby zrobić z Balora, Dolora, Mooka i Morbusa (minibossy występujące w obecnej wersji) czempionów lotnych (tzw. lotniaków), normalnie pojawiających się na mapach. To właśnie oni strzegliby między innymi części przepisu potrzebnego do wejścia na Mortusa. Dodatkowo rozważamy podpięcie cząstek mocy do istniejących bossów (na poziom 85+) – te również byłyby składnikiem wejścia na instancję. Wiadomo, nie można pozwolić, aby Mortus był farmiony bez litości – on (tak jak i rynek przedmiotów) też musi czasem odetchnąć 😉 Oczywiście wiele może się jeszcze zmienić – to jedynie nasze przemyślenia… Być może będzie też kilka alternatyw “opłaty” (poza cząstkami) u NPC przenoszącego do upiora. A co z wymianą cząstek po pokonaniu Mortusa? Prawdopodobnie zostanie, ale NPC będzie musiał przejść mały lifting. Jeśli macie jakieś pomysły, poza tymi z forum (te mamy już obadane 😉 ), to zapraszamy do komentowania.

Event Dziady i Hetman

Mamy nadzieję, że i w tym roku, z Waszą pomocą, wielu pokutującym duszom uda się wyzwolić z doczesnej półegzystencji. Właściwa część eventu wystartuje 30.10.2020 o godz. 18:00. Zakończy się 31.10.2020 o godz. 23:59 (dokładniej o północy, ale chcemy uniknąć nieporozumień).

Co do poziomów, tutaj nic nie ulegnie zmianie, a zatem pozostajemy przy czterech przedziałach levelowych: 1-40, 41-80, 81-110, 111-140. Zmiany mogą z kolei objąć lokacje i pojawianie się grupek. Biorąc pod uwagę fakt, że w zeszłym roku drużyn mobów było za mało, postanowiliśmy rozszerzyć resp na najwyższych przedziałach i tym samym zwiększyć ich ilość. Jeśli ktoś nigdy nie brał udziału, uczestniczył w evencie dawno temu, albo po prostu pamięć płata mu figle, to TUTAJ mała ściągawka 😉

11.11.2020 o godz. 10:00 na serwerach pojawi się Hetman Nawałnica wraz ze swoim asortymentem. W dalszą drogę ruszy 16.11. o godz. 10:00. Flagi i skrzydła znikną miesiąc po przybyciu Hetmana, czyli 11.12.2020.

Update

Często pytacie o datę aktualizacji i co planujemy wgrać. Nie mamy jeszcze zaplanowanej konkretnej daty, ale – o ile nic nie stanie nam na drodze – chcemy zrobić update w ciągu najbliższych czterech tygodni. Postanowiliśmy uporządkować kwestie, które opisywaliśmy na blogu, a o których myślimy w ramach najbliższej aktualizacji. Poniżej lista zatwierdzonych zmian oraz tych, które czekają na doszlifowanie i akceptację.

Zmiany zatwierdzone i zamknięte:

  • Lifting rarów: Alendry, Groza Seleny, Ziraki, Cień Tarula, Disolver, Aquariusy, Virveny (4 punkty resa fizycznego zostaną odjęte od spodni i dodane do butów), Obroża Władcy. Już istniejące przedmioty zostaną również zmienione na ich nowe wersje. W przypadku gwiazdkowych statystyki zostaną dodane do statystyk, które posiadają obecnie.
  • Lifting instancji Komandora (modyfikacja resów, hp, poziomów umiejętności i taktyk u poszczególnych mobów, zmniejszenie ilości żrących Utorów potrzebnych do eventu i dodanie nagrody za event).
  • Lifting opisów efektów w walce + drobne poprawki w innych opisach.
  • Dostosowanie droprate’u z instancji Tarula do obecnych standardów ubijalności na serwerach polskich – droprate z tej instancji był ustalany przy założeniu o wiele niższej ubijalności niż jest obecnie, co mocno odbija się na rynku, powodując przesyt i spadek wartości niektórych przedmiotów. Nadal szansa na drop będzie najwyższa w grze, jednak nie tak drastycznie jak do tej pory.

Kwestie jeszcze niezatwierdzone, które chcemy zawrzeć w aktualizacji:

  • Nowe Wzmocnienie Druida oraz Kontrola Oddechu i Uniki Sheeda (vide: ostatni blog).
  • W związku ze zmianami obniżenie bazowego zużycia kondycji w Uderzeniu druida oraz w umiejętnościach Sheeda.
  • Zmiana działania bonusu “Regeneracja w walce” – obecnie bonus jest liczony z wartości podstawowej 5% (czyli np. 20% regeneracji w praktyce daje 1%). Po zmianie działanie ma być oparte na dodawaniu.
  • Szybkie Cięcie Rycerza: obecnie testujemy wersję, w której Rycerz może osiągnąć wyższy pułap dmg oraz wspomóc drużynę efektem “Uszkodzony pancerz” tylko wtedy, gdy nie posiada założonej tarczy. Dmg z tej umiejętności byłby liczony bardziej z siły niż ze zręczności. Jesteśmy na etapie testów i dobierania wartości, jednak nie obiecujemy, że ta zmiana wejdzie – obecne testy wykazały, że różnica pomiędzy Potężnym a nową umiejętnością jest albo zbyt niska, by warto było w nią mocno inwestować, albo na tyle wysoka, że Rycerz mógłby z powodzeniem zastąpić Barbarzyńcę w drużynie. Ani jednej, ani drugiej sytuacji nie chcemy. 😉
  • Zmiana rodzaju obrażeń Uderzenia u Druida oraz Podpalenia u Maga Ognia na magiczne.
  • Lifting setów – po aktualizacji bonus obrażeń fizycznych dla magów stałby się zupełnie bezużyteczny, a regeneracja polegająca na dodawaniu procentów przekozacka, dlatego też musieliśmy na warsztat wziąć sety. Przy okazji przejrzeliśmy całość, zastanawiając się nad reworkiem najmniej użytecznych bonusów. Doszliśmy do wniosku, że wartości regeneracji należy podnieść, by ich działanie było bardziej widoczne – po zmianie Resztki Reffa, Żądło Bogów i Ostrze Równowagi będą posiadać nie 12% lecz 2% bonusu, przy czym to 2% w nowym systemie będzie równało się 40% w starym. Inne propozycje, które padły i chcemy przetestować:
    a) Gniew Żywiołów – zamiana modyfikatora fizycznego na regenerację many (2%).
    b) Ostrze Równowagi – dodanie regeneracji kondycji (2%)
    c) Oko Bogów – zamiana modyfikatora trafień fizycznych na podwójny atak (5%).
    d) Zasłona Śmierci – zamiana przełamania dymków na podwójny atak (5%).
    e) Pancerz Żywiołów – zamiana przełamania dymków na regenerację many (2%).
    f) Pancerz Nieśmiertelności – zamiana rozproszenia holma na szansę na uderzenie krytyczne (8%).
    g) Pocałunek Miliona Gwiazd – zamiana skoku farida na szansę na uderzenie krytyczne (8%) oraz modyfikatora obrażeń fizycznych na modyfikator trafień dystansowych (15%).

Może jeszcze jakiś set wymaga liftingu? Jesteśmy otwarci na sugestie.

Upominek

Jak widać, na tapecie same duże tematy, więc nieco rozluźnijmy atmosferę. Wraz z wersją standalone myślimy, żeby podarować Wam nowy skin w ramach upominku. Niebawem postaramy się przedstawić koncept przedmiotu 😉

Blog po angielsku

Już od jakiegoś czasu przymierzaliśmy się do tłumaczenia wpisów i jak widać choćby po zakładce w górnym menu (nie licząc małego nieporozumienia z FAQ BR po angielsku 😉 ), przyszła na to pora. Tym bardziej, że udało się poczynić pewne kroki organizacyjne, aby usprawnić cały proces tworzenia bloga, co patrząc po reakcjach na ostatnie dwa wpisy chyba zdaje egzamin. W zamyśle, anglojęzyczna wersja ma pojawiać się w tym samym czasie, co polska. Trzymajcie kciuki!

Co piszczy w Broken Ranks?

Jeśli chodzi o prace nad Broken Ranks, to nadal czekamy na feedback od Try Evidence, dzięki czemu będziemy mogli zająć się najbardziej problematycznymi kwestiami, tym samym znacznie zbliżając się do szerszych play-testów. Skupimy się dziś na przedstawieniu postępów w pracy nad siedzibami GIldii, które zapewne leżą w sferze zainteresowań większości z Was.

Siedziba Gildii

Gildia to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w Taernie. Teleportacja, buffki, depozyt, zwierzaki – powodów do wizyt jest wiele. Jak wspomnieliśmy na poprzednich blogach, prace nad ilustracjami trwają. Chcemy, by tak ważny element gry wizualnie prezentował się bardzo dobrze i jednocześnie posiadał intuicyjny interfejs, w którym łatwo jest się odnaleźć. Niektóre koncepty nabrały już kształtów i kolorów. Nie są to jeszcze wersje ostateczne, jednak zbliżamy się do dopięcia tematu na ostatni guzik.

Pierwsze, co widzimy po wejściu do gildii to… jak wygląda gildia. 😉 Rozkład budynków i poziom ich zaawansowania jest widoczny od razu już w 2d i z tego nie rezygnujemy – nadal gildia będzie się rozwijała także wizualnie.

Jednak nie będzie to już płaski obrazek, ale głęboka, trójwymiarowa grafika, którą będzie można podziwiać niekoniecznie tylko z przodu.

Świątynia

Świątynia błogosławieństw nabrała zupełnie nowego charakteru. Zdecydowaliśmy się odejść od nieco “sklepowego” wyglądu z 2d na rzecz prawdziwej świątyni, w której klimat buduje wnętrze i przebywająca w nim bogini. Ważnym elementem w koncepcji było rozmieszczenie buffków – ich ułożenie powinno być jak najbardziej przejrzyste, a jednocześnie dobrze wpasowywać się w kompozycję. Początkowo padały więc różne propozycje:

Sam posąg bogini również powstał w kilku wersjach. Ogólną koncepcję trzeba bowiem uzupełnić o detal. Ułożenie ciała i rąk, ubiór, włosy, trzymane przedmioty – to wszystko wymaga jeszcze szlifów. Ostatecznej wersji posągu jeszcze nie wybraliśmy, jednak pewnie sami przyznacie, że ciężko się zdecydować. 😉

Zaawansowany koncept nowej świątyni prezentuje się następująco:

Teleport

Kolejnym konceptem jest wnętrze wieży teleportacji. W przypadku tego budynku musieliśmy wziąć pod uwagę fakt, że w przyszłości mogą pojawić się kolejne lokacje do wyboru. Nie mogliśmy więc całkowicie zamknąć sobie drogi rozwoju kompozycją, tylko pozostawić miejsce i możliwości na dodanie czegoś nowego. Stąd propozycja unoszących się w przestrzeni zwierciadeł. Stwierdziliśmy też, że należy “umagicznić” wnętrze tego budynku i zamieniliśmy dość zwyczajny łuk na prawdziwy portal.

Klatki

Dla miłośników zwierzaków ważne jest zapewne miejsce, w którym mieszkają ich ulubieńcy – ono również doczekało się znacznego odświeżenia. Nareszcie wynieśliśmy nieużywane klatki, zamówiliśmy trzy nowe i zrobiliśmy lekki remont.

Depozyt

Na sam koniec zostawiliśmy depozyt. Nieco problematyczna okazała się funkcja, która weszła do 2D stosunkowo niedawno – możliwość rozszerzania miejsca w skrzynkach. Przed tą zmianą logika była dość prosta: mała skrzynka = mało miejsca, duża skrzynka = dużo miejsca. Obecnie tej logiki nie ma – można mieć malutką skrzyneczkę pojemniejszą niż klapa w podłodze. 😉 Chcemy więc w ilustracji nieco zatuszować ich wielkość. Pojawiły się więc propozycje oparte na zabawie perspektywą, ale też np. koncepcja depozytów jako tuneli.

Warto zaznaczyć, że chcemy wzmocnić wizualny aspekt rozbudowy we wnętrzach budynków. W 2D jest on dość minimalistyczny i polega raczej na odsłanianiu się kolejnych możliwości, np. buffków i lokacji. W 3D będziemy dążyć do tego, by budynek rozwijał się wraz z gildią – by miał coraz ładniejsze elementy, ciekawsze zdobienia, a jakość materiałów, z których jest zbudowany, była coraz lepsza. Nie wiemy, czy opcja ta będzie dostępna już na premierę, jednak tworzymy koncepty w ten sposób, by uwzględniały taką możliwość.

A właśnie, niemal byśmy zapomnieli… Wysłaliśmy kolejną porcję ankiet, które pomogą nam poznać Was i Wasze preferencje, za których rzetelne wypełnienie otrzymacie platynę 😉 Niebawem zostaną wysłane również do graczy serwera angielskiego. Dziękujemy!

146 thoughts on “Launcher, podsumowanie do upka, eventy, nowy skin – Obecnie pracujemy nad… Cz. 208

  1. Ilustracje są dosyć interesujące i przyjemne dla oka, ale dla mnie (i pewnie wielu kanclerzy też) ważniejsza, a może najważniejsza zmiana to ta niewidoczna na obrazkach, czyli reorganizacja działania gildii, począwszy od wzmocnienia uprawnień kanclerza, przez zwiększenie wpływu przynależnosci do gildii i współpracy międzygildyjnych, a skończywszy na uregulowaniu problemów z petami, ich karmieniem i odsyłaniem. Oraz podliczaniem składek.
    To bardzo ważne, niech piękne obrazki nie bedą celem samym w sobie, proszę 🙂

    • Powinna być dodana opcja blokowania poszczególnych budynków dla graczy, którzy oszukują ze składkami, czasami nie chcemy kogoś od razu wywalać, tylko dać mu jeszcze szansę na poprawę, jak zobaczy, że nie może korzystać z teleportu / świątyni to szybciej ureguluje składki 🙂

  2. Aquariusy, Virveny (4 punkty resa fizycznego zostaną odjęte od spodni i dodane do butów), o co chodzi z tym zdaniem? Chodzi o to, że z aqua odejmie się 4 resa i doda virvenom 4 resa?

  3. A co z BB? Nic go nie ruszacie… Po co dajecie nerfy innym postacią jak je poźniej bafujecie… Ruszcie coś z tematem barby bo ok lvl 100 nie jest użyteczny wgl.

      • Tragedia, dziś widziałem sh 75 lvl na losach xD można można :D, ja na bb na 104 nie byłem nigdy bo lvl za mały mam i DMG jak mi piszą :D. Gdyby nie ograniczenie lvl na beirn to rycki małe by już latały… Taka profa jak bb to na morane to się nie doczekać 😀 wbijesz 110 i wtedy los i los nic innego 😀

          • zbierasz 2x bb,2x ryc+sh i expisz na trolach lub lempo,
            Jak masz na tym bb z 500-550 sily to na losach z sh( wymagany podwojny debuff) poradzisz sobie na spokojnie, polecam zbierac samemu pt a nie tylko szukac

    • Granie DMG jest najprzyjemniejsze ze względu na wysokie obrażenia, ale coś za coś, lepsi bb farmią lempo z ryckami we 2 i wcale nie idzie im to gorzej niż MO, a jak komuś lempo nie pasuje to może v1 męczyć albo ivravrule , znajomy MO wbił na ivravrulu bez alta 5lv w 6dni, da się? da się, tylko trochę myśleć i działać a nie zrzędzić.(mf kosztują, ale na rarach i tak się zarobi z tej insty)

  4. Rozumiem sheed bez tarczy, łuk też spoko ale rycerz bez tarczy ???? tego jeszcze nie widziałem ???? a co z faktem że vd i dr praktycznie bardziej na opłacalne bieganie ze smugą? (epik u vd ma teraz mniejszy dmg)

    Zaczynam się bać co będziecie wymyślać w BR gdy będziecie mieli dużo czasu ????

    W każdym razie powodzenia i aby bez problemu jak najszybciej do otwartej bety BR ????

  5. Regeneracja w walce, jak to teraz ma działać? Co znaczy “Po zmianie działanie ma być oparte na dodawaniu.”? Teraz jest 5% z ogólnej wartości kondy/many, a jak to ma mniej więcej wyglądać w przyszłości?

    • Podstawowa regeneracja pozostaje taka jaka była, czyli 5%. Tylko sposób działania bonusu regeneracji (z buffka z gildii/eq) zostanie zmieniony.
      Przykładowo 20% bonusu regeneracji obecnie liczone jest tak:
      5% + (20% z 5%) = 5% +1% = 6%
      Po zmianie 20% bonusu regeneracji będzie liczone tak:
      5% + 20% = 25%

    • Noo, przydałaby się zmiana :3 Wgl, miałem nadzieję, że będzie nieco więcej na temat wyrównania przydatności mo i bb na bossach no ale cóż, chyba nie można wymagać zbyt wiele :/

        • Z tym się zgodzę, Barba więcej klepie jak mosiek. Oczywiście znajdą się zwolennicy korka i różnicy w podwójnych, ale różnica w DMG prawie dwukrotna to dość duża rozbieżność

  6. I Btw kiedy odbierzecie smuge dr/vd?
    Jakos sh uk muszą ściągać tarcze.
    Ale co tam z postaciami magicznymi lepiej zajmijmy się unikami wzmocnieniem.

    • zaprojektowali tarczę specjalnie dla magicznych… ale nie podoba ci się że magiczni je noszą… biegaj w drużynach bez vd i dr, zwłaszcza bez druida – nie będzie ci smuga u dr przeszkadzać

  7. Chciałbym powiedzieć, że nie mam żalu do tego, że jeszcze nie ma 3D. Zrozumiałem już w 2017, że nie wyjdzie za szybko, ALE- balansowanie tej gry idzie wam jak krew z nosa a to jest cholernie ważna rzecz. Np. dość nie dawno uk dostał spięcie zamiast ts. W końcu przestał latać z wiaderkiem piasku – super. Zmieńcie nazwę ryca na paladyn bo umrę na śmierć – jakim cudem postać fizyczna ładuje na początku w wiedzę to ja nie wiem. Nowi gracze będą mieli mindfuck’a jak pomyślą sobie “O, rycerz, to taki bruiser”, a się okaże że jest paladynem od dostawania w łeb i buffowania. Fajnie, że łuk już nie jest piasko-sypiarką, ale do ryca to mam poważne zastrzeżenia. Wystarczy zmienić nazwę… albo całą postać i jak już rycowi da się skille odpowiednie dla ryca to zobaczycie, że zostanie wam 6 skilli akurat, żeby zrobić paladyna.

    Zacznijcie balansować tę grę, zróbcie normalny open server do testowania zmian. Jeżeli gra nie będzie pod względem balansu dobrze zrobiona to znowu będzie taką o “giereczką”. Dobrze, że okładka ładna tylko jeszcze zawartość ważna. Zmiany trwają masakrycznie długo. Boicie się cokolwiek dodać, bo to może być silne lub zniszczyć balans. Jeżeli za silne – a fajne – to nie należy się tego bać tylko to zbalansować i żeby zostało. Pomyślcie tylko- zmiana np u łucznika do gradu strzał dodać debuff “popłoch”, no bo trzeba spod gradu uciekać, ale dlaczego dawać to łucznikowi przecież jest zbalansowany. Otóż dlatego, że gra ruszy. Wy będziecie mieli robotę z balansowaniem nowej umiejętności i siły mobów ogólnie (bo nowe rzeczy powinny być wprowadzone też do innych postaci) to pojawi się więcej miejsca na strategię i na użycie danych umiejętności. Już nie będzie *pju pju pju* wiemy co robić debuff w tego, def 5/5/5 i jazda tylko, żeby walka wymagała pomyślunku.

    No i tego – fajne te rysuneczki, Pozdro.

  8. Zmiany tu, zmiany tam, mosiek wciąż ma własność Beirn, double dps w Luga vs barb, preferowany na admie we 4, turbomaszyna w farmieniu wszystkiego hajs, psycho, 8/9 przydatnych umek zeby nie powiedziec 9, podczas gdy barbowie 5/9. Osobiście proponuje dodać to rozbicie pancerza do rycerza i usunąć klasę barbarzyńcy i pozamieniać ich wszystkich na magów ognia, obstawiam ze większość przyjmie to z pocałowaniem ręki, szczególnie nieepikowi. Współczuje wam cierniowcy.

  9. Czy w związku z zamianą uderzenia mod fiz => mod mag będzie osłabiany bazowy dmg? Jeżeli tak, to jak to będzie rozwiązane na małych poziomach w związku z tym, że do obroży władcy nie ma żadnego modyfikatora?

  10. Cieszę się, że macie zamiar rozszerzyć resp grupek na hlvl, bo w obecnej sytuacji pewnie ilość graczy biorących w nim udział będzie wyższa niż w ubiegłych latach.
    Ale skoro nie ma wzmianki o zmianie receptur części flaszek, a Lombard raczej się nie pojawi, to czy byłaby możliwość dodania do puli nagród także flaszek mocy?

  11. Mam pytanie mianowicie co będzie z graczami “mobilnymi” czy aplikacja standalone będzie dostępna na androida/IOS? z tego co zauwazylem jest sporo graczy mobilnych którzy nie chcą/Nie mogą grac na pc a skoro przez przeglądarkę nie bedzie mozna juz grac to taki gracz bedzie wykluczony z gry do czasu premiery czyż nie? (gdzies czytalem ze na premierę nie bedzie aplikacji na androida/ios wiec chyba troche będzie trzeba czekać?)

    • Jeśli chodzi o obecną wersję gry i klienta do niej, to nie ma stricte mobilnej wersji. Przeglądarki typu Puffin, o ile wiadomo, mogą działać nadal.

        • Jesteś mobilnym graczem, więc pewnie wiesz, że Puffin był przykładem (“typu Puffin”). No i nikt nie mówił o kroku w kierunku IOS z naszej strony, w kontekście launchera aktualnej wersji. A Dolphin?

  12. Zmarnowałem miesiąc na farmienie kasy na smuge 5g+7 po to żeby przy pseudo balansie mi to zabrali, bo jak sh stoi w kilu na unikach na moranie kilka rund to przecież dla solidarności trzeba zabrać smuge klasom magicznym gdzie wiedzy i reszty stat w smudze nie zastąpi mi żaden kijek. Jeszcze ten nerf wzmocnienia. Kolejny powód żeby latać na hossy 2x mo bez barby. Złe czasy nadchodzą dla taernu.

  13. To jak będzie działać ta nowa kontrolka bo z tego co piszecie to będzie gówno warta. Klient gry spoko (wiadomo ze 3d będzie za lat kilka). Może podajcie jakiś wzór na nowe KO ile to niby ona będzie regenerowac (czy to będzie kolejny bezużyteczny skil jak I uniki?)

      • Tak to już jest, jak ktoś gra to marudzi na swoją profkę, gdyby sam grał czymś innym i patrzył na SH to by na 99% pisał to samo co ty 🙂 uniki są kozackie i nie rozumiem narzekania na te umkę, BB ma prędzej coś do narzekania na kilka “bez użytecznych” umiejętności a nie SH…

  14. Jak już tak bardzo się wcielacie w modyfikacje pięknej Gildii, wrzućcie może film od Viposa z poradnikiem do własnie Gildii, fajnie tam opisuje co i jak pokolei, dla nowych graczy w sam raz i nie tylko. Sam o kilku rzeczach nie wiedziałem 😛

  15. NIESPRAWIEDLIWE uważam jest to że mam w secie miałby mieć 8 % krytyka gdzie ma broń po liftingu na 65 z krytykiem. Sh też ma broń na krytyk. Ale jednak nie możecie tak dodawać krytykow magowi ognia to za dużo. Wyciagnie z byle bronia więcej niż lucznik z epikiem. 4% ale nie 8. Inaczej należą się 3 wersje gjolmaru bataguru i fangi żeby jest mógł sobie wybrac krytyki. Tak nie robicie…..

    • DMG to DMG, ale bądźmy poważni… ilu ludzi złoży cały set na 100lv? nawet biorąc pod uwagę, że jest dobry to i tak będzie to garstka ludzi, ponieważ jest drogi i się nie opłaca przy rarach.

      • Łuk z virralem idzie na turniej z mo z egzekutorem. Nie faworyzuje luka…. wyimaginujcie sobie barbe jeśli łatwiej. Ta różnica jest do końca i jeszcze ma być podwyzszana na 100. Set ma każdemu dawać to samo. Set nie ma być po to żeby debufer lepiej debufowal. Set na 50 po to nie jest ani na 20. Ma być power i powinien być rozdany w miare rozsadnie, a nie znów magom ognia….

        • No ja uważam inaczej, każdy ma swoją rolę. Dmg ma mieć Dmg a buffer ma bufac I trafiać bo od tego jest. Fajnie jakby profa była bardziej uniwersalna ale wybierając profe decydujesz co będziesz docelowo i trzeba się z tym pogodzić.

          • niezupelnie kazdy ma swoja role. Kazda profa ma swoj styl ale nie role. Ryc moze bufac moze byc. Narzucenie tej roli spowoduje nude do pozygania.. lepiej nie

  16. Polecałbym wziąć na warsztat ortasis i drobis bo troszkę również ssą jak na itemy, które mają być “top”, aktualnie na mo ortasis opłaca się zakładać tylko na maheta i tarula(same bossy) bo mod dmg(9,1% moda dmg przy wliczeniu inki) z voguruna i taniość w ulepszaniu go dodaje więcej niż te trochę stat.

  17. W sumie to nie wiem co można popsuć u vd i tak ciężko wbić debufy na morce. Ludzie chcą nerfa vd a sami na tym ucierpia na instancjach a potem nie płaczcie ze brak szpili itp

  18. Kogo to obchodzi czy coś ciężko jest do wbicia, wszystkim jest ciężko , zwłaszcza po tych zmianach Nie potrafię zrozumieć dlaczego zmiany dotknęły części graczy a tych grających na Vd już nie Skoro pisali się na zmiany to każdy jednakowo powinien być nerfiony a nie wyrywkowo… Dlaczego innym narzuca się styl gry a takim Vd już nie, dla mnie to patologiczna sytuacja , tak samo jak odebranie jednym profesją możliwości grania bez tarczy i malusa Jak wszyscy to wszyscy a nie że jednym się narzuca coś a inne profesje śmieją się że one dalej mogą sobie latać tak jak dawniej, masakra

  19. Skoro tak się boją ruszać tego vd to niech dodadzą na łuku-zabójczy strzał, na shedzie zabójczego kopniaka co też tak samo ciężko było by wbić jak ukazanie i będzie okey , bo jak na tą chwilę jest bardzo nie okey.

      • Czemu niby Vd pod tym względem miałby się wyróżniać skoro upodobnili łuka i sheda rozbijając im umiejętności Teraz wszyscy debuferzy pełnią tą samą role -debufują , dlaczego tylko jedna profa debufująca miała by mieć możliwość ukazywania kogoś w rundę a dwie pozostałe profy muszą się natrudzić bez możliwości zabicia bosa , przeciwnika w tak samym czasie jak vd Dla mnie to w tym momencie utrudnienie i nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie debuferzy mieli by konkurować z Vd z ukazem na czele które jest na 6 rund?- śmiechu warte…

    • Niech dadzą VD przeżywalność sheeda i zrobią dymki na blisko/dystans (tylko na debuffy żeby nie szkodzić innym klasom) i mamy deal

      • Na urokach są dymki, ponieważ to atak, który idzie przed wszystkimi atakami – możesz zrobić z przeciwnika warzywo zanim wykona jakiekolwiek akcje; zanim zmniejszy twoje % na atak itd.

      • pokazesz jak wbijasz lalke na 2 pa komus kto ma 5 pa w uroki na mniej niz 50% i mozna pomyslaec o dymkach. W ogole powinno dymki sie zlikwidowac a defa uzaleznic od zrecznosci i ciul. Tak można chociaż balansować. A nie z vd 3 sklepowki z mo 3 sklepowki a z sh mozna sie juz bic z 3 psycho 0.0. Jak tu takie warianty godzic ? Sie nie da,

  20. Chciałbym zaproponowac też inna rzecz. Set setem na 100. Ale ma chorendalna wade. Po pierwsze zdjac jeden item to ma się 60% i 2 efekty mniej. Co jest już bezsensem noszenia go od takiego momemtu. 4 itemy też nie mają już zadnego lepszego efektu do rarow, a to trochę brutalne. Co gdyby 4 części setow dawały 100% stat, a ostatnia te dwa najwazniejsze efekty? Wtedy można chociaż zamienic w razie potrzeby jakiś item na lepszego resa albo coś nie tracac wszystkiego. Ludzie też chętniej by zakladali 3 lub 4 części, a nie 5 koniecznie.

  21. Poprzednio był nerf postaci typu dr ryc sh. Teraz znowu poprawiacie ich rozumie to, ale czy beda ruszamy inne profy bo jak widzę to jakbyscie już temat delikatnie zamknęli i robili coś nowego. A były słowa o umkach innych u barby, miały być zmiany w unikach u sh itp i cisza jest. Co do lanchera nie lepiej zrobić swój lanchera na tele zamiast używać puffina?

    • No, wiadomo od lockdown’u że nie będzie w tym roku. Na początku roku chyba pisali że może będzie zamknięta beta w grudniu. Więc oni wiedzieli i gracze też ;v a przynajmniej ci którzy czytają

  22. No i co tu pisać 3d w tym roku nie będzie A więc robię sobie wolne od tej gry wrócę na BR o ile nie będę już za stary narka

  23. pozdrawiam barby ktore sa dalej sciekami w tej gierce, kazda profa dostaje jakis lifting na + a barba stoi i stoi od paru lat zmienilo sie tylko to ze furia jest na 2 pa XDD
    0 slota na bosy w przedzialach 80-109 ( jedynie modla i valdek XD)
    w pvp najgorsza klasa postaci na wyzszym lvl 🙂
    1 skil od dr uniemozliwia robienie co kolwiek ktory i tak jest wbic w bb bardzo latwo 🙂
    brawo jeszcze dajcie rycowi wiekszy dmg zeby tylko sie latalo teraz na 2 rycki ;DD
    bb to smietnika

    • Zmiany u barby to min.:
      -Zmniejszenie wymaganych PA na grubo i furii
      -Zwiększenie ilości resów jakie daje gruboskórność
      -Zwiększenie znaczne obrażeń zadawanych bez rycka(podwyższenie podstawowego dmg)
      Do tego dodać można, że konkurent BB został znerfiony(tj. MO), także pozdrawiam pana płaczka i uświadamiam, że jak się ma nupską postać(słabą w kwestii eq i ulep) i jej nie ogarnia to będzie się gównem nie ważne czym grasz. Pozdrówko

      • no niezle dojebales zmiany jak skurwysyn normalnie latam w 3 epikach na zmiane po tych nerfach, wiesz co tak naprawde daly te zmiany? gowno i nic wiecej jedyne co sie przydaje to 1 pa w zapasie po furii, zwikszenie ZNACZNIE ( XDD?) obrazen zadawanych bez rycka dostala kazda postac XDD i pozatym wiele osob ktore graja duzo lat w ta gre wypowiadaly sie ze nie odczuly roznicy w dmg a tak btw gram bb 135 full eq do morany +8/9 😉 wiec nie wciskaj ludziom kitu tylko dlatego ze grasz mosiem 😉

  24. Witam mam kilka pytan , macie zamiar usprawnic potanie petow typu klikniecie peta gdzie obecnie trzeba przeciagac poty na male ikonki a takowy pet klikniety otworzy sie na nasza obecna postac w eqipunku i mozna bd go sprawniej potac taki mam pomysly , drugie czy dacie jakas mozliwosc zwiekszenia wrzucania zarcia dla petow niektore tyle żra ze kilka kilka nascie godzin i jedzenia nie ma i pety zdychaja ,

  25. Rekt
    on 15 October, 2020 at 8:27 pm said:
    I niech zmienia luka i sh w vd. Po co maja sie roznic.

    Reply ↓
    avatar
    Benshen
    on 16 October, 2020 at 4:20 am said:
    Czemu niby Vd pod tym względem miałby się wyróżniać skoro upodobnili łuka i sheda rozbijając im umiejętności Teraz wszyscy debuferzy pełnią tą samą role -debufują , dlaczego tylko jedna profa debufująca miała by mieć możliwość ukazywania kogoś w rundę a dwie pozostałe profy muszą się natrudzić bez możliwości zabicia bosa , przeciwnika w tak samym czasie jak vd Dla mnie to w tym momencie utrudnienie i nie wyobrażam sobie sytuacji gdzie debuferzy mieli by konkurować z Vd z ukazem na czele które jest na 6 rund?- śmiechu warte…

  26. Wymyślanie na siłę z czterema unikami , na korki od druida albo na ukaz od vd faktycznie idealne rozwiązanie , nic tylko pozazdrościć takim pomysłom , zastanawiam się tylko czy to się dzieje na prawdę i chyba z tego co widzę to sam Drygu nie ma pojęcia o zaistniałych zmianach Jak ma to niech sam napiszę nam dlaczego jednym narzuca się nowy styl gry a inni grają sobie po staremu, bo tego nie potrafię zrozumieć najbardziej..

    • Żadna zmiana nie jest wprowadzana bez wiedzy i pełnej zgody Dryga. Nie ma opcji, żeby do gry weszło coś, o czym nie wie (oczywiście pominąwszy bugi :D).

      • No to może i wie ale ma tyle spraw na głowie związanych z grą że nie do końca zdaje sobie z tego sprawę jak ostatnio bardzo popsuł ją swoimi swoimi decyzjami..Zabierając możliwość grania itemami w które ludzie poświecili nie tylko pieniądze ale i setki godzin siedząc w nudnej gawrze nie dając nic w zamian to dla mnie to czysta patologiczna sytuacja z którą nie mogę i już się pewnie nie pogodzę..

        • I np nie zauważył jak po omacku robią zmiany w SHD, raz podnoszą zużycie kondycji raz będą zmniejszać przy zmianach w unikach i ko, co będzie następnym razem? strach pomyśleć

          • Strach pomyśleć że nie ma już z nami Desacreda Jedyny co miał głowę na karku i który robił coś dla graczy pozytywnego a nie żeby wyrządzać im krzywdy.

          • Benshen, gdybyś tylko obejrzał jego filmik to zmieniłbyś zdanie, wszystkich mocno znerfił, a sh zostawił jak zostawił byleby go nie znerfić. Gdyby on nie odszedł to łucznik nigdy by nie byłby dystansowy, bo dobrze wiedział, że mógł stracić monopol na slot xD

  27. Hejka, mam pytanie wzgledem Gildii, czy byscie mogli dodac w aktualnej wersji (2d) zeby na pierwszej stronie Gildii po kliknieciu na jej ikonie pokazywalo ilosc zarcia dla petow? Mala zmianka a jednak przydatna 🙂

  28. Dalej nie potrafię zrozumieć Waszych kroków. Jeżeli chodzi o całe te zamieszanie o wypuszczenie wersji 3D to moim zdaniem Taern zyskuje popularność będąc w 2D, gra teraz wygląda po prostu ciekawie, fajnie, oryginalnie. Przechodząc na wersje 3D z jednej strony będziemy na czasie, nie zostaniemy w tyle za konkurencją ale z drugiej strony dostaniemy bardzo podobny wygląd jak w innych grach. Może wystarczyłoby tylko zmienić niektóre lokacje, np wnętrza budynków, Gildie; a nie od razu wszystko? Gildie wyglądają bardzo ładnie, natomiast co do map, podobne do innych gier pod względem designu. Druga bardzo denerwująca mnie i zapewne nie tylko mnie sprawa to to uporczywe ciągłe mieszanie w postaciach i eq. Są rzeczy które naprawdę wymagały zmiany OD DAWNA, np Attawa; a została zmieniona niedawno, teraz zmieniacie różne itemy, sety, mącicie we wszystkim, zmieniacie umiejętności postaci – PO CO? Są rzeczy które faktycznie, wymagają zmian ale nie wszystko.. Czy Wy nie zrobicie w ten sposób całkiem nowej gry, czemu?? Czy nie idzie to wszystko za daleko? Im więcej zmian, tym mi, i nie tylko mi odechciewa się gry. To nie jest już to, co było kiedyś. A prolog? A nasz tutorial, czyli pierwsze zetknięcia nowych graczy z grą? Może jakieś konkretniejsze reklamy gry? Może warto byłoby się przyjrzeć pracy ekipy, moderatorów? Taern był fajną grą przed wprowadzaniem ogromnej ilości zmian, wtedy kto ją polubił to grał, a teraz? Taern ciągle się zmienia tak bardzo, że ludzie którzy poświęcili więcej czasu na tę grę, maja wysokie lvle po prostu kończą grać.
    Sam nie wiem co mam o tym myśleć. Jak widać trochę chaotycznie :p

  29. Ja uważam że o wiele więcej ludzi by grało w tą grę gdyby na spokojnie mozna by było grać solo. Wiem gra jest nastawiona na kooperacje .Bez proszenia się wiecznie o pomoc w misji nie mowiąc o bosach jak nie masz swojego składu.
    Drugą rzeczą która wg mnie moglibyście wprowadzić to automatyczne leczenie gdy chodzimy po mapie bez specjalnego stawania i czekania na odnowienie zasobów.
    o balansie już kazdy mówił wiec nie będę się powtarzał

    • Ooo, gra solo, tak? Chcesz, żeby nikt już się do siebie nie odzywał w taernie?

      Ja bym chciał.

      A tak na poważnie ta gra jest tak denerwująca solo i zależna od innych graczy, że chce się umrzeć. Nie ma nic, ciekawego do robienia solo bo nawet do questów musisz kogoś szukać. I tutaj chciałbym zadać poważne zadanie:

      CO ZA TĘGI ŁEB WYMYŚLIŁ ŻEBY W Q NA 85LVL LATAĆ PO ZAMARZNIĘTYM JEZIORZE I SZUKAĆ 3 ZIMOWYCH TROLLI, KTÓRE ZARAZ KTOŚ PODWALI?

  30. Ja tam uważam ze taern kleknie bedac w 3d z kilku powodów. Aktualnie gramy w taerna afk wszyscy. Jak ktoś nie gra polecam sprobować. Jest to taka gra dodatkowa do innch form spedzania czasu przy kopmie… coś jak gry na telefonie 3D tutaj nie wniesie nic nowego w tej materii. Nowy serwer spowoduje że zaden gracz nie zacznie na starych. Wiec wszyscy ktorzy teraz bawimy sie na tolonor i ostlor zdechniemy z braku jakiegokolwiek popytu na cokolwiek:D. Wymrą 2 serwery zrobi się jeden nowy. Jednakże. Noywch nie przyjdzie tyle co jest juz starych, a oni nie zaczna od nowa. Więc krótko mówiąc bedzie krucho

  31. Krążą pogłoski o tym ”czy powstanie nowy serwer ” Oczywiście domyślam się że, nie wejdzie on równo z nadejściem 3D lecz czy macie cos takiego na uwadze? Wielu graczy czeka za stworzeniem nowej postaci i czeka właśnie do momentu powstania 3D i wyprowadzeniu nowego serwera bo jak wiadomo od 0 zawsze łatwiej na nowym serwerze.
    Czekam na odpowiedź tak/nie 😀 chyba że będzie dobrze wytłumaczone

  32. Spoko spoko, według mnie nie powinniście aż tak skupiać się na JEDNEJ umiejętności rycerza tylko na np Rozkazie (który jest 100% słabszy niż poprzedni xD), poświęceniu ( nie wiadomo teraz czy to buf czy debuf dla sojusznika XD).

    • Im ciężko pojąć że mogą zmieniać więcej niż 1 umiejętność naraz, a to dziwne bo wcześniej zmieniali jak poæbani.

  33. Właśnie czy launcher będzie działał na telefonie , to że nie ma taernu do pobrania na urządzenia mobilne jest już mega słabe , na puffinie w taern gra się tragicznie , a flasha na androida dla aktualnych wersji nie ma , dlatego będę wdzięczny jeśli ktoś odpowie na moje pytanie

  34. Czyli na 3d nie mamy co liczyć za naszego życia? Miałem nadzieję że jednak zepniecie się w sobie i wypuścicie gdy flash wygaśnie :/

  35. Mam pytanie trochę nie na temat propo umki “odwrócenia” .
    Który z tych jest poprawny?
    1. Gracz z debuffem daje komuś zamiast buffa ukłucie lalki.
    2. Gracz daje komuś z debuffem zamiast buffa ukłucie lalki.
    Z góry dzięki.

  36. .
    Według mnie należało by wzmocnić Pancerz Vorlingów, który daje obecnie tylko defensywie bonusy czyli wzmacnia to w czym rycerz jest najlepszy.
    9% odporności na kryta jest bardzo mocnym bonusem.
    9% rozproszenia holma szału nie robi jednak czasem się przyda.
    10% obrony fizycznej jest prawie bezużytecznym dla ryca bonusem i według mnie przydałoby się wymienić to na coś typowo ofensywnego np. podwójne lub mod. trafień fiz.
    Gdyby nie patrzeć na 1PA, Oszukać przeznaczenie i 250hp które dają wszystkie sety na 100 poziom to cały pancerz Vorlingów daje bonusy porównywalne do aquarisow wyexpionych na 7lvl.
    Zresztą jeśli porównamy set dla maga (ten po liftingu setów) z setem dla ryca odrazu mamy powód dla buffa pancerza Vorlingów.

  37. Blog w porządku, wiele przydatnych informacji.

    Mam 2 sugestie co do świątyni:
    Po primo: przecież świątynia nie musi oznaczać jednego boga/bogini. Mogło by to być np konkrenty posąg (bogini) oznacza konkretne buffy. Np. umięśniony bóg to bufy barbarzyńcy, bóg otoczony naturą to bufy druida itp. (to oczywiście propozycja).
    Po secundo: od dawna ludzie narzekają między innymi na to że przydałby się jakiś buff na pety, oraz że mają za mało miejsca w “plecaku”. Może redesign gildi to dobra okazja do dodania paru bufków do wyboru. Oczywiście ilość buffów do wzięcia nadal została by bez zmian (3), ale ktoś kto aktualnie nastawia się na produkcję napewno chętnie wziąłby buff do pojemności plecaka (wartość buffa i tak jest uzależniona od lvl więc bardzo dobrze tutaj by się wpasował), natomiast seria bufów na pety zdecydowanie ułatwiła by życie masie graczy którzy żyją grą watahą (sam chętnie wziąłbym buff expa, czy odporności dla peta niż dla siebie – tym bardziej, że pet dobiera def czasami w taki sposób który się poprostu nie sprawdza)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *