Closed Beta 1, Closed Beta 2, event wielkanocny i update. Obecnie pracujemy nad… Cz. 214

Event wielkanocny zakończony, pisanki zebrane, nowe skiny porobione, więc teraz można wrzucić na luz i sięgnąć do podsumowania oraz statystyk z Zajęczego Maratonu! Zerknijcie też do sprawozdania i wniosków z testów Closed Beta 1, a my powoli przygotowujemy się do drugiego etapu. Na dokładkę, postępy z prac nad Broken Ranks i wieści poupdatowe. Zapraszamy!

Zakończenie eventu wielkanocnego

Zajęczy Maraton dobiegł końca i miło nam, że sporo osób postanowiło wziąć w nim udział. Może to “magia” Tryk-tryka? 😉 Kto wie… Uważamy, że hełm wielkanocny bardzo fajnie się prezentuje i dobrze łączy się z innymi elementami ubioru. Powstało naprawdę multum ciekawych kreacji z udziałem nowego hełmu. A jeżeli ktoś nie chciał uczestniczyć w maratonie lub nie miał takiej możliwości, to nic straconego – zawsze może go kupić od innych graczy.

Zgodnie z obietnicą, w przyszłym roku do wykonania dostaniecie całkiem nowy skin, który będzie zgrywał się z resztą świątecznego ekwipunku, aby powoli dało się skompletować set wielkanocny. OK, czas na tegoroczne statystyki:

Tolnor:

PRZEDZIAŁY LEVELOWE:ILOŚĆ ZLECEŃ NA DOŚWIADCZENIE:ILOŚĆ ZLECEŃ NA DOŚWIADCZENIE DLA PETÓW:ILOŚĆ MANUAŁÓW WYMIENIONYCH NA SKIN:ILOŚĆ ZLECEŃ NA PSYCHO EXP:
1-29607882296-
30-6510118102895-
66-89982370718-
90-10939406785-
110-139344814446-
140-319102331

Ostlor:

PRZEDZIAŁY LEVELOWE:ILOŚĆ ZLECEŃ NA DOŚWIADCZENIE:ILOŚĆ ZLECEŃ NA DOŚWIADCZENIE DLA PETÓW:ILOŚĆ MANUAŁÓW WYMIENIONYCH NA SKIN:ILOŚĆ ZLECEŃ NA PSYCHO EXP:
1-29369533183-
30-65634151873-
66-8965785329-
90-10927914361-
110-139297179810-
140-26162500

Podobnie, jak roku temu sumujemy ze sobą ilości pisanek zebranych na obu serwerach, aby dopiero wtedy ustalić czas trwania zwiększonego ekspa (HH) wraz z podniesionym psycho ekspem. Resp jajek był nieco inny, więc przelicznik również został odpowiednio dostosowany, ale w taki sposób, abyście nic nie tracili w końcowym rozrachunku. Przejdźmy jednak do ilości pisanek, które zostały Wam po zakończeniu wydarzenia:

  • Tolnor: 2836170
  • Ostlor: 2533932
  • Łącznie: 5370102

HH postanowiliśmy podzielić tak, żeby skorzystać mogły różne grupy osób. Jednocześnie nie chcemy z tego tworzyć “maratonu ekspienia”, który miał miejsce przy jednym, długim HH. W związku z tym część uruchamiana będzie rano, a część w godzinach wieczornych.

Tolnor – HH (exp x2) i zwiększony psycho eksp (x1,5):

  • 9.04. godz. 19:00 – 23:00
  • 11.04. godz. 10:00 – 12:00 oraz 19:00 – 21:00
  • 17.04. godz. 10:00 – 12:00 oraz 19:00 – 21:00

Ostlor – HH (exp x2) i zwiększony psycho eksp (x1,5):

  • 10.04. godz. 10:00 – 12:00 oraz 19:00 – 21:00
  • 16.04. godz. 19:00 – 23:00
  • 18.04. godz. 10:00 – 12:00 oraz 19:00 – 21:00

Dobrej zabawy i udanego ekspienia!

Wnioski z testów Closed Beta 1 i postępy prac

Z czystym sumieniem możemy powiedzieć, że testy zostały zakończone sukcesem. Nie jest to jedynie nasza opinia, ale również testerów i członków dev teamu, którzy wraz z nimi, od samego początku, odkrywali zawartość świata Broken Ranks. Mało tego, gra wciągnęła ich do tego stopnia, że musieliśmy przedłużać każdą sesję, bo każdy chciał expić 😉 Oczywiście nie obyło się bez błędów, ale właśnie w tym celu organizowane są beta testy, aby wyłapać jak najwięcej mniejszych, bądź większych problemów. W każdym razie, było ich mniej, niż się spodziewaliśmy.

Zarówno podczas gry, jak i sesji testerskich, nie można pominąć aspektu leżącego w naturze MMORPG, czyli socjalizowania się. Nie jest to typ produkcji typowo pod single player, więc w wielu przypadkach trzeba było zebrać drużynę do pomocy w queście czy walki z bossem.

Współpraca się układała, a levelowanie szło dość sprawnie, więc nie trzeba było czekać na klęskę kolejnych bossów. Padły pierwsze Herszty, Krzyżaki, Ichtiony, a nawet bossy z Wieży. Swoją drogą, grono testerskie było mile zaskoczone ich lekkim liftingiem. Rzecz jasna nie zabrakło też dropów.

Uzyskaliśmy solidny feedback w zakresie testowanej zawartości, a dodatkowo wiele sugestii dotyczących animacji, grafiki, mechanizmów czy samego gameplayu. Ponadto dzięki testom, dev team był stanie skonfrontować swoje założenia z rzeczywistością, obserwując w jaki sposób zachowują się gracze, czego oczekują i na jakie elementy zwracają uwagę.

Czat podczas testów tętnił życiem, mimo, iż Ilość osób przyjętych na CB1 odpowiadała raczej standardom HC-ka, niż Tolnoru czy Ostloru 😉 Przy okazji przetestowaliśmy funkcje Discorda, który z czasem pewnie zastąpi wysłużonego Team Speaka. Bardzo miło słuchało się komentarzy testerów, którzy twierdzili, że “czują się jak w zupełnie innym świecie, ale z zachowaniem charakterystycznych, momentami nostalgicznych cech taernijskiego klimatu”.

Co słychać w BR?

Powyżej opisaliśmy przebieg testów, a teraz czas na wnioski i krótkie info, co dalej. Pierwsze testy Closed Beta zakończyliśmy z bardzo pozytywnym odczuciem, że jesteśmy na dobrej drodze do oddania wam nowej, lepszej wersji naszej ulubionej gry. 🙂 Zebraliśmy sporo uwag i konstruktywnych komentarzy. Po wstępnym przeanalizowaniu ankiet i formatek bardzo buduje to, że rzeczy, na które zwracano uwagę jako problematyczne, pokrywają się z listą rzeczy, które są w fazie dopracowywania.

Balans i mapa świata

Udanym zabiegiem okazał się nowy balans początkowego etapu gry, o którym wspominaliśmy jakiś czas temu na blogu. Gracze mieli czas i okazję na spokojne eksplorowanie udostępnianych krain i questów, a rozwój gracza, mimo że go spowolniliśmy w stosunku do tego, co mamy w 2D – bardzo wciągał i “wkręcał” w rozgrywkę, czyli tak, jak w fajnym MMORPG powinno być. Przyjęte kryteria i wyliczenia – szybkość rozwoju postaci, ilość zadań na dane poziomy, sposoby zarobku, nagrody – dość dobrze zadziałały. Czeka nas głównie tzw. ‘lifting’ no i praca nad dalszą częścią gry, zgodnie z przyjętymi zasadami.

Bardzo fajnie sprawdziły się funkcjonalności dużej mapy świata – mapy eksploracji. To jest tak naprawdę najważniejsza rzecz, którą mamy do rozwinięcia i dopracowania na drugą część testów Closed Beta – czyli żeby jeszcze bardziej usprawnić nawigację w grze. Mapa eksploracji świata na razie działała w stopniu podstawowym: wskazywała śledzone i posiadane questy, zestawienia rzeczy do zrobienia z postępem, miejsca sklepów i odbioru zwierzaków. Czego brakowało testerom to wyraźniejszych wskazówek na temat możliwych do wzięcia questów, informacji o zleceniach, oraz wymaganych poziomów (czy możemy już wziąć zlecenie lub quest). To są rzeczy, nad którymi w tej chwili pracujemy,

Oprócz tego dodamy więcej przydatnych informacji – miejsca występowania bossów, eventów itp. No i oczywiście możliwość filtrowania tego sobie, żeby zachować czytelność mapy.

Walki i animacje

Wygląd walki ma bardzo duży wpływ na ocenę naszej gry, a część animacji graczy okazała się niestety zbyt “drewniana” i statyczna. Dodatkowym problemem jest zbyt mała unikalność postaw i animacji dla danych profesji. Są do siebie zbyt podobne. Zdecydowaliśmy się więc na odważny krok – rezygnujemy z uniwersalnych animacji i postaw postaci gracza. To takie, które zakładają, że każda profesja może trzymać każdą broń. Konieczność tworzenia uniwersalnych animacji postaci gracza stanowi zbyt duże ograniczenie. Przy założeniu, że dana profesja ma wyłącznie swoją klasową broń, daje nam to o wiele większe pole manewru. Dzięki temu łatwiej odróżnimy profesje i będziemy mogli lepiej dopracować warstwę wizualną, nie zmieniając mechaniki ani nie zwiększając rozmiaru gry. Podjęliśmy już pierwsze kroki w tym kierunku – pracujemy nad barbarzyńcą.

Interfejs i czat

Tutaj największym problemem okazała się widoczność powiadomień ikon interfejsowych. To też temat, który chcemy poprawić już na testy CB2. Poza tym większość uwag to generalnie drobne rzeczy z zakresu dopracowywania i liftingu, czyli procesu, który będzie nam towarzyszył do samej premiery.

Z ważniejszych rzeczy to problemy sprawiał czat – kolidował ze skrótami klawiszowymi – to też chcemy poprawić do najbliższych testów. Do głębszej “rozkminy” należy ogólnie przyjęty sposób funkcjonowania czatu. Jeszcze nie wiemy, czy trzymać się rozwiązań, które przyjęliśmy, bazujące na wersji 2D, i tylko je dopracować, czy jednak pójść inną drogą i sięgnąć po rozwiązania znane z innych gier tego typu. To ocenimy jeszcze dokładniej po kolejnych testach. A może wy macie jakieś swoje przykłady czatów w grach, które wam bardzo fajnie pasują? Podzielcie się w komentarzach 🙂

Questy, bossy, instancje

Tutaj w zasadzie bez zmian: questy zawsze trzymały u nas poziom, i teraz jest tylko lepiej. 🙂 Dopracowania wymaga prolog (brak finalnej grafy), mamy różne drobne poprawki w questach. Bossy, instancje: te zmiany, które wprowadziliśmy, fajnie się sprawdziły, zatem tu niczego już za bardzo nie ruszamy. Skupiamy się na dalszym contencie gry. Closed Beta 2 przewiduje dłuższy czas gry, niż podczas “jedynki”.

Inne rzeczy z BR

Testy testami, ale nie samymi testami żyjemy 😉 Równolegle toczy się praca zespołu nad uzupełnianiem braków i dopracowywaniem zawartości gry. Podrzucamy Wam kilka obrazków – koncepty postaci Andajów i magów Loży z głównego wątku oraz finalny Geomorph.

Co słychać w 2D?

Testy Closed Bety 1 za nami, a wraz z nimi pojawiły się też dość istotne wnioski, które wpłyną już niedługo także na wersję 2D. Chodzi o temat, który większość z Was zapewne nurtuje od dawna – co ostatecznie z tymi tarczami? Opłaca się je zakładać, czy nie? Jak to będzie wyglądało np. u takiego druida? Co robić i jak grać?
Do tej pory chcieliśmy, żeby tarcza pozostała itemem używanym sytuacyjnie i tego staraliśmy się trzymać w procesie zmian. Nie wiedzieliśmy ostatecznie, czy trafi ona do Broken Ranks w takiej samej formie, czy nie – to wymagało testów. I tak się stało, że teraz, gdy jesteśmy po testach CB1 oraz po zmianach Voodoo, dwa bardzo istotne problemy nałożyły się na siebie. A ich źródłem jest m.in. tarcza.

  1. Tak jak wspomnieliśmy wyżej, w Broken Ranks problem dotyczy głównie animacji postaci. Możliwość użytkowania nie tylko tarczy, ale też w ogóle innej broni niż klasowa, mocno ogranicza nam pole manewru przy animacjach w walce. Muszą one być jak najbardziej uniwersalne i dostosowane w taki sposób, by w każdym zestawie broni wyglądały dobrze, ale nie straciły przy tym na czytelności. Tak, by ataki postaci były efektowne, zarówno jak postać atakuje wielgachnym ciężkim młotem, jak i eleganckim sztyletem, ale jednocześnie było wiadomo, co to za atak. Taka animacja musi więc obsługiwać wszystko. A jak to się mówi – jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Część animacji nieco kłuje w oczy swoją powtarzalnością i czasami ciężko rozróżnić profesje po sposobie atakowania. A walka to jednak rdzeń naszej gry – powinna wyglądać doskonale. Po testach stwierdziliśmy, że obecne animacje są poprawne, jednak mocno brakuje indywidualnego sznytu u poszczególnych klas. Nie chodzi tylko o aspekty wizualne, ale też np. ciężko przyspieszyć niektóre animacje wręcz, jeśli trzeba je zrobić w taki sposób, by obsługiwały każdy rodzaj broni. Dlatego też postanowiliśmy pozbyć się tej niedogodności. Dzięki temu animacje będą mogły być o wiele bardziej widowiskowe i dynamiczne, unikalne dla każdej profesji i rozróżnialne. Możliwe będzie zastosowanie kombosów, efektów wizualnych i innych szmerów bajerów, na które aż miło będzie popatrzeć. A przy tym zyska także gameplay – łatwiej nam będzie zrównoważyć czas trwania różnych ataków z różnych stref.
  2. Problem w 2D pojawił się już jakiś czas temu. Przed wprowadzonymi w tamtym roku zmianami profesji zdarzało się, że broń klasowa leżała większość czasu w ekwipunku podręcznym, a z bossami walczyło czterech tarczowników i dmg. Nie taki był plan. Im dalej w las, w którym czaiły się coraz trudniejsze bossy, tym większego znaczenia nabierał fakt posiadania tarczy, aż w końcu stała się ona itemem obowiązkowym, bez którego nie było nawet sensu zgłaszać się na bossa. Nawet jeśli gracz w ręce trzymał epika na 8. Zmiany w kierunku ograniczenia tego wypadły różnie, u jednych profesji lepiej, u innych gorzej. Doszliśmy do zmian Voodoo, w których musieliśmy pogodzić fakt chęci projektowania nowej umiejętności pod przeżywalność z faktem istnienia tarcz, które dają pod tym względem bardzo dużego boosta. Umożliwić użytkowanie razem – zbyt mocne. Zablokować tarczę tylko dla tego skilla – średnie. Brak skutków ubocznych w noszeniu tarczy oraz niskie wymagania w stosunku do zysku sprawiają, że nie warto inwestować punktów w nową umiejętność. Nadal Voodoo bunkrowaliby się więc za kawałkiem żelastwa. Zablokować inne umiejętności przy założonej tarczy – też niedobrze. Tarcza traci wtedy sens i szkoda specjalnie dla niej ładować punkty w statystykę siły, która normalnie dla maga jest zupełnie zbędna.

Tarcze więc przeszkadzają. Ograniczają kreatywność zarówno w warstwie wizualnej Broken Ranks, jak i w kwestii balansowania postaci w obu wersjach. Postanowiliśmy więc ostatecznie, że znikną i stanie się to jeszcze w 2D. Ze względu na to, że nie będzie można już w ogóle ich używać przez inne profesje niż Rycerz, zostaną przeprowadzone rekompensaty. Póki co dopinamy temat i wszelkie szczegóły podamy, gdy wszystko będzie już ustalone. Oczywiście można z tego nie skorzystać – w Broken Ranks planujemy znacznie rozbudować crafting i wtedy tarcze mogą się przydać. Jednak kiedy, w jakiej formie i czy w ogóle to finalnie nastąpi – nie wiemy, dlatego też nie traktujcie tego jak obietnicę.

Co dalej w balansie?

Temat Voodoo został zamknięty, choć oczywiście nie wykluczamy poprawek, jeśli będzie taka potrzeba. Teraz na tapet trafi kolejna klasa, o którą dopytywaliście w komentarzach pod poprzednimi blogami. Tak, przyszedł czas na Barbarzyńcę i to głównie na nim chcemy się skupić. Jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek szczegóły, ale jeśli tylko się pojawią, to na pewno damy znać, jak przebiegają prace.

Drugą profesją, której musimy się przyjrzeć, jest Druid. W jego przypadku zmiany nie będą kompleksowe, jednak, w związku z wycofaniem tarcz weźmiemy pod uwagę jego przeżywalność, zwłaszcza na najwyższych bossach. Mamy tutaj umiejętność nad którą możemy popracować i dostosować pod nowe warunki – wtapianie.

Kolejną sprawą jest kwestia broni jednoręcznych dla magów. W 2D raczej nie będziemy już zmieniać ich na laski, jednak przejrzymy ich statystyki i bonusy. Mogą one odbiegać od konkurencyjnych broni, ponieważ były dobierane z myślą o tym, że będą używane z tarczą. Wprowadzimy w nich potrzebne zmiany.

Dodatkowe zabezpieczenie

W tym momencie należałoby też wspomnieć o wgranych dodatkowych zabezpieczeniach, które można samodzielnie ustawić. Poza ukryciem maila w lewym, górnym rogu i podczas wpisywania go w pole logowania, wprowadziliśmy jeszcze system powiadomień. Korzystając z przycisku “zabezpiecz” w panelu wyboru postaci, można wybrać formę powiadomień i zabezpieczenia. Wystarczy wpisać 0, 1 lub 2 – wartości odpowiadają konkretnym opcjom:

  • opcja 0 – brak dodatkowej ochrony,
  • opcja 1 – powiadomienie e-mailowe o logowaniu z nowego urządzenia,
  • opcja 2 – możliwość ręcznego zatwierdzania każdego nowego urządzenia poprzez linki w wiadomości e-mail.

Closed Beta 2

Na koniec – na pewno część z was cały czas zastanawia się – co widać również w waszych komentarzach – kiedy kolej na następną część. Kiedy “ci z kodami” i tak dalej. Mamy dobrą nowinę: testy Closed Beta II adresowane będą do wszystkich posiadaczy rozdanych przez nas “Kodów do Bety”. Wszyscy ci, którzy zostawili nam w bazie swoje dane, dostaną od nas już niebawem wiadomość o zaproszeniu na testy!

Dokładne informacje podamy jeszcze w aktualnościach w grze oraz na naszym Facebooku.

160 thoughts on “Closed Beta 1, Closed Beta 2, event wielkanocny i update. Obecnie pracujemy nad… Cz. 214

    • Zostaną skasowane z serwera (pewnie w dniu dzisiejszym lub jutrzejszym) i w ramach tego będzie HH + psycho wg rozpiski 🙂

  1. “Jeszcze za wcześnie na jakiekolwiek szczegóły, ale jeśli tylko się pojawią, to na pewno damy znać, jak przebiegają prace.” AHA. Zajefajnie. SERIO. To wszystko na co mogą liczyć barbarzyńcy ? Nie no, staracie się, nie ma co -_- Miesiąc czekania żeby niczego sie nie dowiedzieć. Poprostu ku**a świetnie. Na to własnie liczyłem.

    • Ale prace zapewne dopiero się zaczęły, upek wszedł ledwo 5 dni temu, a do czasu tego upka cały czas trwały prace nad vd więc nwm gdzie tu problem. Nie mają jeszcze gotowych zmian, pracują nad tym, wystarczy poczekać do następnego bloga, tam zapewne już będą informacje, bez nerwów.

      • Problem w tym że o bb jest już od kwietnia zeszłego roku więc gracze nie rozumia jak można skupić się tylko na 1 rzeczy a nie wszystkich 🙂

      • Zmiany były zapowiedziane 4 czy nawet 5 miesięcy temu… Jak na moje to dość czasu żeby wyskrobać z siebie chociaż zarys tego co ma nastąpić. A tu się okazuje, że nadal nie wiemy absolutnie nic. Barbarzyńcy mają już pełne prawo do tego żeby czuć się pomijani i zapomnieni.

  2. Zróbcie coś z tym SH. Gorzalki sie lata na 2 dmg, admy sie lata w 4 z łukiem, wszystkie inne boski wola latac z łukiem i vd. Sh po 110 jest bezuzyteczny

  3. A o rycerzu i szybkim cieciu nadal cisza gratuluje jedyna profesja co na 140 ma skill na 1 albo totalnie 0 bo jest slaby

    • JEDYNA profesja? Przypominam, że bb posiada 2 takie umki czyli dwuręczny i zakażenie, teraz pewnie to się zmieni ale po co być hop do przodu 😀 Niestety pewnie ryc się prędko nie doczeka (jeśli w ogóle) bo już pisali kiedyś na blogu, ze trwają testy nowej umki ale widocznie nic z nich nie wyszło i temat szybkiego został odstawiony na bok.

    • Głupota cięcie rycowi się przydaje w pewnym stopniu , już na pewno więcej niż dwuręczny u bb lub niż wcześniejszy hak u vd

      • Pan sie najpierw nauczy grac, poczyta, “popaczy” na innych, pozniej wroci i przeprosi za to co wlasnie napisal.

      • Cięcie w użyciu widziałem ostatnio rok temu jak jakiś nowy gracz nie wiedział, żę w cięcie nie daje się punktów xddd

    • ciesz sie chlopie przynajmniej masz mozliwosc watahy ba full nie rezgnujac z jakiejs umiejetnosci lub rezygnowac z konkretnej watahy na rzecz calej 2 karty na 7

  4. Mam nadzieje, że owe “rekompensaty” za tarcze będą również dotyczyły broni jednoręcznych które to gracze kupowali/dropili, naprawiali, a następnie expili do kompletu z tarczą 🙂

  5. Czy inne tarcze od smugi czyli sklepowe będą wchodzić w zakres rekompensaty bo ja na swoich postaciach wydałem dużo kasy na ulepszenie np. +10 nu tarczy na 1lvl i moim zdaniem byłoby to niesprawiedliwe w stosunku do osób z wyższym czy niższym lvlem posiadającym tarcze sklepową.

    “Zdecydowaliśmy się więc na odważny krok – rezygnujemy z uniwersalnych animacji i postaw postaci gracza. To takie, które zakładają, że każda profesja może trzymać każdą broń” Czy to nie oznacza problemu z zeskinowanymi już przedmiotami na 2D? Są przecież mosie w skinach latarki, druidy w skinach allenoru itp. itp. Można w tym temacie prosić o jakieś szersze informacje?

    Ostatnie pytanko czy będzie jeszcze możliwość zdobycia kodów do bety? Rozdawaliście jakieś 4/5 lat temu, większość osób jaka je dostała to już pewnie o tym nie pamięta bo nie gra w tą grę, ja znałem z 2/3 osoby które miały ten kod i każda z nich już od lat nie gra, wbiła max 50lvl i tyle bo te kody były rozdawane totalnie randomowo, chyba, że to ma mieć taki cel aby osoby które coś tam kiedyś raz zagrały mają ocenić czy w tą nową wersje znowu by zagrali, nwm.

    Tak czy siak powodzenia, czekam na testy barby (w końcu :D) i ogólnie blog nawet git.

  6. Moje pomysły żeby usprawnić gameplay barbarzyńcą-
    -Dodać do “Batagura” modyfikator trafień krytycznych/ obrażeń fizycznych
    -Zmienić w “Cierniu” i “Gorthdarze” dodatkowe obrażenia od energii/ognia na modyfikator obrażeń fizycznych/podwójny atak
    -Zmniejszyć odporności fizyczne na “wyższych” instancjach typu morana/lugus
    -Zmienić umiejętność “Zakażenie” na obszarowy atak
    -Zmienić przelicznik trafienia w umiejętności “Ryk” z wiedzy na zrękę lub zmienić tą umiejętność

    • ryk to powinien z siły być, im głośniej i mocniej chłop wrzeszczy to tym bardziej to innym na psyche siada :DD

      • Ryk jest bardzo dobrą umiejętnością, ale muszę się zgodzić z tym co napisałeś, żeby zmienić jego przelicznik. Względu na to, że jedynie gdzie go można wykorzystać to jakieś mniejsze bossy. Ktoś powie, że pod pvp jest op. Tak jest, tylko problem jest w nim taki, że walcząc z postacią magiczną szanse na wbicie ryku są praktycznie zerowe.

          • Moim zdaniem “cios dwureczny lub zakazenia” powinno zostac zmienione na jakis ciekawy atak dystansowy u bb (np cos w stylu rzut toporem, ewentualnie tupniecie które bylo by atakie dystansowym-obszarowym :D) tak aby bb na 140 mógl sobie chodzic na jaskółke expic psycho, a nie tylko mo a bb na kamieniach -.-

  7. Licze na zwroty za naprawe/expienie/ulepszanie bólu iż bez tarczy chodzenie w nim nie bedzie miało sensu:)

    • Ból sam w sobie jest dobry, jest na poziomie broni dwuręcznych postaci fizycznych. Jest wzmianka, że przejrzą statystyki i bonusy broni jednoręcznych dla postaci magicznych

  8. Wnioski z testów są treściwe i konkretne, przyjemnie się je czytało.

    W końcu możliwość korzystania z tarczy dla profesji innych od rycerza zostanie usunięta. Myślę, że to dobry krok, tyle jest z nimi problemów i zamieszania, że nawet się nie chce o nich czytać. Jednak pojawia się problem z brakiem przedmiotu ze statystykami na miejsce tarczy. Zamierzacie się przyjrzeć broniom jednoręcznym dla postaci magicznych, a co z broniami dwuręcznymi dla postaci fizycznych? Taehal i Szpony z Jastrzębiora posiadają tyle samo statystyk i ilości moda, co Ból. Kiedyś o to zapytałem i dostałem odpowiedź, że w 3D jest już coś z tym robione. To jest czas żeby coś z tym zrobić

    PS – Czy system ulepszeń w Broken Ranks pozostanie ten sam, co w 2D? Obecnie nie ma możliwości stworzenia inhibitora każdego rodzaju, dodatkowo te, które można stworzyć, są nieopłacalne. 20 inhibitorów to blisko 10 godzin zbierania składników, a sprzęt zawsze może wyzerować

  9. a co tam sh daliśmy mu przecież lepsza kontrolke pod mosia w pt przecież jest BARDZO chętnie brany na bosski z mosiem w pt xd

  10. Skoro tarcze maja zostac zrekompensowane to dobrze by bylo tez dostac cos za malusa dlatego ze sh czy bb tez je zakladali :p

  11. idealnie by było jakby logi handlu sięgały do momentu wprowadzenia smug, bo wtedy każdemu możnaby było fajnie zwrócić hajs

  12. Ale w jakim kierunku zmierza ten balans? Przecież z Vd zrobiliście istnego terminatora, na h lvlu ma większą przeżywalnosć niż sh.
    Przecież nadal robi full debuff na dystans co powinno być w gestii łucznika, na domiar tego, zwiększono mu DMG, czy kiedyś ktoś nie powiedział że od bicia jest DMG?
    Co więcej, posiada umiejętność, przy której może zabić przeciwnika poniżej 60%.
    Nie gram żadnym debuferem, ale widząc to co się dzieje na instach i jak od najmniejszych lvli vd jest wszędzie faworyzowany tak nadomiar tego na h lvlu uzyskuje ogromną przeżywalność ale i wykręca wysokie obrażenia.

    Już to widzę jak na nowych serwerach będą same vdki. Historia kiedyś zatoczy koło i koniec końców przyjdzie czas na znerfienie jego, jednak czy potrzebne są na to kolejne lata zbierania statystyk? 🙂

    • Nie rozumiesz znerfiono vd aurę ukaz i uc które były esencją grania vd a że vd dostał buffa do dmg lalki to poprostu musiał bo wiele osób by zrezygnowało grać debufferem który znerfiono zostały kluczowe umki bo i tak walił najmniej z debufferow.Ty zakładasz że vd może nadużywać nowej unii pograj SB na morance w 1runde całą mane może pójść .Vd stracił ogromnie dużo przez przesądzony NERF
      ukazu chodzi mi dlaczego nie zostawili obniżenia szansy trafienia na dystans i fizyczny .

      • No rzeczywiście, niezłe te nerfy, VD silniejszy niż był przedtem XD

        Pierwszy upek, w którym osoby grające zmienianą profesją nie narzekają na żaden aspekt, chociażby na forum. Świadczy to o tym, że jest lepiej niż było 😉

      • Vd teraz to terminator 70% dmg u lalki zwiększony, tarcza gdzie w buildzie 2 k HP 2,5 mamy działa tak jakby we miał z 7k HP, ssanie zawsze trafia dmg z głównego skilla liczony tak samo z wiedzy jak i z mocy, książka i ukaz robią mu teraz mega boosta do dmg, szpila nie ruszono dalej robi więcej niż 2 skille łuka. Vd został mistrzem pvp.

        • Wy nie myślicie gram vd sh i ukiem .Ukaż aura uc zostały znerfione a jedyną zmianą na plus jest ssanie bo lalka jest za uc .Lalka walę czasami mniej niż Uc bo dawałem aurę i leciało .A teraz żeby bić więcej wsm trzeba wbić księgę szpile trute i ukaż żeby naprawdę zadawać konkretny dmg A tarczą i tak miała powstać.

          • 1. Masz zwiększony dmg z lalki o 70%
            2. Ssanie mamy liczone z wiedzy, które zawsze trafia nawet na 1 pkt
            3. Wiedzą wykręca teraz główny dmg. Nie muszisz tracić 300 stat z wiedzy na moc jak dr czy MO żeby się zrobić pod DMG
            4. Szpila nadal nie ruszona (1 debuffem vs robi więcej niż łuk 3)
            5. UC zmniejszone tylko o 20% dalej można tym dobrze bić zwłaszcza po wbiciu aury, daje to spory bonus do dmg.
            6. Tarcza 45% resa na all z reduktorem mamy 65% VD z attawą na Mahecie stoi lepiej jak fizole czy magowie że smugą.
            7. Moby po biciu z lalki głupieją, nie defią się moc na uro. W jednej rundzie 5 lalek na 85% w 2 5 lalek na 100% w GMO
            8. Ukaz i książka robią teraz -79% na uroki. Nie ma szans jakiejkolwiek obrony przed tym. Rozsądnie było by przenieść część właściwości debuffa szpili do ukazu.

            VD jest mistrzem pvp i highlvlowych bossów. Żadna klasa nie może obecnie z nim konkurować.

    • A umiesz czytać? xd
      “Ze względu na to, że nie będzie można już w ogóle ich używać przez inne profesje niż Rycerz, zostaną przeprowadzone rekompensaty. Póki co dopinamy temat i wszelkie szczegóły podamy, gdy wszystko będzie już ustalone.” Oczywiście słowo rekompensaty może nie oznaczać kasy ale nie wiadomo 🙂

  13. Może całkowity rework itemu bólu coś typu zmiana na laske? Jezeli dazycie do tego zeby kazda postać chodzila w swoich głownych broniach to nie byloby to glupie. Bol nadal wypada bardzo dobrze jako item i napewno bedzie noszony – lepiej miec podwojne niz mod dmg mag z trojzebu a obie bronie posiadaja szanse na kryta.

    • Przeczytaj uważnie bloga. Piszą, że w 2d nie planują zamiany jednoręcznych broni dla magów na laski, ale w skrócie, planują zmianę statystyk, przyjrzą się bardziej.

  14. Zmieńcie to wtapianie na coś co daje defa logicznego jak np dostał vd i osy też do zmiany bo ten skill jest mało funkcjonalny. Dodatkowo można zmienić żeby odczarowanie usuwało wszystko oprócz buffów druidycznych bo to jest tragedia na bossach myć każdego, wrzucać od nowa konde i źródło sobie oraz reszty pt lecząc jednocześnie grupowym dwa razy jeszcze wrzucać korzenie w 1 rundzie. Zostaje 2 PA na obronę. Tragedia. O dmg z os czy kija też powinniście pomyśleć bo oprócz leczenia i wyrzucania kondy i mamy to dr nie ma się jak bronić.

    • +1 dr powinien też mieć jakaś umiejętność oprócz uderzenia dla siebie. Z odczarowaniem bardzo dobry pomysł, zwiększy to przeżywalność, dobre i te 1-2 PA po myciu zaoszczędzone. Na pewno osy i wtapianie są do zmiany. Dmg druida to komedia ale ekipa i tak pewnie nic z tym nie zrobi, ostatnio nawet uderzenie obniżono z 260 do 242.

    • 3, pisali w ostatnim blogu, że pierwsze będą dla starych testerów, drugie dla posiadaczy kodu, a trzecie dla starych wyjadaczy czy jakoś tak

  15. Biorąc pod uwagę zwiększenie trudności grania druidem w ostatnim czasie ( zwiększenie wymogów wiedzy na niskich lvlach względem leczenia, oraz dbanie o kolejną profke w pt, aby jak najszybciej nie zabrakło jej zr jak i kondycji bo przecież wtedy VD nam fiknie) doprowadza do tego że druid jest najbardziej wymagająca postacią. Spora część druidów to starzy wyjadacze bądź alty wyexpione w moment.

    W jaki sposób zamierzacie uprzyjemnić granie tą postacią i pokazać nowym graczom że warto poświęcić czas na tą profesję i nie jest on tylko “murzynem” od pilnowania zasobów? Myślę że w obecnej chwili sporą część nowych graczy szybko odbilaby się od tej profesji.

    Prócz wtapiania, warto pokombinować z oskami, może jakiś dodatkowy mini efekt, 1/3 wartości otępienia, które posiada VD czy też może zadawanie obrażeń od 1 rundy gdzie można ich używać jak VD lalki?
    Jeśli nie, myślę że że zręczność i wzmocnienie powinny zawierać jakiś dodatkowy boost, np +5-10% więcej wiedzy/zręczności czy też po prostu stworzyć hybrydę wtopki i mistycyzmu.

    • Dt nie jest jakoś bardzo skomplikowana PRofa pod grę zespole bo grasz jako support i czasami się uda wbić kory i wsm tyle Osy jako lalka bez przesady można tam dodać jakiś efekt ale kosztem odbieranych pa że np. zwiększają szansę trafienia o x% strefy fizycznej bo psychiczna raczej mało ma wspólnego z osami.Chyba że kaszą i odczuwasz skutki .XD Albo dodać nową umke .

      • Albo zamienić te osy na coś innego. Dodatkowo, żeby wzmocnienie usuwało wszystko oprócz umiejętności druidycznych.

  16. Ukaż u vd jest najsłabsza umka obecnie mimo tego że jest szansa na zabicie to ciężko i chyba nie warto grać vd pod ukaz.Bo to najsłabsza umka u vd paradoksalnie bo trzeba sporo żeby ją wbić a są małe korzyści poprostu nie warto robić vd pod ukaż tylko czasami można próbować ukazać ale to będzie rzadkość

    • Cooo
      Nie warto robić vd pod ukaz którym można zabić m.in. bossa zamiast bić się z nim te dodatkowe kilka minut? XDD
      Tak jakby wiadomo, że ukaz nie wejdzie zawszę, ale bądźmy szczerzy, zabicie przeciwnika ukazem daje naprawdę dużo, więc nie powinno być to łatwe do uzyskania, chyba logiczne.
      I warto grać vd po ukaz, jeżeli wiesz jak grać pod ukaz i jeżeli ten styl gry Ci odpowiada, bo możesz zawszę robić inny build, nikt Ci nie każe grać tym co 90% graczy

  17. Według mnie usuwanie tarcz jest rzeczą kompletnie bezsensowną, epiki pójdą jeszcze bardziej w górę, staną się jeszcze trudniej osiągalne. Do tego druid dostanie najbardziej w kość, z top 1 w pvp przez jego znerfiony lek, brak możliwości leczenia do fulla i teraz jeszcze odjęcie mu ressów fizycznych z tarcz stoczy się na jedną z ostatnich pozycji, wiadomo, Ci co mają full eq Tarulowe i Mahetowe będą mieli przewagę, ale co z resztą? Czy wtapianie załatwi sprawę, skoro wiemy, że w tej grze chodzi o % i z pewnością przeciwnik będzie trafiał druida? Czy może wtapianie będzie dodawać ressy? Powinniście zmienić wtapianie w tym samym momencie co usunięcie tarcz. Skoro podjęliście taką decyzję, to mam nadzieję, że przeprowadzicie sensowne rekompensaty, nie coś typu, że wszyscy dostaną to samo i tyle samo. Myślę, że uwzględnicie, czy coś jest ulepszone +1 czy +12, zeskinowane czy pomalowane, ile ma gwiazdek albo najlepiej za jaką cenę zostało przez nas zakupione. Co z Bólem i Urntsulem? Mi się wydaje, że druid bez tarczy z mieczem jednoręcznym będzie wyglądał po prostu brzydko. Czy planujecie rekompensaty i przerzucenie psycho właśnie z Bólu dla chętnych? Czy może będziemy skazani na przymus pokrywania kosztów z własnej kieszeni, kiedy zdecydujemy, że miecza jednoręcznego nie chcemy używać, a wydaje mi się, że zrobi tak zdecydowana większość osób. Co z bossami z których dropią Smuga, Ból i Urntsul? Trochę za dużo niewiadomych, jestem ciekaw co wymyślicie.

  18. Mam nadzieję że w 3D zobaczymy dalszą część fabuły. Cała “nowa” gra super, jedynie wygląd, rozmieszczenie, rozmiar względem pola walki tych postaci jest przerażający, i moim zdaniem prezentuje się bardzo słabo.

  19. Witam. Miłą niespodzianką na 3D byłyby nadrody za osiągnięcia, te tam co podlicza ile czegoś ubiliśmy. Np za kazdy etap ileś złota za przed ostatni troszke platyny a za 5/5 1 stały punkt do statystyk. 🙂 Pozdrawiam

  20. Może ciekawym rozwiązaniem byłoby zmniejszenie statystyk lasek u postaci magicznych, i wprowadzenie w miejsce tarcz innego przedmiotu (np. bransolety), która wyrównywałaby te statystyki nie dając odporności fizycznych? To mogłoby być dużo łatwiejsze niż rekompensata kosztów, które ze względu na ulepszenia mogłoby być bardzo uciążliwe do oszacowania.

  21. A co z tymi, którzy zgubili klucz do Bety BR? W końcu minęło kilka dobrych lat. Wylosowałem klucz u pewnego YTbera i mam na to dowód w postaci filmu, ale klucz zgubiłem. Można się gdzieś w takim razie skontaktować z ekipą?

  22. Witam, jako pojawiły się głosy iż profesje grające Vd nie zabrały głosu w sprawie zmian, to znakiem tego zmiany są super. Postanowiłem napisać parę słów na ten temat.
    Nie chcąc podchodzić do tematu tylko z moją opinią i obawami, przeprowadziłem rozmowy z innymi graczami tej profesji i po krótce chciałbym przedstawić ogólne podsumowanie.
    Od razu zaznaczyć chciałem iż nie są to opinie gry pod PvP.

    Tarcza Cienia – gracze punktowali głównie problematykę utraty prawie całej many już nawet w 1r rozgrywki, gdy mobki/boss obrały jako cel Vd. Konieczność ssania w kolejnej rundzie uniemożliwiała wbijanie dbf i sprawiało ze Vd stawał sie bezużyteczny w rozgrywce. Wymusza to restet umek pod mane kosztem wiedzy co znowu skutkuje zwiększeniem problemu wbijania dbf. Inni stwierdzali wręcz iż ta umka jest wręcz bezużyteczna. Osobiście uważam iż utrata many przy atakach jest problematyczna i należało by zastanowić dopracowaniem tego skilla.
    Lalka i UC – tutaj wiele chyba do komentowania nie ma, zmiana głównego ataku z cienia na lalkę, ataki teraz będą wyprowadzane z lalki a cień okazyjnie byle może trute wbić. Zmiana przyjęta raczej neutralnie.
    Ssanie – Umiejętność ta w końcu działa! Wcześniejsza wersja była kwestią szczęścia, tutaj pozytywna zmiana chyba jednogłośnie.
    Ukaz – tutaj natomiast jednogłośnie wszyscy uznali ze nerf został przesadzony, główny atrybut Vd został oskalpowany, usunięcie dbf na sfery dyst i fiz wpływa znacząco nie tylko na przeżywalność Vd ale również całego pt, sama szansa na ukaz została obniżona o 10% co już jest dużym nerfem, może i tu warto się zastanowić nad liftingiem tej umki, przywróceniu dbf na wszystkie strefy z mniejszym %, kwestia do dopracowania.
    Chciałem napomnieć o kwestii broni, widelca lub bólu ale ta sprawa była wyjaśniona już w blogu wiec nie będę do tego nawiązywał i poczekamy na rozwój wydarzeń.
    Sam natomiast mam nadzieje że zmiany u Vd nie zostaną pozostawione w obecnej konfiguracji, bo niestety gra w chwili obecnej straciła na “rumieńcach”.
    Zapraszam do konstruktywnej dyskusji.

    • Chyba sobie żartujesz, dzięki ukazowi vd robił debuff na każdą ze stref, teraz robi na dystans i prawie maksymalnie na uro. Ukaz tak naprawdę powinien zostać wyrzucony. A co do uciekającej many, skoro niby w jedną rundę cała potrafi uciec, to gdyby nie nowa umka to vd i tak by padł? Jeśli ktoś ma trochę oleju w głowie to na h lvlu robi sobie 1.5k-2k many, ściągając z siły i schodząc do 5k HP i żadnych punktów nie traci. A jeśli chodzi o morane to w 1r wystarczy dać ssanie w goraga i jestes w lepszej sytuacji bo nie tracisz slota i nie gubisz rundy, a jeśli zginiesz no to trudno, sytuacja jak sprzed upka.
      Jeśli ktoś ma trochę oleju w głowie to z tego vdka zrobi postać nie do zdarcia, ale jeśli ktoś nie potrafi przewidzieć rundy do przodu no to pozostaje nic chyba sobie niewymagające modliszki niż pchać się na insty gdzie jakieś minimalne umiejętności przewidywania są potrzebne

      • Co powiesz o rycach czy vd z epikami co padają na modliszce .To są mistrzowie swoich prof xd Grażyna potrafi ujebac ze względu na brak zreki u vd ..vd od początku powinien grać tą profa bardziej strategicznie tak jak dt tylko że głównym zadaniami są efektywnie wbijane debuffy w celu zapobiegania śmierci kogoś z drużyny.Kazdy debuffy powinien przewidywać planować i wdrażać taktyki w celu realizacji celów strategicznych ( ubicie bossa)

        • No teraz to odpalasz tarcze i wywalone bo 45% resa. Mahet bije takiemu VD w attawie po 1100 i 300 mamy a taki dr w smudze dostaje 2k. Jak bym miał taką umke to bym bez tarczy i z gołą klatą chodził ^^

    • niech kazdy atak trafiony podwyzszałzuzycie many u dt to bedzie ciekawe ale za to wtapianie bedzie miało sens na aque losy czy morany

        • +1 epik u druida jest używany tylko i wyłącznie do uzupełnienia mamy w sporadycznych sytuacjach a tak to trójząb go bije pod każdym względem

  23. ja powiem tylko tyle ze ryk zakazenie nie maja sensu u barby bo % wbicia jest od wiedzy,
    proponuje dodac skill gdzie barba wrzuca sobie na runde/dwie buff ktory za dzialanie ma zwiekszenie odpornosci na uroki lub po prostu dodaje odpowiednia ilosc resa na psych w zamian za np. zmniejszenie dmg o 40%, mysle ze rozwiazalo by to na pewno problem korzeni ktore totalnie eliminuja barbe w pvp
    zanim ktos sie splacze w odpowiedzi powiem tylko ze gram bb na 140poziomie od 3 lat i za kazdym razem gdy w 5vs5 w przeciwnej druznie jest dr vd i mo barba dostaje full debuf od vd, korzenie i mety wiec nawet sie nie ruszy
    co do ”nerfa XD” vd to majac 80% resa i 5pa w defie vd ubrany pod WIEDZE, podkreslam WIEDZE ( tak nie ma teraz vd pod moc dzieki pieknemu przelicznikowi dmg w lalce 1*wiedza 1*moc XD? ) 125 vd bije mi na rozkazie i ksiazce po 400-550 przy 75% ??????
    nic tylko czekac teraz na turnieje ryc dr i 3vd w pt XDD
    nie pozdrawiam jeszcze bardziej zepsuliscie pvp w tej grze 🙂 najlepiej dajcie mozliwosc zmienienia fizola na maga kazdy bedzie zadowolony 😀

  24. Jestem dumny z was ekipo 😉
    Widać, że słuchacie graczy i bardzo pozytywnie sam przyglądam się zmianom, pozostaje tylko czekać. Zmiana statystyk sztyletów, rekompensaty za tarcze (zgaduje, że nie jakieś duże ale zawsze coś) Pewno też eliksir resetu przy usunięciu tarcz, bo nadal niektórzy używają bo co zrobić innego.
    Bardzo ładnie napisany blog, sami przyznaliście, że dotychczas posiadanie tarczy czy dobrej sklepowej ulepszonej czy smugi było obowiązkowe i bronie były przystosowane do grania z tarczami. Co do druida jedno zdanie, zmiana we wtapianiu to bardzo dobry pomysł – mało inwazyjny i prosty
    Podsumowując myślałem, że będę zawiedzony, ale przekonaliście mnie *pat pat* dla was się należy

    • U druida trzeba zmienić osy, odczarowanie aby usuwało wszystko oprócz umiejętności druidycznych i wtapianie aby dawało res a nie fikcyjny%

  25. Ja nie wiem po co ruszac tarcze wgl jest dobrze tak jak jest, a smuge na ryca nikt nie kupuje takze ten item straci najmniejszy sens

  26. Podoba mi się to, że wprost nam napisaliście o tym, że tarcze zostaną usunięte – wiemy czego się spodziewać, nie ma już wielkiej niewidomej.

    Odnośnie czatu: w Taernie od zawsze brakuje mi oddzielnego okienka dla każdego rozmówcy na privie – często przypadkiem piszę do kogoś innego ze względu na jedno okno dialogowe dla każdej osoby z którą piszę. Spoko jest to rozwiązane z metinie – z każdym graczem mamy oddzielny czat w postaci koperty oraz w tibii – na knyflu (czy tam zakładce) czatu wyświetla nam się nick osoby z którą piszemy. Liczę na to, że w BR zostanie to usprawnione.

  27. Tak aktualnie po balansach wszystkich 3 profesji wygladaja debufy. Poniżej niech ktoś mnie poprawi jak sie pomyliłem. W nawiasie podana wartosc ile umiejetnosci potrzeba do wbicia max debufa

    ………. ………. VD………. ………. łuk………. ………. SH
    OBNIZANIE OBRONY
    fiz………….. 45 (1) ………. 46 (1) ………. 116 (2)……….
    dys………… 89 (2) ………. 44 (2) ………. 34 (1) ……….
    urok………. 81 (2) ………. 34 (1) ………. 34 (1) ……….

    OBNIZANIE ATAKu
    fiz………….. [+90]45 (1) ………. 46 (1) ………. 46 (1) ……….
    dys………… [+134]89 (2) ………. 46 (1) ………. 46 (1) ……….
    urok………. [+126]81 (2) ………. 46 (1) ………. 46 (1) ……….

    OBNIZANIE OBRAZEN ( w zaleznosci czy mo czy lucznik dystansowe sie beda roznic)
    fiz………. 15 ………. 25 ………. 35
    dys………. 15/35 ….. 25 ………. 15/35
    urok………. 35 ………. 25 ………. 15

    KOLEJNOSC 1 ………. 2 ………. 3……….
    ATAKU

    Czas
    trwania………. 3-6 tur ………. 4-5 tur ………. 1-5 tur ……….
    bufkow

    ilosc debufow………. [+6]5 ………. 5 ………. 4……….
    do wbijania

    TYPOWE………. ukaz ………. ………. -6/4 PA ………. …………… regen 5%/2,8%
    DLA………………. ssanie many …….. -39% odpo na lód ………. uniki
    PROFY………….. nowa tarcza ………. zmysły ………. …………. +1/2 pa
    ………. …… …….. debuf grupowy
    ………. …… …….. -79 ptk na uroki

    ——————————-
    Chciałbym jeszcze dodać pewna wartośc mianowicie urok strach który ma kazda profa, ale tylko VD może się nim bawić, pamietacie dlatego twoja stara zostala zabrana lucznikom, sh moze rzuca i 5x lepiej uroki niz luk ale wciaz 50x gorzej niz vd wiec tez nie ma co dodawać, ale Vdkowi dodajmy w kwadratowym nawiasie.
    ——————————-
    Efekt poupdatowy
    Zadawane obrazenia są nie do porownania w tych 3 profesjach wiec je pominę. Po prostu kij jeden wie kto co ile komu bo bronie się roznia kategoria bufami gowienami……. To co widać to – fizyczni niemajacy wiedzy sa niszczeni o 81% obrony dodatkowo obniza sie im o 79 punktow obrone na uroki. Nie wiem ile to daje w sumie ale 81% + coś dodatkowo brzmi smakowicie. Operuja skilami przed nimi no i obnizaja szanse na atak prawie 2x wiecej niz fizole. Wyjatkiem jest ryc i sh ktoremu az tak ataku nie obnizaja a wiedza pozwala im sie jakos bronić. Barba i luk do poprawiania sobie nastroju w pvp dla vd no i mieso na turnieju. SH obniza swoja sfere obrony wyjatkowo duzo ale okupione jest to trwaniem 70% debufa TYLKO 1 RUNDE. Jesli lucznik może mieć 44% 2ma skilami obnizanie obrony na dysta bo ma zmysły, to teraz jak VD ma zwiekszona obrone dlaczego inni nie moga tej zwiekszonej obrony bonunsowo obnizyć kosztem 2 debufow?

    Dlaczego dla kazdej profesji robicie inne zalozenia zamist dla wszystkich trzech dac te same i je zrezlizować? Balans nie jest az taki trudny, żeby go wprowadzać już 2 lata? W dodatku tak… nie chce sie wyrazic wulgarnie wiec moze uzyje slowa DZIWNIE i NIEZROZUMIALE. Duzo rzeczy tu sie rzuca w oczy poza jedna ktorej absolutnie nie widze. Mianowicie nie widze balansu tych 3 profesji, ktos mi pomoże dostrzec?

    HASS
    VOLAKIS
    i wszyscy swieci możecie pomoc mi zrozumiec ustanowione przez was wartosci?

    • ja gram 3 i uważam że ukiem mi sie najlepiej gra bo jest łatwo wbijam debuff i atakuje jako jeden z pierwszych co daje mi ogromna przewage(wyostrzone zmysły +55% do trafienia +100% i do dmg z precyzyjnego)+dodatkowo lodowa mam lepszy dmg przed zmianami na uku wiec zmiany sa ok ale szkoda mi piachu jak i ukazu na vd obie te umki straciły sens .A kiedys bez nich jak bez reki .U vd mam spoko dmg ale to nie jest ogromny bo trzeba wbic ukaz zeby był juz spory a tak jest jaki był z uc(na waldku kiedys waliłem po 500 a teraz wale po 800 po wbiciu ukazu wiec zmiana na + mimoze jest wiele graczy amatorów co by chcielizeby vd walił z lalki jak najmniej oczywiscie chodzi tu fizoli a to działa w obie strony trzeba pamietac.JEstem za buffem bb bo ile mozna latacmodly i waldki na 90…. ta profesja ma z 2/3 niepotrzebne umki ryk zakazenie,dwureczny .Poprawcie piach w oczy u uka albo dajcie nowa umke bo bez sensu.Vd dziwnie sie teraz gra skoro jego najwiekszy atut został znerfiony przesadnie zamiast chociaz zostawic obnizenie streff wszystkich o jakis % .Jsli chcecie zbalansowac profy to polecam dac ukowi buff piachu oraz przywrocic czesciowo włascciwosci debuffa ukazowi bo teraz nie ma sensu go wbijac skoro jest 20% a mozna 10x wrzucic i nic

  28. “Drugą profesją, której musimy się przyjrzeć, jest Druid. W jego przypadku zmiany nie będą kompleksowe, jednak, w związku z wycofaniem tarcz weźmiemy pod uwagę jego przeżywalność, zwłaszcza na najwyższych bossach. Mamy tutaj umiejętność nad którą możemy popracować i dostosować pod nowe warunki – wtapianie.”

    Tak na przyszłość, bo teraz to wiem, że za dużo roboty(bo każda profa musiałaby mieć, musiałaby?), ale to Wasza gra, więc możliwości są nieco większe, niż “mamy skilla nad którym możemy…”. Nie musi być 9 umiejętności w drugiej zakładce do końca świata. Może być 10! :ooo Albo nawet 11! Czary

    • nawet nie trzeba takiej rytualnej magi odprawiac na pojawienie sie dodatkowej umiejetnosci. Mozna dac cos fizolom zamiast strachu a magicnzym zamiast piesci albo kamienia ktorym bija po 5-10. Apropo bezuzytecznych umiejetnosci

  29. Zabierzcie druidowi jak najszybciej ta tarczę, jako jedyny na większych bossach nie wykorzystuje +1pa od epika bo tarcza lepsza, a tych pa dla druida nigdy za wiele 🙂 zróbcie coś też z tymi oskami, albo niech korka można użyć 5x pod rząd bez stackowania w PvE, zawsze będzie to alternatywa do bicia z uderzenia, ogólnie przemyślcie alternatywe dla uderzenia, niech druid te coś ma od życia 🙁

  30. jak daliscie przelicznik dmg w lalce 1*wiedza 1*moc to dajcie lukowi w lodowej czy ognistej tez 1*zr 1*sila od dmg to samo niech sie tyczy sh dajcie mu w chi 1*zreka 1*sila badzcie sprawiedliwi 🙂

  31. Propozycje dotyczące zmian Barbarzyńcy:
    -Zastąpienie taranu umiejętnością Dźgnięcie Rękojeścią (często używany w walkach bronią dwuręczną)- pogłębia krwawienie (zamiast dyńki) i nakłada debuff penetrujący pancerz. Opis umiejętności mógłby mówić coś o wbijaniu rękojeści w krwawiące miejsca i tym samym pogłębianiu ran.
    -Dyńka nie pogłębia już krwawienia, ale ma małą szanse na zabranie przeciwnikowi PA.
    -Gruboskórność i Furia z przelicznikiem na zręczność.
    -Zakażenie zastąpione umiejętnością Prowokacja – okrzyk grupowy, każdy dotknięty debuffem ma większy priorytet (mniejszy niż ochrona rycerza) na barbarzyńcę (trwa 1 rundę). Jeżeli Prowokacja jest aktywna użycie Gruboskórności jest tylko self-castem, ale bonus do odporności jest potrojony (albo po prostu efekt potraja się tylko na barbarzyńcy, bo kolejność rzucania umiejętności by się gryzła, może by też wprowadzić jakiś limit możliwej do otrzymania odporności bo +105 odporności na wymaksowanej skórze brzmi trochę zbyt potężnie). Pod koniec rundy Barbarzyńca przywraca sobie mały % otrzymanych obrażeń. Dobrym pomysłem, żeby uniknąć sytuacji gdzie barbarzyńca w walce solo cały czas przywraca sobie życie, może być duży koszt many umiejętności, zwiększenie zużycia kondycji w trakcie buffa albo przywracanie życia tylko jeżeli w walce są sojusznicy. Ryzykowny ale jakże przydatny skill. W sytuacji walki z pięcioma przeciwnikami może być nawet szaleńczy, ale czy taki playstyle nie pasuje właśnie do wściekłego i morderczego barbarzyńcy? Przywracanie życia można wytłumaczyć przypływem adrenaliny.
    -Zmiana Ataku Dwuręcznęgo w atak Wszechpotęga/Cięcie Kata (wrzucenie tego jako umiejętność na 30 lvl, a Krytyczne gdzieś wsadzić po drodze) – Barbarzyńca kumuluje całą swoją siłę i wymierza najpotężniejszy atak na jaki go stać. Atak miałby przelicznik na utracone życie przeciwnika, więc pełnił by funkcję egzekucji. Styl gry barbarzyńcy wzbogacił by się wraz z jego większą użytecznością. Mógłby skuteczniej zadawać narastające obrażenia, lub czekać, chroniąc sojuszników, na odpowiedni moment “odpalenia się”. Atak ten mógłby pożerać wielkie ilości kondycji, lub nakładać jakiś debuff na barbarzyńcę np zmniejszenie obrażeń na następną rundę czy może jeszcze skrajniejsze ogłuszenie na następną turę co by uniemożliwiło zbyt częste używanie skilla.
    -Po takich zmianach Barbarzyńca dawałby odczucia typowego dla gatunku MMORPG ”woja”. W moim postrzeganiu wojownik to klasa nadająca się do off-tankowania oraz widowiskowego pieprznięcia. Nowy element off-tankowania (jeżeli w pt jest ryc) a może nawet pełnego grania jako tank wydaje się znacznie poszerzać horyzonty tej klasy. Oczywiście, Rycerz wciąż posiada niezastąpione buffy, więc klasy znacznie by się różniły (Rycerz może stać z wypiętą piersią i chronić jedną osobę, a Barbarzyńca może zaryzykować i przyjąć pare ciosów zamiast drużyny z niedoskonałą, bo nie zawsze siadającą Prowokacją.) Penetracja pancerza podniosłaby użyteczność drużynową barbarzyńców (zawsze więcej zada sheed i łucznik). Atak z przelicznikiem na utracone hp przeciwnika chyba nie jest zbyt kontrowersyjny. Żaden damage dealer czegoś takiego nie posiada, a sama w sobie egzekucja już istnieje u vd. W ten sposób różnica pomiędzy MO i barbą by się wyostrzyła. Mag ognia to spec od obrażeń grupowych, a barba to wyraźny spec od pojedynczych przeciwników.
    -Co do barbarzyńcy w pvp przeciwko korkom: dajcie wyrwaniu efekt na rundę czy dwie uniemożliwiający wrzucenie kolejnych korzeni i będzie przyjemniej.

    • Podsumowując twoją propozycję zmian:
      1. Barba rzuca buff i debuff ze zręki (nie wiem jak logicznie jest to możliwe ale co tam)
      2. Barba ma debuff grupowy
      3. Barba na 105% resa na all
      4. Barba leczy (xD)
      5. Barba ma ukaz
      Po takich propozycjach nie wygórowanym pomysłem było by jeszcze, żeby barba miał skrzydła, latał po mapie i atakował przeciwnika z góry.

      • Odniose się do 1 punktu. Skoro vd może sssać z wiedzy to czemu bb nie może rzucać swoich buffow/debuffow z zreki?

      • Ugh… nie wierzę, że na to odpowiadam, ale w orginalnej wypowiedzi rzeczywiście napisałem pare niedociągnięć. No to lecim:
        1. W sumie to zgodziłbym się z zasadą skille na mental – wiedza, gdyby nie fakt, że nie jest sprawiedliwa. Kiedy byłaby sprawiedliwa? Otóż w taki sposób: mental – wiedza, zwarcie – zręczność. Do niedawna tak to wyglądało, więc mój argument nie miałby sensu. A jednak, voodoo ssie mane na wiedzy. Jak to wytłumaczyć? Czemu klasa atakująca/wpływająca na każdą strefę do defa ma przelicznik tylko i wyłącznie w budowany atrybut kiedy barba może sobie krzyczeć tyle, że sam jeden by zdobył Jerycho, ale niestety, 15% na trafienie utrudniają zadanie.
        2. Nie wierzę, że nie wiesz co to prowokacja (szczególnie, że to wytłumaczyłem) oraz nie wierzę, że koncept tauntowania jest dla ciebie obcy lub zbyt dziki. Czemu ta gra nie może być ciekawszą? Nie wiem czy byłbym w stanie wskazać jakiekolwiek inne mmorpg oparte na grze drużynowej bez prowokacji. Gdzie jest problem w tym całym złowieszczym debuffie grupowym? Znaczy się, rozumiem, że mogłyby zaistnieć problemy z balansem itd. lecz nie rozumiem napisania “barba ma debuff grupowy” i myślenia że to wniosło cokolwiek wartościowego.
        3. Jestem prawie przekonany, że nie tak działają procenty, ale rzeczywiście może przesadziłem z tym potrajeniem.
        4. Ty jesteś taki ogólnikowy człowiek, czy starasz się uszczypnąć pomysł poprzez specjalne pomijanie szczegółów? Owszem, leczy…ale tylko siebie… i za jakiś ułamek życia. Już nie brzmi tak szalenie, co?
        5. I to chciałbym naprostować. “Atak by pełnił fukcje egzekucji” brzmi jakby zabijał wszystko z paskiem mniejszym niż 50% maksymalnej wartości. Chodziło tu o procentowy przelicznik do obrażeń owego uderzenia. Pomogę w matmie bo jeszcze wyjdzie że ten atak też leczy i strzela meteorytami. Jeżeli uderzenie zadaje powiedzmy 1000 obrażeń przeciwnikowi kiedy ten ma 100% swojego życia to kiedy ma 50% życia to zada 150% obrażeń oryginalnego uderzenia czyli 1500. W tym procencie tkwił cały problem, ponieważ omylnie o nim nie napisałem i nie nasuwa się do głowy ten przelicznik właśnie w ten sposób. Porównałem to do ukazu, żeby pokazać, że nie jest to jakieś skrajnie potężne, a nie żeby wskazać jakieś podobieństwo zdzielania na hita.
        Podoba mi się jak swoje wąty do propozycji nazywasz “podsumowaniem” pomimo widocznego omijania punktów. Rozumiem niezadowolenie, nieprzekonanie i co tam chcesz, ale bardzo zgrabnie i jakże przebiegle z twojej strony to (czy o tym już nie pisałem?) wszystko tak pięknie uogólniać.
        Aha jeszcze jedno, panowie, trochę… no nie wiem, wyobraźni. Podałem propozycje zmiany Barbarzyńcy jak mi się to widziało. Nie znaczy to, że oczekuję, że właśnie w takim stanie wprowadzą każdą zmianę i dadzą mi medal za pomysłowość. Jeżeli ktokolwiek, pracujący nad tą grą, by w jakikolwiek sposób pokierował się którąś z propozycji, to już byłbym zadowolony, ponieważ rozwój tej profesji mnie dotyczy. Miłego dzionka.

        • Hmm. VD ma atak liczony z wiedzy bo transferuje on mane a nie zadaje obrażenia jak typowy atak fizyczny. faktem jest to, że tą umiejętność powinni przerobić na sferę umysłową. To jest akurat zbalansowane. Zręka fiz/dyst, wiedzą dyst/mag (uro/buffy), większość fizoli ma debuffy w skillach jak taran gdzie to właśnie zręka decyduje o trafieniu. Moim zdaniem powinni za zakażenie dodać barbie jakiś masowy atak wręcz coś jak wirujący topór. Bardzo by ułatwiło to rozgrywkę, w końcu barba to szalejąca wichura więc nawet pasuje mu taki atak. Od skupiania się na jednym przeciwniku jest sheed. On jest w tym specem. Buff przywracania HP wydaje się zbędny. Barba ma gruboskórność, która daje 35% resa na wszystko co czyni go bardzo twardym. Bardziej skupił bym się na zasobach jak wiadomo barba ma ogromne zużycie kondycji. Można dodać umiejętność co przyśpieszy jej regeneracje. Mimo wszystko atak masowy wręcz to byłby strzał w 10 i rozwiązał by problemy ze slotami dla barby.

  32. Nie wiem za bardzo co o tym wszystkim myśleć. Niby fajnie, ładnie, kolorowo… Wróciłam do gry po dość długiej przerwie, gram od jakiegoś czasu. Nie chodzę żadnych większych bossów, gram raczej solo i to też nie za dużo bo czas na to nie pozwala. Jak na tą chwilę – ogniki bije się o wiele przyjemniej, chociaż się tego nie spodziewałam. Mam ból na 7 i smuge. Zastanawia mnie trochę co robić… smuge nam zabiorą i tak więc Hmm… Trojząb? Gniew? Może na zmianę? O attawie oczywiście nie myślę 🙂
    Większość vd, których widzę chodzi z epikami ???? albo sam ból…

  33. nie prościej obniżyć celność w czasie używania tarcz zamiast je usuwać? xD
    jakby poważnie, tarcza, ciężki kawał drewna i żelaza na ręce, kierując się konwencją magii z różnorakich gier fantasy magia wymaga odpowiednich gestów które ciężko wykonywać z ciężarem na przedramieniu, jeśli chodzi o fizyczne profesje, tu jest jeszcze prościej, spróbujcie kogoś złapać do dziabnięcia czy szybko i celnie uderzyć mając tarczę na ręce

  34. Poprosił bym ekipę w przypadku rekompensat o zwrócenie uwagi na postację które dorzucił 20 siły do hełmu. Ponieważ bez smugi taka operacja niema sensu i co za tym idzie strata kolejnego rara , a jak wiemy po wprowadzeniu smugi taki zestaw był promowany przez inżynierów .
    Pozdrawiam

    • Co za VD zakładał garnek?XDD beczunia, bardziej kwestia arhaut gdzie ludzie dla nich muszą wywalić 80stat co dla mnie lepiej dać te 800many więcej i biegać w envilach 😉

  35. Co za tegi umysł wymyślił przy liczeniu DMG u Vd że wiedza moc jest liczona 1:1? Dlaczego klasa z najsilniejszymi debufami jako jedyna w grze nie musi robić resetów pod bicie? Co to w ogóle za faworyzowanie xD

    • No u takiego dr jak nie zrobisz resetu pod moc to ludzie popadają jak muchy. Przelicznik w leczeniu 1* 1* by uratował wiele tyłków bo jeszcze jakiś dbf pasuje wbić na bosskach

  36. Zabierzemy tarcze druidą, a no tak przecież druidzi w arhautach, temarach, zalli i bufie z gildi maja juz 80% fiz bez tarczy xD. Nie wspominajac juz o kosmicznych resach na zwywioly, ale co tam dodajmy mu kolejnego boosta, niech dalej miażdy kazdy turniej 1v1, i dominuje totalnie wsrod wszystkich klas.

    Ps: Przygladnijcie sie, latarni zycia w pvp, bo wydaje mi sie, ze druid bijac po 200, nie powinien wysysac prawie 100 many, + krytyk na cieniu tarula to juz wgl zart, 200 dmg, 200 many. Nie sa to wartosci, ktore oferuje lampa (15% na 7 lvlu) pozdro

    • A VD to co, w tym samym eq to ile resow?
      Poza tym pozdro dla ludzi, którzy nie nosząc tarczy będą tracić 80stat dla arh, kompletnie się to nie opłaca 😛

    • Dodajmy VD 45 resa na wszystko, a no tak, przecież VD w arhata, tematach, żal mi i buffie z gildii mają już 75,4 (nie 80)% fiz bez tarczy xD. Nie wspominając już o tym, że nie ma żadnych kosmicznych resów na żywioły bo w eq jest to wyrównane między fizolami a magikami, jak cię nie stać na carat to przykro. Ostatnie turnieje pokazują, że dr jednak nie dominuje a teraz na prowadzenie wysuwa się VD. 500 z lalki w MO na 42 lvlu to nie jest zdrowa sytuacja tylko patologia z początku taerna gdzie dajesz 5 lalek i wygrane pvp. Dzięki lalce obniżaniu resa o prawie 90% i kosmicznej tarczy VD miażdży teraz w PVP.

      Ps: przyglądnijcie się dmg z latarni życia w pvp, bo wydaje mi się, że 200 w przeciwnika na 140 z epikiem to jakiś kosmiczny żart, a w fizola jeszcze mniej bo mają bardziej wyresoeane eq jak VD z lalki potrafi po 400 teraz bić na takim lvlu w PVP jak ktoś ma res to czemu dr 2x mniej? W dodatku dzięki modowi w attawie zawsze ci coś wsadzi. Może warto się zastanowić nad odpowiednim bilansem i zwiększeniem przeżywalności druida na instancjach np. Losy bo obecnie jest największym papierem. Druid jest klasą od której się najwięcej wymagają. Goście co się biją nimi w PVP mają eq +12 i wyżej. Też bym z nimi przegrał jak i z każdą inną klasą w eq +9. Pozdro

    • Sprawdziłem z ciekawości to z resem oraz latarnią i nic się z tego nie zgadza. Zacznij korzystać z kalkulatora zamiast wypisywać głupoty. Jak zabrali VD smugę to dali umke, u dr będzie jak widać to samo bo wtopka już od dawna była do zmiany. Dobrze, że jeszcze można takie bzdury co napisałeś zweryfikować i udowodnić że jest inaczej

    • Niestety realia są inne po update. Te 80% bez smugi to chyba po pijaku policzyłeś na liczydle z przedszkola. VD obecnie ma największą przeżywalność i miażdży każdy turniej. Za bardzo go wzmocnili a lalka zawiera błędy (nie działa res na które a obniżenie jego działa) na korzyść VD. Jeżeli tego nie widzisz a atakujesz klasę co ledwo stoi nawet jak da 5 PA w def fiz to jesteś strasznym hipokrytą

  37. *arhautah, zalli. Może wystarczy już tych nerfów dr. Przydał by się na 20 nerfów raz go wzmocnić. I tak ma najbardzej utrudnioną grę. Przypominam fanowi dominacji dr, że zaczynając grę nie startujemy z 140 lvlem ????

  38. Siemano. Powtarzam pytanie z poprzedniego bloga. To kiedy nerf tego VD? Bo jak narazie to zrobiliście terminatora co w buildzie 2k HP 2,5k mamy z nowym skillem działa jak by miał 7k HP. Ssanie liczone z wiedzy zawsze trafia, dmg w pvp ogromnie zwiększony (wróciliśmy do patologii z początku taerna gdzie 5 lalek na starcie i wygrane pvp). Szpila nadal robi większy debuff niż 2 skille łucznika, robienie tylko buildu pod wiedzę bo teraz wiedza wykręca największy dmg. Każda klasa która była ,,balansowana” dostała grubo po dupie aż się grać odechciewało, zawsze był wrzask na forum a teraz nagle jest cisza i żaden VD nie narzeka na bo w sumie po co. Nie dziwie się, że tworzenie Broken Ranks trwa już 7 lat jak takie rzeczy się dzieją. Na premierze i nowym serwerze będą same VD, Ryce i MO. A druida to zrobi sobie jakaś ogarnięta gildia tylko po to żeby się nim wymieniać między sobą i mieć murzyna do mamy, kondy i leczenia na cięższe bossy. No chyba, że VD nie wysoluje jakiegoś bossa i VD w następnym upku będzie leczyć. Nie dziwicie się, że coraz mniej graczy w to gra jak widzą co się dzieje.

  39. Witam jest szansa dostania się na zamkniętą betę Taern na androida, ponieważ nie mam kompa, żeby se pograć w taerna, tylko poprostu więcej gram na tel. Bardzo bym prosił o wiadomość

  40. Może by coś zmienić w bb nie koniecznie w mechanice choć zakażenie jest do kitu ale chodzi o sposób zdobywania Expa bo taki bb do 115 nic innego nie widzi jak: modla, dz, czy od czasu do czasu jakiś valdek nawet na trole ciężko znaleźć pt bo taki rynek woli skoczyć sobie gorzo lub coś innego na 5akim lv że taki bb nawet nie śni o nich…

  41. Update, który wprowadziliście zawiera błędy widoczne gołym okiem.
    Ukłucie lalki:
    1. Moby się na to nie defią. W 1 rundzie jest 65% w drugiej 85% jak dajemy cały czas 5x lalke.
    2. Wiadomo, że obrażenia od lalki to 75% kłute fizyczne a 25% uroki. W takim razie zwiekszenie pancerza powinno obniżać tą umiejętność tak? No to niestety tak nie jest. Moby jak dadzą sobie umke do bonusu pancerza jak lodowa tarcza, wciąż otrzymują taki sam dmg jak bez niej. Za to jak aqaera rozbije pancerz to dmg z lalki wzrasta.

    Drugim błędem pojawiającym się od kilku miesięcy na który nikt nie zwrócił uwagi jest premia do dmg uderzenia u dr z bonusem leczenia. Po wielokrotnych testach żeby od razu odrzucić bezmyślną odpowiedź typu ,,taki ma rozrzut” testowałem na miśku dmg z uderzenia z debuffem leka i bez niego. Po wyciągnięciu średniej z 10 ataków z debuffem nabitym na 11 oraz bez niego jasno wychodzi, że dmg z debuffem wzrósł o niecałe 22% a powinien o 44%. Jest źle napisanie w opisie umiejętności. Powinno być 2% (czyli nic).

    Czy wy na prawdę wprowadzacie takie zmiany bez przetestowania ich wcześniej? Takich nieprawidłowości jest dużo więcej. To tak jak zacząć montować silnik do samochodu a dopiero w połowie skapnąć się, że to nie ta marka. Totalny brak profesjonalizmu.

Leave a Reply to 10 lat rycem, masochista innymi slowy Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *