Newsy z Broken Ranks, początek Closed Bety, zmiany u Voodoo, kalkulator buildów – Obecnie pracujemy nad… Cz. 213

W ramach głównego dania informujemy, że beta testy Broken Ranks zbliżają się wielkimi krokami – rozesłaliśmy pierwsze zaproszenia na Closed Betę! A gdybyście czasami głowili się, jak zaplanować rozwój swojej postaci, to w dzisiejszym poście znajdziecie opis bardzo przydatnego narzędzia, dzięki któremu łatwo przeanalizujecie różne buildy i kombinacje. Oprócz tego przygotowaliśmy garść statystyk. Poza tym koniecznie musicie obadać, nad czym pracujemy w kontekście BR.

Co słychać w Broken Ranks…

Przede wszystkim – pierwszy etap Closed Bety. Ale po kolei.

W ostatnim odcinku pisaliśmy o wnioskach z testów Alpha, poprawkach, które nas czekają do wprowadzenia i sprawdzenia. Zatem, żeby się nie powtarzać – wszystkie te wymienione rzeczy zostały sprawdzone i aktualnie trwają ostatnie testy owych zmian. Oraz tzw. lifting 😉

Z nowych ważniejszych tematów, nad którymi trwają prace – i które pragniemy szerzej przetestować – to funkcjonalności mapy świata. Żeby troszkę ożywić aspekt eksploracyjny oraz ułatwić nawigację po naszym świecie, do mapy dodaliśmy swego rodzaju ‘spis treści’. Cały nasz świat podzieliliśmy na kilka stref. Do każdej wybraliśmy różne rodzaje aktywności, podzieliliśmy na kategorie i będziemy w formie pasków progresu wyświetlać je na mapie. Questy głównego wątku, zadania poboczne, bossy, czempy – wszystko to, co można znaleźć w strefie, w której się aktualnie znajdujemy. Te rzeczy będziemy mogli sobie ‘kolekcjonować’ – ogólny postęp będzie pokazywany zarówno przez owe paski progresu, jak i stopień “wyeksplorowania” danej strefy, oraz całego świata. Poniżej – roboczy jeszcze – obrazek, jak to będzie wyglądało:

W ramach liftingu dopracowujemy również różne drobne udogodnienia. Np. oznaczenia NPC-ów w naszym oknie – będziemy nad głowami wyświetlać ikonki informujące, że ktoś ma dla nas zlecenie, że gdzieś jest sklep, albo że mamy nowy quest do wzięcia.

Dopracowujemy też graficznie różne rzeczy – np. pokazywaliśmy jakiś czas temu oznaczenia drużyn na mapie: liczba, agresja i trudność. Udało nam się je zmienić na nieco mniej “inwazyjne” graficznie:

Questy i grafika

Tu wszystko leci swoją machiną produkcyjną. Questy są testowane, poprawiane, testowane, poprawiane. Tak, żeby były gotowe na pierwszą fazę Closed Bety.
Grafa – uzupełniamy czempiony, wyłapujemy na przeglądach i poprawiamy co bardziej gryzące w grze modele. Uzupełniamy assety do questów (różne mechanizmy, awatarki, przedmioty itp). Pracujemy nad FXami skilli.
Podrzucamy graficzki 2 z kilku czempionów, które ostatnio zostały dorobione – Toplucha oraz Popiela.

Wszystko, co robimy – oprócz oczywiście nadrzędnego podporządkowania premierze:) – podporządkowane jest przygotowaniom do testów BETY.
I niniejszym, główny punkt programu naszego bloga:

Beta testy – Closed Beta  Broken Ranks

W poprzednim wpisie poinformowaliśmy Was, że ruszyliśmy z testami Closed Alpha i szykujemy się do do Closed Bety, którą planowaliśmy uruchomić około połowy marca. Ku naszemu zadowoleniu wszystko idzie zgodnie z planem, nie spotkały nas żadne niespodzianki. Zatem od 15.3. uruchamiamy Closed Beta I – zamkniętą część Closed Bety.

W tym momencie należałoby nadmienić, że Closed Beta będzie podzielona na trzy etapy z uwzględnieniem różnych grup graczy, o zróżnicowanym doświadczeniu i spojrzeniu. Jak już pisaliśmy, dzięki temu mamy nadzieję pogodzić przyzwyczajenia starych graczy z oczekiwaniami nowych. W testach skupiamy się tylko na początkowej zawartości gry w celu optymalizacji czasu testów. A ta początkowa część zawiera praktycznie wszystkie rozwiązania, które spotykamy w dalszej części rozgrywki.

Dzisiaj zostały rozesłane zaproszenia do osób, które otrzymały dostęp do Closed Bety, jako nagrodę za dotychczasową pomoc przy grze. Po podpisaniu z nami specjalnych dokumentów dotyczących poufności dostaną oni dostęp do przygotowanej wersji gry do testów. Ich zadaniem będzie stworzenie nowych postaci, którymi od zera przemierzać będą początkowe krainy Broken Ranks, wyłapując błędy, ewentualne niedociągnięcia i przedstawiając własne sugestie. W skrócie: dać konstruktywny feedback. Testy potrwają dwa tygodnie. Będą podzielone na grupowe oraz indywidualne. Serwery będą udostępnione w określonych godzinach, testerzy będą – oprócz przyjemności pogrania:) – mieli też do wypełnienia wnioski i formatki, które dadzą nam obraz całości.

Czyli podobnie jak przy Closed Alpha, ale w szerszym gronie. Celem tej części testów – oprócz nieustającego wyłapywania oczywistych bugów oraz testów wydajnościowych – będzie sprawdzenie wszystkich nowych rozwiązań i udogodnień. Jak sprawdza się nowy prolog, tutoriale, jak odbierane są różne udogodnienia interfejsowe. Sprawdzenie wszystkich zmian w rozgrywce wprowadzonych podczas testów Closed Alpha, jak sprawdza się nowy balans rozwoju postaci. Ważnym punktem programu będą testy grupowe – wrażenia ze wspólnej gry.

Po 2 tygodniach zamykamy serwery, analizujemy, poprawiamy, potem ruszy druga część. W Closed Beta II wezmą udział mniej doświadczeni, świeży gracze, którzy pomogą nam poszerzyć wizję i spojrzą na świat Broken Ranks z odmiennej perspektywy. Do składu testerskiego dołączą dodatkowo osoby, które posiadają kody do bety oraz gracze zagraniczni. Nie jest tajemnicą, że chcemy poszerzać grono odbiorców, więc będziemy wyczekiwać opinii również od graczy spoza granic kraju. Testy na tym etapie mają potrwać około dwóch tygodni.

Faza trzecia Closed Bety to połączenie wszystkich grup graczy, czyli od nowicjuszy, przez średniozaawansowanych i aż do hardkorowców, “starych wyjadaczy”. Potem wnioski, poprawki i oczekiwana przez wszystkich Open Beta. Ale o tym kiedy indziej 😉

Testy voodoo

Do testów trafiła kolejna wersja zmian w VD. Zawierała ona:

  • zmodyfikowane na korzyść gracza wartości reduktora obrażeń i pobieranej many w nowej umiejętności nazwanej roboczo “manashieldem” oraz dodanie blokady, która wyłącza jej działanie, gdy ilość many gracza spadnie do 10% (żeby VD miał możliwość wykonania jakiejś akcji w kolejnej rundzie)
  • zmianę parametru odpowiedzialnego za trafienie w umiejętności wyssanie duszy – wiedza zamiast zręczności stała się parametrem odpowiedzialnym za trafienie. Jednocześnie została obniżona ilość pobieranej many przy wyssaniu duszy
  • zmianę efektu “odporność na ukazanie” w taki sposób, że obniża szansę na natychmiastowe zabicie, ale nie działa na efekt załamania (nie pojawiają się “zera”)

Testerzy mieli ocenić wprowadzone zmiany oraz przydatność nowej wersji manashielda na różnych bossach takich jak: Duch Zamku, Modliszka, bossy spod lodu, Htaga, Jastrzębior, Morana i Tarul. Poprosiliśmy ich także o spróbowanie zmiany swojego dotychczasowego buildu na taki z większą ilością many. O ile na poprzednich testach nowa umiejętność została przyjęta sceptycznie, to teraz zaprezentowała się aż nazbyt dobrze. Mówiąc wprost – trochę przesadziliśmy i VD osiągnął za wysoką przeżywalność. 😉 Jednak pozwoliło to i nam, i testerom dostrzec potencjał manashielda i na dniach odbędą się kolejne testy z poprawionymi wartościami. Pozostałe zmiany również zostały przyjęte dobrze, aczkolwiek testerzy zaznaczyli problem z wyssaniem w PvP, gdzie zbyt łatwo VD pozbawia przeciwnika many. Pojawiło się też kilka innych ważnych spostrzeżeń, które wzięliśmy pod uwagę.

Następne testy obejmą następujące poprawki:

  • kolejną modyfikację manashielda pod względem wartości reduktora obrażeń i ilości pobieranej many oraz brak możliwości wrzucenia tej umiejętności przy założonej tarczy
  • obniżenie celności wyssania duszy
  • jeszcze większe niż poprzednio wzmocnienie udziału obrażeń kłutych w stosunku do obrażeń z uroków w ukłuciu lalki oraz zmianę wzoru z 1,4*moc + 0,6*wiedza na 1*moc + 1*wiedza (dmg VD będącego pod moc okazał się zbyt duży, zwłaszcza gdy w grę wchodziło otępienie i załamanie)
  • wprowadzenie warunku, że szansa na wejście debuffa jest zależna od tego, czy postać ma założoną tarczę (40% dla zestawu z tarczą, 100% szansy bez tarczy) w umiejętnościach: szpila w oko, ukazanie śmierci, aura cienia
  • wykluczenie działania manashielda na umiejętności powodujące procentowy spadek hp postaci (czacha, energetyczna szpila)

Termin tych testów przewidziany jest na jutro. Po nich będziemy mogli ocenić, ile pracy nam pozostało i czy już możemy szykować się do aktualizacji.

Kalkulator buildów

Jak część z was być może wie (a używa tego narzędzia około 200 osób dziennie), od jakiegoś czasu udostępniony jest graczom zestaw narzędzi, które mogą trochę ułatwić rozgrywkę poprzez umożliwienie zaplanowania rozwoju swojej postaci. Narzędzia te noszą nazwę Taern Toolbox i znajdziecie je tutaj. Na razie dostępne są trzy, ale witryna jest ciągle rozbudowywana, a istniejące narzędzia ulepszane. 

Zdecydowanie najważniejszym z nich jest kalkulator buildów, który pozwoli wam sprawdzić, ile punktów statystyk i umiejętności będziecie mieli na każdym poziomie, a także umożliwi wydanie tych punktów. Ale to nie wszystko – możecie także dodać ekwipunek, aby zobaczyć, jak będzie się prezentowała wasza postać w całości. Przedmioty można ulepszać, tworzyć własne (aby symulować sklepówki), a także zwiększać im psycholevele.

Jedyne co musicie zrobić, to wybrać klasę postaci i wpisać poziom, dla którego chcecie tworzyć build. Oto przykładowy build (widok na zakładkę statystyk i przedmiotów):

Oprócz powyższych możliwości, możecie także włączyć buffy gildiowe.

Na tym jednak nie kończą się możliwości kalkulatora. W ostatniej aktualizacji dodaliśmy również opisy wraz z tabelkami z wiki do wszystkich umiejętności. Oprócz tego kalkulator wyliczy, za ile PA rzucany będzie dany buff (i ile wiedzy wymaga rzucanie go za mniej), a także ile dokładnie leczą/zadają obrażenia poszczególne umiejętności. Zobaczcie, jak to wygląda na dwóch przykładach:

W kolejnych aktualizacjach planujemy wprowadzenie dokładnych wyliczeń obrażeń z uwzględnieniem odporności, a także możliwość wybrania buffów, jakie już są na postaci. Dzięki temu będziecie mogli obliczyć np. ilość obrażeń z uwzględnieniem Rozkazu.

Dodatkowo nie musicie już mozolnie tworzyć screenshotów swojej postaci, aby pokazać innym, jak ona wygląda. Dlaczego? Bo po stworzeniu własnego buildu, możecie się nim dzielić z innymi graczami! Jak? Wystarczy kliknąć na przycisk eksportuj na dole strony:

Po kliknięciu uzyskacie unikalny link do swojego buildu i jedyne co wam pozostaje, to rozesłać go znajomym!

Pozostałe dwie opcje to kalkulator wiedzy dla osób, którym nie chce się tworzyć całego buildu, a potrzebują jedynie sprawdzić, ile PA wymagają czary na różnych poziomach i lista sprzętów, która nie zawiera co prawda jeszcze wszystkich przydatnych informacji (np. rodzaju broni, rangi, źródła), ale takowe planujemy dodać w przyszłości. Na ten moment za to możecie filtrować przedmioty po poszukiwanych przez was statystykach lub wyszukiwać po nazwie.

Narzędzie nie jest oczywiście doskonałe, więc jeśli macie jakieś uwagi/prośby/groźby/zażalenia, bardzo proszę zostawiać je w tym temacie na forum.

No i jeszcze na koniec garść statystyk z użytkowania kalkulatora przez pierwszy miesiąc jego istnienia:

Top10 kombinacji poziom + klasa (łączna liczba stworzonych buildów to ponad 10.000)

Kombinacja:Ilość buildów:
Rycerz 140309
Mag Ognia 140289
Druid 140251
Barbarzyńca 140231
Mag Ognia 85178
Łucznik 85167
Sheed 140164
Druid 85153
Rycerz 85153
Rycerz 75146

Top10 najczęściej wybieranych przedmiotów (łącznie wybraliście ponad 100.000 przedmiotów!):

Przedmiot:Ile razy wybrany:
Przysięga Draugula1979
Zagłada Ludów1786
Caratris1766
Mauremys1739
Griv1584
Skogan1445
Gathril1415
Zadry1395
Vogurun1320
Objęcia Morany1193

Top10 najczęściej klikanych slotów w ekwipunku (łącznie kliknęliście w nie ponad 180.000 razy!):

Slot:Ilość kliknięć:
Gildia17279
Pierścień 216252
Pierścień 114495
Zbroja14436
Peleryna13802
Broń13689
Pas13320
Spodnie12818
Rękawice12546
Buty11898

To wszystko, co dla was przygotowaliśmy na dzisiaj.

Dla przypomnienia: Closed Beta Closed Beta I rusza już 15 marca. 

Rozesłaliśmy zaproszenia dla osób, które zostały nagrodzone wejściówkami za swoje zaangażowanie w testach. Przypominamy, że były to:

  • Testy serwera Hardcore
  • Testy update’u 1.23.1 (testy m.in. admirała i komandora)
  • Testy Aquapetów
  • Testy Morany
  • Testy PvP
  • Międzyserwerowy Konkurs Testerski (zwycięzcy i wyróżnieni)

Mail z jakiego wysłaliśmy zaproszenie to [email protected]. Jeśli zostaliście nagrodzeni wejściówką w którychś z powyższych testów, a email do Was nie dotarł, to skontaktujcie się z kimś z ekipy serwerowej. Sprawdźcie swoje skrzynki i uważajcie na oszustów!

Do zobaczenia!

105 thoughts on “Newsy z Broken Ranks, początek Closed Bety, zmiany u Voodoo, kalkulator buildów – Obecnie pracujemy nad… Cz. 213

  1. Super że wprowadziliście dodatkowe opcje do kalkulatora! Może teraz wróci wiara w 3D skoro już rusza beta 😛

  2. Spoko blog, fajnie beta, czekam na zmiany bb.

    Widząc czas na testy i co mówiliście o dostępności krain na becie to raczej 3D i tak w tym roku nie dostaniemy ale dobrze wiedzieć, ze chyba nie żartujecie z tym BR xd

  3. Czas analizy danych po betach nie został określony, więc mozemy czekać kolejne 5 lat az łaskawie coś się ruszy.

  4. Czyli gram tylko vd w BR.
    A może dacie opcję że można zmienić wyłączenie manashield’a np. od 20% albo 30%. Albo żeby mógł go komuś wrzucić i stracić swoją mane dle kogoś.

      • Ten ukaz według mnie aż tak potwornego nerfa nie dostał, a ze szpilką się trochę pomęczę. I aura no fakt faktem za mocna była. Ale i tak te warzywo nazywane “bb” mi się znudziło i trzeba się na coś przeżucić.

        • nie widzę żeby się wycofali z ograniczenia debuffa załamania wyłącznie do uroku (patrz poprzedni devblog) poza tym urnek o ból bez smugi to już jest do tyłu statami – bazowa suma stat uwzględniała stosowanie z tarczą (no ale nie podbiją tam stat, bo tarczę przecież dalej można nosić, co z tego że efekt jakby odejmowała 200 wiedzy)

  5. A co z przydatnością vd na Waldku .Bo Waldek wrzuca 5x podrząd odporność i vd stoi i się patrzy .Nie można byłoby zrobić zmiany tej umiejętności podobnie jak odpornością na ukaż żeby vd mógł wbić ukaż ale nie mógł zabić bo ciągle Waldek by uniemożliał to bo jak lata się Waldka w teamie na 2dmg i vd to jest problem . A z każdym innym debufferem się lata łatwiej i bezpieczniej.

    • no to w takim razie co z przydatnością sh na jaskółce albo v2??
      na waldku vd moze dac debuffy, wystarczy że raz nie wrzuci odporności a taki sh na jaskolce to nie ma żadnej szansy na wrzucenie debuffa 🙂

      no tak bo vd ma aż taaak źle bo jakis boss wrzuca odporność na uroki raz na pare rund…

      • Albo zwroty za Disolvery? Kupiłem na nie wiele przed zmianą i 16kk w .. kosmos(tak, wiem cena bez porównania. Chodzi tylko o analogię). No to chyba masz odpowiedź czy będą

    • Łucznikom/Sheedom nie dawali, bo stworzyli dziwne buildy luka z tarczą. Ale smuga jest już itemem typowo dla magów to tak jakby usunęli rycom tarcze. Naprawde, brak zwrotu za wykluczenie itemu dedykowanego dla danej profesji byłbym szczytem chamstwa i nieprofesjonalizmu.

      • swoją drogą zwalczanie nietypowych buildów i zestawów eq też nieprofesjonalne – następny krok to likwidacja rozdawania stat i wszystko z automatu – bo tak łątwiej bilansować… a na sam koniec walka jako samo porównanie lvl, bo po co komplikować

        • Podbijam temat. Tarcze i mallusy dla fizili to byl wymysl graczy.
          Natomiast ból urntsul i smuga byla dedykowana magom ze wzgledu na ich slabe odporności fizyczne.
          Wiec naturalnie ze jakas rekompensata powinna byc.
          Proponuje by wlodarze gry okazali troche zrozumienia i dali ludziom chociaz trojzeby podpisane..
          Tu nie podlega dyskusji ze walcza o kase i glownie chodzilo o wzmocnienie atrakcyjnosci attawy,
          aczkolwiek skoro karaja build ze smuga mysle zetrojzeby sie ludzia naleza.
          Mam nadzieje ze wiekszosc vd sie wypowie w temacie.

    • Nie. To tak jakby łucznicy albo sheedzi chcieli zwroty za kille. Było mówione x razy na forum że takich zwrotów nie będzie.

      • Tak. To nie tak jak by lucznicy i szedzi chcieli zwroty.
        Bo jezeli chodzi o tarcze to byla dedykowana do broni i tyle.

      • W sumie tylko vd wyrzucili możliwość używania smugi, mo i druid dalej nie mają żadnych minusów z tego tytułu. Fajnie, fajnie.

      • A za co mieliby niby zwracać innym profkom? Oczywiście że powinni zwrócić za smugę ponieważ zmieniają całkowicie build vd. I co z bólem ? rozumiem że na eski tak?

        • No jak vd miał ból i smugę to jedyna laska jaką sie mu opłaca założyć i to okazjonalnie to jest attawa. Tak samo na niższym lvl jaki vd kupił gniev/istav gdy miał urnek oraz smugę.
          A sh i uk nawet jak kupili malus i kil to mieli kastety czy łuk
          A pozatym ekipa najpierw dodaje smuge by gracze kombinowali z buildami a teraz nagle
          Wprowadzają upek przez który smuga stanie się bez użyteczna

          • Dokładnie tak wprowadzenie bólu i smugi wymusiło na graczach taki build a nie inny, gdyby mi ktoś powiedział kilka lat temu że zabiorą smugę to w ogóle bym nie expił bólu i nie zakładał smugi tylko skupił się na attawie. Teraz żeby wbić debufy musze zdjąć smugę żeby bić w samym bólu przecież to co najmniej głupie i nie logiczne. W tym wypadku każdy vd powinien dostać replacement w postaci trójzębu z tym samym % wyexpienia a za smuge powinni zwracac kase. Skoro nie moge wbijać debufów w tarczy po co mam tracić 40 pkt które mogę dać w wiedze?

          • Ja jak mam 104 lvl to bym wyexpil gniew na 5 i nie expil bym butkow z aq (wiecj psycho i dbf w wpostaci zużycia many)
            A tak wgl to ktoś z funkcyjnych to czyta czy to tylko bez sensowna wymiana zdań która nic nie zmieni

      • Meta tarczowa była od początku istnienia tej gry, zarówno vd oraz łucznicy/sheedzi/druidzi latali z zestawami tarczowymi jak i z broniami dwuręcznymi. Jeśli mieliby coś zwracać, to rekompensaty musieliby dostać wszyscy. Było tutaj pisane, że w BR slot na tarcze zostanie całkowicie usunięty profesjom oprócz rycerza tak btw.

  6. Pomyslcie nad dodaniem narzędzia które pozwalałoby na zobaczenie jak nasza postać by wyglądała w konkretnych itemkach, pozwoli to zaoszczędzić niektórym pieniądze niżeli mieliby wydawać pieniądze na skin który okazalby się brzydki i można by było zobaczyć jak dane itemy ze sobą pasują

    • Byłoby to naprawdę bardzo pracochłonne (a przed launcherem po prostu niemożliwe, bo nie było nigdzie grafik). Po prostu szybciej nadejdzie BR i całkowicie inne wyglądy przedmiotów niż bym skończył podgląd. Być może w jakiejś postaci uda się to wprowadzić po wyjściu BR, ake już dla nowych modeli.

  7. A dlaczego ani słowa o sheedzie? Sami się przyznaliście ze zużycie kondycji po ostatnich zmianach to lekkie przegięcie, no i czy w końcu będzie tak samo przydatny dla mo jak vd i uk. Tyle piszecie o wyrównywaniu proff, grzebaliście w sh pół roku a najważniejsza ułomność tej nie ruszona.
    No i czy nadal nie możliwe jest podanie daty wejścia BR – miesiąca, kwartału?
    Być może czeka nas teraz kilka lat poprawek.

    • W większościach gier najważniejszy jest balans, więc twórcy szybko reagują na takie problemy, ponieważ psuje to przyjemność graczom z rozrywki, a co za tym idzie? Gracze przestają grać, ale tutaj najwidoczniej jest odwrotnie. Od 6lat mydlenie oczów 3D. Chcą za wszelką cenę zdobyć nowych graczy, a nie dbają o starych bez których ta gra by upadła. Więc pierw to trzeba poprawić rozgrywkę, żeby każda profa była zadowolona. Wyjdzie 3D i co? Będzie masa bugów, więc one będą na pierwszej linii do naprawy, a co z graczami co dalej czekają na balans? Będą odchodzić, aż w końcu grę spotka to coś spotyka większość gier, które nie słuchają swojej społeczności. 🙂

      • Sh i uk to nie są typowe debuffy bo mogą robić za dmg na wielu bossach a vd tylko na Dz xd …vd to jest prawdziwa szpila

        • osobiscie to rzadko kiedy widze bijacego sh/uka xd vd tez nie widze czasami tam puszcze lodowe jak mam chwile pomiedzy wbijaniem debuffa

          • sh i uk moga dostac buffa od ryca + uk moze inke i maja solidny dmg a vd nie posiada żadnej podstawowej umiejetnosci do wrzuczania na sb ktora napewno pomaga w dłuzszych walkach tj. zmysły czy KO

  8. Dlaczego osoby, które otrzymały jesienią 2015 roku po testach admirała i komandora informację, że wezmą udział w testach BR nie otrzymały zaproszeń?

  9. Pierwszy raz zapomniałem sobie o blogu, ale myślałem, że dam szanse. Jednak byłem w błędzie. Gdzie coś o bb?

  10. Ej a może zmienicie wartości przedmiotów na takie jakimi się handluje. Bo tak to nowy gracz nie wie co po ile chodzi.

    • Ale ty kumasz cza cze ze itemy maja plynna wartosc na rynku i nie jest to odgornie ustalane? Tylko popyt i podaż a jak przepraszam wartosc przedmiotu ma sie do tego dostowac? Nie pamietam kiedy, jakos przed ivra/draugiem kupowalem skogany i virveny. skogany 25kk/szt virveny 32kk teraz są po 10kk. To te itemy powinny miec wartosc po 25kk czy 10kk? wartosc przedmiotu mowi ci w sumie tylko ile bedzie cie kosztowac naprawa a nie jaka jest cena rynkowa. Mowilaby cokolwiek jakby mozna bylo rary sellac za 100% wartosci no ale tak nie ma.

  11. Czy dzięki tym zmianom vd będzie realnie mógł więcej ustać pomimo znerfienia jego debuffow chodzi mi o htaga admirał…. czy będzie mógł latać podobnie szybko jak sh czy uk(100lv ) ?

  12. Czyli rozumiem, że Dr dalej będzie mógł bezkarnie stać sobie ze smugą i mieczykiem i będzie sobie wbijał bufki? A VD będzie mógł smuge i mieczyk jednynie zeskować? Śmieszne troche te zmiany

  13. Panie Kapitanie, widać Broken Ranks na horyzoncie! Cieszę się, że tym razem wszystko poszło z planem i Closed Beta będzie w tym miesiącu, tak jak planowano.
    Patrząc po ilości contentu, który będzie testowany, można się spodziewać, że jeszcze nie zobaczymy naszej ukochanej gry w tym roku. Nie zmienia to faktu, że Closed Beta jest takim widokiem BR na horyzoncie, może w końcu przekona to tych, którzy nie wierzyli, że 3D jest tworzone. Życzę dużo wytrwałości dla twórców i cierpliwości dla graczy!

    PS – Co oznacza ikonka dwóch skrzyżowanych mieczy(po prawej od ikonki odpoczynku) w interfejsie poruszania się po mapie?

    • Jest to tryb natychmiastowego ataku przeciwnika. Mając go włączonego wystarczy kliknąć na moba/gracza, żeby zaatakować, nie trzeba wybierać ataku z menu. Opcja póki co testowa. 😉

  14. VD dostanie tarcze w skillu i będzie mógł wyebac tego dr w 1 rundzie z many dzięki ulepszonemu wyssaniu. Wolał bym mieć takie manashield niż niezbalansowaną wtopke co na 124 lvlu daje 4% różnicy na 7 poziomie

  15. Debufy VD były od zawsze mocne, ale za to jako jedyny musi przebijać się przez dymki. Coś za coś. Od czasu nerfa na uderzenie cienia parę lat wstecz, VD ma najmniejszy dmg i mocna szpila stanowi o sile tej klasy.
    Dodatkowo VD to jedyny debufer bez zręki, ma bardzo ograniczoną przeżywalność z bliska i tu smuga świetnie wpasowała się żeby uzupełnić te braki. Powoływanie się na argument, że łucznikom i sh nikt nie oddał kasy za kile jest dodatkowo kompletnie chybiony – te klasy mają swoje dedykowane bronie i tu build z tarczą był wymysłem. Smuga od początku była dedykowana klasom magicznym i nerf będzie perfidną zmianą reguł w czasie trwania gry. Jeżeli chcecie uatrakcyjnić attawę – to niech attawa stanie się atrakcyjna dla VD pod drużynę, a nie dla mało popularnego buildu VD pod moc.

  16. powiem w skrócie to co Ekipa robi to totalne g**no za przeproszeniem po co dawali smugę jak teraz ją psują XDDDDDDD nie logiczne jeszcze zabierzcie druidowi i niech ustoi ci cokolwiek fizycznego XD albo zakażcie leczenia w tarczy XDDDDD czysta beka nie wiem nawet czy sie śmiać czy płakać XDDDDD weźcie sie za naprawę sheeda/barby a nie nerfy postaci magicznych co bez smugi nic nie ustoją XD a potem muszą zmienić bulidy kupywać inne bronie a nawet epiki bo nie widze sensu vd w czymś innym niz attawie a druida w latarni pozdro

  17. Beta beta i beta.. sreta … te 3D w tym tempie na 2030 wyjdzie zapewne ale nie o to mi chodzi. Wielkanoc 4 kwietnia a nic o evencie na blogu teraz bo po co lepiej dać jakieś gówno i zamydlić graczom oczy czymś czego prędko i tak nie zobaczą o ile zobaczą. Co znowu dacie info o ev na 24h przed?

  18. Dobra to ja tak zrecenzuje bloga:
    1.BR
    /Schludnie choć nasrane/
    Bardzo fajnie że dodajacie możliwość podglądu ile gracz odkrył już mapy i ile ma do odkrycia. Daje to uczucie progressu dzięki czemu gracz może być bardziej zadowolony z progressu jak mu zaoferujecie od początku coś więcej niż oranie zedów i pająków a będzie on chciał rozwijać się dalej.
    Lifting i poprawki liftingiem i poprawkami, więc jedynie życzę powodzenia.
    Co do grafik toplucha i popiela to:
    -Topluch- mam wrażenie że powinien być “chudszy”. Wygląda jak napakowany goblin wodny. Raczej dalby cos na czym jest skóra i kości.
    -Popiel- skoro ma już słady ognia na sobie to fajne by było jakby mial odrobinę przypalone kości oraz dodać mu jakis pas/sztylet? żeby jego wygląd stał się pełniejszy.
    2.Testy/closed beta.
    Miło słyszeć że już za 10 dni będzie closed beta. Mam nadzieje że zajmie to 3 miesiące zakładając że każda z 3 grup będzie testować po 2 tygodnie. Kiedy skończycie closed beta to już możecie dać datę premiery- albo mam taką nadzieję, że dacie.
    3.Zmiany voodoo.
    Voodoo po tibijskiemu dostaje utamo vitę. Bardzo mocno ogranicza się możliwosć używania tarczy kiedy jedyną sensowną laską na wysoki lvl dla vd to attawa albo moze latać dalej z samym bólem żeby mieć podwójne, a trójząb jest stricte dla mo lub grania solo bo kryty i mod dmg. Trzeba dodać laske dla vd z czegokolwiek bo aktualnie vd z rarów na wysoki lvl nie ma za dużo do założenia.
    W końcu odporność na ukazanie działa tak jak powinno. Wyssanie duszy w końcu jest zależne od wiedzy ale ma zmniejszone wyssanie. Dobrze, bardzo dobrze. Długo to zajęło aż zaczęliście w końcu normalnie balansować grę. Na uka musiałem czekać pare ładnych lat aż w końcu będzie normalnie brany na expa, a vd szczerze nienawidziłem bo byłem tą gorszą szpilą bo z niewidomych przyczyn główny debuff uka był na fiz.
    4.Kalkulator buildów
    Fajne narzędzie, dużo ułatwia.
    5.Statyski dla tych którzy lubią statystyki.

    Pozdrawiam Vernir
    uk103, Ostlor

    • Zapomniałem wspomnieć o osiągnięciach w taernie.
      Ostatnio dostałem osiągnięcie za zabicie 5k szkieletów.
      Taka kartka z napisem “wszystkiego najlepszego z okazji ubicia 5 tysięcy szkieletów.”, a ty ją wrzucasz do paleniska zeby było ci dalej ciepło w ręce czego nie można powiedzieć o sercu. Szczerze mówiąc to taka wiadomość bardziej mnie drażni niż pociesza. Usuńcie albo chociaż dajcie nagrody coś w stylu 50platy za 5k szkieletów. a za jakieś pierwsze osiągnięcia 1/2platy. Jakoś niebywale dużo na tym nie stracicie a zawsze bedzie miło.

  19. Czyli smuga ma być tylko dla dr?
    Żeby ubrać tarcze i tak tracisz pkt bo musisz dać w siłe.
    40kk mi oddajcie za nią w takim razie -_-

      • Ekipa nie rozumie po prostu, że zmienianie zasad w trakcie gdy ktoś już wydał sporo hajsu żeby wygrywać zgodnie z zasadami jest nie fair. Jeżeli komuś przychodzi do głowy taki argument, że przecież to są twórcy i mogą robić co chcą to niech pomyślą ile z takim nastawieniem stracą graczy. Obecne podejście ekipy do graczy to patologia, lekceważenie i brak szacunku do własnych graczy. Osobiście nie mogę przeboleć, że taern ma taki potencjał i będzie miał jeszcze większy, ale ekipa musi być bardziej ogarnięta, bo inaczej nowy gracz z pierwszym problem i pierwszym spotkaniem z supportem chyba straci zainteresowanie grą. Jedyny powód dlaczego trzymam się taerna to nostalgia z dzieciństwa. Pluję na wiele aspektów tej gry tj. ulepszanie, czaty pod kontrolą moderatorów(jakby nie można było zrobić 100 czatów żeby każdy mógł pogadać normalnie we własnym gronie), sztuczna grzeczność itp itd. Oto obraz ekipy, więc nie widze możliwości by zachowywali się fair wobec graczy. Wiele mieli w gdzieś, mało odzewu do graczy.

        • Dopiszę tutaj przykład z innej gry.

          Otóż w pewnej grze dodano nowe potworki do przywania. Ludzie jak zobaczyli że jeden jest najsilniejszy to zaczeli pakować w summony tego moba i nakupili za prawdziwą kasę zwoje do przyzywania oraz ładowali skill up’y (a to tanie nie jest lub jest czasochłonne). Po 2 dniach okazało się, że twórcy przepraszają i że muszą go znerfić po tym jak ludzie wywali na niego nw po 100 dolców i po 2 dniach dostaje ostre nerfy. O żadnych rekompensatach nie mówili, powiedzieli, że znerfią. Na to top playerzy powiedzieli “Takiego wała, jeżeli tak nieuczciwie się zachowujecie to nas walą wasze turnieje i nie będziemy w nich uczestniczyć”. A w tej grze normalnie są organizowane turnieje i streamy.
          No i po 2-3 dniach pojawiły się rekompensaty za załadowane pieniądze. Jeżeli zmienia się zasady gry, to przynajmniej należy się jakaś rekompensta. Można dodawać nowe itemy skogany mogą spaść z 25kk na 9-10, mi to nie przeszkadza bo nadal moge ich normalnie używać a gra musi się rozwijać, ale nerf smugi to poprostu “wybalansowanie i zabranie hajsu za smuge”. Teraz vd działa z smugą i bedzie działał zapewne bez niej. No więc pieniądze poszło w błoto w takim razie. VD bedzie dzialac ale bez smugi.

          • Smuga smugą ale pozostaje kwestia bólu który każdy vd expił teraz mamy latać z bólem bez smugi czy expić trójząb? a może nie expić trójzęba ponieważ za rok ekipa zdecyduje że jednak smuga była okej i odda szpile z tarczą. Po co wogóle smuga ma dropić teraz z v2 skoro jedynie dr będą ją zakładać i to nawet nie bo pewnie za jakiś czas zabiorą ją druidom. Jedna wielka zagadka i brak konsekwencji w działaniach ekipy.

  20. Witam.
    Z całym szacunkiem pragnę odnieść się jedynie do tego, do czego mam zastrzeżenia, a mianowicie VD. Domyślam się, że nikt z Ekipy nie bierze komentarzy tutaj zbyt poważnie, lub po prostu ich nie czyta/w najlepszym wypadku przelatuje przez nie wzrokiem w poszukiwaniu znajomych nicków. 🙂 Po tym przydługim wstępie pora na wyrażenie opinii.
    Podobnie jak wielu przedmówców (i tych z cyklu „xD” i tych piszących w nieco bardziej składny sposób) uważam iż niemal całkowite „zabranie” tarczy VooDoo to jeden z gorszych pomysłów jakie tutaj widziałem od dawna (a nie ukrywam – lubię sobie czasem poczytać to i owo tutaj). Wprowadziliście Smugę / Tarcze po to, by profesje magiczne mogły je zakładać nadrabiając sobie sporo pancerzy – rzecz jasna kosztem rozdania punktów w siłę. To było super – ZBALANSOWANE, PRZEMYŚLANE. Teraz moim zdaniem jest kombinowanie jak koń pod górkę choć nie powiem – zmiany dot. Wyssania many są okej.
    Żeby nie było, że jestem jakimś zagorzałym obroncą VD – pogorszenie uderzenia cienia było dobrym ruchem, zdecydowanie – poprzednia wersja była „przekokszona”.
    Przemyślcie to, a jeśli macie jakiekolwiek zapytania – chętnie rozwieję wszelkie wątpliwości.

    WillWallace
    Ryc120
    Tolnor
    Pozdrawiam.

    • Uc zbyt OP xd porównaj dmg na wieży czy na duszkach niby papierowe hossy ale jednak vd wali prawie nic… uk sh mają lepszy dmg i łatwiej wbijają debuffy lecz mają słabszy a vd trudniej wbija mocniejszy i mniejszy dmg bo nie wiesz o czym mówisz

  21. Panowie zapominacie o jednym elemencie który znacząco wpływa na przyjemność z Gry mianowicie muzyka – macie ślicznie zrobione ścieżki dźwiękowe z motywami do różnych krain nie schrzańcie tego zostawcie stare motywy PLEASE ????

  22. Dobrze ze ta umiejetnosc zamiast haka bedzie dosc sensowna.
    Uderzenie cienia jest moim faworytem.
    Pozyjemy zobaczymy.

  23. Mam pytanie z innej beczki, czy planujecie zwiększyć ilość miejsc w 3 klatce? Bo 6 to trochę mało na gildie 20+ osób? Poziomy postaci rosną i wielu by chciało pety z 3 klatki a nie każdego stać na 4k platki. No i czy jest szansa na pety z 4 klatki?

    • Zwiększyli ilość miejsc poprzez… zakup za 4k pl 😀 niestety tutaj bardziej myślą jak zarobić niż trochę “dogodzić” graczom także nie liczył bym na jakąś zmianę. A co do 4 klatki to już kiedyś na zlocie było poruszane przez Galajusa i tutaj to już w ogóle bym się nie spodziewał nowości.

  24. Witam szanowne Grono, ja osobiście chciałem się odnieść do 2 podpunktów.
    Mianowicie tego ,odnoszącego się do dmg Vd tu cytuje słowa autora bloga “jeszcze większe niż poprzednio wzmocnienie udziału obrażeń kłutych w stosunku do obrażeń z uroków w ukłuciu lalki oraz zmianę wzoru z 1,4*moc + 0,6*wiedza na 1*moc + 1*wiedza (dmg VD będącego pod moc okazał się zbyt duży, zwłaszcza gdy w grę wchodziło otępienie i załamanie)”.
    Secundo tego opisującego zmianę w procentowa wejścia debufow z założoną smuga i bez niej.
    Więc po kolei , od kiedy poznałem mechanikę gry. Aż do tej pory uważałem, że buildy pod moc czy też siłę będą znacząco przeważać w ilości zadawanych obrażeń. Nad tymi pod zręczność czy też wiedzę. Ten wzór zmienia jednak mój punkt widzenia na pkt. patrzenia i stwierdzam ,że miesiączkowanie pingwinów nie ma nic wspólnego z ilością dziurek w durszlaku.
    Teraz tak całkiem na poważnie przy tak przyjętym wzorze owa postać dostaje bonus do :
    ___Celności____ , wiadomo więcej wiedzy większa szansa wejścia uroku bądź uderzenia cienia.
    ___Przeżywalności____ rzecz oczywista wiedza daje nam większą obronę dystansową oraz ta przeciwko urokom.
    ____Większy bonus z psychorarów_____ można porównać w tak zachwalanym przez autora narzędziu porównując build z mocą oraz wiedzą.
    ____Obrażeń____ to oczywiście wynika z samej zmiany wzoru.
    Oczywiście Vd inwestujący w moc przy wcześniejszym wzorze dostawał dodatkowy profit w postaci większych obrażeń lecz tracił ,w elementach które wyszczególniłem powyżej.
    Wiec jeżeli gdzieś się pomyliłem, bądź nie posiadam racji to proszę o poprawienie mnie, w końcu ludzką rzeczą jest się mylić.
    Przejdźmy zatem do drugiej sprawy o której to wspominałem na wstępie mej wypowiedzi. Tu podzielam zdanie Vd-ków jeżeli ktoś inwestował swój czas, pieniądze w sprzęt który ekipa skierowała do profesji magicznych , a teraz sama zmienia zasady podczas toczącej się rozgrywki. To oczywistym wydaje się przyznanie rekompensat bądź analogicznych profitów za swój bądź co bądź błąd. Czy nazwijmy to bardziej polubownie ,inny plan w sprawie tarcz dla profesji magicznych. Wiążący się jak wszyscy wiemy z eliminacją owego ekwipunku u 3 klas. Ponadto wykluczając używanie smugi czy w przyszłości też innej tarczy Ekipa pokazuje niejako bezsens używania broni jednoręcznych które to były w pełni kompatybilne z tarczą u Magów. Dodatkowe resy z tarczy spełniały podobną rolę jak dymki dla postaci fizycznych które to posiadają mniej wiedzy. Co za tym idzie gorsza obronę przed urokami. Chyba każdy zna doskonałą wręcz wybitną zdolność do obrony klas magicznych w zwarciu. Pragnę tu nadmienić ,że zabierając trójce magoli dodatkowe resy oraz statystyki ze smugi. Nie tylko obniżacie przeżywalność tych klas. W żaden sposób nie staracie się wyrównać owej dysproporcji czy to poprzez wprowadzenie globalnej funkcji jak dymki dla fizoli czy też obecnie panujący ład dodatkowych resów z tarcz. Co jak już wcześniej wspominałem wielokrotnie ukazuje dowód iż Sami dajecie powód do tego by, noszenie broni jednoręcznej było co najmniej wątpliwe. W porównaniu z zestawem dwuręcznej laski.
    Dziękuje za uwagę ,życzę udanego wieczoru i zapraszam do dyskusji.

  25. Witam mam pytanie czy da sie jakos dostac do zamknietego grona beta testerow ? Rozumiem ze macie sprawdzonych ale moze warto by dac mozliwosc nowym ^^ Z doswiadczenia zaczynanie gry vd bylo tragedia teraz prawdopodobnie sie to zmieni.
    Dlugosc bety pewnie bedzie zalezala od rezultatow. Beda bledy to bedzie dluga pojdzie wszystko gladko to bedzie szybko ^^

    Jakis czas temu rozdawaliscie kody na mediach spolecznosciowych i dostalem info ze ma byc wiecej. Szkoda ze bylo lub po porstu nie zlapalem :/

    Pozdrawiam i zycze minimalniej ilosci bledow

  26. Zmiany u Sch, Dr że skillami (na gorsze oczywiście) zajęły kilka dni. Tylko u VD zmiana 1 skilla kilka tygodni i jeszcze nie ma. Jak widać aby zrobić coś dobrze potrzeba dużo czasu. Prawda Hass?

    • Jaki skill u druida się zmienił? Żaden xd u sh też tylko rozbito jeden na dwa, a tu masz wprowadzaną całkowicie inną umkę co może zrobić z vd wiekszego tanka niż ryca 🙂

  27. Imo bez sensu tyle pierdzielenia, aby zdjąć tarczę i to z jednej klasy w zamian za m.in redukcję obrażeń które ona daje ;v
    Po coś ludzie te sztylety i Smugi dropili kupowali.
    I aby zdejmować tarczę specjalnie aby debuffy wrzucać jest bardzo dziwne i nielogiczne. Polecam wymyśleć coś co balansuje klase niekoniecznie wymuszając zmiany w ekwipunku. Tym bardziej, że to że VD ma se tarczę przesadzone nie jest, łucznik cały czas ma tarczę i to bez tracenia punktów

  28. Tak jak koledzy poruszyli, vd z urntsulem+smugą to inna sytuacja niż sh czy łuk, ponieważ to była taka luka w systemie, a na vd taki styl był faworyzowany przez grę i było wszystko cacy i z sensem. Też u VD to jest główna broń, a nie “pomocnicza”.

    Zamiana urntsulów/bólów na laski dla graczy wydaje się zbyt skomplikowana, moim zdaniem może by pomogło zbalansowanie ich statystyk, aby nie odstawały od lasek 😉

  29. MUZYKA W GRZE 🙂

    Wszyscy skupiają się nad aspektem graficznym w BR 3D / co zrozumiałe / 🙂
    Mam PYTANIE czy muzyka zostanie niezmieniona ?
    Jestem z zawodu muzykiem i ta która jest w tej chwili bardzo mi odpowiada
    Moim zdaniem muzyka / odgłosy w grze to 45% “miodności” gry 🙂 Mam nadzieję że w tej kwestii zostawicie ALL tak jak jest.
    Dajcie znać 🙂

  30. Siemano. To kiedy nerf tego VD? Bo jak narazie to zrobiliście terminatora co w buildzie 2k HP 2,5k mamy z nowym skillem działa jak by miał 7k HP. Ssanie liczone z wiedzy zawsze trafia, dmg w pvp ogromnie zwiększony (wróciliśmy do patologii z początku taerna gdzie 5 lalek na starcie i wygrane pvp). Szpila nadal robi większy debuff niż 2 skille łucznika, robienie tylko buildu pod wiedzę bo teraz wiedza wykręca największy dmg. Każda klasa która była ,,balansowana” dostała grubo po dupie aż się grać odechciewało, zawsze był wrzask na forum a teraz nagle jest cisza i żaden VD nie narzeka na bo w sumie po co. Żeby jeden fanatyczny zakochany w nekro pikselach inżynier Hass pomiatał cała ekipą i ustawiał wszystkie zmiany pod siebie to jest parodia a nie balans. Nie dziwie się, że tworzenie Broken Ranks trwa już 7 lat jak takie rzeczy się dzieją. Na premierze i nowym serwerze będą same VD, Ryce i MO. A druida to zrobi sobie jakaś ogarnięta gildia tylko po to żeby się nim wymieniać między sobą i mieć murzyna do mamy, kondy i leczenia na cięższe bossy. No chyba, że Hass nie wysoluje jakiegoś bossa i VD w następnym upku będzie leczyć. Nie dziwicie się, że coraz mniej graczy w to gra jak widzą co się dzieje.

  31. Nie przesadzajmy z tym VD mocniejsza lalka kosztem słabego cienia smuga na eski i bol. Ta tarcza to tez żadne szaleństwo taka zapchajdziura. Co do dr to faktycznie dmg druida to jakaś komedia.

Leave a Reply to Po balansowane Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *