PGA i Broken Ranks – pytania i odpowiedzi. Obecnie pracujemy nad… Cz. 184

Sprawdźcie terminy HH i platynowych skrzyń na wrzesień, a do tego koniecznie obadajcie odpowiedzi na pytania zarówno odnośnie PGA, jak też Broken Ranks. Zapraszamy też do raportu z prac nad BR!

Wydarzenia i prace

Sądząc po wiadomościach i licznych wpisach na czacie, wiele osób było bardzo zadowolonych z postawienia Lombardu. Wiadomo, niektóre flasze ciężej wykonać niż inne, zatem jest ich mniej na serwerach, a cena szybuje w górę. Mamy nadzieję, że nasze działania przełożą się na stabilizację cen. W połączeniu z planowanymi zmianami w recepturach flasz, zapewne uda się uzyskać stosunkowo trwały efekt. Pytaliście o konkrety… Obecnie analizujemy wszystkie flasze (nie tylko WF), ale na tym etapie nie możemy udzielić jednoznacznej informacji o tym, które z nich doczekają się realnych zmian – nie chcemy być gołosłowni. Poza tym, wielu z Was spodobał się dodatek w postaci możliwości zakupu części na Selenę. Przyznajcie się w komentarzach, jakie zapasy dukatów zgromadziliście przed postawieniem NPC i ile z nich poszło w lombardzie 😉

Powoli będziemy wracać również do HH i zwiększonego psycho expa w takim wydaniu jak wcześniej, czyli mniej więcej raz w miesiącu. Oczywiście nie zapomnimy o podkręconych respach platynowych skrzyń – te mogą też mieć miejsce i bez zapowiedzi, w ramach małego bonusu.

  • Zwiększony exp (x2) i psycho exp (x1,6) na polskich serwerach – 15.09.2019 od godz. 19:00 do godz. 21:00.
  • Nieco zwiększony resp platynowych skrzyń na polskich serwerach – od 27.09.2019 (godz. 23:59) do 28.09.2019 (23:59).

Życzymy udanego expienia i wielu dropów!

Na pewno co niektórych interesuje kwestia forum. Już się ogarnęliśmy z większością pilnych spraw, zatem najpewniej zostanie postawione w przyszłym tygodniu.

PGA i Broken Ranks

Ostatni raz na PGA, w roli wystawców, byliśmy 3 lata temu. Wiele się zmieniło od tamtego czasu… Szczególnie jeśli chodzi o prace nad Broken Ranks, co zapewne zaobserwowaliście po raporcie całościowym, który udostępnialiśmy na blogu. Uznaliśmy, że jest to dobry moment na zaprezentowanie owoców części naszej pracy i tym samym serdecznie zapraszamy wszystkich Taernijczyków (i nie tylko) 18-20.10.2019 na stoisko nr 39 (pawilon 5A).

Na pewno będziecie mogli po prostu popykać w Broken Ranks, zgarnąć gadżety czy wziąć udział w turnieju z kozackimi nagrodami 😉

Oczywiście na samym PGA nie zabraknie naszego cosplayera, który aktualnie, dzielnie pracuje w swojej kuźni nad przeniesieniem niektórych broni do świata realnego. Będzie można cyknąć sobie klimatyczną fotę w hełmach czy maskach, dzierżąc w dłoni broń rodem ze świata fantasy. Poza ekwipunkiem, który znacie z TaernConu, trwają prace nad wykonaniem dwóch mieczy i młota:

Sam Thor płonie z zazdrości 😉

Do tego być może dojdzie jeszcze czaderski i wpasowujący się w klimat stojak na broń. Kto chętny na fotę i wstępnie wybiera się na tegoroczne PGA? 😉

W związku z targami i pracami nad Broken Ranks, zebraliśmy też trochę pytań, na które postaramy się odpowiedzieć.

Czy Wasza obecność na Targach oznacza, że macie już zrobioną sporą część rzeczy i tak naprawdę Broken Ranks jest tuż za rogiem?

Zapraszamy na targi, aby ocenić samemu. Ja się na ten temat nie wypowiadam, odkąd napisałem na stronie, że premiera będzie w 2017 😉 ~Drygu

Będzie opcja przeprowadzić krótki wywiad z Drygiem w Poznaniu?

Jak najbardziej.

Czy na PGA będzie można po prostu pobiegać po mapach czy będzie to bardziej zamknięcie w jednej lokacji?

Będzie można pobiegać po mapach. Nie damy do dyspozycji całego świata, ale będzie to jego duży wycinek.

Czy system walki w BR, czyli turnieje i PvP, na chwilę obecną zostanie taki jak w 2D czy planujecie coś zmienić?

Turniejów jeszcze nie ruszaliśmy. Natomiast PvP, na początku, pozostanie identyczne.

Co zostało z większych i bardziej skomplikowanych rzeczy do zrobienia pod BR?

  • Nowa grafika siedzib gildiowych.
  • Animacje postaci kobiet graczy.
  • Nowa grafika do ikonek skilli i buffów.
  • Dokończenie edytora twarzy postaci.
  • Interfejs Turniejowy.
  • Testy.

Czy wraz z wypuszczeniem nowej wersji gry otwarte zostanie Targowisko? Czy prace nad nim zostały już rozpoczęte czy wciąż pozostanie mitem? Jeśli zaczęliście, to na jakim etapie jesteście?

Powiem tylko tyle, że targowisko póki co jest jeszcze chwilowo zamknięte 😉

Czy w Broken Ranks zamierzacie o wiele bardziej rozwinąć crafting?

Na starcie nie. Natomiast będzie to nasz priorytet w aktualizacjach.

Czy po wprowadzeniu BR, który będzie działał na kliencie, to samo czeka wersję 2D, czy pozostanie grą przeglądarkową? I co, jeśli nie wyrobicie się z BR do czasu wyłączenia flasha na przeglądarki? Chyba wiele osób ma obawy z tym związane…

Flash będzie działał w przeglądarce do końca 2020 roku. Czyli jeszcze ponad rok. Gdy będzie się zbliżał termin wyłączenia flasha przez popularne przeglądarki to przerobimy go na wersję klientową. Nie powinno to być bardzo skomplikowane. Będziemy mogli wykorzystać część mechanizmów z BR.

Czy zamierzacie wprowadzić o wiele więcej questów razem ze startem BR lub po wypuszczeniu gry?

Oczywiście planujemy sukcesywnie dodawać kolejne questy. W tej chwili ciężko nam oszacować, jaki nowy kontent uda nam się uruchomić razem z premierą Broken Ranks. Mamy spory apetyt i zakonceptowaną całą nową lokację, ale nic nie możemy obiecać.

Wiele istniejących questów doczekało się wyłączenia, a niektóre bossowe są wspaniale rozwijane. Już na PGA będziecie mogli zagrać w nową wersję Krwawych zalotów. Odpowiada za nie nasz nowy rozbudowany team quest designerów. Warto będzie odwiedzić nas na targach.

Kolejna część głównej linii fabularnej razem z premierą?

Główna linia fabularna zostanie dodana później, razem kolejnymi regionami Alarilu.

Co z osiągnięciami? Czy w BR zostaną zaktualizowane o brakujące, czy dojdą nowe, czy będą dawały coś poza samym wpisem?

W pierwszej kolejności pouzupełniamy brakujące. Podczas premiery raczej nie będą dawać żadnych dodatkowych korzyści.

Czy w BR będą wykorzystywane punkty charakteru czy rezygnujecie z tego?

Jest to jedna z rzeczy, nad którymi musimy się zastanowić. Przy rozbudowanym teamie pisarzy możemy stworzyć więcej contentu, który mógłby obsłużyć ten parametr, ale to wymaga namysłu.

Raport z prac nad Broken Ranks

Grafika:

  • 80% specular mapy do sprzętu (w których miejscach tekstury sprzętu mają się bardziej błyszczeć, a gdzie mają być bardziej matowe – pozwala uzyskać bardziej realistyczny wygląd ekwipunku),
  • 1 nowa lokacja pod walkę (tawerna),
  • 6 nowych modeli do walki (druidzi, czempy kuszników i orków),
  • dokończone dwie, kolejne krainy,
  • 30% nawigacyjnej mapy świata,
  • prace nad lokacjami do prologu.

Animacja:

  • nowa animacja biegu dla graczy,
  • animacja do widoku ekwipunku dla kobiet,
  • animowane flagi, okiennice i inne drobnostki na mapach,
  • początek animowania Htagi.

Programowanie:

  • nowy kod sterowania kamerą,
  • dynamiczne generowanie deszczu,
  • rozpoczęcie tutoriali dla PC,
  • uporządkowanie głównego kodu zarządzającego odpalaniem aplikacji.

Questy:

  • wdrożony 1 nowy quest,
  • dopracowywanie prologu.

Koncept jakiego moba, jak myślicie? 😉

15 thoughts on “PGA i Broken Ranks – pytania i odpowiedzi. Obecnie pracujemy nad… Cz. 184

  1. Jako że o forum ani słowa (zresztą nie ma się co dziwić, nie zrobić go przez tyle czasu to wstyd!) to pozwolę sobie ponowić pytania tu na blogu:
    1) Kiedy w końcu uruchomicie forum? Na gwiazdkę tego roku da radę?
    2) Serio każecie nam czekać na takie wpisy 2 tygodnie? Nie ma nikogo odpowiedzialnego za jakość blogów w Ekipie?
    3) Kiedy inżynierowie raczą ogarnąć temat klucza na fyo? Z rok im jeszcze trzeba? Maheta i Tarula jakoś potrafili ogarnąć mimo 3d.
    4) Macie jakikolwiek pomysł na reformę petów, gildi, pvp? Czy działacie od przypadku do przypadku?
    5) I teraz najważniejsze pytanie, czy ktoś tu za coś odpowiada, czy mamy do czynienia z anarchią?

    • Przecież jest napisane, że forum w przyszłym tygodniu 😉

      Dla jednych zawarte informacje (np. pytania i odpowiedzi) to interesująca kwestia, dla innych nie. Poza tym, to że o czymś nie wspomnieliśmy w tym wpisie (np. o kluczu na fyo), a wspomniano o tym w poprzednim, nie oznacza że temat został pominięty. Trudno oczekiwać, że każda sprawa wymagająca zmian w grze będzie ogarniana do następnego wpisu, z czego zapewne zdajesz sobie sprawę 😉

      • Tylko szkoda że jedne sprawy dla graczy można zrobić w mgnieniu oka, a inne muszą czekać tygodniami, choć są łatwiejsze do ogarnięcia. Gdzie tu równe traktowanie graczy? Ile mamy jeszcze czekać? Ile razy można się tłumaczyć że kiedyś się zrobi?

  2. Czy po wprowadzeniu BR, który będzie działał na kliencie, to samo czeka wersję 2D, czy pozostanie grą przeglądarkową? I co, jeśli nie wyrobicie się z BR do czasu wyłączenia flasha na przeglądarki? Chyba wiele osób ma obawy z tym związane…

    Flash będzie działał w przeglądarce do końca 2020 roku. Czyli jeszcze ponad rok. Gdy będzie się zbliżał termin wyłączenia flasha przez popularne przeglądarki to przerobimy go na wersję klientową. Nie powinno to być bardzo skomplikowane. Będziemy mogli wykorzystać część mechanizmów z BR.

    Czyli można rozumieć że przez rok nie dodacie BR? Czekamy kolejne kilka lat

  3. Czy w 3d zachowacie ten sam układ umiejętności w karcie,czy będziemy musieli się uczyć od nowa całej gry? Zarazem czy ikonki będą podobne czy inne jak połowa eq,którego nie da się rozpoznać? :/

    • Będzie inny sposób ustawiania taktyk, inaczej mówiąc interface. Tak jak pisali, pracują nad nowymi grafikami umiejętności. No kurcze chyba o to chodzi w tworzeniu tego 3D żeby zobaczyć coś nowego zmienionego, nie robią tego 3D tylko po to żebyś mógł cycyki wiły w lepszej grafice zobaczyć. O to chodzi żeby eq wyglądało przynajmniej trochę inaczej.
      Jak całej gry od nowa? A tak ogólnie robią to 3D jak praktycznie nową grę więc pierwsze miesiące będą głównie do zapoznania się z grą 🙂

      • Grając 7 lat w tą grę oczekiwałbym raczej, że jak widzę niebieską ikonkę z kontrolką, to żeby ona była podobna a nie nagle fioletowa, tak samo z innymi ikonkami… żebym nie musiał szukać co gdzie jest tylko grał jak dotąd…

  4. Co do osiągnięć, można by na przykład pozwolic graczom na wybranie osiągnięcia, które będzie wyświetlane w statusie za imieniem. Np. Jan Kowalski(Wielki Myśliwy), Jan Kowalski(Koszmar Wendiego).
    Niby nic, a cieszy. W końcu kto nie marzy o budzącym grozę tytule?

  5. Cześć,

    Ikony skilli barby – krytyczne i furia są kolorystycznie podobne, na tyle, że można się pomylić. Skoro ikony będą malowane, to prośba by zwrócić na to uwagę i wyraźniej odróżnić od siebie wygląd tych ikonek.

    Czy prace nad edytorem zakładają zmianę koloru skóry? Mamy w questach choćby czarnoskórych.

    Pozdrawiam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *