Zmiany w przedmiotach, blog, garść statystyk – Obecnie pracujemy nad… Cz. 205

W dzisiejszym blogu przygotowaliśmy dla Was kilka informacji na różne tematy, a do tego garść statystyk, na które wielu z Was czekało.

Broken Ranks

Po zakończeniu łatania błędów w opisach umiejętności i zamknięciu upka 1.37, Drygu mógł spokojnie zasiąść do kontrolowania postępów w Broken Ranks.
Wciąż, niezależnie od zmian inżynieryjnych w obecnym Taernie i pomimo sezonu urlopowego, praca nad przyszłą wersją gry idzie pełną parą. Do ekipy biurowej dołączyły kolejne osoby, które wspomagają proces tworzenia. W następnym blogu postaramy się przybliżyć efekty tych działań i opisać bieżący postęp prac.

Zmiany dotyczące przedmiotów

W poprzedniej aktualizacji zapoczątkowaliśmy temat liftingu niektórych przedmiotów, które ze względu na rozwój gry w chwili obecnej nie do końca spełniają oczekiwania. Po zmianie epików oraz broni z Ivravula przyszedł czas na kolejne rary. Tym razem postanowiliśmy wziąć na tapetę te skierowane dla wysokopoziomowych postaci. Podjęliśmy już ustalenia dotyczące Ziraków, które czekają tylko na ostatni szlif. Dodatkowo w najbliższym czasie zamierzamy zmienić kolejne przedmioty takie jak Alendry, Groza Seleny czy też Disolver. Oczywiście jednocześnie będziemy mieć na uwadze ich odpowiedniki dla przeciwnych postaci, czyli np. Cień Tarula. Planujemy co update dokonywać mniejszych lub większych poprawek w kolejnych, mniej popularnych przedmiotach, więc można się spodziewać, że w następnych miesiącach zmian mogą się doczekać np. Isthrimm, Danthum, czy Maiarot.

Balans umiejętności

Zgodnie z przyjętymi wytycznymi, na warsztacie wylądowały umiejętności, których nie można było wgrać w poprzedniej aktualizacji, tj. umiejętności VD. Zmieniliśmy wartości ataków wielu potworów, co wiązało się z potężnymi zmianami, których nie zdążyliśmy dokładnie przetestować przed poprzednią aktualizacją. Oprócz tego zabieramy się też do zmian tych umiejętności, których rozwój “w drzewku” wciąż jest niepełny – Kontroli Oddechu, Wzmocnienia oraz innych, które pozostają na niskim poziomie bez potrzeby wydawania punktów umiejętności.

Blog

Zdecydowaliśmy się na zmianę w częstotliwości publikowania wpisów. Chcemy, by były one jak najbardziej treściwe i dostarczały Wam zadowalającej ilości wiedzy o postępach czy to w BR, czy też w obecnej wersji Taerna. Nie zawsze jednak jesteśmy w stanie przedstawić Wam tyle informacji, ile byśmy chcieli. Powodem tego są intensywne prace nad BR, od których staramy się jak najmniej odrywać zaangażowane w nie osoby, by gra została ukończona jak najszybciej, a także kwestia równoległych prac nad kilkoma zagadnieniami, co dotyczy zarówno obecnego Taerna, jak i Broken Ranks. Choć sporo się dzieje, to faza zaawansowania prac nie zawsze pozwala na prezentację, gdyż coś może wymagać jeszcze ostatnich szlifów, albo po prostu ulec zmianom. Dlatego też zamierzamy przygotowywać dla Was jeden blog na miesiąc, za to bardziej konkretny. Spokojnie, zapowiedziany odcinek Broken Ranksowy będzie za dwa tygodnie 😉 Oczywiście jeśli w międzyczasie pojawią się tematy, które uznamy za stosowne zamieścić na blogu, to będziemy to robić, wtedy blog może pojawić się wcześniej. Mamy nadzieję, że zmiana ta pozytywnie wpłynie na odbiór i pozwoli na jak najlepsze przedstawienie naszej pracy.

Statystyki

  • ilość epików na serwerach i rozkład kiedy były dropione
  • psycho przedmioty z 8 poziomem
  • najlepsze ulepszenia (+10 i wyżej)
  • najlepiej wyexpione zwierzaki – po 100 z każdego serwera wraz z profesją właściciela

Znajdziecie je tutaj (każdy z podpunktów to osobna karta w Excelu):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eSVJ4gDbCr35JCmZhcbJUonJfiS6dB12oO6ORde-XTU/edit?usp=sharing

Statystyki do Analizy

Dzięki statystykom możemy wspomóc naszą ocenę realiów serwerowych i wpływu wprowadzanych zmian na rozgrywkę. Do ich zbierania posiadamy coraz więcej narzędzi. W ramach przykładu oraz jako ciekawostkę przygotowaliśmy dla Was zestawienie dotyczące wypraw na Tarula. Statystyki pokazują po dziesięć osób z każdej profesji, które najczęściej wchodziły na tę instancję w ciągu ostatnich trzech miesięcy, ich skuteczność (czyli ubicie obydwu bossów) i średni czas.

51 thoughts on “Zmiany w przedmiotach, blog, garść statystyk – Obecnie pracujemy nad… Cz. 205

  1. nic bardziej nie śmieszy niż wymówka braku szacunku do graczy, braku zainteresowania 2d itd niż “InTeNSYwnE PRaCe nAD 3d” i tak w kółko od tylu lat.

    można polecieć klasykiem
    jest wszystko w porządku jest dobrze, dobrze robią dobrze wszystko jest w porządku jest git, pozdrawiam ekipę taernu dobrych chłopaków i niech się to trzyma dobry przekaz leci

  2. Kiedy sety na lvl 50 i 100 doczekają się liftingu? Ich popularność jest znacznie mniejsza od rarow z ivra czy konstrukta v1

  3. Dzień dobry czy coś wiadomo o NPC Lombard? W tamtym roku był bodajże w okolicach sierpnia lub września. Pytam o niego ze względu na mały dostęp do flaszek na Tolnorze, często kupuje się pojedyncze ilości, bardzo długo i za stosunkowo wysoką cene przez co postać ciężej ulepszyć i postawić ją do pionu, pozdrawiam 😀

  4. Aha, czyli nie dość, że blog wręcz zadziwiająco krótki to jeszcze będziemy go dostawać raz na miesiąc. Ajajaj coraz gorsze te blogi, już wolałbym żebyście pisali, ze “masło maślane”, niż dostawać kilka zdań napisanych w 10min :/

    • Przypomnę tylko ze do około 50tego blogu był co tydzień z postępu prac. Żeby zawierał “WIĘCEJ INFORMACJI” postanowiono publikować go co 2 tygodnie. Co się stało z osobą od PR co miała prowadzić bloga co miało wpłynąć na jego jakość była wspominana na blogu? Fajnie że ludzie którzy w to grają są przez was opluwani wstydzilibyście się pisać takie blogi jakby wam na nich zależało.
      Garść informacji którą tu publikujecie która nie jest statystyka ubitych bossów zdobytych rarów itp jest albo stara albo nie wnosi totalnie nic do gry od dłuższego czasu. Z moich obserwacji wynika że w tym roku nie było zlotu wiec nie było o czym się rozpisywać przez 3 miesiące na blogu i nikomu już się nie chce tego prowadzić !!!! SKANDAL !

  5. Od kiedy kontrolka jest trzymana na niskim poziomie ? Chyba od czasu tego spierdolonego gówna które nazwaliście upkiem. Może zamiast nad tymi umkami zajelibyście się wkońcu umkami które nie są zupełnie ruszane na postaciach np. szybkie cięcie u ryca czy lp u sh. Poza tym co nam dają te statystyki, bo nie rozumiem jakbyście zrobili tabelkę zestawów pt które najczęściej ubijały tarula może było by na co popatrzeć. Jak widzę nihil novi i czas spierdalać z tej chujowej gry.

  6. A co z zabezpieczeniem witryny? Ciągle nowe osoby padają ofiarom kradzieży eq a zabezpieczenia gry można prównać do zapierania drzwi solonymi paluszkami. Sam obserwuję wśród moich kumpli coraz większe zniechęcenie do tej gry. Za złotych czasów grało od nas 15 osób a teraz nie gra nikt. Jeśli te 3d fajnie wyjdzie to może wrócę ale wątpię że tego dożyję bo ostatnie konkrety odnośnie Br były 26 mają (filmik o questach) a tak to ciągle dostajemy 2 grafiki mobków z BR na miesiąc.

    • Czesc z tych graczy jest okradana po daniu dostepu kumplowi/szwagrowi czy czemus innemu z otoczenia.
      Prawdziwe wlamy sa mniejszoscia.
      Czesc graczy klika w dziwne linki rozsylane za pomoca feja/ czy innego badziewia.
      Czesc graczy stracila rzeczy po przejmowaniu sesji klikajac w linki od 1lvl.

      MOJA RADA: Ignore 2lvl
      od tamtej pory nikt do mnie nie napisal z dziwnym pytaniem czy chce darmowe zloto/platyne itp. tacy ludzie zakladaja nowa postac i pisza z 1lvl ja to mam zablokowane dopiero od 3lvl moze ktos priv wysylac i mam spokoj.
      Pozdrawiam.
      PS. jezeli kmus sie zdarzy wejsc na podrabiana strone taerna to samo to ze nie pojawia sie email w formularzu powinno dac do myslenia, skoro wpisuja recznie + haslo to juz na taka glupote nie ma rady.
      Nikt nigdy ani razu w zyciu ode nie nie dostal dostepu ani nie mial okazji zagrac chociazby na moim kompie. Nigdy wiec nie mialem zadnego problemu

  7. Propozycja dajcie na blogu możliwość plusowania i minusowania komentarzy to może zobaczycie co ludzie faktycznie myślą o tych waszych wypocinach .

  8. Łucznik 2450 zabitych taruli
    SH 3066 zabitych taruli
    VD 2700 zabitych taruli

    Statystyki wzięte z 3 miesięcy gdzie sh i vd dostali boosta 3 tygodnie temu więc spokojnie można przyjąć że w ciągu następnych 3 miesięcy różnica między łukiem a resztą debuferów wzrośnie o kolejne 300-500 ubić na korzyść VD i Sh.

    No i widać teraz jak na dłoni że gracze alarmujący że łucznik po zmianach jest słabszy od reszty debuferów MIELI RACJĘ. Po upku z nowymi epikami różnica zrobiła się jeszcze większa. Droga którą poszła ekipa w sprawie łucznika jest ślepa, wymuszenie wrzucania stratega i spięcia w 1 rundzie gdzie żadne z nich nie obniża ataku, dodatkowo zmysły nie działające na piasek co sprawia że jest to mało celny debuf, sprawiają że ludzie nie chcą łucznika do party gdy dmg nie jest kotem zabijającym moba na runde.

    • Dodatkowo moją teze że łucznik jest brany tylko z bardzo mocnym dmg potwierdza fakt, że 10 łuczników robi 66% wszystkich ubitych bossów, gdzie 10 sh robi 44% ubitych bossów. Czyli wyraźnie widać że dla SH chodzi dużo więcej bo około 30% więcej niż łuczników, z VD jest podobnie 10 VD robi 48% wszystkich instancji więc ilościowo więcej różnych graczy chodzi inste. Ale kto by się tam przejmował trzeba poprawiać maiarota i derengila ale nie za szybko bo za kilka miesięcy 😉 trzeba przeprowadzić GRUNTOWNE TESTY broni na jakieś pięć dni grania. smiech na sali

      • Moim zdaniem wynika to z tego że mało się widzi łuczników.
        Ja zawsze chętniej wezmę słabszego łucznika niż słabszego vd, łucznik na pewniejszy debuf, do tego tarul z nim jest o wiele przyjemniejszy, więc nie wprowadzaj wszystkich w błąd.

    • Musze Cie zasmucić, bo jest wręcz odwrotnie. Łucznik to obecnie zdecydowanie najlepszy debufer na inście Tarula, bije wszystkich pod względem ukończonych pełnych inst i czasów tam wykręcanych, zarówno z mo jak i brb. Zweryfikuj liczby,które podałeś uwzględniając,ze sheedow “pod ta inste” jest prawie 2 razy więcej od łuczników.

  9. “Spokojnie, zapowiedziany odcinek Broken Ranksowy będzie za dwa tygodnie”
    > Dwa tygodnie później: “bloga przekładamy z powodu ogromu prac nad zmianami w Derengilu i Maiarot”

  10. Zaraz, zaraz…
    Nie macie czasu na bloga, bo 3D, a bierzecie się za zmiany w rarach z których postać wyrasta po 2h?

    • Przez tyle czasu słyszymy, że wszystkie moce przerobowe idą w 3D. Zastanawiam się dlaczego nagle taka zmiana i zaczynają robić rzeczy, które mogły być zrobione szmat czasu temu – akurat teraz gdy wydawałoby się, że do premiery 3D bliżej niż dalej. Gdzie tu logika?

      Przecież takie coś nie zadowoli starych graczy.

      Przygotowanie pod 3D i nowe serwery gdzie te rary będą miały na początku jakąś wartość?

      Ciężko powiedzieć czy w ogóle to jakiś długoterminowany plan czy sami nie wiedzą co robią.

  11. “Po zakończeniu łatania błędów w opisach umiejętności i zamknięciu upka 1.37, Drygu mógł spokojnie zasiąść do kontrolowania postępów w Broken Ranks.”

    Serio? Drygu sobie spokojnie siada? Czyli tylko my się denerwujemy, że nie zdąży przed emeryturą dokończyć “projektu”?

  12. Smiac mi sie chce z “ogromu” prac nad tym calym 3d. Moze lepiej byloby ostro rozwijac 2d? Boje sie ze sie mocno rozczarujemy po starcie 3D w 2025roku.

  13. Za dużo kombinować zaczynacie, za dużo… Zdecydowanie niepotrzebnie…
    Raz na minus, raz na plus, potem znów na minus i tak w kółko.
    Popsujecie coś, coś zrobicie żeby to naprawić, a potem kombinujecie, żeby popsuć to co naprawiliście ^^

    Ach, niech się dzieje wola Dryga…

      • Nom, kontrolkę, wzmocnienie.
        Wszystko mnie boli. Nie jestem nastawiony tylko na zmiany u SH więc zawiść schowaj głęboko w dupę i nie zaliczaj mnie do ogółu bo mam daleko gdzieś płaczków o swoją profesje i śmianie się z innych,a potem płacz bo ruszają kogoś innego.
        Jak taki jesteś to idź próbować być cwany gdzieś indziej ziomo :>

  14. Miałem nadzieję, że zobaczę tu choć wzmianke na temat wyrównania przydatności bb i mo :c W ostatnim blogu pisaliście o zmianach w umiejętnościach “zakażenie” oraz “atak dwuręczny”, jednak mam wrażenie, że ciężko byłoby znaleźć zastępcze umiejętności które pozwoliłyby barbie swobodnie klepać takie bosski jak gorzo, v2 jaskółka czy aqua na levelu na którym powinno się to robić. Myślę, że jeśli nie uda wam się ogarnąć czegoś ciekawego to można by pomyśleć nad zmianą samych bossów oraz mobków na ich instancjach, np. obniżyć im odporność na ataki obuchowe, bo nie ma się co oszukiwać, epików na tym etapie gry jest tyle co przysłowiowy kot napłakał :>

  15. Ludzie narzekają na termin bloga, na zawartość bloga bo praktycznie jest on zawszę w środę, a nie wtorek, bo jest on dla wielu osób mało treściwy.
    Zakładam, że po zrobieniu miesięcznego bloga będzie to samo.
    Nigdy nie zadowolicie ludzi. Robiąc miesięcznego bloga ludzie będą od Was wymagać znacznie więcej konkretnych informacji niżeli zazwyczaj więc bez 100%-owego zaangażowania w pisanie bloga i tak będą komentarze, że za mało, za słabo itd.
    Ludzi nie da się zadowolić, z natury są zbyt marudni..

    Ja dalej jestem ciekaw czy będziecie robić coś z kolorami na blogu.
    Jeżeli blog ma być jeszcze dłuższy i nadal ma się pojawiać o 24:00… “ała, moje oczy”.

    Pozdrawiam Ekipo
    Miłych prac życzę.

  16. Statystyki fajna sprawa 😀 Patrzac na eq To na ostlor the best jest Kroos 😀 Na tolnor Kubus ^^

    Ciekawe jakby byl jakis turek Server vs Server jakby to wypadlo ^^

    Rozumiem ze 3D to tajemnica xD Ale takie pytanie. Czy bede musial szukac innej przegladarki przed grudniem 2020 ?

    Ostatnio na ten temat cisza na blogu i ciekawosc wygrywa 😀

    W kazdym razie ze jak najszybciej bedzie ^^

    Pozdro

  17. bb do nerfu sciek w pvp jak i na bosach, 0 sciezek rozwoju a jego exp sie konczy na 80lvl, potem lempo i kominowanie do 115 nie pozdrawiam

  18. Znów staty nie te co trzeba..
    Miała być TOPka 10 naj petów z każdego rodzaju peta.
    Liczbowo wygląda to tak:
    wilczur 0szt
    uwięziony 0szt
    biały nietoperz 14szt
    biały ogar 167szt
    czarny ogar 77szt
    kruk 74szt
    aquasol 87szt
    aquaton 115szt
    aquaera 162szt
    hiena 8szt
    kobra 1szt
    jaguar 7szt
    motyl 255szt
    plox 104szt
    skorpiopn 1szt
    fenix 17szt
    pantera 9szt
    papug 13szt
    kudłacz 154szt
    tłuk 216szt
    darkling 83szt
    twig 381szt
    hohgrat 71szt

  19. Ujme to tak , zrobcie jak ja zacznijcie grac sobke w inna gre , taern w odstawke bo to jest paranoja co sie dzieje administracja do dupy z upka na upek wprowadzane ich widzimisie co psuja ta gre. Jak im ubedzie 40-60% graczy to moze otworza oczy ze zdanie gracza co do rozgrywki i zman jest bardzo wazne. Z tymi umkami i zabieraniem many przez trans zajebisty pomysl plata sie bedzie zgadzac wiecej potek poleci , wiecej resow trzeba robic brawo ;D

  20. Nie pozdrawiam ekipy tej “gry”, wprowadzacie żałosne zmiany, psujecie grę na każdym możliwym przedziale lvl’owym, pierdzielicie się z tym “3D” jakby to miał być jakiś ambitny projekt a wyjdzie z tego maksymalnie pierd na sali, nie potraficie napisać nawet porządnego bloga i dajecie jeszcze bonus w postaci jednego wpisu w miesiącu który niczym się nie bedzie wyróżniać na tle co 2-tygodniowych, śmieszni, żałośni i niepoważnie jesteście, nie pozdrawiam.

  21. Zamiast hejtu mam dość istotne pytanie: czy przedstawione statystyki epików dotyczą ich aktualnej ilości na serwerze, czy łącznej ilości wydropień (jak wiadomo część poszła na skiny, eski itp.).

  22. a vo zmienili u łucznika ? w epiku coś? jak ktoś może niech napisze bo niechce mi sie czytać tego lania wody z blogów

Leave a Reply to Suuv Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *