Zmiany w Evencie Świątecznym, drobne prace i statystyki – Obecnie pracujemy nad… Cz. 190

Święta coraz bliżej, zatem koniecznie obadajcie listę zmian eventowych, które mamy nadzieję przypadną Wam do gustu! Dodatkowo rozwiązanie kwestii klucza na Fyo i wyniki naboru na testerów. Zwieńczeniem będą statystyki, o które prosiliście już jakiś czas. Zapraszamy.

Event Świąteczny

Tak jak wspominaliśmy w poprzednim wpisie blogowym, szykujemy kilka nowości oraz usprawnień, aby coroczny konflikt między Gwiazdorem i Mikołajem był jeszcze bardziej interesujący i absorbujący. Kontynuujemy zbieranie Prezentów, Zestawów Kolędnika, czapek i gwiazdek – mamy nadzieję, że w tym roku uda Wam się ich zebrać znacznie więcej! Faktem jest, że dotarło do nas sporo pozytywów dotyczących zeszłorocznych zmian, no ale wiadomo, zawsze można coś ulepszyć czy poprawić. Wzięliśmy pod uwagę część Waszych sugestii i stąd właśnie wzięły się niektóre zmiany, które w dużej mierze dotyczą największych koksów serwerowych. Tak, tak, psycho i exp dla petów również będą 😉 Poniżej lista eventowych zmian:

Zmiany w Beirn

  • dodane mobki wolnorespiące w Beirn,
  • dodane dwa nowe czempy świąteczne (Mikołaj i Gwiazdor),
  • dodane zlecenie dla graczy z poziomem 140 (Ekstremalne),
  • dodany konwerter nadmiaru expa na psychoexp do grupek świątecznych w Beirn oraz tych ze zlecenia Prawie Niewykonalnego i Ekstremalnego.

Zmiany ogólne

  • Dodane pojedyncze mobki wolnorespiące na Garnizonie i Płaskowyżu,
  • rozdzielenie Prezentów i Zestawów Kolędnika na poszczególne przedziały: 30-65, 66-89, 90-109, 110-139, 140.
  • zmiana estetyki respu drużyn na poszczególnych krainach w celu ograniczenia ich pojawiania się “jedna na drugiej” lub w gęstych skupiskach,
  • zmiana agresywnych mobów respiących pod karczmą – są już nieagresywne,
  • wszystkie Prezenty i Zestawy Kolędnika są dostępne w handlu,
  • dodanie informacji o przedziale levelowym w opisie Prezentów i Zestawów Kolędnika,
  • zmiana wymogów co do brania poszczególnych zleceń (nie można brać zleceń z przedziału wyższego niż swój poziom),

EDIT: Zrezygnowaliśmy z tej zmiany, aby niepotrzebnie Was nie ograniczać. Każde zlecenie (poza Ekstremalnym na poziom 140ty) można wziąć od poziomu 25. Dodaliśmy tylko informację o sugerowanym przedziale levelowym zleceń (zgodnie z przedziałami Prezentów i Zestawów Kolędnika). 

  • zmiana nagród ze zleceń – zamiast czapek i gwiazdek są Prezenty / Zestawy Kolędnika na dany przedział,
  • zmiana lokalizacji zlecenia z Wyspy Murraga na bardziej przystępne miejsce,
  • moby eventowe zmienione na questowe (łagodna śmierć).

Święta to czas magiczny nie tylko w świecie realnym, ale i w świecie Taernu. Stańcie po stronie swojego faworyta i zaangażujcie się w odwieczny konflikt. Kto przyniesie więcej niespodzianek, Gwiazdor czy Mikołaj? Niezależnie od tego, którego “starego piernika” wesprzecie na pewno Wam się to opłaci 😉 Podpowiemy, że zlecenia dla największych hardkorowców (Ekstremalne), od Gwiazdora i Mikołaja, mogą się nieco różnić pod względem trudności czy nagrody. A zresztą… Sami sprawdźcie co bardziej przypadnie Wam do gustu. Podejmiecie wyzwanie?

Inne zmiany i poprawki

Poza testowaniem i samymi zmianami do tegorocznej edycji Eventu Świątecznego, dopinamy na ostatni guzik kwestię zdobywania klucza do instancji Fyodora oraz GMO. Aktualnie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zlecenia (Caia), za wykonanie którego otrzymujemy wejściówkę do lokacji z bossami. Nie usunęliśmy jednak opcji zdobycia klucza za zabicie drużyny w Chramie – ta możliwość pozostaje bez zmian. Mamy nadzieję, że pozwoli to na ograniczenie trudności, jakie mieli gracze z niższymi poziomami w przypadku, gdy ktoś po prostu farmił klucz (lub ustawiała się duża kolejka graczy z wysokim levelem) i nie dopuszczał ich do niego. Rozwiązanie czeka na parę poprawek, final check i wgranie. Raczej nie wejdzie przed Świętami, ale postaramy się dopiąć wszystko jak najszybciej i możliwe, że dorzucimy do późniejszego miniupka wraz z innymi rzeczami.

Testy całej procedury upgradu forum oraz przeniesienia wszelkich treści aktualnego forum zakończyły się pomyślnie. Zostały kosmetyczne zmiany, dobranie i stworzenie odpowiednich grafik oraz grzebanie w kodzie stylu 😉

Z mniejszych poprawek, aczkolwiek nieco ułatwiających “życie” w Taernie, poprawiliśmy znikające okno dialogowe przy wykorzystywaniu dielektryków. Do tej pory, po każdym wykorzystaniu dielektryka u NPC, okno się zamykało i trzeba było od nowa pokierować dialogiem. Co przy dużej ilości dielektryków było – łagodnie powiedziawszy – irytujące 😉

Wyniki naboru na testerów ad-hoc

Jakiś czas temu zamknęliśmy nabór na testerów ad-hoc i wytypowaliśmy po kilka osób z każdej profesji. Mamy nadzieję, że powiew świeżości w postaci “nowego narybka” pozwoli nam na sprawniejsze i dokładniejsze testowanie różnych rzeczy wymagających zmian. Skoro zgłoszenia były publiczne, to nie widzimy przeciwwskazań do opublikowania listy osób (nicki), które zakwalifikowały się w ostatnim naborze 😉

  • Med,
  • Draka,
  • Postrach,
  • Deyt,
  • Arystos,
  • Herszcik,
  • Kwicu,
  • Elektor,
  • Nashville,
  • Pawellooo,
  • Baj,
  • Qoomb,
  • ShanQ,
  • Xardazz,
  • Marti,
  • Wayfarer,
  • Slaweek,
  • Viquer,
  • Flipper,
  • Jigisław,
  • Shido,
  • PanVip,
  • Bestro,
  • Stefaneek,
  • Balitazaar,
  • Badessy,
  • Synaq,
  • Linfour,
  • Bestia,
  • Jambo,
  • Backnitme,
  • Kulawybb,
  • Lester.

Statystyki

Jakiś czas temu prosiliście o inne statystyki z Miasta Tarula, podczas okresu z flagami i skrzydłami, względem czasu bez asortymentu od Hetmana. Boost HP z dodatkowych przedmiotów zapewne sporo ułatwiał i motywował do wypraw na najcięższe bossy. Dobra, przejdźmy do konkretów:

 Tolnor - flagi / skrzydła:Tolnor - miesiąc przed Hetmanem:Ostlor - flagi / skrzydła:Ostlor - miesiąc przed Hetmanem:
Liczba wejść:1056722816392
Liczba zabitych Mahetów:723431508216
Liczba zabitych Taruli:484246321116
Liczba instancji z (tylko) 1 zabitym bossem:239185187100
Liczba instancji z 2 zabitymi bossami:484246321116
Skuteczność zabijania Maheta:68,47%59,70%62,25%55,10%
Skuteczność zabijania Tarula:45,83%34,07%39,34%29,59%
Instancje zakończone niepowodzeniem:31,53%40,30%37,75%44,90%

W związku z tematem, który stosunkowo niedawno powstał na forum, postanowiliśmy przedstawić przykładowe statystyki dotyczące frekwencji poszczególnych profesji na instancji Miasta Tarula (okres z flagami i skrzydłami). Przede wszystkim chodzi o uczestnictwo konkretnych profesji w wyprawach, ale… dorzuciliśmy jeszcze kilka innych pozycji 😉

Tolnor – Liczba instancji (Miasto Tarula) podczas okresu z flagami i skrzydłami: 1056

Profesja:BarbarzyńcaMag OgniaŁucznikVoodooDruidRycerzSheed
Liczba instancji z profesją w drużynie:279777449607105510551055
Uczestnictwo w drużynie:26,42%73,58%42,52%57,48%99,91%99,91%99,91%
Liczba zabitych Mahetów:157566312412723723722
Liczba zabitych Taruli:99385203282484484483
Liczba instancji z (tylko) 1 zabitym bossem:58181109130239239239
Liczba instancji z 2 zabitymi bossami:99385203282484484483
Skuteczność zabijania Maheta:56,27%72,84%69,49%67,87%68,53%68,53%68,44%
Skuteczność zabijania Tarula:35,48%49,55%45,21%46,46%45,88%45,88%45,78%
Instancje zakończone niepowodzeniem:43,73%27,16%30,51%32,13%31,47%31,47%31,56%

Ostlor – Liczba instancji (Miasto Tarula) podczas okresu z flagami i skrzydłami: 816

Profesja:BarbarzyńcaMag OgniaŁucznikVoodooDruidRycerzSheed
Liczba instancji z profesją w drużynie:174643394439813816797
Uczestnictwo w drużynie:21,32%78,80%48,28%53,80%99,63%100%97,67%
Liczba zabitych Mahetów:87424239278508508499
Liczba zabitych Taruli:49273143182321321317
Liczba instancji z (tylko) 1 zabitym bossem:381519696187187182
Liczba instancji z 2 zabitymi bossami:49273143182321321317
Skuteczność zabijania Maheta:50%65,94%60,66%63,33%62,48%62,25%62,61%
Skuteczność zabijania Tarula:28,16%42,46%36,29%41,46%39,48%39,34%39,77%
Instancje zakończone niepowodzeniem:50%34,06%39,34%36,67%37,52%37,75%37,39%

Z kolei podczas urodzinowego HH ubiliście naprawdę monstrualne ilości bossów (szczególnie tych, pełniących rolę typowych “expowisk”). No ba, trzeba przecież maksymalnie skorzystać z wydarzenia 😉 Sprawdźcie ile bossów padło w ciągu tych 9ciu godzin:

Instancja:Tolnor - ilość zabitych:Ostlor - ilość zabitych:HC - ilość zabitych:
Tygrys2
Valdarog52
Admirał62
Komandor61
Laboratorium (Aqua)65
Modliszka156
Fyodor i GMO5626
Draugul3321
Duchy276129
Herszt1454615
Htaga52819234
Wieża515387
Jaskółka21418052
Garthmog21478
Bossy gorzałkowe275247
Ichtion282187
Geomorph12810411
Duch Zamku39418746
Miś2552919176678
Krzyżak36726015
Żaba48728960
Marionetka41722753
Ivravul67155228
Konstrukt V218851683
Alpha496355
Konstrukt V182884317280

Dobry piesek, grzeczny piesek…

Kozacko wyszedł, prawda?

42 thoughts on “Zmiany w Evencie Świątecznym, drobne prace i statystyki – Obecnie pracujemy nad… Cz. 190

  1. Bardzo rozbawiły mnie statystyki w ilości zabitych taruli/machetów przez poszczególne klasy. Praktycznie 100% obecności sh w drużynie wymuszona przez głupie decyzje ekipy. Od początku gry twórcy, inżynierowie czy ktokolwiek jest za to odpowiedzialny, nie są w stanie rozdzielić szpili i trucia łucznika i vd, bo zaburzy to ‘Balans’ ale nie ma problemu z tym, że Sh ma 100% obecności w drużynie na tarulu/machecie.

    Przecież to jest 10 minut roboty rozdzielenie tych umiejętności. Już dziś są mechanizmy blokowania nakładania się debufów, bodajże przy -70%, czyli to czy bedzie kolano i szpila, czy dwie szpile nie ma znaczenia. Proste i logiczne, nie ma co tłumaczyć.

    Szybka propozycja nowej szpilki dla luka, trwa 4 rundy, zdejmuje -40%fiz/-50%dyst.
    Proste działania, czytelne dla graczy, a nie utrudnianie życia sobie jako twórcą instancji, czyli wymyślanie jakichś nowych taktyk na siłe, byle tylko pokazać że ODBIERANIE PE A PRZEZ STRATEGA I LODOWA DZIALA!!1, ludzie po co to. Niech gra będzie czytelna, niech każda klasa ma umiejętności, które mają jakieś skonkretyzowane działanie, a nie że jak sobie ekipa wymyśli tak, odbieranie PE A bedzie działalo, raz lepiej, raz gorzej, ale zawsze będzie to działanie wymuszone, sztucznie wprowadzone, nieczytelne, na siłe. Gracze tego nie lubią i już 1000 razy było to poruszane.

    Wystarczy zastosować dokładnie ten sam mechanizm do blokowania nakładania się trucia, tak żeby maksymalnie było to -60%. Dlaczego akurat 60%, już tłumaczę. Trucie teraz ma -15/-25/-35% dmg, latające ma -35/-25/-15%. Dajmy łucznikowi osobny skill ktory zmniejszalby dmg o równą wartość dla każdej strefy, na 7lvl byloby to -25/-25/-25% sumarycznie się zgadza, skill wspołpracowałby z truciem i latającym, maksymalnie dając -40/-50/-60 z VD lub -60/-50/-40% z SH. Aktualnie kombinacja łuk/vd z sh daje rowne -50 dla kazdej strefy, czyli sumarycznie wszystko się zgadza. Proste, logiczne, i z korzyscią dla kazdego.

    Wtedy łuk może isc z vd nie jako paź do szpilki i trutki tylko dwie zupełnie odmienne klasy, każda kombinacja debuferów miałą by swoje plusy i minusy.

    Trzeba było się zgłosić na inzyniera ze mną taern byłby lepszym miejscem…

  2. “Z mniejszych poprawek, aczkolwiek nieco ułatwiających “życie” w Taernie, poprawiliśmy znikające okno dialogowe przy wykorzystywaniu dielektryków. Do tej pory, po każdym wykorzystaniu dielektryka u NPC, okno się zamykało i trzeba było od nowa pokierować dialogiem. Co przy dużej ilości dielektryków było – łagodnie powiedziawszy – irytujące ????”

    Myślę, że ten sam zabieg można zrobić przy tworzeniu WF Mocy. Również jest to uciążliwe.

    Zastanawia mnie kto ubija Admirała razem z filarami (bez uciekania). Jaki jest tego sens? No, chyba że ma się wyexpione całe eq na 8 ????. Ogólnie przez to, że filarów nie zalicza do osiągnięć to ta statystyka jest niestety bez sensu. ????

  3. Znaczy tak, staty wejść barbarianów na Mapeta i Tarula z pewnością dlatego tak niskie, że barby są z natury leniwe i im się nie chce. Wolą na gorzale zamulać, a nie gdzieś łazić po lochach. Dlatego też nie expią sprzętów i nie ulepszają się na wyżej niż plus 7, bo flaszki siły są za drogie 😛 i się nie opłaca.

    Jako, że nie są, nie byli i nigdy nie będą materialistami, to wolą, żeby mośki dropiły te rary, te nowe klaty po 650-700kk. Barby poczekają ze 3 lata, to wtedy te klaty będą kosztowały 100kk, i co zrobią barby? Ano zdropią wtedy 5 mauremysów i będzie na Salmurn, proste!

    Moim zdaniem to za duże obrażenia moby dostają od siecznych (gort i cierń) – proponuję wszystkim mobom w Berlinie dać większe odporności, a niech barba bije tym młotkiem na 85 lvl, batagurem, a nie jakieś ciernie i epiki. Tak jak te olbrzymy na stoku – tam jest dżi. A nie jakieś 1900 w Lugusa przy 870 siły, żenada! Za mocno!

    Utrudnić im wszystkie zlecka, na takie barbarzyńskie, jak padnie to traci 3 części eq jak na HC.

    Mapetów i Taruli się zachciało… Na pole i do siania!

  4. Więc, mam nadzieję że widać jaką duża jest różnica między magiem ognia, A barbarzyńca, oraz że zostanie to jakoś zbalansowane

    • Bb i vd ciągle narzekają jacy to oni nie są pokrzywdzeni na beirn itd., ale jakoś nie płaczą na sytuację na poziomie 40-65, gdzie barba bije 2x więcej od mośka, dlatego większość woli wziąć sh, który zadaje takie same dmg, więcej ustoi oraz dorzuci ko i dotke, gdzie żeby łucznik dobił ten 65 to najlepiej jakby sam stawiał insty dz/v1, a i tak każdy kręci nosem. Dlaczego tam nie ma balansu?

      • O to to to, w samo sedno! Otóż moim zdaniem ta gra patrzy tylko na okolice gry 140 leveli. Nie wiem z czego to wynika, czy Ci Gracze są jakimiś tam znajomkami Administracji czy co, ale balans na początkowych poziomach leży. Sam miałem łucznika i nie dało się nim grać(eq miałem dobre, ogarkę też żeby nie było), bo panuje mentalność ludzi(co jest też oczywiście zgodne z prawdą), że na tym 40 lvlu z debufferów to istnieją tylko vd i sh. Łuk magicznie musi teleportować się do 90(?) poziomu, żeby coś znaczyć 🙁

      • Sensownie zrobiony mo nie ma żadnego problemu, by szybko expić na DZ czy V1. A lvl 40 wbija się dziś w tydzień, na alcie przez 2 dni, zaś lvl 65 to może z miesiąc grania.
        Mam mo na tym poziomie, więc wiem doskonale, że slot to żaden problem. Tymczasem barba od 90 do 140 lvla siedzi głównie pod lodem. Mosiek lata sobie na V2, na Jaski, gdzie szybko expi psycho, jak i siebie. Perspektywy rozwoju na tych poziomach, a na uwagę zasługuje fakt, że te poziomy nie trwają tydzień jak wbijanie 40 lvla, tylko trwają długimi miesiącami (dla niektórych latami) są obecnie nie do porównania. Moś jest znacznie lepszy na V2 (tam barba jest jedynie turystycznie, bo praktycznie został wykluczony z tej insty), na Jasce, Waldku, Htadze, Lugusie, Moranie i naturalnie na inście Tarula i Maheta – co pokazują powyżej zaprezentowane statystyki. Nie ma balansu! Potwierdzam, że nie ma go także dla łuka – ten na poziomach o których wspomniałeś, na takim DZ to zło konieczne, zabierany jest chyba tylko wtedy jak już faktycznie nikogo nie ma, do podbicia expa lub przez znajomych.

        • Problem w tym, że to mentalność ludzi psuje gre a nie zły balans. Gdyby Ci gracze faktycznie przedstawili statystyki,że tak jak sami mówią, że z łucznikiem jedno v1 bije się 3 godziny to by było fajnie,bo znając życie wychodzi kilka min dłużej,a może nawet tak samo 😉 Może pora potestować i sprawdzić co nie co niż sugerować się swoimi myślami? 🙂

          • Dobrym początkiem balansu łucznika byłoby usunięcie “Twojej Starej” i dodanie mu w te miejsce umiejętności która pozwoliłaby mu zrównać się w początkowej fazie gry z sh i vd – nie dość że z wiedzy wrzucana, to jeszcze zwiększa dmg przeciwnika, umiejętność może i fajna, ale robiona pewnie z myślą jak serwer HC – fajnie się gra do 50 poziomu, a potem to ni w pięć ni w dziesięć…
            Tak w ogóle to wydaje mi się, że łuczników jest tak mało, że nie ma komu krzyczeć na forum “Zbalansujcie Nas!”, głosy innych profesji dużo częściej słyszę na forum, a łucznicy już chyba się pogodzili z tym mozolnym początkiem albo zmienili profesję 🙁

  5. Czyli teraz zamiast czapeczek bądź gwiazdek jako nagrodę będzie dostawał się prezenty? Pytanie czy za ich otwarcie też trzeba będzie zapłacić platyną bądź złotem tak jak rok temu?

  6. “Przepraszamy, ale forum jest chwilowo niedostępne. Prosimy spróbować za klika minut.”

    To są jakieś żarty?! Zmieńcie chociaż na “za kilka dni” bo to jest śmiech na sali te całe wasze trzymanie się terminów, 2016 rok to pewnie w najlepszym przypadku połowa 2020, kilka minut = kilka dni, hahahah.

    • W tej grze denerwuje mnie brak marketu, kiedys to moglo byc norma ale teraz to nie na moje nerwy. Wypisywanie na czacie od kilkunastu godzin zeby kupic dracorporis i nic, do tego czytanie olbrzymiej ilosci tresci sell/buy zamiast zajac sie graniem w 100% to masakra. Powinno sie wystawic na market cos i jedynie przebijac ceny zeby bylo na gorze tak jak w cywilizowanych grach. Nie grałem 3lata i nie widze prawie zmian, usprawnien a 3D jak bylo w zapowiedziach tak nadal jest hah

  7. Nie bierzcie mnie za jakiegoś naczelnego hejtera, Ekipo, ale chyba innym już nawet się nie chce na wasze nieróbstwo nic pisać, więc ja to robię. Coś czuję że dzisiejszy blog nie ujrzy światła dziennego, bo wątpię że zamiast świętować Sylwestra i Nowy Rok, ktoś będzie pisać blog. W dodatku forum ciągle padnięte, jakbyście jakąkolwiek prawdziwą informację zamieścili, kiedy będzie dostępne to od razu inaczej by to wyglądało, ale widzę wolicie ciągle trzymać się “proszę spróbować za kilka minut”. Moim marzeniem Noworocznym jest, abyście naprawdę poszli po rozum do głowy i albo zrobili to, co napisał Pan @up, czyli sprzedali to jakiejś lepszej i większej firmie, albo zakasali rękawy do roboty i nie szczędzili kasy na pracowników, bo mi to wygląda na to, że Drygu chce oszczędzić i większość chce robić sam, a niestety to już nie te czasy garażowej produkcji, kiedy poruszaliśmy się chorągiewką, a zamiast miasta był obrazek z lokacjami do klikania :l

  8. Nie działa taern, nie działa forum, nie działa wiki. Ekipa chce abyśmy sylwestra spędzili na zabawie a nie zabawie z taernem 🙂

  9. Widzę że w nowy rok wchodzicie z niezłym przytupem. Gra nie działa, forum padło x dni temu. Blog też wątpię że będzie dodany no chyba, że ktoś pomyślał i zrobił wczoraj czy kiedyś tam na szybkości i byle jak aby było tak jak większość tego co robicie. Jakie są szanse na to że ostatni raz raz w tym roku zagramy w naszą grę? Nie wspominając o tym że dla niektórych będzie to ostatni rok…
    Również myślę że będzie jakaś rekompensata za utracony czas nie wspominając o tym że trwa ev świąteczny z którego nie możemy skorzystać. Mówię tu o jakimś innym wynagrodzeniu niż jak zwykle hh bo pewnie będzie to samo co w chwili obecnej, a w najlepszym przypadku lagi których nikt nie potrafi ogarnąć.

    (Nie mam zamiaru krytykować pracy ekipy bo to też są ludzie którzy chcą się bawić w sylwestra ale taka firma jak wasza powinna zapobiegać takim sytuacjom które zdarzają zbyt często)

    Wesołego i pozdrawiam.
    Mele

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *