Zapomniana gra i skalowanie map – Obecnie pracujemy nad… cz. 116

10secDzisiejszy wpis będzie nieco inny, niż te, które do tej pory ukazywały się na naszym blogu. Czemu? Poza informacjami dotyczącymi tego jak pracujemy nad Taern Broken Ranks, wspomnimy o czymś, czego nikt (łącznie z nami) się nie spodziewał. Otóż, przypomniało nam się, że The Pride of Taern to nie jest nasz jedyny tytuł i udostępniamy Wam grę o której… zapomnieliśmy! Mamy też małe oświadczenie dla osób, które spamują nam skrzynkę odbiorczą na FB swoimi wyzwaniami. Zapraszamy do lektury 🙂

Bieganie po szkicach

Już na wczesnych etapach projektowania plansz musimy zwracać uwagę na kilka istotnych kwestii. Poza samym wyglądem i “klimatycznością” tych miejsc, umiejscowieniem mobów i zagospodarowaniem przestrzeni, bardzo ważne jest też zachowanie proporcji, jeśli chodzi o wielkość jednostek. Zwracamy na to uwagę już na samym początku prac nad lokacjami. Wczoraj pokazywaliśmy to na naszym Snapchacie (@BrokenRanks), dzisiaj wrzucamy na bloga.

Jak widać, Torgerd biega po szkicu dolnego pokładu z prologu, by upewnić się, że jego mag ognia nie jest tak wielki jak stojaki ze skrzynkami, ani tak mały jak szczury. W ten sposób sprawdzamy, czy skala jest dobrze ustawiona, ale również czy jest wystarczająco dużo przestrzeni dla postaci. Czy można swobodnie się przemieszczać, jak długie są ścieżki i czy będzie gdzie upchnąć NPC-e i moby. Jeśli coś nam nie pasuje – mapka wraca do grafików, którzy dokonują niezbędnych zmian. Na obu filmikach pokazaliśmy ostateczne szkice, które Torgerd musiał jedynie zatwierdzić. Kiedy wszystko jest w porządku, praca może iść do przodu, wchodząc w fazę dodawania szczegółów, kolorów, a wreszcie – modelowania 3D.

Wolimy sprawdzać tę kwestię świeżo po stworzeniu szkicu, ponieważ na tym etapie możemy sobie pozwolić na łatwe przeprowadzenie zmian, ponosząc stosunkowo niewielkie koszty. Problemem by było, gdybyśmy mieli niemal gotową grafikę i dopiero wtedy zauważyli, że avatar Torga jest większy od masztu. Skalowanie na tym etapie prac pociągnęłoby za sobą utratę jakości tła i konieczność dłubania w kodzie, a wcześniejsza praca wielu osób wylądowałaby w kuble, więc marnowalibyśmy tylko czas, nerwy i pieniądze. Cały proces powstawania krainy jest dużo bardziej złożony. Tutaj przedstawiliśmy tylko jego niewielki fragment.

Zaginiona gra Whitemoon

Rok temu braliśmy udział w TK Game Jam, o czym możecie poczytać tutaj. Owocem dwóch dni pracy była gra 10 Sec Of Fame, czyli szybka strzelanka multiplayer z widokiem z góry. Grając w nią, co 10 sekund zmienia się bohater, którym sterujemy.

Nasze awatary to postacie z polskich gier AD 2015: This War of Mine, Wiedźmin 3, Hatred i Dying Light. Swój bój toczą na planszy zrobionej na wzór sali w której odbywał się game jam.

Czemu o tym piszemy? Dostaliśmy wczoraj zaproszenie na kolejną edycję imprezy. Drygu i Torgerd podchwycili temat, ja chciałem zobaczyć grę i już chwilę później, wraz z Mamutem (z którym Q&A możecie przeczytać tutaj) walczyliśmy na małej arenie. Walki, trwające minutę, są niesamowicie dynamiczne i szybko zauważyliśmy występowanie “syndromu jeszcze jednej rundy”, choć po trzeciej Drygu zarządził powrót do roboty.

Chcielibyśmy Wam ją udostępnić, bo nie przypominamy sobie, abyśmy kiedykolwiek dawali do niej link. Najlepiej się gra z 4 osobami w pokoju. Steruje się za pomocą myszki i klawiatury. Do działania niezbędny jest aktualny Flash Player. Miejcie też na uwadze, że 10 Sec Of Fame zostało wykonane w niecałe 48 godzin, więc zdarzają się błędy i sama gra nie jest jakoś wielce rozbudowana. Ale jest szybka i przyjemna. No i muzyka to arcydzieło. Gra przy pierwszym uruchomieniu wczytuje się kilka sekund i nie ma loadera. Musicie uzbroić się w cierpliwość. Kolejną rzeczą jest fakt, że serwer nie jest przystosowany do dużego ruchu, z góry przepraszamy za przerwy techniczne 😀

10sec

Żeby nie było, Taern Broken Ranks jest naszym priorytetem i jedyną grą, nad którą obecnie pracujemy. Ale po premierze, kto wie? Może rozwiniemy jeszcze koncept 10 Sec Of Fame?

Zagraj teraz 🙂

Oświadczenie w sprawie wyzwań rzucanych nam na FB

Ostatnimi czasy nowa plaga spędza sen z powiek ludziom od mediów społecznościowych (tak, zależy nam na wskaźniku sprawnych odpowiedzi). Mowa tu o wyzwaniach w stylu “jak pod screenem tej rozmowy będzie 5k lajkuw i 1k komentuw to daće mi 3k platy to promocja dla was zastanuwcie sie”. Oficjalne stanowisko Whitemoon w tej sprawie wygląda następująco:

Nie, dziękujemy.

Doceniamy troskę, ale nie zależy nam na takiej reklamie. Apelujemy: proszę, dajcie sobie z tym spokój 🙂

No i zapraszamy do polubienia The Pride of Taern na Facebooku.

“Obiecaliście pokazać sprzęt, a tutaj znowu nic”

Przygotowaliśmy cały proces tworzenia sprzętów w 3D i dopracowujemy metodologię. Stworzenie sprzętu to nie jest kwestia stworzenia jednego czy dwóch modeli, ale opracowania całej “technologii”, według której będziemy postępować. To udało się zrobić, ale wszystko, co do tej pory powstało, jest po prostu zbyt brzydkie, aby to pokazać. Tak to jest z nowościami: trudno jest ocenić czas realizacji, bo nawet jak cel wydaje się już prawie osiągnięty, pojawia się szereg komplikacji. Dwa tygodnie temu już byliśmy w kurniku i witaliśmy się z ubranymi w hełmy i zbroje gąskami, ale potem dostaliśmy śrutówką prosto między ślepia. Gąski niestety też. Dlatego nie możemy ich pokazać.

Jednocześnie zapraszamy do zadawania pytań Panu Tomkowi – współzałożycielowi i naczelnemu grafikowi Taerna. Możecie go zapytać o te gąski 😀 Q&A znajdziecie tutaj.

75 thoughts on “Zapomniana gra i skalowanie map – Obecnie pracujemy nad… cz. 116

  1. Widzę, że od PGA męczycie się ze skalowaniem map a dało już się tam chodzić, walczyć itp, ale no cóż, prace są dopinane na ostatni guzik! 😀

    Nie pozdrawiam

    • Chodzić, walczyć, ubierać, przebierać, zarządzać petami itd. da się od dawna. Najwięcej pracy jest jednak z przerobieniem graficznym całego świata Taerna na nową wersję. Przez te wszystkie lata gra urosła naprawdę do dużych rozmiarów. Dlatego pracę nad grafiką tak jak trwały przy PGA tak trwają nadal i trwać będą aż do premiery. Nie chcemy też przed premierą pokazać wszystkie co mamy na blogu bo nie będzie niespodzianek 🙂

      • Mam nadzieje że nie zajdzie taka sytuacja kiedy w chwili wypuszczenia 3D będzie już za późno bo ludziom już się znudziło czekanie na “odświeżoną” wersję.

  2. Jeśli pod tym postem będzie 10k lajków i 5k komentarzy to już za tydzien będzie 3d, podejmujecie się ekipo whitemoon?

  3. nie no,szacun dwa filmiki po 10 sekund… widze że nie próżnujecie,a już się obawiałem że z tym że prace idą pełną parą i ,,dopinaniem na ostatni guzik” to ściema i guzik prawda,a tu jednak nie… lol
    nie pozdrawiam

    • Skąd wzięliście to stwierdzenie, że już prawie wszystko mamy dopięte na ostatni guzik jeżeli chodzi o Broken Ranks? Przecież niedawno pisaliśmy, że dopiero rozpoczynamy pracę nad ekwipunkiem. Zostało nam jeszcze dość dużo do zrobienia ale prace idą cały czas do przodu dobrym tempem. Po drodze napotkaliśmy wiele problemów, które opóźniły nieco development gry i nie udało nam się dotrzymać zakładanego wcześniej terminu ale widać już światło w tunelu. Nie chcemy oddać wam naprędce zmontowanej chały, aby tylko było szybciej, lecz dopracowany produkt.

      • otwórz poprzednie swoje blogi,jak taki kozak programista jesteś to pewnie wiesz że ctrl+f trzeba nacisnąć i wpisz frazę : ,,ostatni guzik”,zapewniam że będziesz miał duuużo wyników,wkońcu się męczysz z tym 3d już trzeci(!) rok…

        weźcie tą gierkę wystawcie na allegro czy innym ebaju bez ceny minimalnej,kupi ktoś kto będzie wiedział jak rozwijać gre.

        Jak to mawiają amerykanie; ,,rób kupę” albo złaź z nocnika.

      • ,,Nie chcemy oddać wam na prędcę zmontowanej hałyNie chcemy oddać wam na prędcę zmontowanej hały”

        pomogę przy okazji chociażby z Twoją ortografią : prędcE,CHały

        • Dziękuję za lekcję ortografii 🙂 W zamian pokażę ci szybszy sposób na wyszukanie treści na blogu. Wrzuć w google:
          guzik site:blog.taern.com
          Nasz blog jest raczej w 100% zaindeksowany przez google.

          Przed zadaniem pytania o guziki poszukałem i nie znalazłem żadnego wpisu na blogu, który można by interpretować: “mamy wszystko skończone, dopinamy ostatnie szczegóły”. Sformułowania te zawsze były użyte w odniesieniu do konkretnej funkcjonalności.

          Kończąc temat guzików:
          Lecimy z BrokenRanks na max obrotach: rozbudowujemy team, siedzimy po godzinach, zlecamy zadania na zewnątrz. Robimy wszystko co w naszej mocy aby dostarczyć wam nową wersję jak najszybciej.

          • stary przez 3 lata to możnaby gierkę od podstaw zbudować… wygląda na to że porwaliście się na zadanie które was przerasta a efekt będzie tylko kosmetyczny…
            Podaj mapę drogową,powiedz co już jest skończonczone,co jeszcze zostało do zrobienia,kto za jaką działkę jest odpowiedzialny,terminy ukończenia kolejnych etapów,co zlecacie na zewnątrz,gdzie pojawiły się i pojawiać mogą najgorsze dziury do łatania,kto poniesie konsekwencje i jakie w przypadku poślizgów-jej no zobacz i dałem Ci temat na nast bloga!

            3 lata-przecież to są jaja!pewnie koniec końców się okaże tak samo jak z przepisywaniem gry na html5-tyle pracy i czasu i na marne… nie jest tak?

            Poza tym ta zmiana jest kosmetyczna… wiesz trędowatemu mejkap na wiele się nie przyda.

            Przez te 3 lata to jakbyś chciał to byś ogarnął mityczne targowisko,podklasy rozwinął gildie,nadał sens wojnom i wprowadził minimum 20 najlepszych propozycji z forum…

            ogarnijcie się bo skończycie jak nasza-klasa.pl

          • senti on 18 January, 2017 at 1:43 am said: “(…)”
            Pięknie całej ekipie zapatrzonej tylko na własny czubek nosa i liczących czy hajsy z platyny się zgadzają wygarnąłeś. +1

      • I racja. Lepiej się nie śpieszyć i zrobić wszystko porządnie, tak jak powinno być. Nie sztuka odwalić fuszerę która po uruchomieniu runie z hukiem. Na razie mamy w co grać. Czekamy cierpliwie. Nie będziemy przecież tupać nóżkami i beczeć że chcemy już natychmiast 3D.

  4. witam, czy planujecie jakies zmiany na eu? jakąś szerszą reklame na rynkach zagranicznych? gram z żoną na uk/us1 i mala grywalnosc 🙂 a bardzo lubie tam wlasnie grac pozdrawiam i licze na odpowiedz

  5. zażenowaliście mnie tym blogiem na 3D czekamy już 3 lata z czego w 3 lata firmy zrobili by grę na potomnym poziomie (nie chodzi tu nawet o postępy prac ) ale o to że pisaliście kiedyś że może w 2016 już będzie gotowa potem że w maju kwietniu 2017 a teraz jeszcze może 2018 teraz się nie dziwie że jak zaczynałem grę grałem o wiele dłużej niż teraz bo po prostu niema co robić ile razy będę robił to samo z prawie tymi samymi ludźmi. Questy już prawie przeszedłem i co powtarzać je na innej postaci nikomu się za bardzo nie chce . Nawet głupi event zwiększa zainteresowanie tą grą to dlaczego częściej czegoś takiego nie zrobicie

      • Tylko po co psycho expić na 8 jak sami inzynierzy na forum pisali, ze nie oplaca sie expic na 8 bo nie ma prawie lepszego efektu? xD

        • Żaden inżynier tak nie napisał na forum, to, że sobie tak interpretujesz jak przelicza się 1 czy 2% mod dmg na faktyczne obrażenia o czym pisał desacred, to już twoja sprawa. No ale skoro się nie opłaca, to latasz w rozładowanych psycho, masz całe eq na 10+, lvl 140, wysolowałeś wszystko co można swoją profesją i gra nie ma dla ciebie żadnych tajemnic. A wróć – ma, skoro sam nie umiesz policzyć co dają psycho tylko podpierasz się tym co piszą inni. Pod jakim nickiem grasz? Zobaczymy, czy faktycznie jesteś takim kozakiem.

  6. Mam nadzieję, że ten spam na Facebooku to nie od czasu tego mojego posta z galajusem ? jeżeli tak to z góry sorry, chociaż sami go udostepniliscie ?

  7. @drygu nie sądzisz, że lepiej nie zdawać relacji z postępu prac nad broken ranks?
    PS. Wszystko tylko nie ruszajacy się ekran w walce 😀

      • Ludzie bez większego ilorazu inteligencji się nigdy nie znudzą, dla nich Taern to 2 życie, 10h w fabryce/biedronce itp. 4-8h snu a resztę poświęcają na grę, łupiąc w nią bezmyślnie xD

  8. No ale przecież jest już 3d. Widziałem już kilka razy http://scr.hu/0van/t9dxm
    Tak reklamują nas na wiocha czy tam mistrzach. Odpalam grę i pytam się gdzie jest to co na załączonym obrazku?? Taka sama ściema jak z tym 200000 graczy 4 serwery jak to kiedyś się szumnie reklamowaliście? Jeszcze rok takich wspaniałych wiadomości i czuje ze połączenie wszystkiego w 1 serwer nie pomoże na brak graczy. Ogarnijcie się- nie o taki Taern walczę.

    • Kiedy ostatnio widziałeś ten baner? W tej sprawie interweniowaliśmy już u firmy tworzącej te reklamy, żeby zaprzestali takich praktyk.

  9. Tak się składa że w okresie mocno świątecznym- czyli patrząc trzeźwym okiem w okresie, gdy mogło napłynąć dużo nowych graczy. Pewnie i zalogowali, pobili trochę elfów czy tam kolędników i po 100x na kurczaku “kto pomoże w zadaniu….” zrezygnowali. A czy przyczyniła się do tego “lewa reklama” to już trzeba samemu ocenić. Zaczęły się ferie, na pewno będą logować nowi gracze- może warto jakoś urozmaicić im to dobijanie do 30lvl?

  10. Mam brata w gimgazie:) to co dla mnie nie było zadnym wyzwaniem, on musi ubijać w 5. Nie każdy jest Alfą i Omegą a jak sam wiesz gra solo szybko się nudzi.

      • Przecież wyraźnie pisze-pytam. Czy dla tych mniejszych lvl coś ciekawego by zrobili na te ferie, by przyciągnąć nowych graczy i ich utrzymać.

          • Kolego powiem tak wbicie 30lvl dla osób grających już w ta gre( tzn tworzenie nowej postaci) rzeczywiście będzie trwało 1-2dni w zależności od czasu poświęconego . Jednak dla nowego gracza który widzi 1wszy raz Trentis itp to już nie jest tak łatwo. Taka osoba o niczym teoretycznie i praktycznie nie wie i każda rzecz(dq/quest) jest dla niej wyzwaniem. Dlatego uważam by lepiej pomoc nowym graczom należy przy rejestracji podawać linki do tematów na forum które mogą pomoc w ogarnieciu gry. Co do 3d uważam ze niema co się spieszyć z tym update . Wszelkie niedociągniecia i bugi lepiej wyłapać przed wprowadzeniem niż po nim i czekac na hejt graczy. Cierpliwości gracze jak nie w tym roku to w następnym. Póki co polecam skupić się na expieniu petów, psycho-rarów zdobywaniu eq i robieniu kasy. Pzdr.

          • Sir, jest załącznik do forum odrazu w rogu gry? Jest! Czy normalny człowiek umie przeczytać słowo “poradniki”? Raczej tak, więc w czym problem by zajrzeć?

            P.s Jak masz 30 lvl to Ci starczy gry na 2 lata,potem zobaczysz, że wieje tu nudą jak nadal nie będzie 3d 🙂

  11. Kiedyś bardzo dużo grałem w tą grę, ale jak patrzę na jej rozwój, to już dawno zrezygnowałem… Kompletna porażka, ekipa robi to tak długo jakby się dopiero uczyli programować… Tak jak ktoś wyżej napisał, lepiej będzie jak sprzedacie tą grę na allegro. Podejrzewam, że graczy jest coraz mniej i będzie to narastać. Jak się coś nie rozwija to umiera śmiercią naturalną 🙂

    • Kolejne +1 ode mnie, a co, zaszaleję!
      Osobiście mam podobnie – kiedyś grałem sporo ale gra z up datem co rok-półtora to straszna bida z nędzą(nie, nie osiągnąłem 140 lvla i wszystkich psycho na max, bo byłem zniesmaczony tak jak wspomniałeś rozwojem gry i przestałem grać).
      Poczekam sobie na 3D, ale przy tych przeciąganiach premiery(tak tak ekipo pamiętam “LAUNCHING 2016!”) jeśli gra nie będzie naprawdę dobra i częściej aktualizowana to proszę sprzedajcie ją jakiejś konkretnej wytwórni – i tak już jesteście bogaci – platyny dosyć sporo ludzie na pewno kupują.

      • Zgadzam sie z Waszymi wypowiedziami. Ja podobnie juz nie gram ani nie wbiłem 140 lvla, ale jestem z Taernem od 5 lat… Uwielbiam ta grę i mam do niej ogromny sentyment, ale boli mnie to, ze tak mało sie dzieje i gra sie zwyczajnie nudzi…

    • Widzę że dużo jest takich ludzi którzy opuścili grę przez brak updejtów, a to piszę kolejny taki przypadek 🙂 Jak nie uwiną się z 3D do wakacji to ta gra jest dla mnie skończona, wieje nudą na kilometry

  12. E tam ja pamiętam pierwszy termin 3G na grudzień 2015. grałem od sierpnia 2011 do stycznia 2016 wracam po roku i nie jestem nic w plecy (poza lvl mojej ekipy) hehe. ale widać jedni odchodzą nowi przychodzą bo ze znajomych mało kto gra a ludzi na serwie nie brakuje.

  13. Ja was gorąco proszę by 3d nie zmieniło perspektywy z jakiej sterujemy postacią ani na mapach ani w walce, oby zostało jak jest 😀

  14. Dobra tyle to trwa że ktoś w końcu powinien wam powiedzieć. Są programy do tej zabawy nie wszystkie klatki animacji musicie robić w paincie. ^^

  15. Jak się ma sprawa łączenia serwerów? Mam nadzieję, że zapomniany duneb z władzą Sokoła zostanie jakoś podłączony żeby dało się na cokolwiek chodzić.
    Według pana ekhem wielkiego jutuberzyny Wagona wszystkie serwery mają stworzyć jeden wielki 3d prawda czy ekhem wymysły?

    • Z tego co mi wiadomo to będą osobne serwery 3d i jeden wspólny 2d ( tego 2d nie jestem pewny )-utworzony z Larkasu Ostloru i Dunebu. Wszelkie konkretne rzeczy dotyczące tego zostaly podane w którymś z wcześniejszych blogów jak również na forum. Co do Dunebu uważam ze nie powinno się nic zmieniać.Jest dobrze jak jest. Ilość osób na tym serwerze jest wystarczajaca. Przynajmniej niema tłoku , czempy łatwiej znaleźć itp. Jak ktoś nie potrafi znaleźć slota na bossa to polecam zainwestować w peta/y i zacząć expic i robic zadania których wykonanie solo sprawiało trudnosc. Po za tym jest mnóstwo dq/questow/zadań które warto robic ,a jak się nudzi jeszcze to zapraszam na forum by pogłębić wiedzę na temat Taernu. pzdr

  16. Dziś kolejny blog,który dopiero wejdzie o 23:59:59,bo dynamiczne prace nad 3d na to nie pozwalają by durny artykuł nie wszedł o godzinie 10 czy 12 🙂 Nie wspominając, że pewnie to będzie kolejny miesiąc bez sensownych informacji o 3d 🙂

    • czekasz tak niecierpliwie żeby dowiedzieć się że nic się nie zmieniło ?
      XD
      pewnie dadzą jakieś wypociny z panem tomeczkiem grafikiem specjalnej troski

        • Haha, rownież czekam z niecierpliwością na informacje dotyczące “postępu” nad 3d… A moze rzuca garść statystyk i do widzenia za dwa tygodnie…

      • SenTi, wracaj lepiej podrywac panienki w formacie JPG. I zakup nowe leki na ból dupy bo widać obsrywasz wszystko dookoła…lamusie. Pozdrowienia i szacunek dla ekipy !

Leave a Reply to Jeean Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *