Update, serwer HC, Zajęczy Maraton – Obecnie pracujemy nad… Cz. 197

W dzisiejszym wpisie poruszymy kilka spraw związanych ze zbliżającym się wielkimi krokami updatem. Przedstawimy też, na jakie zmiany się zapatrujemy i jesteśmy ciekawi Waszej opinii. Liczymy na odzew. Będzie też parę słów o serwerze HC i Evencie Wielkanocnym. Zapraszamy!

Event Wielkanocny

Obiecaliśmy, że zapowiemy zarówno sam event, jak i wprowadzone w nim poprawki. Do zmian, w dużej mierze, przyczyniły się Wasze komentarze i wiadomości, za co dziękujemy. Wiadomo, że nie da się sprostać oczekiwaniom wszystkich, aczkolwiek mamy nadzieję, że sporo osób będzie zadowolonych. Pamiętajcie, że Zajęczy Maraton trwa o wiele krócej niż Event Świąteczny.

Założeniem jest dobra zabawa, podczas której niemal każdy może starać się o główną nagrodę eventową, jaką jest skin świąteczny. Dlatego też nie blokowaliśmy bramką levelową możliwości wykonywania skinu. Ma to rzecz jasna swoje plusy i minusy, ale… coś za coś 😉

Jedna ze zmian, którą zdecydowaliśmy się wprowadzić, to eventowe grupki respiące na mapach (podobnie jak na Boże Narodzenie). Będziecie mogli się oderwać od robienia zleceń czy po prostu jakoś zająć czas między ich wykonywaniem. Drużyny w Beirn będą miały podpięty konwerter nadmiaru expa na psycho exp dla graczy z poziomem 140. Koksy, jeśli zobaczycie, że po zabiciu drużyny wyskakuje podwójny komunikat o psycho doświadczeniu, to nie jest to błąd (psycho z grupki + psycho z konwertera).

Wspominaliście, że w przypadku zleceń na skin na niektórych przedziałach levelowych, wielkanocne Wendigo były zbyt mocne. Faktycznie. Tam, gdzie było to konieczne, zmiany zostały wprowadzone 😉 Podobnie jak w zeszłym roku, ze zleceń pobocznych będziecie mogli otrzymać exp, exp dla peta albo psycho exp w przypadku 140-tych leveli. Wzięliśmy też pod uwagę Wasze komentarze na temat zlecenia dla petów. Macie rację, że takie zadanie powinno się dać bezproblemowo wykonać właśnie ze swoimi pupilami. Wendigo w tych zleceniach zostały zamienione na nowe wersje mobów, które spotkacie też na mapach.

Dodatkiem dla największych koksów serwerowych będzie wprowadzenie czempiona wielkanocnego, który co jakiś czas pojawi się na terenie Beirn. Nie, nie jest powiedziane, że jest wyłącznie dla 140-tek – jedynym ograniczeniem jest dostęp do Beirn. A jak sobie poradzicie… to już zależy od Was. Z czempiona będzie można zdobyć przydatne itemy, typu dielektryki czy reole.


Podtrzymujemy nasze słowa z zeszłego roku – będziecie mogli wykonać całkiem nowy skin, tym razem butów – Bamboszy Zajęczyciela 😉 W obecnej edycji eventu nie będzie już możliwości stworzenia Płaszcza Króliszała (peleryna).

Dokładniejszy changelog eventowy pojawi się przed Świętami, w aktualnościach w grze. Z Zajęczym Maratonem ruszamy 11.04 o godz. 18:00, natomiast kończymy wydarzenie 14.04. o godz. 18:00.

Serwer HC

Na samym wstępie przepraszamy za brak informacji na temat działań w sprawie serwera HC. Jest to dość delikatna sprawa i mieliśmy niemałą zagwozdkę, żeby jakoś sensownie – naszym zdaniem – to “ugryźć”. Dzisiejszy restart HC wniósł kilka zmian, które mają być pewnego rodzaju podstawą i przygotowaniem do łączenia serwerów (HC i Ostlor). Wraz z restartem:

  • serwer HC został przestawiony na normalny serwer (do czasu łączenia),

Wraz z przestawieniem serwera HC na normalny:

  • w sklepach zablokowane zostały morphy, aby zapobiec masowemu przerabianiu ekwipunku na skiny, które następnie mogłyby zostać sprzedane z dużym zyskiem po połączeniu (np. sety na level 100),
  • nie chcąc działać na szkodę graczy HC, rary, sety i epiki, których nie będziecie mogli zmorfować, a nie będą naprawione, możecie sprzedać w sklepie za 100% ich wartości (w trakcie łączenia, uszkodzone rary i sety będą usuwane – nie będą przenoszone),
  • ilość wbitego psycho expa się nie zmieni, aczkolwiek obowiązywał będzie przelicznik z serwera normalnego (tj. 200k psycho expa na level 8). Przykładowo, jeśli gracz na serwerze HC osiągnął ósmy poziom psycho, to po przestawieniu na normalny serwer będzie miał przedmiot na poziomie siódmym z lekką nadwyżką (ilość psycho doświadczenia, jaką uzyskał gracz nie ulega zmianie).

Przy łączeniu serwerów ulepszenia przedmiotów przejdą w niezmienionej formie. Łączenie zapowiadamy na 21.04.2020. O szczegółach będziemy informować odpowiednio wcześniej.

Najbliższy update – Obecnie pracujemy nad…

Pomijając kwestie (typu wagi przedmiotów czy zlecenie na klucz do instancji Fyodora i GMO), o których wspominaliśmy już w poprzednich wpisach, zapewne najbardziej interesuje Was, jak potoczą się losy Łucznika. Długo zastanawialiśmy się, jak podejść do tematu profesji, aby jakoś zrównoważyć szanse, głównie taernijskich debufferów, w odwiecznej walce o slot w drużynie. Warto zaznaczyć, że testy, które odbyły się na s0, nie dotyczyły wyłącznie debufferów. Dążymy do tego, aby każda profesja zaczęła korzystać ze swoich broni klasowych i oczywiście, żeby wychodziła na tym jak najlepiej. Co tu dużo mówić, trwały długie narady, padało sporo propozycji, miały też miejsce czasochłonne testy zarówno w gronie inżynierów, jak i testerów. Oczywiście wciąż liczymy na Wasze opinie (grunt, aby były konstruktywne) 😉 Poniżej lista rzeczy, które były testowane, zaś ostateczny kształt owych zmian zostanie przedstawiony w changelogu, przed Świętami.

Cele zmian:

  • wyrównać przydatność Barbarzyńcy i MO  na topowych bossach
  • wyrównać przydatność Łuka, VD i Sheeda na topowych bossach
  • przywrócić do łask broń dedykowaną dla klas postaci zamiast tarczy
  • ciekawsza gra każdą klasa – aby nie zawsze każdy debuff / buff był obowiązkowy do wrzucenia. Czasem będzie to zależało od przeciwnika czy składu naszego party.

 

Łucznik

  • w miejsce umiejętności “Twoja Stara” wprowadziliśmy atak dystansowy, będący debuffem działającym na obronę wszystkich stref,

  • zmieniony “piach w oczy” – zmniejsza szansę na powodzenie ataku postaci, która ów debuff otrzymała,

  • nowe wartości “Zatrutej strzały”.

Mag Ognia

  • poprawka, jeśli chodzi o kumulowanie się “Inkantacji” (1 inkantacja = maksymalnie 5 rund),
  • Każda rzucona “Inkantacja” na poziomie 7 będzie odejmowała resy w wysokości -30 na uroki / -60 na ogień,
  • osłabienie “Aury rozproszenia” – przykładowo, na poziomie 7 będzie zmniejszała 7% obrażeń wroga, zamiast dotychczasowych 15%.

Nowy system “dymków”

  • Maksymalna szansa na “dymek” = 40%
  • Co każdy atak będący “dymkiem” szansa spada o 5% (dla całej drużyny) – resetuje się co rundę.

Dodamy jeszcze, że zastanawiamy się nad zmianami u sheeda, aby wyrównać atrakcyjność całej trójki debufferów. Tak, bierzemy też pod uwagę możliwość zmian u barbarzyńcy (np. dołożenie dodatkowego pancerza przy użyciu “Gruboskórności”), aby był równie pożądanym DMG, co Mag ognia. Jeśli macie jakieś przemyślenia czy sugestie, to śmiało piszcie w komentarzach. Mamy nadzieję, że od tej pory uda nam się częściej podejmować temat balansu (choć nie zawsze jest tak, jakbyśmy tego chcieli), przy okazji tworząc z Wami owocny dialog, prowadzący do dobrych zmian 😉

222 thoughts on “Update, serwer HC, Zajęczy Maraton – Obecnie pracujemy nad… Cz. 197

  1. Czy myśleliście o manie w washi tak jak to jest z latarnią która zabiera manę od gracza/moba i wraca do druida , sheed zabiera tą manę lecz mu się nie dodaje.

  2. Czyli UK zostanie jeszcze bardziej zboostowany co doprowadzi do tego że VD będzie jeszcze bardziej pomijany na beirnowych niż jest teraz? 😀

    • Po testach wychodziło na To, że ul nie wypada gorzej. Jedynie może się zwiększyć liczba pt na morke w skład którego będzie wchodzić 3 debuferow 🙂

    • Vd to zło. Vd to wróg łuka. Amen. Jak vd pocierpi tak jak ja cierpiałem przez 91lvl’i to nic złego się nie stanie.

  3. Czyli w skrócie wracamy do sytuacji sprzed kilku lat gdzie łucznik mógł sobie popatrzeć na yt jak voodoo i sheed biją Morane :d
    I w pewnym sensie to jest i intrygujące:
    bb za słaby:
    – ulepszenie bb: nie no po co
    – osłabienie mo: o tak!

      • Z tego co wiem, jest tyle inżynierów, że jest minimum po razie
        każda profesja jest któregoś z nich główną (przepraszam za słabą składnie ale nie wiedziałem jak to ująć w słowa). A ilość “osób” które posiadają barbów, a są inżynierami wynosi aż: 1! 😀

          • lucznik dziala jak voodoo teraz bo obniza atak i obrone magiczna morki i robi to atakiem dystansowym i fizycznym a nie musi wbijac starej na 5%, wiec jest kozakiem, a to mocne oslabienie mo i tak chyba nie naprawilo problemu, ze skorka jest bezuzyteczna na koncowych, chyba ze moby mialyby rozbicie pancerza i ta skorka by wtedy cos dawala

    • ale po co polepszyć barbe jak on sobie radzi
      problem był w tym ze moś był za mocy i to zmienili 😀
      możecie teraz się czuć jak bb przez kilka lat

    • Zgadzam się z twoją opinią. Uważam że powinni wzmocnić barbarzyńcę, nie kosztem każdego maga ognia. Poza tym każda profesja debuffująca powinna mieć równe szanse na topowych bossach.
      btw elo seba cr

  4. Według mnie barbarzynca powinien posiadac jakiś obszarowy atak (cos z trzęseniem), np tupnięcie, bądź podskok. Poza tym uważam, ze ulepszenie gruboskórności to dobry pomysł, ponieważ zdecydowanie chętniej jest brany mag ognia na róznego typu bossy.

  5. Ja tu kompletnie nie widze boosta, zabrali z trucia obniżanie dmg przeciwnika, a to co było w szpili w 1 debuffie rozbili na 2 debufy, dodatkowo to co zwiększa procent graczy na trafienie nie będzie teraz ‘piachem’ tylko strzałą, więc łuk nie pochodzi sobie już z mallusem i tarczą na maheta.
    -22% do obrony moba na dyst teraz kontra -55% w piachu? No słabo to wygląda.

    Pytania do inż:
    1. Nowy piach nadal walony jest z fiza?
    2. Czy ten ujemny modyfikator trafień to to samo co zmniejszenie szansy ataku przeciwnika? Jeśli nie, to jaki jest przelicznik?
    3. Nowe trucie nie obniża dmg przeciwnika już w ogóle?
    4. Jak ma się obniżenie modyfikatora obrony na strefy do obniżenia obrony ataku z innych skillow w np. dotki? Jaki jest mniej więcej przelicznik?

    Ogólnie rozpisane jest to masakrycznie, do tej pory debufy były rozpisane jako obniżenie szansy ataku i obniżenie obrony, teraz ujemny modyfikator taki, ujemny modyfikator siaki, nieczytelne to jest max.
    Nie dość że nie wiadomo do końca jak na mobach działa odbieranie PA, czy on zmiejsza deffa, czy osłabia PA z ataku, czy daje mniej ataków, a może nie robi nic, to teraz jeszcze jakieś ujemne modyfikatory które zapewne na każdym mobie będą działać inaczej. Może ze zmianą skillów jakaś zmiana nazwy klasy z łucznik na wróż? Zgaduj sobie co robi twój debuf?

    • Nie jestem inżynierem ale tak:
      1. Piach to piach, czyli fiz
      2. Tak, jest to zmniejszenie szansy ataku przeciwnika
      3. Jest wyraźnie napisane jakie są modyfikatory obrażeń
      4. Tu i tu jest tak samo wyraźnie napisane, że dotka obniża obronę -34% z każdej strefy, a tu te strefy masz podzielone, bo każda ma inny %

  6. Każda rzucona “Inkantacja” na poziomie 7 będzie odejmowała resy w wysokości -30 na uroki / -60 na ogień,
    W takim razie rozumiem z tego że postaci Mag Ognia ressy kompletnie się nie przydadzą. Liczyć będzie się jedynie: “kto pierwszy kliknie”, bądź kto trafi więcej razy na 20% (tu warto mieć na uwadze to, że wystarczy jeden atak trafić a z pewnością ubijemy przeciwnika). W walce natomiast MO vs Łucznik, mag będzie miał jeszcze mniejsze szanse niż teraz ma. Łucznik dostanie niesamowitego buffa w walce (wszystkie ataki z dystansu, przed którymi mag ognia się nie obroni tak jak to robił w przypadku “Twoja Stara”). Sumując druid dalej zostanie topową postacią w pvp (mam tu na myśli druida z full eq tarul/mahet), a mag ognia zostanie osłabiony.

    Pozdrawiam i życzę zdrowia (przyda się),
    wierny gracz, RetrivesS.

    • Trochę racji, tylko że z Łuka perspektywy już. Nie ma sensu się bronić na uroki czyli 3/5 o się bawić a tak trzeba było dać coś obrony w uroki przed cta stara

    • taaaa ledwo co go ulepszyli to jako tako sie gra tera , to wogole jeszcze jak masz wszystko +10ulepszone to takie moski na +5 to wogole do smieci xd
      zmiany powinny byc zaproponowane i powinno byc glosowanie na serwie a nie na hura bura.. pzdr

  7. Nie za duże to zużycie many na trucie przypadkiem? Nie jest to za mocne przeciwko magom w PvP?
    Ile będzie trwało osłabienie odporności po rzuceniu inki? Każdy seria debufu znika co 5 rund czy cały skumulowany dopiero po całkowitym zniknięciu inki?

    • Rzucasz inke na 7 (chyba lepiej będzie zrobić reset na 6 , bo wtedy nie masz “kary” do resa) i przez całe 5 rund trwania inki masz “kare” w postaci zmniejszonego resa ;d , nie wiem kto wpadł na ten śmieszny pomysł ale odechciewa się powoli grać w tą grę.

      • “Kara” resa chyba będzie obowiązywała inke na każdym poziomie, gdyby było to tylko na 7 to zostawienie inki na 6 nie byłoby problemem i upek tego mógłby się równie dobrze nie odbyć.

        • “Każda rzucona “Inkantacja” na poziomie 7 będzie odejmowała resy w wysokości -30 na uroki / -60 na ogień”
          Nie jest napisane czy każdy poziom, za to jest wyraźnie napisane , ze na 7 zabiera tyle i tyle 🙂

          • zapewne analogicznie na mniejsyzm lvl inki bd odpowiednio mniej zabierala, nie sa tacy glupi 😀

  8. Bardzo dziękuję ekipie za obecne zmiany łuczniku… Spowoduje to idealne odstawienie w bok Sheeda 🙂
    Każdy mo na instancje w Beirn a pewnie nie tylko jeśli będzie brał 2 debuferów (bos na którego są potrzebni dwaj debuferzy) będzie to vd dający debuf przed atakami MO (np. na takim mahecie czy to będzie szpila czy aura) oraz łucznika który debufem dystansowym da MO pełny debuf na trafienie… Więc ktoś(MO) weźmie Sheeda na bosa? No chyba nie 🙂
    A Barbarzyńca skoro będzie miał do wyboru na takiego maheta i tarula to weźmie VD, którego potencjalny ukaz bardzo skraca bicie i Łucznika którego zabieranie pa daje bardzo dużo(szczególnie jak dorzucić tu jeszcze osy i taran i mieć dużo mniej ogłuszania na bosie)
    Już nie mówiąc o tym że truta od vd i truta od łuka będzie dawać o wiele więcej zmniejszenia obrażeń z magicznych(czyli często tych z uroku) które są najbardziej problematyczne dla postaci DMG stojących na ochronie.
    SHD na MODLISZKE!

  9. Patrząc na buff dla łucznika,myślę że voodoo w tej sytuacji będzie mocno poszkodowany.Powinien dostać jakiś konkrety buff. Liczę,że rozpatrzycie to 😛

  10. Proponuje łucznikowi obniżyć dmg z lodowej w pvp. Każdy do oro ubiera resy na ogień to taki łuczek full eq na buffie klepie po 750, siądzie aura zimna to i po 900-1k z krytami za 1,5. Troche przesada co? 🙂

  11. No dobra zmniejszacie dmg z modyfikatorów.Zużycie kondycji 100% i many 198% dobre na prima apirilis. Mnie z pozycji rycerza z takim łucznikiem i taka strzała nie będzie kompletnie szans mu nic zrobić, powinniście osłabić aurę zimna lub zmniejszyć jej ilość trwania rund. Szpila ma mieć 4 rundy?
    To chyba miał być balans, a nie zamiana postaci jednej kosztem drugiej. Przetestujcie dokładnie wszystko. z Łucznikiem rycerz do tej pory miał nikłe szanse, teraz to szkoda czasu będzie na walkę.Zwiększcie rycerzowi Dmg, ewentualnie poproszę jakiś nowy przydatny atak, żeby moja profesja mogła korzystać z każdej umiejętności co reszta klas. -60 resa na ogień chyba lekka przesada,ale jak rozumiem z aura się wyrówna.

    • “ale jak rozumiem z aura się wyrówna” mógłbyś wyjaśnić co miałeś na myśli? to sarkazm?:P jeżeli nie(a mam nadzieję,że tak) to mi to wygląda na ponad dwukrotny nerf aury rozproszenia oraz znaczny nerf inki 🙂 innymi słowy “totalne gówno” 😀

  12. Zużycie many i kondy przez tego nowego łucznika to jakiś żart, ‘szpila’ zuzywa 2x kondy, trucie 2x many, nowy skill 13 many to ile trzeba będzie teraz mieć zasobów? 700 many? 1300 kondy? Wracacie do czasów przed redukcją zużycia many u łucznika, to ma być w końcu klasa fizyczna czy magiczna?

  13. “Każda rzucona “Inkantacja” na poziomie 7 będzie odejmowała resy w wysokości -30 na uroki / -60 na ogień,” nie poniosło kogoś z tymi zmianami? zmianę w resie na ogień bym zniósł(gorzej dla mniejszych mo,gdzie mając ujemny res na ogień będzie z nich sieka:x(v1/v2/dz itd)),ale-30 resa uro? Zaraz będziecie wprowadzać buffy dla MO po tych zmianach ponieważ są zbyt “ostre”, dalej…
    osłabienie “Aury rozproszenia” – przykładowo, na poziomie 7 będzie zmniejszała “7% obrażeń wroga, zamiast dotychczasowych 15%.”
    Tutaj również was poniosło… sytuacja wyjściowa… używanie jej straci w dużej mierze sens,ale dobra,nie dbam jakoś osobiście o ta umkę,nie wiem jak inni gracze MO,w pvp na pewno znacznie zaboli. W kwestii zmian u łucznika,nie wiem co powiedzieć,100% zużycia kondy i 196% zużycia many? albo coś żle rozumiem albo to faktycznie prima aprilis ;p przydałyby się dokładniejsze opisy w działaniu tych umiejętności.Następnie,z tym czempem to tak serio? nie możecie w końcu zrobić czegoś “Normalnego” zamiast takiego typu memy? Same przeróbki wenda i świni z losów… to już nudne,pewien jestem,że nie tylko dla mnie,Ja wiem,że 3d itd,ale bez przesady…

  14. Zapomniałem dodać,że wprowadzacie/zaostrzacie erę mosiów,którzy na pałę dają jako pierwsi meteoryty,czego absolutnie nie popieram,to jest jeden z najgorszych skili jakie są w pvp…

  15. Po pierwsze mam nadzieje, że ten wpis to żart na 1 kwietnia i chyba muszę to przespać zanim coś tu skomentuje.
    Po drugie, pozdrawiam bardzo serdecznie osobę, która pisze i publikuje te wpisy, polecam bardziej zorganizować sobie czas i wziąć to bardziej na poważnie. Pomijając fakt ciągłego spóźniania się bloga i publikowania go praktycznie w środę w nocy to ten blog jest bardzo marnie opisany, brakuje prostych informacji, których musimy się sami domyślać co rodzi wiele pytań, na które i tak nie dostaniemy odpowiedzi bo blog jest olewany po około 30 minutach od publikacji.

    1. Inka zabiera resy tylko gdy jest na 7 pzm czy na 6 pzm też zabiera tylko mniej?
    2. Zatrucie od Łuka to ten sam skill co zatrucie od VD czy dwa różne?
    3. Piach to nadal szpila którą ma również VD czy też zupełnie nowy skill?

    Nie wiem kto zaczyna psuć tę grę,gracze którzy za dużo kombinują czy Ekipa przez ten.. jak wy to nazywacie? BALANS? 😐

  16. Zacznę od tego że są też bossy dla poziomów niższych. Proszę was zostawcie mo w spokoju bo nie dość że i tak jest niechętnie brany na dz to ten up spowoduje jeszcze mniejszą przydatność na dz/wieży ale też powiększy przewagę vd i łuka w pvp.
    Dziękuję, życzę zdrowia.

  17. Zmieńcie w końcu tą Attawe żeby miała jakąkolwiek wartość.
    Kryty powinny zostać bo epik to epik i każdy epik taki bonus posiada. (taak wiem kryty na vd nie są potrzebne no ale jednak każdy epik to ma).
    Zamiast moda dmg powinniście dać modyfikator trafień magicznych lub przełamanie dymków.

    • Jak już to zmienić epika łuka, ponieważ sami mówili, że epiki są pod DMG i tylko on ma przebicie co jest i hipokryzją jak i niesprawiedliwością, gdyż jest użyteczny na wyższe bossy

  18. Zmiany MO nie na miejscu. Czy wybierając profesję gracz nie powinieneś decydować o tym czy wybiera postać która:
    a) bije najmocniej ze wszystkich klas w pojedynczego moba,
    b)klasę postaci, która ustępuje w zadawanych obrażeniach w pojedynczego moba lecz nadrabia skutecznymi obrażeniami obszarowymi. MO na ten moment nie jest za silny ani za mocny, natomiast bbkowi podkręciłbym DMG tak by zauważalnie szybciej i skuteczniej mógł zabijać pojedyncze moby/bossy.

  19. Moim zdaniem Barba zmiany ma żadne… Szczerze mało który Barba używa ,,skòry,, i to ma być bardziej przydatne, lepiej zastanowić się nad jakimś debufem dla barby lub modyfikacje obrażeń, co kolwiek zmienić aby chodź trochę dorównać mo. Zmienić zakażenie np. były zmiany umiejętności u mo. Teraz ma aurę kiedyś miał odporność na zimno i zmiany coś polepszyły w stosunku do barby ? Chodź skórę Barba miał wcześniej ale i tak każdy wolał i woli mo.

  20. Witam,

    Primo: Konkurencyjność barbarzyńcy względem mo na topowych bossach, czy choćby w pvp należy zacząć od umożliwienia tej klasie wrzucania umiejętności typu furia czy skóra na 1 pa – jak to robią magowie ognia od bagatela 60 lvla (wymagany próg, by umki magów wchodziły na 1 pa to zaledwie 200 wiedzy). Dziś barba na 140 poziomie wrzuca te umki na 3 pa, zatem jeśliby chciał w jednej rundzie wrzucić obie, to musi zużyć aż 6 pa, tymczasem mag ognia wrzucając inkę i aurę (a zatem umki mające co do zasady podobne działanie) zużywa 2 pa – czyli barba ma 4 pa w plecy. Te punkty mógłby przeznaczyć na def (np. uroków, ma 10 wiedzy nie dlatego, że tak lubi, a dlatego, iż więcej przy tej klasie nie opłaca się mieć) lub ataki.

    Secundo: Skóra na zasadzie osłabienia dmg przeciwnika/grupy przeciwników o dany % – zwarcie, dystans, uroki.

    Tertio: Wykorzystanie many, która wciskana jest do topowego sprzętu – Salmurn, Ziraki, Dorbis, Pamięć Morany, Nienawiść Draugula, etc. Rycowi, łukowi, czy sheedowi mana bardzo się przydaje. Jednak tej many jest tyle, że barbarzyńcy na 140 poziomie mając na sobie najlepsze eq mają po 550-650 many, taka ilość jest im całkowicie zbędna. To tak jakby mośki miały na 140 lvlu mimo 200 podstawy – 650 kondy – reasumując w obecnych realiach tyle many to kompletnie zbędne zasoby dla barby. Zasoby, które mógłby, ba! powinien przeznaczyć na inne statystyki, które mu coś dadzą, czy to zrękę, czy HP.

    Quatro: Przegląd wciskanej na topowych instach/mobach (zwłaszcza Lugus, Olbrzymy na stoku, itp.) – odporności na sieczne. Powyższe powoduje, że barbarzyńcy 135-140 lvl mający przykładowo 900 siły i 450 zręki (ulepszeni na plus 10 lub lepiej) biją swoim najlepszym atakiem w takiego Lugusa hity za… 2000, czyli tyle co mosiek na 115 poziomie, albo jego większy kolega z iskry. Mag ognia posiadający 900 mocy i 450 wiedzy miażdży, barba posiadające takie staty w sile i zręce jest znakomity.. pod lód, na insty, gdzie są rary dla lvi 85-90.

    Quinto: Panika i Zakażenie – skoro jak widzę nastąpiło po latach dojrzenie do zastosowania Twojej Starej łucznika jako ataku dystansowego (na forum takie pomysły padały już w 2011-2012 roku), to pora iść za ciosem. Niech i barba wrzuca swoje debuffy ze zręki jako atak fizyczny. Z lekkim nerfem oczywiście, wszak Panika jest OP. Umożliwiłoby to w końcu sensowne wykorzystanie tych umiejętności, a choćby na ognikach.

    Sexto: Obecne realia wymuszają na endgame’owych barbarzyńcach kupno tarczy i Mallusa oraz wyexpienie tegoż Mallusa, bo tak lepiej np. gryzkę wbić. Mośki biją sobie beztrosko z kulki i nie mają takich dylematów. Jednakże czy to w tarczy i w Mallusie, czy to w siekierce, Cierniu – jak bb dostaje krzaki np. na inście Tarula, to nic nie bije i jest w danej rundzie kompletnie bezużyteczny – może czas rozważyć atak dystansowy, mocniejszy niż kamień – vide atak toporkami Grażyny. Przemyślany, by nie przesadzić.

    Septimo: Zamieściłem jako niemal ostatnie, acz uważam, że to bardzo istotne – umożliwienie barbarzyńcom uczęszczanie na instancję V2. W tym celu należy przemyśleć odporności czujek na V2, gdyż puszki barbarzyńcy biją w mojej ocenie zacnie. Problem jest w czujkach. Magowie ognia mają zdecydowanie większe możliwości expienia i rozwoju tak postaci jak i swojego eq (vide V2, Jaska).

    Octavo wreszcie: Nerf mośków nie jest żadnym remedium na wyrównanie szans między mo a bb. To barba ma problem – czy to z wrzucaniem swoich podstawowych umek na zbyt dużą ilość pa, czy to w słabej skórze, czy zdecydowanie mniejszej niż mo możliwości rozwoju postaci, eq i zarobkowania w grze. Czy też wrzucaniem tak ochoczo tych odporności na sieczne – idzie się robić zlecko i chowa do plecaka najpotężniejszy przedmiot dla swojej postaci w całej grze i bije się młotkiem na 85 lvl, lol.

    To wyrówna przydatność Barbarzyńcy vs MO na topowych bossach. Bo brak stackowania się inki niezbyt…

    Pozdrawiam.

    • To jest zarazem straszne i żenująco śmieszne, że w jednym komentarzu jest tyle pomysłu na balans gry, niż ekipa zrobiła od paru lat… oraz żeby zaraz ktoś nie wyskoczył z popularną frazą “pisać to sobie można, ale zrobić by działało to inna bajka” – to nie, nie jest to trudne do zrobienia
      No, ale zamiast zabrać się do tego na poważnie to mamy tego typu blogi, które gracze uważają za żart na prima aprilis

  21. witam, co do mo zmiany niezbyt zadowalajace gdyz… co kogo interesuje ta aura. problem polega w vd oraz w barbie gdyz w luga bije mniej od sh i vd, nie jestem w stanie ubic druida nawet z bufem nie jest to latwe, mamy jakies smieszne dawno zapomniane infekcje oraz atak 2-reczny. nie dodajcie podwojny do gorta i po problemie moi drodzy bo poki co czterech 140bb (moich kumpli) odeszlo z gry w przeciagu ostatnich 3 miesiecy… bedac w top gildiach na pytanie o maheta bylem ignorowany lub wysmiewany to nie fair…

    • ja bez problemów ubijam morany lugusy z brb może problem leży w postaci Twojje , co do odejścia z gry zobacz ile skinów jest żmijów a ile toporków ;P wniosek nasuwa sie sam ;P brb powinien mnieć zmieniony tylko i wyłącznie epik żeby dawł podwójne więcej , mo ma gorsza celnośc i bije zanim sh zdebufuje , jak jest vd w pt to może vd wbije na małym proc szpile wtedy mo coś trafi , natomiast brb bije po 2 debufaf gdzie sh kolankiem i frotem daje debuf maxymalny zamiast szpili 😛 kazda profa ma wady i zalety na tym polegaja klasy , natomiast Ty chciałbys z racji ze grasz brb bic najwięcej i najcelniej , śmieszne

      • odpowiadalbys mordo na temat co? 😛 co mnie debufy interesuja i skiny 🙂 ja tu sie poce odnosnie dmg i niepotrzebnych umiejetnosci barbarzyńcy… jest beznadziejną klasą i kazdy to wie nie tylko ów barbarzyńcy…

  22. Nie No kolejne poprawki mające na celu wyrównanie debuferow tylko jak ? Nigdy vd nie dorówna sh i Łukowi gdyż fizycznych debuferow wzmacnia ryc, A aura która mogłaby dawać większy % dla vd na uroki to tylko chroni… pozdro

  23. Dobra robota, widzę, że osoba grająca łucznikiem płacze, że łucznik teraz słabszy, typo co gra sheedem pisze, że sh teraz sie do niczego nie nadaje, bo vd i łuk bedzie najlepszym połączeniem, mo płaczą, że tylko sie beda nadawać na mięska. Zwykłe, nieobiektywne dzieciaczki. Dajmy szansę tym zmianom i ważne, że w końcu coś się ruszy w tej dziedzinie, bo chyba nie było ok do tej pory??? No chyba, że graliście mośkami i myślicie tylko o sobie. Chciałem dopytać czy te zmniajszanie dymka jest indywidualne dla każdego moba, rozpatrywane osobno

    • Te zmiany nie mają szans powodzenia. Rozwalaja pvp wzgledem postaci trosze poprawiajac zamiennosc luka i sh w pve. Po kiego man jako luk tak rozbijac obrone wręcz ani mi to w pvp ani pve potrzebne. To domena sh. Stara miala sens bo szlo ja wbic jak się wzielo pa i dopiero wtedy. Co z tego ze rozbije defa wrecz… Na dysta tylko kosmetycznie i na uroki ale ja uroków nie mam… Miało się rozprawiac o przydatnosci debuferow w grupowach huntach, a nie marnowaniu ich potencjalu do bicia samemu. Okropne te zmiany

  24. A może podwójne na epiku dla bb? Skoro mosiek ma podwójne to dlaczego bb by nie miał mieć? Czy znowu będziecie faworyzować mosia żeby był bardziej usefull i miał łatwiej slota od 75(jakiś lempo V2). Fajnie by też było zobaczyć jakiś atak dystansowy dla barbarzyńcy i trochę zrobić go lepszego w pvp, nie oszukujmy się ale jest to najgorsza profesja.

    • Pragnę zaznaczyć, iż to nie w epiku (który i tak jest w c**j drogi, a z takim upkiem jego cena wzrosłaby jeszcze bardziej) jest problem, ale w samym barbie który jest zwyczajnie zbyt słaby.

  25. Czy skin płaszcza pojawi się jak cały set króliszała zostanie wytworzony? czyli za jakieś 4 lata? Czy już nigdy się nie pojawi?

  26. Cześć.
    Wkącu się doczekam zmian na BB, powinien BB byś silniejszy, niż MO.
    Proszę tylko dobrze zrobcie tego barbe. A co do mosia i zmniejszenie mu Inki +1 dla ekipy. Wkacu w was uwierzyłem. Dzięki naprawcie bb

  27. Nie no, ale tak na poważnie, to co chcecie zrobić z MO nie ma żadnego sensu, szczególnie nie wiem jak poradzą sobie mosie na niższych levelach: przykładowo taki 35lvl pójdzie sobie z pt na duszki, wrzuci inkantacje i zginie na strzał od Duszka ognia? Bezsensowne, podobnie jak zmiana aury rozproszenia, wtedy to mo będzie daleko w tyle, a chociażby na instancjach solowych typu Ivravul, gdzie ten res na urok i aura nie raz mogły uratować sytuację, a teraz mo będzie tam na rundę.
    Jeśli chodzi o skin wielkanocny, to osobiście mi się podoba, ale warto zwrócić uwagę, że w połączeniu z niektórym ekwipunkiem buty bywają często mało widoczne. Poza tym mało osób będzie zwracało na nie uwagę podczas przechodzenia po mapie. Zeszłoroczna pelka była o wiele bardziej efektywna. Pozdrawiam.

  28. niepotrzebnie chcecie osłabiać MO , brb wystarczyłoby dodać do epika podwójny atak i to wszystko , żeby jak mo mógł podwójnie dużo razy uderzyc i nic więcej , ogólnie epiki powinny przejść jakiś update , cokolwiek by to była broń epicka , może 2pa zamiast 1 lub więcej punkt statystyk np many dla mo o 100 wiecej brb kondy itp itd

  29. Zamiast jakiegoś bezużytecznego ryku/zakażenia można dać barbie atak obszarowy typu tupnięcie czy coś w ten deseń

  30. Może zmIast nerfic dobrze działającego mo naprawicie barbe. (Sam gram Barba) Barba bez ryca bije dużo mniej niż no , dyńka jest trochę useless , a o % bez ryca nie wspomnę . A według was zbuffujmy gruboskórność i będzie git , nie nie będzie , może rozpatrzycie ktoras z propozycji

  31. Jak kolega wyżej proponował dodanie barbie ataku dystansowego w stylu tupniecia lub podskoku jest bardzo dobrym pomysłem

  32. Ta jasne zwiększycie pancerz barbie który jest fizolem a zmniejszycie papierowemu magowi którego dodatkowo osłabicie przez wrzucanie sobie buffa dlaczego inka max na 5 rund jeśli wymagana jest na 3 żeby puścić meteoryt jest to bez sensu.

  33. Popsujecie grę. Chcecie zrobić coś co nie jest wgl potrzebne. Marnujecie czas. Przy następnych tego typu pomysłach proponuje najpierw dodać wpis na bloga z zapytaniem graczy co uważają o takich pomysłach następnie wyciągnąć wnioski i ewentualnie coś poprawić i zacząć testy.

    Jeżeli chodzi o Barbarzyńce vs MO
    Osobiście jestem graczem, który szuka DMG – nie daną klasę, gdy wybieram się na bossy w Beirn to pytam o nick DMG, a nie jego klasę bo jest wielu bardzo dobrych Barbarzyńców, z którymi bossy na Beirn idą bezproblemowo. Ale jak masz EQ +5 i stawiasz się obok MO, który ma EQ +10 to gdzie tu jakiś podjazd?
    Osłabiacie MO jakimiś bzdetami zamiast zrobić najprostszą rzecz jaką można zrobić i zadowolić każdego. Dlaczego Barbarzyńca jest dużo słabszy od MO? Znacznie mniejsza ilość podwójnych ataków w porównaniu do MO – może zamiast obrażeń od Ognia na Epiku dać Podwójne?
    MO jest profesją magiczną, wiadome że będzie wrzucał buffy na 1PA bo od tego jest wiedza, ale może zmniejszyć trudność wrzucania buffów Barbarzyńcy? Zrobić jakieś 30 trudności bądź mniej? Niech Barbarzyńca zainwestuje te 20-30 punktów w wiedzę i wrzuca buffy na 2 PA,a przy 40-60 punktów i niech wrzuca na 1PA – przykładowo.
    Dodatkowo można mu podkręcić odrobinę nieco mnożnik obrażeń, który według WIKI wynosi obecnie 0.7 * siła + 0.3 * zręczność przy ataku Krytycznym.
    Myślę, że takie rozwiązanie ucieszyłoby ogromną ilość graczy i nie wkurzały żadnego MO takimi pomysłami.

    VooDoo vs Łucznik
    Gracze domagali się wzmocnienia VD, ponieważ gdy stawał obok Łuka to wypadał podobno Miernie.
    Grę na VD i Łuczniku na Beirn tylko obserwuje aczkolwiek jeżeli chodzi o VD to już od najmniejszych lvli jest jeden problem – dymki oraz jego obrona w zwarciu – jest papierowy.
    Co wystarczyło zrobić?
    1. Osłabić dymki – teoretycznie to zrobiliście,aczkolwiek 40% to nadal bardzo dużo,choć nie wiem jaki % na dymek jest obecnie.
    2. Może podkręcić odrobinkę jego obronę w zwarciu aby nie był taki padliwy?
    3. Może odrobinkę podnieść szanse trafienia debufa z trzeciej strefy ataku – uroków?
    4. Zwrócić nieco DMG z Cienia, który kiedyś został zabrany?
    5. To jest już ma mniejsze znaczenie, ale może niech VooDoo nie wysysa many używając zręczności bo % aby naładować sobie zasoby many również jest bardzo mierny.
    Czy takie zmiany nie zadowoliłyby VD oraz graczy, którzy z VD by chodzili na instancje?

    Co było do zmiany u łucznika? Chyba nic.
    Podsumowując…
    Co miało być zrobione vs co zostało zrobione:
    1. Wzmocnienie Barbarzyńcy – Osłabienie MO (w beznadziejny sposób)
    2. Wzmocnienie VooDoo – Wzmocnienie Łucznika (xD)

    Poważnie? Drygu, klepłeś te zmiany?

    Co do Tarczy i Miecza
    Wyjaśnijcie może w końcu jasno i wyraźnie co zamierzacie z tym zrobić?
    Opłaca się graczom wydawać grube miliony na Mallusa i Kil czy będzie to bezużyteczny zestaw? Nikt nam nie zwróci za kupno,naprawę i ulepszanie tych itemów. Czy tarcze dla fizoli będzie mógł nosić tylko Rycerz? Jakie profesje będą mogły używać Smugi? Jakie DOKŁADNIE będą ograniczenia gdy będziemy mieli na sobie taki zestaw?

    Nie chce mi się nawet więcej pisać, gdyż pewnie i tak większość udzielających się na tym blogu marnuje tylko czas bo macie ich sugestie daleko gdzieś, pomijając, że nie odpowiadacie na wiele pytań.
    Fajna gra ten Taern, jeszcze przez chwilę… POPSUJECIE JĄ takimi zmianami.

    Polecam zacząć czytać komentarze przez więcej czasu niżeli do 30 minut od publikacji i wziąć się do roboty. Blog co dwa tygodnie,a pisany jest chyba o 22 we wtorki co by się SPRÓBOWAĆ wyrobić do północy.

  34. Witam fajnie fajnie z barbarzyńcą ale co to zmieni jak i tak ma barierę levelową na exp przedziale 85 do 115 rzadko biorą na gorzo a o V2 to szkoda gadać nie biorą bb bo za słaby na czubkach tylko może coś w puszek bije zostają trolle lub ivravul zróbcie coś z tym bo taki mo to może sobie chodzić na gorzo v2 a nawet event lub samo lempo proszę zróbcie coś z tym

      • a co ma powiedziec taki mo 45 co sie nie nadaje na nic bo nie mam dmg na taki lvl a bb już se nawal v1 spokojnie a mosiek musi się męczyć z wbijaniem lvl, 100bb na loskach spokojnie śmiga mo 100 sie nadaje ledwo na wrache na v2 to chyba jakiś jebany żart ze bb nie ma gdzie expić i te ciągłe pretensje “a mo ma gdzie expic bo ma lempo ” bo to kurwa jedyne jego expowisko gdzie tak naprawdę jest potrzebny i robi jakiś dmg ale bb placzę my tylko mamy v1 jak taki nie dojebany bb nie umie se uzbierać hajsu na eq to tak ma ze nie ma gdzie expić.

      • Inka się nie kumuluje i jednocześnie ujemne resy też. “poprawka, jeśli chodzi o kumulowanie się “Inkantacji” (1 inkantacja = maksymalnie 5 rund),”

  35. Mam nadzieję, że to mało zabawny żart na 1 kwietnia(haha, ale śmieszne XDD 100iq)

    Jeżeli nie, to weźcie się w końcu w garść i zróbcie balans, który nie polega na zabawie w RobinHooda. Sory, ale aktualnie wasza każda próba balansu polega na zabraniu komuś i oddaniu innemu. To nie tak działa. Wystarczy po prostu wzmocnić Barbe, a nie osłabiać znowu Mo. Każdy dobrze wie, że wystarczy zmienić epik dla barby i problem z głowy, przestańcie się w końcu oszukiwać i to po prostu zróbcie zamiast mieszać, we wszystkim tylko nie w tym co trzeba.

  36. Inkantacja obniżająca resy na ogień i urok, jako mająca być przygotowaniem do ataku maga ognia… jest tu absolutnie nielogiczna – zamiast kary zmniejszenie wartości podbicia dmg, ewentualnie kara w postaci jednorazowego otrzymania obrażeń od ognia – co by uniemożliwiło jej wrzucenie na niskim hp, miałoby jakieś uzasadnienie (przywołuje siły ognia które muszą przez niego przejść zadając niestety nieco obrażeń), jeśli trzeba tą inkantację popsuć to na pewno nie tak – tu już nie chodzi o bilans postaci ale o jej logiczną specyfikę.

    • A co do osłabiania – czyli tak, w beirn już nic się nie zrobi bez ekipy w eq z beirnowych bossów… ktoś kiedyś pierwszy ubił, zdobył poulepszał, 140 lvl w najlepszym możliwym eq poulepszanym na +15 sobie dalej poradzą… a pozostali zaczną nagle ładować wartość nowego samochodu w platynę? – nie, nie zaczną, po prostu zakończą grę na jeziorze, być może w ogóle przestaną grać.

  37. Niezła aura 7% ,totalnie znerfiony i useless skill teraz,
    inka jakiś żart,
    dobrze, że barbarzyńca ma furię na 6 tur, mo teraz będzie miał inkę na 5

  38. VD przydałoby się wzmocnienie niezależnie od zmian w łuku, chociaż przywrócenie starego dmg z kul cienia. Jak już jesteśmy przy zmienianiu skilli to może by też zmienić hak na np. pozytywny buff tylko na siebie dający przełamanie dymków i mod trafień mag.
    “zastanawiamy się nad zmianami u sheeda” rozumiem że tu chodzi o nerf

      • a vd ciągle o cieniu i dmg vd nie ma być dmg tylko wbiajacym szpilkę a przy okazji bym zmienił epiki dla bb i vd bo co twórcy nie pomyśleli jak je robili 😛 bo np poc co vd Modyfikator obrażeń magicznych a co do bb bym im zabrał Modyfikator obrażeń fizycznych a dał podwójne

  39. Maksymalna szansa na “dymek” = 40%

    Pytanie jaka była pierwotna szansa na dymek ? Pytam bo jestem ciekawy ile się zmieniło.

  40. Rycerz zamiast szybkiego ciecia mógłby mieć nowy skil, ogłuszenie, osłabiałby koncentracje przeciwnika, osłabiłby tym samym szanse trafienia o 20%na 7. Atak lekki zadający np 80% obrażenia animacja uderzeniem klingą , ale osłabiający celność sam strach to niewiele i miarka, która działa tylko na uroki i ataki dystansowe.

    • a co z bb nie tak bo moim zdaniem tylko epik jest do poprawy a mo bym zostawił spokoju i tak już jest papierowy a na mały lvl nie ma dmg

  41. Bardzo fajny pomysł z inką tyle, że prościej było ją usunąć i dać kamień na 7.

    Aura 7% też wiele wniesie.

    Fajny balans brb i mo.

    Tyle że teraz lepiej iść maheta na 3 debufy niż z jakimkolwiek “DMG”.

  42. Zatrzymajmy się przy vd, sam w sobie nie potrzebuje buffa lecz reworka attawy. Dlaczego łucznik ma 20% modyfikatora trafień dystansowych +2% co poziom co daje nam łącznie 36%, a attawa posiada 12% modyfikatora OBRAŻEŃ magicznych co totalnie mija się z celem tej postaci. Rozumiem fajnie jest jak vd dużo bije z kuli cienia ale co z tego jak nie trafia debufa. Moim zdaniem pierwszym krokiem w buffie vd powinno się zacząć od zmiany w attawie z 12% modyfikatora obrażeń magicznych +1 % co poziom na to co ma łucznik czyli 20% modyfikatora trafień magicznych +2% co poziom lub 12% przełamania odporności na urok +1% co poziom.

    • To zniszczy pvp. Do najdalej 3ciej tury vd nawet jak nie ukaze to jego przeciwnik to już nie 100 lvl tylko 50ty w skinach. Nie ma obrony nie ma dymkow. Krotka egzekucja. Chcesz uroki lepiej bic to niech zabiora lalke i hak. Żebyś musiał bic dystansowo a nie uroki 50% w 2 giej 80% po ukazie mimo 5pa obrony to frustrujace.

    • Ekipa mówiła, że epiki mają być pod DMG, a problem leży w epiku łuka a nie VD, ponieważ także powinien mieć mod-obr-fiz, lecz z czego to wynika to nikt nie wie prócz twórców

  43. Fajnie chcecie usunąć tarcze dla innych prof niż ryc to po co smuga ból urntsul ?? A co z Tarulem gdzie ludzie wydali na Mallusa Kill naprawy po 300kk przynajmniej ?? Najpierw dajecie możliwość coś założyć potem nagle zmiana planów… zaczyna to wyglądać jak nowe upki w Metinie. Nie zdziwcie się jak graczy stracicie i na to całe 3d nie będzie miał kto grać w tą gre … serio chcecie coś zmieniać ale pomyślcie coś czasem o ludziach i o tym że nie każdy dropi i czasem musi z trudem zarobić kase na jakiś item …

  44. chce trochę PODSUMOWAC (bez polskich znakow bedzie wybaczcie, albo pisze szybko co mam na mysli albo etykieta…)
    TERAZ
    vd- musi zachowac kolejnosc ksiazka debufy potem ukaz(nie musi ale kazda inna droga jest trudniejsza) ma to sens
    luk- zeby w ogole wbic stara i nie usmiac sie widzac % na wbicie musi wziac 6 PA i wtedy wbijac ma to sens jak u vd.
    sh – nie moze bic dystansowo bo to po prostu za drogie wiec rozwala obrone wrecz i idzie normalnie jak po ukazie albo i lepiej.. ma to sens

    wszsytko to ma tez sens w pvp

    po zmianach

    luk poci sie jeszcze bardziej debufujac a efekt jest taki sam jak szpili z przed zmian def na uroki walczac z lukiem jest zmarnowaniem pa i zbednym luksusem. Luk ma o wiele ciezek zrobic cokolwiek atakujac tylko 1 sfere. a w pvp rozbicie tak mocno defa wrecz dla luka jest az bez sensu…

    pierw balansowaliscie pvp a teraz rozwalicie znow ten system calkiem zamist troche zmienic

    mo wydajacy teraz punkty umiejetnosci na aure to bedzie szaleniec lepiej dac juz to w strzelanie z luku… mana sie skonczy to postrzela z ayola ( he he)

    ZMIANY zrownaja troche sh i luka w PvE (sero czy to jest problem na dzis?) ale balans w pvp bedzie pozamiatany znow i bedziecie 2 lata pracowac nad naprawa

    • Najlepsze jest to, że nasze pocenie się tutaj i “hejtowanie” (tak to pewnie w 80% zostanie odebrane) nie ma żadnego znaczenia, bo i tak wprowadzą ten syf co wymyślili.

    • Do tego co z cierpami? MOd trafien fiz kiedy UK ma tylko pisaek do tego oslabiony wbic a reszte debuffow dystans to tez by pasowalo zmienic XD

  45. Poproszę Ekipę o edycję bloga 2 kwietnia co jest żartem Prima Aprilisowym a co nie jest. Bo na to wygląda. Dziękuję w imieniu swoim i pewnie wielu innych graczy.

  46. W sprawie łączenia HC i Ostloru

    Czy ekipa ma zamiar podkręcić resp niektórych mobów lub wprowadzić cokolwiek co nie spowoduje destabilizacji i tak ciężkiej sytuacji rynkowej? Przy napływie kolejnych graczy na serwer(postacie ubrane) coraz wiecej osob będzie farmić niskie bossy dla posycho, o ile ceny rarów na wysokie lvl mogą wzrosnąć (brak tych rarów na wysokopoziomowych postaciach z HC) tak ceny rarków z wieży/miśka poszybują w dół. Kolejnym problemem jest resp mobów dla osoób z niskim poziomem, osoby które ratują się zarobkując poprzez robienie mf/WF HP, ich sytuacja rowniez ulegnie pogorszeniu przez wieksza ilosc graczy, juz teraz bywa ze w “lesie orków” trudno złapać grupkę orków, co będzie jak liczba graczy wzrośnie? Pytania te pozostawiam dla ekipy do przemyślenia, tak by do czasu łączenia zadbać o wszystkich graczy
    Pozdrawiam 🙂

    • Nie łączą serverów pierwszy raz… Powinni już mieć to gotowe, ale znając realia to zapewne będzie tydzien, może dwa obserwacji o ile trzeba resp danych mobów podnieść, a i tak będzie za mało :]

        • Patrząc na to jak gracze oceniają zmiany u łuka/mo, i jakie ilości golda wpłyną na ostlor z HC, to obawiam się że kolejne łączenie nie będzie potrzebne, nie będzie dla kogo tych serwerów łączyć.Rynek na Ostlor kuleje, na Tolnor podobno sytuacja niewiele lepsza, nowi gracze nie są zbyt miło witani wizją robienia tygodniami flaszek by dorobić się na pierwszy sprzęt …

  47. Okiem łucznika nie przepadającego za tarczą, jak dla mnie na plus wymuszenie korzystania z łuku i każde ruszenie MO w kierunku osłabienia, ale nie mnie się na ten temat wypowiadać czy kłócić o przedstawioną wyżej formę. Fajnie, że łucznik będzie miał jakiś realny wpływ na uroki. Ale…
    Zdecydowanie nie jestem przekonany czy zalety tych nowości są siebie warte aż takim kosztem: likwidacja 3 stref ataku(pvp) i znaczne osłabienie pełnego debuffu łucznika. Nie oszukujmy się, nowa “dystansowa staruszka” i nowy piach dadzą efekt mniej więcej porównywalny do dotki sheeda, z tym że zamiast jednego debuffu dla takiego efektu trzeba będzie wbić dwa na dwie różne strefy ataku (co średnio ma się do aktualnego, chociaż trudniejszego do wbicia połączenia piach+stara, nie wspominając już nawet o debuffach VD, który wychodzi na jedynego w pełni samodzielnego debuffera na każdym etapie gry). Do tego zmniejszenie obrony przeciwnika z nowej staruszki na dystans wydaje się wręcz śmiesznie niskie. Jak to się będzie miało do pt Łuka z SH i MO, albo co również istotne w przypadku bicia z MO czempów, czy po prostu mobków w niestandardowych ilościowo i składowo bardziej lub mniej przypadkowych grupach?
    Obawiam się, że w takiej wersji łucznik może stać się po prostu “sheedem bez uników, dodatkowych PA i większym zużyciem zasobów” – taką trochę za przeproszeniem kupą – w teorii niby jeszcze ujdzie, ale w praktyce do niczego.
    Myślę też, że sytuacja ze slotem na beirn (i sądzę, że na niższych etapach gry również) może w takiej sytuacji ulec sporym zmianom, ale zdecydowanie nie w takim kierunku jak było to w planach.
    Pytanie też jak takie zmiany odbiją się na niskich i średnich przedziałach lvl zarówno w przypadku łucznika jak i maga. Co do tego też mam niezbyt pozytywne odczucia.
    Na koniec w śmiechu przez łzy, jeśli będzie sens zostać przy łuczniku, na którego poświęciłem parę lat, to pewnie dla trafień dystansowych pokuszę się w końcu o Imisindo, które jak dotąd uważałem za zbędne mi niemal całkowicie.

  48. Jeśli chcecie wyrównać postacie bb z mo to może jakiś dać mu atak obszarowy? Np coś w rodzaju co koldy mają jakieś trzęsienie. Bo skórka nic nie zmieni w przydatności bo mało osób używa tego, zamiast np zakażenia?

  49. A może w końcu zajmiecie się za wysokim dmg u sh, ryców i łuczników, zamiast psuć całą grę? Wydaje mi się, że aby zachować logikę tej gry, należy dać coś dmg, a nie odejmować. Dodam od siebie, że jestem rycem, a w oro bardziej boję się dmg od sheeda, ryca i łucznika, niż od plackowatego i tak mośka.
    “Każda rzucona “Inkantacja” na poziomie 7 będzie odejmowała resy w wysokości -30 na uroki / -60 na ogień,
    osłabienie “Aury rozproszenia” – przykładowo, na poziomie 7 będzie zmniejszała 7% obrażeń wroga, zamiast dotychczasowych 15%.”
    Pożartowaliśmy, fajnie było. Mam nadzieje, że faktycznie czytacie te komentarze, bo wiele z poniższych ma sens. Zapominacie też, że nie każdy mo jest full ubrany z Tarula. Fajnie, że testerzy to full ubrane lvl, ale szkoda, że myślą tylko o własnym tyłku. Jako ryc mówię od dawna, że ryc ma przesadzone dmg (szczególnie z alkiem). Ryc bijący ryca po 500 jest zdecydowanie sporą przesadą. A Wy się, jak zawsze, bierzecie za to co jeszcze niby działa.
    Dodatkowo mam wrażenie, że próbujecie doprowadzić do tego, żeby nieubrany z Tarula i Maheta MO nie miał szans na ubicie tych bossów. Poza tym, mosiek jest już i tak osłabiony na oro, wystarczy, że przejdzie jeden atak od sh i 2 rundy później robi się bezużyteczny bez many.
    Jak już naprawdę BOLI Was to, że bb nie jest brany na bossy, to dajcie mu podwójne z epika, zamiast obrażeń od ognia, podkręćcie dmg, wymyślcie coś sensownego, zamiast zabierać innym z postaci, które już i tak są do niczego. Przy okazji zmniejszcie sheedowi, rycowi i łucznikowi dmg. DMG ma zostać DMG, a póki co to większość profesji może sobie za dmg robić.
    Co do bossów (na przykładzie morany) – z dobrym sheedem/łucznikiem to można sobie wziąć pierwszego lepszego dmg z brzegu. Nie tak to powinno działać.
    A i z rozpędu przypadkiem nie zabierzcie Druidowi leczenia grupowego. o/

  50. Psuć to oni szybko postacie, nawet zbytnio nie poinformuja co dokladniej zamierzaja zmieniac odpowiednio wczesnie. OD strony twórcow to jest kompletna kpina z graczy.

  51. Mo jest chętniej brany na bosy niż bb bo przeważnie więcej bije np Lugusa a nie lepiej było by zrobić np. Osłabienie pancerza siecznego Np. Lugusowi lub zmienić krytyczne obrażenia pozostawić jakie są ale dodać do krytycznych obrażenia od uroków? W tłumaczeniu to bijąc krytycznymi przeciwnik musiałby mieć resy na uroki aby dostawał mniej obrażeń. Wtedy fajnie by się to kumulowało nie zależnie jaka broń HLvl cierb/gort to by zadawał jeszcze obrażenia od uroków z umiejętności Krytyczne np z 15% obrażeń od uro od obrażeń podstawowych coś takiego

  52. Dlaczego osłabiacie Maga ognia ? Co wy znowu wymyśliliście … nie wiem już co powiedzieć , inka obniżająca odporności , zrobienie aury bezużycztecznej po co w ogóle dodawaliście tą umiejętność jak teraz bd słabsza niż jest teraz na 1 pzm. Serio chcecie wprowadzić ten syf ? Mam nadzieję , że to głupi żart .

  53. Zmiany u BB tak naprawdę żadne. Mag Ognia też nie starci bo inktancja na 6 lvl nie rożni się bardzo od 7 więc? Widoczne zmiany będą u łucznika jedynie. Barba w porównaniu do Maga bedzie nobkiem. Lepiej zbufować barbe niż debufować Maga

  54. Ktoś się pomylił i za szybko kliknął “wyślij”? Czytając fragment o zmianach w skillach mam wrażenie, że to po prostu jest nieudany żart na prima aprilis.
    Zmiany które miały pomóc barbarzyńcom w walce o slot nic u nich nie zmieniają tylko wykluczają mo z wypraw? Mo będzie miał do wyboru użyć skilla, który sprawi, że umrze czy w miarę przyzwoicie bić. No i fajnie tylko czekać, aż chętniej gracze będą wybierali się na 3 debufferów niż wybrać się z dmg z którymi nawet nie dojdą do bosa (przeżywalność barby nie została zwiększona)… A nie przepraszam łuka też nikt nie weźmie, bo szpile ma rozłożoną na 2 ataki, więc lepszym wyborem jest sh i vd.

    Szybki poradnik jak sprawić by jakaś klasa była brana chętniej na bosy:
    1. Uczynić konkurencyjną klasę nieprzydatną.

  55. Odnośnie szpili u łucznika . Lepiej jej nie zmieniać , bo inaczej miałby zbyt dużą stratę hp i stat gdyby miał dawać debuff na np gorzo albo już wyższych bossach . Ale w takim razie powinno sie znerfić aktualną strzałę co zastąpiła starą i zmiejszyć jej 40% obniżenia . Bo np taki vd tak czy siak może latać w smudze i nie traci tego hp i stat , a łucznik żeby dac dbf by dmg trafił będzie musiał załozyć łuk

  56. Chciałbym poprosić o inną zmianę , wiem że totalnie inny temat ale wsm tu najbardziej ludzie czytają . Czy nie dałoby zmienić zlecko na kamień ? Bo bardzo trudno zdobyć kamień do G . Na przykład w zlecku na żelazo trzeba coś wykonać i nie dałoby rady zmienić te zlecko na kotki ? albo co najwyżej dodac jakies inne zlecko gdzie trzeba by coś wykonac by zdobyć żelazo . Ponieważ tworząc G zauważyłem że bardzo trudno o kotki i kamień do G . Dzięki za uwagę i życze wszystkim wesołego prima-aprilis 😀

  57. “osłabienie “Aury rozproszenia” – przykładowo, na poziomie 7 będzie zmniejszała 7% obrażeń wroga, zamiast dotychczasowych 15%.”

    No pięknie, te aurę mogę w ogolę zlikwidować i wzmocnić inne umki, których nie mogłem rozwinąć bo kiedy administracja dodawała nowe a o punktach zapomniała. Ja proponuje żeby miast niej mo dostał wreszcie własny klasowy debuff, osłabiający obronę. Ale jeśli administracja odpowie żw mo jest o zadawania obrażeń a nie od debufowania, to można zostawić tak jak jest.

  58. Pomysł na nerfienie mo jest słaby. Po co osłabiać mo jak wystarczy wprowadzić kilka zmian u bb np. zrownanie aury ze skórą lub zamiane na epiku obrażeń od ognia na podwójne. Barba dodatkowo ma główną wadę po otrzymaniu korka stoi i do niczego nie jest przydatny.Można byłoby temu zaradzić. Czy nie dobrym pomysłem byłoby dodanie jakieś umki przykładowo zamiast zakażenia ataku grupowego? Pozdrawiam.

  59. Ze opisanych zmian łuka wynika, że dwa jego debuffy będą słabsze niż jeden debuff (dotkliwe) sheeda i będą krócej trwały.
    Jaki jest cel takiej zmiany, drastyczne osłabienie łuka?

  60. Usuńcie debuf obecny w furii u barbarzyńcy a nie zajmujecie się łukiem który w obecnej formie jest dobry. Nerf Mo to jakiś żart (i ka) aura spoko bo była zbyt op ale bb bez debufa poprostu ssie

    • Nerf Mo zajebisty. Przemyslany na maxa i kozacko ze to weszlo.
      Lepiej sie tego ujac nie dalo. Dobry mosiek i bez inki bije sporo.
      Ktos kto to wymyslil i przekonal ekipe by to wprowadzic zrobil kawal dobrej roboty.

  61. Czyli co? Następny krok to zabranie mośkowi kuli ognia żeby z iskry lał? Jeżeli to nie jest żart na prima aprillis, to powiem tyle, te zmiany całkowicie zabiją maga ognia (głównie chodzi mi o odejmowanie resów z inki, ale osłabienie osłabienie aury również jest za duże, wystarczyło by zmniejszenie do 10%). Natomiast barba pozostał bez zmian czyli nadal będzie słabą postacią, zgaduję że insty zaczną być robionę na 3 debufy, a osoby grające magiem ognia/barbą mogą już kończyć grę lub zakładać nowe postacie. Mam nadzieję że to żart. Pozdrawiam.

  62. A może jakiś nowy skill dla ryca zamiast szybkiego cięcia? To od początku gry się nie przydaje, może coś jak dyńka u bb lub coś innego?

  63. TO jest smieszne z tym mosiem wiecie co to będzie na wyższych instach zostawcie jak jest jesio ta aura to pol biedy ale 30 % na resa to przegieliscie czmeu barbie nie zabierzecie ? 30 % na uroki jak daje sobie bufa co ?? jestem calkiem na – co do zmian

  64. To teraz np na morce w goraga kazdy bedzie mogl dawac okrzyk 5x zeby obnizyc % dymka a vd klikajac ostatni teoretycznie bedzie wsadzal debuf przy 0% szansy na pojawienie sie dymka. Ciekawe…

    • masz racje, niezły błąd wytknięty:P oni tak długo nad tym myśleli a gracz w 5 min widzi same minusy. Szkoda, że graczy nie sluchaja…

      • To nie jest błąd. To jak najbardziej celowe działanie, które gracze będą mogli wykorzystać w swoich taktykach 🙂

        • Pozostaje teraz tylko mieć nadzieję że modyfikator trafień włączy się cudownie wbijajac debuf i otwierając wspaniałą morane na potężne uderzenie maga ognia bądź barbarzyńcy. A może wystarczyło zmienić mod trafień o 10 dla tsunami mag. I obyło by się bez kombinowania z dymkami.

  65. Łucznik już dziś zużywa niewspółmiernie ogromne ilości kondycji a tu jeszcze piach ma zużywać więcej? Mid lvl z 600 kondycji da x2 piach i 20% zasobów poszło… a tu trzeba jeszcze bić. Balans łucznika należy zacząć według mnie od zużycia zasobów.

  66. Lucznik zamiast wbic jednej szpili na loskach ktora i tak dajepo 2-3 razy bedzie musial wbic jeszce jeden debuff zeby dzialalo podobnie jak teraz sama szpila? bez sens .. Piasek oslabiony lucznik bije wiekszosc dystansowo wiec w cierpach powinno byc mod dyst. Glupio kupowac cierpy dla oslabionego mega piasku XD

  67. Widzę, że teraz każdy opłakuje swoją profesję 😀 Łucznicy płaczą, że będą słabsi od vd, którzy uważają, że będzie na odwrót, sheedzi płaczą, bo myślą, że zostaną wyparci przez połączenie łuk+vd, a mosie już zakładają barbe, bo “będą nadawać się tylko na mięso” xD
    KONSTRUKTYWNA KRYTYKA moi drodzy, tylko dzięki niej dojdziemy do odpowiedniego balansu.
    Interesujące propozycje zmian. Podoba mi się zmniejszenie odporności u mo, którzy powinni być “glass cannon”, jak sama nazwa wskazuje, a nie tankami, jak do tej pory. Fajnie, że zmieniacie starą na debuff możliwy do wbicia, lecz obawiam się, że zbyt dużym kosztem. Teraz całościowy debuff łuka wygląda, jak samo dotkliwe sheeda rozbite na 2 debuffy. Wcześniej sam piach miał -55% obrony dystansowej, więc -22% z nowego debuffa to według mnie trochę za mało. Pochyliłbym się też jeszcze raz nad tymi zużyciami 😉

  68. R.I.P. HC
    Jak dla mnie to by było na tyle jeśli chodzi o taern. Trzeba przerzucić się na grę która ma jakiś sens. Szkoda tylko kasy wydanej na platę i taerncony przez te 7 lat gry.
    Widać ile warte jest słowo Dryga:
    https://prnt.sc/qlcxhx

    • Marudzenie graczy przyniosło takie skutki, a nie inne…
      Nie jestem graczem HC, ale uważam, że łączenie HC z normalnym serverem jest głupim i beznadziejnym posunięciem.

      • Racja to całkiem inny świat, ale chyba cięcia w budżecie jakieś. Nie podoba mi się taka ingerencja w pracę jaka ludzie włożyli tworząc postać. Wg regulaminu postać należy do Dryga i może robić z nią co chce ale trzeba szanować czas graczy jaki włożyli oraz nakład środków finansowy. Żeby to się nie zemscilo na taernach.

  69. propo nerfienia postaci, dlaczego nie znerficie ryca ktory aktualnie bedac pod 6k hp bijacy po 600 w pvp jest praktycznie nie do pokonania?
    druida ktory zaklada butki z maheta i ma jeden item wiecej z ostatniej insty daje to duza przewage w resach i modyfikatorach?

  70. Witam,

    Wiem ze macie swoje na głowie jednak jedno krótkie pytanko, jedna szybka odpowiedź

    Czy Event wielkanocny na Serwerze EU odbedzie się również w dniach 11-14.04.2020? Pytam niestety was, bo administracja EU nie zna odpowiedzi na to pytanie….
    Czy mógłbym was poprosić o dopilnowanie tego? Ekipa serwera EU lubi sie zapomnieć, a wziąłem specjalnie wolne????

    Milego dnia!
    Pozdrawiam

  71. Po pierwsze:
    (osłabienie “Aury rozproszenia” – przykładowo, na poziomie 7 będzie zmniejszała 7% obrażeń wroga, zamiast dotychczasowych 15%.)
    Przykładowo będzie zmniejszała 7%? Przecież teraz na 1 poziomie zmniejsza 8% to co poziom będzie podnosić resa o 1%? Przecież to jest totalnie bezsensu. Praktycznie wtedy nie będzie w ogóle odczuwalna różnica w liczbach.

    Po drugie:
    “Każda rzucona “Inkantacja” na poziomie 7 będzie odejmowała resy w wysokości -30 na uroki / -60 na ogień”
    To jest istny strzał w kolano. Już można byłoby dać maksymalnie odnosząc się do powyższych statystyk to zbić -30/-60 do -15/-30 i jeszcze dałoby się to znieść.
    Prosiłbym o głębsze przemyślenie tych decyzji, ponieważ patrząc na to na papierze takowe nerfy są zbyt przesadzone względem Maga Ognia.
    Bardziej bym się przyjrzał Barbarzyńcy i jego umiejętnościom oraz tą właśnie postać poddał lekkiemu zmienieniu żeby mógł dorównać Magowi.
    Prosiłbym o odpowiedź względem tej wypowiedzi (Wyczerpującą).
    Dziękuję i Pozdrawiam.

  72. naprawdę was coś boli używanie tarczy jest bardzo ważnym atutem każdej postaci, jeżeli tą możliwość usuniecie nie dość że 4 postacie będą miały utrudnione expienie to w dodatku będzie musieli zwracać każdemu kase za te rary. To jest najgłupszy pomysł na jaki wpadliście

    • Właśnie dobry pomysł, bez sensu jest to, że każda postać prócz dmg używa tarczy (tylko w tej grze znajdziesz druida, vd, łuka i sheeda który ma tarcze XD moim zdaniem wygląda to co najmniej komicznie) Racje masz natomiast, że dużo ludzi straciło pieniądze na nie oraz czas w postaci expienia mallusa

  73. Fajnie w to nie grac i wpasc poczytac sobie co sie dzieje od czasu do czasu , kolejne laczenie servera …. czyli jest zle . Gra jest stara , update spozniony o 3 lata . Pozdrawiam wytrwalych

  74. Nie wiem czy ktoś zauważył, ale prawie każda profesja ma umiejętność, która jest przydatna. Czy to w grze “normalnej”, czy “turniejowej”. A szybie cięcie rycerza? Proponuję zmienić je na coś w stylu rzut toporem, by miało to nieco więcej dmg niż kamień oczywiście, i nie za dużo pobierało kondycji (przykładowo tak jak w przypadku iskry maga ognia : 1poziom- 10 kondy I stopniowo wyżej). Według mnie bardzo ciekawa opcja, tymbardziej, że tak jak mówiłem wczensiej, szybkie cięcie jest w zupełności bezużyteczne.

  75. Ja to rozumiem że każdej grze jest potrzebny od czasu do czasu update zeby grało sie przyjemniej, lecz wy wszystko robicie aby graczom grało się gorzej i chce was uświadomić o tym ze sami się prosicie o fale “Hejtu”. Oczywiście patrze na sytuacje a obu stron ale pragną bym zaznaczyć ze “Buff” na łucznika to jest gromka przesada juz mogliście zmienić tą umiejetność na 5 poziom bo i tak nikt jej nie używał zmodyfikować piach w oczy ale żeby zrobić coś takiego z Trutą?! przesada i to sroga przesada. O debufie ma maga ognia nawet sie nie wypomne bo to nawet nie zalicza się czy to do ignorancji czy ośmieszenia graczy tej profesji, gdyż mo teraz będzie jeszcze łatwiej umierać niż to było wcześniej. Chcecie zaprowadzać zmiany? Zaprowadzajcie takie zmiany które będą odpowiadać każdemu a nie w zaistniałem sytuacji tylko Łucznikom. Nie pozdrawiam i tracę wiarę w ekipę.

  76. Pytanie dlaczego nikt nie poprawi celnosci u bb to jego cala bolaczka i wychodzi na to ze popsujecie inne postacie by bb byl atrakcyjniejszy na beirn a jedyne co mu dajecie to skore no to to jest strzal w kolano a poza tym co ma pomoc obnizanie odporności u maga wtf

  77. Siemaaa

    Super zmiany, a wy tylko plakac potraficie:)

    Zmiany wagi rzeczy na duzy plus.
    Umki super !!! i zmniejszenie u fizoli potrzebnej wiedzy tez super!
    Rozdzielona truta luka i vd podnosi wyjatkowosc i ekskluzywnosc umki jaka jest Ukazanie Smierci
    Zmiany u mo tez konkretne. Poki co placza bo za bardzo rozpieszczeni byli zbyt duzym dmg i szybkoscia animacji wzgledem barby, a teraz im to zabrano:)

    Jedyne rozczarowanie to zlecko na klucz.
    Duzemu sie nie oplaca latac za tymi rzeczami jak w tym czasie grupke moze zbic a male beda sie meczyc:) Myslalem ze zaprzegniecie moby z lasu ktorych nikt nie rusza by bylo bicie okreslonej liczby.

    Pozdrawiam i wracamy do zabawy.

  78. Podstawowa cecha łucznika, atak na 3 strefy , odbierzecie Twoją starą łucznikowi to postacie fizyczne w pvp ryc/sh/bb dostali gratis średnio 3x dodatkowego PA .
    TS jest jednym z najsilniejszych debufów w tej grze, dlatego musi być trudna do wrzucania podobnie jest z UK odraz nie wejdzie. Pozbawienie łucznika tej umki to osłabienie jego zdolność bojowych po 50% , pozostaje sam piach w pvp bo dobrze wiemy ze odbieranie PA ma znikome znaczenie w pvp, odczarowanie + mały procent przy lodowej oddala szanse na *-6PA. Może gdyby odbieranie Pa działało od tej samej rundy co udany atak miało by to jakiś sens.
    Łucznik to już nie będzie debufer tylko kaleka. Jak chcecie robić rewolucje to dodajcie nową profesje np. Księdza by mógł dać ostatnie namaszczenie łucznikowi 😛

  79. Podsumowując :
    Nowy piach w oczy zmniejsza tylko szansę ataku (wcześniej obniżał obronę i atak).
    Brak Twojej starej , hymm …. robi się ciekawie.
    Mam już strategię na Łucznika dla każdej profesji , jupiii :
    1. Ustaw obronę 0 fizyczne, 5 dystans, 0 urok , przecie nie obniży waszej obrony.
    2. Dla pewności jak masz okrzyk na 5-7 lvl to daj go 2x w pierwszej rundzie.
    Szansa na trafienie łucznika będzie z 10-20% wiec nie trzeba się martwić pozostałymi jego umiejętnościami.

    Modyfikacja zatrutej oceniam na plus, osłabienie piachu i likwidacja TS na minus

  80. Gorzej tej gry nie mogliscie zepsuc to co zrobiliscie to jest masakra jakas widze ze sie nie sluchacie nikogo i robicie co wam sie podoba nie wiem gdzie wedlug was jest balans postaci bb i mo jak mo bije w bb po 700 a on w mo na ince po 1200 super balans geniusze poprawek

  81. Sheed całkowicie zepsuty, brany do pt z moskiem nie będzie. Na instancje 110+ pewnie też będzie trudno o slota zaznaczając że mosiek jest raczej lepszym dmg na luga, more, adma i moskow jest więcej niż bb. Odechciewa się grac patrząc na takie zmiany bo ja sheedem 120lv tracę połowę slotów których miałem na beirn. Lucznik i voodoo będzie teraz o wiele częściej brany w duecie bo na co komu sheed przy mosku, po prostu śmiech na sali. Mam nadzieję że sheed wróci że stara dotka bo teraz nadaje się na śmietnik. Nie wspominając o pvp gdzie sheed traci jeszcze więcej w walkach z łukiem, voodoo, dr, mo. Dotka zabiera ino obronę fizyczna i szanse trafienia fizycznym atakiem. Co całkowicie traci swój sens:) mam nadzieję że sheed wróci do normy.

  82. Powiem że osłabiliście MO tak że aura rozproszenia jest jeszcze słabsza, a przez inkantację może pożegnać się z duchem ognia, duchem zamku czy bossami z atakami ognistymi.
    Łuk to tragedia. Co z tego że ma teraz strzałę energetyczną. Jest słaba i przy walce z łukiem nie trzeba brać obrony na uroki. Moglibyście dać umkę do przywracania many (podobną do wzmocnienia), a nie osłabiać.

Leave a Reply to Graczpl Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *