Eventy, Broken Ranks – pytania i odpowiedzi. Cz. 196

Obadajcie rozpiskę i bawcie się dobrze – postaramy się nieco umilić Wam czas, podczas akcji “zostań w domu”. Ponadto wrzucamy odpowiedzi na najbardziej nurtujące Was pytania względem Broken Ranks. Zapraszamy do czytania.

Eventowo w Taernie

Wszyscy wiemy jaka jest obecna sytuacja na świecie, w tym w Polsce. W związku z akcją “zostań w domu” dostawaliśmy sporo pytań o dodatkowe atrakcje w świecie Taernu, który bądź co bądź, dla wielu z Was jest drugą ojczyzną 😉 Mieliśmy przygotowane pewne atrakcje, ale Wy również dostarczyliście nam cennych informacji. Biorąc pod uwagę wszystkie sugestie, poniżej zamieszczamy listę wydarzeń i zmian (dla wszystkich serwerów), póki co – do wstępnego czasu zamknięcia szkół oraz innych miejsc spotkań.

NPC i sklepy

  • Asortyment wszystkich NPC-ów sklepowych (wraz z NPC oferującymi asortyment dla petów), poza standardową wymianą towaru, będzie dodatkowo przeładowywany raz dziennie, o godzinie 12:00. Do 25.03. włącznie.
  • 18.03 (godz. 10:00) uruchomiony zostanie event szczurkowy (Oblaven) – do 25.03. (godz. 10:00).
  • NPC Rozjemca, zajmujący się statusami pvp, przywędruje na serwery 18.03. (godz. 10:00). W dalszą drogę ruszy 25.03. o godz. 10:00.

Czasy wejścia

  • 23.03. o godz. 12:00 globalnie zresetowane zostaną czasy wejścia na instancję Aqua Regis oraz Seleny.

Eventy automatyczne

  • Od 19.03. do 25.03. zwiększamy exp z mobów na Wyspie Tryfkina + podkręcamy nagrodę za pomyślne ukończenie eventu. Ponadto ograniczamy ilość drużyn złożonych z trzech i więcej mobów, siłą rzeczy zwiększając ilość drużyn składających się z mniejszej ilości mobów. Przyspieszamy resp Pantarików w pierwszym etapie. Event będzie dodatkowo uruchamiany w dni powszednie o godzinie 15:30 oraz w weekend o godzinie 10:30.
  • Od 19.03. do 25.03. podkręcamy nagrodę za pomyślne wykonanie eventu Obserwatora.
  • 20.03 (godz. 14:00) i 24.03 (godz. 14:00) uruchamiamy event Widmowej Hordy (sugerowany poziom 110+) z podniesioną nagrodą za wykonanie eventu.

Zwiększony exp na instancjach

  • Od 18.03. (godz. 23:59) do 19.03. (godz. 23:59) exp x 2 na Mario,
  • Od 19.03. (godz. 23:59) do 20.03. (godz. 23:59) exp x 2 na Komandorze,
  • Od 20.03. (godz. 23:59) do 21.03. (godz. 23:59) exp x 2 na Duchach (ognia, zimna, energii),
  • Od 21.03. (godz. 23:59) do 22.03. (godz. 23:59) exp x 2 na Fyo + GMO,
  • Od 22.03. (godz. 23:59) do 23.03 (godz. 23:59) exp x 2 na Duchu Zamku,
  • Od 23.03. (godz. 23:59) do 24.03. (godz. 23:59) exp x 2 na Modliszce + Tygrysie.

Platynowe skrzynie

  • Nieco podkręcony resp platynowych skrzyń przedłużamy do 25.03. (godz. 23:59) – potrwa zatem od 20.03. (godz. 23:59) do 25.03. (godz. 23:59) i obejmie wszystkie polskie serwery.

HH i psycho

  • 25.03. godz. 10:00 – 12:00 zwiększony psycho exp (x 1,5),
  • 25.03. godz. 14:00 – 16:00 zwiększony exp (x 2),
  • 25.03. godz. 18:00 – 20:00 zwiększony psycho exp (x 1,5),
  • 25.03. godz. 22:00 – 00:00 zwiększony exp (x 2).

Broken Ranks – pytania i odpowiedzi

Cieszymy się, że wielu z Was pozytywnie zareagowało na raport całościowy i zajawkę prezentowaną na filmiku. Dziękujemy również za konstruktywną krytykę. W miarę możliwości na pewno weźmiemy to sobie do serca. Przy okazji wspomnianych materiałów, padło sporo pytań. Na część z nich postaramy się odpowiedzieć i mamy nadzieję, że rozwieje to wątpliwości co niektórych 😉

Co z epikami? Chyba prawie wszystkie, które zobaczyliśmy nie prezentują się zbyt dobrze. Są dość małe, mało reprezentatywne. Chyba, że to wina perspektywy w walce, ale i tak powinny wyglądać trochę lepiej. Przykładowo Żmij. Podobnie unikalne skiny, jak np. peleryna za zabicie pierwszej Morany na serwerze.

Broń, jako jedyna, nie przeszła jeszcze fazy ostatecznego skalowania. Faktycznie Żmij czy widoczna na materiałach z targów Latarnia prezentowały się dość blado. Epiki oraz najbardziej charakterystyczne sprzęty weźmiemy jeszcze raz na warsztat i pokażemy efekty w którymś z kolejnych blogów. Do epików na pewno też dodamy jakieś efekty specjalne. Więc efekt końcowy powinien być bardzo dobry 🙂 Wiadomo, że nie uda się trafić w gust wszystkich ale w przypadku epików również widzimy duże pole do poprawy.

Czy ładowanie mapy jest naprawdę konieczne po każdym wyjściu z walki? O ile przy przejściach między krainami jest to zrozumiałe, o tyle ciężko będzie się przyzwyczaić do tego po każdej walce.

W tej chwili w 2d też występuje ładowanie mapy po wyjściu z walki. Zamiast klasycznego loadera jednak jest to czarny ekran, który przechodzi do przezroczystości. W 2d trwa to ułamek sekundy dlatego jest to mniej widoczne. Myślę, że będziemy w stanie uzyskać zbliżony czas ładowania walki po mapie co w 2d. Postaramy się to poprawić. Ostateczna optymalizacja jeszcze przed nami.

Czy ikonki debuffów będą poprawiane? Obecnie są trochę za małe. Może to sprawiać problemy profesjom, których zadaniem jest kontrolowanie debuffów na członkach drużyny i nie tylko.

Wszystkie ikonki buffów/debuffów zostaną namalowane od nowa. W tej chwili używamy jeszcze starych, prosto z wersji 2d. Dobierzemy ich wielkość tak, aby wszystko było ładne i czytelne.

Czy pigmenty i morphy będą na premierę?

Morphy na pewno. Co do pigmentów, to nie obiecuję. Ale postaramy się, żeby też były.

Czy muzyka w walce i dźwięki w walce będą zmieniane, czy zostaną te z obecnej wersji gry?

Nowa muzyka już jest w trakcie robienia. Dźwięki też przejdą lifting. Ale prawdopodobnie część fajnych dźwięków pozostanie ze starej wersji.

Brakuje mi też wyraźnego przedstawiania nakładanych debuffów/buffów w postaci ikonek dla przejrzystości i łatwego ogarnięcia co się dzieje. Te ikonki otępienia i szpili mam nadzieję, że są tylko tymczasowe, bo taka zwykła książka (jak na filmiku) w porównaniu do laleczki voodoo przykutej łańcuchami do książki (obecnie) wygląda… no słabo. Nie mówiąc już o szpili. Niemniej jednak same animacje wyglądają bardzo ładnie.

Też zwróciliśmy – już jakiś czas temu – uwagę na słabą czytelność buffków. Przed nami jest redesign wszystkich ikonek buffków oraz poprawienie czytelności ich animacji/efektów w walce. Zostawiamy to jednak na koniec, bo nie jest to niezbędne do uruchomienia dużych testów.

Czy animacje postaci w walce będą jeszcze poprawiane? Po prostu niektóre z nich są nienaturalne i wyglądają jakby ruch był wymuszony. Np. rycerz odrywający nogę przy ataku, albo ten wielki zamach.

To, co pokazaliśmy na filmiku, to już niemal finalne animacje. Jeżeli coś wyjątkowo nie będzie Wam leżało, to dawajcie znać. Przemyślimy, czy jeszcze je poprawiać. Nam też nie wszystko się tu podoba i widzimy wiele niedociągnięć, ale priorytetem jest dla nas możliwie szybka premiera. Dlatego na niektóre rzeczy musimy niestety przymknąć oko. Kolejna seria poprawek przyjdzie już po premierze. W przypadku rycerza musieliśmy jakoś odróżnić szybkie cięcie od potężnego uderzenia. Stąd większy zamach przy tym drugim. Ale ta nóżka jest bardzo koślawa. Poprawimy 🙂 Generalnie animacje w grach muszą być troszkę przerysowane. Podobnie jak w filmach. Super realistyczne sceny walki zazwyczaj nie wyglądają za dobrze.

Również samą twarz i informacje o poziomie hp, many i kondycji trzeba powiększyć. Nick naszej postaci (nad HP), wygląda jakby, ktoś go po prostu tam wkleił…

UI walki nie jest jeszcze ostateczne. Zostawiamy na deser.

Ciekawe. Następnym razem dajcie filmik z jakimś prostym questem. I osadę. Ciekawi mnie jak będzie wygląda w ostatecznej firmie. A nie pamiętam czy już była wspomniana w innym wpisie.

Weźmiemy to pod uwagę 🙂 Będzie scenka z questa w osadzie.

Czy animacja śmierci Ploxa (mimo, że mi się podoba, to jest dość długa) nie będzie zbytnio przedłużać walki? Ogólnie animacje dość długie, pytanie czy nie będą przeszkadzać w sprawnej rozgrywce?

Tempo walki generalnie jest szybsze niż w 2d. Staraliśmy się wszystko maksymalnie przyspieszyć, a animacje skrócić do minimum. Problem w tym, że dłuższe animacje zazwyczaj wyglądają dużo lepiej. Dlatego tam, gdzie to nie irytuje lub nie wpływa na wydłużenie walki, dajemy je troszkę dłuższe. Np. śmierć Petów lub bossów może być dłuższa, bo nie zdarza się tak często. Szeregowe moby giną szast prast 😉

Bardzo podoba mi się całościowo efekt włożonej roboty, aczkolwiek zastanawiam sie, ze względu na ilość i rozmiar map, które są jeszcze do zrobienia, czy wyrobicie się do końca roku. Mam tu na myśli koniec obsługi flasha przez przeglądarki. Co z wersjami mobilnymi? To chyba jedna z bardziej przełomowych implementacji. Mam nadzieję, że nie porzucicie tego pomysłu.

Ja od 2016 roku już nic nie obiecuję odnośnie terminów 😉 Stary Taern również może działać jako ściągalny klient. Wersje mobilną rozwijamy prawie równolegle do wersji PC. Można łupać na smartfonach aż miło.

Czy na filmie widać finalną animację braku zasobów postaci (brak many)? Bo jeśli tak, to wygląda koślawo.

Zgadzam się, wygląda koślawo. Poprawimy. Generalnie w tej chwili zaczynamy dopracowywać widok i wszystkie szczegóły widoku walki. Do tej pory skupiliśmy się głównie na widoku mapy. On jest dopracowany w 95%. Przy walce pozostało nam jeszcze trochę roboty. Niby wszystko działa, ale jeszcze jest trochę dziubdziania.

Śmierć postaci vs. śmierć moba – zbyt mało spektakularna (chyba, że na filmie jest to jedynie pierwszy szlif, wtedy nie było tematu).

Mamy w planach zrobić bardziej spektakularne śmierci. Ale nie wiem czy nie zostawimy tego już na update. Bo jak tak wszystko będziemy chcieli idealnie dopracować na premierę, to możecie stracić cierpliwość.

Co do mapy – może warto uwzględnić na niej jaskinię Herszta? Czy w nowym koncepcie będzie po lewej stronie drogi? Bo po prawej widzę jedynie wodę, wodę widzę.

Niektóre mapy zostały nieco przemodelowane. Jaskinia Herszta jest. Ale troszkę gdzie indziej.

Mam też propozycję, o której już myślałem od dawna. Tworzenie party na zasadzie premade, czyli dodajemy kogoś do swojej drużyny i tylko te osoby, które dodaliśmy mogą do nas dołączać, przede wszystkim chodzi o dołączanie w walce. Obecny system jest bardzo niewygodny, często zdarza się, że dołącza nam do walki ktoś niechciany np. na instancji morany, ale przede wszystkim na eventach. Kiedy chcemy wpuścić kogoś od nas, ale nie możemy odblokować drużyny, to trzeba dodać go do znajomych (czasami też znajomi wbijają się na pałę), potem tę listę znajomych czyścić z randomów, z którymi byliśmy na inście/evencie i tak w kółko… Takie tworzenie party zdecydowanie poprawiłoby drużynowe granie, jest to w wielu grach MMO i według mnie powinno też być w Taernie.

Trochę usprawniliśmy system znajomych w BR. Ale takiej opcji jak proponujesz nie ma. Do rozważenia po premierze, w upkach. Pomysł fajny.

Co do machania kamerą w walce, jak najbardziej powinna być opcja wyłączenia tego, bo nie każdy ma ochotę latać wzrokiem za latającym ekranem. Pomyślcie też, że w grze gracze spędzają więcej jak godzinę dziennie, więc znajdą się z pewnością gracze, którzy ze względów zdrowotnych nie poga długo patrzeć na kołyszący się obraz.

Będzie opcja wyłączenia.

Nie mogę się pozbyć wrażenia, że macie spory problem z wygładzaniem krawędzi obiektów. Oczywiście rozumiem, że gra ma działać płynnie na telefonach i laptopach z Biedronki, ale ludzie będą przecież też ją odpalać na potężnych maszynach, które przyzwyczaiły ich do… No powiedzmy, że do zupełnie innych standardów jakości trójwymiarowej grafiki. Będą jakieś bardziej zaawansowane ustawienia grafiki dla posiadaczy lepszego sprzętu?

Pewnie chodzi ci o walkę. W niektórych miejscach jest jeszcze źle dobrana wielkość tekstur. Dlatego jest efekt pikselozy. Mamy to na uwadze i postaramy się go zniwelować. Jakichś dodatkowych, super wymagających efektów graficzny już nie przewidujemy. Chcemy, aby gra działała bardzo szybko i chcemy też zminimalizować czasy wczytywania między lokacjami / widokami walki. Im więcej fajerwerków, tym dłuższe czasy wczytywania, które przy grach MMO strasznie irytują. Pomyślimy o takich rzeczach w update’ach. Natomiast możliwosć ustawiania jakości grafiki będzie. Ale maksymalne wymagania nie będą bardzo wygórowane.

Widzę, że teraz dojście do przeciwnika, to jakby bieg w podskokach. W sumie nie jest źle, byle nie spowalniało animacji. Odwracanie się plecami do przeciwnika tuż przed nim jednak trochę razi. I dodatkowo potęguje odczucie niepotrzebnego spowolnienia akcji.

Próbowaliśmy zrobić skok do tyłu jak w 2d, ale wyglądało to fatalnie. Szybkie odwrócenie się zdecydowanie wygrało tę bitwę. Czas podbiegnięcia do przodu trwa w tej chwili praktycznie tyle tyle samo co do tyłu. Nie wpływa to na dynamikę walki.

Udostępnicie kiedyś trochę muzyczki z gry? Lubię używać muzyki podczas gier w Dungeons&Dragons ze znajomymi i chciałbym im też zaprezentować ten świetny soundtrack.

Udostępnimy. Nowy soundtrack prawdopodobnie będzie dostępny od razu na spotify lub innej platformie streamingowej. A stary też udostępnimy, jak znajdę chwilę czasu.

Wytłumaczy mi ktoś jak będzie wyglądało zmienianie broni z plecaka podręcznego do ręki podczas walki? Tutaj i na innych materiałach z BR nie widzę tej możliwości.

Będzie się odbywało poprzez jedno kliknięcie w przycisk w interfejsie, który załaduje nam przygotowany wcześniej zestaw broń + opcjonalna tarcza.

Czy Broken Ranks to będzie wprowadzenie nowej szaty graficznej do współczesnego Taernu? Czy będą wprowadzone jakieś nowe mechaniki gry?

Baza pozostaje ta sama. Pojawią się natomiast usprawnienia w UI, nowe questy oraz trochę nowych mechanik (jak np. chodzące NPC). Generalnie staramy się, aby świat w BR był dużo bardziej dynamiczny i interaktywny.

Szkielety mają niezwykle duże zasoby krwi do wylania z siebie jak na… szkielety.

Bo to są świeże szkielety 😉 Tak jak wcześniej wspominałem, jeżeli chodzi o walkę to pozostały nam do dopracowania różnorodne szczególiki. To jeden z nich.

Jak Wam się podoba nowy koncept Ichtiona? 🙂

P.S.
Spora część ekipy Whitemoon w normalnych warunkach pracuje zdalnie, ale ze względu na zaistniałe okoliczności, postanowiliśmy wszyscy zostać w domu. Nie ma jednak wielkiego problemu, bo nasze wcześniej wypracowane doświadczenie pozwala na całkiem sprawną pracę. Przygotowaliśmy dla Was kolaż naszych obecnych stanowisk pracy 😉

Nie dajcie się zarazie, trzymajcie się zdrowo, zostańcie w domach i – za Taern!

81 thoughts on “Eventy, Broken Ranks – pytania i odpowiedzi. Cz. 196

    • Ja bym nie zbanował, ale ja zawsze podchodziłem super liberalnie. Natomiast jak najbardziej rozumiem taką decyzję. Niestety ten wpis to było wybitne nie wyczucie chwili. Głupi ban na własne życzenie. Od “darmowej reklamy” zdecydowanie ważniejsze jest dla nas aby w grze panowała możliwie dobra atmosfera i każdy gracz czuł się równo traktowany. W taernie naprawdę ciężko zarobić jest bana. Jeżeli ktoś obrywa nim kolejny raz to “wiedz, że coś się dzieje” 😉

      • wcale nie tak trudno, przy łaczeniu kont wybanowaliscie z 30% graczy za niezgrywanie się dat i nie bylo możliwości odzyskania za nic…. szkoda że nic nie powiedzieliscie to byśmy się nie zgłaszali

    • Panie Drygu . Ty się zainteresujesz co administracja robi bo przesadzają z karami, wciskają bany jak by za to mieli premie .Wcale się nie interesujesz grą bo ludzi ubywa niż przybywa i tego nie widzisz. Dla kogo robicie 3D? Na premierę przybędzie kilka tys ludzi zobaczyć co to i tyle , zostaną tylko wierni gracze tej gry!!! jak będą mieli jeszcze z kim grać, jak administracja nie wyplewi graczy. Większość graczy widzi co się dzieję, sprzedają konta by mieć grosza za tyle lat pracy. Twój biznes Panie Drygu kuleje i to mocno, aż można stwierdzić ze 3D to bajer ,lecz powolne uśmiercania gry .

      • Czas pokaze.
        Co do 3d…. zaprezentowalem ja kilku mlodszym ludziom i ze wzgledu na 2d nie mieli ochoty nawet kawalka zagrac, wiec to nieuniknione zeby 3d wprowadzic. Mlodsze pokolenie musi miec 3d i tyle wiec raczej zostana i to pozwoli na odswiezenie gry bo npwych graczy na niskich lvlach mocno brakuje, a serwery sie zestarzaly.
        Co do kar: Od zalozenia konta niechcacy dostalem 2 kneble wiec bany za darmo nie sa sypane.

  1. Tek kot to jakievma stanowisko w zespole?

    Nie chcę nic mówić, ale czy tylko mi się wydaje że źle mu z oczu patrzy? Z pewnością ma jakieś złe, kocie plany. Np. Zakłaczyć pokój, powodując że sprzątanie sierści spowolni pracę nad 3D.

    A niech cię, koci demonie! Przejrzałem twe niecne plany!

    • Masz rację, to bardzo złowieszczy Utorski kot, który dość często staje na drodze naszemu Taernijskiemu animatorowi na dordze do pracy.
      Ale nasz animator wyszedł z założenia, że nienawiścią i przemocą nie zwalczy nienawiści i przemocy, uznał, że trzeba się wzajemnie pokochać i pokochał tą Utorską kotkę i próbuje z nią stworzyć wspólne ciepłe gniazdko na emigracji 🙂

  2. Super, podoba mi się pomysł na odpowiedzi, miło słyszeć że detale zostaną dopracowane, swoją drogą myślę, że jeżeli zostanie dodane sporo contentu w patchach, to nie ma sensu faktycznie przeciągać i zrobić grywalną wersję, myślę, że dla wielu ludzi zmiana w animacjach na 3d jest niemożliwa i wszyscy chcą wszystko na gotowe, bo potem nie będzie zrobione, jak rozumiem 3d pozwala na takie rzeczy jak ingerencja w animacje, żeby dodać coś ala łańcuchy na otępce. Ichtion bombowy. Kiedy usłyszymy coś o zmianach w łuczniku i VD i możliwym nadciągającym upie? Dodajcie może opcje starej muzyki i nowej, o ile prawa autorskie na to pozwolą. Czy potanie bez otwierania eq będzie miało długi delay między każdym potem? dobieganie na moranę może być w tej sytuacji ciężkie, czy w eq nie będzie delay’a? Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki

  3. Panie Drygu

    Czy będzie taka możliwość, aby zostać na 2D niż przechodzić na 3D? Jak jest tym dokońca, bo się nad tym zastanawiam czy będę mógł zostać na 2D. A jeżeli już będzie taka opcja czy 2D też będzie miało swoje aktualizacje?

    • Było już pisane, że na początku wprowadzania 3Dbędzie taka opcja aby pozostać na 2D, aczkolwiek 2D już nigdy nie będzie rozwijane i z czasem kompletnie zaniknie.

  4. Będzie w końcu odpowiedź co z Hc i kiedy ten merg ? Czy znowu za miesiąc odpalicie kolejne głosowanie i bedziecie znowu przedłużać…

  5. Drygu chyba dalej nie nauczyl sie nie pierdzielic glupot po podaniu terminu 3D 🙂
    Najlepiej napisac laczenie bedzie miesiac po zakonczeniu glosowania a potem odpalic nastepne z pomyslami ktore dawalismy kilka lat wstecz 🙂

  6. Co do wyspy Tryfkina to zastanówcie się, czy expa z mobów nie zwiększyć na stałe oraz pochylcie się nad nagrodami ze zleceń. To miejsce poza eventami świeci pustkami, a drobne zmiany mogą zrobić z wyspy świetne miejsce expowe dla około 40 leveli, co odciąży pozostałe lokacje i zmniejszy rutynę graczy.

    Ten pomysł który teraz napiszę to po 3D na pewno, ale zapiszcie go sobie, może się przyda żeby ożywić wyspę: Posiadacie wszystkie mobki(3 rodzaje dzikusów, Kanibala i samego bossa – Komoko, którego trzeba by tylko trochę ulepszyć i dodać drop), aby stworzyć instę bossa “Komoko” – idealny wstęp fabularny w Epizodzie już macie. Wystarczy dodać jakiś dialog z Tryfkinem “Wynajmij łódź na wyspę Dzikusów w celu zwalczania najeźdżcy(proponuję 40k golda)”. Następnie wyspa z 2 mapkami dojścia do bossa, jeśli chcecie dodać jakieś mechaniki aby boss się pojawił to dodajcie, ale moim zdaniem wystarczy motyw z Fyo/Gmo czyli trzeba wszystko wybić(Grupki Dzikusów) i wtedy pojawi się Kanibal z obstawą(dropi tylko klucz wejścia do komnaty Komoko). Drop z bossa to itemy na poziom około 45, według waszego gustu, exp lepszy niż na mario ale gorszy niż dz/v1. Jak widzicie pracy nie jest wymagane dużo a na pewno duża radość graczy! Dajcie znać co myślicie! Blog bardzo dobry jeszcze dodam.

    • Mam małe pytanko co do tego eventu widmowej hordy, jest to ten event z tymi portalami co czasami się jeszcze pojawiają na mapach? Bicie tych widmowych orków i wkładanie jakiś cząstek do portali?

  7. czy mogli byscie dokladniej opisywac eventy o których nigdzie nie mozna znalezc info np ten event szczurkowy jak wyglada grupa gdzie to sie respi ile takich grupek bedzie itd ?? jest wielu nowych graczy grczy i jesli ten event juz kiedys był to raczej nic o nim nie wiedza dziekuje z góry za odpowiedz i pozdrawiam

        • Zgodzę się z kolegą w jednej kwestii. Może gdzieś jest, ale nikt nie wie gdzie… Opis Szczurkowego Eventu nie do znalezienia na Forum, wielu graczy nawet nie wie o co chodzi.
          Natomiast, jeżeli chodzi o to, że jeden szczur na jakiś czas tylko respi sprawia, że ten event jest dla tych, co lubią takie rzeczy. Wielokrotnie byłem na Grze przez wiele godzin podczas tego eventu,starając się go upolować i biłem go chyba tylko raz. Ale zdrowo zazdroszczę tym co go złapali wielokrotnie bo rzuca fajne nagrody.

          Coś mi się kojarzy, że jest to kilka szczurów na x czasu, ale prawdopodobnie się mylę – niech ktoś obeznany bardziej wyjaśni, jeżeli może ^^

  8. Drygu ja mam pytanie troche odbiegajace od tematu, ale milo jak bedziesz w stanie cos odpowiedziec. Czy planowane jest juz w 3D poprawa umek Barbarzyncy i dodanie jakiekogolwiek grupowego ataku tak jak w przypadku MO? Będe wdzeczny za odpowiedz 🙂

        • Tu nie chodzi o robienie drugiego moska tylko balansu miedzy umkami profek. W tym momencie czyszczenie syfu na jakis lolkowych bosach i nie tylko zajmuje x dluzej grajac bb. Juz nie wspominam o przepaści miedzy przydatnoscią umek barby i mośka. Trzeba być ślepym lub ignorantem by stwierdzić ze barba nie potrzebuje rebalansu umek w 3d.

          • Grubowy atak u barbarzynscy ty tak na poważnie czy sobie świrujesz ? Co u barbarzyńcy jest złego ora bosy podobnie jak mo a nawet wydaje mi się że na niektórych sobie lepiej radzi. Jedyne co do poprawy to że skóra i furia na 1 pa bedzie wchodzila i skóra działa na resy powyżej 80%

  9. Nadal nie uzyskałem odpowiedzi, czy interfejs w walce zostanie jakoś “ozdobiony” 😛 Bo na filmiku z zamku wielkość tych pól do rozdawania PA jest strasznie duża w stosunku do wielkości ikonek umiejętności.

  10. Ja też mam pytanie, które nurtuje mnie od dłuższego czasu.
    Na tym blogu i na kilku ostatnich dowiedzieliśmy się jak sporo jest jeszcze do dopracowania. Tymczasem wersja beta Broken Ranks była pokazana już 4 i pół roku temu(jest film na YT). Jestem bardzo ciekawy na jakim etapie Taern 3d był wtedy. Jak to jest możliwe że premiera opóźnia się już o ponad 4 lata? Z wywiadów wynika że Taern 2d powstawał 5 lat. Co się więc stało, że od bety Broken Ranks do premiery minie zaraz tyle samo czasu ile zajęło napisanie gry od zera? Czy były jakieś awarie systemu, utrata wszystkich danych? Zwyczajnie bardzo mnie to ciekawi, na jakim etapie Broken Ranks było w październiku 2015 podczas wrzucania filmiku z próbnym gameplayem? Pozdrawiam 🙂

    • Odpowiadałem na to pytanie już w którymś blogu oraz chyba w wywiadzie z Galajusem. W 2015 mieliśmy plan aby przenieść po prostu 1:1 grafikę z 2d na nowy silnik. Nie robić wszystkiego od nowa. Ale wyglądało to słabo. Dlatego w międzyczasie zmieniliśmy plany i postanowiliśmy to zrobić na pełnym wypasie.

      Taern 2d na start miał z 10 lokacji, 20 mobków i kilku npc. Teraz mamy ponad 350 lokacji, >500 unikalnych mobów i ponad 1000 npc. Wiec skala przedsięwzięcia jest nieco inna.

  11. Witam
    Pogratulować, fajny wpis, brakuje tylko informacji o zmianach w profesjach “szpilujących” do pełnego usatysfakcjonowania. Dla niektórych również brakuje informacji o HC.

    1. Proponuje dodać na forum opis eventu ze Szczurkiem, z dokładnym wyjaśnieniem i omówieniem, jako że duuuża ilość graczy, naprawdę nie ma pojęcia co i jak. Sam jestem osobą, która jest wiele lat w grze gdy ten event został wprowadzony, a nie mam pewności czy mam dobrą wiedzę na temat tego eventu, co też zniechęca do brania w nim udziału.

    2. Bardzo fajnie, że umilacie nam grę licznymi eventami, aczkolwiek bardzo niefajnie, że zawsze spitolicie daty najważniejszych wydarzeń. Często staram się to zrozumieć i szanować, aczkolwiek łagodnie mówiąc coś tu jest nie tak.
    20.03 (godz. 14:00) i 24.03 (godz. 14:00) uruchamiamy event Widmowej Hordy (sugerowany poziom 110+) z podniesioną nagrodą za wykonanie eventu. – mam inny kalendarz czy naprawdę ten event odbywa się w piątek i wtorek o 14 gdy ludzie są/wracają z pracy/szkoły (tak, nie wszyscy mają wolne i siedzą w domu).
    25.03. godz. 10:00 – 12:00 zwiększony psycho exp (x 1,5),
    25.03. godz. 14:00 – 16:00 zwiększony exp (x 2),
    25.03. godz. 18:00 – 20:00 zwiększony psycho exp (x 1,5),
    25.03. godz. 22:00 – 00:00 zwiększony exp (x 2).
    ŚRODA, przynajmniej 2h przerwy.
    Zakładam, że zamysł tych dat jest taki, aby jak najmniej ludzi… a przynajmniej nie każdy mógł skorzystać co by za dużo nie naexpili/zarobili? Rozumiem,dzięki 😀 (mówiłem,staram się zrozumieć, ale licho to wygląda niestety)

    3. Cieszy mnie bardzo, że epiki zostaną wzięte jeszcze na warsztat – może w najbiższym blogu jakieś zaprezentowanie epików w 3D? Może fajne sugestie od graczy by się przydały aby zapobiec kolejnym ewentualnym “marudzeniom”.
    Jeżeli chodzi o unikalne skiny to mam nadzieje, że nadal będę zazdrościł ludziom, którzy mają pelerynę z Morany… bo ta z 3D przedstawiona u Kroosa to…

    4. Grafika umiejętności – będzie malowana na nowo, mam nadzieje, że będzie równie fajna jak obecna.

    5. Fajnie, że jeszcze dużo rzeczy, z tych, które już pokazaliście zamierzacie udoskonalić/zrobić nowe,lepsze.

    6. Morphy na 3D będą, pigmentów nie obiecujecie – jak to? Pomijając sam fakt, że coś takiego MUSI się pojawić wraz z premierą to.. co z itemami, które mamy już przemalowane?

    7. Mega props za Ichitiona. Może będę farmił niczym kiedyś jako główny zarobek xD Natomiast odnoszę wrażenie, że ogromną wagę przykładacie do wyglądu map, mobów, a bardzo słabą do EQ, niektóre itemy nawet nie bardzo przypominają te z 2D (w dodatku są gorsze).

    Wracając jeszcze do zakończenia walki. Raport z walki pojawia nam się po wczytaniu mapy – czyli zlikwidowaliście coś takiego jak klikanie aby “wyjść” z walki – ma to swoje zalety, jednak co się dzieje z raportem gdy zaatakuje nas gracz po zabiciu czempiona/moba?

    Pozdrawiam.

  12. Fajna byłaby możliwość szybkiego zmieniania eq poza walką np. zestaw 1 i zestaw 2.Na niektórych instancjach przynajmniej mnie denerwuje ciągłe zmienianie full eq na eq do expienia. Nie wpływa to realnie na rozgrywkę a jednak byłoby pewnym udogodnieniem.

  13. Wszystko fajnie, tylko mam jedno pytanie… Na żadnym ze zwiastunów/wpisów nie było informacji o tym jak w TBR, będzie wyglądać zbieractwo? Przez zmiany w mapach, możemy się spodziewać lekkiej zmiany rozłożenia niektórych surowców, ale czy w TBR, przez nowe możliwości np. podczas zbierania świecących ryb, będą jakieś animacje, czy będzie to raczej statyczne, jak to jest teraz w 2D?
    I pozostając jeszcze trochę w sferze zbieractwa, to czy w TBR, dojdzie jakiś nowy sposób na pozyskiwanie kryształu? Wiem, że pytanie trochę wyprzedza, ale wiele osób obecnie denerwuje jak jest gildia bez kopalni kryształu, bo zbieranie go/zdobywanie ze zleceń, jest najgorszym ze wszystkich surowców i czy są plany na zmianę tego?

  14. A może zmiana szybkiego cięcia u ryca? Jest to wgl nie do użytku, można by coś pomyśleć jak u maga z tarczą 😀

  15. Prawie bym zapomniał: będzie jakiś update czempionów dających sety dla max 50lv? Bo zdecydowana większość to tylko mobki z ulepszonymi statami

  16. 20.03 (godz. 14:00) i 24.03 (godz. 14:00) uruchamiamy event Widmowej Hordy (sugerowany poziom 110+) z podniesioną nagrodą za wykonanie eventu.

    I Takich genialnych administrację uwielbiam.
    Co którzy pracują od 8-16 jak zwykli ludzie w du*ie ich macie.
    Przez co męki mają z expem a dla tych lolków no-life bo KORONAŚWIRUS dajecie ~60kk expa krótką chwile.
    Po prostu uwielbiam was że tak dbacie o No-life. Kumpel w sumie ma rację że ta gra zaczyna być dla tych którzy chodzą kiedy chcą do budy, a resztę macie w nosie.
    Sobota / Niedziela Nigdy nie wymyślacie takie “Wspaniałe eventy” tylko tak aby jak najmniej skorzystało.

    Z tym expem z HORD wkurzyłem się dość fest chcę mieć 140-tkę, ale cóż dla tych którzy grają od 8:00 do 23:59 oni mają prawo do eventów 🙂 .

    Nie byłbym zły gdyby nie usłyszał że w 45min zarobili 20kk expa … a to już wkur… niesamowicie… chcę te 50kk expa wbić pier..dole sie loskami 50 godzin. A tu typ na na event sie załapał i sio full exp.
    Szkoda że nie zrobiliście że 200kk expa zaraz za taki event… To mnie niesamowicie wkur.viło, jeden sie stara wbić szybko expo expo a drugi załapie się na event i ma tyle co ta pizda która jebie losy dniami i nocami.

  17. Witam
    Kiedy weźmiecie na warsztat w końcu pety ?
    Niektóre ich taktyki oraz zachowania są kompletnie bez sens.
    Proponuje przerobić pety żeby były bardziej “inteligentne”.
    Motyl niby miał być petem wspomagającym team ale jakoś tego nie widać czasami nie leczy nawet przez 4 tury po ty po prostu ktoś z teamu ginie. Szczególnie jego zachowania na Bossach są bardzo dziwne.
    Sol też niby ma atak fiz zwany Trzęsienie ziemi ale używa go raz na ruski rok. Gdzie mógł by go używać wtedy gdy nie ma many z wyssaniem many.
    Niektóre pety w ogóle są nie używane. Rozumiem że pety nie miały zastąpić drugiego gracza ale one po prostu są głupie.
    Cześć petów też jest zbyt op a reszta jest spychana na dalszy plan.

    • A może dałoby się rozważyć opcje ustawiania ataków tak jak u gracza, ale nie zmieniane w walce, tylko jedne ustawienia do modyfikacji. I proponuje jeszcze zrobienie u npc jakiegoś zmiane potek z małych na średnie

  18. dodacie mozliwosc wysyłania wiadomosci do całej gildi? niekiedy denerwujace jest pisanie do kazdego z osobna 🙂

  19. A ja mam takie trochę dzikie pytanie. Czy przed zmianą na Broken ranks (albo wcześniej) będzie czyszczenie imion, które kiedyś były użyte a potem skasowane? Bo obecnie wymyślenie nicka dla postaci jest trudniejsze niż niezlamywalnego hasla do niektórych serwisów. Żeby nick był wolny to musi zawierać minimum 14 znaków, duże i małe litery przynajmniej jedna cyfrę i znak specjalny. A na końcu okaże się że już jest używany…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *