Poprawki po aktualizacji i Hetman Nawałnica

Zapraszamy do lektury dodatkowego wpisu na temat poprawek po ostatniej aktualizacji, które zostały wgrane wraz z nocnym restartem. Dodatkowo zapowiadamy przybycie Hetmana na polskie serwery i drobną zmianę w jego asortymencie.

Update poprawkowy

Witajcie, Taernijczycy! Poprzedni wpis, który daliśmy nieco szybciej, gdyż nie chcieliśmy trzymać Was w niepewności, był dość sążny, zatem ten możecie potraktować jako dodatkowy, stricte informacyjny. Swoją drogą, kto jeszcze nie zapoznał się z odpowiedziami Inżynierów na pytania po aktualizacji, to zapraszamy TUTAJ. Jednocześnie, ekipa inżynierska zaangażowała się w odpowiadanie na forum na pytania dotyczące ostatnich zmian oraz dalszego kierunku rozwoju i balansu. Mamy nadzieję, że jesteście zadowoleni ze zwiększonej aktywności w tym zakresie 😉

Restart, który przeprowadzimy dzisiejszej nocy (z wtorku na środę) ma na celu poprawić kilka błędów, które zauważyliśmy i na które zwróciliście nam uwagę. Mamy nadzieję, że nieco polepszą komfort gry, szczególnie, że niektóre z nich były dość uciążliwe.

Część z Was zgłaszała, że dodatkowy pasek, który miał posłużyć do rozróżniania HP nieuleczalnego od poziomu HP bardziej utrudnia niż ułatwia rozgrywkę. Mianowicie, odcienie kolorów za bardzo zlewały się ze sobą. Poprawiliśmy kolory i teraz powinno być już OK.

Dość uciążliwym błędem było to, że na Admirale, w przypadku skorzystania z kombinacji dodającej HP, po utracie dodanych punktów życia, druid nie był w stanie uzupełnić straty. Udało się wyśledzić problem i go załatać.

Kolejną kwestią były stare umiejętności Kiliana z prologu – zostały zamienione na nowe. Podobnie poprawiliśmy opisy efektów nowych skilli, aby były w pełni zgodne ze stanem rzeczywistym. Poza tym przywróciliśmy Selenie wysysanie kondycji sprzed update’u, zaś “cios w wątrobę” został dodany do puli debuffów pokazywanych przez Goraga.

Co jeszcze? Pojawiły się dysproporcje w resach niektórych wysokopoziomowych bossów, co było związane ze zmianą ich przelicznika. Udało się nanieść poprawki i aktualnie, mimo nowego przelicznika, odpowiadają stanowi sprzed update’u (ewentualnie z minimalną różnicą ~1%). Mechanizm dodający odporności Mahetowi wraz ze wzrastającą ilością debuffów otrzymał lifting dostosowany do nowego systemu resów. Przy okazji poprawiono też niektóre błędy logiczne, które wkradły się wraz z projektowaniem bossa, np. fakt, że wrzucenie “Wrażliwości na ogień” od MO podnosiło odporności, zamiast je obniżać. Teraz już powinno być tak jak należy. Wyeliminowaliśmy także błąd z pokazywaniem % przy wrzucaniu uroków na Valdaroga podczas trwania niewrażliwości na uroki. Obecnie pokazuje poprawną wartość, czyli 0% (niemożność wrzucenia uroku).

W trakcie łączenia serwerów Ostlor i HC wystąpił problem z przeniesieniem slotów dodatkowych w depozytach (nowa opcja rozszerzenia depozytów). Drygu ogarnął sytuację i powinniście odzyskać miejsce, które wykupiliście przed łączeniem.

Rzecz jasna uzupełnimy changelog o wspomniane bugfixy.

Hetman Nawałnica

Korzystając z okazji ogłaszamy, że Hetman Nawałnica zapowiedział się z wizytą. Pojawi się 2.05.2020 (godz. 10:00) w Trentis, pod Kemenak oraz w Beirn, aby raz jeszcze umożliwić Wam skorzystanie ze swojego asortymentu. Boost do HP zawsze na plus 😉 Hetman jest ważną, a co za tym idzie zajętą personą, zatem ruszy w dalszą wędrówkę 6.05.2020 o godz. 10:00. Flagi i skrzydła znikną 3.06.2020.

Jak wiecie, skrzydła i flagi u Hetmana były dostępne w każdym wariancie, czyli:

  • skrzydła za platynę lub złoto,
  • flagi za platynę lub złoto.

Wyjątkiem były te, które dodawały 400HP. W tym przypadku nie było dostępnych wszystkich opcji. Nie każdy ma pod ręką platynę, a dla odmiany niektórym szkoda złota, bo aktualnie nie potrzebują platyny. Pytaliście i prosiliście czy da radę coś z tym zrobić. Nie ma problemu, bawcie się dobrze! Skrzydła czy flagi? Wszystko zależy od upodobań. Który przedmiot z naszymi barwami ubierzecie? 😉

42 thoughts on “Poprawki po aktualizacji i Hetman Nawałnica

      • A może zwykły rzut toporkiem?
        Byłby trochę mocniejszy od kamienia. Obszarowe to ma łuk, mo i vd. Po co kolejny obszarowy atak?

          • ale nieco bezsensu, biorąc pod uwagę fakt, że barba jest profesją przeznaczoną do zadawania obrażeń stricte w jednego moba/gracza.

        • Rzut toporkiem to niezły pomysł. Natomiast obszarowy atak miałby sens, ale nie jako umka rażąca 5 przeciwników, tylko raczej jako mocne walnięcie w jeden cel i słabsze w dwa (i tylko dwa) SĄSIADUJĄCE cele, czyli taki szeroki zamach.

  1. Super, że dość szybko wprowadziliście poprawki do upka, ale umknęła Wam jedna rzecz – wyostrzone zmysły na 7 poziomie z błędną trudnością: 55.
    Blog jest krótki, nie ma co komentować. Liczyłem, że dwusetny wpis to będzie coś dużo więcej niż to, co dostaliśmy

  2. Już inni wyżej napisali to co trzeba napisać – krótki blog, brak konkretów kiedy re-balans kolejnych postaci, czy będą jakieś zmiany poprzedniego re-balansu i pewnie jeszcze wiele innych rzeczy by się znalazło. Daliście za to odnośnik do odpowiedzi danych przez inżynierów w Q&A, hehe – problem z głowy na 2 tygodnie, szkoda gadać…

    • Przecież napisane, że jest to wpis dodatkowy, czysto informacyjny (dlatego nie ma swojego numerku), a poprzedni blog (zbiór odpowiedzi na pytani) był właściwym (pojawił się szybciej niż miał) 😉

  3. Wiem że ciężko jest wam podać datę premiery 3d bo zawsze może wyskoczyć coś co przedłuży pracę ale czy na chwilę obecną jesteście w stanie powiedzieć iż obecne tempo pracy daje realna szansa na wyjście 3d w tym roku lub za ile miesięcy będziecie mogli coś powiedzieć o ewentualnej dacie?

  4. Kolejny blog z cyklu “o niczym- byle było”. Równie dobrze mógłby mieć 1-2 zdania, a treść by się wcale nie zmieniła.

  5. “Korzystając z okazji ogłaszamy, że Hetman Nawałnica zapowiedział się z wizytą. Pojawi się 2.05.2020 (godz. 10:00) w Trentis, pod Kemenak oraz w Beirn, aby raz jeszcze umożliwić Wam skorzystanie ze swojego asortymentu. Boost do HP zawsze na propsie, prawda? ???? Hetman jest ważną, a co za tym idzie zajętą personą, zatem ruszy w dalszą wędrówkę 6.06.2020 o godz. 10:00. Flagi i skrzydła znikną miesiąc później (3.06.2020).”
    pojawi 2.05, wyruszy w dalsza wedrowke 6.06 czyli po ponad miesiacu? a znikną skrzydełka 3.06 czyli przed tym jak wyruszy w dalsza droge?

  6. Myślałem, że jakieś konkretne zmiany, jednak niestety tylko kolejne znerfienie druida którym i tak nie da się grać i trzeba było przerzucić się na łatwiejszego sheeda

  7. Witam
    Fajnie, że Inżynierzy zabrali się do roboty, szkoda, że tak późno i pod naporem graczy.

    W końcu Valdek nie będzie udawał, że mam szanse mu wrzucić strach mimo odporności na Urok, cwany smok.

    Mam dwa pytania odnośnie restartów, restartów poprawkowych.
    1. Nie dałoby może rady wrzucać w aktualności kilka dni wcześniej danego restartu wraz z poprawkami, jakie zostaną wprowadzone?
    2. I to pytanie jest ważniejsze. Dlaczego restarty są zawsze o północy bądź 5 minut po? Nie można ich przełożyć na godzinę 2:00-3:00 gdzie większości graczy już nie ma na grze? Północ to dość młoda godzina i zawsze wcześniej można jeszcze wybrać się na jakąś wyprawę bądź po prostu posiedzieć nieco dłużej, zamiast rezygnować z gry.

    Jak tam Morphy i Pigmenty na 3D? Będą?

    Pozdrawiam.

  8. Już parę lat czekam na Broken Ranks i dalej czekam. Wchodzę co 2 tygodnie i dalej nic, bez szczegółów z datą premiery. Pozdrawiam 🙂

  9. Odnośnie balansu i zabrania magom tarcz…
    Moim zdaniem skoro laski mają dawać więcej stat i być przerobione,
    to może miecze (urntsul,ból) też dostaną rework żeby były fajną alternatywą
    bo nie każdemu widzi się latać z wielkim nieporęcznym kijem 😉
    i nie było straty w postaci stat jakie do całości dodawała tarcza…
    a odnośnie smugi, najłatwiej byłoby ją usunąć… w to miejsce może jakiś mechaniczny kostur/miecz magiczny (coś pomiędz urntsulem a bólem oczywiście z modyfikatorem jak przy otwieraczu)
    co wy na to ?

    • A może żeby smuga wymagała 80 wiedzy, a nie 80 mocy. Wtedy jak by były te bronie dla poszczególnych klas to ryc może skorzystać z smugi. Tylko statystyki tej tarczy trzeba byłoby zmienić. Moc na siłę a manę zmienić na hp. A poza tym tarcz powinni dać więcej. Smocze skrzydło wymaga 45 lvl a następna to karapaks i wymaga 85lvl!! Ryc na tym by skorzystał:)

  10. Myśleliście może nad tym, żeby każda umiejętność wbita na poziom 7 mogłaby odblokowywać jakiś 1 mały bonus z 2 dostępnych? np. u druida takie grp leczenie dawałoby 10% uleczonych hp w następnej jako efekt regeneracji albo szansa na odnowienie jakiejś ilości many/kondycji
    albo źródło natury dawałoby np. 50% szans na odzyskanie 10% brakującej many u danej postaci lub 5% szans na wrzucenie dodatkowego spella od druida (leczenie/konda/wtopienie)
    Co o tym sądzicie? to oczywiście byłoby dla każdej profesji no i mógłby być limit wyboru 3 takich bonusów dla 9 umiejętności żeby nie stało się zbyt op 🙂

    • Podobno ekipa już ma realny pomysł na rozwój umiejętności w wersji 3D więc odpuściłbym sobie zawracanie głowy n-tą propozycją zmian w umiejętnościach.

  11. Fajne byłyby nowe pety np. skoro jest uwięziony jako pet to czemu by nie dać łapki (bez ucieczki), kulasa i psiny jako nowe pety? Może byłyby używane bo uwięzionego wogóle nie widzę u graczy.
    A nie kaleczenie MO i łuka.

  12. Coś Wam nie wyszło to, że ten wpis to tylko “dodatkowy” skoro wczoraj wieczorem nie wstawiliście “normalnego” bloga. Nazbierało się sporo pytań, szczególnie na forum, które pozostawiono bez odpowiedzi. Dawno nie było też żadnego eventu vorlingów/grupkowego jakiegoś. Minęło już sporo czasu od upka, dane statystyczne Wam się gromadzą, usiądźcie do analizy i zobaczcie czy efekt zmian jest taki jaki chcialiście(realny balans profesji czy może jednak lipa?). JEST O CZYM PISAĆ krótko pisząc ;d
    Pozdrawiam.

  13. Mam pytanie za 100 punktów i mnie korci by je zadać o ile zwiększa się rzeczywista szansa u Sheeda na wbicie debufa przy założonych kastetach. Dziś ze tak powiem po pierwszym Draugulu od tego waszego zmieniania czy tam balansu klas jak lubicie mówić nie mam ochoty na niego w ogóle iść a mam 140 lvl serialnie 5 rund nie mogłem mu nic wbić i zaczyna mnie to wręcz denerwować. Wiec dla tegoż zadaje to pytanie ,byłbym wręcz uradowany sensowna odpowiedzią

  14. Ekipa taernu i tak musi coś wymyśle do końca roku bo flash player się kończy w grudniu tego roku 😉

  15. Jeszcze godzinka i 10 minut i następny blog będzie, “hurra” :s
    Czy to naprawdę takie trudne, żeby go napisać 8 godzin wcześniej?!
    Już kilka lat, jak nie od początku tak się dzieje, frustrujące to jest dosyć, bo na stronie bloga Taernu stoi jak byk, że publikowany jest we wtorek, nie w środę o godzinie 00:00 :/

Leave a Reply to Suuv Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *