Obecnie pracujemy nad… cz.97

wieżaPunkt główny dzisiejszego bloga to zapowiadany update: nowe oblicze wnętrza starej wieży, wiele ważnych usprawnień i poprawek. Update odbędzie się dziś w nocy (z wtorku na środę, od godz.24). Oprócz tego tradycyjnie garść informacji z prac nad wersją 3d. A na końcu odcinka zamieszczamy szczegółową listę zmian upka.

Update

Tak jak zapowiadaliśmy ostatnio, przyszedł czas na mini update. To przede wszystkim update techniczny, ale mamy dla Was również parę nowości. O większości pisaliśmy w poprzednich odcinkach, przypomnimy najważniejsze z nich.

Dużą zmianą dla wielu graczy będzie zapewne ograniczenie opłacalności relogu w walce, który skracał animację w przypadku śmierci. Zwyczaj ten stał sie bardzo powszechny. Nieustające relogi bardzo obciążały serwery, dlatego byliśmy zmuszeni temu zapobiec. Po upku zniknie napis “Arena” wśród naszych “Znajomych”. Komunikat o śmierci (informacja na bocznym, czy też zmiana lokalizacji w “Znajomych”) pojawi się dopiero po kliknięciu kart u śmierci. Dodatkowo relognięcie w trakcie walki będzie wiązało się z opóźnieniem możliwości dołączenia do tejże walki. Najzwyczajniej w świecie relog jako sposób na “obchodzenie” animacji przestanie się opłacać. W związku z tą zmianą zdecydowaliśmy się nieco ułatwić najtrudniejszego bossa w grze – Moranę. Tam wypracowana “taktyka relogów” zrobiła się kluczowa. Po końcowych testach zmiany ograniczyliśmy do ułatwienia konfiguracji pokazywanych przez Goraga debuffów. Dodatkowo skróciliśmy nieco animację kart u śmierci. Testy Morany wykazały również konieczność ponownej korekty resów.

Wracając do nowości – stara, poczciwa i schodzona na wszystkie sposoby wieża Ghadiry odzyska blask i chwałę. Wiele naszych krainek wymaga całkowitego przemalowania w związku z dostosowaniem skali do wersji 3d. A przy okazji i odświeżenia. Ponieważ mamy całą gotową wieżę, zdecydowaliśmy się nie czekać do wersji 3d i już teraz odnowić stare i ciasne kąty Babadka i spółki. Funkcjonalnie nic się nie zmienia, wizualnie sporo. Fragment pokazywaliśmy już na blogu, reszta do podziwiania na serwerach. Po upku.

Update odbędzie się dzisiaj w nocy. Serwery będą wyłączone od 24 do 8 rano.

Na końcu wpisu przedstawiamy szczegółową listę zmian, dostępna będzie również na forum.

Na warsztacie

Przebudowa prehistorycznego systemu jaskiń pod Alarilem trwa. Aktualnie cały czas tworzone są modele 3d. Póki co zostawiamy je okryte rąbkiem tajemnicy. Powstają koncepty kolejnych wież, na tapetę rusza duża krainka – stare, poczciwe Orkowo. Modelowane są kolejne moby: fanatycy, Gorag, Morana, Olbrzymy, jaki. Podrzucamy Wam do oceny surowy model Goraga.

gorag

 A na koniec rzut oka na monitor naszego animatora. Proszę Państwa, oto najobrzydliwszy mobek z Wymarłej Osady. Poznajcie Dybuka.

dybuk

Changelog 1.25

NOWOŚCI:

– nowa wieża
 ochrona po walce (blokada ataku przez 30s po śmierci lub do momentu ruchu postaci – obowiązuje na każdym polu)
– nowa możliwość turniejowa: końcowy wynik zwycięzców po 15 rundzie liczony wg ilości zadanych obrażeń (normalnie decyduje % ilość hp)
– relog w walce (30s blokada dołączenia do walki po relogu)
– blokada wyświetlania przedwczesnych informacji o śmierci w walce (zablokowanie “arena”, informacja o śmierci na bocznym pojawia się po kliknięciu karty losowania, brak blokady pisania na czacie grupowym)

BŁĘDY I POPRAWKI:

– modyfikacja Morany (zmiana konfiguracji losowanych debufów, zmiany w strategiach, zmiany resów)
– zmiany w instancji Komandora (ułatwienie ostatniego poziomu, skrócenie czasu przejścia)
– zmiany w petach: Małpa, Kruk (częstszy atak zamiast debufowania, większy dmg)
– poprawki instancji Marionetki (dodanie wyjścia, respawn po śmierci w instancji, poprawka mechanizmu przechodzenia na instancję bossa, brak możliwości utrzymywania wyczyszczonej instancji)
– poprawki questa Dekonstrukcja
– poprawa “szansy na odczarowanie” (efekt próbował zmywać debuf z leczenia)
– naprawa mechanizmu armat na moście u Lugusa
– naprawa wieszania się walk u Admirała
– poprawa animacji u Morany, która mogła się przyczyniać do błędu z zablokowaniem kart do losowania po śmierci
– poprawiona brakująca animacja u Trapera
– dodanie kilku brakujących grafik
– poprawione opisy aquapetów
– poprawiony opis komendy /guilddonation
– inne drobne poprawki tekstów i opisów
– poprawiony błąd z ciężarem eq postaci
– poprawiony obszar aktywności kosza (teraz znacznie trudniej będzie wyrzucić coś przez przypadek)
– poprawki szpitala w Lesie Orków (respawn po śmierci był poza Konarem)
– naprawiony bug z przekręcaniem się licznika odporności (jeżeli mob miał odporności bliskie max lub min wartości zdarzało się, że buff/debbuff wpływający na odporność miał efekt odwrotny do zamierzonego lub miał zbyt mocne działanie)

58 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz.97

  1. Hejo!
    A czy poprawiony będzie też błąd, gdzie podczas doskoczenia do trwającej walki nie widać, że walka trwa i nie ma zegara (u osoby do której wskoczyliśmy wszystko działa). Lekarstwem na takie coś był relog. Te 30s może wykluczyć w ten sposób bicie champa.

    • Walkę zwieszało wtedy, kiedy na raz wskakiwało kilka osób. Wystarczy, że jak pierwsza dołączy do kolejna kliknie dołącz i tak dalej…

      • Dołączanie z petem też wykazywało tendencje do blokowania walki- rozumiem, że to będzie naprawione (czy tez pet będzie “osobno klikał” ? )

        • Bilba mamy robic wyliczanke jak w 10 osob chce wbic np.kowala kto ma wbic 1 mam ustapic miejsca konkurencji co ty gadasz

    • Jak zwykle twórczy wpis:)
      Zapomniałem dodać.. “dybuk” wygląda świetnie:D
      I znów wieża podrasowana, a inne mapki kiedy?

  2. – ochrona po walce (blokada ataku przez 30s po śmierci lub w momencie ruchu postaci – obwiązuje na każdym polu)
    Może mi to ktoś wytłumaczyć bo nie bardzo rozumiem ten punkt.

    • Wkradł się oczywiście błąd. Miało być: blokada ataku przez 30s po śmierci lub do momentu ruchu postaci. Zabezpieczenie przed atakowaniem kogoś w momencie, kiedy ma karty do losowania u śmierci.

  3. Cześć,
    prosiłbym o doprecyzowanie lub poprawienie kilku punktów:

    – ochrona po walce (blokada ataku przez 30s po śmierci lub w momencie ruchu postaci – obwiązuje na każdym polu)

    Czy blokada ataku dotyczy obu stron? Czy nie powinno być napisane, że blokada po walce znika w momencie ruchu postaci, a nie się pojawia? Z obecnego zapisu wynika, że zyskujemy ochronę po walce – blokadę ataku (więc raczej bycie agresorem – blokada ataku a nie bycia atakowanym) w momencie ruchu postaci. Inaczej mówiąc ginę, ruszam się po przykładowo 10 minutach i mam 30s ochrony. Wydaje mi się, że tak to nie będzie działać.

    – nowa możliwość turniejowa: końcowy wynik zwycięzców po 15 rundzie liczony wg ilości zadanych obrażeń (normalnie decyduje % ilość hp)

    Ilości zadanych obrażeń tylko w ostatniej rundzie?

    – relog w walce (30s blokada dołączenia do walki po relogu)

    Dołączenia do każdej walki, czy może tylko do tej samej walki?

    – modyfikacja Morany (zmiana konfiguracji losowanych debufów, zmiany w strategiach, zmiany resów)

    Coś więcej o tych zmianach czy jak zwykle do odkrycia przez graczy?

    Pozdro

  4. Przepraszam 30 sekund czekania na dołączenie do walki po relogu? Każdej walki? Wszędzie? Co z tymi, którzy mają słabszego neta i będzie ich relogać nie z ich winy?

  5. Fajnie, że ograniczacie opłacalność reloga jako omijanie animacji w przypadku doskakiwania do walki, ale…znam niejeden przypadek międzi innymi jednego druida, stosującego to bardzo powszechnie i często – mającego jako peta aquasola, który charakteryzuje się obszrowkami, ale wolno się animuje. I rzeczony druid robi coś takiego: ustawia full def, klika zegar i reloga omijając animacje aquasola, po ponownym wczytaniu się gry sol zabił już grupkę wilków a druid sobie atakuje nastepną grupke i nie reloga tylko bijąc samą alfę w rezultacie bardzo mocno obciąża serwer tym ciągłym logowaniem robiąc jak twierdzi 17 mięsek na 1 buffie, a nie 12 jak by robił bez relogów. I nie jest to tak odosobnione zjawisko i jedyna insta gdzie są stosowane takie rzeczy, a serwer obciąża na pewno bardziej, niż relogi z powodu śmierci, których jest kilka na godzinę, a nie nawet kilkanaście na 5 min. Co z tym planujecie zrobić?

    • Nephalem.. to pospolita praktyka, którą znają nie tylko z mięska ale też z mario, geo, smoka, nawet zlecenie na kasę przy dojściu do zielonej, często stosowana przy przeskakiwaniu pojedynczych grupek koło aragonitowej. W większości z nich wystarczy ucieczka i solidny zwierzak, ale po co czekać na koniec rundy? Lepiej relognąć i ruszać póki nowe grupki się nie zrespiły. Takie triki są znane nie od dziś, a żeby banować za takie nagminne relogi to by trzeba było usunąć, najmniej, jeden cały serwer. Wiele osób sugeruje przy tym też iż skoro administracja nie podejmuje w związku z tym żadnych kroków, to serwera to w znacznym stopniu nie obciąża. W innym przypadku byłoby to już dawno wyeliminowane.

  6. Yoł, mam uwagę odnośnie buga związanej z małpa. Gdy dołącza do walki z właścicielem jest błąd ze zawiesza sie w powietrzu i ma tak zwanego “Zwiasa”
    prosiłbym o rozpatrzenie

  7. czyli jest tak , wskakuje do pt , scina mi walke i mam wybor po omacku bic i czekac na cud ze ruszy animacja lub relognoc i 30 sek stac jak kolek bo gra sie rypie xD ,,,, reloganie na moranie wcale nie wplywalo na ubicie tego bosa bo i tak mao kto dobiega w runde , trzeba potnoc no nie ;P jednym slowem gratulacje dla kogos kto wymyslil koniec relogow , ciekawe jak zareagujecie na spam na suporcie od ludzi ze walki scina , chyba ze jakims cudem ta gra nagle stala se bezbledna XD

    • chodzi raczej o serwer … gra sama w sobie posiada wiele bledow 😀 … ave flash… lepiej kolorowac niz szukac bledow 😀 a przeliczyc i zbalansowac postacie i mobki to juz wyzsza szkola jazdy na to trzeba by zatrudnic kogos ogarnietego 😀

    • Wyekspiłsam Kruka na 60 lvl dopiero i muszę przyznać że jak w takim tempie będzie przyrastał jego DMG to na 100lvlu będzie bił lalką jak Jaskółka. Debuffy ma cieniutkie, jeśli o to chodzi, marna szpileczka i wrażka… ale czego się spodziewać po zwierzaku…lvl 30

  8. – zmiany w petach: Małpa, Kruk (częstszy atak zamiast debufowania, większy dmg)

    Eee,ale mam nadzieje ze kruk jednak dosc czesto bedzie wrzucal szpilke,bo to chyba glowne zadanie tego ptaszka 🙂

  9. powinno byc zagwarantowane dolaczenie po smierci w nastepnej rundzie toby nie trzeba bylo wykorzystywal bledu gry do tego celu i na tym powinniscie sie skupic jak ktos padnie w przedostatniej rundzie i na ostatnia nie dolaczy to troche lipa pomijajac trudnosc bicia w oslabionym skladzie. a jak wam padaja servy to widocznie sa za slabe.
    p.s plus dla wiezy i tych innych “drobnych” poprawek.

  10. jak nie bedzie reloga to jakies na szybko pomysly pewnie dosyc glupie ale to nie ja jestem od tworzenia gry : wydluzenie zegara o 5s w przypadku smierci kogos z pt, odradzanie z pelnymi wspolczynnikami, losowe karty bez ingerencji gracza.

  11. Kolejny up psujacy grę graczom hlvl. Powoli gra w ta durna gierkie przestaje mieć sensu. Wszystko zabraniacie, uważacie sie za rase panow. Zrobcie w koncu cos na porzytek dla spolecznosci, a nie caly czas kosa w plecy :///

  12. Przeciez wiadomo,ze brak mozliwosci reloga jest tylko po to zeby wiecej platy zgarnac. Wiadomo jak nie mozna relognac to trzeba sie napotac na szybko tymi wielkimi potami, a co za tym idzie…plata plata plata….
    Chyba,ze dacie wydluzony czas oczekiwania albo skroty klawiszowe jakies na potanie to wtedy zwroce honor,a teraz tak to odbieram a nie jakies pierdu pierdu obciazanie serva/
    Pozdro.

    • jak gracz odlacza i podlacza sie jest to obciazeniem 😛 co nie zmienia faktu ze chyba serwer lipa 😀 plate masz za lvl jak dropisz to jako handlarz zdobedziesz skrzynki 😀 ktos inwestuje w gre 😛 …. nie gram na PL serwerach wiec nie wiem czy tam jest az tak duzo graczy 😀 i az tak ciezko ogarnac 500.000 graczy : na kilka serwerow i czy faktycznie tyle maja 😀 ale mogli by sie zajac duma Taernu od podstaw 😀 a nie przerabiac na magie 3d

  13. Nowa wieża jest przepiękna, aż chce się ją farmić 😀
    Jedyne co kłuje w oczy to strasznie pixelowaty Babadek.
    Zmiany jak najbardziej na plus 😀

    Pozdrawiam

  14. Zmieniająca się kolejność wyświetlania vip’ów w zależności od zalogowania na grze to celowe? Jak ja mam kogoś tam znaleźć jak mi się to będzie cały czas zmieniać?

  15. Nowy wygląd wieży jest genialny, każdy poziom wygląda inaczej. W oczy tylko rzuca się to, że tło walki na każdym z nich wygląda jednakowo. Wchodzi się do skarbca Ghadiry, a w momencie walki znowu widzimy obskórne tło z poziomu babadkowego. To celowe czy przypadkowe przeoczenie? ^^

  16. Wszedłem na wieżę i się nie zawiodłem, jest piękna. Zachowaliście surowość i prostotę, nie ma krzykliwych kolorów czy detali, o to chodziło, oby każda zmiana taka była i będzie supcio 🙂
    Skarbiec olśniewający. Co do tych “relogów” mam nadzieję że ping znów ujrzy dolną granicę bo odkąd pojawiła się nowa kraina zamuł serwa był niesamowity.

  17. Ostatnio zapomniano o problemie łucznika. Jestem za tym aby zamiast ognistej strzały pojawił sie atak unieruchamiający, łamiący pancerz lub jakiś inny przydatny atak na bossy. Może dobre byloby poprawienie celności jego strzałów. Oraz problem z expieniem peta na duzym levelu. Czekam na propozycje.

  18. ale ciezko teraz morane ubic;P , pytanko do ojca prowadzacego , cos z łucznikami bd robione? np wieksze dmg i umka strzaly smierci?

  19. Pingback: Psychologia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *