Obecnie pracujemy nad… cz.92

stroikŚwięta, święta… i po świętach. Na serwerach skończyło się eventowe szaleństwo, wczoraj pożegnaliśmy ostatnie Wściekłe Mikołajki oraz nie mniej wściekłe renifery. Pojawił się poczciwy, Stary Rok. Posprząta po corocznych zmaganiach gangu Gwiazdora i bandy Mikołaja i taernijskie życie wróci do normy. A my w dzisiejszym odcinku ulegniemy nieco powszechnym trendom staro-nowo-rocznych podsumowań i postanowień.

Event świąteczny

W poniedziałek o godzinie osiemnastej zakończył się na serwerach nasz tradycyjny świąteczny event. Do Trentis i Kemenak zawitał Stary Rok, u którego można sprzedać wszystkie nagromadzone Czapeczki i Gwiazdki. Będzie tam stał i czekał na Was przez tydzień, czyli do poniedziałku włącznie. Jeśli ktoś go jeszcze nie odwiedził – nie zwlekajcie!

Podsumowanie 2015

Rok 2015 był jubileuszowy – w grudniu 2015 obchodziliśmy pięciolecie oficjalnego istnienia naszej gry (pisaliśmy o tym w 90 odcinku naszego bloga). Na Zlocie w lipcu miała miejsce długo oczekiwana premiera trailera wersji 3d, gdzie spotkał się z gromkimi brawami. Sam TaernCon 2015 zaliczamy do jednego z najlepszych naszych Zlotów – frekwencja, klimatyczne miejsce, dobra zabawa. Oczywiście – w 2016 powtórka! 

Rozwój gry: mimo zaangażowania większości zespołu w wersję 3d wprowdziliśmy łącznie pięć upków – dwa większe (jeden bardzo duży) i trzy małe, poprawkowo-drobiazgowe. Rok 2015 to premiera całkowicie nowej funkcjonalności – wataha, czyli możliwość grania z wieloma zwierzakami. Nowe lokalizacje (Wyspa Tryfkina, statek utorski i kilka mniejszych), nowe questy, daily questy i eventy (ciąg zadań wątku głównego, quest poboczny na 75 poziom, daily questy i event na Wyspie), nowe bossy: Admirał i Komandor, nowe rary (zwykłe oraz psychorary), nowe zwierzaki. System sklepów ze zwierzakami, możliwość natychmiastowego wskrzeszania zwierzaków gildijnych, indywidualne rozszerzanie klatki gildijnej i wiele drobnych ułatwień. W grze pojawiły się zainicjowane przez zwykłych graczy eventy wraz z narzędziami, które pozwolą na łatwe powtarzanie.

Powiększanie map naszego świata i możliwości gry to więcej miejsca dla graczy w obrębie jednego serwera – dzięki rozwijaniu gry mogliśmy przeprowdzić kolejne scalenie serwerów. Pożegnaliśmy się z nieklimatycznymi cyferkami – ich miejsce zajęły nazwy taernijskich miast: Ostlor, Duneb, Larkas.

W tle cały czas jest przygotowywana nowa wersja gry, wersja 3d – na targach PGA 2015 mieliście okazję przetestować efekty tej pracy. Co dalej?

Plany 2016

Priorytet to nowa wersja gry, wersja 3d. Nad nią skupiają się wszystkie prace. Dopracowujemy szczegóły interfejsu, dostosowywane są dziesiątki naszych mobów, lokacji i scenerii. Bardzo dużo pytań pada o to, jak będzie wyglądało wprowadzenie wersji 3d. Na dzień dzisiejszy jeszcze trudno mówić o szczegółach. Na pewno nie będzie wyglądało to tak, jak wieść gminna głosi, że połączymy wszystkie serwery – Ostlor, Larkas i Duneb w jeden 3d i jeden 2d. Nie dalibyśmy rady zmieścić wszystkich graczy 🙂 Dotychczasowi gracze będą mogli się przenieść lub zostać, ale ile i jakich będzie serwerów – tego jeszcze nie jesteśmy w stanie wam powiedzieć. Dlatego, jeśli ktoś wam mówi, że czytał/słyszał, że wszystkie serwery zostaną połączone w jeden – traktujcie to jako plotkę! Nic w tym temacie nie zostało jeszcze postanowione.

A jakie plany, poza wersją 3d? Przedstawimy tylko najbliższe.

Zmiana systemu PvP – to nasz najbardziej aktualny temat. W ostatnim odcinku podaliśmy propozycje zmian, jednak temat dalej jest burzliwie dyskutowany. Omawiamy wszystkie za i przeciw, czy działać metodą małych kroków, czy się wstrzymać, i wprowadzić na spokojnie większe zmiany. Ale wcześniej czy później taki krok nas czeka: przerobienie dotychczasowego systemu tarcz i czach w naszej grze, tak, aby nadać mu nowych wartości. W najbliższym czasie planujemy również usunąć możliwość omijania relogiem animacji walki i skracania czasu potrzebnego na dołączenie w chwili śmierci. To bardzo powszechny zwyczaj, a takie nieustające relogi bardzo obciążają serwery. Pragniemy uspokoić, że równocześnie zrobimy przegląd ekstremalnie trudnych bossów, gdzie bazuje się na tego rodzaju ‘systemie’ walki. Ułatwienie Morany, Jastrzębiora czy Lugusa – jak najbardziej mamy to na uwadze. Założenie jest takie, że trudność ma pozostać bez zmian.

Życzenia

W ostatnim – świątecznym – odcinku bloga składaliśmy Wam już życzenia – ale okazji nigdy mało 🙂  Oby cały nadchodzący rok był dla Was jak najlepszy. Stad epików i żeby level sam się wbijał a procent działał zawsze na Waszą korzyść. Niech wszelkie – nie tylko te w grze – zmiany będą dla Was jak najlepsze. Sobie i Wam życzymy, abyśmy kolejny rok spędzili razem, dobrze się bawiąc, w jeszcze liczniejszym gronie niż w roku 2015.

 

27 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz.92

  1. Apropo akapitu z pomijaniem animacji relogiem, to mam nadzieje że na silniku 3d dacie dużo szybsze animacje które wprowadzą nieco dynamiki w walkach.

  2. Dziekuje za życzenia i Wam życze aby 3D było megasuperhiper wypasione , tony wykupionej platy , żeby kac w poniedzialek nie meczyl tak bardzo i zdrowia bo zdrowie jest najwazniejsze . A co do tego co napisaliście to ucieszylo mnie tylko oslabienie boskow , wprawdzie nigdy nie bilem szpoka i panienki ale lugusa sie bilo i to jak stac i sie patrzec jak to jest chyba dla wielu bb na serwerach , grubo taran i sie leci… Mieso armatnie , zdejmijcie prosze odporność na krwawienie moze wtedy bedzie oplacalny build pod zreke na tym bosie , placza moski i robicie co mozecie by i oni byli przydatni trwalo to dlugo ale oslabiliscie selke moska , psujac ja jednoczesnie postacia fiz , teraz nowy buf pozytywny dla moska , oslabiajac przy tym gruboskornosc u bb , no pieknie, o slota mozna pomarzyc … Slot tylko z litosci.

  3. http://scr.hu/0fqn/musg9

    tak wygląda wasze ”pisz na support”, ”przyjazna i kompetentna ekipa” i jakie tam jeszcze farmazony chcecie przysolić. Jesteście niekompetentni, niepotrafiący wykroczyć poza barierę własnego ego i uprzedzeń, wykazujecie całkowity brak profesjonalizmu i kompletną olewkę gracza. Chciałabym myśleć, że tylko w stosunku do mnie, chociaż w tym śmiesznym regulaminie, który winien obowiązywać również was, figuruję jako usługobiorca, a nie troll, lecz nie, wy po pristu macie wwulgaryzm. Kolega z gildii 70 dni czeka na odpowiedź. Ciekawa jestem doprawdy, ile na odpowiedź na tym waszym śmiesznym supporcie czeka członek top gildii z s7, gdzie siedzi 3 gmów. Czy zapomniałam dodać: stronniczy?

    • przeciez maja 500.000 graczy ty myslisz ze to latwo ogarnac ? 😀
      po drugie sa zajeci 3D wiec nie ma czasu na graczy 😀 co im sie pewnie odbije na appstore 😀 wez zadzwon do nich i sie zapytaj co tam porabiaja 😀

    • Nie jesteś osamotniony co do supp. Nie umieją się przyznać do włamu na serwer a obwiniają zwykłych ludzi że są “głupkami”. Gram od początku i zmiany mnie nie powalają. Nic nadal nie słychać o podklasach. O faktycznie stronniczość to w supp podstawa choć i są obiektywne osoby.

  4. I właśnie z tego powodu rezygnuję.

    Chciałem Pewnej osobie oddać Konto ale cóż 123 lv druid i 89 Mo musi pójść do kasacji bo jak oddam konto to niestety Administracja straci $$$ więc woli zbanować. Gdyż takie postacie wymagają sporego wysiłku i kaski 🙂

    Dlatego od czasu zmiany “Regulaminu” Bardziej mnie Taern irytował aż w końcu nie wytrzymałem.

  5. Z tym zablokowaniem relogów po dedzie to nie przesadzajcie, bo za chwilę się okaże, że na kliknięcie w zegar będzie zamiast 10 sek to 30 sek… Już teraz gra na telefonie do kolorowych nie należy ale jak ktoś się nauczył to i nawet lugusa ogarnie z tsem włącznie. Skoro ułatwienie planujecie na najtrudniejsze bossy, bez reloga i szybkiego pota nie będzie innej opcji jak dodanie skrótów klawiszowych na poty i automatyczna karta po dedzie od razu po zgonie, bo ja inaczej tego nie widzę…

    3D to moim zdaniem strzał w stopę, już teraz insty wymagają czasu, żeby pójść na nią i ją skończyć, potrzeba coraz lepszego eq, a bezepikowcy idą w odstawkę i widać to głównie po mosiu i barbie. Szkoda że tak się dzieje, ale dobrze, na razie jest w miarę, bez merga s1 i s2 po pół roku widać, że bez tego kroku na jednym i na drugim serwie prawie nie byłoby komu grać i jestem zadowolony z tej mieszanki.

    Co do zlotu, jestem za przyjazdem i w tym roku. Jak zawsze fajnie sie spotkać jak na każdym takim zjeździe. Do zobaczenia.

Leave a Reply to fiolka Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *