Obecnie pracujemy nad… cz. 32

logo śnieżekWakacyjna ofensywa rozpoczęta. Cały zespół w pełni sił po urlopach kontynuuje prace nad materiałem do kolejnej aktualizacji. Jesteśmy mniej więcej w połowie drogi. Zdecydowaliśmy się też pokazać Wam efekt prac nad nowym silnikiem. Mamy jednak szereg pytań, na które, przed kontynuowaniem prac, musimy sami sobie odpowiedzieć. Zapraszamy do lektury.

Balans druta i VD

Prace inżyniersko-testerskie dobiegają końca. VD zaczyna wygrywać, a druid zaczyna przegrywać 🙂 Dru dalej będzie koxem ale każda klasa sterowana przez ogarniętego gracza będzie w stanie go utłuc (najtrudniej z druidem w tej chwili ma łuk [nie, nie osłabiliśmy go, został nawet lekko wzmocniony]). Przed nami ostatnie szlify i będziemy mogli w końcu zabrać się za reformę systemu czach/tarcz, rankingu arenowego oraz wdrożyć nowe pomysły dotyczące systemu PvP.

Nowa kraina i instancja

Po krótkim podsumowaniu można stwierdzić, że krainki gotowe są w 35-40 procentach. Sporo tego wyszło. W wersji finalnej planujemy około 10 nowych lokacji. Doliczając wnętrza domków, to kilkanaście. Opracowujemy teraz mechanizmy i „atrakcje turystyczne” na nowej kraince. Wszystkie moby są narysowane. Willi wymyśla im Ai, a Beron animuje. Tutaj przykład “jaszczompa”:

Jaszczomp

Mamy roboczy koncept „cyklu” do przywoływania czempiona, który wymagałby zaangażowania wielu ekip. Jedna ekipa dba, żeby określony region był wyczyszczony z mobów, druga donosi „paliwo” do mechanizmów, a trzecia kosi moby, które to paliwo chcą porwać. Jeśli cały „układ” pracuje odpowiednio długo (czyste pastwisko, zapas paliwa i ubite moby), jest szansa na resp potężnego czempa z ekstra dropem. Ot, to taki jeden z wielu pomysłów na to, co ma się dziać pod osadą Beirn.

Świat questów

Epizod II jest na warsztacie. Odkurzone zostały koncepty z zeszłego roku (które powstały jednocześnie z Epizodem I), część pomysłów przeszła, część została odrzucona. Teraz powstają dokładne konspekty wszystkich questów z Epizodu II.
Zaakceptowaliśmy również zmiany w prologu, jednak raczej nie wejdą one do gry w najbliższym upku. Powstały za to pierwsze koncepty. Zgadnijcie, gdzie się gra zacznie :).

prolog01

prolog02

Beron ukończył swojego questa na żabę. Tytuł roboczy… jest bardzo roboczy, więc go nie przytoczymy. W tej chwili Torgerd pastwi się nad questem, żeby testerzy, którzy wkroczą po nim, mieli robotę lekką, łatwą i przyjemną :).

Nowy silnik

Po wielu wątpliwościach zdecydowaliśmy się zaprezentować nasze dokonania na polu rozwoju silnika gry. Skąd wątpliwości? Ponieważ na dzień dzisiejszy sami nie wiemy, którą drogę wybierzemy jeżeli chodzi o zmianę silnika gry. Gdy podjęliśmy decyzję o przepisaniu Taerna na nowy silnik firma Adobe prężnie rozwijała Flash Playera – wtyczkę do przeglądarki, na której działa Taern. Wszystko rysowało się w różowych barwach. Po kilku miesiącach naszej pracy okazało się jednak, że Adobe zmienił strategię i skupił się bardziej na rozwijaniu technologii HTML5 zamiast na Flashu. Anulował większość zapowiedzianych zmian i rozwój Flasha zwolnił trzykrotnie. Adobe nie poprawia już w tak szybkim tempie bugów oraz obija się ze wsparciem starych kart graficznych. W tej chwili silnik nie spełnia naszych wymagań odnośnie wydajności oraz jakości renderowanej grafiki. Można wybrać między szybko i brzydko lub wolno i ładnie. Żeby tego było mało, to HTML5 jest jeszcze gorszy i na dzień dzisiejszy również się nie nadaje. Koniec końców w tej chwili mamy 2 szeroko dostępne technologie obsługujące 3D w przeglądarce, z których żadna nie jest warta uwagi :D. Za rogiem czai się jeszcze Unity3D, które jest zdecydowanie najlepsze z tej trójki, ale ich plugin nie jest zbyt popularny. Jest zainstalowany na 3-4% wszystkich komputerów (w porównaniu Flash – 99%). Decydując się na tę drogę, nowi użytkownicy przed zagraniem musieliby ściągać nową wtyczkę do przeglądarki, co potrafi niestety bardzo skutecznie odstraszyć duże rzesze nowych graczy.

Po dłuższym namyśle postanowiliśmy, że na dzień dzisiejszy wybranie nowej technologii jest zbyt ryzykowane – nie da się przewidzieć, która z nich najlepiej się rozwinie. Dlatego na kilka tygodni / miesięcy musimy wstrzymać się z rozwojem nowego silnika i poczekać na to, jak ukształtuje się rynek. Będziemy obserwować zarówno Flasha, HTML5 jak i Unity3D. Gdy sytuacja się trochę wyklaruje, powrócimy do tematu. Teraz ekipa zajmująca się do tej pory nowym silnikiem dołącza do ekipy 2d i ruszamy z kopyta z aktualizacjami do starszej wersji.

Poniżej przedstawiamy wam małe demo, jak gra prezentowałaby się w nowym Flashu (Stage3d). Jest to demko techniczne do sprawdzenia wydajności – grafika, animacje, efekty są zrobione na szybko do testów. Finalne będą dużo ładniejsze. Grafiki dość długo się wczytują ponieważ nie są jeszcze zoptymalizowane – prosimy o cierpliwość 🙂

Niektórym użytkownikom starszych kart graficznych (ok. 30% naszych graczy) demo może działać przeraźliwie wolno – jedynym ratunkiem jest wyłączenie przeglądarki 🙂 Spowodowane jest to brakiem przygotowania odpowiednich sterowników przez Adobe. To jest właśnie jeden ze wspomnianych już, kluczowych minusów nowego Flasha – słaba kompatybilność wstecz.

http://test.taern.com/demo/battle.html

battle

http://test.taern.com/demo/map.html

map

Dajcie znać w komentarzach jak podobają się wam pierwsze rezultaty i jak bardzo tnie wam nowa wersja 🙂

180 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 32

  1. Ech te balanse druida wplyna najbardziej na PVE czego nie lubie, bo w pvp sie nie bije tylko na bossy latam jak bedzie bardzo slabo to chyba przestane grac bo i tak czuje sie niedowartosciowany w druzynie …

      • To nie jest 3D, cały czas 2D, tylko ze lepsza grafika i animacje, rozwój graficzny jest bardzo wazny w kazdej grze, wiec nowy silnik to zdecydowanie na +

          • Jeżeli juz chcesz to wiedzieć to jest to grafika 2D z elementami 3D, w grafice 3D obiekt mozesz dowolnie obrócić i patrzeć na niego z dowolnego kąta, a jakoś na “nowym” taernie się tego nie da zrobić.

        • Pozwolę sobie(bez zrozumienia) przytoczyć określenie którego kiedyś użyto na tym blogu, brzmiało ono “3D w rzucie izometrycznym”. Btw, w którymś wpisie widac, że wszystko jest projektowane w 3d a dopiero potem jest… erm… ustawiane tak, że wydaje sie 2d.

    • Słabo nie bedzie uwierz mi, wrecz bedzie jeszcze lepiej. Nareszcie kazdy z kazdym bedzie mial szanse a gracze “naucza” sie grac a nie farcic

    • bardzo dobrze z tym druidem i vd gdyz w tej chwili wiekszy druid ma monopol na wygrywanie prawie kazdej walki ja mam 55 prc odp na korzenie do tego 68 prc na uroki i daje 5 pa w uroki i korzenie wchodza wcale nie rzadko wiec cos jest nie tak ! ! !

      • co do nowego silnika to walka laduje mi sie 1m 30 s za ten czas już bym pewnie leżal w normalnie, a Elementy na mapie jakieś 30 s.. potem chodzi w miarę płynnie ,ale jeżeli dodamy kilkudziesięciu graczu na serwerze to dla użytkownikami ,ze słabszym sprzętem będzie to mordenga

  2. Wszystko fajnie pięknie ale jak osłabicie vd to bedzie kicha bo on i tak jest słaby a wy się sugerujecie tylko tymi kilkoma graczami co zawsze mają full rary a tak nie powinno być bo z butami też parodia z 2 bossów na których normalny gracz z normalnej gildii nie ma szansy iść i sobie wydropić.

  3. Tnie jak cholera mi , jedynym sposobem na kontynuowanie czytania waszego postu był niestety potrzebny reset przeglądarki ponieważ adobe przestał działać już po 10 sec walki

      • On o wolnym działaniu walki, ty o długim wczytywaniu…

        Swoją szosą… Na linuksie, gdzie IIRC flash nie ma sprzętowego wsparcia 3D sobie nie pogram po zmianach. Już teraz na i7 osiągam solidne 2-4 fps.

  4. Wszelkiego rodzaju balanse sa bezsensowne…
    Co prawda druid jest koksem w pvp, ale nie ma dmg i nie ma co tego zmieniać, każda klasa jest w czymś dobra, więc niedługo bd balans łuka barby i caleł reszty… Tylko po co? Jest jak jest i nie ma co się z tym kłócić…

    • Wszelkie zmiany charakterystyk klas je balansujące powinny być wprowadzane. Jeśli chodzi o moją prywatną opinię – na razie balans jest odrobinę za bardzo zbiasowany w kierunku mo.

      • Barba moim zdaniem jest zaniedbywany, i niech drut se mysli co chce, Ten typ postaci powinien być bardziej dopracowany bo brakuje nam 3 rzeczy
        -ataku grupowego,
        -dystansowego,
        -oraz celnosci,

        O Mo powiem tyle- nie grałem tą profesja zbyt długo (15lvl max)-więc sie nie wypowiem.
        Reszte omuwie pózniej…..

          • Ta, barbarzyńca słaby, dla tego na jednym turnieju na UK kiedy trafił na druida, za pierwszym razem zabił bo na 2 hity, a w drugiej rundzie jeden… W rezultacie wygrał turniej (w sumie walczył ze swoją gildią, na podium byli gracze tylko z jego gildii) w walce finałowej używając przeważnie kamieni przeplatanych z taranem i korzystając, że przeciwnikowi po prostu brakuje pa, żeby bronić się dobrze na dystans, a na kilka ataków spokojnie można ominąć unik (a walczył z graczem, który sam zwykle wygrywał turnieje, więc chyba dystans nie jest tragiczny w pvp, a na bossach i tak on ma się zajmować biciem wręcz) Celność może i słaba, ale na bossach ma od tego debufferów (najlepiej sheeda) a w expie i tak sam czyści całą mapkę. Barbarzyńcą po prostu trzeba umieć grać, bo inaczej rzeczywiście ma takie problemy jakie opisałeś i jest słabiutki. Problem w pvp pojawia się dopiero w walce z łucznikiem (a jego w tamtym turnieju zdążył akurat już wyeliminować druid) lub druidem z 4,5khp, ale to i tak wynagradza to, że jest dobry na bossy i w expie.

  5. Haha tnie nieźle:P
    Dziękuje za dodanie na bocznym chacie oraz ruchomym przycisku do wysyłania przydawał się dopóki tablet mi nie spadł 😀

    Opiszcie tak troszku co w VD zmieniliście i kiedy to wejdzie w życie, po dodaniu nowego silniczka czy przed;]

  6. Aktualnie mam włączoną grę Taern i oglądam demo, na początku troche sie ładowało, ale teraz ładnie chodzi i się nie zacina. 🙂

  7. moze byc ale to ostatnie ze zmiana sinki i zdjecia tej grafiki mi osobiscie sie nie podobaja zabardzo ja bym wolal wiecej nowych miejsc mapek, mobów, bossów i
    czempionów oraz nowe lepsze rary, sety i epiki

    • Ale po co? Jest już 7 profesji, każda będzie miała 2 podklasy, poza tym te które już są, mają max lvl, a nowymi trzeba by się uczyć grać od nowa, poza tym opóźniłoby to znacznie inne zmiany…

  8. a i było by dobrze jak byscie dodali jakiegos bossa co tylko od 30 lvl mozna wejsc bo wszystkie fajne to od 40 sie zaczynaja a smok geo ichi to juz nuda a nie bosy:/

    • Akurat w przedziale lvl 30-40 mamy dostęp to najwiekszej ilości bosów (garthmoog, geomorth, babadek, gregorius, ghadira, duch zimna, duch energii, duch ognia, ichtion, władca marionetek, żaba), ile ty ich chcesz jeszcze??

  9. całośc wygląda nawet fajnie tylko prosze aby nie było unity ponieważ mi ta wtyczka nie działa takto wyszło fajnie 😀 //// Darknesspro z s1

  10. Nie no bez jaj zrobicie 3D stracicie polowe graczy bo nie każdy ma net 1kk mega na sec xd jak wy te demo tak się rżna że szkoda słów a vd to ciekie bolki 😛

  11. mi demko chodzi 2x szybciej od tego jak jest teraz :DD Wy się chwyciliście druida i Vd ale ryca nikt nie zabrał pod uwagę dajcie sheedowi 3 pewne uniki w runde tak jak ryc ma pewne 5 bloków i ja będę szczęśliwy bo teraz ryc i druid sa na wypasie a reszta daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaleko w tyle (sheed w szczególności brak dostosowania ekwipunku pod tą profesje skoro używa many prawie do 3 rzeczy a nic jej nie regeneruje ) Pozdrawiam zycze postępów

    • Shed będzie wtedy nie do pokonania z pvp. Inne profy są daaaaaaaaaaleko w tyle (źle akcentujesz wyrazy i wychodzi diwacznie, ja bym powiedział jak już daleeeeeeeeeeko)? Jak nie umiesz nimi grać… Co do rycerza to jednak rzeczywiście jest aż za mocny, nie dość że na bloku stoi i śmieje się z hitów po 60 od h lvl mobków, to na buffach bije szalenie mocno. Przede wszystkim zbyt mocne są blok i rozkaz, szczególnie to drugie… np. inka ma 29% do dmg jednej osoby, a rozkaz tyle samo, tylko na całą drużynę i jeszcze +29% celność…

      • Taka wyliczanka nie ma za bardzo sensu. Owszem, rycerz sobie wystoi, tylko punkty kondycji nie są z gumy. Co do MO – ta klasa ma aż dwa czary działające obszarowo, podczas, gdy cała reszta ma po jednym. Jak widzisz – taką wyliczankę, gdy zaczynamy porównywać jabłka z pomarańczami, można prowadzić bez końca.

        • I jeszcze ad. śmiania się z hitów – to jak “przesadzony” jest rycerz pokazuje tylko jedno – jak nisko w rankingu pvp się znajduje.
          Generalnie – każda sroka swój ogon chwali.

          • Jedyne co jest słabą stroną rycerza to 1vs1, ale też bez przesady, nie jest wcale taki zły. Wynagradza mu to właśnie przekokszenie na bossach i pvp grupowym oraz szybki exp.

  12. Jak 3D to tylko jako własny natywny klient, 3D w przeglądarce to najgorsza rzecz jaka może powstać, potrzebna będzie mocarna karta graficzna.
    Inny atut obecnie – to to, że mogę sobie wziąć tablet i grać sobie spokojnie wieczorami w wyrku, a tak – lipa wyjdzie z tego

  13. Osobiście jestem za tym, by pozostała grafika 2D. 3D psuje wyglad, i dziwacznie to wszystko wyglada. I okropnie ścina…

      • Swoją szosą, powinno się zostawić możliwość wyboru – 2D dla tych, którym sprzęt na 3D nie pozwala i dla tych, którzy za 3D po prostu nie przepadają. Zdaję sobie sprawę z tego, że to 2x więcej pracy nad grafiką.

  14. Mi fajnie chodzi :d dopiero przy zwiększeniu liczby mobków zaczyna lekko ciąć 😛 Bardzo spodobał mi się pomysł ze zmianą pogody :d Pozdrawiam

  15. Na nieco starszym Ge Force Go 7400, Procek Duo 2GHz, 3GB RAM idze klatkami. Nie na tyle by sie nie dalo grać ale na tyle, że raczej już bym nie grał przy takim zamuleniu. Ogolnie trzeba czekać na kursor okolo pol sekundy sekundy. No a wiatrak w lapku chciał wyskoczy 🙂
    Później sprawdze na stacjonarce z nieco lepszym sprzętem.

  16. Myślę, że jeśli ktoś dał radę zainstalować kiedyś Flasha to i nową wtyczkę też mimo wszystko da radę. Poza tym zazwyczaj instalują się one w miarę szybko i przyjemnie i zrównoważy to późniejsze plusy jej używania.
    W walce u mnie wszystkie modele wczytywały się aż 15 sekund. Mam nadzieję, że nie byłoby tak w każdej walce. Ale mimo wszystko nowy silnik jak najbardziej na plus.

    Mam pytanie czy zmieni się coś w sprawie łuka. VooDoo zostanie ulepszony, więc chyba będzie on prawie zbędną postacią. Również jego epik odbiega od innych. Proszę o jakiś komentarz.

    • W epiku masz dobry bonus do ataku (ktoś obliczył, że średnio zadasz więcej obrażeń niż jakby były krytyki) a do tego do trafiania. Chyba jest “zły” tylko dla tego, że to nie broń…

  17. Ogólnie to odczepcie się juz od tego druida. Zajmijcie się balansem ryca bo leją mocniej i penwiej niz niejeden barbarzynca.

  18. Super, nie dość że dt “super szybko się expi” to jeszcze go osłabiajcie… mam 60+ dt i powiem tak, że jeśli mo na tym samym lvl walnie we mnie parę razy to śpię!! To samo barb jak korzenie nie wejdą to koniec bo krytyk wejdzie raz na bank 🙂 Dt może koks ale na bossach w pvp to głównie zależy od eq i szczęścia ….

  19. Ogolnie ladnie to wyglada i grafika nie jest glupia tylko zeby to nie ograniczylo gry innym graczom ze wzgledu na slaby internet czy komputer

  20. mam pytanie. Czy naprawde nie zauwazacie ze ryca trzeba osłabić bo tyra all równo? Druida osłabić ? po co jak i tak i tak w pvp na arenie do 15 rundy mozna wytrwać a potem juz druid bez szans. I czemu tam pisze “klasa sterowana przez ogarniętego gracza będzie w stanie go utłuc” czyli ogarniety druid juz ma mieć nikłe szanse? Wytlumaczcie mi dlaczego klasa ktora cały czas musi siedziec i pilnowac druzyny w kazdej rundzie nie ma być chodz ciut lepsza od reszty? (mo np moze sobie ogladac inne stronki)

    • Czyli najfajniejsza gra to taka, że tak na prawdę ustawiasz sobie strategię i oglądasz inne stronki… Chyba właśnie lepiej, że coś się dzieje…

      • ale z 2 strony siedzac ciagle na grze a potem idziesz pvp i cie tyra na luzie taki ktoś co tylko ustawia na poczatku walke i ma wyjobane jest troche denerwujace moze nie wygina całkiem ale troche zmniejszy sie ich liczebnosc i przejda na inne postacie

  21. Może ktoś zrobić Gameplay z tych próbek 3D ? Jestem w tej chwili na trochę starszym komputerze, i mi się to wogóle nie uruchamia. Napewno pomoże to także innym osobom. Gameplay najlepiej na YouTube.

  22. Wow ale super to 3D. Widzę że wiele osób nie jest przychylna do 3D bo chca sobie pograć normalnie a w 3D będzie strasznie cięło lub w ogóle nie będzie można grać, ale jestem za tym aby wprowadzić to 3D. 🙂

    • to zainwestuj w lepszy sprzet… Mi np. podoba sie ten nowy silnik i to nie jest 3D, tylko 2D caly czas a gra powinna sie rozwijac takze pod wzgledem graficznym i wizualnym wiec nowy silnik jest na +

  23. Powiem tyle na linuxa taern 3d to nie wiem jak będzie działał xd zwłaszcza na opensuse mi ścina gorzej niż filmy 3d ha ha

  24. Ehh mam dosyc stekania… Luk najslabszy?! pogielo was czy jak rycek ma z lukiem takie szans, ze szkoda gadac. Barbe rozwala jak chce… MO to nie ma nawet co startowac bo z gory lezy, sh ma spore szanse, ale szpila stara strateg i nawet sh zaliczy glebe. Jedynie dr jest tak na dobra w sprawe w stanie rozwalic luka, a co do VD to tu wygrywa fart+ogar 🙂

    Co do silnika to nie powiem, ze jest zly, ale tnie sie a polowa graczy ma komutery takie, ze sa internet to tez nie szal…

  25. Mi się nie podoba te 3D,zbyt taka cukierkowa grafika będzie moim zdaniem. Zarazem ta gra od początku mi przypominała Heroesy Might & Magic 3 a teraz widać,że to będzie coś z 4 lub 5-tki,jednak ja wolę starszą grafikę ale zobaczymy jak to ruszy dalej i być może to będzie tylko kwestia przyzwyczajenia 🙂 Co do bossów widać,że się szykuje nieźle ale zarazem do czempa trochę są wątpliwości czy na tego czempa będzie zaplanowana instancja lub jakiś system ochrony przed kradnącymi? Bo jak nie będzie czegoś takiego to że tak ujme komu będzie chciało się tam walczyć skoro ukradną? 😀 I być może będzie to wymarły czemp 😛

  26. Myślę że ten silnik by się sprawdził an Unity. Ja sam mocnego kompa nie mam, i jak wszystkim chodzi Adobe, to Unity w większości, a te coś trzecie to słabooooo u mnie. Jestem za Unity 🙂

  27. Hmm, 3D jest super przydałoby się wprowadzić, jednak racja w tym, że instalowanie nowego flasza czy coś mogłoby odstraszyć nowych graczy – jednak moze lepiej pierw znajdźcie to rozwiązanie na temat polaczenia tego zeby nie trzeba było sciągać tego flasza i dopiero potem zróbcie ankiete czy wprowadzic to 3D czy nie. A i jest jedno, co mi się nie podoba – postacie 😀
    Są jakieś dziwne, grube i w ogole. No chyba, że one beda takie jakie są teraz w grze i będą mieć np. czache, wzorek itd. ?

  28. A czy to nie będzie czasem tak, że wraz z rozwojem grafiki wzrośnie lagowanie? Teraz już wbijając do PvP można się nieźle nawkurzać-uciekające rundy, ścinanie flash’a.

  29. ale weźcie czytajcie do końca… wasze wszystkie problemy są spowodowane tym że adobe nie wypuściło jeszcze odpowiednich sterowników. Taern w 3D jak najbardziej na + tylko postarajcie sie a nie żeby to trwało wieki 😉 Btw. nie wiem dlaczego niektórzy piszą “GM nie rób 3D” Ludzie! GM opiekuje sie serwerem a nie tworzy gre -,-

  30. Primo , NIE BEDZIE 3D przed dluuuuuuuuuuugi czas. Poniewaz wszystkie silniki nie spelniaja wymagan. CZYTAC CZYTAC CZYTAC ze zrozumieniem…

    Co do vd, to prawda, ubic nim kogos to trzeba miec chyba farta 😉 Szanse tylko z mo do tej pory mial i to tak tylko jesli uda mu sie go zdebuffowac i mane wyssac. A kiedy aktualizacja ?

    pozdro

  31. Grafika wygląda fajnie, ale ja już sobie nie pogram. W 1 przypadku nie mam tła, latają tylko kulki, w drugim muli strasznie, ale trzeba przyznać wygląda super 🙂

    A reszta wpisu to wszystko o czym wiadomo od dawna, ciąg dalszy prac. Jedyne co mnie cieszy to zostawienie silnika na później, może reszta celów zostanie szybciej osiągnięta 🙂

    Pozdro

  32. Hmm ciekawy sposób renderowania.
    Czy będzie wypuszczone “pełne” demo ? (aktualnie to daliście nieoszlifowane “szkice”).
    Ciekawe jaki wpływ na to będzie miała prędkość łącza, tekstury ładowane itd.
    Jeśli byłaby taka forma jak zaprezentowana na demie -> walka leci mimo braku tekstur i renderów, może być problem grywalności, ale z tym to się chyba zaczeliście liczyć tworząc nowy silnik. (formą “odluzowania” łącza było kolejne paczkowanie grafiki, ale teraz już ładowane raczej wraz z silnikiem gry -> jedynie postacie ładowane bieżąco).

    Co do wymaganego sprzętu: optymalną grywalność da się wyciągnąć już na grafice 128-256 o dobrym transferze i średnim prockiem na GPU, tego typu opcja nie jest złą, ale wszystko zależy od tego jaki “kontroler/aplet” obrany będzie. Dopóki nie rozwinie się myśli o co opierać się będzie nowy silnik nie ma sensu gdybać.
    Aktualnie HTML5 nie jest godny uwagi. Jego poprzednik oznaczony 4 aktualnie jest bardziej stabilny. W wyniku połączenia 4 i xhtml1 otrzymali coś co dopracowywane jeszcze powinno być i za pewne będzie prze dość długi okres czasu. Aktualnie bazuje to na zasadzie, że to nie webmaster dostosowuje się do developera przeglądarek tylko odwrotnie.
    Flash też się opuścił. Właśnie z racji skupienia się na html5 z napisanej wyżej przyczyny. I nie sądzę, by szybko wrócili na swój dawny tor. Samo wplecenie xtml1, które reprezentowane było przez niewielki ułamek stron daje do myślenia, że poprawki będą. Wszelkie niedogodności związane z krewniakiem html4-ki podobno są rozwiązane, przynajmniej częściowo. (ale też nie sądzę, by html5 i flash który w dużej mierze opierałby się o niego, by to był dobry materiał pod kontynuowanie pracy – bynajmniej na tym etapie jaki jest teraz)
    Co do Unity ma to swoją przyszłość. (dogodnością jest to, że nie trzeba dorzucać dodatkowego kontrolera, swoją prace można wyeksportować do flasha)
    Jest dość stabilny i daje spore możliwości rozwojowe. Niestety w Polsce jest troche traktowany “po macoszemu” mimo swojej funkcjonalności.

    Jak zaprezentowaliście nadal idziecie w stronę pseudo 3D (perspektywy). Po części jest to ułatwienie, z drugiej strony trochę ogranicza siatkę ruchową.
    Ale to tylko demo aktualnie, więc wiele nie zaprezentuje.

    Co do samej intencji zmian. Zacna przed wami perspektywa. Ciekawi mnie tylko teraz na czym skupiliście się u druida, czy znów nie popsujecie buildu, który chcę wykreować ^^
    Ciekawe też, jak to wpłynie na grywalność na niskich lvlach. Dużo osób korzenie zaczyna traktować nie jako ofensywe tylko jako “miły dodatek” do profesji druida, a ich użytkowość zaczyna maleć.

  33. Jestem na tak. Ladnie walka wyglada ale obawiam sie tutaj o moj transfer i pamiec, nie chce aby gra mi sie ciela i dlugo ladowala jesli gra bedzie wymagala zbyt duzo wole juz stare dobre 2d.

  34. Huh Powiem tak … Mnie Demo załadowało się bardzo szybko, działa płynnie, ale to już nie ten sam Taern ! W 3D ?! proszę was ! Uwielbiam tę gre i tak szczerze to 3D będzie mnie odrzucać 🙁

  35. Jak tak oglądałam to pierwsze demo, to aż mi się klikać zachciało 😀 Świetnie to wygląda, tylko czy nie będzie zbytnio zamulać gry? I też takie małe spostrzeżenie co do wyglądu peleryny, jakaś taka cieniutka, jak z papieru :d Osobiście nie mogę się doczekać.

  36. Co do balansu – nie uwierze do póki nie zobacze. A to, że łucznik ma najgorzej oznacza że pomieszaliście też coś z łucznikiem? Gdy grałem to akurat ta profesja oprócz rycerza miała najłatwiej i nie możliwe by teraz było inaczej 😀

    Co do silnika – nie podoba mi się i do tego 50% graczy odpadnie po tym jak zobaczyłem że to wykorzystuje 100mb ramu prawie przy nie skonczonym silniku.
    A stara grafika według mnie może mniej bajerancka ale za to dużo ładniejsza 🙂

  37. wszystko pieknie i ładnie. Ale wedle mnie to lepiej, że ta praca się spowalnia, bo mozecie skupić się na naprawde ważnych rzeczach (czytaj VD i podklasy). 😀

  38. Szkoda gadac, druid jest oslabiany od poczatku gry… wszyscy sie niby ciesza a pozniej beczec na bossach ze krzaki nie weszly albo sie nie umylo do konca 😉 leczenie na turkach od 15 rundy juz wylaczone, ujmujecie jak sie da. Jeszcze teraz oslabic krzaki, dmg z laski zmiejszyc i z czego on ma zabic? Oski? Bo tylko one zostaja. Teraz juz jest tyle resow dostepnych na uroki. Kto chce walczyc niech sie zaopatrzy bo przy duzej ich ilosci % na uwizanie jest naprawde marny 😉 2 lata gry i ciagle oslabianie. Lucznikowi zmiejszylisci dmg z piachu a teraz piszecie ze lucznik ma najciezej^^ jak druid bede zbyt slaby to koncze z tym, bo na prawde nie ma co sie oszukiwac. Pozdro

  39. Jestem na NIE z nowym silnikiem gry i grafika 3D bardzo mocno scina kompa .. Jak wejdzie ten silnik w zycie to nie bede mogl grac. STANOWCZE NIE DLA SILNIKA I GRAFIKI 3D

  40. Taern 3d, moim zdaniem, wygląda jakoś tak śmiesznie, jakby kreskówkowo, niepoważnie. Może to tylko kwestia mojego przyzwyczajenia, ale traci on na atmosferze.
    Co do zmian u druida o to bez konkretów ciężko coś powiedzieć. Mam tylko nadzieję, że nie utrudnią one życia graczom bez full eq i mega ulepszeń, a jedynie utemperują przekoksów.

  41. Niektórym użytkownikom starszych kart graficznych (ok. 30% naszych graczy) demo może działać przeraźliwie wolno

    Mam pytanie, czy jak juz wprowadzicie 3d to taern bedzie tez dzialal “przerazliwie wolno” uzytkownikom starszych kart?…

  42. Naprawdę, jak nie chcecie tracić wielu dobrych graczy.. to nie wprowadzajcie tego…. nie da sie no po prostu przegladarki wyłączyc.. jeszcze raz.. NIE WPROWADZAJCIE !!!!!

    • A nigdy w zyciu. Wystarczy, ze luk daje rade z innymi przekoksami.

      Ktos wyzej porownal uniki do bloku. Nie wzial natomiast pod uwage tego,ze przez blok przechodza debuffy, przez uniki nie. I to czyni z sheeda koxa w pvp 1 na 1

  43. cóz … dziala, na starym sprzecie ale tak wolno ze lepiej sobie odpuscic.. Jak to wprowadzicie to nie 30 % a wiecej ludzi stracicie bezpowrotnie……. Cos chyba w złym kierunku ten rozwój…….

  44. Jak Na razie tzw. próbka 3d wypada na moim stacjonarnym marnie być może spowodowane jest to brakiem odpowiedniego sterownika ale i tak pewnie ograniczy to możliwość gry po zmianach w tym kierunku.

  45. Poważnie ryc jest taki dobry? ja gram rycem i jakoś nie czuje sie potegą w pvp solo. Pewnie nie potrafie, albo dlatego , że mój ryc jest pod drużyne.
    Z tego co wiem to ten balans ma dotyczyc właśnie walki z innymi graczami.

    • Najbliższe zmiany są w pvp 1vs1, ale to nie znaczy, że nie można proponować dalszych zmian w szerszej skali, pvm, pvp grupowe. No i spróbowałbyś zrobić rycerza pod 1vs1, jeśli chcesz porównywać go jako profesję do pojedynków, bo wiadomo, że pod drużynę jest lepszy w drużynie…

      • No obecnie w sumie wszystko to i tak nie kwestia ogarnięcia, lvlu i sprzętu, jak powinno być, tylko farta w większości, a ogar lvl i eq to mniejszość^ ^ Balans moim zdaniem (powiedzmy, że farta nie ma – % działają idealnie, 30% to 3 ataki na 10, 69 to 7/10 itd, dymki jak to dymki – 70% resa to co 3ci odbity urok, uniki puszczają raz na 4, postacie mają 100lvl, zaokrąglijmy; gracze mają ten sam stopień ogaru, a że z nupami rzadko grałem, uwzględnijmy koxów z doświadczeniem turkowym, na arenie):

        MO vs Barba 3/4 : 6/7, MO vs Druid/Łuk/Sh 1:9, MO vs Ryc 2/3:8/7, vs VD 5:5.
        VD vs Barba 5:5, VD vs Drut 3:7, Łuk 5:5, Ryc 2/3:8/7, Sh 4:6,
        Łuk vs Barba 8:2, Ryc 2:8, Druid 1:9, Sh 3/4:7/6,
        Barba vs Ryc 8:2, vs Druid 2/3:8/7, vs Sh 3/4:7/6
        Ryc vs Sh 2:8, vs Druid 1:9
        Sh vs Druid 1/2:8/9.

        Wiadomo, uwzględniając fart i epiki wygląda to inaczej… ryc ma większe szanse na ukopanie dt (resy i dmg), sh też (resy), barba częściej złoży magów (1-2 strzały i dobitka kamykami), ew. MO czy VD przykrytyczą… Epole psują balans, niesamowicie. To zestawienie podobnie wygląda w zasadzie od 40go lvlu wzwyż (ryc dopiero po 80tym około, kiedy ma wiedzę i coś zręki, wcześniej tylko vd i mo urżnie), na 33-39 dt rozbija wszystkich, 29 – wygrywa łuk, vd i barba, 19 barba i łuk.
        A jak ktoś ma farta… bo to raz nie wygrałem turnieju dostając salwę na 16% z krytem, a nie trafiając na 60% + (praktycznie co turek tak kończyłem od kilkunastu tygodni: P).

        Statystki, które podałem są poparte parudziesięcioma wygranymi turkami, paru tysiącami różnych walk pvp, czy arena, czy dziko, czy grupa czy pojedynczo, różnymi profami na różne lvle – od 11go do 120+, i praktycznie 2 latami gry pvp, więc się proszę nie czepiać, bo taka jest prawda – najlepiej zbalansowani, moim zdaniem, są łuk i vd, za to kilka profek ma kilka skilli, które w walce z niektórymi innymi stawiają ich na wygranej pozycji.

        Więc ogółem tak, bez farta i bez epika mo jest najsłabszy: P
        A jak ktoś ma epik i również epicki fart, to nie ma bata żeby nie urżnął kogoś 30 lvli większego krytami na 15% : P

  46. osłabicie druta kolejny raz pare osob sie zirytuje przestana grac i przejda na inne postacie juz teraz czasem widac co sie dzieje jak druida nie mozna znalesc. i wyjdzie na to ze gra padnie bo nie bedzie druidow np jeden na 4 pt i co wtedy? bedzie płacz ze ludzie odchodza bo nie ma jak chodzić na bosy. Jak dla mnie ryzykowna decyzja.

    • moim zdaniem zamiast kombinować juz najlepiej zabrać sie za te podklasy bo takie osłabianie ulepszanie nie ma sensu zawsze ktoś bedzie stratny druida nigdy nie da sie wyrownać do innych postaci w pvp… zawsze albo bedzi wygrywał z dana profa albo nieustannie przegrywał przegrywał (w przypadku ogarów na obydwu kontach)

  47. Hmm jestem ciekaw co tym razem zostanie zabrane DR. Mycie już zostało zmienione , leczenie osłabione , oski też. Teraz co wtopa i uderzenie i jako dr co kamieniem mam ubijac 😉 (ironia) . Dr i tak bije tylko na 2 strefy jedyny debuff oslabiajacy celnosc to okrzyk. Każdy narzeka ,ze na Dr trzeba kupić specjalny set to proponuje walczyć z Mo bez resow na ogien lub z Lukiem bez resow na zimno 😉 ,a na Vd wogole nie zakladac resow na uroki.

    Pozdrawiam i chcialbym wiedziec co oslabicie u dr .

    • Jeśli ktokolwiek podchodzi do PvP bez resów i twierdzi, że w PvP jest kiepsko vs jakaś klasa z powodu resów to o PvP nie ma bladego pojęcia. To tak jak by kiedyś rycerz do walki ruszał w koszuli zamiast w zbroi.

  48. Powiem Tak. Efekt tego “3D” na Mapie – Podoba mi się, wręcz jest zaje**sty. Ale Walka… Bleeeeee… Chary Wyglądają Jak z tibii wyjęte… Serio. Do Poprawki, a Przynajmniej sylwetki i twarze… I Zróbcie tak żeby Itemy były wykokszone pod wzgęldem szczegółów, takie Diabolo dajmy. Żeby się tak świeciło na czerwono i były szczegóły widoczne. Może by wam to zajęło troche czasu ale efekt byłby kozacki… A i nie pisze Tego żeby skrytykować w jaki kolwiek sposób wasz Wysiłek Tylko… no na Prawdę, dla mnie to nie wygląda ciekawe… Wygląd w Bitwie Powinien być jak najbardziej dopracowany żeby to naprawde wyglądało wprost EPICKO. Najlepsze rzeczy jakie moga być to właśnie szczegóły. Pozdrawiam Ekipę 🙂 Piona.

  49. Kiedy zobaczyłem te 3D to pomyślałem sb takie wielkie “WTF?!” i jak dla mnie to popsujecie Taerna. Ja osobiście zostawił bym tak jak jest – jest spk i będzie spk :))

    Pzdr. dla administracji.

  50. Czołem!
    Czyli z s6 nic nie będzie w najbliższym czasie z tego co widzę….
    Cięzka sprawa z tym “nowym silnikiem”
    Pozdrawiam

  51. Sądzę, że nowy silnik z adobe to zły pomysł ze względu na to, że bardzo dużo użytkowników nie ma zainstalowanej wtyczki a nawet gdyby chcieli ją zainstalować to nie mogą bo mają za mała wersję windows.

  52. czytałem kiedyś w wywiadzie, że twórcy wzorują się na starych grach. Pamiętacie HoMM3 w 2d i HoMM4 3d? Upewnijcie się, że nie powtórzycie tej historii 🙂

  53. Jeśli chodzi o nowy silnik to jestem niestety przeciw :[ Przyda się delikatnie ozdobić grę, lecz jeśli ma to wpłynąć na liczbe graczy to chyba wolę aby wszystko pozostało w stanie obecnym :]

    Jeśli chodzi o balans postaci to powiem tak… Wszyscy co chcą osłabiać druida, to zapraszam do gry tą klasą… (jeśli administracja się zgodzi mogę udostępnić druida do testów)
    Druid od początku ma pod górkę:
    – Wbić 30 lvl to tragedia
    – Po 30 lvl trza się prosić o slota na bossy, lub pozostaje nam ciężkie bicie mobków…
    – od 40 lvl druid musi się napracować na wyprawach, nie ma praktycznie możliwości solo expienia (zostają solo bossy, lecz druidem ubijanie bossów solo to jak czesanie wykałaczką… Da się jeśli masz duzo czasu)
    Każdy mówi że druid najmocniejsza klasa pod pvp i trza zbalansować, ale kto mówi o balansie pve…Dodajcie druidowi chociaż 1 atak dystansowy by mógł coś solo poexpić (każda inna klasa posiada taki atak), to wtedy możecie nawet całkowicie usunąć korzo, mycie, oski… Tylko co wtedy.
    -GMO do ubicia w party min 80 lvl (może troszkę przesadziłem)
    -Modli to nikt nie bd tykał
    -Na fyo, dz każdy bd padał od ukazów…
    -Ale wkońcu każdy bd szczęśliwy bo druid nie koksi na pvp 😀

    • Zaraz ktos napisze ze mozesz przeciez luk pinari sobie zalozyc^^ A od 30lvl niby na tygryskach sie super expi 🙂 Dokladnie jak kolega mowi. Propunuje taki pocisk lodowy jak maja druidzi w lesie. Moby maja a my nie… lipa. Solo bossy na 40lvl?^^ duszki to jest wyczyn na tym lvl jesli dales rade 🙂 smieszny jest ten temat. Podrawiam

    • Właśnie jak koledzy mówią można by dodać druidowi atak dystansowy bo na boskach lipa .
      Proponuje żeby dodać strzał piorunem 🙂 . Tak jak biały druid w lesie . .

  54. Nie wszystkie dobre zmiany sa tak naprawde dobre dla gry. Zaczynając grać, przywiazując sie do okreslonych mozliwosci i warunkow w grze niektórzy nie chcą takich ogromnych zmian dlatego, ze wartością sa dla nich te pierwsze cechy gry. Wiele gier, które pierwotnie w rozwojowej wersji, prostej ale grywalnej, przyciągaly masę osob, po 100 nowych wersjach stają się niestawialnymi gniotami.
    Życzę Wam rozsądku w podejmowaniu decyzji o tak kluczowych zmianach, bo latwo stracić z oczu pierwotne załozenia i najwierniejszych graczy.
    PS Chcialabym by MO mogło sobie przemierzac taern samotni e( nie tylko w celu podnoszenia platynowych skrzyneczek), a nie być tylko wypełniaczem w druzynie :p Każda klasa moze grać samodzielnie, a MO może czasem przeżyć 3 miśki…

  55. Witam czy jedyna zmianą u Dr. będzie to iż uderzenie zacznie pobierać manę i kondycje. Ponadto czy mógłby ktoś powiedzieć trochę wcześniej ile tej manny będzie potrzebne by użyć uderzenia, czy musimy z tym czekać do upa. Pozdrawiam i chciałbym uzyskać jakieś konkretne informacje na temat zmian u Dr od Ekipy.
    Pozdrawiam

  56. Hmmm… wy tu pitu pitu o 3D i innch duperelach a tu umyka większości bardzo ważna informacja od naszych “ukochanych” twurcach taerna a mianowicie PODKLASY miały być tzn. wejść zarem z nowym silnikiem ( z tego co pamiętam drygu tak muwił w wywiadzie zamieszczonym wcześniej na blogu wiele podobnych informacji też było zamieszcznych na forum przez naszą administracje), ale nowego śilnika nie będzie czyli podklas też nie z tego co zrozumiałem. Zatem nasza kochana administracja ma za przeproszeniem w dupie poważne i ciekawe rozwiązania dla graczy kturzy mają wyrzszy lvl w grze, gdyrz nowe krainki i bosy szybko się nudzą jak się wydropi potrzebny sprzęt, a podklasy by były rozwiązaniem na dłuższy okres czasu hight lvl by miały jakieś ciekawe zajęcie wszyscy by byli zadowoleni ale jak zwykle lepiej robić jakieś krainki na które możą wejść wszyscy i które szybko się znudzą ale jak zwyke hajs musi się zgadzać i nie może go zabraknąc na LPG dla ferrari dla dryga.

    Z góry przepraszam za blędy ale wruciłem z wakacji i widze jak zwykle że nasza administracja na “wywalone” na soje obietnice wzgkędem graczy to troszkę się zbulwersowałem.

  57. moim zdaniem trochę bez sensu jest to że animacje są w 3D nie podoba mi się jak wygląda tak walka . Dobrze jest jak jest teraz po co to zmieniać ? wolałabym jakby były nowe insty lokacje itd ale 3D ? nie nie u mnie to nie przejdzie. Chcecie “gonić” za tym, że dużo gier jest w 3D ale stracicie przez to dużo graczy a chyba na celem jest pozyskanie i urozmaicenie gry, prawda ? Fajnie z pomysłem o bossach czempie itd ale Taern powinien zostać taki jak jest takie jest moje zdanie.

  58. jak tak chcecie namietnie wprowadzic nowy silnik zrobcie to na jakims nowym serwie np dajcie s6 z silnikiem 3d tam zobaczycie jak wielka rzesza osob bedzie grala po co psuc cos co jest dobre? no ale zapomnialem polak potrafi

  59. No tak oslabicie druta jeszcze bardziej juz teraz Drut bez dobrze wyszkolonego peta to matrwy drut a jak go oslabicie to juz wogle nie bedzie po co grac chyba ze cos zmienicie w kwesti obrony kiedy to drut ma sie bronic bo zostal zaatakowany

  60. Druta wzmocnić a VD osłabić.
    Łukowi poprawić manę a poza tym…. tylko ryc nie ma nowej umki.

    3D jest super ale popracujcie nad tymi animkami.

  61. Osłabienie druida jest okropnym pomysłem. Jego siła jest odzwieciedleniem tego, że ciężko się nim gra. Doprowadzenie go do wysokiego poziomu jest mozolną pracą, po drugie tylko ogarnięty druid jest coś wart. Grając driudem trzeba cały czas myśleć i patrzeć czy wszyscy wszystko mają. Jeden błąd może kogoś kosztować życie. Podczas gdy taki barbarzyńca ustawi sobie jedną taktykę i może iść zapalić, ugotować a potem zjeść obiad i zrobić pranie, a następnie wrócić i zgarnąć całą chwałę. To sheed dba o to, aby trafiał, rycerz dba o to, aby nie dostawał obrażeń, zwiększa trafialność i obrażenia, a druid dba o to, aby wszyscy wszystko mieli. Jedynym logicznym wyjściem jest to, aby utrudnić druidowi późniejszą fazę gry jest wzmocnienie początkowej. Tylko to jest znów złe wyjście. Jeśli zostanie ułatwiony początek dla druidów to będzie to równe zwiększeniu ich ilości. Tylko jak może być 2 barbarzyńców, może być 2 rycerzy (a nieraz się tak robi), może być 2 Vd, to tak druid musi być jeden. Bez niego niego nie ma drużyny, ale jak jest dwóch panuje chaos, sens jest tego 0, aby brać dwóch druidów. Jak jest jeden to jest idealnie. Jeśli chodzi o moje skromne zdanie, to cała gra jest dobrze zbalansowana. Ludzie narzekją na farta i %, a właśnie na tym polega ta gra.Ta gra jest czysto losowa. 2 poziom ma szansę pokonać 140. Jest to szansa minimalna, ale istnieje. Ataki muszą wchodzić na 1%, a 140 poziomowi nie może nic wejść na 99%. I tak z 3000 razy pod rząd. Istnieje też szansa, że z robinia ichitiona każda z 5 osób w drużynie dostanie po 7 epików, tylko znów jest to nikła szansa. Pvp też jest dobrze zrobione. Postać, która ma łatwo na jedną profesję ma ciężko na drugą. Weźmy na to barbarzyńcę po gryzienie. Ma łatwo podczas walki z rycerzem, ale ciężko podczas walki z łucznikiem. Czasem jak jest dobrze tak jak jest to nie należy nic ruszać, bo się tylko wszystko zepsuje, a nigdy nie będzie dla każdego idealnie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *