Obecnie pracujemy nad… cz.27

Obecna aktualizacja dość mocno nam się przeciąga. Wprowadzając nowy system questowy napotkaliśmy na kilka problemów, które bardzo wydłużyły nam czas testów. Do tego dochodzi bardzo skomplikowana nowa instancja, nowe zlecenia, nowe mechanizmy, nowe właściwości sprzętu oraz wiele poprawek w kodzie i mamy gotowe duże opóźnienie :/

Nowy system questowy

Okazało się, że aby mieć pewność, że wszystko działa jak należy musimy przetestować wszystkie istniejące w grze questy. Tego ciężkiego zadania podjął się Sokolisko, który dniami i nocami leciał od prologu przez Alaril, aż na Masyw Dmorther podsyłając nam wiele skomplikowanych problemów do rozwiązania. Ostatni tydzień zamiast finalizowaniem nowych rzeczy musiałem zająć się łataniem starych 🙂 85% jest już zrobionych i poprawionych. Jesteśmy już na finiszu.

Nowa instancja

Instancja jest już przetestowana w każdą stronę. Zaproszeni przez nas gracze mieli okazje przejść ją już w całości. W tej chwili czytamy ich uwagi i wprowadzamy ostatnie poprawki tak aby instancja była na full wypasie 🙂 Pojawiło się kilka uwag odnośnie jej długości, trudności oraz balansu vd. Poprawiając ostatnie mankamenty powinniśmy uzyskać bardzo ciekawą, dobrze zbalansowaną i grywalną instancję.

Nowe zlecenia

Heaven dopina na ostatni guzik nowe zlecenia. Mogę zdradzić, że będą one dość nietypowe 🙂 Specjalnie dla nich powstała także nowa ciekawa lokacja w okolicy Kemenak. Ten etap jest już w 95% ukończony.

Inspiracje z Forum

Mimo dużego natłoku różnych prac przysiedliśmy nad naszą listą ‘to-do’ i wybraliśmy kilka pomysłów graczy, które szerzej były dyskutowane na Forum. Część z nich wspomnieliśmy w poprzednim dev-wpisie, ale część możemy jeszcze ujawnić. Postanowiliśmy przebudować dotychczasowa podwózkę u Lesgara oraz wprowadzić czarne pole w okolicach Kemenak, a czerwone w okolicach Wieży. To na początek, nad kolejnymi punktami z listy wciąż pracujemy i systematycznie ją aktualizujemy.

Nowy silnik

Drugim torem biegną pracę nad nowym silnikiem. Uzyskane efekty są dość obiecujące. Prawdopodobnie za 4-6 tygodni będziemy mogli zaprezentować pierwsze próbki. O ile oczywiście uznamy, że są już wystarczająco dobre.

Testy VD

Następnym tematem, który dzieje się równolegle do najnowszej aktualizacji są testy VD. Trudnego zadania lepszego zbalansowania  tej profesji podjął się gracz Hasinna wraz z ekipą innych taernowych koxów. Mają na celu wytknięcia wszystkich wad VD i zaproponowania rozwiązań, które uprzyjemnią nim grę jednocześnie nie czyniąc z niego przekoxa jak Druid. Po zamknięciu aktualizacji przyjrzymy się dokładnie wynikom ich testów i przetestujemy zaproponowane rozwiązania.

Ps. Przepraszamy za opóźnienia w ukazywaniu się kolejnych wpisów. Opuścił nas chwilowo Torgerd, który się nimi zajmuje przez co ciężko jest nam się wyrobić na czas. Powraca pod koniec tygodnia więc kolejne wpisy powinny pojawiać się już na czas.

34 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz.27

    • Jeżeli nie wyskoczy nam jakaś niemiła niespodzianka to up odbędzie się na początku przyszłego tygodnia.

  1. dużo roboty, dużo problemów.. trzeba być wyrozumiałym i czekać cierpliwie 🙂 a będzie Wam dane 🙂

    • Poczytaj na Forum Najlepsze pomysły i propozycje to będziesz wiedział o co chodzi.

      Mam tylko nadzieję że PvP zostanie ucywilizowane w następnym Upie bo jak na razie to wbrew temu co piszą niektórzy Gracze to chodzi tylko o oranie słabszych bo z dotychczasowych miejsc rzezi uciekli.

    • Tu chodzi o czarne pole w okolicy kemenak – nie będzie blokowało żadnego szlaku komunikacyjnego. Będzie można je ominąć. Natomiast kto będzie miał ochotę pobić się blisko od miejsca respwanu będzie miał taka możliwość.

      • Dlatego czarne pod Kemenak nie było kwestionowane na Forum, trzeba przyznać że jest to dobry pomysł i miejsce 🙂 dla graczy co chcą się bawić w PvP nie przeszkadzając tym co preferują inny sposób gry niestety mało jest takich:(

        Korzystając z okazji czy to blokowanie ataków z różnych pól wspomniane na Forum uda się Wam wprowadzić w tym Upie czy możemy się go spodziewać dopiero w następnym?

  2. Czarne pole pod kemenak to zły pomysł, szczególnie że nie działają tam ochronki. Zróbcie tak żeby czachy mogły atakować tarcze, a nie każdego kto będzie chciał się udać do Kem.

  3. mi się za bardzo pomysł czarnego pola w kemenek i czerwonego pod wieżą nie podoba i tak jest dużo takich miejsc jak ktoś chce walczyć w kemenek to można w szałasie

    • Drygu napisał, że czarne pole pod kem można ominąć.
      Co do wieży, jeśli chcesz iść z punku A do punku B, możesz ominąć. Co do terenu o nazwie “skrót” obok wieży nie ma problemu. Jest to droga prowadząca na jakąś instancję (boss = ryzyko 🙂 ), którą można ominąć. Takie coś już jest np. na fyo, modli.

    • Nawet dla leniwych takie okrążenie tego będzie trochę irytujące,ale zarazem to jest zbyteczne bo jak to miejsce ma służyć wyłącznie “chcianego” pvp to można pójść na ubocze do szałasu jak to inni ujęli wyżej,ale zobaczymy jak to wyjdzie 🙂

      • Pisałem propozycję na forum odnośnie tego – została przez wiele osób poparta. Zostały tam również wypisane w komentarzach powody, dla których takie coś powinno zostać wprowadzone.
        Ponoć zostało to dodane do listy rzeczy do wprowadzenia – stąd moje pytanie.:)

    • yyy… ale pod jakim wzgledem? nie biorąc pod uwagę druida, to ogromne problemy ma z lucznikiem i rycami z allenorami ale to tak 120+. No i VooDoo ale mając odporności barb rozwala voodoo. Barbarzyńcy balansowac nie trzeba, wystarczy korzenie.

      • No chodzi mi o korzenie rzecz biorąc
        w pvp drużynowym *
        bo barb dostanie korzeń i jest bez szans najmniejszych tylko marnuje slota w pt ….
        aaa pvp w druzynie z młotkiem bicie z krytyka nie ma oczym gadać bo cięzko trafić jedynie mozna gryźć to jedna zaleta mimo iż krytyk to najlepszy cios barby …

          • znam kolesia który cierpiał w ten sposob i po prostu usunął postać. Takze Barbarzyńca, długo podejmował decyzje, ponoć myślał nad tym od 40 lvla… skończył na 85 bodajze i teraz rycerzem gra

          • Nie trzeba bilansować Barby…aczkolwiek grupowy dystans(coś na styl koldów) zamiast np. zakażenia by sie zdał…bo faktycznie kiedy dostaje korzenie kamykami nic nie zdziała.
            Pozdrawiam

    • bardzo podoba mi się vd z grupowym pvp, oraz na bossach, i chyba zrobię sobie voodoo aby samemu sie przekonać jak to jest.

      • ja tam mam voodo 36lvl i nie narzekam bo jak ma się dobre statystyki i umie sie grać to jest całkiem dobrze

Leave a Reply to Drac0 Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *