Nowy event i update – Obecnie pracujemy nad… cz. 129

Duma TaernuSezon ogórkowy w pełni, ale my mamy dla Was mnóstwo nowości i to nie tylko tych związanych Broken Ranks. Przed nami update Taerna, a razem z nim wiele nowości. Ponieważ zakazaliśmy zasiadania, damy Wam nowe narzędzia, które ułatwią grę bez tego procederu, a oprócz tego dostarczymy Wam nowych wyzwań – pojawi się rozbudowany event, który niejednego koksa wpędzi w zakłopotanie. Zapraszamy do lektury i do komentowania planowanych zmian. Wiele jeszcze może się zmienić, a każdy głos jest dla nas ważny.

Ekspienie altów i przyzywanie graczy na instancję

Wprowadzamy kilka nowych opcji związanych z wprowadzonym niedawno całkowitym zakazem zasiadania.

1) Wspieranie szybszego rozwijania kolejnych postaci na koncie (tzw. bonus do expienia altów).

Bonus: tyle % ile poziomów ma nasza najsilniejsza postać, aż do 90% jej poziomu. Premia trwa jeden miesiąc i kumuluje się z innymi bonusami.

Pierwszy przykład: masz postać na poziomie 100. Wykupujesz bonus na inną, wybraną postać i dostaje ona 100% premii do ekspa, aż do momentu, w którym osiągnie poziom 90.
Drugi przykład: najwyższy poziom twojej postaci to 50. Po wykupieniu bonusu twoja wybrana postać otrzyma 50% premii do ekspa, aż do momentu, w którym osiągnie 90% poziomów twojej najwyższej postaci, czyli 45.

Oczywiście wiadomo, że jeśli w tym czasie awansujesz swoją topową postać, to limit poziomów bonusu do ekspa również się podniesie.

Koszt bonusu dla altów:

  • 80 platyny dla każdego,
  • 20 platyny dla posiadaczy jakiegokolwiek konta premium.

2) Możliwość “przywołania” kogoś na naszą instancję, jeśli dotychczasowy towarzysz z drużyny wylogował się:

  • za opłatą (koszty będą różne w zależności od instancji),
  • z tej możliwości można skorzystać maksymalnie jeden raz podczas jednej wyprawy na bossa,
  • jeśli instancja jest płatna, to płaci przywoływany (koszty wejścia) i przywołujący (koszt przywołania),
  • jeśli instancja jest darmowa, płaci tylko przywołujący,
  • jeśli przywołamy kogoś na miejsce “zaginionego” towarzysza, to on nie będzie miał już powrotu na tę instancję,
  • przygotujemy specjalny interfejs do zapraszania na instancje,
  • prawdopodobnie niektóre instancje będą wykluczona ze względu na mechanikę gry (kwestia respawnu po śmierci, insty solo, ‘małe’, krótkie łatwe instancje typu “herszt”)

Kolejną nową rzeczą, którą chcemy wrzucić w tym upku, będzie wspominany już na naszym blogu cykliczny event.

Nowy event dla postaci 85+

event
Event został zaprojektowany jako długie, rzadko odbywające się wydarzenie (maksymalnie raz na miesiąc) dla sporej ilości graczy. Przedział, do którego jest kierowany to 85+. O przedziale decyduje trudność mobów. Jeśli ktoś “mniejszy” da radę – będzie też mógł wziąć udział. Event obejmuje kilka wieloosobowych instancji. Poruszać się będziecie w lokacjach, które doskonale znacie z gry, ale w zupełnie nowej odsłonie. Szczegóły na temat fabuły, ilości instancji, rodzaju przeciwników pozostawimy wam do odkrycia. Na zachętę zdradzimy tylko tyle, że oprócz możliwości ekspienia, planujemy też na koniec ciekawe nagrody. Na dzień dzisiejszy event będzie rozpoczynane przez GM-a lub admina i odbywać się pod ich nadzorem. Oczywiście wcześniej będzie odpowiednio zapowiedziany, aby każdy mógł się przygotować i zarezerwować czas. Chcemy obserwować, jak będzie przebiegał na serwerach, czy wymaga jakichś modyfikacji, czy wszystko jest w porządku. Jeśli taka atrakcja się wam spodoba – być może przekształcimy go w przyszłości w regularny, stały cykliczny event, który nie będzie wymagał obecności nikogo z Ekipy.
Oprócz wyżej opisanych nowości w upku znajdą się oczywiście też różne drobne poprawki. No i tradycyjnie na razie nie podamy żadnej konkretnej daty 😉

Broken Ranks – nowe modele i grafiki

Kuźnie i szwalnie sprzętu działają dalej. Powstają kolejne spodnie, dziś podrzucamy wam do oceny znane wszystkim “Obdartusy” oraz sklepowe spodnie płytowe.

gacie1gacie2Na ukończeniu jest pierwszy komplet zbrojek. Zaczęły się prace nad pelerynami. Scenerie walki – ta w klatkach u Tresera została skończona. Aktualnie nasz maestro od scenerii już dłuższą chwilę spędza nad bagnami. To tło musi być odpowiednio mroczne, ponure i ogólnie bagniste, co okazuje się wcale nie być takie proste. Redesign krainek – gotowe są sztolnie oraz grobowiec Sigiusa, który prezentujemy poniżej. Napiszcie, co Wam się w nim podoba.

grobowiecModelowanie Gór Koldów na razie zostało wstrzymane, zatem Kemenak czeka sobie cierpliwie w biurze na wolne moce przerobowe. Aktualnie modelowane są Grań i pierwsza z jaskiń na Grani. Do podmalowania poszedł Wąwóz. Ukończony został koncept Płaskowyżu. I to jest w tej części taernijskiego świata ostatnia duża kraina, która była całkowicie przeprojektowana. Cała reszta – Garnizon, Zamarznięte Jezioro, itp. nie wymagają już tak dużych poprawek, aby dobrze wyglądały w Broken Ranks. Jeszcze pozostając w temacie krainek – zapowiadana niespodzianka, czyli nowy Las Orków. Premiera miała miejsce na zlocie – obecni mogli pobiegać po nowej odsłonie starej krainy, a nawet kilku, bo nie tylko Las, ale i Chram ze wszystkimi piętrami i Sztolnie. Nieobecnym podrzucamy dziś screena z klienta na PC.
wejscie_chramNa tym samym zlocie obecni mieli też okazję ocenić mobilną wersję naszego Broken Ranks, czyli efekty tego, co na blogu dotychczas opisywaliśmy krótko słowami “programowane są”. Podczas zlotu wszystkim chętnym daliśmy możliwość zainstalowania na swoje telefony małego dema Broken Ranks.

Apka obejmowała kilka krainek, można było normalnie grać: pisać na czacie, chodzić, walczyć z potworami i graczami. Przebierać sprzęt, potać, odpoczywać, obejrzeć swój ekwipunek, statystyki, umiejętności czy też swoje zadania.

Podsumowując: jeśli chodzi o wersję mobilną, aktualnie mamy gotowe:

  • całe główne menu (to na głównym ekranie),
  • czat,
  • okno statystyk,
  • okno zadań i mapy,
  • umiejętności,
  • okno drużyny graczy,
  • okno mobów,
  • okno potionów.

Niedawno do programowania ruszyły kolejne okna interfejsu: depozytów oraz okna ekwipunku zwierzaków.

mobile_um

mobile_pt
Jeśli chodzi o klienta PC i interfejs – nadeszła pora poprawy drobiazgów i niedociągnięć, czyli nic ciekawego do pisania (tu brakuje graficzki, tu opisu po najechaniu mychą, w tym miejscu powinien się zmieniać kursor, itd.).

Ostatnia informacja z frontu brokenranksowego to ta, że ruszyliśmy z tzw. “przepinaniem” questów. Questy oczywiście są, i działają, nie trzeba ich robić od nowa. Natomiast trzeba każdy quest po kolei sprawdzić, czy wszystko w nowej wersji jest w porządku, gra i hula. Przy redesignowanych krainkach poprawić koordynaty NPC-ów, znaczników, skrzynek itp., tak, żeby wszystko poprawnie działało i wszystko dobrze wyglądało. Trzeba przejrzeć, czy gdzieś czegoś nie brakuje i coś trzeba dorobić. Korzystając z faktu, że questowe narzędzia są obecnie dużo bardziej zaawansowane niż kilka lat temu, kiedy pierwsze questy trafiały na serwery, robimy też małe odświeżenie niektórych zadań. Np. dzięki oznaczeniom rozwijamy dostępne opcje dialogowe, nagrody ze skrzynek przerzucamy do akcji. Np. wcześniej po zabiciu Starego Goblina trzeba było podnosić skrzynkę – teraz już nie 🙂 Cieszymy się, że wreszcie możemy usiąść do questów i testować je już w Broken Ranks.

Garść statystyk

Na zakończenie wrzucamy Wam do wglądu wybrane statystyki ilości ubitych bossów, czempionów i zwykłych mobów. Lista obejmuje top 10 każdego serwera oraz wspólne zestawienie wszystkich serwerów, ale nie zawiera wszystkich przeciwników występujących w grze. Wybraliśmy według nas najciekawsze. Żeby odnaleźć siebie na liście, korzystamy z wyszukiwania wywoływanego skrótem klawiszowym Ctrl + F. Opis tworzenia filtra znajdziecie w arkuszu. Arkusz możecie pobrać (File > Download as) lub skopiować na swój dysk Google, jeśli posiadacie konto Gmail (File > Make a copy).

Link do statystyk: KLIK

52 thoughts on “Nowy event i update – Obecnie pracujemy nad… cz. 129

  1. Bla bla bla i ogólnie po przeczytaniu dochodzę do wniosku że nic mnie nie dotyczy więc kolejny zbędny blog XD

  2. Wszystko fajnie, tylko te Obdartusy…
    Zróbcie do końca te mapy, dopiero weźcie się porządnie za sprzęt.Oczywiście coś tam róbcie, ale by było to ładne i adekwatne do okresu oczekiwania.

    • Zróbcie to zróbcie tamto… Kolego to nie jest takie proste jak Ci się wydaje ,a poza tym to chyba nie jesteś szefem ekipy ,więc nie mów co mają robić.

  3. Dla mnie ten bonus dla altów to kpina,ponieważ ten bonus powinien być stały. Tworzenie kolejnej postaci to są bardzo duże wydatki i poświęcenie dużo czasu,a przede wszystkim nie koksimy naszej głównej postaci, ale zadam kilka pytań i może inaczej na to spojrzę:
    1. Czy bonus będzie przerywany czy liczony od uruchomienia do zakończenia (tutaj nawiązuje myśl do przestoju premki aby się nie traciła,a zarazem czy bonus będzie naliczał się tylko gdy jesteśmy online czy całą dobę)?
    2. Czy bonus będzie można wykupywać kilka razy na daną postać?
    3. Bonus będzie raz do wykupienia w obrębie konta czy będzie dostępny na każdej tworzonej nowej postaci? (pytanie połączone z nr 2)
    4. Czy będzie bonus dla osób,które już stworzyły drugą postać i jest na wysokim poziomie?

    Narazie to tyle,jak więcej będę miał pytań to napisze, obdartusy jak dla mnie wyszły przepięknie, a z pelerynek czekam dalej na gronostaj 😛

    • 1. Nie będzie przerywany, zakup obejmuje miesiąc od zakupu.
      2. Tak, wykupować.
      3. Na postać (niekoniecznie nową, niekoniecznie jedną).
      4. Tak.

      Wydaje mi się, że to wystarcza i wszystko jest napisane w tekście.

      • z 4 sie nie zgodze Szymdaro,ponieważ mam 126 lvl na drugiej postaci, chodzi o to, że niektórzy już dawno stworzyli 2-gą postać a teraz będą z tego powodu lekko cierpieć ze względu na innych.

        • To w takim przypadku nie będzie bonusu, jest do max 90% maks lvl na koncie, czyli jak masz 140 to masz bonus do 126 poziomu, na wyższych go nie ma. To jest jasno napisane, nie wiedziałem co masz na myśli pisząc “wysokim poziomie”. Do 126 tak, powyżej – nie.

          • Kwestia tego, że jest to lekko nieuczciwe, więc nawiązuje do tego czy taki temat zostanie olany lub nic z tym nic twórcy nie planują zrobic czy jednak będą też i dodatkowe przywileje dla takich osób.

          • Drugą postać tworzyłem przez 2 lata a inni teraz będą mieć radoche w tworzeniu drugiej postaci…

  4. Pytania:
    – bonus do altów można będzie wykupić jednocześnie na jedną czy po prostu za każdą trzeba zabulić?
    – bonus jednorazowy czy np co miesiąc mogę sobie przedłużać aż osiągnę te 90%?

    • Zrozumiałem, że kupuje się bonus na postać, więc na 1. Jak ktoś ma ochotę to pewnie można kupić na kilka na raz. Nie ma o tym, że bonus jest jednorazowy, jest miesięczny, więc jak się skończy to rozumiem, że można kupić kolejny.

  5. Pytanie odnosnie altow
    Mam 98 bb jesli go usune aby zrobic od nowa ryca i przelozyc na niego eq to bede mogl wykupic ten bonus? I czy ten bonus bedzie tez dzialal w q i zlec?

  6. Świetny wpis, dobra robota, aż nie ma do czego się przyczepić. To co gracze lubią najbardziej, czyli nowości, plany, update, eventy, grafiki, statystyki.

    Nie ukrywam jestem mile zaskoczony przewidywanym upkiem w najbliższych dniach, nie spodziewałem się tak szybkiego przygotowania tych kilku nowości. Pewnie przy okazji wgracie trochę poprawek, przydałoby się.

    Bonus do expienia altów jest mega za śmieszną cenę – 20 platyny na miesiąc na jedną postać, w moim przypadku 140% dodatkowego expa, do tego dorzucić bonus z premium, zwój expa i jazda! Wydaje mi się, że wydam te 20 platyny, czas jest cenniejszy niż drobne 🙂 Z pewnością szybko przybędzie poziomów wielu graczom i ich postaciom, zwłaszcza po udanych połączeniach.

    Przywoływanie graczy na instę to fajny pomysł, nie znam kosztów, ale często lepiej trochę wydać niż zapomnieć o zabiciu bossa. Nie wiem czy skorzystam, nie sądzę, ale kto wie. Przypominam sobie tylko jedną taką sytuację na admirale bez druida, w średnio-słabym składzie, gdzie odpuściliśmy. Ważne, że zawsze pozostaje opcja ratunkowa.

    Odnośnie eventu to jest skierowany raczej nie dla mnie. Pomimo nagród innych niż exp nie wydaje mi się, aby był opłacalny dla 140 poziomów. Mimo wszystko takich dynamicznych, cyklicznych eventów jest bardzo mało, dobrze że rozbudowujecie tą część gry. Częstotliwość zachęca do brania udziału, w końcu będzie to rzadkie wydarzenie.

    Grafiki sprzętu, map są na prawdę mocno dopracowane, jestem pod wrażeniem ilości detali takich jak kości, zniszczenia posadzki, ornamenty, gruz, faktura ścian, do tego przyjemny balans natężeniem oświetlenia, jego barwą uwypuklający centrum, najważniejszy element. Las podobnie pełen skałek, korzeni, liści, mnóstwa drobiazgów.

    Szkoda tylko, że podczas “normalnej” gry postaci na topowym poziomie nie odwiedza się pewnie ponad połowy obszarów, chyba, że w poszukiwaniu skrzynek. Poza tym wydaje mi się, że gracze przeważnie skupiają się na rozgrywce, walkach, w których spędza większość czasu, a nie na oglądaniu map. Po nich się po prostu przebiega do celu. Popracujcie zatem mocno nad tłami w walkach, tamte grafiki zdecydowanie częściej będą gościć na ekranach graczy, szczególnie na wysokich poziomach. Na pewno jednak dla niskopoziomowych graczy mapki będą przyjemne dla oka, mogą zachęcić do rozwoju postaci.

    I na koniec to co tygryski lubią najbardziej, czyli statystyki. Świetna sprawa, wiadomo, że są wyciągnięte tylko z osiągnięć zapisanych na postaciach (czytaj niekompletne), ale dają ogromne pole do porównań pomiędzy graczami, gildiami, serwerami. Nawet jestem sześć razy w top10 i raz na pierwszej pozycji w grze 😀

    Pozdro

    • Bardzo ładnie wszystko opisałeś, też się bardzo jaram, dam nawet takie nieśmiałe brawa dla ekipy za zrobienie kroku do przodu, ale tylko malutkie, żeby nie spoczęli na laurach 😛

      Mam nadzieję, że bonus do expa będzie dostępny tylko w obszarze serwera, to znaczy jeśli mamy 140 lvl na Larkas, to mamy tylko 140% bonusu do expa na Larkasie. Piszę o tym, bo będzie nowy serwer przy okazji wyjścia Broken Ranks i uważam że byłoby to niesprawiedliwe, gdyby 140 lvl z Larkas miał od razu 140% bonusu do expa na nowym świecie.

      Wracając do statystyk. Wiem, że wiele razy pewnie było to poruszane, ale bardzo baaaardzo fajne by było, gdyby te statystyki ubitych mobów wreszcie kiedyś zaczęły coś dawać oprócz suchych liczb. Moje propozycje(choć pewnie inni też już mieli podobne propozycje, to piszę to jeszcze i ja, nie zaszkodzi):
      Kroki do wykonania:
      1. Dodać potwory i bossy, które jeszcze nie są wyświetlane w statystykach
      2. Dodać opis, o którego potwora/bossa chodzi w danej statystyce. Pokażę o co chodzi na przykładzie: po zabiciu iluś tam duszków energii pokazuje się chyba nazwa osiągnięcia “wściekłe wyładowanie”. Po najechaniu na ten napis wyświetlała by się nazwa bossa “Duch Energii”, aby było wiadomo że to o niego chodzi(są nazwy osiągnięć, że są problemy z ogarnięciem o którego bossa/moba chodzi)
      3. Po zabiciu przykładowo 100 bossów/1000 mobków danego typu dostawało by się stały bonus, który byłby aktywny przy zabijaniu danego bossa/moba(nie losowe, dla danego bossa/moba byłby przypisany typ bonusu, % bonusów podaję przykładowo), np: +5% do dmg, +5% redukcji obrażeń, +5% drop rate itemów i rarów, +20% dropu złota, 5% mniejsze zużycie many i kondycji, +20% regeneracji many i kondycji co każdą rundę, da się tak wymyślać bardzo długo…. Po zabiciu 1000 bossów/10000 mobów(albo jeszcze jakieś większej mega dużej liczby, która byłaby jakimś celem dla nudnego, jeśli nie widać jakiegoś celu, grindowania) bonus byłby podwajany.

        • Na lewo i prawo było to info rozgłaszane, że będzie nowy serv. Przez 5 dni nikt nie raczył odpisać z kolorowych xD Widać, że ich “wielce” interesuje ten blog… dobra to pozostaje czekać na 3D i nowy server i samemu się będę musiał przekonać, czy bonus będzie tam działał od najwyższego posiadanego levela typu 140 lvl na Duneb/Larkas/Ostrol, jak będzie to czekanie na nowy server było w moim przypadku niepotrzebne i uciekam grać w co innego 🙂

  7. Jestem wciąż pod wielkim wrażeniem, że dajecie radę po takich “nowościach” opłacać swoich pracowników :O Szacun.

    Btw.
    Teraz już bez złośliwości… Wydaję mi się, że powinniście stworzyć nową gierkę od podstaw. Krążycie, jak ten złoty pieniądz, a i tak, i tak nie dajecie to co gracze chcą. Sztuka, której przekaz rozumie tylko autor, jest niczym innym jak tzw. “artystycznym samogwałtem”. Podobnie jest u was. Dajcie w końcu naprawdę świeży powiew gry. Dajcie w końcu to, co gracze chcą dostać. Tym przyciągniecie nowych, a starych wyjadaczy zachowacie na dłużej.

  8. Mam nadzieje , że na ten event każda profesja będzie mogła wygrać , a nie tak jak na naajlepszym ev dynamicznym pod exp , gdzie tylko 3 profesje odgrywaja role ( no chyba , że bb epikowy to 4)

  9. Mam nadzieję że ten bonus do expa nie będzie go odbierał innym graczom z drużyny (tak jak obecnie to robi premka), bo doprowadziło by to do kuriozalnych sytuacji na DZtach itd.

    • Wyjaśnij mi z łaski swojej, jak premka ma odbierać expa, skoro działa jako bonus do expa, czyli daje go o ileś procent więcej niż standard a nie zabiera wszystkim te ileś procent i daje tobie…
      Jak postać dostaje bufa na dmg w walce to innym postaciom ten dmg jest zabierany? Zasada jest ta sama.

  10. Dawno przestalem grac w taerna, chetnie bym wrocil ale wiadomo nie chce sie zaczynac od nowa. Szkoda, ze nie wspieracie wymiany postaci tak jak to bylo dawno temu. Przeciez mozna byloby zrobic latwy interfejs co tylko by przerzucal graczy po ID miedzy accountami podczas aktualizacji bazy danych, gdzie zawsze bys uzywal tych samych danych do logowania.
    Limit 1/rok i cena w platynie i kazdy zadowolony….

      • nie,bo gracz pograłby tydzień na 40lvl i by się znudził,2 tyg na 60lvl, miesiąc na 100 i powiedzmy pół roku na 140.spowodowałoby to wyraznie mniejszą liczbę kont i spadek w śmiesznych rankingach top mmorgplolxd

        • Skoro nie ma mozliwosci zmiany profesji ja bylbym za legalizacja wymiany kont
          Moze ekipa powinna na ten temat przeprowadzic dyskusje z graczami tak jak o zasiadaniu?

      • Wystarczy przesledzic chociazby fb grupy, ze wielu ludzi traci konta na oszustwach. A czemu sie wymieniaja? Bo znudzili sie postacia. Teraz po laczeniu kont, to juz w ogole masowa wymiana. Szkoda.
        Gdzies tam na koncie jest 80 ryc, ale znudzila mi sie nim gra, bo pasc nim to problem. Od zera tez nie warto. Jakby byl jakis logiczny sposob na wymiane to nawet bym sie nie zastanawial

  11. Po zamieszczonych zdjęciach widzę że ładnie będzie to wyglądało :).
    Odnośnie wspierania altów wszystko jasne, zastanawiam się tylko co z ich petami. Bufek do ekspa również zwiększał exp u petów. W tym przypadku pety alta też będą zdobywały większe doświadczenie zgodnie z tą zasadą?

Leave a Reply to Xfury Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *