Dzisiejszy blog obfituje w dobre wiadomości! Przede wszystkim TaernCon 2018 zbliża się wielkimi krokami. Masa atrakcji zapewniających świetną zabawę w mega pozytywnej atmosferze już w lipcu. Poza tym praca wre. Jesteście ciekawi nad czym pracowaliśmy przez ostatnie dwa tygodnie? Zapraszamy! Nie można też pominąć faktu, że dokonaliście „niemożliwego”! Jeden z dowódców widmowej armii wreszcie ugiął się pod mieczem i magią niezłomnych Taernijczyków. Tak, Mahet wreszcie został pokonany. Wiele jednak wskazuje, że to nie koniec przygód i związanych z nimi niebezpieczeństw…
TaernCon 2018
Na forum poruszyliśmy kwestię tegorocznego zlotu. Mamy kilka zastrzeżeń wobec ostatniej edycji i chcieliśmy poznać Wasze zdanie na ten temat. Możecie przeczytać ten wątek tutaj, ale streścimy główne myśli. Generalnie wyrażone tam opinie pokryły się z naszą refleksją. Część oficjalna była za długa i trzeba coś wywalić, ale cosplay i konkurs wiedzy o grze powinny zostać. Powinniśmy postawić na imprezę i integrację (cenna uwaga o za głośnej muzyce). Bardzo fajny był pomysł Szymdaro, żeby punkt „kontakt z ekipą” rozdzielić na równoległe „prace w podgrupach”. Pytania do Tomka można połączyć z jednoczesnym bazgraniem jakiegoś itemka/mobka/peta/wystroju. Chętni mogliby z bliska poznać warsztat grafika, a nie z odległości sceny.
Chcieliśmy radykalnie odmienić przebieg zlotu, ale po Waszych wpisach widzimy, że pewne rzeczy dobrze się przyjęły i oczekujecie kontynuacji. Dokonamy połączenia starego i nowego.
Data to tradycyjnie pierwsza sobota lipca, w tym roku przypada na 07.07.2018.
Więcej szczegółów będziemy podawać bliżej daty zlotu, kiedy dokładnie zaplanujemy scenariusz i upewnimy się, że jesteśmy w stanie zrealizować te dodatkowe, równoległe atrakcje.
Jeśli chcesz wyrazić swoją opinię na temat zmian w formule zlotu, wypowiedz się w temacie TUTAJ, albo w komentarzu na blogu.
Po Wielkanocy
Mamy nadzieję, że Święta spędziliście w spokojnej, pozytywnej atmosferze. Dla tych, którzy poświęcili swój wolny czas na relaks, zagłębiając się w świat Taernu, przygotowaliśmy małe atrakcje. W odpowiedzi na liczne prośby na forum i na PW, uruchomiliśmy między innymi zwiększony exp. Natomiast gracze, którym zależało głównie na expieniu swoich przedmiotów, mogli cieszyć się podniesionym psycho expem, a gdzieniegdzie sypały się platynowe skrzynie w naprawdę dużych ilościach. Oczywiście będziemy starali się wychodzić naprzeciw Waszym oczekiwaniom – nie samym HH żyje gracz (choć wielu zapewne sądzi inaczej). Bawmy się! Do zobaczenia na serwerach, Taernijczycy!
Coś jeszcze czai się w mroku
Jakiś czas temu miasto Tarula stanęło przed Wami otworem… Niektórzy podjęli wyzwanie. Udało się rozwikłać część tajemnic, kryjących się w nieprzeniknionym mroku, niegdyś opływającego w dostatek miasta Orków. Teraz, gdy ze wspaniałych budowli pozostały już wyłącznie kręte, cieniste korytarze, jest tam jeszcze bardziej niebezpiecznie. Wielu z Was poległo, wpadając w liczne pułapki, zaś inni ugięli się przed potęgą Orków, strzegących pradawnych skarbów i sekretów. Na pewno wielu jeszcze odda życie w imię sławy, chwały, bogactwa i mocy. Walkom nie ma końca.
Mimo wszystko udało Wam się zajść tak daleko… Jesteśmy pełni podziwu dla odwagi, determinacji i sprytu, jakimi się wykazywaliście. A co z rezultatami owych starań? Cóż… W momencie, gdy wszelka nadzieja umierała, nadszedł ten dzień. Mahet, jeden z dowódców widmowej armii, został zniszczony. Niestety nie udało się znaleźć przy nim żadnego z legendarnych przedmiotów. Być może jakieś skarby kryją się jeszcze w dalszych częściach miasta. Nie zmienia to jednak faktu, że było to znaczące zwycięstwo, które ogromnie podniosło morale wojowników udających się w ślad za Orkami. GRATULACJE!
Dalej należy działać ostrożnie. Grupa wysłana na zwiady przekazała niepokojące wieści. Coś czai się w mroku. Czyżby Mahet nie był największym zagrożeniem? Stawicie temu czoła? Jak myślicie, co czeka Was dalej?
Zeszłe dwa tygodnie w punktach
Programowanie:
– tutoriale do mobilnej wersji gry,
– poprawki w narzędziu (MapEditor) do zarządzania treścią BR,
– początek prac przy nowej mapie świata.
Animacje:
– dalszy ciąg prac nad animacją małych modeli na mapie.
Grafika:
– koncept Kemenak – świątynia, dom pierwszego, “szałasojaskinia”, dom kapłana, loszek z korytarzem,
– brakujące 20% przy konwersji modeli sprzętu i tekstur modeli postaci do wersji mini (tzw. 3pix, które widać na mapie),
– gotowy model 3D Kemenak,
– koncept bagniska z Podzamcza.
Gotowe mniejsze krainki:
– chata na Zgorzelisku,
– domek Hoberl,
– strażnica,
– 2x piwnice,
– jaskinia na masywie.
Co z łączeniem kont? miało być skończone do pierwszej połowy marca a dużo graczy nadal nie ma połączonych? :/
większość już połączyli.
Problem? Pisz do supportu.
Skoro nie miałem żadnego komunikatu i to sami oni do mnie mieli się odezwać to dlaczego ja mam się jeszcze upominać?
Kiedy bedzie dostęp do wersi mobilnej ??
Planujemy ją udostępnić równolegle z premierą gry w wersji na komputery.
haha 30.02.2019
co to znaczy wersja mobilna?
co oznacza wersja na komputery? jedna wersja “na komputery” czyli będzie działać niezaleznie czy to BSD czy GNU/Linux czy Gnu/Mach czy android x86 ?
Czy może tylko i wyłącznie na komputery działające pod kontrolą malware pewnej firmy z Redmond?
a wersja “moblina” = android? czy w takim razie też android x86 ?
co z wersją przeglądarkową? – bo coś żadnych wzmianek nie widać
aha czyli teraz kolejne 5-6 blogów będzie werbalne onanizowanie się zlotem.Najpierw dyskusja czy robić czar par,w kolejnym blogu wybór lokalu,potem dopinanie na ostatni guzik przygotowań zlotu a po zlocie wrażenia na gorąco,w nast. odcinku full relacja z foteczkami i może w połowie września wróci temat 3d w postaci obiecanek i kilku skrinów z magazynu landaua lub tunelu herszta to już nawet nie jest śmieszne.Wasze podejście jest dużo poniżej żenady.
Zapomniales dodac ze przez 10 blogow kolejnych bedzie tylko relacja z insty orkow jak idzie z nia koxom xdd jakbysmy nie mieli tego na forum 😀
XD
xDDDDDDDDDDD polać mu […] miszcz
Żenada
Dołączam się do tych kondolencji… lipa ekipa.
Ale syf. Dokładnie jak wyżej, pojawi się temat zlotu przez następne tygodnie, potem relacja po, a kolejny tytuł to „wakacje i po wakacjach, bierzemy się ostro do pracy” xd i 3de praca chu*ja wre. Comming 2019
Zrobili instę dla koxów ( pare pt na serverach które to ubiją) i którzy mają masę siana żeby próbować to zabić , a “normalnych ” graczy mają w dópie i nigdy nie będzie dane im tego zabić przez nie wracanie na instę – w konsekwencji zawładną rynkiem i cenami – dobra robota ekipo – zresztą jak zawsze.
Szkoda szczempić ryja i wgl tu wchodzić xD
Elówa
wypalilo sie ognisko i nie bedzie nawet zaru …. na ch…j lac wode jak rachunki i tak trzeba zaplacic ?
konkretnie data Broken “ujj wie co ”
i w tym tepie jak widac zejdzie sie wam do 2030 “chyba ze juz przestana plynac dotacje na te wspaniale lata spedzone razem ” 😛
Jak z tym 3D jest bliżej jak dalej czy nie zupełnie ?? bo jednak 2 lata minęły od planowanej premiery tam już było sporo widać 😀 Nie mowie o jakiejś dacie dokładniej tylko czy będzie w tym roku czy nie ma szans ??
w grudniu 2020 oparte na flashu – który od początku 2021 nie będzie działał nawet wewnątrz aktualnego wówczas AIR – winę się zrzuci na Adobe, a Taern zakończy działanie. (kiedyś w zapowiedziach było o wykorzystaniu flasha, a nie ma żadnych wzmianek o zmianie na html5 i webgl)
Taern 3D 2016 in coming
Pisałam w 2015 czy się wyrobicie do 2018. Śmieliście się ze mnie. Wiem że przepraszaliście. Teraz ja się śmieję sama do siebie.
Pozdrawiam rzuffa, masz liścia w mordę ty złamasie.
Lol no ile można pracować nad grą o grafice z czasów Baldura i w dodatku tak małej, no bo nie mówcie mi, ze te kilka plansz to wielki ogromny świat ? 😀 .
Odwiedziłem taern po plus/minus półrocznej przerwie i dalej nic ( te głupoty a które niby coś zmieniają nie biorę nawet pod uwagę ). W ile osób Wy tą grę tworzycie ? ojciec z synem ? ( żart : P ).
Panowie rzekomo 30 kk ludu w to gra, większość lata z premką wiec kase macie. Wyłóżcie forse i weźcie się do roboty albo przerzućcie się na coś gdzie efektywniej wykorzystacie tempo w jakim pracujecie i nie będziecie musieli inwestować.
TFU
Jak można maścić tak długo nisko budżetowy produkt, ogrywam sobie takiego Far cry-a czy GTA bo w Taern nie ma co robić, postacie ponad 100 wbite, to dodali bossa któremu nawet modelu i tekstur nie zrobili bo po co, lepiej niech 3 wersje instancji mają to samo, trudność polega na tym że nie wracamy na inste po śmierci a boty mają zwiększoną szansę na kryty, wszelkie bonusy, tak się to kończy że na Mahecie zrywam x3 kryty i leżę. Twórcy nawet nie zachęcają do gry, na walentynki R* dał za darmo auta graczą, amunicję, a Taern dał skiny do zakupu za platynę, w dodatku robione na modelu łuku Pinari czy mieczu, żenada.