TaernCon 2021, zmiany w 2D i Open Beta. Obecnie pracujemy nad… Cz. 217

Kurde… Początek miesiąca, a już wyciskaliśmy siódme poty, a stres czaił się z tyłu głowy, czekając tylko na okazję. Podsumujemy to jednak tak: BYŁO WARTO! TaernCon i Open Beta Broken Ranks za nami, więc zapraszamy do krótkiego podsumowania. Nie zabrakło też kilku słów o pracach związanych z aktualną wersją Taernu. Dla każdego coś dobrego.

TaernCon 2021 online

Może i TaernCon 2021 dobiegł końca, ale wierzymy, że pozostanie w Waszej pamięci na długo (no, przynajmniej do kolejnego zlotu) – my na pewno nie raz go wspomnimy. Tym bardziej, że było to pierwsze tego typu wydarzenie online, które organizowaliśmy. Może nie było tego za bardzo widać, ale nie obyło się bez nerwów i stresu. Koniec końców raczej wyszło dobrze, skoro tak wiele osób uczestniczyło w zmaganiach. 😉

Cieszymy się niezmiernie, że aż 90% widzów zdecydowało się na udział w quizie i “Ask me anything” z “ojcami założycielami”. Swoją drogą realizatorzy, mimo że na co dzień zajmują się wydarzeniami e-sportowymi, byli pod sporym wrażeniem aktywności taernijskiej społeczności zarówno na czacie Youtube, jak i w konkurencjach na AhaSlides. 😉

Przechodząc do wspomnianych konkurencji, dziękujemy wszystkim za nadesłane prezentacje cosplayowe oraz trud włożony w wykonanie samych strojów. Cóż… Mogliśmy wybrać tylko trzy osoby, ale wierzymy, że same przygotowania były dla Was miłym doświadczeniem.

Przejdźmy do wyników:

  1. miejsce: Simoth, jako Łucznik w secie z Latarnią Życia
  2. miejsce: Dorolin przebrana za Druidkę
  3. miejsce: Łootr w roli Utorskiego Klucznika

OGROMNE GRATULACJE! Sława i kozackie nagrody dla tych Taernijczyków! Swoją drogą, niebawem (najpewniej jeszcze dziś lub jutro rano) otrzymacie wiadomości z prośbami o dane do wysyłki – sprawdźcie skrzynki mailowe.

A dla tych, którzy nie uczestniczyli w wydarzeniu i nie widzieli naszej transmisji, krótkie przypomnienie w postaci prezentacji ósemki naszych finalistów.

Kolejną, tradycyjną już konkurencją, był quiz z wiedzy o świecie Taernu. Staraliśmy się zróżnicować poziom trudności, więc zdarzały się pytania łatwiejsze i trudniejsze. Do punktacji wliczały się poprawność odpowiedzi oraz czas jej udzielenia, więc uplasowanie się w czołówce nie było jak “spacerek po parku”.

Swoją drogą, mina realizatorów transmisji, gdy padł temat naszego znanego skinu – “Siusiakołapu” – była bezcenna. Jak tylko usłyszeli nazwę, to na ich twarzach wymalowało się istne “WTF”, a z ust padło stłumione  “że cooo?” 😉 Pozdrawiamy kolegów z https://ggleague.pl/!

Nie przedłużając, oto jak wyglądała punktacja:

  1. miejsce: Gleroth z wynikiem 684 punktów!
  2. miejsce: niewiele za nim, Friaxiin z 668 punktami
  3. miejsce: XxponuryxX, który zdobył 619 punktów
  4. miejsce: Riorduś596 punktów
  5. miejsce: Koshy515 punktów

Ogromne brawa! Duża wiedza i szybkie palce pozwoliły im na zdobycie “fejmu” oraz wspaniałych nagród. A zatem Wy również jeszcze dzisiaj lub jutro z rana sprawdźcie swoje maile, bo szkoda, żeby te wszystkie sprzęty kurzyły się u nas w biurze. 😉

Niebawem uporamy się również z wysyłkami zlotowych koszulek. Mamy tu kolekcjonerów? Jak macie jakieś foty swoich zbiorów t-shirtów z TaernConu, to śmiało, wrzucajcie w komentarzach!

A tak prezentowały się tegoroczne:

Dla lepszej wizualizacji przedstawiamy foto koszulek pt. “i ten jeden biały pośród czarnych”, zrobiony podczas “AMA”.

Poza tym naprawdę przyjemnie rozmawiało się z Wami, już po wydarzeniu, na Discordzie, na którego serdecznie zapraszamy (pozostanie on jednym z naszych kanałów komunikacji) – https://discord.gg/brokenranks. Fakt faktem, co niektórzy pospieszyli się z celebrowaniem mniej oficjalnej części zlotu i w momencie, gdy ta faktycznie miała miejsce nie byli w stanie się komunikować, ale… generalnie było spoko. 😉 Dzięki jeszcze raz!

Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli lub chcą przypomnieć sobie naszą transmisję, udostępniamy jej zapis na naszym kanale Youtube:

Wieści z 2D

Wszystkie moce przerobowe były w ostatnim czasie przekierowane na przygotowanie Open Bety, przez co prace nad 2D musiały zostać nieco spowolnione. Ale beta się skończyła i teraz trzeba sobie odpowiedzieć na jedno bardzo ważne pytanie – co z Barbą? 😉

Otóż udało nam się przygotować koncepcję, która najprawdopodobniej będzie możliwa do wdrożenia. Nie trafiła jeszcze na s0, ale mamy nadzieję, że jak najszybciej uda nam się wrzucić tam zmiany i przeprowadzić testy.

Przejdźmy jednak do rzeczy, bo zapewne każdego najbardziej interesuje, jakie dokładnie to będą zmiany. Mamy do zastąpienia trzy umiejętności u Barbarzyńcy – Atak Dwuręczny, Zakażenie i Ryk. Chcemy, by ich nowe wersje łatały bolączki tej profesji. O ile nie natrafimy na żadne przeszkody programistyczne, to do testów trafi:

  1. Atak obszarowy fizyczny – jednym z aspektów gry, w którym Barbarzyńca mocno odstaje od Maga Ognia jest gra solo i możliwość zarobkowania. Obszarówka powinna to ułatwić. Będzie jednak trochę inna niż ataki konkurencyjnego dmg. Oprócz celu, który Barba sobie obierze, ciosy otrzymają także dwie postacie obok. Czyli – atak obejmie trzy cele naraz, przy czym największy dmg otrzyma cel bezpośrednio atakowany. Pozwoli to Barbie nadgonić MO w grze solo, a jednocześnie wpłynie pozytywnie na grę drużynową. Oprócz samej możliwości dobijania mobków, mogą pojawić się nowe taktyki, np. wybór innego mobka niż “zawsze” ze względu na dobicie innego oraz zwracanie baczniejszej uwagi na kolejność postaci w drużynie w pvp.
  2. Buff pozytywny – kolejną dużą słabością barby jest “zbieranie” debuffa od przeciwników. Brak wiedzy = wszystko wchodzi jak w masło. Przygotowaliśmy więc koncepcję umiejętności, która pozwoli Barbie zignorować część wrzuconego debuffa poprzez obniżenie wartości procentowej danego skilla. Czyli – Strach rozwinięty na 7 nie obniży zdolności bojowych o 45%, ale na przykład o 35%. Buff ten będzie charakteryzował się krótkim czasem trwania, przez co gracz będzie musiał zdecydować, czy lepiej poświęcić kółko na atak, czy podwyższyć swoją szansę trafienia. Zastanawiamy się jeszcze, czy i jak ten buff powinien działać na inne efekty niż procentowe (np. odbierające PA, blokujące ruch, zadające obrażenia pasywne itp.).
  3. Atak dystansowy – w umiejętnościach klasowych Barby brakuje ataku dystansowego. Jedyne, co ma, to Rzut Kamieniem z pierwszej karty. Jednocześnie posiada on Ryk, który, choć jest bardzo mocnym skillem, ma bardzo niską szansę trafienia, przez co jest niemal nieużywany. Zdecydowaliśmy się zamienić go na atak będący połączeniem dmg i debuffa (podobnie jak w przypadku Dyńki). Nie będzie on jednak obniżał obrony przeciwnika – wszak nie chcemy z Barby robić debuffera. Pozostanie debuff obniżający atak.

A co poza Barbą?

Oprócz Barby do testów trafi także Druid. Jeśli graliście w Broken Ranks tą profesją, to na pewno zwróciliście uwagę na zmianę w Roju Os. Póki co zmodyfikowaliśmy tę umiejętność tylko pod BR i na low lvlu zabieranie PŻ przy każdym trafieniu sprawdziło się bardzo dobrze i zostało ciepło przyjęte. Nie testowaliśmy jednak tej zmiany na wyższych przedziałach, więc chcemy to jak najszybciej nadrobić. Drugą umiejętnością, która trafi do testów, będzie nowe Wtapianie. Druid otrzyma w nim wzmocnienie resów fizycznych w miejsce lepszej obrony fizycznej i dystansowej. Skill zmieni się też na możliwy do wrzucenia tylko sobie. Będzie to zwrot w umiejętności za utraconą tarczę, przy jednoczesnym uatrakcyjnieniu skilla, w którym obecnie połowa bonusu dotycząca lepszej obrony wręcz nie przekłada się na realne efekty.

Innym tematem, który Was interesuje, są rekompensaty. Czekamy na określenie dokładnych możliwości technicznych w przypadku niektórych problemów. Nie chcemy Wam w tym momencie podawać połowicznych informacji albo takich, które nie są stuprocentowo pewne i mogą się jeszcze zmienić. Dopniemy temat i przedstawimy już ostateczną koncepcję, gdy tylko będziemy mogli.

Przewijają się jednak pytania o obecne na serwerze skiny Smug. Tutaj możemy jasno określić, że wygląd Smugi nie zostanie usunięty. Właściciele poskinowanych tarcz, na których jest ta grafika, mogą spać spokojnie. Za to jeśli ktoś woli zostawić sobie skin Smugi zamiast otrzymać rekompensatę za nią, to jak najbardziej może ją przeskinować.

Open Beta

Przez miniony weekend głośno było w internecie o naszym Broken Ranks. Leciały różne relacje i czasami wielogodzinne streamy. Tutaj macie przykładowy:

Niewątpliwie ogólne wrażenie na koniec testów jest bardzo pozytywne, docierają do nas mega fajne komentarze z całego świata!

Z naszego Facebooka:

Z naszego serwera Discord:

Z serwisu MMOplaya:

A także ze streamów Broken Ranks:

Równocześnie napływały do nas stosy uwag i zgłoszeń błędów, problemów i sugerowanych poprawek. Za wszystkie bardzo dziękujemy! Czeka nas teraz analiza i inwentaryzacja tego. Zebranie jak najszerszej opinii i feedbacku od wielu różnych graczy z całego świata było jednym z ważniejszych celów Open Bety.

Drugim z bardzo ważnych celów było przetestowanie kilku rzeczy, do których potrzebna jest bardzo duża ilość graczy w jednym momencie. Tzw. stress testy (testy obciążeniowe). Każdy, kto z niecierpliwością oczekiwał na start i uczestniczył w odliczaniu wie, że początek był, delikatnie mówiąc… katastrofą.

Ale dla nas, mimo stresu i widma porażki całej Open Bety, którą trzeba było za wszelką cenę ratować, to było bardzo ważne doświadczenie. Fakt jest taki, że gdyby wszystko poszło jak po maśle, to mielibyśmy mniej wskazówek, co poprawić, gdzie musimy się jeszcze lepiej przygotować, z jakimi jeszcze problemami możemy spotkać się na premierze. Więc testy Open Beta okazały się tutaj prawdziwymi, bardzo ważnymi testami.

Oczywiście spodziewaliśmy się dużego obciążenia serwerów logowania na starcie Bety, baliśmy się również możliwego w tym momencie większego ataku DDoS (tak, mimo, że dla wielu z was już nie jest to odczuwalne, to nieustająco mamy problem z DDoSami naszych serwerów – tych 2D). Mieliśmy przygotowane zabezpieczenia, jednak skala i kumulacja problemów w jednym czasie przerosła nasze najczarniejsze scenariusze. Ilość logowań była ogromna, a dodatkowo przypuszczono ostry atak DDoS na serwer logowania. Kiedy udało się ustabilizować serwery i mogliście zacząć grać – nastąpił nieoczekiwany crash. Tego rodzaju błąd zdarzył się nam raz na początku Closed Bety 2, ale nigdy więcej nie powtórzył. I nie mogliśmy znaleźć jego przyczyny. Teraz dzięki temu, że zdarzył się ponownie, na kilku serwerach – mogliśmy znaleźć źródło i błąd naprawić. Przyczyną crasha były… chodzące NPC-e w połączeniu z ogromną ilością graczy podejmujących najróżniejsze interakcje. 😉 Czyli coś, czego nie mogliśmy przetestować ani w wąskim gronie, ani poprzez boty, ani na serwerach 2D.

Niestety, ów crash spowodował liczne “cofki” u wielu graczy, które uniemożliwiły kontynuację gry daną postacią i przysporzył Wam wiele problemów. Obsługa serwerowa miała pełne ręce roboty, pomagając graczom, u których one wystąpiły.
Tak, noc z piątku na sobotę to była dla nas niezapomniana noc.

Jeszcze w nocy udało się ustabilizować wszystko i mogliście zacząć normalnie grać. I to był ten moment, który zaczął nas budować – bo zewsząd zaczęły napływać ciepłe słowa. 🙂 Testy toczyły się na trzech serwerach polskojęzycznych i trzech serwerach anglojęzycznych (jeden amerykański, dwa europejskie). W piątek wieczorem mieliśmy 11 tysięcy pobrań launchera, a ogólnie przez wszystkie serwery przewinęło się prawie 25 tysięcy graczy. Najwyższy osiągnięty poziom to 42 (EaglleSoul z PL1). Zajrzeliście prawie wszędzie, gdzie nie było ograniczeń bramki levelowej. 🙂

Podczas samych testów też mieliśmy dużo budujących słów na polskich i anglojęzycznych czatach:

17:31:16 Mutedguy[15]: why the polish people are so good doing videogames?


8:27 Casamod[3]: I co, jak wrażenia po tych 3 dniach?

8:27 Pjoter[15]: bede tesknił

8:27 Rozkręcony[18]: teraz wracanie do 2d 🙁

8:27 Skaduś[36]: aż sie nie che na 2d wracać

8:27 Hyhamaru[15]: ja tez 🙁

Mieliśmy też dużo pozytywnych relacji na podsumowanie testów. Szczególnie urzekł nas cytat z jednej z nich:

“Jakże łatwo w tym momencie zrobić mmorpga. Ale jakże trudno jednocześnie zrobić grę sieciową z duszą. I tego drugiego poniekąd developerom z Whitemoon gratuluję. Bo nawet jeżeli Broken Ranks to nie będzie hit porywający miliony osób, to jest to tytuł posiadający to, czego konkurentom kosztującym miliony dolarów w mojej opinii brakuje.”

Tutaj możecie obejrzeć cały filmik, z którego pochodzi cytat:

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim za udział, każdą krytykę i pozytywne słowa!

 

169 thoughts on “TaernCon 2021, zmiany w 2D i Open Beta. Obecnie pracujemy nad… Cz. 217

  1. Wreszcie to na co tyle czasu czekałem – zmiany barbarzyńcy. Wstępnie mi się podobają, ciekawe jak wyjdzie w praniu. Jeszcze dochodzi tu opcja dopasowania, na którym levelu dać dany skill. Czekam z niecierpliwością na jakiś update w tym temacie, jak i na nasze Broken Ranks. Od razu wieczór przyjemniejszy 😁

    • a jednak 2gi ); , moze niech kazda profa dostanie atak obszarowy dlaczego tylko 2 profesje maja dodatkowe funkcje i motywacje do zarabiania kasy, a gra np druidem i rycem gdzie poswiecasz sie dla innych nie jest niczym nagradzana ):, nie rozumiem dlaczego klasy bijace maja miec przewage nad innymi pod wzgledem farmienia mniejszych bosow.

      • Kazda postac ma jakies swoje atuty mniejsze i wieksze. Ty piszesz o poszkodowaniu ryca i druida. Co do mniejszych boskow to ciezko mi znalezc atut dla solo rycerza, ale juz druid przykladowo jest w stanie zrobic bosy solo czesto na sporo mniejszym lvlu niz inne profesje. Jak dla mnie w solowaniu bosow najbardziej poszkodowani sa łucznik i sh, ktorych dmg jest zblizony do druida i rycerza – postaci nastawionych typowo na wspomaganie druzyny. Teoretycznie jesli chodzi o dmg wydaje mi sie ze powinno to wygladac tak mo, bb –> vd, sh, łuk –> dr, ryc. A niestety wyglada tak: mo –> bb –> vd –> łuk, sh, ryc, dr. Jednak wracajac do tematu twojej wypowiedzi logicznym dla mnie jest, ze postacie z najwiekszym dmg male boski zrobia najszybciej i aktualnie jest to troche malo fair, gdyz gra nie ma innych opcji zarobku czy zabawy, ktore by odstawily dmg na drugi plan i faworyzowaly przykladowo debuferow. Nad tym powinno sie zastanowic, a nie nad zrownowazeniem czasu farmienia boskow.

        • Druid wysoluje aqe na takim samym lvlu co vd. Żadna klasa nie ma tak gównianego dmg co druid. Jakby mu zabrać leczenie grupowe byłby bezużyteczny. Tyle w temacie.

          • dt jak i vd to nie dmg wiec nie rozumirm problemu .Dt ma zawsze slota.Jesli zmienia to ze zawsze ma slota to moga spokojnie dt zwiekszyc dmg

          • Oddam tego bezwartościowego slota gdzie jest co minimalna część gry w zamian za porządną jak u reszty klas grę solo. Zresztą na loski i tak już latają 3x MO VD i ryc.

      • Ryc kupuję solą i Sol na rozkazie prawie sam robi mięsko lub jakieś inne małe bossy. Łuk może robić bez problemu jak nawet nie szybciej jak Mo. Dr to support więc pewnie z dobrą wataszką też by dawał radę.

        Ma to sens że bb też dostanie obszarowy dmg. Mo go ma tak samo powinien mieć BB bo to w końcu barbarzyńca. Takie młoty potrafią czynić zniszczenia 😁

  2. Jeżeli atak osek będzie miał sensowne skalowany DMG w pierwszym uderzeniu, to jest coś na co druidzi czekali jako alternatywy atak 🙂

  3. Dajcie Barbie w furii odporność na korzenie i cała bolączką, która jest w pvp przestanie istnieć, ponieważ gdy tylko Barba widzi dr w przeciwnej drużynie, to już ustawia kamyki bo nic więcej w takiej walce nie zrobi…

      • Bethrezen to może odpowiedz nam na bardzo ważne pytanie, kiedy barba wygrał turniej 1 vs 1 na przedziale 140 lvl? Jeśli się znajdzie taki barba i turniej to wtedy przyznamy Ci racje 😀

        • Widać że chyba nie macie nawet 100lvl skoro tak piszecie, na h lvl gdzie dr na korki ma koło 40% trzeba liczyć na cud żeby go nie dostać, a tracić w pvp 4 pa na wyrwanie co rundę, do tego ustawić defa na dyst i uro ( mówię o pvp grupowym gdzie jest mo przeciwko) mija się z celem… Ale tak mam wyrwanie korzeni tylko po to by znów go dostać xD

          • Dostać albo i nie. Lepiej chyba, że jest taka umiejętność, wystarczy logicznie z niej korzystać. Też bym chciał w umce 100% pancerza bo barba bije we mnie na turnieju 1k a ja w barbe 270. Coś za coś.

          • Dziwne że z takim samym eq Barba nie ma praktycznie szans z druidem, jedną na pięć walk może wygra jak szczęście dopisze a Ty mi gadasz że mam logicznie korzystać z wyrwania xD eh widać że jeszcze za mało w tą grę grasz

          • https://m.youtube.com/watch?v=IOKICxxB9es

            Tutaj macie jak wygląda pvp engamowego druida tarulowca z eq +11 i wyżej. Jak widać niepokonany druid w pvp to fikcja, tym bardziej po tylu nerfach. W połowie jest jak barba ma go na kilka strzałów i jaki% mają korzenie. Myślę, że to wystarczy a jak ktoś dalej nie potrafi po tylu latach sobie ułożyć strategii na daną klasę to proponuję tibie a nie taern

          • Na tym filmiku widać przecież że jak przegrał z bb to tylko dlatego, że mu kilka razy z rzędu korki na ponad 40% nie wchodziły, prawda jest że jeśli przez 3 rundy nie wbije kora to dr raczej padnie ale jaka jest na to szansa? Przestańcie mówić że bb i dr w pvp mają równe szanse, każdy wie że to nie prawda i pokazują to chociażby walki na turniejach…

        • Jak sam sobie odpowiedziałeś ma szansę na to niecałe 40% więc przestań człowieku marudzić bo jeszcze nie wprowadzili zmian a ty już płaczesz. Barba to dmg bije po 1j na turniejach dr to po części debuff ratuje się korkami bo bije po 250. Czego nie rozumiesz?

          • Chłopczyku czytanie ze zrozumieniem się kłania na początek,ja piszę ponad 40%, a Ty niecałe xD po drugie matematyka, to że przez 3 rundy nie dostanie się korka to szansa równa 30% i mówimy tu o jednym korku na rundę na 2 pa XD wystarczy że będzie rzucał po dwa i już ta szansa drastycznie spada, wystarczy się trochę wysilić i popytać czemu bb jest najgorsza klasa w pvp na endgame, bo co do tego większość graczy jest zgodna 🙂

          • Przestańcie z nim dyskutować… dzieci, ryby i podludzie mówiący, że brb ma szanse z dr głosu nie mają

          • Dzieciaku, znajdź mi druida co na endgame daje korki na 2pa i ma 40%. Nie wejdzie korek na rzekomym 40%( przypominam, że każdy kolejny ma coraz mniej) druid to debuff broni się blokując ataki i bije po 250. W 2 rundy nie zabierze więcej jak 1k bo obronę przed uderzeniem barba na ze zręczności. Barba to dmg, yebnie 3 razy w rundzie gdzie druid broni się z 10 zręczności i nie ma 3k HP. Więc przestań nam tu płakać. Co ty chcesz ugrać? Żeby korzenie zabrali bo nie możesz druida w 3 rundzie z lepszym eq zabić czy co? Ty się lepiej ukazem martw w twoim przypadku

          • A co do filmiku który wysłałeś to np. walka z ostry bo jedno wielkie XD 1 korkiem co runde + olbrzymi fart na promku (który nie działa tak często). Na miejscu cuda to bym się przyznał, że to ustawiane było… tak źle zagrane to było.

        • Fee więc się nie wypowiadaj jak nie masz pojęcia o czym mówisz. Dobij chociaż ten 120 przyjdź na arenkę i wtedy pogadamy na poziomie. Narazie możesz tylko podziwiać.

          • Ja już tych tłuków dawno olałem. Szkoda nerwów na cymbałów bez jakiejkolwiek podstawowej wiedzy o pojedynkach.

          • 120 nie mam, ale za to 2x 140 jak i parę możliwości zagrania innymi 140… Ale zresztą… podklas… brb ma szanse z dr nie XDDD

          • Hmm broni się ze zreki ale wiesz że jak daje ataki na 2pa to mam około 40% na trafienie a jak dostanę okrzyk to już w ogóle śmiech. Mówię tutaj o walce z full ubranym dr, dodam również że posiadam również full eq +11-13 i wyexpione więc co ty mi tu piszesz… Polecam dobić 140 ubrać się full, wyexpic i wtedy zobaczysz jak te walki wyglądają 🙂

          • Dobra chłopy, dajcie spokój bo nie przegadacie. Lepiej ocenić to na turniejach jak to wygląda i tyle. Jak dla mnie nie ma problemu. Dajcie uderzenie na 340% oraz osy na 220 i zabierajcie korki w pizdu

          • Właśnie turnieje to pokazują jak bardzo bb ma szansa z dr ale ludzie nadal będą pisać że dr za słaby 🙁

          • Taern już jest tak zrobiony że każda klasa ma ciężko z inną. Druid ma ciężko z MO i obecnie po zmianach z VD przez ssanie many, rycerz ma ciężko z barbą, MO ma ciężko z rycem a barba z druidem. Nie ma złotego środka na wszystko bo by wszyscy grali tylko jedną klasą bo jest najlepsza, a jakoś tak nie jest i na chwilę obecną mamy tylko MO i vd najwięcej.

  4. Siemanko,
    Blog calkiem przyjemny, ale przejde do konkretow. Zmiany barby jak dla mnie to tak: obszarowka jak najbardziej na plus, atak dystansowy- dobrze zeby barba cos mial, ale czy debuf jest potrzebny? Ma dynke obnizajaca obrone, ma taran zabierajacy pa to czy potrzebuje wiecej? Kolejna umka buffujaca, nie za duzo jak na fizola w dodatku nastawionego na robienie dmg? Juz teraz musi wrzucac furie, ma jeszcze gruboskornosc i ma miec trzecie? Nie dosc ze ilosc spora to jeszcze jako fizol bedzie musial przeznaczyc minimum 6pa na to wszystko. Wedlug mnie powinniscie zajac sie wieksza patologia – porownywaniem dmg barby na “koxie” od rycka i mosia bez niego. Nie lepiej byloby gdyby rycerz mial 1 buff dla barby, 1 buff dla mo i 1 uniwersalny? Bo nie dosc ze jest dysproporcja w dmg, bo barba potrzebuje buffkow to jeszcze jest dysproporcja w “zadaniach” rycerza, ktory z barba musi robic 2x wiecej niz z mo, wykorzystywac wiecej pa i zasobow. Zmiana wtopki u druida- jestem na nie. Nie wiem co innego moznaby wymyslec, ale chcecie po prostu dac mu wlasciwosci tarczy do umki, slabo. Ostatnia sprawa, spojrzcie ze łucznik jako jedyna postac nie ma umki zwiekszajacej mu przezywalnosc. Tyle ode mnie, pozdrawiam.

      • Nigdzie nie pisalem o vd, ze dowalenie mu absa jest okej, wiec nie dopowiadaj. Sprawa vd jak dla mnie to jakis zart, na ktory nie chce mi sie wypowiadac, ale w skrocie uwazam, ze duzo przesadzili z nim. Wystarczy spojrzec na % debuffa w jego umkach i porownac z pozostalymi debufferami i nie mowcie, ze ma trudniej wbic, bo ta szpilka na 12% jakims cudem w wiekszosci przypadkow wchodzi.

        Co do samej umki vd ma to zrobione w jakis sposob, zmniejsza dmg kosztem many, a nie po prostu wlasciwosci tarczy wepchniete do umki.

        • Jak dadzą druidów jakieś 15% absa we wtopce to nawet tego na 1 nie dam. Bardziej bym się zastanawiał nad patologią z sanniem many. To -50% w pvp do trafienia po prostu nie działa i vdeki robią co chcą. O% trafienia i o tym jak mu szpilki i ukazy wchodzą to przyznam rację, również patologia tak samo jak MS. Jakiś anioł stróż wśród inżynierów nad nim czuwa lepiej niż nad innymi klasami

    • to tak samo jak vd nie ma zadnego buffa jak wyostrzone dzieki czemu uk ma zdecydowanie lepszy % jako debuff .Vd juz nie ma ukazu jak kiedys wiec uki nie powinni narzekac.Uk i sh moga dostac buff od ryca a vd nie szczegół ale istotny

          • No a w rozgrywce solo druid jest najgorszy z wszystkich klas. Trzeba robić alta MO na mięcho bo dr jest tylko od dawania kondy i leka na trudniejszych bossach i na tym kończy się jego rola. Dla tego ma zawsze slota bo mało kto chce grach tym czymś gdzie trzeba ogarniać swoją postać, cudze postacie i moby.

  5. Dodajcie na początku gry informację, że można odwrócić sterowanie myszki, bo różni ludzie w różne gry grają 😀 Wydawajcie jak najszybciej bo nie będę miał w co grać na studiach

    • Przede wszystkim niech dodadzą opcje sterowania tylko jednym przyciskiem myszy – systemowi poruszania/akcji itd z 2D nic nie brakuje, mnie który z 3D jest naprawde zadowolony, ta jedna rzecz była jak kamien w bucie.

      • Oj tak, byly 2 rzeczy, ktore mnie irytowaly. Klikanie czasem tym lewym, czasem prawym przyciskiem, ale to glownie kwestia przyzwyczajenia, choc tak jak mowisz sterowaniu z 2d nic nie brakuje.
        Druga rzecz to siadanie i wstawanie do odpoczynku, chcesz tylko na moment podladowac 40 kondy to i tak musisz usiasc, chcesz szybko walnac grupke to musisz.poczekac az jego mosc wstanie.

  6. Te zmiany Barby ogólnie źle pomyślane, nie wiem czy któryś z was tam gra bb aktywnie na end game ale po tych zmianach wnioskuję że nie.

    Buff pozytywny dodać do furii to jedyna logiczna opcja, inaczej Barba będzie miał 3 Buffy do wrzucania, a dalej, fajnie że da mi ona o 10% mniejszego debufa, ale co z tego jak co walkę gdzieś mam minimum dwa debufy na celność + debuff z furii na celność 🙂 eh geniusze

    Obszarowka to jakiś kabaret, mogę bić 3 naraz, ale coś czuję że będzie to mniejszy dmg niż to będzie tego warte, coś ala metki mo, tylko że on tego używa głównie w pvp, a jak wiadomo w pvp Barba tego nie użyje bo musieliście wymyślić te zje***ne korki.

    Atak dystansowy to zróbcie taki żeby było go sens używać a nie jakiegoś debufy do niego dajecie, będzie to samo co z rykiem xD użyje raz na jakiś czas i to tylko w pvp

    Nie wiem co wy tam za skład inżynierów macie, ale widać że na grze to oni chyba się nie znają, albo dawno nie grali…

    • To chcecie zmian, żeby barba był tak samo grywalny w grze solo i drużynowo jak MO czy tylko orał wszystkich w pvp i jedyne co go powstrzymuje ton korki od antyklasy jakaś jest druid, którego ma na 3 strzały jak nie wejdą? Czuć od was hipokryzją.

  7. 1 zmiana barby jest slaba , skoro mo atakuje z takim samym dmg przeciwnikow dlaczego bb ma tylko obszar dzialania na 3ch? i to tylko na 1 full dmg a 2 pozostale np 80 % , mos robi na hi lvlu mieso robi w 2-3 min czy tam ile, a bb ile by robil? jak np bedzie 5ciu przeciwnikow, to ta obszarowka nie tknie 2 przeciwnikow , zrobcie juz normalna obszarowke na wszystkich przeciwnikow w rozgrywce , ogarnijcie odpowiedni dmg i juz a nie ze bedzie atakowal 3 przeciwnikow, i tak mos bedzie lepszy nawet po tych zmianach co proponujecie , nawet metek daje szanse na to ze trafi 5-oro przeciwnikow a bb max trzech , to dajcie np cos takiego ze obszarowka bb bedzie trafiala od 3-5 przeciwnikow losowo juz ma to wiekszy ses i dmg 100% a nie ze jeden 100% dostanie a reszta mniejszy, deszczu nie ruszacie u mosia ktory atakuje zawsze maksymalna ilosc przeciwnikow , pozdrawiam

  8. To ten tego… jest mi ktokolwiek w stanie wyjaśnić w jaki sposób te 3 nowe umki mają sprawić, że barba stanie się przydatny na instach takich jak v2 czy jaskółka ? Albo w jaki sposób mają one sprawić że w walce z drutem barba nie będzie kawałkiem drewna które tylko stoi ? Nawet biorąc pod uwagę ten nowy atak dystansowy to jak według was miałaby wyglądać takta na druta ? Furia zwiększa tylko obr fizyczne a zgaduje że ten atak sam w sobie nie bedzie bił jakoś mega dużo. Więc co, furia, dwa krytyczne uderzenia i dwa ataki dystansowe ? Barba dostaje korki więc pierdnie sobie dwoma atakami dys i jeśli trafi to i tak praktycznie nic drutowi nie zrobi. Jeśli będzie bił tylko z dys to sytuacja wygląda praktycznie tak samo. Mieliście tyle czasu i widać, że zwyczajnie go zmarnowaliście.

      • Przecież każdy ma skill wyrwanie z korzeni a jak korzenie nie siądą to barba ma takiego druida na 3 strzały

        • Nie no zróbmy tak, żeby było 100% na korzenie bo młotki nie potrafią korzystać z umiejętności z 1 karty xD

          • No tak, wyrwanie z korzeni fajna sprawa, dzięki ntemu można się zmyć korków tylko po to żeby zaraz znowu siedzieć w korkach. I tak tura za turą sobie mija.

          • Za to wystarczy 1 tura gdzie barba zerwie się z korków i dr już nie ma 3k HP. Gdyby nie korki to barba by dr zabijał zawsze w max 2-3 rundzie. Nie doprowadzajmy do takiej samej patrologii przekokszenia barby jak miało to w przypadku vd

          • Ściągnij zagładę, ubierz 2x res i serce. Cała bolączką zniknie. Polecam użyć myślenia a nie tylko ryc mnie ochroni, druid da konde i wyleczy a ja sobie przestoje na 5x atak na afk.

  9. Czyli druid w wersji Taerna będzie mógł mieć tarcze i używać wtopki? 🙂 Jeżeli będzie wymóg nie posiadania tarczy awtopka będzei dawać mniej niż 30 pancków to lepiej będzie nadal nosic tarcze od koldzicy 😛

          • zgadza sie druid i ryc maja zawsze slota wiec powinni byc slabszi od reszty klas bo sa bardziej uniwersalni.Bo dmg jak i debuff musisz wybrac .Moze niech zrobia jednego peta co korki daje a drugiego co leczy grupowo a trzeciego co rozkaz daje ktore mozna lvlowac i wtedy byloby ok

          • Przypominam, że są klasy jak mo, co mają tak samo wszędzie slota a nawet na loski latają vd ryc i 3x mo. To tyle o slotach

          • Nie zesraj się Rafałku z a tym slotem kosztem gry solo i możliwości zarabiania

  10. Szczerze mówiąc liczyłem na zmiany tak jak z vd czyli propozycje jakieś “z pupy” o których w życiu bym nie pomyślał, a tu coś co od kilku lat jest ciągle powtarzane, czyli atak obszarowy i dystansowy.
    (wiadomo aktualnie nie mamy dokładnie opisane jak te umki będą działały ale tak początkowo)
    Buffek – już 3 buffek u barby, tym razem mający na celu aby postać w teorii bez wiedzy mogła mieć te 3/4% więcej na okrzyku niż normalnie, tylko, ze barba teraz będzie już musiał pakować w wiedze jak w takiej 1 rundzie będzie musiał wpakować 3 buffki, a tez nie wiadomo ile ten nowy buff zabierze pa, no nie fajnie moim zdaniem, już lepiej zostawić ryk który do beirn jeszcze da się czasami wsadzić niż robić z bb trochę rycka (chodzi mi o to, że ryc niby postać fizyczna ale muwsi te buffki dawać (iem, ze ryc to support i na tym polega), a teraz bb niby postać fizyczna a ma aż 3 buffki DAWANE Z WIEDZY)
    Atak obszarowy fizyczny – niby fajnie, bb sobie szybciej poczyści low lvl insty tylko teraz pytanie jak to będzie działało czy to będzie działało na korzeniu czy nie, jeśli nie to będzie to prawie bezużyteczne (biorąc pod uwagę głównie pvp), jeśli tak to teraz pytanie jaki ma to dmg, bo jesli dmg w tego wycelowanego mobka/postać będzie jak obrażenia z metka mo to fajnie, bb może w końcu użyteczny w pvp ale jeśli będzie to sporo mniejszy dmg no to…
    Atak dystansowy – ja osobiście używam kamienia jako atak w większości dobijający albo do czyszczenia low lvl inst, czy ten atak będzie czymś innym (?) – wątpię, ponieważ nie może to robić dmg kilka razy większego od takiego kamienia czy trochę mniejszego krytycznego bo byłaby to przesada, czy ten debuff będzie na tyle potrzebny i na tyle duży(%) aby tym rzucać? Na użyteczność tego ataku wpłynie też szansa trafienia (na poziomie dyńki czy słabsza/dużo słabsza czy lepsza, czy jak inaczej by to mialo być) oraz ilość zasobów jaką to będzie zabierać (sporo więcej niż kamień to prawie nie używane by to było w grupowych walkach jak i solo, mniej niż kamień raczej wykluczam, konda zabierana na poziomie dyńki – no niby okej ale czy daje to tej umiejętności większą przydatność?)

    Tak więc podsumowując, bardzo proste zmiany, chyba polepszające trochę gre bb w grze PvE ale nie wiele, w PvP raczej neutralne bądź nawet pogarszające biorąc pod uwagę walki 1vs1 bez ryku, oczywiście zależy to też od sposobu działania ataku obszarowego.

    Blog generalnie fajny 🙂

  11. Te uczucie gdy podeslesz testerowi pomysl na skilla dla bb i niedosc ze jest 1:1 jak opisales na blogu to jeszcze zadnego info kto to wymyslil ;(
    Ale z drogiej strony spoko ze ekipa slucha dobrych rad.

  12. Drygu słodziak anime xD napisze krótko brokens daje nową dusze w grze , czekam z utęsknieniem na premiere naprawde daliście rade !!

  13. Mam nadzieję, że to nowe wtapianie będzie chociaż w połowie tak funkcjonalne jak MS dla VD bo jak będzie jakieś śmieszne 10-15% pancerza no nawet nie będzie się tego opłacać wbijać na 7

  14. Obawiam się że po zmianach BB będzie przekoksowany podobnie jak VD. I zaś będzie lament u innych profesji. A wystarczyło by zrobić kilka drobnych korekt:
    1. Usunąć u SH zwiększone zużycie kondycji przy unikach
    2. Zmniejszyć u Łuka progi wiedzy na zmysły i zmienić przelicznik dmg z 0.7-0.3 na
    0.8-0.5
    3. Wprowadzić u VD w PvP brak pomijania odporności na uroki w lalce
    4. Dać BB w miejsce zakażenia obszarówkę, podobną do tej co mają miśki i jednocześnie zmienić resy na bossach, aby wyrównać dmg do MO
    5. Zamienić u Ryca szybkie cięcie na słabą obszarówke typu rzut tarczą w kilku przeciwników, z dmg podobnym do Łuka z gradu
    6. U DR pomysł zmiany wtapiania jak najbardziej na + jednak zmiana osek w takiej fromie jak w BR, na wyższych lvl to zły pomysł
    7. U MO nic nie trzeba zmieniać, najlepiej zbalansowana klasa

    • Bardzo dobrze to gość opisał. Po zmianach nagle bb zostanie jakąś bestia jako dmg. Ten kawałek z pkt 4 “i jednocześnie zmienić resy na bossach, aby wyrównać dmg do MO” idelanie opisany. Wyrównajcie by bb i mo zadawali takie same obrażenia jak już tak się bawimy 🙂

  15. Wiadomo, że jak ktoś grał jakieś 10lat w wersję 2d to na BR patrzy właśnie przez ten pryzmat.

    Na początku byłem trochę zdezorientowany, samouczek coś tam wyjaśniał, nie do końca wiedziałem co, ale być może dlatego, że chciałem jak najszybciej go przejść, żeby zobaczyć więcej świata BR.

    Nie będę tutaj zanudzał szczegółami, ogólnie miałem wrażenie, że po każdym krótkim wejściu do gry, grało mi się coraz lepiej, więc pewnie z czasem większość by mi się podobało. Grałem mało, ale coś tam rzuciło mi się w oczy.

    Moje plusy:
    – skróty klawiszowe;
    – wybór ataków (łatwiej, szybciej);
    – inne lepsze pokazywanie dialogów (nie treść, a opcja wyświetlania rozmów);
    – ogólnie efekty 3d, ładniejszy świat, ładniejsze walki, bardziej wyraziste efekty – lubię to;
    – fajna mapa;
    – agresywność mobów.

    Minusy:
    – panel wyboru i tworzenia postaci (?);
    – mało widoczne ikonki buffów/debuffów w walce;
    – wybór taktyk po lewej stronie (proszę przenieście to na prawo, tak było w 2d, teraz bardzo ciężko się przestawić, a i myślę, że większość ludzi jest praworęczna, więc wybór taktyk po prawej dla większości będzie wygodniejsze);
    – brak listy przeciwników/NPC jak w 2d;
    – odpoczynek niby fajny ale …dwa kliknięcia: pierwsze wstań, drugie idź – po co? to będzie przedłużało niepotrzebnie.

    I na koniec dwa pytania:
    Dlaczego nie można wybrać łysej fryzury?
    Dlaczego rycerz w walce trzyma miecz w prawej dłoni, a w podglądzie drużyny i eq w lewej? Inne klasy tak nie mają z tego co widziałem na filmikach.

  16. fajny blog
    aż szkoda sie rozstawać z tym blogiem
    super 3d juz sie nie moge doczekac premiery
    robiecie dobrą robote

  17. Podczas gry na Broken Ranks Beta, zauważyłem, że robiąc questy ze znajomym
    (będąc razem w drużynie), tylko prowadzący mógł rozmawiać z NPC, a osoba nie będąca liderem musiała specjalnie wychodzić z drużyny, żeby zabrać quest, porozmawiać z npc, albo np. oddać zlecenie. W wersji 2D, nie miało znaczenia, czy prowadzisz drużynę, czy nie, aby przeprowadzić rozmowę z NPC-em.
    Pytanie, czy taki był zamysł, czy może to błąd?

  18. Co do zmian bb to
    1. atak obszarowy fajny pomysł
    2. zamiast zastępować zakażenie tym buffkiem po prostu wywalcie z furii obniżenie celności fiz/dys
    3. ryk zostawcie jak jest a jeśli chodzi o atak dyst to tu można zrobić z zakażenia atak dystansowy
    takie zmiany były by dużo lepsze 😀

  19. Osy mogły by zostać w takiej formie jak na BR. Dmg wciąż dupy nie urywa ale na 5 doskonale sprawdzały się do dobijania mobków. Wreszcie mam dylemat czy osy na 5 czy inny skill bo tak to zawsze osy max 3 albo 1. Na wtapianie czekam z niecierpliwością. Mam tylko nadzieję, że nie będzie to jakiś śmieszny% gdzie wtopka wciąż będzie słaba.

  20. Ale co wtopka ma dodać tylko suche staty panckow i to na tyle? U Vd tarcza działa na każdy atak, niech wtopka daje jakaś premię do leka czy cokolwiek innego a nie tepe zastąpienie smugi zużywając umiejętnośc, za którą mogłoby być coś ciekawego :/

    • Albo pancerz + jakiś lekki buffek bo smuga oprócz pancerzy dawała też sporo stat. Oczywiście nie ma co liczyć na tak potężną umke jak MS. Druidem regularnie pewnie nikt z ekipy nie gra więc dalej jest papierem od kondy i leka, ale jak będzie jakieś samo 10-15 pancerza to wciąż wolał bym maskować strach niż to.

      • dt ma ta przewage nad vd ze ma zawsze slota a vd nie bo rywalizuje z ukiem i sheedem.Ryc i dt powinny byc slabsze od reszty klas bo sa zbyt uniwersalne

        • Chłopie wejdź na Ostlor i wołaj o druida na loski. Nikt tym nie chce grać bo jest po prostu za słaby. A czemu ryc nie jest słaby? W końcu też zawsze ma slota. To VD ma przewagę nad dr i w pvp (wciąż nie naprawione ssanie many oraz bossami (otępka na selenie robi więcej niż wszystkie skille łuka i scheeda. Poza tym gra drużynowa to tylko 1) 3 taernu. Ważniejsza jest gra solo gdzie druid wyraźnie odstaje od reszty klas.

        • No ma slota bo nikt za bardzo nie chce grać postacią co jest tylko od kondy i leka i ma zjeb… grę solo. Z tym VD to się nawet nie ośmieszaj bo koniecznie trzeba go znerfić. Zdecydowanie króluje nad łukiem i sch, jest najlepszym debufferem, robi MO i druida jak chce dzięki ssaniu many i jest lepszym tankiem niż ryc dzięki MS i ssaniu. A co do slota to wejdź na loski i zobacz jak się lata 3x MO VD i ryc. Jakoś druid nie jest potrzebny. Tylko na trudnych boksach, żeby pomurzynować

        • Nie dt powinny być słabsze tylko twoje rozumowanie powinno być silniejsze, żebyś na przyszłość nie pisał takich głupot.

          • ale z was głupki sam gram sporo sh vd i rycem postacie 120+ i wm co mowie .Wm ze dt poczatkowo gra sie slabo ale z takim tlukiem na bossy typu waldek czy modle robi na luzie wm bo mam znaja dt na 130

          • Modla, valdek, jakże wysoko zarobkowe bossy w obecnych czasach xD. Już lepiej mięcho pofarmić niż to tłuc.

          • Rafałek jest trochę odrealniony albo żyje jeszcze taernem sprzed dodania V1. Jedyny jego argument to to, że dr ma slota. Ma jak każda klasa xD Na BR dodali druidowi te osy żeby nowi gracze nie kręcili nosem, zet to nie grywalna postać jest. To jak długo trzeba teraz spamować o druida na wyprawowym to jakaś patologia.

  21. Ale skamlecie, jak małe wygłodzone psiaki. Wiadomość dla barbarzyńców: nauczcie się grać i tyle. Masz kory to zmyj i daj w uroki, po ile Cię druid będzie bił? Po 400? A Ty jego ponad tysiąc. No ludzie ubiercie się na uroki i tyle w temacie. Ja mam moska i w pierwszej daje max w uroki i jakoś nie wchodzą mi korki i w 1 rundzie palę druidowi a później muszą się myć, leczyć i są moi. Jak mo dostanie szpile od vd to sobie może postać i tyle a wy się sracie o te korki. Jak Wy gracie? Dajecie te punkty w pierwszą i drugą obronę?

    • “Ja mam moska i w pierwszej daje max w uroki i jakoś nie wchodzą mi korki i w 1 rundzie palę druidowi a później muszą się myć, leczyć i są moi.”

      Gratulacje, szkoda ze nie pomyślałeś, że grając MO masz WIEDZE i możesz się w jakiś sposób bronić 🙂

    • Po 400 to ja z latarą z krytem w barbe nie walnę xD. Jak typy latają na arenki 2x zagłada ludów, żeby po ponad 1k bić a potem płaczą bo sami w siebie maja z okrzyku po 80% przy takim resie na uroki. Beka.

    • Dobrze powiedziane masz kory to myj, tylko nawet jeśli spróbujesz takiego dr oszukać, bo masz na to w praktyce 2 rundy to i tak będzie dawać kory co rundę. Na takim 140lvl to nie ma różnicy czy dwa 5 czy 2 i tak wejdą. Chyba, że masz farta. Co z tego, że masz 70% resa (marnując przy tym wiele statystyk) jak dr będzie chciał to i tak ci włoży te korki. W końcu mu się uda na tych 20%,40%, a nawet 50% wszystko zależy ile wiedzy ma dr, więc ty sobie możesz co rundę wyrywać z korków, a dr dalej będzie je walić ile się da. Może, że akurat ci się uda nie dostać korka, mając 5pa w uro i w fiz trochę, a taki dr ma 5 w fiz i góra jedną kropkę w psych, bo BB nigdy mu nie wrzuci okrzyku czy ryku. Nawet, jeśli 0 kropek to i tak bb ma ciężko względu na wiedzę, bo wiadomo w 90% korek siada, więc moje zdanie na ten temat jest takie, że jeśli te całe “wyrywanie” miałoby działać to w rundzie gdzie się wyrywasz miałbyś odporność na korki w tej samej rundzie oczywiście. to miałoby jak najbardziej sens. Zaraz by się zaczął płacz, że dr nie ma szans z bb. Może czas zakończyć czas ten dominacji? Bo ogółem bb nie masz szans w masówce gdzie jest jako jedyny “dmg”, a przeciwnej drużynie jest dr i robi sobie z takim bb co by tylko chciał. Zaraz się zacznie płacz, bo bb mi zbije 3k, a ja mu 1k, ale co w tym dziwnego? BB to w końcu DMG, a dr to support. Nigdy tego w tej grze nie zrozumie. Dlaczego wszyscy oprócz dmg oczywiście chcą zadawać tyle samo obrażeń co dmg?

      • Masz 60% odporności na korzenie w grze, umke wyrwanie z korzeni, korzenie mają -26% do trafienia na 7, dodatkowe właściwości obronne z uroków, dymki, rary myjące. Zacznijcie wreszcie myśleć a nie wiecznie narzekać. ,,70% resa (marnując przy tym wiele statystyk)” to ci powiem, że nawet ja na mośku gdzie mam wiedzę ubieram res bo jak dostanę szpilę i inny mosiek zacznie mnie bić czy barba to mnie już nie ma. jak sam wspomniałeś barba to dmg, bije po ponad 1k a dr to support/debuff bije po 250 i taka jest jego rola, żeby barba czy inna klasa w 5 rund nie wyzabijała wszystkich tylko przynajmniej 2 przesiedziała w krzakach bo na 140 dość często te rary myją. Zmiany barby przydadzą się bardziej w grze solo i farmie mięcha (lepsze byłoby tąpnięcie moim zdaniem co bije w 5 mobów a nie zamach co bije w 3) a ty pierdzielisz tylko o pvp bo ci się nie chce resów zakładać. Każda klasa ma swoją antyklase. MO ciężko z VD i rycem, druid ma ciężko z MO, a barba ma ciężko z druidem, no chłopie nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka. Więc już skończcie z tymi płaczami barby bo najważniejsze zmiany powinny nastąpić w grze solo, instancjach oraz dodać atak masowy barbie by farmił mięcho jak MO a nie dać 100% na korzenie bo cię antyklasa raz na 3 rundy powstrzyma przez wyzabijaniem wszystkich. trochę pokory gościu.

      • Jak barby by chodzili na turnieje faktycznie w resach 70% jak mówisz to nie było by żadnych płaczów. Problem jest taki, że nie myślicie, częściej mi padacie od lalek VD bo latacie 2x zagłada zamiast res, masz szeroki wachlarz obrony przed urokami jak kolega wyżej wspomniał, jedyne czego ci brakuje to wiedzy tak jak druidowi zręki. on ma w ciebie po 40% z uderzenia i bije niecałe 300 a ty w niego 70% przy full defie i bijesz w niego 1,2k więc logiczne jest, że jest słabszy i powstrzymuje cię korkami (jak mu się uda i cię rar nie umyje). Korki w tej grze i tak beznadziejne wchodzą. Jak walczysz 5 na 5 rycerz też ci daje aure, kolejna obrona przed korkami. Zacznijcie myśleć i poświęćcie te 200 dmg na turniejach ataku z ringów na rzecz resów i będzie zupełnie inna gra. Jakoś nasz bb nie narzeka na kory bo ma 2x ringi 48 uroki i serce. Jakoś w niego kory nie siadają tak często jak w resztę co chcą tylko jak najwięcej walnąć nie myśląc o konsekwencjach wynikających z braku posiadania resa na uro. Jak widzisz ta gra polega na myśleniu i kombinowaniu a nie samym dmg. A co do dalszej części twojego narzekania to może nie zauważyłeś ale jedne klasy mają ciężej z innymi a inne lepiej (wyjątek VD). Tyle w temacie.

        • Moje oczy XDD co ty człowieku piszesz, zawsze w pvp mam 80% resa a i tak stoję na korach.
          1,2k w full ubranego druida na samej furii? To ja rozumiem że walczyłeś na barbe z 1500sily czy jak?

          Jak czytam że bb ma ciężko TYLKO na dr to beka, na kogo on nie ma ciężko tak spytam? Ryca i mo ma jakieś szanse zabić, z resztą jeśli mają takie samo eq to szanse spadają prawie do 0.

          A i widać że tylko mo i dr piszą jaki to Barba koks w pvp xd ciekawe dlaczego

          • Już nie pajacuj tym barbą. Wszyscy wiedzą, że wystarczy się ubrać pod res. Polecam pooglądać PvP Cud vs barbą tam masz jaki ten w eq tarulowym dr miał gówniany % z kora i jak go barba siekał po 1.1k (oczywiście druid padł, można?)
            Dostaniesz umkę co cię w pewnym stopniu będzie chronić przed debuffami i już nie pierdziel tylko poczekaj na upek.

  22. Co do BB…
    Atak obszarowy jest dość dziwny, ale pytanie czy będzie użyteczny? Musiałbym to zobaczyć w praktyce, ale po co wymyślać coś nowego skoro już taki atak jest w grze?
    Rzut toporem zamiast ryku. Fajna koncepcja, ale jaki będzie ten DMG? Jeśli będzie porównywalny do kamienia to według mnie takie coś nie będzie miało sensu. Lepiej już zostawić ryk na swoim miejscu, a zrobić po prostu atak dystansowy, który oczywiście będzie słabszy od krytycznego, ale będzie lepszy od rzutu kamienia. Może marzenie bb o lataniu jaski w końcu się spełni.
    A co do buffa. Po co bb trzeci buff? Wystarczy, że ma już 2 i są odwieczne wojny o zmianę buffów z wiedzy na zr. Tak jak już wcześniej ktoś wspomniał lepiej już wyrzucić osłabienie celności z furri, niż zabawa w kolejne buffy.
    W końcu o bb coś się dzieje, ale kiedy zbalansujecie bossy/moby do bb? Lugusa wam się udało. Jaska, v2, Olbrzymy na stoku? Wtedy dmg mniej więcej by się wyrównał.
    Na koniec dodam przestańcie gadać, że macie za niski dmg. Od zadawania obrażeń jest DMG (mo,bb), od debbufa (vd,sh,uk), a support (dr,ryc). Także nie rozumiem dlaczego macie o to problem? Może zrobimy po prostu, że każda klasa będzie uniwersalna i będzie można sobie skakać między profesjami kiedy nam się tylko spodoba?
    PS: Przestańcie robić balans pod PVP, bo to nie ma sensu w grze gdzie wszystko polega na %, a jeśli to robicie to tylko, żeby to dotyczyło tylko PVP. Patrząc chociażby co ostatnio zrobiliście z vd i jeszcze tego nie naprawiliście. Psujecie tylko tym grę. 🙂

  23. Witam , myślę, że to bardzo uczciwe jak barba albo druid ma dostać zmiany w skillach, a o bezużytecznym szybkim cięciu ryca już zapomnieliście(były jakieś wzmianki albo po co jak on ma tylko buff dać albo i nie bo po nerfach zostały zwiększone obrażenia ze wszystkich ataków. Rycerz nie musi mieć specjalnego dystansowego i chyba Waszym zdaniem najlepiej jakby tylko stał sobie na ochro albo w ogóle nie było go w drużynie i grze solo ). O sheedzie nawet nie wspomnę bo jest teraz useless af.

  24. Jak patrzę na te śmieszne płacze to jestem za tym, żeby gra barbarzyńcą była wyłącznie dla ludzi po przynajmniej maturze. Bo jak widać większość jest nastawiona na ,,Daj bo ja głupi jestem nie potrafię myśleć, ubierać się adekwatnie do sytuacji i wypracować własną strategię gry”. Taki socjal w taernie, może goście co coś w życiu osiągnęli poza harnasiem na półce i nie boją się myślenia będą potrafili coś więcej zrobić niż 5 x ataki po 2 PA, 0 defa na każdą sferę bo przecież ryc daje buffy i chroni a druid daje kodne i leczy a barba ma stać na 0 defa do końca bossa/turnieju i ma to działać. Patologia. Nie przyzwyczajamy ludzi do tego, że ktoś pomyśli za nich.

  25. Ho ho ho 🙂 babra mi się na sucho już podoba, ale rzuce propozycją a mianowicie żeby był odporniejszy na uroki bo w pvp z dr to korki rzuca i stoję i płaczę, i żeby skóra była nie pod wiedze tylko pod zręczność bo żaden bb nie chce inwestować w wiedze a tak to trzeba używać 2-3 pa na furie lub skóre

  26. Beta była kozacka. Od jakichś 4 lat nie gram już w Taerna, tylko czytuje blogi i czekam na BR, no i powiem, że kurde warto było czekać. Nawet gdyby to był już oficjalny start, to byłoby spoko, bugi w żaden sposób nie uniemożliwiały spokojnej rozgrywki, a bugi są i będą zawsze, nawet po 10 latach przygotowań. A za zmiany u bb no po prostu szapoba, to moja profka od zawsze i nie mogłem się doczekać jakiegoś ciekawego reworku.

  27. Polecam zrobić otwarte “beta testy” gdzie każdy gracz będzie miał swobodny dostęp. Które mogą trwać z 3 dni, tydzień czy nawet 2 tygodnie. Na pewno znajdzie się grono graczy, które zainteresuję się tym. Wiadomo czy ci co tak naprawdę się do tego przyłożyli będzie na nich czekać nagroda, a nie tylko dla wybranych jak to wygląda w tej grze. Oczywiści tacy gracze będą. Na koniec zrobić test lub sprawdzić statystki, a najlepiej to i to. Sprawdzić jak to wygląda, przeanalizować to i potem dodawać to do gry. Uważam, że wasi “inżynierzy” nie mają pojęcia na temat gry albo nawet w ogóle w nią nie grają, a nawet jeśli robią to typowo pod siebie, więc wiadomo skąd wynikają braki czy oczywiste “buffy”. Przykładów nie muszę wymieniać, bo jest ich oczywiście sporo, ale nie mi to oceniać jest to jedynie koncepcja.

  28. Zapytam jeszcze a co z bosami na które bb nie jest brany wgl np Jaskółka, V2, no rzadko lugusa, a MO na wszystko lata??? Prosiłbym o balans mo vs bb na taki żeby jeden miał coś czego inny nie ma a było lepsze 🙂 w pewnych sytuacjach

    • Na end gamę królować może bb hehe ale nie widzisz ze na ten moment np jaskołka króluje moś ?? Już na to się nie patrzy :3

  29. barba powinien miec obszarowke .Np. na takie jaski zamiast rzuczac z kamyka.Barba powinien miec wiekszy dmg niz mo bo mo mozna zabrac na kazdego bossa( 2mo czesto sie lata a na 2bb raczej nigdy) a bb juz nie bardzo np. v2

  30. Hejka, zmiany dla barby nawet Ok zobaczymy jak to będzie działać. Szanowna administracjo dodam jeszcze jeden problem między mo a bb a mianowicie ataki mo są szybsze trochę i dlatego tez mo jest lepszy, jeśli czytacie to to przemyślcie to aby delikatnie zwiększył prędkość animacji u barby niby nic wielkiego ale jednak 😉

      • I właśnie to w tym jest najfajniejsze. Oba skille są podobne, ale nie takie same.
        Brb ma słabszą celność, a mag naraża się na otrzymanie większych obrażeń.

  31. Sprawdźcie pewną sprawę u barby, bo dyńka niby daje 55% szans na trafienie a sytuacja wyglada tak że gdy dyńka wejdzie jedna np na 66% to drugi atak dyńki daje 67% xd 1 % zwiększa ??? czy to jest normalne?

  32. zmiana dla bb jest ok jesli bb tak samo chetnie brany na v2 czy losy jak mo.Sam nie gram bb ale wm ze bb to najbardziej zaniedbana profa w grze od lat.

  33. Super się grało w BR mimo drobnych problemów.

    Co tam z obiecanymi zmianami mierzonego lub szybkiego cięcia?

    U bb w sumie najbardziej mnie irytuje to że aby bić daje sobie zeza (furia) buildy bez tego są raczej nie spotykane.

    Też dosyć dziwne jest dla mnie to że np Mo jako dmg może iść wszędzie a BB już nie bardzo. Kończy się tym że musi przez pół czasu levelowania postaci siedzieć na v1.

    O ile dobrze pamiętam to Mo na 75 ma do ubrania egzekutor który mu daje szansę na krytyczne ciosy. U bb na tym lev to chyba tylko epic nie licząc setu na 50 który ma kosmiczną cenę.

    Apropo setu na 50. Jest mam wrażenie warty swojej ceny ale minus ma taki że używanie go w całości jest bardzo krótki czas opłacalne. W sumie w ogóle ponieważ na v1 nawet darvgretor lepiej daje rade niż miecz setowy a to trochę dziwne.

    Słyszałem że daje rade na wyższych poziomach no ale jednak v1 to główne miejsce do expienia.

    Jeżeli już mowa o obrażeniach to czemu nigdy BB nie jest głównym dmg na v2?

    Dmg to obuch i zimno lub sieczny i energia. Więc to nie da przepustki jedyne co daje to epic bo ma ogień i kryty.

    Nie można by zrobić by bb miał to też łatwiej dostępne?

    I też polecam zrobić jakiś sposób na motywację ludzi. Bo to że np bijesz 100 bossów i nic z tego nie masz jest trochę słabe. Z tego co pamiętam na 3D ma się to zmienić.

    Teraz pytanie za 100 punktów otwarta beta była to kiedy oficjalnie zostanie otwarta już bez zamykania? 🤣

    Bo chyba z wersji beta nie wychodzicie bo w sumie po co 😁 jak gra się rozwija to nie musi wychodzić z bety 😉

    Pozdro i życzę jak najmniej problemów.

    • Rynek w taernie też jest kosmiczny, kupujesz miećz z luga za 5 kk a naprawa 40kk jak dobrze pamietam. Rynek się całkowicie popsuł bo rary z małych bossów idą na eski a graczy nowych nie ma za bardzo komu selać to a wręcz sie nie opłaca nawet. Też nie patrząc na to cena zakupu a naprawy. Cena samych rarów też z kosmosu a jak na to zarobić?

    • Zacytuje ,,U bb w sumie najbardziej mnie irytuje to że aby bić daje sobie zeza (furia) buildy bez tego są raczej nie spotykane.,,

      Pisałem kiedyś na support o tej furii to powiedzieli że np MO na teraz, a nie od zawsze obniżoną odporność i jest ok+ buf ryca który też daje nerfa BB w pewnych rzeczach chyba z odpornościach

  34. My tu pierdu pierdu o barbie i druidzie a powoli ucicha poważny temat.

    Kiedy nerf lalki i ssana many u VD? Bo to co się obecnie dzieje na turniejach to jakaś parodia. MO z kuli tyle nie wyciąga co VD z lalki. Ekipa ma klapki na oczach? Sch i łucznik nawet połowy tego nie walną co VD obecnie a tak jak on są debufferami.

    • +1

      Zrobiliście z debuffa dmg oraz tanka dzięki MS. Kara do trafienia z ssania many w pvp od początku nie działała. 2 razy ekipa przerabiała tego VD i 2 razy źle. Wciąż są błędy i postać jest niezbalansowana w stosunku do innych klas.

  35. Prosiłbym również o przemyślenie wrzucania furii, skóry oraz nowego bufka na 1PA a nie na 2-3 PA bez wiedzy. Też MO ma wygodniej w tej sytuacji, Dzięki ;P

  36. Zmiany dla barby:
    1. Obszarówka fizyczna – obrażenia zbliżone do MO z deszczu i zmiana resów u mobów, jak rozwiązanie z biciem tylko 3 postaci obok siebie się nie sprawdzi to zróbcie na wzór tapnięcia by nie tracić czasu i nerwów
    2. Atak dystansowy – debbuf nie potrzebny, po prostu większe obrażenia od kamienia z dobrym skalowaniem (ale też nie przesadzonym) i będzie git
    3. Zamiast buffa tego śmiesznego proponuję coś lepszego:

    “UWAGA”
    Skill Silna psycha
    Umiejętność zjada 1-2 debbufy psychiczne, które miałaby postać otrzymać (od vd i dr np.) i zwiększa obronę psychiczną o zbalansowaną ilość punktów %.

    Pozdrawiam

    • Dajcie barbie od razu odczarowanie jak ma druid. A nie zapomniałem, że przecież są rary myjące xD

      Albo zamiast zrytej psychy to ściągnąć 2 zagłady i ubrać 2x pierścień 45 resa i serce. Najprostsze rozwiązanie i nie dużo kosztuje a robotę robi. Polecam

        • Barba gdy w 1 rundzie dostanie korzo jest bezużyteczny do końca aktualnej rundy bo nie wykonuje żadnej akcji. MO takich problemów nie ma.
          Pozdrawiam

    • Już samo to, że łucznik i mag mają identyczny atak obszarowy jest kłujące w oczy, a tu jeszcze barb ma bić identycznie. Dla mnie śmiech i propozycja (kiedyś sam takiego skilla opisywałem) z biciem trójki mobów jest najbardziej sensowna. Na pewno główny cel nie może otrzymywać większych obrażeń niż z krytycznego, a dwa pozostałe powinny obrywać słabiej niż główny cel.
      Buff rozumiem, że to coś w rodzaju aury czystości (zwiększa obronę na uroki).
      Rzut toporkiem powinien mieć dmg taki sam jak kamień ale powodować krwawienie. Gdy krwawienie miałoby więcej niż np 6 rund wdałoby się zakażenie (tu druid musiałby już kombinować z myciem).

      • Nie porównuj dmg łuka do mo na ataku dystansowym bo jeden to debuf a drugi dmg, obszarowy atak naprawdę zmieni sytuacje barby na slotach, masz HH dlaczego każdy bierze MO na los ,,szybkie,, animacja jest szybsza, są celniejsi oraz obszarowy atak mają, a barba wrzuca furie i nie trafia a dmg ten sam, tearz co MO ma przy inkantacji resy zmniejszone, i wszystko tak naprawde na 1 pa a barba 2-3 pa żeby wrzucić skórę a MO nie inwestuje w zręczność żeby coś sobie dać

        • Dodam jeszcze te obrażenia od ognia… a u barby każdym bosie mniejsze resy ma bos od ognia, mało kiedy bb bije wiecej od MO

        • Nie wiem skąd bierzesz te wnioski, ale w którym miejscu porównuję dmg łucznika do maga?
          Ekipa chce zmienić skille barby, aby były bardziej użyteczne, a nie żeby barba bił więcej od mosia.
          Jak dla mnie to można dać każdej klasie atak obszarowy, może do tego jeszcze leczenie. Wtedy już nie będzie potrzeby myślenia, którą klasę wybrać zaczynając przygodę z Taern’em. Gra jest tym bardziej ciekawsza im jest większa różnica w działaniu różnych skilli (jeden z lepszych pomysłów to zmiana zatrucia u łuka i vs.
          Zgodzę się z tym że barbarzyńca jako dmger powinien mieć największe obrażenia na większości mobów z racji ataku w zwarciu.

          • Ja jestem tego zdania ze każdy dmg powinien mieć chodź jeden atak obszarowy, a reszta profesji już niekoniecznie. Nawet luk bo oni maja pomagać nam DMG w celności itp ryć dr tak inne klasy sa od czegoś innego poprostu. Ale to moje zdanie tylko.

  37. Dajcie druidowi tarcze lasu co daje 15 resa i sprawia, że dmg każdego fizycznego ataku wpakowanego w druida jest zmniejszany o 25% w ciągu rundy i po rundzie się resetuje.
    Załatwi to problem tego jak niektóre moby masakrują druida w zwarciu dając po 5-6 ataków.

    Zmusi to też do myślenia fizoli żeby nie dawali 5 ataków na 2 PA i defa 0 0 2 i potem płakali, że korzenie weszły na 50%. Ostatnio bilem się z barbą, który tak robił to na 8 rund tylko 3 razy korzenie nie siadły z takim defem. Jak mu powiedziałem, żeby dał tylko 3 ataki na 2 PA i defa 1 0 5 to już za każdym razem ze mną wygrywał a korzenie miały po 22% i nie siadały cały czas. Tak że wystarczy jednak trochę pomyśleć, ubrać resy i dać 5 PA w defa psych zamiast liczyć na szczęście i ustawiać za każdym razem 5 ataków po 2 PA a na defa już nic nie zostaje.

    • Z całym szacunkiem (nie ma go wiele xd) ale co ty pieprzysz? Zawsze jak walcze z druidem na +- podobnym levelu do mojego to ubieram się full ress i daje 105 lub 205 w przypadku większych. Nie miałem jeszcze przypadku w którym druid na korek miałby poniżej 40%. Mogę się dwoić i troić a to gówno i tak wchodzi…

  38. Zapytam czy będą ruszane instancje na której bb nie pójdzie typu v2 Jaska itp??? Np na v2 nie można zrobić aby czujka miała zmniejszone resy na cięte, obuch bo np ja grający bb chciałbym mieć ten exp w tym tempie oraz dielektyki… i MO nie ma ograniczenia insty np ze on nie pójdzie nie jest brany a bb już ma i traci na rarrach bo z v2 trochę są warte nie ma co tutaj czarować. Drugie pytanie rynek handlu bo tez jest straszny kupuje np Cierń za 4kk a naprawa 40kk i wiele innych przedmiotów tak ma…

  39. ogólnie atak dwuręczny wbrew pozorom jest spoko, szczególnie na lvlu 115+ jak się go ma wymaxowane i ma się bron z wiekszymi obrażeniami. do bicia harpii albo do zaoszczędzenia kondy w sam raz jak np się dostanie rozbitą twarz na loskach albo aure zimna a druid zamula z kondą. jak go wycofają to znowu pozostanie ino dyńka do oszczędnego bicia.

    Ogólnie proponuję rozwiązac problem ataku dystansowego oraz obszarówki jednym skillem, którego będzie można edytować w zakładce skilli tak samo jak takte można zmieniać na bazowe 12-14 PA. M.in byłby to rzut sztyletem czy coś, który by miał 3 warianty. rzut w jeden cel- największy dmg, rzut w 3 mobki, oraz rzut w 5 mobków który przypominałby grad strzał ucznika.

    wgle dzięki temu że barba dostanie obszarówkę to aqua sol stanie się trochę useless to można dać buffka solowi (wgle i tak został znerfiony z tym ssaniem many po zmianach) poprzez zwiększenie dmg, albo wgle wprowadzić opcję permanentnego zamiany danego aqua peta na innego aqua peta ( mamy sola 100 lvl to placimy 1k platy i mamy tona 100 lvl, tylko itemki trzeba kupic i q na obroze zrobić)

    xd

    • pozostaje jeszcze kwestia sytuacyjnej przydatności ciernia względem epola tak samo jak ma to miejsce u mosia. u mosia 3ząb warto miec i expic dla obszarówek a w przypadku bb jak się ma gorta to juz ciern zbyteczny. można to rozwiązać poprzez tworzenie obszarówki z inherentnym zwiększeniem dmg w przypadku używania energii albo można dodać łucznikowi do spięcia zwiekszenie otrzymywanych obrażeń od energii. toć już aura zimna w taki sam sposób pomaga batagurowi a wrażka gortowi. dzięki temu więcej osób będzie chętniej expić ciernia bo będzie przydatny do różnych sytuacji tak jak trójząb

  40. Moim zdaniem myślę że po zmianach które są fajne nadal barbarzyńca nie będzie lepszy niż mag ognia. Po pierwsze na średnich i większych bosach mag jest częściej brany, np. Losy po co brać barbe skoro sh jest nazywaną podklasą i nadaje się tylko pod barbę. Na te chwile preferowane jest zazwyczaj 2x MO i VD lub łuk, lub łuk, vd i mo dlaczego bo debufy vd i łuka są super pod maga ognia a pod barbarzyńcę średnie. Mag ognia ma atak obszarowy co może zranić całe pt, ma szybsze animacje ataku, ma atak obuchowy i atak od ognia, dlatego wszystko przeważa na korzyść maga, a u barby cierń który zadaje mniejsze obrażenia sieczne i na dodatek od energi. Druga sprawa insty które owiele lepsze są pod maga ognia niż barbe. Nie ma takiej insty na którą barba by poszedł a mag nie, a drugą stronę jest dużo tego… Nie liczna zaleta barby to wytrzymałość zwględem konkurenta ale to tylko tyle. Zmiany które proponujecie super barba bedzie lepszy, ale jednak MO i tak bedzie dominował. Podczas nowych bosów i obecnym może coś warto zmienić aby wyrównać w ten sposób jeszcze oby wie profesje względem siebie aby było jednakowo przydatne nie ważne kto pojdzię na bosa 🙂 Jaskółka, V2 i inne instancje

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *