Obecnie pracujemy nad… cz. 6

Zapraszamy na kolejne doniesienia z frontu. Wszystkie prace przebiegają wzorowo i spokojnie. Rewolucji nie ma, jest tylko konsekwentna i systematyczna praca. Co tydzień o krok bliżej do nowego Alaril, o krok bliżej do nowych bossów. Zapraszamy na cotygodniowe sprawozdanie.

Na początek niespodzianka. Poszerzenie zespołu o nowego programistę przyniosło pierwsze efekty. W zeszłym tygodniu przeprowadziliśmy testy częściowego przeniesienia Taernu w świat 3d. Testy wypadły pomyślnie, więc klamka zapadła. Model postaci gracza będzie w pełni trójwymiarowy i animowany. Da nam to nowe możliwości przedstawiania ekwipunku, rozwinięcia oświetlenia (jedne krainy o zmierzchu, inne w blasku poranka) i przede wszystkim przysłuży się poprawie jakości grafiki.

Posiadłość Landaua zyskuje coraz więcej szczegółów. Gotowe są już jej wszystkie elementy. Pozostało już tylko złożyć je do kupy. W tym tygodniu planujemy zakończyć główne prace nad krainami nowego Alarilu. Dzięki temu zespół grafików będzie mógł skupić się nad bossami i ich instancjami. Koncepty oraz idee są już gotowe. Pozostaje tylko realizacja.

Ostatni tydzień przyniósł kolejne questy głównego wątku na serwer s0. Liczymy, że za dwa tygodnie uda się zakończyć cały Epizod I (w sumie 13 zadań).

Na zakończenie chcemy odnieść się do niektórych pytań zadawanych w komentarzach: 1. Podklasy są wstępnie wymyślone od dawna. Trzeba je jednak zaprogramować. Wstępny balans odbędzie się jednak z udziałem testerów, a nie graczy. Byłoby niesprawiedliwe, gdybyście ponosili straty w grze z winy niedopracowanych skilli.

2. Wypuszczanie przemalowanych krain to nie tylko ustawienie mobków i bossów. Trzeba również przepiąć wszystkie questy, NPCów, dotychczasowe czempiony, źródła surowców itd. itp. Poza tym naszą ambicją jest udostępnienie Wam Alarilu już z gotowymi questami Epizodu II (chociaż kilkoma). To też wymaga czasu. Odnosząc się do pytania o nowe bossy. Nie będziemy czekać na komplet (5 sztuk). Zdecydowaliśmy, że na początek będą to dwie instancje z dwoma nowymi bossami.

Na koniec ciekawostka: Ilość rarów na serwerach podzielonych na klasy

Klasa S1 S2 S3 S4
4 5768 5308 5853 4431
5 12320 11368 13452 9034
6 3668 3122 3760 2758
7 3898 3120 3786 2215
8 13563 12507 15623 9096
9 5356 4472 5313 2984
10 1200 888 1002 654
suma 45777 40787 48795 31171

14 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 6

  1. Czy polepszenie grafiki bedzie mialo duzy wplyw na plynnosc gry ? Juz teraz nawet na 2 rdzeniowym c2d 3,3 GHz zdażaja się przyciecia przy chodzeniu.

    • Pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którym gra będzie działała sprawniej. Większość obliczeń do tej pory spoczywających na procesorach, będzie przerzucona na grafikę.

  2. Bardzo się cieszę, że publikacja newsów na blogu “stick to the plan” i zawsze we wtorek rano mogę być na bieżąco z tym co w bazie taernu sie dzieje 🙂
    Co do tabelki – nie od dziś wiadomo że S3 rządzi 🙂

  3. Skoro już są wymyślone podklasy może ujawnicie nazwy podklas dla poszczególnych klas? Żeby zaostrzyć apetyt i udowodnić sceptykom. 🙂

    P.S. Wstępny balans odbędzie się jednak z udziałem testerów, a nie graczy. Byłoby niesprawiedliwe, gdybyście ponosili straty w grze z winy niedopracowanych skilli.
    Pierwsze zdanie z drugim nie ma nic wspólnego.

  4. a ja mam takie pytanie odnosnie poprawek grafik chodzi mi o pety np gildiowe czy zaleznie od poziomu nie mogly byy one inaczej wygladac znaczy rosnac zeby pet na 30 lev nie wygladal tak jak pet na 70

  5. hmm…. dużo się mówi o tym wielkim malowaniu Alair, a cicho o tym, że przemalowane PRAWIE caly Haligard (prócz wymarłej, zamku, grobowca za zamkiem i insty duchów )
    mam pytanko, mianowicie, czy rozumie się że z tymi krainami o zmierzchu itp, będzie tak, że w poszczególnych godzinach będzie noc i dzień, czy w niektórych tylko dzień, a w innych noc ?

  6. Witam ja ma takie pytanko wiecie może skoro tak ładnie wszytko idzie to za ile te Alaril będzie bo już te obrazki na moje oczy nie wystarczają hihi 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *