Ostatnich kilkadziesiąt godzin rozgrzało do czerwoności forum Dumy Taernu, gdzie niektórzy z Was prześcigali się w sposobach na dowalenie beznadziejnej administracji, a na czatach w grze szaleli hejterzy, wrzucając co się tylko da na głowy biednych GMów. Wzrost emocji spowodował jednak spadek zdroworozsądkowej analizy faktów i skutkował powstaniem szeregu plotek i półprawd, dodatkowo podnoszących poziom emocji. Dlatego chcielibyśmy się odnieść do kilku niesprawdzonych informacji rozpowszechnianych na czatach oraz na forum. Zanim jednak do tego przejdziemy, warto przypomnieć sobie kilka wcześniejszych UPów i to, co się po nich działo na forum.
W ciągu ostatnich dwóch lat było już kilkadziesiąt Upów z rzeczami nowymi albo modyfikacjami starych. Spore zmiany na niekorzyść spotkały Łuka i VD (ale zyskał na tym balans). Osłabiliśmy Precyzyjną strzałę, a uroki VD musiały pokonać inaczej liczoną odporność. Czas pokazał, że, mimo osłabienia, obie profy świetnie sobie radzą i została zachowana zasada fair play. Zawsze najbardziej obrywało się Druidowi, najsilniejszej profesji 1vs1. Jego unikalna umiejętność leczenia sprawia, że jest szczególnie trudny do zbalansowania. Zaczęło się od zmniejszenia szansy na korzenie oraz osłabienia Os i Leczenia, a na ostatniej zmianie w odczarowaniu kończąc. Pomimo tego druid pozostał najmocniejszą profą. Oprócz wymienionych modyfikacji, największe kontrowersje wywołało podniesienie wymagań ekspa dla epików oraz psychorarów.
Przytoczone wyżej przykłady pokazują jedno – każda zmiana zmniejszająca szybkość ekspienia lub ‘siłę’ danej profesji wywołuje zmasowane protesty graczy. Niestety w przeważającej większości są to protesty niezwykle emocjonalne, subiektywne, bez spojrzenia na tzw. Big Picture. My patrzymy tylko w ten sposób. Jako developerzy musimy spoglądać na grę z perspektywy jej dalszego rozwoju, tego co wprowadzone zostanie za chwile i trochę później. Musimy również patrzeć na grę oczami graczy, którzy dopiero wkroczą w świat Wiły i Valdaroga, a nie kierować się jedynie obawą przed zmianami, ze względu na protesty graczy zajmujących obecnie top 20 czy top 50 każdego z serwerów. Skłamalibyśmy jednak, gdybyśmy powiedzieli, że nie bierzemy zdania tych (i wszystkich innych) graczy pod uwagę, jest wręcz odwrotnie. Świadczy o tym umiejętność wycofania się ze zmian (jak choćby z modyfikacją precyzyjnej strzały u łucznika czy większej losowości ai mobów). Jednak nie możemy zawsze ulegać argumentom pojedynczych graczy, ponieważ patrzą przez pryzmat interesów swojej postaci, swojej gildii, swojej ulubionej profesji.
Chcielibyśmy również zwrócić uwagę na informację powtórzoną przez wielu graczy, mianowicie na obwinianie GMów o wprowadzone zmiany. Prawdą jest, iż m.in. GMi sygnalizują nam o szeregu problemów w balansie i rozgrywce, bo m.in. taka jest ich rola. Jednak nie oni są odpowiedzialni za ustalenie ostatecznego mechanizmu i jego progów. Takie sprawy rozstrzygane są w naszej mrocznej siedzibie z inżynierami, a GMi są o ostatecznym rozwiązaniu informowani, podobnie jak gracze.
Kilka razy w najgorętszym wątku na forum zostało nam zarzucone, że nie słuchamy graczy. Jest absolutnie PRZECIWNIE. Większość zmian jakie wprowadzamy, pojawiają się na podstawie Waszych uwag i Waszych doświadczeń z grą. Taern jest dla Was, nie dla nas. Nam jest dobrze po tej stronie baru tylko wtedy, kiedy Wy się świetnie bawicie. Wszyscy. Nie tyko Drut, nie tylko VD, nie tylko topka, ale wszyscy razem, z równymi szansami. Nawet jak czasami poleci w naszą stronę pusta butelka. Ryzyko zawodowe.
UZASADNIENIE OSTATNICH ZMIAN:
Komiks sprzed dwóch lat, kiedy każdy rar był godny swojej nazwy. Autor: Furido
1. Ucięcie dropu
W tej chwili blisko 75% rarów dropionych jest przez graczy powyżej poziomu 70. Są to przede wszystkim rary z bossów low i mid lvlowych (wieża, duchy, Ichtion, Miś). Gracze na low i mid poziomach praktycznie nie zdobywają rarów sami. Wszystko kupują z rynku wtórnego. W ten sposób odbieramy im dużą część frajdy z gry, ponieważ samodzielne zdobycie rara to jedno z najlepszych uczuć towarzyszącym wyprawom. Ubranie się w cały komplet rarów przestało być wyzwaniem. Były one hurtowo produkowane przez hlvle, a ich cena systematycznie spadała, by osiągnąć w końcu poziom niewiele wyższy niż cena skupu u kowala. Jest w tym oczywiście nasza wina – brakuje instancji dla graczy solo. Nad tym jednak już pracujemy. Wprowadzona zmiana ma na celu uzdrowienie rynku rarów, które wbrew nazwie (rare = rzadki) bardzo spowszedniały.
Ps. Zmiana nie dotyczy championów ,normalnych mobów (również tych w instancjach bossa) ani epików.
2. Osłabienie odczarowania
Zmiana nie miała na celu osłabienie druida w PvP (a przynajmniej nie był to główny powód) lecz utrudnienie i ożywienie nieco walki z bossami. W tej chwili na wysokich poziomach podczas walki z bossem często można pójść w międzyczasie zaparzyć sobie herbatę. Dzieje się tak przede wszystkim przez przekokszonego druida, który leczy całą drużynę w jedną turę, a wszystkie negatywne debuffy natychmiast zdejmuje. Walki z hlvlowymi bossami zaczęły robić się nudne. Będziemy to chcieli zmienić w podklasach oraz poprzez inne modyfikacje systemu walki.
Zglaszam protest co do zmiany wygladu druida oraz funkcji odczarowanie.Teraz dru wyglada jak przygarbiony karakan i trzyma gdzies laske schowana za soba gdzie wszystkie inne profy ladnie sie prezentuja i uwazam ze stara forma byla o wiele ladniejsza a pozatym ktos calkiem poszedl na latwizne i prawa reke podstawil w miejsce lewej co widac iak pazurki w diabolo odchodza w zewnetrzna strone. Natomiast sprawa odczarowania jest sporna poniewaz wszystkie nowe insty maja grupowe uroki (aure zimna , odwrocenie, zacmienie) to jak 1 druid ma sobie poradzic w oczyszczeniu 5 graczy.Przy 3 bufach i deb daje 2 mycia a tu co myje 2 i myje 0( oczywiscie tylko rozkaz i zrudlo myje a aura zostaje by moc dostac loda)Wszystko na 6 lvl odczarowania a podobno ma byc od 2-4 zenada 🙁
http://scr.hu/4sp/4dvc0 – jawne nabijanie gracza w butelke gdzie sam skill mowi nam ze usowa wszystkie pozytywne i niegatywne uroki.http://scr.hu/4sp/ovg05 przy wprowadzaniu zmian uwzglednia sie opinie graczy- guzik prawda. Celem takich modyfikacji jest szkoda ktora ma sie przyczynic do kupawania platynki z czego zyjecie ale wkrotce ludzie skoncza w ta gre grac i chycicie sie normalnej pracy.
hyh, mi się też nie podoba ten nowy wygląd druida 😐 teraz tak zamula(wolniej lecą uroki), że jak zachce mi się czegoś ze sklepu to monotonnie muszę czekać aż się tury skończą, no bo druid to leczenie, ciągłe zmienianie bufków itp…
A teraz proszę oto różnice:
http://scr.hu/5nu/6hbv5 – jeszcze kilka lvl’i i ładnie będę się prezentować z pazurkami od diabola 😀 bufki, debufki i leczenie też się lepiej prezentowały
http://scr.hu/5nu/nrl3m – zamula, napisałem o tym kilka wersów wyżej, naprawde koszmarnie wygląda :X bardzo brzydki efekt, naprawdę
postawę druida chociaż zostawcie starą, bo to jest masakryczne, chyba nie chcemy wyglądać jak Viridium :p
Co do odczarowania – mnie wszystko jedno, mam na 1 ale jak mam szczęście to umyje tylko zr i rozkaz i jestem pod ukaz 😀 obojętne mi to, ale wolałbym stare odczarowanie 😐
po pierwsze sheed ma jeszcze gorzej bo ma tylko 4, buffy ( wchodza wraz z atakiem) i w dodatku trzy z nich polegaja na celności ataku, po drugie sheed ma słaba celność ( chyba że zastosuje sie buffy,lecz one wala słabiej niż inne ataki, więc ciężko jest tracić 1 cios na np. dotkliwe uderzenie)… a w dodatku najlepszy z buffuw sheeda to front kick (buff i słaby atak w jednym) lecz ten buff działa tylko 1 rundę, po trzecie sheed ma raczej słabe szanse na wygranie z druidem, po czwarte wyglad jest mało ważny, a po piate sheed wali słabo gdyż musi sporo inwestować w zręczność przez co ma mało punktów aby dać w siłe,mane,hp…..a i tak choć mam sporo zręki to i tak słabo celność ma mój sheed, i dzięki orczej zbroi i kastetowi pinarii mam odporność na korzonki lecz choć gdy walcze z drutem i np ustawie obrone 2/0/5 to korzonki wchodza jak w masło, więc przestańcie narzekać na ten wyglad gdyż jest mało ważny,a drut i mo to dwie najlepsze profy,gdybym na poczatku wiedział że mo lub drut sa fajni to też bym zrobił sobie lecz teraz już nie warto…… więc nie macie na co narzekać!!!!
Duża ilość rarów, które hlvle kupują, pozytywnie wpływa na ilość kupowanej platyny. A to dlatego, że low-lvl gracze bardzo często naprawiają je za platynę. Cena w złocie jest dla nich bardzo wysoka. Jeżeli prześledzisz historię zmian oraz poczytasz nieco forum zobaczysz, że zarzucanie nam takich rzeczy to totalne nieporozumienie. Zawsze stawialiśmy i będziemy stawiać na gameplay przed zarobkiem. Wychodzimy z założenia, że lepiej mieć więcej mniej płacących graczy niż mniej płacących więcej :). W porównaniu do innych gier free2play mikropłatności w Taernie są wyjątkowo tanie i do tego nie dają graczom płacącym wielkiej przewagi. Żadna zmiana wpływająca na rozgrywkę nigdy nie miała i nigdy nie będzie miała na celu wysępienia od graczy więcej platyny.
Dobra dobra zabierz drutowi leczenie bedzie wiecej dedow= wiecej zakupionych miksturek 😛 Wypowiedz sie na temat ODCZAROWANIA i zmiany wygladu. Drud bawi sie w smierc i losowania uwazam ze i tak odwroceniem dosc utrudnia sie prace w grupie druidowi a teraz sobie pozytywne bufki bedzie myl a debufy zostana. Powiedz jaka frajde beda mialy osoby z grania dru jak nic tylko stoja i lecza wkrotce to nie bedzie oplacalne bo ludzie porobia sobie wiecej Hp i drut z losowym odczarowaniem nie bedzie potrzebny 😛 Obnizacie drop utrudniacie gre to obnizcie tez strady ktore zabiera smierc czesciej ubijajac graczy co za frajda zrobic inste i stracis 500k EXPA?
ty także nie widzisz dobrej strony druta gdyż np barba vs drut to kto ma większe szanse na wygrana?? chyba to jest jasne że drut bo da barbie korzonki i barba będzie walił z kamieni…. więc przestań narzekać i spójrz na dobre strony bo drut pokona prawie wszystkie profy jeśli wejda korzonki
a kolorowanki? ^^ no czepiam się, tu akurat nie mam żadnych powodów żeby wam nie ufać.
ale myślę że strasznie poszliście na łatwiznę z tym obniżeniem dropu. to że zmiany są potrzebne jest oczywiste, ale czy naprawdę nie byłoby lepiej popracować nad atrakcyjnymi alternatywami dla farmienia małych bossów, nowymi zastosowaniami esencji, zbalansowaniem ich tak żeby opłacało się przetapiać rary wszystkich rang, zamiast wprowadzać takie sztuczne i zwyczajnie niesprawiedliwe dla wyższych lvli rozwiązanie? poza tym, w czym przeszkadzał drop zwykłych przedmiotów?
podobne odczucia mam co do zmian receptur flaszek (a raczej jednej flaszki), mam ogromną nadzieję że to tylko bardzo tymczasowe rozwiązanie.
no i na koniec, wiem że to kwestia gustu, ale jeżeli ktokolwiek miałby ochotę poznać mój – to nowy druid wygląda koszmarnie;p
póki co to tyle mojego narzekania na update, poza tym nadal uważam że taern to świetna gra;)
To podajcie przynajmniej które lvl’e są już za wysokie na dane boss’y…
Zastanów się człowieku co mówisz i przyjrzyj się obecnym faktom i tym co się dzieje z postaciami. Na high lvl przy walce np z 140 sh masz mniej niż 30% na wejście korzeni i to na 5 PA! i dodatkowo są odporności na korzenie co jest 0% śniech… Ty masz uniki co czyni Cię niemal niezwyciężonym w pvp a co do leczenia to się nabija więc po 3-cim 4-tym użyciu jest bezużyteczne.
“W tej chwili na wysokich poziomach podczas walki z bossem często można pójść w międzyczasie zaparzyć sobie herbatę.”
To sie nie zmieni. Z calego pt jedynie druid bedzie musial byc jeszcze bardziej czujny.
Może mi powiecie jeszcze że nie ulepszyliście % na odczarowanie między 1.08.2011-1.08.2012(w ciągu tego roku odczarowanie zostało zmienione, szkoda że wtedy nie uważałem na aktualizacje i co było wprowadzane – może bym znał date 🙁 )
???
ULEPSZYLIŚCIE MI ODCZAROWANIE ŻEBY JE POTEM OSŁABIĆ ???
SHed może wbić 3 bufy – 2swoje +strach(front działa ture to nie licze)
Barba – wbija 6 bufów – gryzienie ogranicza zakażenie +strach
MO – 3 bufy
VD – 7 (z Ukazem i Strachiem)
Ryc – 2
Łuk – 5
Druid – 3
Przypominam że wystarczy się bronić aby te buffy nie weszły – u Łucznika 1 w uroki zazwyczaj starcza, u barby 2, a do tego druid ma korzenie i może ograniczyć możliwości wbijania bufów
to są DEBUFFY
Nie zgodzę się, że u barby 2 w uroki wystarcza. po upie chodzę na fyo jak zawsze, markham, arcan, gernek, carat i standardowo minimum 2 w uroki. siada wszystko jak w masło. Jak druid zaśpi to uk i placek. już tak parę razy miłem po upie.
Do tego krew u barby. Jaki jest sens gryzienia kiedy na bosie typu fyo, modla, gmo 4 gryzienia + dynka daja max 1,2 k krwi. Przestalem uzywać gryzieni prawie wcale. Jedyny plus to to, że krew z mobow też jest chyba niższa.
Drygu napisałeś
“Ps. Zmiana nie dotyczy championów ,normalnych mobów (również tych w instancjach bossa) ani epików.”
Problem tyczy się właśnie tego że ze zwykłych mobków przestały lecieć śmieci a piszesz że nic nie zostało zmienione więc jak to jest?
Wcześniej z jednego kursu na duchy było lekko 40-60k złota teraz jest dobrze jak dwa serca wypadną z nieumarłych.
Zmniejszenie szansy na drop rarów nie stanowi aż takiego problemu jak zmniejszenie zarobku na śmieciach.
Skoro w umiejętnościach druida i łuka było coś grzebane powinni dostać darmowy reset. Sprawa druga, ilu macie testerów? 25? żaden nie wiedział o tym co zostanie wprowadzone, co za tym idzie nie było to testowane, a administracja uważa zmianę za dobrą (zmianę sprzed kilku miesięcy z wyglądem łucznika też uważała za słuszną). Nie wiem jak osobą odpowiedzialną za wszystkie zmiany jest ktoś kto nie zna realiów gry, nie jest aktywnym graczem i nigdy nie był nawet na losowych. Najstraszniejsze jest w tym wszystkim to że piszecie to serio i nigdy nie potraficie przyznać się do błędu.
Skoro w umiejętnościach druida i łuka było coś grzebane powinni dostać darmowy reset. Sprawa druga, ilu macie testerów? 25? żaden nie wiedział o tym co zostanie wprowadzone, co za tym idzie nie było to testowane, a administracja uważa zmianę za dobrą (zmianę sprzed kilku miesięcy z wyglądem łucznika też uważała za słuszną). Nie wiem jak osobą odpowiedzialną za wszystkie zmiany jest ktoś kto nie zna realiów gry, nie jest aktywnym graczem i nigdy nie był nawet na losowych. Najstraszniejsze jest w tym wszystkim to że piszecie to serio i nigdy nie potraficie przyznać się do błędu. Zmiany spod znaku “zmieniamy coś co jest dobre”.
darmowy reset i może piwko i frytki do tego co?
jeszcze do tego dojdzie, że na szatanie nie bede mógł na piwko iść do sklepu, zobaczycie:P
Mysle ze zmiana wyglądu druida to porazka wygląda strasznie 😀 a co do odczarowania To tez nie najlepszy pomysł Traci na tym cała druzyna i mysle ze mozna osłabic druida ale w inny sposób Takie mam skromne zdanie
To nastepnym razem jesli nie chcecie “szeregu plotek i półprawd” to wyjasnijcie wszystko , a nie wrzucacie UP-a nic nie objasniajac i jeszcze macie pretensje ze sie gracze burzą. Pretensje mozecie miec tylko i wyłacznie do siebie.
Dlaczego do teraz nie jest wyraznie napisane jaka roznica lvl ogranicza drop z danego bossa??
@drygu
Czy, i ew. kiedy, doczekamy się tabelki z rozpiską co i jak zostało zmienione odnośnie dropu rarów?
hm……a tak a propo powiedzmy ze zaczełem chodzic na duchy i zanim np dropne sam ungusa to wbije za duzy lvl i co niby fajnego w tej aktualizacji lipa i tyle albo nawet dropne ungusa i predzej czy później wyjdzie tak że zanim zdobęde wszystkie rary będe miał za duży lvl względem bossa już nie wspomne o tym że ceny rarów rosną do krytycznej granicy gdzie 50% nie będzie na nie stać głupszego upa w życiu nie widziałem. Teraz jest 0 motywacji do bicia lvl
Kilka razy w najgorętszym wątku na forum zostało nam zarzucone, że nie słuchamy graczy. Jest absolutnie PRZECIWNIE. Większość zmian jakie wprowadzamy, pojawiają się na podstawie Waszych uwag i Waszych doświadczeń z grą.
No napewno jeden głupi rzucił pomysł a wy go tak wieliście do siebie że oczywiście osłabiliście drop nie ze względu na graczy tylko na wasza chciwość mniej rarów=kupienie ich za platyne zwykła chciwość was zrzera i nic więcej
juz nie wspomne że mniej rarów = więcej wypraw i więcej kupionych potów za platyne tylko za premium dostaniecie po du…. bo się nie opłaca teraz expić przez was
Dokładnie kiedyś jak powstała ta gra to liczył się gracz a teraz tylko kasa ale co poradzić człowiek im ma więcej tym robi się bardziej pazerny
czytałem coś a teraz tego nie ma no ładne prawo do wyrażania zdania swojego
Ściemniacie ile się da, dalej nie wiadomo jak jest z % na rary, dostajecie konkretne pytania które powtarzają sie naście razy, dlaczego nie odpowiadacie na bierząco?
“Wzrost emocji spowodował jednak spadek zdroworozsądkowej analizy faktów i skutkował powstaniem szeregu plotek i półprawd, dodatkowo podnoszących poziom emocji.”
Na siłe chcecie nam zrobić wode z mózgu? Stawiacie nas w sytuacji dokonanej niemamy nic do gadania, sami dajecie nam pół-fakty to jak mamy wysunąć z tego właściwą analize?? Zadajemy pytania wy to zlewacie potem ktoś powie głupote i jest ona powielana, zrobiliście burdel i nie umiecie tego posprzątać, a teraz lejecie wode żeby nie było że macie to gdzieś.
Co do odczarowania, tak jak poprzednik pisał skoro nie dała spodziewanych efektów to czemu tego nie cofniecie? Wydaje mi się że kilkanaście dedów na bossach spowodowanych “odczarowaniem” nie wpłynie pozytywnie na frekfencje bo po co mam zbijać sobie lvl? Już pomine fakt że opis tej umiejętnośći mija się z prawdą, zrobiliście to po łebkach i nie chcecie sie do tego przyznać…
Co do bosów nie było by prościej jak by zmiejszony % na drop rarów spowodowany dużym lvlem przekazano na drop esencji?
Mam nadzieje że moja wypowiedź chociaż w pewnym stopniu do was trafi i wyciągniecie z tego jakieś wnioski.
Komentarz do zmian (100lvl+ druid)
ODCZAROWANIE – nie widzę prawie różnicy. To, że odczarowuję podwójnie zamiast raz dużo nie zmienia. Dla mnie żadna zmiana.
PVP – jeśli chodzi o osłabienie druida nic się nie zadziało – na pewnie nie w pvp. Jeśli chcecie osłabić druida to zmniejszcie mu leczenie o połowę w walkach 1vs 1. Co to da? Jeśli przyjdzie mi się oczyścić, dać zródło i wtapianie zostaną mi 2 leczenia (po około 500), nie mówiąc o tym, że nie dam ataków, korzeni i os w tej rundzie.
POSTAWA – dla mnie spoko, oprócz tego, że jetem leworęczny. Wolę wyglądać tak http://scr.hu/0rnf/f2gwc niż mieć platfusa jak fizole (nogi zagięte do środka, prawa nienaturalnie wyrzucona do tyłu)
OSŁABIENIE DROPU – dla mnie idiotyzm. Zamykanie drogi do zarobku i zdobywania esencji dla high lvli. “Wszystko kupują z rynku wtórnego.” – bzdura, wszystko idzie na przetop, esencji ciągle brakuje. 70% itemów z wieży, miśka czy smoka dla H-lvli, a co w tym dziwnego skoro ja robie sam wieżę dwa razy szybciej niż pięcioosobowa grupa 30-tych lvli. Rycerz na 100lvlu robi ją jeszcze trzy razy szybciej niż ja.
H-lvle się nudzą, żeby iść pod lód trzeba flaszki (czyli esencje), na Natanka – runy (czyli wcześniej pod lód), jaskółką każdy już wymiotuje. Co mam innego robić w wolnych chwilach jak nie iść na wieżę po esnencje???
p.s. Skąd to określenie “droop”? Można coś “lootnnąć” (z ang. zdobyć łup) a nie “droopnąć” (z ang. obwisnąć).
Też nie wiem skąd określenie “droop”. Drop natomiast to, m. in., coś, co zostało upuszczone. Np. przez ubitego mobka.
H-lvle się nudzą, żeby iść pod lód trzeba flaszki (czyli esencje), na Natanka – runy (czyli wcześniej pod lód), jaskółką każdy już wymiotuje. Co mam innego robić w wolnych chwilach jak nie iść na wieżę po esnencje???
Dokładnie zgadzam się z przedmówca
Patrząc na to co wyprawiacie z grą to teraz ze śmiechem czyta się jak nazywacie siebie ”develeoperami”. Do tego cały czas nie radzicie sobie z usunięciem bugów i produkujecie nowe bugi. Co jak co ale taern powinien być z wielkim dopiskiem że cały czas jest w wersji beta. Sposób w jaki dokonujecie zmian zniechęca do gry a gram kilkoma profami . Teraz nie mam ochoty na taern bo i po co rozwijać, expic dana profe jak niewiadomo co jeszcze durnego i pokręconego wpadnie wam do głowy i zmienicie w grze.
Co high lvl mają robić?? Kolego… Chyba o różnych grach rozmawiamy…Przecież nowe instancje, q i rary ostatnio tworzone są tylko dla high lvl.. Ja z racji tego, że nie gram po 30 godzin na dobrę biję przez cały czas fyo, modle i żyję… To mid lvl są zaniedbywane, bo dla nich zupełnie nic się nie tworzy (kwestia gameplay), a z tego co można obserwować na czacie to właśnie około 60-80 lvl kupują najwięcej platy, bo tu trzeba kupić buty ze smoka, tu diabolo… Więc śmiać mi się chce jak widzę Wasz płacz jak to macie ciężko w grze i jak Was administracja olewa… Serwer nie tworzą gracze +110 lvl tylko większość ma mniejsze lvl… dużo mniejsze… Nie każdy ma tak “super” (proszę zauważyć cudzysłów), że może siedzieć dzień i noc na grze…
Osłabiona szansa na rara z low bossków… Nie podoba się? Płać za rarki low lvl, bądź załóż sobie noob chara i zamiataj na wieżę. Moim zdanie to obniżenie szansy na rara to jedno z najlepszych posunięć w grze developerów.
1. Po co mam grać kolejnymi postaciami?
2. Czym mam niby zapłacić noobowi za śmieci z wieży, skoro sam nie mam na czym zarobić. Rary z instancji, które dają cokolwiek idą do gildii.
Twoja wypowiedź była kompletnie nieprzemyślana według mnie. Wychodzi na to, że w grze mają zostać same low-lvle?
Dodam, że tak jak Ty ja biję ciągle do znudzenia te same instancje. Ty Fyo ja Jaskółkę, Ty Modliszę ja Pod Lodem, Ty Lodowego ja Natanka. Z tym, że Ty nie potrzebujesz niczego oprócz składu na te instancje, a ja ciągle zużywam esencje i drogie runy.
Gra się rozwija (w sensie, że levle rosną) nikt nie będzie czekał za medium lvlami. Macie 3-4 swoje insty my mamy 2-3 swoje. Skoro gram dłużej i więcej to dlaczego mam nie mieć z tego powodu profitu w postaci rarów ze słabszej insty?
Druga rzecz to to, że ja też jestem medium lvlem. Między mną, a Tobą jest taka różnica lvl jak między mną, a tymi 120+. A co do cholerki oni mają robić??? Szporki są ubrani na full i już się im nawet logować nie chce… Ja chcę gonić króliczka, a nie go złapać.
ale ja bym sie całkiem nie zgodził gdyż trzeba płacić graczom za ich szczęście (chodzi o drop) ….np 50 lvl pójdzie na duszki i dropnie ishelm, więc nie pozostaje mu nic innego niż go sprzedać (jeśli jest np mo) ale w tym nie widze akurat takiej niesprawiedliwości….ale np ktoś dropnie garnek z ducha zamku, tak więc jeśli nie jest mu potrzebny to go sprzeda, ale oczywiście znajdzie się jakiś debil który kupi za podwujna cene (czyli np. ganek by był wart 1kk to znajdzie sie jakiś koleś co kupi za 2kk) tak więc drorzeja rary….np mój kolega kupił orcza zbroję za 600k a ja za miesiac później kupiłem orcza za 1,6kk gdyż orcza już warta była 2kk…..więc dla gracza z 11lvl 40k to dużo lecz jeśli rary będa drożeć to jak ten 11lvl będzie miał uzbierać na maiarot jeśli on będzie już wart 100k! więc to tylko dowodzi żeby najp[ierw spytać sie na ogólnym ile wart jest dany przedmiot!
Rozumiem żeby osłabić drop dla największego lvl’a, ale da całej drużyny????????????
Zmiany mi się bardzo podobają,oby tak dalej:)
Dla mnie dobra zmiana, nie liczac wygladu druida.
Co do zminy dropu dla h-lvli to DOBRY pomysl, poniewaz jak ktos z dlugim stazem robil nowa postac np. na turki kupywal duzo platy, pozniej za nia rary i mial full eq i byl nie do pokonania (a jak jeszcze poulepszal to masakra).
Ta gra jest ZA PROSTA
Prosty to sam jesteś jak budowa cepa:)Gra i tak jest dośc losowa, a po tych wszystkich zmianach to przypomina koło fortuny.Może zamiast walki i obmyślania taktyki dajcie przed walką rzut kością?
Skoro grą jest dla cb tak prosta to – zarob dla mnie na Diabolo i inne rary na 60+ np z modliszki, ale je mi wydrop – chodzi o serwer 3 ^^ – znajdziesz mnie pod nickiem SebaXsmok jak już będziesz gotow
No to chyba o to chodzi zeby byc najlepszym , masz hajs to masz skokszoną postac, jestes biedny podajesz ręczniki. proste.
To według mnie vd zostal najbardziej osłabiony – juz kiedys. Na wyzsze bossy nie brany, marna podrobka tego kim byl kiedys, zeby nie powiedziec – szmata do podlogi.
Powie mi ktoś z ekipy wreszcie po co ulepszyliscie odczarowanie i je teraz oslabiliscie???
Jutro kolejna wiadomosc na blogu, a w poprzedniej tyle wątków zamkniętych…
Pewnie znowu dostaniemy garść “przydatnych informacji” na temat który boss był najczęściej bity;)Bo to jest przecież ważniejsze jak jakieś info na temat zmian w umkach:)
dostaniemy średnią lvl graczy bijących dane bossy hahahaha
Nie byłbym sobą gdybym nie dodał czegoś od siebie. Tym razem nie będę się rozwodził tak jak na forum Taernu. Napiszę krótko; zgadzam się ze zdaniem Suah, który w gruncie rzeczy napisał to samo, co sam myślę. Mianowicie – postawa druida absolutnie mi nie przeszkadza, wręcz powiem, że mi się podoba. Przeszkadza mi jedynie jego animacja, jest stanowczo zbyt wolna. Druid jest teraz totalnym flegmatykiem (podobnie zresztą VD).
Co do zmian w drop rate – było tego tyle, że już nawet nie chce mi sie tego komentować. Nic dodać nic ujać do wypowiedzi poprzedników jest to dla mnie kompletny kretynizm. I proszę nie mylić kolejnej negatywnej opinii, z powszechnym uwielbieniem do hate’a. Zawsze staram się być obiektywny i jeśli coś wymaga pochwały – potrafię to docenić. Niestety decyzję z drop rate dla hlvl, nie sposób skomentować pochlebnie.
Zmiany na +, z dropem, to mniejsze zło jak dla mnie, tylko wygląd druida dziwny…
Odczarowanie mi się podoba, tylko trzeba by pomyśleć, żeby nie szkodziło tak low lvlom.iach u łucznika – niech się łucznicy cieszą, że tylko 50% resów, jak dla mnie powinno być z 70%.
Zapytanie moje brzmi: jak hlvle maja sobie robić esencje, których potrzeba im doooość dużo, skoro nie będą dropić? Od razu mnie gildia przywitała, że moge sobie pomarzyć o Sentrionie bo ekipa stwierdziła że nikomu go nie potrzeba więc można na eski przerobić :X ( bo mniejszych rarów nie będzie ;x ) Dokładnie tak to wygląda.
Ja na małym lvl nie wiedziałam nawet co to rar, powinni sie cieszyć że łatwo sie ubrać na początku. Później jest już tylko gorzej i coraz trudniej sie ubrać – noo wtedy nikt im nie odbiera przyjemności z gry.
no więc ty też pomyśl o innych jak coś sellasz,a nie użalasz się że nie stać cie na rary żeby na esencje przerobić…. jak już zdażyłem zauważyć to maiarot nie dawno wart był 30k a teraz blisko 100k….a taka różnica wzieła się stad że jakiś 50lvl dropł go i sprzedał za 40k, później dropł znowu i sprzedał za 50k itd…więc najpierw sprzedawaj ary taniej i wtedy stanieja… więc najpierw sami taniej sprzedawajcie rary i nie użalajcie się że sami sprzedajecie rary drogo a byście kupywali tanio!
Zmiany odnośnie odczarowana mi się podobają, zmiany z dropem raru mi się podobają. Tylko problemy z support mi się nie podobają, czemu? Dostałem bana na końcu lipca, miesiąc temu napisałem na support wniosek o odbanowanu i nadal czekam na decyzje.
gdybyś się dobrze zachowywał to byś bana nie dostał i byś nie musiał czekać na odpowiedź gm, chociaż zgodzę się z tym że gm mało obchodza narzekania graczy