Obecnie pracujemy nad… cz. 10

Duma TaernuDzisiaj będzie krótki wpis. Jesteśmy diabelnie zajęci przygotowaniami do wielkiego upa i zależy nam na dotrzymaniu terminów. Oszczędzimy Wam kolejnych graficzek i filmików – trzymamy teraz wszystko do grudnia :D. Albowiem Taern będzie niedługo dwulatkiem.

Jeszcze w tym tygodniu wrzucamy mniejszego upa. Nowości będzie w nim zero, za to zostanie w nim poprawione mnóstwo bugów. Ich lista jest baaardzo długa. Najwięcej z nich to błędy w walce oraz questach. Ale drobne zmiany zostały wprowadzone praktycznie w każdym elemencie gry. Są to jednak zmiany niewidoczne dla większości użytkowników dlatego już szykujemy się na tradycyjne: “Tylko pierdołami się zajmujecie zamiast podklasy i targowisko robić, jakieś malowanki same. Co up to gorszy ^^”

Żeby wpis nie był całkowicie bezwartościowy to udało mi się wydobyć dla was wprost z odmętów serwerowych baz danych statystyki dotyczące turniejów 1vs1. W tabelce zobaczymy ile razy od 2011 roku każda profesja stanęła na podium (miejsca 1-3).

Z poniższych danych potwierdza się to o czym wszyscy wiemy od dawna – druid jest przekoxem w pvp i niedługo będzie musiał nieco oberwać 🙂 Co do reszty profesji to wygląda to bardzo różnie w zal. od serwera. Na S1 w kategorii 81+ z durtem walczą rycerze i VD. Na S2 każda profesja ma swojego czarnego konia i wyniki rozkładają się mniej więcej po równo 🙂 S3 to z kolei mocniejsi Sheedzi lecz wyjątkowo kiepsko idzie Barbom oraz o dziwo Vd. Serwer S4 wygląda jeszcze inaczej, tam drutom po piętach depcze MO a najgorzej radzi sobie Sheed.

Sumaryczne statystyki dla wszystkich serwerów w kategorii 81+
7. Barb – 7
6. Sheed – 14
5. Łuk – 16
4. Vd – 16
3. MO – 20
2. Ryc – 22
1. Drut – 92

Serwer S1

Profesja 1-19 20-29 30-44 45-59 60-80 81+
Barb 7 1 2 1 0 1
Ryc 5 1 0 5 2 11
Mo 12 4 9 6 2 2
Vd 6 17 5 8 4 9
Sheed 2 6 5 2 0 1
Łuk 11 9 5 2 2 2
Druid 1 9 12 14 21 30

Serwer S2

Profesja 1-19 20-29 30-44 45-59 60-80 81+
Barb 10 0 0 0 0 3
Ryc 1 0 1 6 0 5
Mo 5 16 12 5 1 4
Vd 6 15 3 6 5 5
Sheed 0 6 11 1 2 4
Łuk 25 4 3 2 3 5
Druid 1 5 14 18 22 18

Serwer S3

Profesja 1-19 20-29 30-44 45-59 60-80 81+
Barb 10 0 1 1 0 0
Ryc 10 0 0 2 1 3
Mo 7 19 2 4 3 3
Vd 4 8 8 4 1 0
Sheed 3 3 8 5 6 8
Łuk 16 3 0 3 3 5
Druid 0 3 18 11 12 27

Serwer S4

Profesja 1-19 20-29 30-44 45-59 60-80 81+
Barb 4 3 0 0 0 3
Ryc 0 0 0 2 0 3
Mo 4 4 2 3 1 11
Vd 2 0 4 1 2 2
Sheed 2 5 2 1 1 1
Łuk 8 1 0 2 1 4
Druid 2 2 4 10 16 17

29 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 10

  1. Chyba zakradła się wam mała pomyłka 🙂 na s4 sam mialem 2 miejce w zakresie 45-59 jako VD tuż po przeprowadzonych zmianach (sam Drygu ogladales, ba, zakladales sie nawet ze wygram 🙂 (29.02.2012). Tak samo na podium stal VD Ssopelo 26.08 😉 czyli było nas co najmniej 2-je 🙂

    • Aż sobie sprawdziłem:
      1. Senian (Drut)
      2. Hass (Łuk – zmiany nazw?)
      3. Czilipeper(nie istnieje – zmienona nazwa?) i Buffofdrut (Drut)

      W wynikach archiwalnych nie są uwzględnione zmiany nazw. Stąd mogą być pewne rozbieżności. Są to jednak wyjątki i ogólny obraz powienien być mniej więcej dobry.

      • Czilipeper to był druid prowadzony przez Vixe 🙂
        Z Kolei ja mam aktualnie nick HassQ, a nick bez końcówki został “podkradziony” przez innego gracza, po tym jak duża część naszej paczki zmieniła nicki 😉

  2. Barby są za słabe w pvp, zamiast durnego zakażenia powinni mieć coś lepszego, np na druida ze względu na to że barba powinien być silny, to przydaaby się umiejetność “zrywanie korzeni” albo na inne debuffy w związku że barb i tak ma słabą trafialność, jakaś umiejętność, że obniża efekt działania debuffów o 50%

  3. No, wreszcie druida osłabią ! 🙂
    Nie dziwi mnie to, że łucznik na 10-19 zostanie tak mocno osłabiony, bo na tych turniejach 90% uczestników to właśnie druidzi 😀

  4. No niestety jak myślałem barb w 1vs1 jest słabiutki w pvpo grupowym sprawdza sie niewiele lepiej. Czy zostanie on moze jakoś zbalansowany by aż tak nie odstawał?

  5. ciagle tylko oslabiacie druida, przecie za ten exp placi cena duzo straconego czasu, lepiej bierzcie sie za vd a nie ciagle druid i druid

  6. Hmmm, Widzę tu pewne oszustwo dotyczące S4 . Z ciekawości zalogowałam na ten serwer aby sprawdzić kto tak ładnie radzi sobie jako MO i śrubuje te wyniki, po czym na ostatnim turnieju 1vs1 81+ dostrzegłam 3 miejsce MO o nicku Hellone i wszytko by było ok gdyby ten gracz nie miał 1 lvla a więc pewnie był podrasowaną postacią administracji ponieważ na tym lvlu nie wygrywa się z takimi koksami 😛 Swoją drogą to i tak nie dał rady druidowi i nie łudźmy się bo każdy to przyzna MO jest najgorszy w pvp 1vs1 i to z powodu umiejętności czyli balansu. Pozdrawiam

  7. Po przeanalizowaniu przedstawionych wyników nasuwają się następujące wnioski:

    Barba – profesja najsłabsza w PvP 1 vs 1 wymaga zdecydowanej poprawy. W PvP grupowym tez wcale nie lepiej.

    Sheed – profesja dość słaba w PvP 1 vs 1 wymaga poprawy. W PvP grupowym całkiem niezła i przydatna.

    Łuk – profesja moim zdaniem najlepiej zbalansowana.

    Vd – z analizy przedstawionych danych wynika, iż vd dobrze radził sobie na S1 prawdopodobnie było to przed wprowadzeniem zmian w odporności na uroki z biegiem czasy S2, S3, S4 jest coraz gorzej S3, S4 tragedia :). Do poprawki.

    MO – profesja całkiem nieźle zbalansowana. Zmiany w podpałce zrobiły swoje. Bez zmian

    Rycerz – dobry w PvP 1 vs 1, niezastąpiony w PvP grupowym, bardzo fajna profesja, nie wymaga zmian.

    Druid – 🙂 co tu napisać :):). Profesja solujaca Fyo, Gmo, Modle a nawet lodowego.
    Świetny w PvP 1 vs 1 niezastąpiony podczas wypraw. PvP grupowe bez druida nie ma sensu 🙂 . Profesja wymagająca zdecydowanej POPRAWY :D:D:D:D:D jak zresztą wszyscy wiemy 🙂

  8. te dane sa oszukane teraz nazwa druida ktora wielokronie stawala na podium 81+ jest przerzucona na 1 lvl postac ktora jest mo pewnie wiele takich mo 1 lvl ma zaliczone podium :] usuncie to w pizdu 5

  9. patrzac na statystyki z s3 dane sa prawdziwe , tyle ze jeszcze w tym roku 1 miejsce sheedowi sie nie trafilo i raczej nie trafi … a jak widac sheed uchodzacy za koxa w PvP zajmuje dosc odlegle miejsce w rankingu .

  10. Jeśli osłabicie druida to już współczuję niższym lvlom… Expienie nim to porażka przed 30 poziomem. Ludzie rezygnują z tej postaci na starcie, bo nie mają na nią cierpliwości.
    Moim zdaniem “uderzenie” nijak ma się do druida, który kojarzony jest przede wszystkim z białą magią; zamiast tego jakiś dystans/potężny czar. A w reszcie umiejętności to tylko pozmieniać % i koszta, bo to chyba stanowi główny “problem” tej klasy.

    Barbą szybko się expi ale to jedyna zaleta. Często jest kulą u nogi, bo w ogóle nie trafia; zakażenia i skóry mało kto używa, barbarzyńca zamiast czarować powinien na—-dalać! 😉 Zrywanie korzeni to dobry pomysł. Wreszcie inna profa niż druid miałaby z tym debuffem szansę.

    VD jest bardzo fajną profą, ale trzeba nauczyć się wykorzystywać jej zalety w odpowiedni sposób. Dobry vd powinien bez problemu pokonać druida.
    PS. expienie vd na starcie to porażka, zniechęca do gry.

    Sheed jest dobry, ale mało graczy ciągnie zabawę do lvli 80+, może stąd takie wyniki. Jak dla mnie jedna z lepszych prof, tylko staje się “niewidoczna” w walce drużynowej. Ani nie bije bardzo mocno, ani nie ma niezbędnych buffów i debuffów. Ludzie wolą wziąć na wyprawę mo, który też bije z bliska i dystansu. 😉 Te dodatkowe PA to w mojej opinii nie jest nic wow.

    Łuka uwielbiam, niezastąpiony na wyprawach, trochę poszkodowany przez mały wybór specjalnych rarów (przerwa od duszków po modłę).

    Ryc może być odporny na korzenie, ma blok, ochronkę, chociaż przez szybko znikającą kondę sam nie powalczy długo (chyba że słynną metodą “dam blok, mam 3k życia, będę stał i czekał aż się zmęczą”) to bez niego nie ma wyprawy.

    MO to magiczny nap—-dalacz, bez specjalnych fajerwerków ale dobrze podrasowany zdecydowanie lepiej się sprawdza na wyprawach niż barba czy sheed.

    Ogólne wnioski:

    Idealna klasyczna wyprawa to zestaw 5 prof, zaczynając od niezbędnych:
    – druid
    – ryc
    – łuk
    – mo (gorszy zamiennik to sheed, ostatecznie barba)
    – vd
    Jeśli ma się wybór to idzie się takim składem. 🙂 Zabranie MO podpalenia, zwiększenie delikatnie szansy trafienia z dys, dodanie barbie powera godnego *fizola* z myślą o walkach z magami i podrasowanie sheeda w walce drużynowej sprawi, że profki będą wyrównane.

    To moje spostrzeżenia, po tym jak pograło się każdą profą i obserwowało graczy. 😉 Bez urazy dla nikogo, w końcu każda klasa ma swoje zalety. I tak, wiem, że “inny skład na wyprawę może być megasuperwowzarąbisty” ale to raczej nie ze względu na profę, tylko na ogarnięcie graczy i ich umiejętność myślenia, która daje przewagę nad bardziej ułomną ekipą. 😉 Ocena jest skrajna, nie “typowa”, aby podkreślić wyraźnie użyteczność klas w grze.

  11. Podobno cos miało być robione z vd? Przynajmniej tak słyszałam, z racji że jest mocno osłabione – na wieksze bossy nie brane.

  12. Z VD nic nie zrobiono jedynie osłabiona Druida w drużynie, robiąc z odczarowania loterie, a także i tak słabego barbe osłabiono w PVP zmniejszając gryzienie.Same + upka nie ma co, ludzie padają na bossach bo druid zamiast oczyścic z ukazu czyści z kondy i zródła

  13. Nie chcemy upów nie chcemy taerna. Obecnym upem zabijacie gre, gratulacje nie radzenia sobie z rozwojem gry. Teraz to i malowanie Alarilu jest nic nie warte. Dowidzenia

    • Takie wypowiedzenia nie są niczego warte. Zrozum, że cała Ekipa, gdy tworzyła grę myślała o funnie jaki bd sprawiać Taern graczom a nie żeby im uprzykrzać życie. Upki są właśnie po to by balansować grę a ona by się nie nudziła i parła do przodu. Owszem druidzi mogą czuć się pokrzywdzeni ale tak jak było z poprzednim upem, za niedługo każdy o tym zapomni.

  14. Noo wiadomo,druid i tak zostal juz dosc oslabiony. Jak ktos wyzej pisal,cena za expienie druida jest dosc wysoka,chodzi glownie o czas solowania owych bossow. Co do korzeni,mysle ze teraz sa juz w miare oslabione,i nie wydaje mi sie zeby musialby byc jeszcze bardziej obnizony % sukcesu. No i odpornosci na korzenie,uroki itd. Kwestia doboru eq i taktyki.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *