TaernCon 2021, testy i wnioski po CB2. Obecnie pracujemy nad… Cz. 216

Przed nami intensywny miesiąc – wnioski po testach CB2, poprawki, przygotowania do kolejnego kroku w stronę premiery Broken Ranks, a dodatkowo na tapecie jest TaernCon 2021. Poza tym zbliża się również update aktualnej wersji gry. Jeśli jesteście głodni informacji, to zapraszamy do lektury.

TaernCon 2021

Tak jak pisaliśmy na poprzednim blogu – zapraszamy na TaernCon 2021!

Z przedstawionych wam miesiąc temu wariantów zdecydowaliśmy się na naszym zdaniem – najbezpieczniejszy, jedyny w 100% pewny wariant: czyli impreza w 100% on line. W każdym innym przypadku tak naprawdę musielibyśmy mieć przygotowane dwa zloty i zapewne do końca nie bylibyśmy pewni, który wariant finalnie będzie miał miejsce 🙁

Zatem:
Ogłaszamy I Event Online – TaernCon 2021!
kiedy: 2.07.2021, od godziny 19:00
przewidywany czas trwania: ok. 5 godzin
gdzie: nadajemy z Wrocławia. Wy możecie być gdziekolwiek na świecie!

Chociaż w nowej formie, to planujemy tradycyjne zlotowe atrakcje, takie jak quizy, pytania i konkursy. Nie obędzie się też oczywiście bez prezentacji Broken Ranks. 🙂 Planujemy również przeprowadzić jeden z najważniejszych punktów naszego programu – czyli taernijski Cosplay! I tradycyjnie będą atrakcyjne nagrody.

Zapytacie – cosplay online, ale… jak!? Ano tak!

  1. Wybieracie temat związany z The Pride of Taern (NPC, mob, boss lub cokolwiek innego).
  2. Przygotowujecie kostium.
  3. Montujecie krótką prezentację i nagrywacie ją na wideo (film, całość ma być krótka: 10-15 s)
    Prezentacja powinna zawierać przede wszystkim pokazanie nam siebie w kostiumie, pokazanie, co to jest. 😉 Możecie powiedzieć kilka słów na jego temat, kilka zdjęć/ujęć filmowych z powstawania kostiumu – kolejność dowolna, krępuje was tylko wasza fantazja!
    Oceniamy przede wszystkim kostium (pomysł i wykonanie), ale podobnie jak na dotychczasowych zlotach – prezentacja też ma znaczenie! Liczy się całość 🙂
  4. Przesyłacie filmik do nas w zgłoszeniu wraz z nickiem swojej głównej postaci z gry i nazwą serwera. Film w formacie najlepiej mp4 i HD (dropbox/google drive).
  5. Dokładne zasady i informacje oraz link do zgłoszeń opublikujemy na forum – tam będziecie mogli zadawać wszelkie pytania.

Macie czas do 20.6.2021 – tego dnia zamykamy zgłoszenia.
W zależności od liczby zgłoszeń, zaprezentujemy wszystkie lub wybierzemy finalistów (do 10 osób) do prezentacji na TaernCon 2021.

Na koniec – na zachętę – kilka słów o NAGRODACH!

Cosplay:

1 miejsce: Monitor MSI Optix MAG301CR2 Curved + 5000 platyny + pet (do wyboru Nazgulica lub Borsuk)

2 miejsce: Huawei Watch GT 2 + 3000 platyny + pet (do wyboru Nazgulica lub Borsuk)

3 miejsce: Głośniki komputerowe Creative 2.0 GigaWorks + 2000 platyny + pet (do wyboru Nazgulica lub Borsuk)

Ponadto osoby, które zakwalifikują się do pierwszej 10-tki otrzymają unikalny skin zbroi wykonanej pod Broken Ranks.

Quiz:

1 miejsce: Głośniki Edifier E30 BT + 3000 platyny

2 miejsce: Słuchawki Steelseries Arctic 3 + 2000 platyny

3 miejsce: Plecak Targus Gaming Laptop Backpack (269) + 1000 platyny

W przypadku quizu postanowiliśmy jednak nagrodzić za wiedzę o świecie Taernu pierwszą piątkę 😉 A zatem za czwarte i piąte miejsce otrzymacie Słuchawki Logitech G432.

UWAGA:
Zastrzegamy sobie prawo – w zależności od poziomu nadesłanych zgłoszeń i konkurencji – do zmian w podziale puli nagród oraz ilości nagradzanych zgłoszeń.

Oczywiście przewidujemy też nagrody i niespodzianki – jak co roku – do wszystkich innych planowanych atrakcji:) Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w wydarzeniu!

Wszystkich chętnych i zdecydowanych prosimy o niezobowiązujące zgłoszenie swojej obecności oraz ewentualnego udziału w konkursie cosplay przez krótką ankietę – pozwoli nam to lepiej się na Was przygotować!

https://forms.gle/CZNLMv3NBuFsyAW19

Update

Wraz ze zniknięciem skrzydeł i flag na serwery 2D zostanie wgrany mały update, głównie poprawkowy. Obejmie on:

  • Poprawienie Ukłucia lalki. Dotyczy również mobów.
  • Poprawki w mobach używających wyssania duszy.
  • Poprawienie buga na instancji Tarula polegającego na wynoszeniu buffów poza posąg gniewu i salę delegata.
  • Poprawienie błędnego zabierania złota w śmierci w PvP na poziomach 50+.
  • Wyłączenie dropu smugi i w związku z tym ogólna korekta szans na drop pozostałych przedmiotów w V2 (rarów i epików).

Rekompensaty

Jesteśmy po wstępnym rozeznaniu się w technicznych możliwościach przeprowadzenia rekompensat. Niestety, nie wszystkie nasze plany uda się zrealizować w formie, o której myśleliśmy. Przykładem są ulepszenia – nie każda informacja jest zapamiętywana (np. w co w jakiej kolejności przedmiot był ulepszany), a inne są zapamiętywane w ograniczony sposób, przez co nie ma możliwości stworzenia automatycznego mechanizmu przenoszenia ulepszeń dla każdego przypadku. W konsekwencji będziemy musieli zastosować pewne uproszczenia i ograniczyć alternatywy poprzez np. stworzenie przedmiotów przenoszących ulepszenia, które działają od wyższego poziomu ulepszeń i tylko w obrębie konkretnych lub okolicznych rang, a mniejsze ulepszenia zrekompensować w inny sposób (np. poprzez zwrot we flaszkach). Gdybyśmy chcieli inaczej, to wymagałoby to stworzenia niezliczonej ilości przedmiotów dla niezliczonej ilości przypadków – co jest niemal niemożliwe do przeprowadzenia i obarczone ogromnym ryzykiem. Dobra wiadomość jest taka, że stanie się to automatycznie, nikt więc rekompensaty nie przegapi. 😉 Pojawią się przypadki, które będą wymagać kontaktu z supportem – np. sprawy związane z przedmiotami NU, skinami oraz z wymianą bólu na trójząb. Ból najpewniej automatycznie zostanie zrekompensowany, chyba że dana postać spełni odpowiedni warunek. O tym, jaki to dokładnie warunek, poinformujemy odpowiednio wcześniej – będzie to coś w rodzaju konieczności założenia bólu na postać przed aktualizacją. Postaramy się, mimo ograniczeń, jak najuczciwiej przeprowadzić rekompensaty i sprawnie domknąć temat. Przypominamy, że będzie to miało miejsce najprawdopodobniej w okresie wakacyjnym.

Testy Broken Ranks

Za nami Closed Beta 2. Serwery były otwarte przez całe dwa tygodnie, aby każdy tester mógł sobie pograć w dogodnym dla siebie czasie. Nie zawiedliśmy się – Broken Ranks jeszcze nigdy nie był tak żywy. W testach wzięły udział zarówno osoby, które posiadały już kody, jak i te, które zgłosiły się w ostatnim czasie poprzez naszą stronę i zostały wylosowane. Zgłoszenia szły w tysiące, jednak musieliśmy się ograniczyć i rozdać “tylko” kilkaset wejściówek. Udostępnione zostały dwa serwery – rodzimy i anglojęzyczny. Serwer angielski był skierowany głównie dla nowych użytkowników z różnych nacji (nie tylko USA i Wielka Brytania, ale też np. Niemcy, Francja czy Włochy). Na polskim proporcja starych graczy w stosunku do nowych była dużo większa (ok. 70% do 30%).

Największym zaangażowaniem odznaczyły się osoby, które już wcześniej znały Taern, za co serdecznie dziękujemy. Daliście mnóstwo feedbacku, skrupulatnie wypełnialiście ankiety i sumiennie zgłaszaliście błędy. Jesteście super 🙂

Oczywiście nowi gracze również się pojawili i zapoznali z naszym światem – jeśli czytacie ten tekst, również bardzo Wam dziękujemy. Wasze uwagi są dla nas bardzo cenne i niezastąpione – świeżego oka na naszą grę już nie będziemy mieć. 😉

Ale co tam się działo i jak to wyglądało? Ano działo się expienie, farmienie i questowanie – niby nic nowego, a jednak. Odświeżona oprawa graficzna, nowe i stare, ale mocno przerobione questy, nieznane dotąd mechaniki, zmieniony balans nagród i mobów, zliftingowane rary i ceny, i inne nowe opcje i możliwości zostały przyjęte lepiej niż oczekiwaliśmy zarówno przez starych graczy, jak i tych nowych. Oczywiście nie obyło się bez krytycznych uwag i problemów, ale ogólnie – jesteśmy zadowoleni z feedbacku.

Tak jak na Closed Beta 1 testerzy mieli jedno zadanie – grać, grać i jeszcze raz zgłaszać wszelkie uwagi. 😉 Wywiązali się z tego zadania bardzo dobrze. Niektórzy nawet aż za dobrze. Dwa tygodnie wydawały nam się czasem, w którym może jakaś pojedyncza osoba dojdzie do tego 40 lvla, ale większość potraktuje betę na tyle casualowo, by skończyć ją na o wiele niższym poziomie. Ot, zaloguje w wolnych chwilach, by zobaczyć, z czym to się je, czy warto czekać na już docelową grę i podrzucić nam swoje wrażenia, sugestie i uwagi. No cóż, jesteśmy pesymistami. O ile taki scenariusz sprawdził się w większości przypadków, to niektórzy gracze zdecydowanie dali czadu i udało się im dojść nawet do v1.

Pojawiły się pierwsze dropy, pierwsze ulepszenia, pierwszy handel i po raz pierwszy w zupełnie naturalny sposób padły pierwsze większe bossy i czempy. Walka o bycie pierwszym w czymkolwiek była zacięta i chętnie chwalono się kolejnymi wyczynami i zdobyczami na Discordzie.

Chętnie też eksplorowano mapki, by zobaczyć jak bardzo się zmieniły. Ach to wyciąganie trzydziestych leveli z garnizonu 😉

Broken Ranks rozbudził spore chęci do gry w osobach, które Taern znają od podszewki i nie jest dla nich całkowitą nowością – czyli w graczach zapewne takich jak Wy, czytelnicy tego bloga. Uważamy, że to bardzo dobry znak. Przyjemnie było poczytać opinie, z których wynikało, że udało nam się zachować unikalny klimat Taerna, jednocześnie bardzo mocno go odświeżając. Wiele osób przyznało, że czuje się, jakby grało w nową grę, tylko z dziwnie znajomymi elementami.

Oczywiście nie wszystko było kolorowe i idealne. Nie obyło się bez problemów, błędów i krytycznych uwag, nie każdy też super pozytywnie odebrał Broken Ranksa. Oczywiście, jeszcze się taki nie narodził, żeby każdemu dogodził ;), jednak czeka nas teraz poprawienie zgłoszonych błędów i dopracowanie słabszych elementów gry na tyle, by, jeśli tylko dana osoba nie należy do takich, które turowym MMORPG mówią stanowcze nie, to była chętna zostać z nami na dłużej.

Broken Ranks – po testach

Krótko i treściwie: aktualnie zbieramy i analizujemy wszystkie uwagi i zgłoszenia. Dużo pracy za nami, ale też dużo przed nami. Rozpoczynamy prace nad rozwinięciem nowych funkcjonalności – dodatkowe opcje mapy świata, możliwości skalowania UI w zależnosci od rozdzielczości ekranu, praca nad instancjonowaniem graczy w otwartych krainach (żeby się nie obawiać zbyt dużej ilości graczy w jednym miejscu w tym samym momencie). Nasi programiści cały czas walczą z problemami z wyciekami pamięci, które pojawiły się na testach – to tak naprawdę w tej chwili najważniejsza sprawa do ogarnięcia.

Oprócz tego lecimy z dopinaniem mobów i uzupełnianiem braków – podrzucamy Wam zajawkę – Nidhogg oraz koncept Klucznika i Sallama na statku utorskim.

89 thoughts on “TaernCon 2021, testy i wnioski po CB2. Obecnie pracujemy nad… Cz. 216

  1. Co w sytuacji gdy druid posiada już ból(+11 w hp) oraz trójząb(+4), bedzie mógł wybrać sobie przedmiot Xii w rangii by móc przenieść ulepki gdy całe eq jest +10? Bo nie chciałbym biegać w trójzębie pod hp 😛

  2. Kiedy czekasz na zmianę bo grasz podklasą i nie możesz się doczekać bloga, a gdy już się doczekasz, to czytasz o becie cały blog ^^

  3. Dokładnie, zapowiedzi zmian pojawiły się już ponad pół roku tamu, a w chwili obecnej mamy, uwaga uwaga………. nic. Także ten tego, fajną robotę odwalacie.

  4. To co, rozumiem, że barbą nikt u was nie chce się już zajmować i w BR go nie będzie, tak ? No bo po co on komukolwiek taka podklasa. Już nawet Krzysztofowi Stonodze zabrakłoby słów na fuszerkę jaką tu odstawiacie.

  5. Super fajny blog, tylko zabrakło info o zmianach u barby i druida co wiszą w powietrzu już z 2 miechy 😛
    Btw. po tym jednym screenie na angl wersji to widać że nieźle cisnęli polaków na eu xD

      • Polacy w tej grze to MASTERZY, zresztą w kilku innych produkcjach które polegają na użyciu mózgu też nie zabraknie, zagraniczne serwery nie dorównują do pięt pierwszej 50 z polskiego serwera, pozdrawiam ludków z 2x dropy serwerów haha

  6. Ile można czekać na zmiany u bb albo chociaż jakieś pierwsze pomysły czy propozycje? Od 2 miesięcy ledwo logam na grę bo nie dość, ze 2D stoi w miejscu i nawet ciężko o jakieś ciekawe wydarzenia to jeszcze bb stoi, a tą podklasą się ciężko gra, mam 130lvl+ i brak epika, jedyne co mi zostaje to bieganie gorzo do upadłego. Rozumiem, że bety, 3d, brokeny jakieś ranksy ale 2D jeszcze istnieje i jeszcze będzie długo musiało istnieć bo coś czuję, ze i tak w tym roku BR nie będzie więc może zamiast totalnie olewać 2D to coś z tym zrobić aby osoby które grają teraz utrzymać do 3D bo aktualnie wygląda to przykro, na swoim przykładzie widzę, że ilość osób aktywnie grających (osoby on-line w vip) jest dużo dużo mniejsza niż była np. na początku tego roku.

  7. Chyba sobie w kulki lecicie, broken ranks szanujemy normalna sprawa, a gdzie rozwój gry w kontekście rozgrywki balansu itd… gram w tą grę odkiedy powstała gorszego pierdolnika w temacie balansu nie było od kiedy sheeda glownym dmg było dmg z krwawienia, czyli 10 lat temu?? Ja podziękuję jako stary wyjadacz grajcie sobie sami w ten syf broken ranks, ino z doświadczenia dla nowych graczy Broken ranks odradzam grania sheedem barbazynca, 2 klasy które dobre są ale na losy, śmiech na sali, mo farmi sobie gawre i śmieję się w ryj barbazyncom, drygu jeśli to czytasz, zrób baranka w ścianę i się zastanów trochę na chwile,
    obecnie ludzie odpowiedzialni w temacie balansu nie mają zielonego pojęcia w sprawach balansu, bierzesz ludzi do teamu atencjuszy którzy za wszelką cenę zrobią wszystko by być na językach ludzi, zastanawiam się czy wogole ta cała ekipa od balansu gra w taern, taern jest gra RPG wiadomo to nie od dziś, pvp w tej grze nie ma taką jest prawda, zmiany w balansie profesji z perspektywy gracz grającego od 2010 gorszego pierdolnika nie było, niepozdrawiam odstawiam grę na rzecz tibi tam przynajmniej ludziom od balansu zdarzy użyć się mózgu

  8. Jeśli zamienią założony urnek na istav to spoko. Na druidzie mam założoną smuge 2* i urnek 5* i jeśli teraz mam zostać bez smugi z za przeproszeniem gów.. wartym mieczykiem to odechciewa mi się w to grać

  9. No ta za za dużo osób mialo bol dupy o lalkę u vd to trzeba jeszcze bardziej go spierdolić.. oby tak dalej to vd wgl będzie wymarlym gatunkiem pozdro

    • Vd to najlepszy debufer i biorąc pod uwagę z najlepszą przeżywalnością bo mega jeszcze broni się z uroków, naturalne że NERF lalki musiał nastąpić 😉

    • Nie no jaki ból dupy, przecież z lalką jest wszystko w porządku. Wcale nie wykręca większego DMG niż mosiek z kulki ( https://m.youtube.com/watch?v=kUo7XXH3OoU#searching ).
      Wcale nie klepie bossów z przesadzonym dmg ( https://prnt.sc/13qxw4o )
      A ukaz to już w ogóle wchodzi raz na 100 powtórzeń xD ( https://www.youtube.com/watch?v=u6GUldD4sJ8 ).
      Wcale nie rozwala się ludzi na arence na kilka lalek.
      Zresztą co ja gadam. Ci wyżej to na pewno jakieś mutanty z eq +50 lepiej zobaczyć na dmg zwykłego lolka co jeszcze ma na dupie ciasne gacie od Zohara ( https://prnt.sc/1346i1g ).
      Lalka jest w porządku. To nic, że wzór działa zupełnie inaczej na korzyść VD, oprócz tego, na pvp ma największy wyświetlany % na trafienie z pozostałych umiejętności, nie działa res na kłute (lalka miała być 75% kłute i 25% uroki) ale jak się obniży pancerz to już dmg leci w górę (czary?). Nie no ten VD to faktycznie wymarły gatunek (w porównaniu do Hindusów czy Chińczyków? Bo chyba nie klas w Taernie).
      Zmiany VD po update:
      1. Zwiększony dmg z lalki o 70%
      2. Ssanie mamy liczone z wiedzy. Niby w pvp z szanse trafienia zmniejszone o połowę a okazuje się, że jednak nie. Na 2 PA obrony w fiz VD ma w nas po 86% z tego)
      3. Po poprawieniu lalki wiedza będzie wykręcać główny dmg. Nie trzeba tracić 300 stat z wiedzy na moc jak dr czy MO żeby się zrobić pod DMG
      4. Nie ruszona szpila robi więcej niż 2 skille innych debufferów
      5. UC zmniejszone tylko o 20% dalej można tym dobrze bić zwłaszcza po wbiciu aury, daje to spory bonus do dmg.
      6. Tarcza 45% resa na all z reduktorem mamy 65% (na bossach VD stoi z tym lepiej niż ryc)
      8. Ukaz i książka robią teraz -79% na uroki. No jak strasznie znerfili ten ukaz. Nie ma debuffa fiz i szans na zabicie 20% a nie 30, czemu tak zniszczyli tego VD, że ciężej jest mu kogoś ukazać w rundę? Oni chyba serca nie mają (Te 10-15 razy to chyba machasz na do widzenia do ekranu mośkowi, któremu wsadziłeś za 3 razem ukaz).

      Oprócz zmiany lalki powinna być również przeprowadzona zmiana ssania many bo % na trafienie jest ogromny z tego. Nawet 5 Pa jak nie jesteś fizolem nic nie daje. A MS powinno być na 1 rundę.

      Gdyby barba dostał chociaż w połowie tak duże wzmocnienie jakie otrzymał VD to mośki by płakały, że nie mają slota.

      • ukaz wymaga innych umek, a załamanie obniża resa na urok, ale już nie wpływa ani na atak ani na obronę przed dystansowymi i fizycznymi – ergo załamanie nie poprawia celności dla innych członków drużyny, de facto vd w drużynie został nieznacznie osłabiony, na rzecz lekkiego wzmocnienia w grze solo, gdzie samotne bieganie i tak się nie umywa do pełnych zróżnicowanych drużyn, a co do porównań sumy debuffów z łucznikiem – tu wszyscy jakoś zapominają o zabieraniu pa, a przy porówaniach z sh zapominają o bardzo mocnym buffku do wzięcia nie tylko na siebie ale i rozdania z czasem całej drużynie (KO)

        a co do tarczy w pvp 1:1 przeciwko fizycznemu – mana paruje 1:1 i nie ma czego wyssać z przeciwnika, który dalej ma dużo kondycji, a many specjalnie nie potrzebuje

        co do za mocnego vd, jakikolwiek zróżnicowany skład 5-cio osobowy skład będzie mocniejszy od 5x vd

        a pakiet bb+łuk+dr+sh+ryc może wymiatać jak się dobrze zgra (o ile sobie jakimś cudem przypomną że łuk bb i dr mogą razem dużo pa zabrać)

        • Ukaz zawsze wymagał książki, szpili i zatrucia. Gdyby działał bez tego i hp to gra była by bez sensu i na bossy latała by ekipa 5x VD gdzie na 25 ukazów w 1 rundzie boss padnie. Załamanie bardzo dobrze sprawdza się w PVP i PVE. Po wsadzeniu ukazu dzięki dodatkowemu debuffowi na uroki, kolejne wchodzą jak w masło. Celem ukazu jest natychmiastowo zabić a nie bawić się w obronę dystansową czy fizyczną i bardzo dobrze sobie z tym radzi jak widać w powyższych filmikach.

          Vd w drużynie radzi sobie dużo lepiej niż kiedyś, dzięki MS bo jego przeżywalność dorównuje rycowi.

          Porównanie MS do KO jest śmieszne. Umka, która daje 45% resa i zabiera trochę many, którą można odzyskać dzięki ssaniu z przesadzoną celnością VS Umka co na 7 daje 2x mniej niż wyekspiony Danthum czy Valazan i 2 PA.

          Teraz porównajmy to w praktyce. Wiking scheed bije w VD z MS i druida z KO. VD ma obronę na 2 PA scheed wali 4x po 275 i 79 many na 70%. Druid ma obronę na 4 PA bo dostał KO i wiking sch wali 3x po 500 na 55% bo dr broni się ze zręki, której ma 10 i ataki fiz wchodzą w niego praktycznie za każdym razem.

          Jak już jesteśmy przy tarczy to przypominam, że VD w walce z fizolami jej nie potrzebuje. W tym przypadku VD ładuje otępke, po której pozostałe debuffy wchodzą bez problemu i albo wykończy fizola ukazem albo lalką z przesadzonym dmg. Taki fizol jak dostanie szpile i okrzyk od VD staję się warzywem i nawet 10000 kondy mu nie pomoże z trafieniem jakie będzie miał. Jedyne z kim VD miał problem (nie rozwalił w 4 rundy jak pozostałych) to MO i DR. Więc pewien fan VD wpadł na pomysł, żeby zmienić ssanie many gdzie przed zmianami zabierało na 40% 400 many gdy przeciwnik miał 1 PA w fiz, na 80% i 320 many gdzie przeciwnik ma 3 PA w fiz co praktycznie czyni magików bezbronnych w walce z VD, który ma szanse trafienia z 600 wiedzy a oni szanse obrony z 10 zręki. Oprócz tego muszą zbić w swoich atakach własną manę, którą wykradł VD używający MS.

          Ten balans to ukłon w stronę PVP a nie zwiększenia przeżywalności u VD, którą faktycznie ma lepszą niż ryc.

          Polecam się zastanowić, czemu mamy gotową naprawę lalki od prawie 2 miesięcy a jeszcze nie nadeszło jej wgranie. Ktoś chce się pobawić jeszcze.

          Co do jakiegokolwiek zróżnicowanego składu osobowego to obstawiał bym bardziej drużynę 5x VD niż 4x VD i łuk. Co do zabierania PA przez bb, łuka i dr to zabieranie to jest znerfione w PVP (-1) w przeciwieństwie do debuffów VD gdzie żaden nie jest znerfiony w PVP. A na PVE lepiej prezentują się debuffy VD od pozostałych bo niektóre high bossy zachowują się jakby tego PA miały z 30 i jedynie co ratuje to % od szpili czy UC. Poza tym są takie bossy jak selena gdzie 1 otępka VD robi więcej niż wszystkie dbf łuka i scheeda. A osy dr są zapowiedziane, do zmiany na forum, więc raczej prezentowany pakiet będzie jeszcze bardziej upośledzony niż jest. To tyle jeśli chodzi o balans.

        • Odkryłea Amerykę chyba XD każdy zróżnicowany skład będzie lepszy od zbioru tej samej profesji, chyba że moskow na szybkich loskach, ale no nie ma co się dziwić skoro jest faworyzowany 😉

  10. no dobra a co jeśli mam 2 smugi obie były na 11 spalone po 2/3 x ból na 11
    wyexpiony, stworzycie przedmioty typu dielektryk by przenieść psycho exp?
    i jak mam widelec to na uj mi kolejny ??? przed info o tym ze ból i smuga znikną dałem 50kk za 5gw smuge a ból jak kupowałem kilka lat temu to około 30kk.
    a co teraz mam dostac za smuge jakieś grosze? i za ból jakiś śmieszny trójząb? hahaha. grając Dr z epikiem i tak nie używam tej broni praktycznie, jedyna sytułacja to taka kiedy cczyszcze na fyo lub innych pierdołach i zapomne naładować Lampy i ma np 1% to sobie lampe na bossy zostawiam. KOLORUJECIE OCZY BR A KONKRETNYCH INFO JAK NIE BYŁO TAK NIE MA!! podejmijcie decyzję jak chłopy z jajami i dajcie porządne odpowiedzi na pytania, rekompensaty takie by nas zadowoliły, o wirtualne pieniądze więc jak każdy dostanie np za smuge 3 gw 30kk za 5gw 50kk i zwrot za ulepki tj. na 8 to z 20wf na 10 z 50 na 11/12 100wf i w tym przypadku 6,5kk za kręcenie będziemy zadowoleni, gold w taern jek napisałem jest darmowy więc na paliwo do ferrari i tak będzie DD

  11. A co w sytuacji, gdy ktoś sam wydropił smugę krórą nosi? W tedy zwracana będzie cena jaka mniej więcej była za nią a okresie dropa czy jakoś inaczej?

  12. Tak jak wyżej już pisali, co z tym Trójzębem jeśli już go mam ? Po co mi dwa? Jak to rozwiążecie? Dostanę coś innego za Ból, który też nadal mam?

    • Wystarczy czytać ze zrozumieniem. 3 rozwiązania:
      1. Jeśli ktoś chce wymienić ból na 3zab to odbywac sie to bedzie przez suppa
      2. Ból przed upkiem jeśli założymy na postac to oznacza ze chcemy aby on został i nic sie z nim nie dzieje(bedzie to bol z liftingiem statystyk jak to pisali, moze zmieniony na bron 2reczna)
      3. Ból zostaje w wyniku updatu automatycznie zrekompensowany tj. po 1sze przedmiot przenoszacy ulepy // po 2gie pewnie hajs za naprawe i kupno i po 3cie pewnie obstawiam item przenoszacy psycho expa szczegoly rekompensat dopiero sie pewnie pojawia, natomiast z oecnych wpisow mozna wywnioskowac te 3 punkty ktore opisalem

      Takze podsumowujac twoje oczekiwanie spelni punkt 3ci czyli automatyczna rekompensata. polecam czytac ze zrozumieniem, pozdro

  13. nawet mi sie juz nie chce was czytac, totalne dno nie blog nic tu nie ma o 2d, zrobcie sobie osobna strone poswiecona 3d jakby to kogos obchodzilo 🙂

    ps barba podklasa i widze ze to sie juz nie zmieni, dajcie najlepiej wszystkich barbow na mosie nikt nie bedzie narzekal 🙂

  14. Siemka. Wyłamię się z komentarzy, bo najważniejsza dla mnie kwestia została zamknięta, czyli zlot. Szkoda, że nie uda się oficjalnie spotkać i pogadać na żywo, ale liczę, że okazji jeszcze nie zabraknie. Niestety w poprzednich latach jakoś nie było mi po drodze i liczyłem na ten rok, ale cóż, wiadomo jak jest. Swoją drogą czemu zlot zaplanowano na piątek, a nie sobotę? Pozdro

  15. blog zmarnowany bo nic nie m o dt i bb .Nie marnujcie czasu BR bo nikogo nie obchodzi kto czeka juz 7lat na niego a nawet dłużej .

  16. A mnie ciekawi jak wyglada rynek ponoc mial byc zrobiony na premiere BR a nigdy nie bylo slowa o tym czy juz zostal stworzony..

  17. Co do rekompensat w goldzie za kupno i naprawe bólu/smugi to cene ustaliłbym jednolita w zależności od * dla wszystkich, taka jaka była powiedzmy krótko przed info, że smugi zostaną usunięte. Będzie to najuczciwsze i nie szedłbym w kierunku tego, że ktoś dał 100kk za swoja x lat temu, i on teraz dostanie 100kk, gdzie on w tej smudze ubił xx bosow i zdropil x rarów i należy mu zwrócić 100% starej ceny, bo przecież nic z tego itemu nie wyciągnął i w depo leżał i sie kurzył. Jedni dali wiecej, ale wiecej korzystali inni Ci najswieżsi kupcy dali taka cene jaka bedzie rekompensowana, ale z niej nie skorzystali, proste. Co do rekompensaty psychi to proste item przenoszacy psycho. Co do ulepek to do wlacznie do +10 oddawalbym all komponenty do ulepszen : usredniajac statystycznie, że srednio np. xyz krecen to item +10 to xyz flaszek na item +10, xyz esek, hajs na xyz krecen, xyz inhi i odpowiednia ilosc zestawow ulep . Wyliczenie srednich krecen, zeby wbic item na x poziom dla ekipy to nic trudnego, moga zasymulowac na probie wbicia 50 itemow na x poz, zeby byla duza proba, a nawet proba 100 itow maszynka kreconych, zeby byla jak najlepsza srednia. A jak ktos ma item +11, czy +12 to odpowiednio dodalbym 2ulepy +4stat itemu tej samej rangi (bol) na inne beirnowe a ulepe 11 12 itd ze smugi dalbym dla voguruna, na korzysc gracza(vogu wieksza ranga) a kazdy vogu ma wiec es, a bliski ranga jest. a wyliczac ulep +11 i 12 nie ma sensu moim zdaniem lepiej przeniesc te dodatkowe staty z ulep wiecej niz 10. na rynku pojwilyby sie w koncu flaszki np. wiedzy i kazdy bylby zadowolony// oddawanie wszystkiego jako hajs jest troche slabe bo to troche za duzo hajsu wpompowanego// osoby co dostalyby te komponenty moglyby same zdecydowac czy ulepsza czy tez sellaja te komponenty a inhi mieliby do ladowanie z eskami eq jakby nie chcieli ulepszac nic

  18. Nie łatwiej z bólem przypisać do wskazanej postaci bo ja mam 2 jeden drop drugi kupiony dawno temu a założyć nie mogę bo mam jeszcze za mały lv (przerwa od gry )

  19. A czemu mosiek wygląda jakby wyciągał siurka i sikał z laski ? Proszę zmieńcie postawę mosia bo to wygląda giga słabo

  20. Pasek debufa jaki posiada moob w zbyt słabo widocznym miejscu to po pierwsze po drugie nie jest poukładany rundowo, pasek zasobow hp,kondy,many zrobiony jak w jakiejś bajce nie przezroczysty i do tego zamienienie stronami deffa który pasek znajduje się teraz niżej niż obecnie

  21. I dalej nic o BB. Nawet już ludzie nie chcą się ze mną zakładać, że na kolejnym blogu nic o nim nie będzie. Teraz przesadziliście z VD to z BB już nigdy nie zrobicie. Już rok czekania na cokolwiek i jedynie widomo, że jest w planach. Naprawdę tylko tyle jesteście w stanie o tym powiedzieć, a czasami balans gry nie jest jej najważniejszym aspektem? VD pewnie nerfa dostanie za jakiś rok patrząc jak wam to dobrze idzie, a BB nigdy się nie doczeka buffa, nawet głupiej podmiany umiejętności. Ogółem takie pytanie mam kto przeprowadza te testy? Uważam, że czas zmienić ekipę, bo najwidoczniej się nie zna trochę na robocie.

      • Skoro nic na blogu nie było informowane o chociażby pomysłach co do bb to testerzy też raczej nie mieli okazji czegokolwiek testować 😀

        • Jak powstały takie Bossy jak Jaska,v2 i Lugus (wiem, że w końcu zmienili) to ciężko się nie zgodzić. 😀

  22. Dzień dobry, widzę że prace idą obiecujaco ,ale mam pytanie. Czy postacie graczy na obecnym taernie 2D będą przeniesione na Broken ? czy jednak trzeba będzie grę zaczynać od nowa ?

  23. Czytam komentarze i widzę, że nie jedna osoba czeka na zmiany dla barbarzyńcy 😀 Sam czekam już dobre kilka miesięcy. Może wreszcie odstawicie BR na bok, a zajmiecie się czymś naprawdę ważnym? Juz sie przyzwyczaiłem do czekania na Broken Ranks, a kolejne czekanie na zmiany u barbarzyńcy tylko mnie denerwuje i drażni. Od stycznia czekam na jakieś informacje w tym temacie i dziś ponownie niczego sie nie dowiedziałem, ale suuuper 😀 Bardzo dobre podejście do graczy. Osobiście mam dość 😉
    Nie pozdrawiam

    • Niech dadza statystyki ile bb chodzi na dana inste a ile mo pomijajac v2 i jaski wtedy zobaczymy jak to bardzo bb niby odstaje

      • Po pierwsze: A czemu niby pomijać dwa bossy xD? Czy barbarzyńca ma ekskluzywną instę, na którą mo nie pójdzie?
        Po drugie: Hmmm rzeczywiście… gdyby tylko dali statystyki, które trafnie przedstawiają jak bardzo barba odstaje od mośka. A nie, czekaj, przecież już to zrobili. Zapraszam do bloga o numerze 212 i zaprzestania pisania głupot :DD

  24. Zastanawiam sie jak podejdziecie do frustracji nowych graczy grajacych innymi profami niz magiczne, ktorzy zrozumieja jak wadliwe sa to klasy na jesli nie pierwszym to na 3cim turnieju czyli raptem w miesiac lub duzo duzo wczesniej w pvp. Rynek rozwalany regularnie 2x do roku też pomoże. Sukcesow zycze. Wlazłem poczytac, 5k pl oferujecie w nagrodach na imprezie noooo noe no, więcej kosztuje naprawa setu na 100 lvl. To ci wasze nagrody atrakcyjne!!! na waciki 3 graczy bedzie mieć na polowe eq przelowtowego na 10 lvl 🙂 Załujecie tym biednym graczom okropnie…. dobrze ze z peta beda mieli pocieche, lepiej bylo dać zdrapki każdemu za 100 zł, z nóż by se życie ułożyli:D

  25. No nic, to oglądam nowy film.

    1. Jest Tłuk w 3D, ale… wygląda jakby w ogóle oczu nie miał? Tych swoich wielkich czerwonych? Chyba że teraz ma jakieś malutkie, które wręcz giną zmasakrowane przez kompresję – na co też naprawdę radzę uważać przy projektowaniu modeli.
    2. Szary Ogar? W pierwszej chwili miałem wrażenie, że to bardziej ten czarny, ale on szary jest przecież. No chyba, że Biały, ale brudny 🙂 Albo działa zaawansowane oświetlenie w 3D, bo lochy, ciemno itd… No ale w sumie jednak najładniejszy Ogar do tej pory po tylu latach naprawdę dziwnych porażek grafików na tym polu, ale jakby wciąż da się pokręcić nosem :/
    3. Rozkaz rycerza wygląda jak rozdanie grupowej ucieczki 🙂
    4. Widzę, że w końcu sporo czasu i pracy poszło w animacje i efekty specjalne dla Maga Ognia, bo poprzednio wyglądało to – najdelikatniej mówiąc – tak niezbyt… I z tą szczęśliwą myślą… polecam z takim samym zapałem zająć się teraz Barbarzyńcą w jak najbardziej obecnie oficjalnie działającej jeszcze raczej długo grze 🙂
    5. Papug głęboko w tle i zmasakrowany kompresją – ciężko powiedzieć, czy coś się zmieniło.
    6. Atak rycerza jakby jednak poprawiony? Jakby mniej teraz tego wywijania tarczą na wszystkie strony świata bez ładu i składu, co tylko na plus – chyba że to był inny atak…

    Pytanie, czy tak skomplikowana nowa mechanika na Zamku nadaje się na farmienie Duszków czy latanie na zlecenie na kasę. Moim zdaniem bardziej pasuje do jakichś Q, DQ, zleceń, jakichś zupełnie nowych akcji, czy alternatywnej drogi… A jeśli jeszcze inni gracze będą mogli (bez PVP) złośliwie psuć i przeszkadzać zamiast pomagać, to naprawdę… Kolejna mechanika gry wspierająca antyrelacje ludzkie na już średnich poziomach, to bardzo, ale to naprawdę bardzo zły pomysł, zwłaszcza w tych trudnych emocjonalnie czasach.

    Pytanie o interfejs na PC. Czy będzie skalowalny i konfigurowalny… Skróty klawiaturowe, dodatkowe informacje na ekranie (np. ilość kluczyków), wykorzystanie wszystkich przycisków myszki i tak dalej, i tak dalej. (ciekawe ilu graczy wie, że w pewnej sytuacji Taern korzysta z rolki) A na telefonie naprawdę wolałbym nie “mazać” po ekranie, to jest kompletnie w tej grze niepotrzebne. Na telefonie “mazanie” palcem to przewijanie, przełączanie, obracanie, wysuwanie, ale np. przesuwanie ikonek to jest naprawdę zupełnie inna mechanika. Interfejsy na telefony i PC to naprawdę zupełnie różne światy i będą zupełnie inne problemy, muszą być kompletnie osobne…

    To kolejny film, w którym nie ma wyboru taktyk, najwyraźniej zasłanianie ekranu wielkimi opcjami wyboru w wideo przeszkadza i psuje imersję? O właśnie… Może by warto pomyśleć, co tu zrobić, by uatrakcyjnić transmisje “jupiterom”? Żeby nic im nie zasłaniało ekranu z akcją, no i żeby naprawdę mieli robić z czego te strumyki, a żeby nie było to nagrywanie z nudów grindowania…

    Niepokoi mnie bardzo, że zamknięte testy skończyły się na mid lvl. Bardzo stara koncepcja i mechanika gry do tych poziomów działa znośnie, a poważne zgrzyty pojawiają się później. Potężny bałagan w EQ i depo, koszmarny reset statystyk, męczące zmiany taktyk i sprzętu itd… Czy coś się tu poważnie zmieni, nawet jeśli (za co nie miałbym pretensji) wymagałoby to konta premium?

    Serwisy o grach prognozują wyjście BR w 2022 roku… No się złym prorokiem okazałem… Dlatego naprawdę polecam zrobić wszystko co możliwe, by uruchomić coś w rodzaju Open Beta jeszcze w 2021 roku. Ewentualnie można zrobić głosowanie wśród graczy, czy chcą zagrać w nową, ale jeszcze niedokończoną grę. Ten czas nie będzie zmarnowany, masowy feedback ze strony doświadczonych graczy o błędach, usterkach czy szwankującej mechanice będzie bezcenny. Taki mój pomysł, może błędny. No chyba, że wszystko i tak będzie trafiać do /dev/null/…

  26. Zmiencie w koncu to czarne na stoku albo chociaz przy wejsciu na morke na czerwone bo tak sie grac nie da ze ze nie wbijesz na bosa bo komus odwali i bedzie stal caly dzien, cala g tam i nikogo nie wpuści .

  27. Nic nie zmieniajcie, wypusccie w koncu br:D gracze was Zezra zywcem, bo tylko gracze taerna sentymentalni, znudzeni mogli grac. Reszta normalnych graczy szanuje sie o wiele bardziej, grali w rozne gry i w porownaniu do tych roznych br wypadnie conajmniej niedopracowany w 50%, szybki skoczek i leca na inna produkcje bo co tu robic? Przez 10 lat to samo bagno ten sam szajs, nie ma co zagrzewac miejsca. Bo polskie, no oby w koncu ktos wypuscil podobna pordukcje zagraniczana sentyment sie skonczy w jednej chwili. Paradoksalnie sukces jaki br odniesie w pierwszych tygodniach(bo kazda produkcja taki sukces odnosi zanim umiera bardzo szybko) moze zacheci kogos do zrobienia tego typu gry i br krotko mowiac posluzy za przyklad czego zrobic nie wolno. Tak jak mamy teraz lol dote cos tam od blizzarda chyba jeszcze wyszlo i ciagle nowe. Tak JESLI taern odniesie sukces posluzy tylko jako stopien dla grup ktorzy zrobia cos dla graczy(niestety o to sie rozchodzi, gry robi sie dla graczy XD w taernie tego do tej pory nie zrozumieli) zamiast przeciw nim:D. Poczekajmy drodzy gracze na ten moment. Polecam kazdemu przerwe od taerna, ciezko odwyknac, ale warto. Nerwy zasluguja na lepsze traktowanie:D. Ciekawe o jakich sukcesach za miesiac na blogu.

    Moze garsc statystyk wygrywanych turniejow w kontekscie profesji? Nie kazcie sie prosic, to pokaze balans, ktorego jesli dotkniecie kiedys a powinniscie byli to ale jaja…. wszsytko co do tej pory zrobiliscie bedziecie musieli zmeinic, ale to wszsytko XD, no ale jak nie dotkniecie tematu to nawet lepiej. Uwazam ze kazdy gracz ktory sie ogarnie, ze z jego profesja cos nie ten teges i to od 10 lat zdaje sie zyska tyle czasu zmarnowanego mniej, ze ta opcja zdecydowanie lepsza. Biada MO i VD oni akurat beda sie bawic swoja profesja i nie wyrwa sie raczej z tego =/ No ale rozrywka sie chwali. Pozdrawia pokonany przez balansy ekipy łucznik. Dajcie to br, poki pamietam o tym taernie chcialbym zobaczyc jego upadek =c Przepraszam za wszelki jad, po prostu w normalnym charakterze nigdy nie dalo sie rozmawiac:D To zwyczajna nauczka doswiadczeniem

    • Oitak usuncie taerna bo veira znów się splakał jaki to on pokrzywdzony xdd beczunia z ciebie typku że się uzależniłeś swego czasu od tej gierki i bierzesz ją nadal tak na poważnie

  28. HALO!!! Ryca vd mo potrafiliście naprawić w ciągu dwój blogów a co z BB i DR ??? Olaliscie temat bo po co naprawiać bb jak każdy mo gra bo bb to gowno jest… Sory ze się unoszę ale dawaliście nadzieje ze będzie naprawa balansu postaci i przez dwa blogi nie ma żadnej info o barbie a ja na to czekam… pewnie jak dojdzie do naprawy tej postaci to będzie kijowo bo mo, jeden dmg wystarczy lata się 2x 3x mo bosy i robi się coś tak naprawdę chwile

  29. Planowane zmiany lalki:
    “jeszcze większe niż poprzednio wzmocnienie udziału obrażeń kłutych w stosunku do obrażeń z uroków w ukłuciu lalki oraz zmianę wzoru z 1,4*moc + 0,6*wiedza na 1*moc + 1*wiedza (dmg VD będącego pod moc okazał się zbyt duży, zwłaszcza gdy w grę wchodziło otępienie i załamanie)”

    Co wyszło?
    Stary wzór, obrażenia zależne po staremu od uro, obrażenia z lalki +70%.

    Lalka za mocna. Trzeba naprawić.

    Co obiecywaliście:
    “jeszcze większe niż poprzednio wzmocnienie udziału obrażeń kłutych w stosunku do obrażeń z uroków w ukłuciu lalki oraz zmianę wzoru z 1,4*moc + 0,6*wiedza na 1*moc + 1*wiedza (dmg VD będącego pod moc okazał się zbyt duży, zwłaszcza gdy w grę wchodziło otępienie i załamanie)”

    Co wyszło:
    Stary wzór 1,4*moc + 0,6* wiedza, obrażenia 75% kłóte, 25% uro (jedyne z czego się wywiązaliście), obrażenia z lalki +90%
    O ile na mobkach jest mniejszy dmg bo mają więcej resa na kłóte o tyle w pvp jest po staremu a nawet gorszej. Dmg +90% zamiast wspomnianego +70%, stary wzór kręcący dmg oraz fakt, że zabierają smugę sprawia, że zabawa z lalką na turniejach będzie nam towarzyszyć do końca taernu. Ze smugą i full buffami fiz i uro mam wiecej resa na uro niż na kłóte a jak ściągnę smugę to przepaść. Nic się nie zmieniło, tylko to, że mniej dmg dostają mobki a gracze tak samo albo i więcej. Przy takim wzorze powinno być 220% a wy daliście 260. Kwintesencja hipokryzji.
    Szkoda, że jeden z inżynierów zabrania wam nawet myśleć. Pewnie dlatego tyle czekamy na Broken Ranks a postępów brak.

    • widzę nie grałeś vd .VD rzeczywiscie wiecej bije małym bossom a już np. na kleszcza vd zdecydowanie mniej bije niż bił

      • Ameryka odkryta. Teraz lalka ma 65% kłóte i 35% urok a wcześniej miała na odwrót. Jedne moby mają więcej odporności na kłóte niż na uro inne mniej. Proste.

  30. Rozumiem, że skoro dało się zrobić u VD obrażenia 75% kłóte 25% uroki to teraz żeby było sprawiedliwie będą zmiany u łuka ognistej na 75% kłóte 25% ogień, lodowej na 25% lód, uderzenie druida 75% obuch 25% energia tak? Czy tylko vd jest tym dzieckiem specjalnej troski, lekko osłabiony dmg w mobki ze względu na res kłótych mobów a w PVP dalej totalnie nie ruszony, gromiąc totalnie innych podczas gdy inne klasy takie jak barba od 7 lat toną w gównie?

  31. Na jakim etapie sa prace nad druidem i bb?
    Czy Twig i kruk, plox będą jakieś boostowane? Że względu na balans spadł im DMG 😉

    • Serio? to juz dwa lata ? Jak ten czas leci. Syn dorośnie to dostanie w spadku vdka xD i może doczeka się czyde.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *