Różnorakie sprzęty, koncept bagien i reszta spraw – Obecnie pracujemy nad… Cz. 138

heumiakDzisiaj chyba bijemy rekord ilości prezentowanej grafiki z Broken Ranks. Takiego zatrzęsienia materiałów to nie było. Od konceptów po gotowe materiały. Nie pokażemy za to jednej rzeczy. Gotowej krainy do nowej instancji. Jest zrobiona, ale damy Wam szansę na jej samodzielne odkrycie. Oprócz galerii z Broken Ranks wspomnimy coś o aktualnościach. Zapraszamy do lektury.

Krainy

Ruszyły prace nad konceptami dużych rzeczy, które zostawiliśmy prawie na sam koniec: Zamek, Podzamcze, Bagna Hoberl. Wspominaliśmy o tym, że chcieliśmy zdobyć doświadczenie na grafikach innych krain i wykorzystać tę wiedzę jak najlepiej przy dużych lokacjach, z którymi gracze stykają się na początku gry. W ten sposób powoli zbliżamy się do najważniejszego miejsca w całej grze, czyli… wioski Romana 😀 Ok, żarcik. Wioska Romana to prawie najważniejsze miejsce w grze. Wisienką na krainkowym torcie jest oczywiście Trentis. Ale póki co zapraszamy na koncept bagien.

bagnoOprócz tego cały czas przerabiamy też przestarzałe i okropne wnętrza. Obecnie mamy przerobioną chatę parobków, leśniczówkę, spalony dom, starą piwnicę, chatę Anmenial, Romana i bimbrownika oraz piwnicę Murraga. Chcieliśmy wrzucić poniżej kilka przykładów w stylu przed i po, ale stare chałupki wyglądają przecież identycznie, to po co. Wrzucamy tylko te nowe wersje.

bimbrownik fin

chata anmenial fin

lseniczowkaOprócz tego mamy ukończoną krainkę związaną ze zbliżającym się upkiem, ale jej nie pokażemy 🙂

Modele postaci

Taern, jak każdy dobry tytuł RPG, kręci się wokół questów. Występują w nich hordy bohaterów niezależnych. Jedni są ważniejsi, inni to ledwie statyści. Tak czy siak, każdy musi jakoś wyglądać. Ostatnio została ukończona spora partia tzw. 3pix. 3pix (czyli 3 piksele) w naszym wewnętrznym żargonie to te małe ludziki widoczne na mapie. Z racji swojej funkcji nie mają dużo detali, ponieważ i tak nie byłoby ich widać. Ilu z nich rozpoznacie? Napiszcie w komentarzach 😉

3pix

Sprzęt

Dalej wykańczamy sprzęt. To co już zrobione podpinamy do gry, żeby było już widać nowe pałki, młotki i inne tarcze na modelu postaci. Poniżej kilka nowych hełmów.

hełmy 2111Tła pod walkę

Ostatnio zrobiliśmy duży przegląd gotowych scenerii i wprowadziliśmy sporo poprawek. Tło do jaskini pająków powstało jako jedno z pierwszych i od tamtej pory przeszliśmy długą drogę. Obecnie prezentuje się tak:

tło pająkiKlient PC

Nieustająco trwają testy i poprawki interfejsu w kliencie PC. Jednymi z ostatnich elementów graficznych, które spędzały sen z powiek naszych “UI-masterów”, były tła przycisków oraz pól do wprowadzania tekstu (do tej pory miały cały czas roboczy wygląd). Pewnie mało kto z was zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo mamy różnych okien i podokien w grze. Całość to ponad 20 głównych okien, do tego wiele z nich posiada swoje podokna (“zakładki”, np. historia gildii, forum itp. w ramach okna gildyjnego). To wszystko trzeba dopiąć tak, żeby było wygodne, intuicyjne oraz oczywiście ładne 😉 Wszystko jest testowane, wyrównywane, poprawiane są niedociągnięcia i wyłapywane błędy.

Wersja mobilna

Na podobnym etapie jest interfejs do aplikacji mobilnej. Świat mobilny rządzi się swoimi własnymi prawami, zatem interfejs przeniesiony wprost z wersji PC nigdy nie będzie wygodny. O tym zapewne doskonale wie każdy, kto próbował grać w aktualnego Taerna na telefonie 😉 Dlatego w aplikacji mobilnej Broken Ranks mamy interfejs specjalnie projektowany pod te urządzenia. Prawie wszystkie okna i funkcje zostały ukończone, sprawdzamy wygodę, czytelność, wygląd i dorabiamy brakujące drobiazgi, funkcje oraz elementy graficzne.

telefonik1

Nowa zawartość

Kiedy w ostatnim poście zaledwie wspomnieliśmy o nowym bossie, niemal cała społeczność Taernijczyków zaczęła snuć dzikie teorie na temat tego kim lub czym on będzie, gdzie się będzie mieścić jego instancja… Tego jeszcze nie powiemy. Możemy Was jednak zapewnić, że prace trwają i powoli wchodzimy już w etap testów. Już niedługo zobaczycie, jakie tajemnice skrywa przeszłość.

Problemy z Puffinem zażegnane!

Puffin, czyli przeglądarka, na której sporo osób gra w Taern na telefonie, doczekał się ostatnio dosyć kłopotliwej aktualizacji, przez którą nie dało się nawet poprawnie wejść na stronę główną naszej gry. Problem okazał się być na tyle duży, że część Taernijczyków ściągała poprzednie wersje tej aplikacji. Drygu więc zakasał rękawy  i od wczoraj już da się spokojnie grać w Taerna przez Puffina 🙂

 

22 thoughts on “Różnorakie sprzęty, koncept bagien i reszta spraw – Obecnie pracujemy nad… Cz. 138

  1. naprawde dac tak ciezko lepszy kadr teł pod walki? bezapelacyjnie najlepszym tłem jest obecne tło z drzewem pod zamkiem, tam macie idealne kadrowanie i jak to w reszcie powinno wygladac, ludzie maja dosc ogladania ziemi! =p

  2. Zastanawiam się czy ten projekt nie jest zbyt ambitny przy wszystkich auto clickerach mobilnych np. z Azji. U was to zupełne przeciwieństwo wszystkiego co wychodzi i kto wie… może ugryziecie duży kawałek z tego tortu :). Pozdrawiam i ciągle czekam na 3d 🙂

  3. A o łączeniu kont ani słowa, słóweczka, bo przecież nie jest jeszcze ten obiecany 3-4 tydzień listopada, wiec co ja czekam:/

  4. Pięknie, totalnie nie mogę się doczekać 3D. A ile potem będzie wyłapywania bugów, olaboga xD kolejne 2-3 miesiące, co najmniej xD

  5. Jedno pytanko.
    Co z łączniem kont?
    Dobra dwa pytanka 😀
    Czy na następnym blogu możecie podrzucić jakieś statystyki? Np ilość ludzi z podziałem na serwery którzy wzięli udział w Evencie Vorlingów. Statystyki każdy lubi czytać 😉 Pozdrawiam.

  6. ”To co już zrobione podpinamy do gry, żeby było już widać nowe pałki, młotki i inne tarcze na modelu postaci.”
    Z tego wynika, że nowe modele ekwipunku są już dostępne w starej wersji gry?

  7. Dzisiaj bardzo krótko: W porządku blog, ciekawie wyglądają hełmy, znacznie lepiej niż teraz.
    Btw. Apogeum, nie każdy lubi, zazwyczaj pomijam w 1/4! 😀
    (chyba,że mnie interesują xD)

    Czekanko na kolejne blogi ofc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *