Podsumowanie eventu wielkanocnego, zapowiedź Q&A, zlot – Obecnie pracujemy nad… Cz. 198

Mimo, że jest już po Świętach, to na Taernie do godziny 18 można było czerpać pełnymi garściami z wielkanocnych zabaw. Część z Was pewnie czeka na statystyki eventowe. Poza tym spore poruszenie wywołały zmiany, wprowadzone w ostatnim updacie. Nagromadziło się też sporo pytań, więc zapowiadamy poupdatowe Q&A. Zapraszamy!

Podsumowanie i wnioski po evencie

Zajęczy Maraton dobiegł końca, a my cieszymy się niezmiernie, że tak wiele osób postanowiło wziąć udział w świątecznych aktywnościach. Dziękujemy i mamy nadzieję, że bawiliście się dobrze. Otrzymaliśmy sporo pozytywnych wiadomości na temat zmian względem zeszłorocznej edycji wydarzenia. Również uważamy, że te wyszły jak najbardziej na plus, choć miały miejsce drobne niedociągnięcia. Na przyszłość na pewno będzie trzeba bazowo zwiększyć psycho exp z konwertera, dla graczy z poziomem 140-tym. Na szczęście, w krótkim czasie od rozpoczęcia, wartość udało się zmienić na bardziej optymalną. Podobnie, jeśli chodzi o resp drużyn eventowych na mapach – został zwiększony drugiego dnia eventu. Na przyszły rok będziemy musieli popracować nad ilością respiących drużyn i czasem ich ponownego dorespiania.

Z tego co zauważyliśmy, znacznie większą popularnością niż w roku ubiegłym cieszyło się zlecenie na exp dla petów. Tym razem można było wykonać je raczej bezprobolemowo, wyłącznie z pomocą swoich pupili. Poza podmianą drużyn w tym zleceniu, ustawiliśmy parametr odpowiadający za niższą agresywność wobec zwierzaków.

Co ze skinem w kolejnej edycji? Tak jak pisaliśmy, postaramy się, aby co roku w Zajęczym Maratonie można było wykonać inny skin. Kto wie, może z czasem uda się skompletować wielkanocny set? 😉 Pamiętajcie, że jeśli ktoś nie mógł lub nie chciał stworzyć skinu, to będzie mógł go kupić od innych graczy. Pochwalcie się w komentarzach jak prezentujecie się w nowych bamboszach 😉

Dobra, przejdźmy do statystyk.

Tolnor:

Przedziały levelowe:Ilość zleceń na doświadczenie:Ilość zleceń na doświadczenie dla petów:Ilość manuałów wymienionych na skin:Ilość zleceń na psycho exp:
1-298862156156-
30-6514521246074-
66-8912130107912-
90-10938041065--
110-139320914447-
140-271202325

Ostlor:

Przedziały levelowe:Ilość zleceń na doświadczenie:Ilość zleceń na doświadczenie dla petów:Ilość manuałów wymienionych na skin:Ilość zleceń na psycho exp:
1-296972131116-
30-6510464133461-
66-89753666212-
90-10924836953-
110-139228389312-
140-359131786

HC:

Przedziały levelowe:Ilość zleceń na doświadczenie:Ilość zleceń na doświadczenie dla petów:Ilość manuałów wymienionych na skin:Ilość zleceń na psycho exp:
1-2933231-
30-65567421-
66-8947332--
90-10912319--
110-1399836--
140-1-164

Pewnie jesteście ciekawi co z pisankami i jak będzie wyglądało HH zapowiedziane w ramach ich zbiórki. Poniżej ilości zebranych jaj (na dzień 14.04.2020, godz. 18:00):

  • Tolnor: 6628548
  • Ostlor: 4687258
  • HC: 697078
  • Łącznie: 12012884

Tym razem postawiliśmy na współpracę, a nie rywalizację między poszczególnymi serwerami. Skoro sumujemy ilości, a każdy serwer otrzyma identyczną ilość godzin (wspólny wkład dla wspólnego dobra), to i przelicznik będzie inny. Mamy nadzieję, że tak będzie bardziej sprawiedliwie 😉 Ponadto, aby zbytnio nie zmuszać Was do nieustannego expienia, zdecydowaliśmy się to podzielić. Mianowicie:

Tolnor:

  • 24.04. godz. 18:00 – 22:00 – HH,
  • 26.04. godz. 18:00 – 22:00 – HH,
  • 1.05. godz. 18:00 – 22:00 – HH.

Ostlor + HC:

  • 25.04. godz. 18:00 – 22:00 – HH,
  • 26.04. godz. 18:00 – 22:00 – HH,
  • 1.05. godz. 18:00 – 22:00 – HH.

Dobrej zabawy i udanego expienia, Taernijczycy!

Pytania po updacie – zapowiadamy Q&A

Ostatni update wprowadził wiele zmian do sposobu gry niektórymi profesjami. Wraz z dużymi zmianami, nagromadziło się równie wiele pytań i wątpliwości, co jest jak najbardziej zrozumiałe. Tak jak pisaliśmy wcześniej, w miarę możliwości chcielibyśmy częściej niż do tej pory wprowadzać zmiany w balansie profesji. Aktualnie, w tym zakresie, poświęcamy się obserwacji i monitorowaniu sytuacji, aby ewentualnie móc coś dopracować. Rzecz jasna bierzemy też pod uwagę Wasze sugestie, z których niejednokrotnie już korzystaliśmy. Zobaczymy jednak jak to się rozwinie. Póki co chcielibyśmy zapowiedzieć Q&A związane z wprowadzonymi w updacie zmianami. Sporo pytań już padło, więc jest z czego wybierać. Mimo wszystko, jeśli coś jeszcze przychodzi Wam na myśl, to śmiało (byle konkretnie i konstruktywnie 😉 ).

Komunikat dotyczący zlotu (TaernCon 2020)

Mieliśmy ogromną nadzieję bawić się razem z Wami na TaernConie, klasycznie w pierwszy weekend lipca. Miejscówa była zarezerwowana, wstępne przygotowania poczynione. Rzeczywistość jednak zweryfikowała nasze plany – siła wyższa. Wszyscy wiemy w jakiej sytuacji się znajdujemy – kwarantanny, zakazy zgromadzeń itd. Niestety nic nie wskazuje na to, aby sytuacja ustabilizowała się na tyle, żeby można było organizować większe wydarzenia grupowe. Musimy się jednak ugiąć, podobnie jak inni organizatorzy, o wiele większych wydarzeń. Nie chcielibyśmy też odwoływać zlotu na ostatnią chwilę, mając na względzie fakt, że wielu z Was mogłoby mieć już zarezerwowane noclegi. Jest nam przykro, że wyszło tak, a nie inaczej… Mimo wszystko, mamy nadzieję, że uda nam się spotkać chociaż na PGA i z wieloma z Was normalnie porozmawiać, tak jak w roku ubiegłym 😉 Zdrówka!

A cóż to za przystojniak? 😉

Szanowani przedstawiciele koldziej rasy

93 thoughts on “Podsumowanie eventu wielkanocnego, zapowiedź Q&A, zlot – Obecnie pracujemy nad… Cz. 198

  1. Jakie są plany odnośnie VD oraz DR jeżeli chodzi o mieczyk+tarcza? Czy posiadanie broni dwuręcznej będzie bardziej premiowane?

    • “aa nie mam smugi, chcę bonusu żeby dowalić wszystkim co mają”? – wszelkie sklepówki w połączniu z jednoręczną u magicznych wcale tak dobrze nie wypadają, tyle że dają dodatkowy pancerz, kosztem stat (tak kosztem stat bo trzeba sporo punktów puścić w siłę), bo jesli chodzi o to że ktoś jest do przodu bo ma smugę 5gw – to można by równie dobrze domagać się że sklepówki powinny mieć staty jak rary. ot są rożne rary i są nierówne, a 5gw smuga + 5gw urntsul wypada lepiej od istava… jeden jedyny taki rar i tylko zestaw 4gw+ wypada wyraźnie lepiej

      • Nie masz pojęcia o czym mówisz wgl, 3gw smuga daje 50 statów, gdzie na siłę musisz wyłożyć tylko 40, dodatkowo srednio ulepszona smuga +8 daje dodatkowe 12 statów. to w średnim przypadku.
        W najlepszym przypadku w smudze masz 60 statów ulepszenie +12 to masz hoho, ponad 30 statów + ressy. Biedni ci magowie, no biedni.
        A bonus z odporności jest olbrzymi, dmg zmniejszony o 20% to jest bardzo duży bonus, zobacz z perspektywy gracza mającego 5k HP, sama tarcza daje mu po przeliczeniu odporności dodatkowe 1000HP.

      • Ale cóż mają Twoje uwagi do moich pytań? xd Chcę wiedzieć jakie są plany co do tych profesji, skoro “wszystko dąży do tego, aby tylko rycerz nosił tarczę”. Czy sytuacja powtórzy się tak jak z UKiem i częściowo SH (Mallus oraz Kil stały się zbędnymi dodatkami). Jeżeli coś jest planowane to wolałbym się dowiedzieć jakie zamysł ma ekipa w w tym temacie.

        • Spokojnie, to nie było do ciebie tylko do osobnika o nicku zlomierz, który wygadywał farmazony jakoby tarcza dla magów to nie jest żadna zaleta, wręcz wada postaci i ze nie powinna być ona zmieniana.
          Co do twojego postu, również chcialbym wiedziec jakie plany ma ekipa w stosunku do tarcz u magów, jakie skille będą wygaszane w traczy? Bo że będzie to zmieniane jest oczywiste

          • Również pisałem do złomka, mogłem napisać nick. Mi jedynie przychodzi do głowy opcja wyboru większego pancerza fiz (założona tarcza) bądź wybór większego resa na uroki(?). Nie wiem co innego mogłoby zachęcić graczy do ściągnięcia tarczy, jeśli nie jakieś dodatkowe resy w dwuręcznych kijkach. 😀

  2. Pytanie do Q&A: Co teraz z druidami głównie turniejowymi na przedziałach od 19 do 59/70? Taki druid nie ma szans teraz z dobrym bb/sh, druid przestaje też istnieć w 2vs2. Szkoda, że wydałem w sumie ponad 200kk na druida 29 i 44, a teraz są najwyżej do przetopienia. Dla informacji, tak, testowałem oba druidy w walkach z bb, już przed upem był problem wygrać z takim bb, a teraz jestem bez szans, nic nie mogę mu zrobić. Jak co to testowanie pvp na 140lvl nie pokazuje tego, że na 30lvl będzie podobnie wyglądało, na 140lvl ta zmiana prezentowała się dobrze, jednak na niższych to już jest dno i mam nadzieje, na jakąś zmianę bo serio szkoda tej kasy.

      • Wiem, że na testach wątek niskich lvli przewija się tylko w formie takiej, że ktoś wspomni o tym raz ale temat jest szybko pomijany i powrót do tego jak to na moranie i mahecie jest. Jednakże mam nadzieje, że ekipa odpowie mi na to pytanie bo nie tylko ja mam taki problem tylko każdy druid turniejowy z tego przedziału, nawet najlepsi tacy jak Dereek po tych zmianach uważają, że nie mają szans z dobrym bb albo na 2vs2 z pt ryc+mo.

        • Druidem od zawsze siedziałem w pvp jako wydaje mi sie ciekawsze niz grindowanie bossów. Ten nerf to jakis żart, to tak jakby nałożyć bb/mo ograniczenie w zadanych obrażeniach przeciwnikowi na rundę. Ten lek choć kosztowny i slaby w pvp dawal mozliwosc wygrania z takim rycem/lukiem a teraz? Teraz to taki rycerz stanie sobie 1/0/5 i wyrąbke druida bez większych problemów.

          • Już nie wspomnę o sh któremu wystarczyło raz korka nie wrzucic to pozbawial dr 1k+ hp i 500 many…

      • U nas na ostlor wygrywali też inni te turki, a tu chodzi o to by nie eliminować druida z pvp na niskim lvlu. Dużo osób robiło druidy turniejowe, a teraz mają te osoby stracić ten hajs? Nie mówię tu o tym aby wrócić do starego systemu gdzie faktycznie czasami druid był nie do zabicia. Ale proponuje jakiś inny nerf w pvp/na turniejach, np. zrobić coś przez co dr nie będzie mógł ubierać tarczy resowej przez co reszta postaci będzie miała szanse zabić takiego dr bijąc więcej.

        • Ale co ich obchodzą ”śmieciówki” pod turnieje z 30lvl?, rozwój na na celu uformować grę pod hlvl i wyprawy gdzie kończy każda docelowa postać, ich nie obchodzi ile kto kasy zmarnował na Mallus czy Kil, albo że turniejówki będą płakać.

  3. Blog krótki, to nie bardzo jest co komentować. Chyba w ostatniej minucie przed północą 🙂

    Szkoda, że odwołujecie zlot, ale wydaje się to być właściwa na tą chwilę decyzja. Prognozy są różne, nikt przyszłości nie zna, więc chyba lepiej teraz odpuścić niż 2 tygodnie wcześniej lub przekładać go na kolejne miesiące. Cóż, do zobaczenia kiedyś.

    Ze statystyk ciekawi mnie % udanych zleceń na psychoexp. Jeśli można to poproszę.

    Kolejna sprawa to gdzie zadawać pytania do Q&A, tutaj? Lepiej napiszcie precyzyjnie, bo jakieś sobie nie wiadomo skąd weźmiecie (pewnie forum), ale nie ma żadnego konkretnego wątku do ich zadawania.

    Dalej, czy HH będzie tylko na exp? Z jakim przelicznikiem?

    I na koniec widać, że podtrzymujecie datę dołączenia HC do Ostloru zapowiadać HH. Rozumiem, że nazwa pozostanie jak obecnie, czyli Ostlor, a jedynie podkreślacie ten fakt, czy może planujecie coś zmieniać?

    Pozdro

  4. Nowe skille łucznika do poprawy, należy włączyć stratega do spięcia.
    Kolejna sprawa, dlaczego spięcie nie zadaje obrażeń od energii? Zużywa 13 many, animacja ewidentnie energia, a obrażenia fizyczne. Dodatkowo, w PvP zabraliście strategiczny element czyli starą, dodatkowo magowie nie muszą wgl bronić fiz bo i tak dostaną piasek, wiec wychodzi na to że w pvp z łukiem można stać 050 i orando. Dajcie obrażenia od energii, niech oponent zastanowi się na ressem na łucznika, teraz wygląda to słabo.

    Ogólnie zużycie many i kondy przez łucznika teraz to jest kosmos, w miejsce jednego debufa są teraz 3, każdy po 38 kondy gdzie jeszcze do głownego najczęściej spamowanego i najkrótszego w trwaniu daliście mane. Zdecydowanie za dużo, może jakiś efekt regeneracji w zmysłach? 5% dodatkowej regeneracji zasobów na 7lvl?

    Ogólne wrażenia po zmianie umek, bossy w adm bez zmian łatwy, za to morana to jest masakra. Dobrze ubrane pt, wszyscy mający rary z morany i epiki (bez maheta/tarula). Ekipa która przed zmianami z moraną bez problemu sobie radziła, teraz jest kłopot żeby zdążyć przed upływem bufa zabić samą morane, nie bijąc wczesniej luga. Mega nie fair zachowanie w stosunku do ludzi którzy mogli mory bić na starych zasadach, poubierać się i iść dalej. Jeśli nowy poziom trudności morany ma być ustawiony wyżej jednocześnie wykluczając slabe pt, powinien być podniesiony również droprate, bo teraz każdy wypad na bossa to męczarnia ze świadomością tego że drop i tak mizerny. W stosunku do miasta maheta to chyba z 10 razy mniejszy.

    Biorąc pod uwagę większą liczbe debufów do wbijania, czy htaga nadal się myje? Proponuję zastosować to samo co na mahecie czyli więcej odporności dla bossa ale nie ma mycia

    Na prawdę element losowości we wbiciu spięcia i trucia jest takim super smaczkiem że nadal go trzymacie? Jak wbija się tego skilla i nie wejdzie to jest po prostu denerwujące, te 2% na to że nie wejdzie efekt to po prostu pain in the ass i tyle. Niczemu nie służy bo w żaden sposób nie balansuje rozgrywki, a strasznie denerwuję. Usuńcie to wgl albo na 7lvl niech będzie 100%

    Skoro SH dostał wątrobę jako debuf to nie rozumiem dlaczego nie pojawia się on na moranie? Prócz ryca każda klasa ma więcej niż 1 efekt do wbicia a debufer z krwi i kości ma dotke? Serio ?

    • Jest jeszcze błąd na admie, gdy postać weźmie wzmocnienie na filarach to nowy pasek HP blokuje się na poziomie HP sprzed bufka.

    • Tak te 98% to komedia, przecież poprawiając debuffy da się po jednym żeby tylko poprawić i sytuacja kiedy wchodzi po 80% a nie wbije spięcie i trutka to głupota i bezpieczniej jest wbijać to co runde niż w ostatniej.

    • 98 to procent zawartości alkoholu w dobrym spirytusie, czyli to nie byle jaki %!!!
      Pewnie pod wpływem takowych był autor/autorzy tych zmian u łucznika. Do zmiany!!! Upominajmy się o swoje, bo temat ucichnie i będą udawać, że jest OK…

    • Ty tak poważnie? Masz już lodową i ognistą, chcesz jeszcze obrażeń od energii?
      Widać, że łucznikom było wiele lat za dobrze jeśli chodzi o wachlarz dostępnych umiejętności – oby to się kończyło z każdym updatem i wasze życie było za to utrudniane, tak jak innych klas w innych aspektach 🙂

  5. 1. Planujecie zrównać vd do pozostałych debufferów(to jest zabrać mu możliwość pełnego zdebuffowania przeciwnika)?
    2. Zamierzacie usunąć losowe 2% z krótkiego spięcia i zatrutej strzały? Tutaj interesuję mnie prosta odpowiedź: TAK/NIE.
    3. Poruszacie się w kierunku wymuszenia na graczach, aby posługiwali się bronią wyznaczoną dla ich profesji. Macie zamiar zwiększyć ilość statystyk w broniach dwuręcznych/dodać przedmioty rekompensujące staty na miejsce tarczy(np. dla łucznika – kołczan) czy też na zmniejszeniu trudności umiejętności poszczególnych klas się skończy?

    • W punkt z tymi statami, sam zresztą zapomniałem, że jednoręki i dwuręczne mają tyle samo statów, absurd. Szczególnie biorąc pod uwagę druzgocącą przewagę w przeżywalności i aż śmieszną różnice w dmg między jednoręczną bronią i dwuręczną (10dmg).
      Trójząb już teraz ma 80 statów, niech inne dwuręki też mają po 80 statów, najlepiej po prostu dodać te pkt do HP w itemku, i kwestia przeżywalności chodz nie zostanie zbalansowana, napewno się nieco poprawi.

    • Piwko dla obydwu Panów i dołączam się do tych pytań z komentarzy, jeśli nie tutaj to za 2 tygodnie na blogu, nie ignorujcie ludzi!

  6. Yhym, 14 dni czekania na coś takiego… A za kolejne 14 dni zapewne będą odpowiedzi na zadane pytania.
    Może zrobicie dodatkowy wpis z odpowiedziami, a może w formie video wywiadu i odpowiecie na YT? Niektórym graczom nie jest na rękę czekanie 14 dni na odpowiedź czy warto im rozwijać dalej swoją postać czy wgl inwestować czas w Taern.

    Padło mnóstwo pytań na poprzednim blogu, na forum, moglibyście się choć częściowo do nich odnieść na tym wpisie, ale fakt… zapomniałem, że blog nie jest publikowany we wtorki, tylko w środy, z totalnym wywaleniem na treść, byleby odklepać wpis – tak to obecnie wygląda.

    Dlaczego nie było żadnej wspominki o nadchodzących zmianach u SH – obecnie nazywanym PK (Podklasą)?
    Nie zapytam CZY, zapytam KIEDY SH znów zacznie coś znaczyć i będzie potrzebny w PT?

    Sheed jest teraz warzywem. Nic nie znaczącym warzywem, dla osób, które mają wolnego slota, a nie mają kogo zabrać na daną instancje. Wiele lat grania tą klasą i wszystko na marne. W PvP byliśmy nędzni, jesteśmy jeszcze gorsi.

    Jaki jest obecnie sens budowania jakiekolwiek postaci, jeżeli jedną aktualizacją sprowadzacie ją na dno?

    Jest tak wiele pytań, których nawet nie chce się zadawać, bo strach poznać Waszą odpowiedź i kolejny wyśmienity pomysł “balansowania” gry.

    Zanim zaczniecie wgl myśleć o kolejnych zmianach proponuje co godzinę publikować na czacie gry wpis na forum co chcecie zrobić i zostawić temat do dyskusji graczom.

    Od wprowadzenia zmian niechęć do gry jest tak olbrzymia, że nasuwa się tylko jedno pytanie.
    KTO TAK MOCNO WALNĄŁ SIĘ W ŁEB ŻEBY WYMYŚLIĆ TAKIE ROZWIĄZANIA? (Dotyczy SH)

    Wiele Łuczników uważa, że zmiany są zdecydowanie na plus, osobiście nawet dołączam się do nich, z jednym niesmakiem z mojej strony. Spięcie powinno mieć 100% na wejście gdy atak jest celny. Dziękuje.

    Jeżeli chodzi o 3D… to weźcie zostawcie je może na rok 2023 i najpierw dopracujcie obecną wersje, bo nawet 3D nie pomoże, a na ten rok i tak wiele elementów nie dopracujecie i mimo ładniejszego wyglądu to i tak jest wielka szansa, że coś popsujecie.

    Prawie dekada… tylko po to by na końcu zostać podklasą…
    I jak tu się cieszyć grą?
    Kiedy następny up?
    Co planujecie zrobić z sheedem?

    (wszędzie gdzie na końcu pojawia się “?” możecie śmiało traktować jako pytanie do QA)

    Zdrowia Ekipo, co by nikt na głupsze pomysły już nigdy nie wpadł ????

    • Aleś się rozpłakał 🙂

      Kumpel na dzta poleciał i jego życie straciło sens, bo się okazało że nie może wbić kolanka i kręcić dmg by kołek z krytów padał na 2 rundy. Okazało się że musi wbić kilka debuffów i w takim układzie nie opłaca się iść solo na dz.

      Jako gracz posiadający profesję VD który musi wbić serie debuffów w 3 mobki żeby wogóle zacząć je zbijać i nie paść troszeczkę się uśmiałem :D:D

      Mam propozycję dla wszystkich szedków.

      Poczujcie wreszcie siłę debuffa, bo dmg to kręci moś i bb 🙂

      Za Taern !

      • Jako gracz posiadający profesję VD który musi wbić serie debuffów w 3 mobki żeby wogóle zacząć je zbijać i nie paść troszeczkę się uśmiałem :D:D

        Że co? Jeszcze raz, co?xD
        Ty na pewno grasz VooDoo? Poczekaj na osłabienie VD, to zapomnisz o jakimkolwiek biciu, jeżeli wprowadzą te zmiany, o ktorych są spekulacje xD

        Ale chętnie zobacze jak wyjaśniasz mi tę serie debuffów w 3 mobki 😀

  7. Czy można by było chociaż raz zrobić to hh w godzinach popołudniowych bo tak jak np mi to nie bardzo pasują godziny wieczorne pozdrawiam

  8. Dobra ogółem szkoda zlotu, może pomysł żeby przesunąć go na sierpień?

    Co do łucznika zmiany na plus pt vd luk mo jest w stanie ubić cokolwiek sensownie typu morana adm czy lugus wystarczy dobra taktyka i słabym pt też się uda za którymś podejściem, ciężej na mahecie gdy łucznik nie ma magicznej zdolności uniki, ale jest to też do zrobienia po prostu % będzie niższy kosztem hp.

    Mówiliście o zmianach, żeby latać w kastetach i łukach, obecnie lecąc sh + brb i tak sh założy mallusa i kil do samej dotki i fronta. Co z voodoo który lecąc w 3-zębie czy attawie czy druid w lampie jest bez sensu i itemy te znajdują zastosowanie w biciu harpii których nigdy nie ma.

    Kolejną sprawą która mi się nasunęła do głowy to inflacja golda
    Obecnie ceny rarów z morany lugusa statystycznie ledwo pokrywają koszty wejścia na tą instę, chyba, że idzie się z darmowych. Rary na poziomie 80kk-120kk i naprawy po 40kk to jest kosmos i sprawia, że szybciej nakłonić znajomego do farmy waldków i gorzały po rary 15-25kk i nimi się ubrać niż latać moranę z minimalną szansą na dość taniego rara w porównaniu do wysiłku. Lekiem na to mogłoby być dopompowanie golda do serwera, obecne zlecki widać za mało go wprowadzają skoro wszystkie rary i eski staniały oznacza to, że golda jest mniej i sam gold zyskał na wartości. Raki po 1kk i masowe wypady na maheta po kilkanascie razy w ciagu godziny robia swoje. Dodanie zlecki na sporą ilość golda typu 3-4kk raz na kilka dni nie byłby głupim pomysłem, czy zwiększenie dropu golda z bossów beirnowych. Dodanie kolejnej opcji u szulera za 1kk na 4kk i postawienie go na wszystkie dni tygodnia. Zlecek na kasę dla 55. Ogółem zwiększenie ilości golda na servie sprawi, że straci ono na wartości podniosą się ceny rarów esek, sklepówki nie będą często droższe od rarów i koszty naprawy będą mniej odczuwalne. Raki i inne wejściówki nie będą tak łapały po kieszeniach i latanie bossów będzie się bardziej opłacać.

    Wyżej kolega zadał pytanie o mycie szatana i zmywanie, też chętnie poznam odpowiedź

    Co z odwróceniami, core łucznika jest rzucanie zmysłów, co na lugusie spamującym tym skillem, czy admirałem większość łuczników po prostu to olewa, chociaż obecnie strata 1 pa jest mniej odczuwalna, to sam ten debuff wchodzący nawet przed resami 100% na uroki często wykańcza drużynę kiedy druid zamiast leknąć w najlepszym momencie dobija osobę, debuff strasznie denerwujący. Może lepszym pomysłem byłoby uciszenie grupowe na 1 rundę?

    Czy draugul na mo będzie jakkolwiek zmieniony? Siwy szaman miał i tak moim zdaniem za dużego dmg a nie chcę sobie wyobrażać co się dzieje gdy ciśnie w takiego maga -60 pkt resa. Przecież taki MO nie wbije 4.5k hp żeby to spokojnie bić, a siwe szamany są często cięższe od samego bossa. A sam draugul który też posiada inkę zmniejsza sobie resa, idąc dalej jak mo nie zabije go na rundę to on zabije maga bo oboje się stają papierem i dzieje się loteria kto kogo pierwszego.

    Tak widzę, że coraz mniej graczy gra w tą grę, planujecie jakieś promocje?
    Moim zdaniem co odpycha graczy to straszny grind, żeby wbić jakikolwiek lvl. Czy się ubrać. Może premiowanie osób które wbijają na krótko np. godzinę i pierwsza insta ze zwiększonym expem czy 45 min buffa exp x2 po zalogowaniu raz na 24h nie byłby głupim pomysłem. Dużo osób wbijałoby, niby tylko 45 min ubije bossa i kończę, ale widać co się dzieje po grach moba, które mówią a 1 meczyk 20 min a siedzi się godzinami tu byłoby podobnie, gracze zostawaliby na dłużej. Oczywiście dawanie czegoś za samo zalogowanie nie byłoby aż tak wspaniałe. Kwestia ubrania byłaby rozwiązana gdy gold straciłby na wartości i każdy drop byłby warty relatywnie tyle samo, ale cyferki byłyby większe.
    Może expowisko dla 120+? gorzały po 120 lvl mają już zmniejszenie.

    Pozdrawiam serdecznie

    • +1
      Zdecydowanie się zgadzam, szczególnie z problemem graczy i grind’u, taern jest jedną z nie wielu gier które w żaden sposób nie nagradzają gracza codziennym logowaniem, a to przecież bardzo dobry i skuteczny chwyt na przyciąganie gracza.

      Dla ludzi którzy nie mają alta ( przecież na graczach nam zależy a nie na postaciach ) w niektórych momentach można bardzo szybko stracić ochotę na farmienie.

      Codzienne losowanie już mamy w formie premki, ale jeżeli ktoś zwyczajnie nie lubi pompować gotówki w grę to zostaje w bardzo nie przyjemnym położeniu – gdyby na każdy dzień gracz otrzymywał 45 min HH do wykorzystania, to z pewnością chętniej logowałby się do gry.

      Z dnia na dzień czas HH mógłby rosnąć od
      pierwszego dnia 5 min bonusu
      i tak co dzień dodatkowe 5 min, czyli
      drugiego dnia już mamy 10 min HH
      I limitem mogłoby być 45 min, a może więcej.
      Czy uzbierany day streak byłby kasowany po opuszczeniu dnia gry, czy może po prostu po osiągnięciu najwyższego pułapu bonusu – to już kwestia pomysłu twórców.

      Jestem świadom że pewnie wielu ludzi grałoby tylko tyle ile wynosi ich bonus HH, jednak myślę że z reaktywowałoby to część starych graczy, umilało grę nowym, nagrodziło tych którzy grają “od święta” i utrzymywało stałych bywalców.

      Po za samym expem naprawde tragicznym problemem jest zbieranie na eq – jeszcze kiedy mamy już wcześniejsze konto to jako tako możemy się ubrać, to szczególnie przed 55 poziomem czyli dostępem do zlecek na kase, dorobienie się ekwipunku żeby móc efektownie wbijać wcześniej wspomniany 55 lvl jest wielkim wyzwaniem. I oczywiście problem najbardziej dotyka nowych graczy oraz tych którzy grają niesystematycznie a myślę że takich jest najwięcej, nie widziałem statystyk ale wątpię że większość graczy to ludzie którzy grają codziennie po min 2-3h.

      Powyższym akapitem chciałbym zaznaczyć że gracze poniżej 55 poziomu/bez alt którzy powinny być rynkiem zbytu rarów niskopoziomowych wpadają w błędne koło: “nie mam kasy bo nie mogę korzystac z lepszych sposobów na zarobek, nie mam jak ubijać opłacalnych na moim poziomie mobów, bo nie mam kasy na eq”.
      Po samych statystykach z ilości zlecek w evencie wielkanocnym widać że gracze o których mówię to ponad połowa całej społeczności. I właśnie tej połowy nam brakuje najbardziej, ciężko zarobić na rarach niskopoziomowych ponieważ są warte grosze, a dlaczego? Bo brakuje ludzi którzy by je kupowali. I to zjawisko tworzy piramidkę która rujnuje rynek coraz wyżej i wyżej.
      Chciałbym zaznaczyć że ten problem naprawde potrzebuje uwagi ponieważ brak updatów to jedno, ale zmiana oprawy wizualnej w BR, czy nowe mechaniki, czy nawet jednorazowy napływ świerzej krwii może się skończyć fiaskiem kiedy wrócimy do stanu serwerów jaki mamy w obecnej sytuacji.

      Zawsze będę uważał że Taern to gra z bardzo dużym potencjałem, ale grając też w produkcje konkurencyjne oraz inne gry mmo widzę jak nie wiele wysiłku trzeba żeby dać grze drugie życie i jak bardzo Taern zatrzymał się w czasie.

      Serdecznie pozdrawiam wszystkich, taernijskim okrzykiem:
      Za Taern!

    • Wszystko świetnie, tylko tymi zmianami chcesz doprowadzić do tego, aby gra nie była wyzwaniem.
      Po to Lugus ma odwrócenie, żeby nie był łatwy.
      Po to siedzi się godzinami na expowiskach, żeby wbić lvl – nie grasz, nie masz.
      Po to zarabia się godzinami by mieć EQ – nie grasz, nie masz.

      Się gra się ma, nie róbmy z gry aż tak łatwego systemu.

      • Piszesz że się gra to się ma.
        Ja potrafię siedzieć przez kwarantannę od 12 do 2-3 w nocy latać bosy, czempy, zlecka i inne rzeczy a i tak mam drop raz na rok codziennie 3 kasowe dają jedynie większy napływ gotówki a to i tak max 1kk dziennie przy obecnych cenach rarów beirnowych bez dropa rara to kilka lat na ubranie jednej postaci. Specjalnie latam jedynie za darmowe i całą kasę zostawiam w depo żeby jak najbardziej oszczędzać ale nawet takie działanie jest ciężkie

    • Przyczyny spadania cen mogą być dwie:
      – deflacja – czyli niedostatek golda- jak wspomniałeś, albo
      – zbyt duża podaż towaru.
      Ja bym jednak stawiał mimo wszystko na to drugie. Liczne eventy dostarczają za dużo esek, dielektryków, kamieni tresera itp. Dlatego cena “leci na łeb – na szyje”.
      Cena itemów z Mory leci z podobnej przyczyny – coraz mniej ludzi potrzebuje tych itemów. Duża część graczy, potrzebują ich na lolki i sami je dropią. Poza tym – teraz na topie jest eq z Maheta – to zrozumiałe chyba.

      Podsumowując: za dużo nagród z eventów, za mało nowych graczy.

      • Może i masz rację za mało nowych graczy, ale zauważ, że wszystko spadło, każdy rar praktycznie włącznie z mahetami są rary dość tanie, gdyby każdy rar podskoczył, nawet taki który jest dość popularny nawet jak podskoczy z 15kk na 30kk to już jest spory skok w porównaniu do stałej ceny 1kk/raka

    • Całkowicie jestem przeciwny wpływaniu na rynek. 120kk to jest mało za rar? Powiedz to komuś kto nigdy go nie dropnął.

      Powoli kończą się czasy gdy jeden musi pół roku robić śmieszne zlecenia by przekazać cały ten czas komuś kto sobie skoczył 5 czy 10 czy nawet 50moran (a są tacy co dropią kilka rarów w kilka/kilkanaście wypadów) i dostaje praktycznie za darmo cały ten wysiłek, który ktoś musiał wykonać i przy okazji jeszcze świetnie się bawił na bossach.
      Rynek ma się regulować sam, kwestiami wartymi korekty może być szybkość expienia w tej grze i zdobywania poziomu odpowiedniego do założenia konkretnego rara – by wbić ten 130 czy dalej 135 poziom trzeba poświęcić ogrom czasu – dużo większy niż później wymaga dropnięcie odpowiedniego rara.
      W końcu dochodzi do sytuacji gdzie prawie każdy mający odpowiedni poziom ma już te rary ubrane a reszta musi poziom dobić. Może to powodować przestój na rynku oraz spadek cen. Znając tedencję i bezmyślność wielu graczy prędzej będzie zastój, bo przecież PAMIĘĆ NAJ OFA 200KK… a za tydzień “naj ofa” robi się już 180, za kolejny tydzień 150 😉

      Moim zdaniem, patrząc z perspektywy poziomu 130+,który nie dropi żadnych rarów z Beirn (ba, nie dropię niemal nic a ostatni wartościowy rar to chyba z półtora roku będzie, a mając na myśłi wartościowy to jest to 80kk) to sytuacja jest bardzo dobra, rar na ten poziom nie powinien przekraczać 100-120kk – na które i tak trzeba tyrać na tych śmiesznych zleceniach miesiącami. O cenach rzęu 500kk rarów z Tarula to w ogóle nie wspomnę – wybujała wyobraźnia, która zmusza zdezorientowanych graczy to zaciągania pożyczek na takie sumy – nie widziałem jeszcze w żadnej grze takiej patologii rynkowej jaka tutaj zachodzi w postaci ślepego i idiotcznego trzymania cen.

  9. Witam chcę przedstawić kilka propozycj naprawy taernu ponieważ ta gra umiera moim zdaniem i wprowadzenie kilku zmian może ożywić ją co by zajęło o wile któcej niż spuszczanie się nad 3D które wiele nie wniesie a ślimaczy się kilka lat
    1. Barbarzyńskie zachowania graczy z brakami emocjonalnymi wiele graczy na pewno rezygnuje z przygody gdy ktoś utrudnia rozgrywkę przy wykonywaniu zlecenia czy morduje peta dlatego jestem całkowitym sprowadzeniem pvp do turnieji i rozbudowy areny do potyczek od 1 na 1 do 5 na 5 a dla osób z brakami emocjonalnymi stworzyć serwer taki jaki jest aktualnie tylko w przypadku śmierci w pvp gracz tracił by ekwipunek i sporo expa adekwatnie do śmierci na mobach na starym serwerze hardcore
    2. szeroki rozwój dla małych graczy wprowadzanie nowych lokacji z nowymi przedmiotami przykładowo pierścienie resowe 40 ogień 40 urok na 40/50 lvl nowe spodnie pancerze lokacje dla poziomów od 10 do 110 miało by to więcej możliwości sposobu na ubranie i kombinacje niż 2/3 drogi rozwoju jakie są obecnie
    3 wprowadzenie instancji z czempionami lub wprowadzenie setów do wachlarza dropu z bossów np mało odwiedzany geomorph z szansą na zdropienie setu pinari lub ludobójcy byłby czymś nowym i o wiele podnoszącym atrakcyjność tej gry bo szanse na złapanie czempionów i drop są zniechęcające gdy na ekranie na czempiona lata 15 innych graczy a nie każdy ma super sprzęt i refleks co pozbawia go rozrywki i szans.
    4 wyrównanie szans i zachęta do grania jestem za usunięciem altów i wprowadzeniem na ich miejsce reward chestów przykładowo za ubicie bossów do granicy od herszta do htagi po zabiciu bossa 10x i 100x i już nigdy więcej na postaci otrzymywał by gracz skrzynię z której by losował np jak na zegarku za premium losowy rar z danego bossa. ile jest graczy którzy zabili np 100x v2 i ani 1 dropa dla nich nie było czy wiele podobnych historii.
    5. ostatni balans pokrzywdził maga ognia i moim zdaniem powinien wrócić do starej formy lub osłabić każdego mobka by zatrzeć różnice z tymi sprzed update wtedy balans miałby rację w pvp/ inna opcja wprowadzenie nowego itemu którego nie dało by się ulepszać i dało się wkładać w miejsce skrzydeł a niwelowałby straty przykładowo quest dla 30 lvli magów podnoszący atrakcję w grze i dorzucający rozrywki. co do łucznika też został pokrzywdzony względem wykonywania ciężkiej instancji maheta i tarula w broni i tarczy i słabo się zestawia z sheedem posiadającym uniki może dopisanie bazowych od początku wartości resów dodatkowo by balansowało każdą klasę np sh z racji na uniki dostawał by po 10 resów na żywioły a 0 do pancerza za to łucznik po 15 do pancerza i po 5 na żywioły/ rycerz po 5 pancerza i 10 na żywioły raczej w ten sposób można lepiej zbalansować postacie by wyglądały równo już od 1 a nie 140 lvla
    6. Więcej życia w dumie taernu dlatego proponuję codzienne turnieje z usunięciem 1 na 1 gdzie wygrywają ulepszenia i wprowadzenie turnieji od 2 na 2 po 5 na 5 z systemem mixu czyli z zapisanych chętnych były by losowo generowane ekipy co daje dużo rozrywki i kończy podejście nie idę bo ta i ta ekipa zawsze wygrywa bo są ulepszeni +10.
    7. problem gdzie expić barbą? proponuje wprowadzić system nasyceń dla klas mających zadawać obrażenia czyli wprowadzić maga oraz barbażyńcę i system nasycania broni żywiołem fizycznym/ognia/lodu i energi przykładowo zamiast ognistego młota zmiana nazwy na młot który nasycamy żywiołem ognia kosztem np esencji i składników z potworów na przykładowo 3/4 godziny i cieszymy się z ekspienia na lempo. system nasyceń dla dmg uatrakcyjnia turnieje i rozgrywkę o 1000% w porównaniu do tego co teraz jest i nie trzeba robić maga lodu bo mag z bronią nasyconą lodem czy energią byłby władcą nowego żywiołu oczywiście było by wiele pracy i zmian w broniach i podział na bronie dla każdej klasy co prowadziło by do większej ilości instancji na niższe poziomy i ożywiło grę.

    • Cześć z tych pomysłów były juz proponowane. Sam wspominałem o turniejach z losowym doborem postaci dla zabawy. Chetnie by sie tak ludzie prali. No, ale wracając. Oni nie chca zrobić zmian ktore by uszczesliwily graczy. Nie potrafia stanać z boku i zobaczyc co oni takiego robia. Gra jest ich i mogą, nie musza sie liczyc z naszym zdaniem. Nie widza do czego to doprowadza niestety. Nikt nas nie zmusza? Mamy rozumieć, że jak naloza im takie podatki, że nie beda w stanie prowadzic firmy NIKT ICH NIE ZMUSI do prowadzenia jej dalej? TO jest raczej popaprane rozumowanie, ale takie jest. Mniejwiecej to teraz robia nam, a im nie ma kto utrudnić zyćia niestety, takie zycie…

  10. witam a może jeszcze do tego hh byście dali psycho exp dla graczy 140 lub ludzie nie mają gdzie expić to chociaż mogli by podexpić ekwipunek na gawrze jaskółkach lub innych bossach ogarnięcijcie to chociaż jeden dzień a i może jakieś tydzień expa na instancji Waldka a co do Q&A to w końcu można pobiegać bb na boski łatwiej się wrzuca furię grubo .Sh i Mo Zostali Osłabieni , i już nie jest uzależnione od sh na bosach Łucznik dostał Wielkiego Merga Pozdro

  11. Yhym, 14 dni czekania na coś takiego… A za kolejne 14 dni zapewne będą odpowiedzi na zadane pytania.
    Może zrobicie dodatkowy wpis z odpowiedziami, a może w formie video wywiadu i odpowiecie na YT? Niektórym graczom nie jest na rękę czekanie 14 dni na odpowiedź czy warto im rozwijać dalej swoją postać czy wgl inwestować czas w Taern.

    Padło mnóstwo pytań na poprzednim blogu, na forum, moglibyście się choć częściowo do nich odnieść na tym wpisie, ale fakt… zapomniałem, że blog nie jest publikowany we wtorki, tylko w środy, z totalnym wywaleniem na treść, byleby odklepać wpis – tak to obecnie wygląda.

    Dlaczego nie było żadnej wspominki o nadchodzących zmianach u SH – obecnie nazywanym PK (Podklasą)?
    Nie zapytam CZY, zapytam KIEDY SH znów zacznie coś znaczyć i będzie potrzebny w PT?

    Sheed jest teraz warzywem. Nic nie znaczącym warzywem, dla osób, które mają wolnego slota, a nie mają kogo zabrać na daną instancje. Wiele lat grania tą klasą i wszystko na marne. W PvP byliśmy nędzni, jesteśmy jeszcze gorsi.

    Jaki jest obecnie sens budowania jakiekolwiek postaci, jeżeli jedną aktualizacją sprowadzacie ją na dno?

    Jest tak wiele pytań, których nawet nie chce się zadawać, bo strach poznać Waszą odpowiedź i kolejny wyśmienity pomysł “balansowania” gry.

    Zanim zaczniecie wgl myśleć o kolejnych zmianach proponuje co godzinę publikować na czacie gry wpis na forum co chcecie zrobić i zostawić temat do dyskusji graczom.

    Od wprowadzenia zmian niechęć do gry jest tak olbrzymia, że nasuwa się tylko jedno pytanie – kto wymyślił zmiany sheeda i dlaczego akurat takie?

    Wiele Łuczników uważa, że zmiany są zdecydowanie na plus, osobiście nawet dołączam się do nich, z jednym niesmakiem z mojej strony. Spięcie powinno mieć 100% na wejście gdy atak jest celny. Dziękuje.

    Jeżeli chodzi o 3D… to weźcie zostawcie je może na rok 2023 i najpierw dopracujcie obecną wersje, bo nawet 3D nie pomoże, a na ten rok i tak wiele elementów nie dopracujecie i mimo ładniejszego wyglądu to i tak jest wielka szansa, że coś popsujecie.

    Prawie dekada… tylko po to by na końcu zostać podklasą…
    I jak tu się cieszyć grą?
    Kiedy następny up?
    Co planujecie zrobić z sheedem?

    (wszędzie gdzie na końcu pojawia się “?” możecie śmiało traktować jako pytanie do QA)

    Zdrowia Ekipo

    • “Wiele Łuczników uważa, że zmiany są zdecydowanie na plus”
      ??? Wchodziłeś na forum, czytałeś opinie? Przestań manipulować, bo jedynie płaczesz, “sheed jest warzywem” “wzmocnijcie sheeda”, a łuczników chcesz udupić.
      Przerodziło się to w bezsensowną wojenke profesji, bo oddano balansowanie gry w ręce amatorów i teraz każdy chce wyrwać jakiś ochłap dla swojej postaci.

      • Popieram osobę powyżej. Jeśli według was był problem z vd, to dlaczego zmieniliście ( a raczej zepsuliście ) skille łukowi? Skoro drugi problem był z bb to dlaczego zepsuliście tym razem mo? Jeśli problem tkwił w skillach bb i vd, to może im się powinno coś zmienić, coś co faktycznie mogłoby pomóc w ogólnej rozgrywce i w ostatnio zbyt często nadużywanym stwierdzeniu – “balansie” klas.

      • Tak,wchodziłem na forum… jak szybko wszedłem, tak szybko wyszedłem widząc idiotów, którzy się wypowiadają, a mają na swoim koncie jakieś 60lvle wbite przez 5 lat, a walą głupotami jakby wszystkie encyklopedie zjedli.
        Czytać ze zrozumieniem polecam, zamiast oskarżać kogoś o manipulacje.

        Tak,płacze i będę płakał i nic mi nie możesz z tego powodu zrobić Panie Wszechwiedzący i Najlepszy Graczu na Całym Świecie.

    • Komentarz dla tego typu wypowiedzi: “Wiele Łuczników uważa, że zmiany są zdecydowanie na plus”. Chyba to z czapki wziąłeś, nie wierzę że jakiś ogarnięty Łucznik może tak powiedzieć. Tak więc komentarz dla statystyk i oznajmiam, że zmiany Łucznika to wybitny nerf. Pewnie piszesz to po to, jak już ktoś wyżej zauważył, żeby jakiś ochłap dali Sh :/

      • WIELE ŁUCZNIK – NIE KAŻDY ŁUCZNIK. Zanim zaczniecie spinać dupy i wyzywać innych to może najpierw nauka czytania ze zrozumieniem,hmm?
        Skoro po rozmowie z Łucznikami, grającymi 5 lat + dostaje od nich info, że te zmiany maja swoje wady,ale są jak najbardziej na +, to mogę coś takiego napisać i nie jest to wymysł płaczącego sheeda.
        Trochę zacznijcie próbować rozumieć zdania, które ktoś napisał, a nie rzucacie gnojem na prawo i lewo.

        • “Sheed jest teraz warzywem. Nic nie znaczącym warzywem” , “Wiele Łuczników uważa, że zmiany są zdecydowanie na plus, osobiście nawet dołączam się do nich”
          Płaczesz, manipulujesz, kłamiesz. Nazywasz wszystkich ludzi na forum idiotami, zachowujesz się jakbyś był tym jedynym oświeconym, a wszyscy wokół się mylili i to mnie nazywasz “wszechwiedzącym”.

          “Skoro po rozmowie z Łucznikami, grającymi 5 lat + dostaje od nich info, że te zmiany maja swoje wady,ale są jak najbardziej na +, to mogę coś takiego napisać”
          Podaj nicki tych wielu łuczników, sprawdzimy czy ich opinia jest cokolwiek warta.

  12. Pytania do QA
    1. Ile osób użyło multikont do zrobienia bamboszy na niższym levelu i ile poleciało za to banów ?
    2.Skoro zabrano tarcze dla sh i łu czy zostanie poprawiona dostępność broni dla tych klas na 115 lv ? Cierni, trójzębów i bóli jest od groma na handlu natomiast taehal i szpony prawie jak epiki .

  13. co będzie ze skinem bambochów? znacznie się różnią od tych które były na blogu ukazane, a dużo ludzi w tym ja jest oburzone ich wyglądem bo wyglądają conajmniej słabo

  14. Mam prośbę o lepszą jakość skinów jako nagrody, naprawdę wam nie wstyd że na coroczne eventy dajecie reskiny będących już w grze rarów? To trochę tak jakby ktoś za przeproszeniem narobił na talerz i wmówił ci że to czekolada, niby Bambosze, a to przecież przerobiony model Butów północy, szanujmy się.
    Nie wspomnę o takich smaczkach jak event Vorlingów sklejony na assetach starych inst, jakość gry spada diametralnie, rozumiem pracę nad Broken Ranks, bo każda gra indie powstaje przecież 10lat!, więc graczy można zadowalać byle czym raz na rok, przecież nasze grono starych wyjadaczy połknie wszystko jak pelikany, ich nie obchodzi że to wygląda znajomo, równie dobrze nie musieliście robić reskinów harpiątek czy wena pod event, im starczy to że mogą grać większość dnia i dzielić się na yt jak wbijają ekspresowo 140lvl nie pracując, zaiste target macie super!

    Tak poważnie, doceniam waszą jakąkolwiek pracę, ale Boże, jak już coś dodajecie choć trochę serca, zróbcie nowe ikonki pod stare dotki itd występujące u petów, przecież i tak znajdą się zapewne w BR, a nie będzie gra razić topornością, aspekt wizualny jest bardzo ważny, przez to gra wygląda profesjonalnie, jak coś robicie na odwal to można założyć że taki będzie balans gry, który i tak wymaga dalszych prac, szanuję za chęci, jednak trochę brakuje, szczególnie u łucznika wykorzystanie zasobów, nie zaświeciła się wam lampka że rozdzielenie debuffów i wymuszenie wrzucania ich np dwóch zamiast jednego jak kiedyś powinno być proporcjonalne względem starego zużycia?

    I na warsztat obowiązkowo rycerz, wymaga korekty, w stylu redukcji bloku zależnie od lvlu, zastosowaliście zależność inkatancji u MO względen lvl, może taki myk przejdzie u ryca? Niech jego blok ma większą skuteczność gdy mamy wysoki lvl, a zmniejszyło gdy mamy niski, w rezultacie zabijamy dysproporcje profesji na instancji, koniec rycerzy na losach z 70 lvl gdzie reszta składu wymaga większego, zrówna go z szybkością expu z resztą 🙂

  15. Co z lucznikami, ktorzy wyexpili malusa na 7/8 lvl (i inne lvle tez) a w tym momencie nie bedzie im kompletnie przydatny? Jest planowany jakis zwrot za zloto/platyne wydana na kupno, ulepszenia i naprawe kila plus kupna, ulepszenia, naprawy i wyexpienia malusa dla lucznikow? Sa planowane przenosiny psychoexpa na inny wybrany przedmiot lub inna forma rekompensaty?

    Czy supremacja vd nad lucznikiem i sheedem a takze powiekszeniem roznicy na korzysc barby nad mosiem byla celem tych zmian?

    Czy bierzecie pod uwage negatywne opinie graczy wzgledem was czy beda jednak karane total banem jak nieraz ma to miejsce?

    Jaki cel ma obnizenie resow z inki u maga ognia a takze zmian u sh i luka i czy maja one zwiazek z profesjami inzynierow?

    Jakie kolejne profesje beda brane na warsztat pod wzgledem zmian i “szukania balansu”?

    Czy waszym celem bylo skrocic do maksimum czas walki magow ognia w pvp lub sprawic, ze mag ognia staje sie jeszcze mniej przydatny druzynie niz byl?

    Czy byly przeprowadzane testy zmian na roznych przedzialach lvlowych?

    Bierzecie pod uwage spadek zainteresowania Taernem po zbyt duzej ilosci zmian, korekt i dazenia do balansu? Jak sie odniesiecie do obranego kierunku zmian?

    Kiedy gracze beda mogli miec pewnosc, ze przedmioty ktore kupili (smugi, bole, urntsule w przypadku magow; kile i malusy w przypadku innych fizoli niz ryc) beda dla nich uzyteczne lub tez nie beda?

    Kiedy gracze beda mieli pewnosc, ze profesja, ktora chca zaczac/nadal grac nie bedzie odstawac od innych po niezapowiedzianych (jak w przypadku sh) lub zapowiedzianych (jak w przypadku calej reszty) zmianach?

    Sh w tarczy ma 40% na wrzucenie Ciosu W Watrobe, piach w oczy lucznika dubluje w swoim dzialaniu okrzyk i nie zwieksza celnosci swojej druzyny. Jedynie korzystajac z luku moze to robic przez co pomoc w szybszym robieniu instancji, wiec tarcza calkiem odpada. Rycerz w swoim zalozeniu musi miec tarcze, bo jest umiejetnosc Blok tarcza. Dlaczego wiec barbarzynca nadal moze gryzc, wbijac dynke i taran korzystajac z zalozonego kila i malusa? Czy jest to wedlug Was uczciwe wobec innych profesji?

    Czy sa planowane zmiany wobec postaci magicznych noszacych tarcze i mieczyk? Co w dalszym ciagu ze smuga i rarowymi mieczykami? Planujecie calkowicie wycofac smuge i jednoreczne mieczyki z gry czy zostawic mozliwosc noszenia bolu/urntsula z druga pusta reka? Co wtedy z ludzmi, ktorzy zainwestowali zloto/platyne na ulepszenia, naprawy (i wyexpienie bolu) rarow z zakresu broni jednorecznych i tarcz?

    Czy oprocz nieudanego pomyslu na HC i (jak mozna wnioskowac po zmianach) pozwolenia na ogolne noszenie tarczy + broni jednorecznej innym profesjom niz rycerz i wczesniejszego balansu (co rowniez mozna wnioskowac po owej zmianie) macie inne rownie nieudane pomysly, z ktorych macie zamiar wycofac sie w najblizszym czasie?

    • Jakiej do cholery rekompensaty ? Od bodajże roku, jeśli nie dłużej było mówione że tarcze zostaną odebrane/ postacie korzystające z tarcz poza rycerzem zostaną zniechęcone do ich używania.
      Grasz w grę podłączoną do internetu, nad którą ciągle ktoś pracuje, bierz pod uwagę, że coś może się zmienić – ba, miałeś dostęp do tych informacji chociażby na forum i od innych graczy w grze.
      Żadnych zwrotów i każdy funkcyjny o zdrowych zmysłach się ze mną zgodzi w tej kwestii.

      • “Od bodajże roku, jeśli nie dłużej było mówione że tarcze zostaną odebrane/ postacie korzystające z tarcz poza rycerzem zostaną zniechęcone do ich używania.”

        Tiaa, a jednocześnie dodali drogą endgameową instancje bez zgonów, na której bez założenia tarczy praktycznie nie dało się przeżyć, a zwłaszcza bez itemów z tej instancji. Sheedzi, vd, druidzi już wcześniej mieli zestawy z tarczą. Tylko łucznicy musieli się w nie zaopatrzyć jedynie pod te inste. Wtedy też ceny poszybowały w górę.
        W tym momencie z twojego argumentu umyka logika.

        • Nie wiem w takim razie jaką szkołę logiki reprezentujesz. Nie ma w Twojej wypowiedzi żadnego zarzutu do zdania : “były informacje, że tarcze zostaną wycofywane od nierycerskich postaci, więc należało się z tym liczyć”.

  16. zmiany po upku, mo ssie w 1vs1 z vd, dr, bb, nie moze dac inki chyba ze pada,
    zdecydowanie upek pod ubranych graczy ciekaw jestem jak pt bez itemow z tarula maheta ma sb tam poradzic, nie rozumiem po co byl dokladany res do grubo i zabierany res z aury po prostu bylo oslabic jedno lub wzmocnic drugie, kazda postac zostala rusza procz ryca ktory jest bijacym tankiem co nie powinno tak wygladac

  17. Oczywiście brak info o tym gdzie mają być zadawane pytania do Q&A.
    Więc dodam dla bezpieczeństwa tutaj:

    1. Czy zamierzacie w końcu jakoś zreworkować ryca? Tak by build pod buffy nie był tak prosty, buid który sprawia, że ryc nie musi inwestować tyle samo golda w rary co inne profki, a jego dra jest prosta. Ogólnie inny rework, który by sprawił, że ryce by się tak nie nudzili też by był niezły, być może przestaliby afkować na instach, a potem udawać zaskoczenie, że nie zauważyli kiedy stracili PA i puścili osobe pod ochro na pewną smierć

    2. Czy VD dostanie w końcu nerfa? Jest to obecnie jedyny debuffer który jest w stanie zrobić solo full debuff. Na low i mid lvlu zawsze królował, a teraz jest jeszcze mocniejszy.

    • Skoro brak info i takie info jest potrzebne, to można wyciągnąć własne wnioski na podstawie obserwacji lub najzwyczajniej spytać 😉 Z reguły zbieramy zarówno z PW, jak i z forum czy komentarzy blogowych. Zatem tak, we właściwym miejscu zadałeś swoje pytania.

  18. Co Update.. Gra coraz gorsza się robi !!!! Nie chce się w nią grać … Czy o to chodzi ekipie by Gracze topili ekwipunek i powolnie uśmiercić grę ? .Na co ten pasek hp? by raził w oczy? By druid obrywał że nie leka ??? Wszytko robicie na siłę , jak ma tak wyglądać 3d ja wasze update to ja podziękuję .

  19. hmmmmmm HH samo czy pscyho exp zwiększony też ? czy nagroda tylko dl wybranych a o starych wyjadaczach 140 zapomnieliście o nu nu nu ti ti ti nie ładnie , chcecie bym rzucił na was klątwe i na następna wielkanoc sparcieja wam jajeczka?xD

  20. apropo upadate , rozdzieleni debufa na dwie części ciekawie ciekawie , co do MO inka spoko zmiana , aura chyba już nie , zapomnieliście ze postac magicnza ma słabe odrporności , i że mimo ze Mo ma dobre dmg to ma celność mniejszą , chodź słyszałem o jakimś Mo co na Tolnor zabił adka w runde , .. napewno zmiany wprowadza nowe życie w gre i pewnie taki był cel uważam 100proc zrealizowany 🙂 sam zaczełem grać by sprawdzić zmiany ;P

  21. Mam do was ciekawą propozycję odnośnie urozmaicenia gry. Myśleliście może kiedyś o dodaniu nowej klasy postaci jaką byłby mag lodu była by to ciekawa a zarazem nowa i całkiem fajna postać do gry mogła by dawać aure tak jak i lodowe deszcze itp.

  22. A jakby tak do ciosu watrąbe dodac to co bylo wczesniej tylko że cios w wątrobę zabiera mniej kondycji niż wczesniej czyli np 30% obrażeń?

  23. ogólnie to napiszę takie krótkie pytanie, mianowicie czy drygu lub reszta ekipy kiedykolwiek grali w te wspaniałe dzieło zwane Taern? xd bo chyba nie
    gdybyście grali serio jak inni po 8lat+ to byście na takie genialne pomysły nie wpadali xd ciekawy jestem czy ktokolwiek z was wbił od 0 140 i przemęczył się przez wszystkie instancje, i kolejna sprawa mam bić maheta w epiku? bo przed upkiem miałem 80% resa a teraz bez bufa z gildii nie mam nawet w smudze i arhautach więc gz a specjalnie wydałem kase na te buty by w full se latać z 80% resów a teraz jest to nie osiągalne po co mi buty z maheta wyexpione już jak psujecie to jednym upkiem. Drygu wie ile AP.PL dostał od takich jak ja a teraz?, nie opłaca mi się ich nosić zbytnio i muszę robić build jak reszta dr pod envile i expić je od 0. tak ogólnie to dzx za 4 raz psucia gry i gz chyba tak się zapatrzyliście w to 3d co miało być już min 5 lat temu że chyba nie widzicie ile graczy olało te grę po poprzednim upie i ile ludzi wie że tego wspaniałomyślnego pomysłu nie cofniecie i już skinują full ubrane profy lub po prostu nie grają. patrzył ktoś z was na % spadku aktywności po takich upkach? bo z tego co pamiętam jak zaczynałem gre 12.12.12 na nowym s5 to było tyle ludzi że bez DDOS serwery wam padały min raz dziennie xd a teraz np w nocy robi się powoli jak na dunebie można sobie łapać czempiony jak się chce nie ma rywalizacji. co do pvp to samo tak jak było zawsze fajne oro czasem po 4/5h on toper na stoku czy na innym czarnym teraz nikt nikogo prawie nie bije, a jak jest pvp to trwa walkę lub kilka i koniec, a więc kończąc mój monolog to gratuluję i winszuję wam genialnych pomysłów oby tak dalej propsy dziękuję.
    P.S będę grać dalej bo szkoda mi 30 tys zł przelanych do Dryga na ferrari chyba że dostane bana elo.

  24. Zadam pytanie, które pewnie wiele osób po tym ‘felernym’ upku sobie zadaję:
    Czy jest możliwość powrotu stanu rzeczy do czasu kiedy łuk/sh nie zostały zepsute, a mo/dr osłabione?

    Zmiany miały w pewien sposób wpłynąć na zwiększenie używania broni dedykowanej dla poszczególnych klas, jednak bieganie z tarczą stało się bezużyteczne jedynie dla łucznika, którego atak urokiem został zmieniony na dystansowy mający część właściwości dawnej szpili.
    Ktoś już wcześniej zauważył, praktycznie każda postać może ubrać dwie bronię, zyskując dodatkowe statystyki. Weźmy np sh, którego dotkliwe straciło część właściwości i musi on wbijać więcej debuffów. Przecież takie rozwiązanie zmusi wręcz go do założenia miecza i tarczy w 1 rundzie zarówno w pve, jak i w pvp….

    Miejmy nadzieję, że następnym razem próbując wyrównywać balans, zamiast osłabiać postacie którymi gra się w miarę dobrze; ulepszycie te które odstają.

  25. Odnośnie Q&A to kiedy 3D? A tak na poważnie 😛
    *Planujecie jeszcze jakieś korekty lub dodatkowe zmiany u profesji, których dotyczył ostatni update?
    *Czy są planowane kolejne nowe lub odświeżone umiejętności u poszczególnych postaci?
    *Czy wymuszenie użycia broni klasowych będzie dotyczyć innych profesji np. przy korzeniach u dr albo ukazaniu u vd, bądź zmniejszeniu danych umiejętności w tarczy np. mniejszy lek?
    *Czy brane są pod uwagę zmiany w poszczególnych właściwościach psycho epików, aby były bardziej pod klasowość danej profesji np. u debufa właściwość która wpiera wbicie debuf , przykład attawa zamiast modyfikatoru obrażeń mogłaby mieć szanse na przełamanie dymku.
    *Czy rycerz także zostanie/został wrzucony na warsztat?
    *No i jeśli są jakieś kolejne zmiany to kiedy planowane ich wdrożenie?

  26. Pytania do Q&A
    1. Czy Spięcie i Strateg zostaną połączone, innymi słowy czy Łucznik zostanie potraktowany jak reszta debuferów czyli 2 debufy + ‘trucie’?

    Odpowiedź tak/nie nie wystarczy, proszę w imieniu swoim i łuczników którzy również ze zmianami się nie zgadzają, ale nie chcieli włączać się do dyskusji na forum o rozwinięcie wypowiedzi.

    2. Czy zostanie zredukowane zużycie zasobów przez łucznika?

    SH zużywa kilka pkt kondy więcej, żaden z jego debufów nie ma wymogu many, dodatkowo może poratować się KO które ogranicza zużycie kondycji o 50%. VD może mane wyssać, wiadomo walka o %, ale jest możliwość. Moja propozycja na rozwiązanie problemu-> regeneracja kondycji i many w zmysłach 5% zasobów całkowitych co runde. Można założyć jakieś ograniczenia typu regeneracja działa tylko jeśli poziom zasobów spadnie poniżej 50% całości, można wymyślać. Oczywiście lepiej byłoby obniżyć zużynie kondycji i many, ale w to wątpie.

    3. Dlaczego Krótkie Spięcie zużywa manę, nie będąc strzałą zadającą obrażenia od energii?

    Proponuję zwiększenie dmg spięcia, potraktowanie go jako obrażenia od energii, dlaczego? W pve wiele to nie zmieni, obstawiam że finalnie wyląduje z dmg na równi ze strategiem i truciem, a w PvP może zrekompensować całkowitą stratę 3 strefy, która była elementem zaskoczenia w walce z łucznikiem. Trzeba byłoby pomyśleć jaki ress ubrać na łucznika, teraz wygląda to słabo.

    4. Jaką funkcję balansującą debuferów pełni szansa za niepowodzenie wejścia Trucia i Spięcia?

    W tym miejscu chciałbym usłyszeć również kilka słów do mniejszych lvl, bo to oni najbardziej odczują różnicę, musząc rozwinąć tyle skille jednocześnie na wysoki poziom, co będzie zmuszać ich do pozostawania półdebuferami do poźniego MidLVL

    5. Czy odporność na ressy fizyczne zostanie zrównana odpornością na żywioły, tj 40pkt?

    Podjęliście kroki by klasy przestały korzystać z tarczy. Słusznie, tylko dajcie jakieś opcję czym tarczę zastąpić. Dodatkowo znieśliście cap odporności, szansy lepszej na podniesiecie ressa chyba nie było. Można zanieść jakieś ograniczenia na graczy z tarczą, aby nie mogli brać buffa.

    6. Czy zostanie zwiększona liczba statystyk w broniach dwuręcznych względem broni jednoręcznych?

    Teraz wychodzą takie paradoksy, że rycerz ma tyle samo stat w broni co łucznik, dodatkowo 100 statów z tarczy, a obrażenia w broni tylko o 10 mniejsze niż w łuku z jastrzębia. Paradoks polega na tym, że rycerz i tak będzie miał większy dmg, bo licząc staty, wyjdzie na + z dmg, wyjdzie na + przeżywalnością.

  27. 1. Dlaczego trzeba się prosić o jakąkolwiek odpowiedź na temat zmian? Inżynierowie na forum milczą, czy to nie jest w waszym obowiązku aby omówić jak i dlaczego zmieniły się poszczególne rzeczy?

    2.Co z łucznikami, którzy wydali po 300kk na mallus i kil, ulepszyli, wyexpili na 6/7/8 lvl, a w tym momencie nie będzie im kompletnie przydatny? Czy są planowane jakieś formy rekompensaty?

    3.Kiedy w końcu podacie jakieś szczegóły planowanych zmian odnośnie używania tarcz i broni dedykowanych?

    4.Dlaczego nie ograniczyliście przydatności zestawu z tarczą także barbarzyńcom? W tym momencie z fizycznych profesji tylko barbarzyńca oprócz rycerza może korzystać bez ograniczeń z tego zestawu, czyli gryźć, wbijać dyńke i taran. Czy jest to według was uczciwe wobec innych profesji?

    5.Łucznik już przed zmianami odstawał względem VD na mniejszych poziomach, a teraz będzie miał jeszcze gorzej. Czy były przeprowadzane testy zmian na różnych przedziałach lvlowych?

    6.Czy były przeprowadzane testy zmian jeśli chodzi o pvp?

    7.Planujecie zrównać vd do pozostałych debufferów (to jest rozdzielić szpile, zabrać mu możliwość pełnego zdebuffowania przeciwnika) ?

    • 8.Czy ufacie inżynierom, którzy zajmują się tymi wszystkimi zmianami? Nie uważacie, że ekipy inżynierów powinny być wyrównane pod względem profesji, którymi sami grają dla zapewnienia obiektywizmu i sprawiedliwego balansu?

      • ale co mają inżynierowie do tego skoro na Tolnor np znany wszystkim Malibu jest inżynierem ale jak wiadomo
        już wyjaśniam inżynier grający jak np Malibu na Tolnor nie ma tam uprawnień “pełnych” itd. Były na pewno robione też testy, ale jak wcześniej ktoś tam pisał nie na lvl typu 35 czy 69 pod turki bo wiadomo że docelowo gra się do 140. Moje zdanie jest takie iż ok niech testy będą na 140 lvl ale z eq do morany max a nie w eq z maheta i tarula bo u mnie to tak wygląda że zbudowałem sobie druida nietypowo w rary dla obu profesji tzn. fiz i mag wydałem kase masę mięska straciłem od groma czasu na wyexpienie eq nie pisząc już o straconym goldzie i pl na ulepy a teraz takie buty trzymam w depo bo tak czy siak muszę mieć smugę której wcześniej nie nosiłem nigdzie oprócz mahetów oczywiście
        i jedyne co i pozostało to farmie dzień w dzień draugula by wydropić z niego buty dla magów bo co mi innego pozostało muszę chcąc czy nie zrobić build jak każdy
        na moje upek mocno ograniczył rozwijanie postaci jak się chce kosztem pkt w zr i siłe miałem naprawde fajnego druida a teraz co mi pozostało?

  28. Pytanie do Q&A
    1.Wiem że ciężko jest wam podać datę premiery 3d bo zawsze może wyskoczyć coś co przedłuży pracę ale czy na chwilę obecną jesteście w stanie powiedzieć iż obecne tempo pracy daje realna szansa na wyjście 3d w tym roku lub za ile miesięcy będziecie mogli coś powiedzieć o ewentualnej dacie?

  29. Pytanie do Q&A

    Czy ekipa rozważała dodanie do każdej broni dwuręczej z beirn obrażenia liczone w taki sposób jak epiki? stałyDMG + lvl.

    Proponuję to, bo widząc obecną sytuacje debuferów, gdzie z jednego skilla zrobiło się 2/3, jeśli chce się utrzymywać w grze solo wszystkie debufy, no to niestety nie ma już czasu na ataki. Jeśli nie korzysta się ze wszystkich debufów, no to sory ale jako debufer nie mam takiego dmg, żeby sprawdzie zabijać moby, jednocześnie nie pozwalając im dać się zabić. Od zawsze gracze narzekają na wzór obrażeń u fizolów, u BB w cierniu daliście od razu na start wartość DMG jak w epika na 140lvl, moim zdaniem to był błąd, lepiej zastosować ten sam wzór na obrażenia w broni. I nie tylko dla ciernia, ale dla każdej broni dwuręcznej z beirn. Epik to nadal 1PA więcej, więcej krytyka, no i dodatkowy bonus, czy to obrażenia czy to trafienia, którego już w tej broni nie ma.

  30. blog krótki, mało treściwy.
    Moim zdaniem powinniście bardziej postarać sie ze statystkami. Wyróżnić i wspomnieć osoby które zebrały najwięcej jajek i je jakoś dodatkowo nagrodzić. Nie wspomnieliście również nic na temat ilości wydropionych kości na htagę części na selene czy kluczy. Wartało by przy okazji takich eventów promować osoby które najbardziej się na nich starają co wpłynęło by na jeszcze większe zainteresowanie tego typu wydarzeniami.

  31. Pytanie.
    Czy draugul dla łuka był testowany po zmianach?

    Wbijanie starej i ryku w 1 rundzie przez bossa aktualnie kończy walkę, nie ma mowy o umiejętnościach gracza, po prostu boss wjeżdza jak w masło na 80% przy łuczniku bijącego poniżej 25%. Bez debufa nie ma co bić bo nie ma dmg, jak się zdebufuję to nie ma z czego bić, bo już dawno siadł strateg, trucie i aura z lodowej i nie ma kondy i many.
    O ile samo czyszczenie insty jest trudniejsze ale jeszcze w granicach zdrowego rozsądku, czasem jak nie siądzie debuf to się padnie ale jest do zrobienia, to sam boss jest kosmicznie niezbalansowany, żeby jedna takta wbijała full debufa na wszystko, i jeszcze trwało to 5 rund? Poza tym, jeśli łucznik nie ma już starej, to nie powinien mieć jej również draugul, niech solidarnie wbija spięcie 🙂

  32. Pytanka, mam nadzieje, że odważycie się odpowiedzieć.

    1. Dlaczego na serverze Ostlor nie odbyło się żadne głosowanie dotyczące łączenia serwerów?

    2. Graczy HC nie możemy o to winić, ale dlaczego gracze z HC przechodzą praktycznie z pełnymi kieszeniami na zwykły server? Ktokolwiek pomyślał o szacunku do graczy z normalnego servera? Przecież na normalnym serverze znacznie trudniej się dorobić, pomijając brak możliwości zakupu skinów w sklepie, które są warte ogromne pieniądze – ktoś o tym pomyślał? Jak do tego doszło?

    3. Obecnie szansa na dymek wynosi 40%, jaka była przed aktualizacją i jak działała? Nie uważacie, że nawet obecnie jest ona troszeczkę za duża?
    4.
    Wprowadziliście ograniczenia na Tarcze dla Łucznika i SH – z mojej strony takie posunięcie jest zrozumiałe, natomiast niestety wykon nie do końca, ale… Nasuwa mi się pytanie, co z profesjami magicznymi? Była dla nich kilka lat temu stworzona SMUGA, którą teraz będą mogli wrzucić do depo, bo im też wprowadzicie ograniczenia czy może profesje magiczne będą mogły używać Smugę bez problemow?
    5.
    Jak prowadzony jest wybór na Inżyniera? Kto może nim zostać i jaki tak naprawdę mają oni wpływ na zmiany podczas testów? Naprawdę zmiany są narzucone z góry i to co powiedzą Inżynierowie, Testerzy jest mało ważne?
    6.
    Czy uważacie, że aktualizacja została przeprowadzona poprawnie i w całości? Nie są to połowiczne zmiany, których nie zdążyliście do końca solidnie przetestować?
    7.
    Dlaczego testy są przeprowadzane na 120+ jeśli nie na 140+lvlach?
    Przecież do tego poziomu trzeba jakoś dojść, ktoś o tym pomyślał czy wyszliście z założenia że, “małe bossy są tak słabe, że i tak dadzą radę”?
    8.
    Dlaczego na blogu, nie było żadnej wspominki o zmianach SH?
    9.
    Dlaczego BLOG publikowany co Wtorek od dłuższego czasu pojawia się praktycznie w środy lub kilka minut przed północą i dlaczego jest tak marnie opisany? (np. ten z nadchodzącymi zmianami) Osoba, która go pisze i publikuje na pewno chce to robić czy po prostu odbębnia swoją robotę byle jak, aby było?
    10.
    Odnoszę wrażenie, że Wasze podejście do graczy bardzo się zmieniło i macie nas, nas czas, nasze zdanie jak i nasze dotychczasowe pieniądze włożone w grę głęboko gdzieś – “jak nie ten, to przyjdzie nowy” jest tak czy wydaje Wam się, że wszystko jest tak jak było?
    11.
    Jak często, jeżeli wgl będą pojawiać się aktualizację z poprawami, nowymi zmianami? Co planujecie zrobić z Łucznikiem/Sheedem – jest już kompletny czy będą jakieś zmiany? (Proszę “Myślimy nad tym” nie wchodzi w grę :))
    12.
    W którą stronę będziecie szli? Osłabianie VD względem SH i Łuka czy może dodanie coś Łucznikowi i SH? Ciekawi mnie po prostu kierunek.
    13.
    Co z Wiedzą u SH i Rycerza? Jak bardzo zostanie zmniejszony próg,jeśli wgl zostanie zmniejszony? SH do 40? 80? Rycerz do? 40?80?120?
    I ciekawi mnie jeszcze… wielu SH (głownie na Tolnor^^) i Rycerzy założyło Temary, bo jest to dla nich w pewien sposób opłacalne, ale jeżeli próg wiedzy zostanie im obniżony, Temary będą dla nich mało ciekawym statystycznie wyborem czy dostaną możliwośc wymiany czy “trudno,będą musieli kupić coś innego”?
    14.
    KTO wpadł na pomysł takich zmian u SH i Łucznika? KTO porównywał te trzy klasy jako klasy debufujące i jakie były wyniki owego porównania? Było coś takiego wgl zrobione?
    15.
    Dlaczego tak kontrowersyjne zmiany nie zostały uprzednio przedstawione na forum, do wglądu dla graczy ( Z ODPOWIEDNIM poinformowaniem ich o tym – mam tu na myśli ogłoszenie w aktualnościach oraz na czatach gry kilka x przez kilka dni ) ?
    16.
    Osobiście jestem graczem, który odnajdował się w każdej klasie i każdą klasą grało mi się przyjemnie – nie uważacie, że tak własnie powinno być? Powinno grać się z przyjemnością daną klasą? Każda ma swoje zalety i wady, co uważam jest wspaniałe w tej grze i bardzo niedoceniane przez graczy, nie sądzicie? Na dzień dzisiejszy sheedem gra się dość nieprzyjemnie w porównaniu do gry przed upkiem.
    17.
    Gdzie leży źródło tych zmian? Co się działo, że postawiliście na taki krok?
    18.
    Dlaczego osłabiacie dane klasy, aby inne miały lepiej, zamiast wzmocnić w jakiś sposób te odstające? Czy to przez to, że gracze za dobrze radzą sobie na nowych, najsilniejszych instancjach?
    19.
    Co z osobami oraz ich postaciami, które włożyły multum czasu, nerwów i pieniędzy w stworzenie turniejówek, które przez obecne zmiany są do wywalenia?
    20.
    Czy w Ekipie są osoby, które grały w Taern od założenia normalnej postaci do wbicia i ubrania postaci w EQ z Beirn? Ciekawi mnie czy wiecie jak to wygląda w praktyce dla przeciętnego Kowalskiego, który pracuje/uczy się i resztę czasu spędza na grze by wyexpić i ubrać swoją postać, bez ładowania ogromnych zasobów platyny.

    Bonus pytanie:
    1. Na jednym z ostatnich blogów można było wyczytać (możliwe,że w kom.), że nie wiecie czy uda Wam się wprowadzić pigment EQ w 3D. Tutaj moje pytanie, co z osobami pomalowanymi, morphnietymi? Włożyli ogromne ilości kasy w morphy i pigmenty i dostaną oryginalnie wyglądające itemy w 3D? Nie jest to niesprawiedliwe?

    Proszę tylko o szczere odpowiedzi.

    9 lat z Taernem
    Pozdrawiam,Shacal.

      • PS: Bardzo ciekawe jest że kiedy dodajemy komentarz na blogu tego samego dnia kiedy został wgrany to musimy czekać aż przejdzie analizę moderatorów, trzeba trochę poczekać zanim się pojawi.

        Dla odmiany kiedy pisze komentarz TERAZ ten się pojawia od razu. Wygląda to tak jak by administracja tylko przez pierwszy dzień(pierwsze kilka dni) pilnowała czy nikt nie przyniesie wstydu kiedy pojawi się najwięcej graczy poczytać w środę wtorkowy blog, a po tygodniu już nikogo nie obchodzi co tu się dzieje, czyt. Można mieć wątpliwości czy w ogóle zostaną zauważone nasze pytania.

  33. Może najpierw naprawicie % w grze bo jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności od 9 lat jest tak samo ja nie mogę trafić na 80% ataków a moby mogą po x ataków z rzędu trafiać na poniżej 25%

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *