Odpowiedzi na pytania przed upkiem i statystyki – Obecnie pracujemy nad… Cz. 193

Poprzedni wpis z planowanymi zmianami zaowocował sporą liczbą pytań, więc postaramy się na nie odpowiedzieć. Dodatkowo, kilka drobiazgów nad którymi aktualnie pracujemy. Nie zapomnijcie zerknąć na statystyki!

Obecnie pracujemy nad…

Jak wiecie, jakiś czas temu postawiliśmy odświeżoną wersję forum, na nowszej wersji skryptu i w nowej szacie graficznej. Powinno być teraz bardziej odporne na różnego rodzaju ataki, a co za tym idzie bardziej stabilne. Jeśli chodzi o sam wygląd, to wiadomo, że niektórym nie podoba się strona główna w formie “kafli”, zatem dodaliśmy możliwość swobodnego przełączania między stylami. Każdy użytkownik, w swoim panelu (panel użytkownika -> ustawienia witryny) może zmienić widok głównej na “listę”, aby było podobnie jak na starej wersji. Zdajemy sobie sprawę, że początkowa forma naszego forum miała nieco braków, aczkolwiek sprawnie i w krótkim czasie udało się poprawić większość rzeczy. Dziękujemy Wam za pomoc i sprawną komunikację w temacie z sugestiami 😉 Wiadomo, że sporą rolę odgrywa też sentyment czy przyzwyczajenie. Cóż, zostało jeszcze kilka drobiazgów technicznych i wizualnych, ale jak wynika z nadsyłanych wiadomości, po dotychczasowych poprawkach, więcej osób przekonało się do nowej wersji. Na bieżąco czytamy i spisujemy uwagi z założonego przez Was tematu. Niebawem przyjdzie też czas na porządki czy drobne zmiany w samych działach.

W ostatnim wpisie wspominaliśmy też o zbliżającym się upku. Poza wypisanymi tam zmianami i kwestiami nad którymi wciąż się zastanawiamy, dochodzi jeszcze poprawka związana ze znakami specjalnymi w Gildii. Wprowadzaliśmy już coś podobnego, jednakże nie każdego znaku można było użyć, przez co niektóre linki były zepsute. Zwiększymy zatem pulę znaków specjalnych, możliwych do wstawienia na tablicy oraz forum gildyjnym.

W poprzedniej aktualizacji wgrywaliśmy także łatkę, dzięki której pety ze 140tym poziomem były wykluczane z puli zdobywanego doświadczenia w kontekście kamieni tresera (z gadki). Podobnie, jeśli chodzi o kontrolowanie zdobywanie expa z gadki za pomocą aktywności peta (zielona / czerwona kropka). Dorobiony zostanie mechanizm, który pozwoli na otrzymanie expa z rozmówki w momencie, gdy mamy jednego peta, nawet jeśli jest on wyłączony.

Poprzedni wpis obfitował w całkiem pokaźną listę planowanych zmian, zatem wielu z Was czy to w komentarzach, czy wiadomościach prywatnych nadesłało swoje pytania. Postaramy się odpowiedzieć na te, które w różnej formie padały najczęściej.

Na czym ma polegać rozdzielenie debuffów? VD zabiorą zatrucie z UC, żeby tylko urokami miał wrzucać, aby potem ukazać? Proszę o odpowiedź… Bo jeśli tak, to będzie następna strzała w kolano VD.

Debuffów VD raczej nie będziemy zmieniać. Skupimy się na debuffach łucznika, aby były unikalne i żeby drużyna w składzie VD + łuk mogła konkurować z drużynami sheed + “szpila”. Zastanawiamy się dodatkowo nad dodaniem małych smaczków do istniejących debuffów VD i łuka, aby nie była to zmiana polegająca jedynie na zmianie nazwy i żeby każdy z debufferów czuł się wyjątkowo.

Ja to mam pytanie co do depozytów. Czy rozwinięcie będzie adekwatne do skrzyni, czy każda skrzynia rozwija się o 100 i mamy próg? Np. skrzynia z miejscem do 300 rozwija się o 100, a skrzynia z miejscem 9200 o 300 dla przykładu? Nie wiem czy nie zniszczy to sensu obecnych skrzyń. Jak dla mnie te rozwinięcie już by było lepsze dla postaci, bo pomału robi się bałagan w plecakach bądź jakoś inaczej to rozwinąć, aby oprócz premki było coś więcej.

Każdy depozyt będzie można rozwinąć o tyle samo tzn. 100 miejsca za 10 platyny, bez ograniczeń w ilości rozszerzeń. Sens kupowania kolejnych skrzyń pozostaje z dwóch powodów: cena samej skrzynki w kontekście ilość wydanej platyny za ilość otrzymanego miejsca jest bardziej atrakcyjna w przypadku zakupu nowych skrzynek, a po drugie: dla graczy lubiących mieć porządek w zachomikowanych przedmiotach posiadanie sześciu skrzynek jest o wiele bardziej korzystne niż posiadanie jednej.

Czy inne profesje również zostaną wzięte na warsztat, a nie tylko VD i Łuk? Przykładowo, wydaje mi się, że taki barbarzyńca w porównaniu do MO też potrzebuje liftingu.

Działamy na każdym polu, w mniejszym lub większym stopniu, jednak kwestie balansu są bardzo delikatne. W najbliższym upku zmienimy system naliczania resów, więc barbarzyńca też dostanie swego rodzaju buff dla gruboskórności. Na inne kwestie też patrzymy, ale nie chcemy wprowadzać wszystkiego jednocześnie, bo z doświadczenia wiemy, że co za dużo, to niezdrowo (łatwo tutaj “przedobrzyć” i zarazem niepotrzebnie namieszać).

Będzie możliwość wykupienia miejsca w plecaku postaci? Też bardzo przydatna rzecz, a wszystkiego cały czas dochodzi.

Póki co, nie przewidujemy takiej opcji.

Mam nadzieję, że po zwiększeniu progu resów nadal 200pkt będzie się równać 80%, bo gdy raz zostało wgrane to na serwery, aby mieć 80% trzeba było bodajże 240pkt.

Tak, mając na uwadze potencjalne nowe serwery i graczy którzy pierwszy raz będą się mierzyli z topowymi bossami, bez ekwipunku jaki jest dostępny na starych serwerach, nie chcemy zmieniać zbytnio tej granicy (tj. 200pkt = 80%). Ten próg pozostanie mniej więcej taki sam (mogą się pojawić małe rozbieżności, ale to raptem parę punktów).

Czy zmiana wagi będzie dotyczyła póki co wyłącznie itemów czy również eq?

Skupiliśmy się na inhibitorach, WF i wejściówkach na bossy itp. Przedmioty typu sprzęt (miecze, topory, hełmy, amulety itd.) nie były ruszane.

Wszystko bardzo fajnie. Liczyłem jednak, że zmiany w ładowaniu psycho zlikwidują irytującą konieczność rozładowywania eq do 0%, żeby ponownie doładować bez “strat”. Tymczasem nic o tym nie słychać. To byłoby dla mnie prawdziwe udogodnienie.

Zastanowimy się nad ewentualną kolejną ewolucją tego pomysłu, o ile nie wykluczy ona sensu zmiany, która zostanie wgrana. Wprowadzimy to, co obecnie jest zaprogramowane i sprawdzone, a potem będziemy obserwować rynek i jeśli to konieczne – reagować 😉

Statystyki

Dopytywaliście czy również i tym razem zamieścimy statystyki obejmujące ilość zrobionych instancji zrobionych podczas podniesionego expa względem tygodnia wcześniejszego (z normalnym expem). Czemu nie – poniżej ilości instancji Fyo + GMO oraz marionetek na danych serwerach.

Podczas tygodnia z expem na Mario:

  • Tolnor: 10168
  • Ostlor: 4611
  • HC: 228

Tydzień wcześniej:

  • Tolnor: 2229
  • Ostlor: 1331
  • HC: 73

Podczas tygodnia z expem na Fyodorze + GMO:

  • Tolnor: 4330
  • Ostlor: 2170
  • HC: 102

Tydzień wcześniej:

  • Tolnor: 2109
  • Ostlor: 1315
  • HC: 78

Dodatkowo stwierdziliśmy, że faktycznie można zamieścić ilości bossów, będących typowymi expowiskami podczas zwiększonego psycho expa. Przykładowo, ostatnie psycho HH na Tolnorze i Ostlorze odbyło się 26.01 z podziałem na ranek i wieczór (godz. 10:00 – 12:00 oraz godz. 20:00 – 22:00). Ile misiów i Jaskółek udało Wam się ubić? Tak to wygląda zbiorczo:

Tolnor godz. 10:00 – 12:00

  • Niedźwiedź – 10767
  • Jaskółka – 114

Tolnor godz. 20:00 – 22:00

  • Niedźwiedź – 16877
  • Jaskółka – 224

Ostlor godz. 10:00 – 12:00

  • Niedźwiedź – 8965
  • Jaskółka – 114

Ostlor godz. 20:00 – 22:00

  • Niedźwiedź – 11730
  • Jaskółka – 58

Nie od dziś wiadomo jak ciężko jest wyexpić pety do sensownego poziomu, aby stanowiły odpowiednią pomoc w samodzielnych i drużynowych wyprawach. Droga ich expienia naszpikowana jest wieloma dedami, ale mimo wszystko wyexpione pupile stają się wręcz nieocenione. Poniżej statystyki (TOP 10) obejmujące liczbę zgonów petów na serwerach.

TOP 10 Tolnor:

Rodzaj peta:Level peta:Ilość dedów:Posiadacz:
Biały Ogar1211931Szifokytek
Twig1401816Fkiczatti
Czarny Ogar1211548Rfx
Motyl1401522AvadKevadra
Motyl1321493StefnWihura
Biały Ogar1311442Xreda
Tłuk1361378SirQ
Twig1001335Kalishi
Twig1401285Navarus
Motyl1151279Bardzozły

TOP 10 Ostlor:

Rodzaj peta:Level peta:Ilość dedów:Posiadacz:
Czarny Ogar1381636Aspergillus
Motyl1301487MaydnesautW
Aquaera1401384Aspergillus
Plox1281320Gurkan
Motyl1041305Garrow
Biały Ogar1251298Szurbut
Biały Ogar1111239Tojox
Plox1011231Kirasss
Kudłacz1401198Aspergillus
Biały Ogar981194IdeaListka

TOP 10 HC:

Rodzaj peta:Level peta:Ilość dedów:Posiadacz:
Plox107420ZjaraanyMis
Plox107291KulawyBb
Plox102289Senian
Plox91288SzanujBorek
Plox102283XXardasz
Biały Ogar111278Sharii
Twig125276Sharii
Plox111272GillgroSs
Czarny Ogar117257Versir
Plox87257Tendencies

A kto to taki? 😉 Koncept

Model

33 thoughts on “Odpowiedzi na pytania przed upkiem i statystyki – Obecnie pracujemy nad… Cz. 193

  1. czy zamierzacie dodac opcje zakładek do Znajomych z podziałem na profesje, aby szybciej znaleźć np sheedów online niż przeklikiwać kilka stron?

  2. Ubogi ten wpis, czekać dwa tygodnie na konkrety w postępach prac nad 3D i jedynie co zostało zaprezentowane to koncept art i model peta/moba, kiedy planujecie dodać blog o całościowych pracach nad TB? Dla mnie i podobnie jak dla wielu “głodnych” nowych wieści z prac nad wyczekiwanym 3D takie wpisy mają największą wartość niż statystyki, proponuję żebyście stworzyli odrębną zakładkę “eventy/statystyki” gdzie można by zamieszczać wpisy o charakterze czysto podsumowujących jakieś większe lub mniejsze wydarzenia na serwerach 😉

  3. Jeśli już odpowiadacie na pytania, to dodam parę od siebie:
    Kiedy zapadnie decyzja w sprawie reworku attawy?Niestety prawie bezużyteczny przedmiot, oba modyfikatory mijają sie z celem, można zakładać na pierwszą rundę walki ze względu na dodatkowe pa, po czym natychmiastowo zmienić na nieporównywalnie lepszy zestaw ból+tarcza.

    Macie w planach zmiany w systemie dymków? Kiedyś weszły do gry, żeby zniwelować przewagę wynikającą z kolejności akcji i pomóc postacią fizycznym, nie mającym wiedzy, wybronić sie jakkolwiek z uroków. Kiedyś istniała możliwość przeciwdziałania w postaci udręk, na instancji tarula wymagane są z wyjątkiem pizzy temary. Dziennie stoje i macham i widze nawet do pięciu dymków pod rząd i zastanawiam się, czy tak na pewno powinno być.

    Rozumiem, ze zostaje buffowana gruboskórność, bardzo fajnie. Planujecie też ewentualnie zmiany faktu, że barbarzyńce można wykluczyć z rundy bicia korkiem, a u maga ognia taka sytuacja nie występuje? Nie wspominam już o pvp, gdzie można i wykluczyć bb na całą walkę, ale nawet na instancji tarula często to widze. Obok różnicy w aurach odporności to kolejna przepaść między oboma profesjami. Może uda sie i tu znaleźć dobre rozwiązanie.

    Implementacja rozróżnicowanych debuffów voodoo i łucznika to świetna wiadomość, czekaliśmy od dawna. Ciekawe w jakim stopniu duet voodoo+łucznik bedzie dorównywał sheedowi i szpilce. Dotka obniża też obrone psychiczną, co dla voodoo jest kluczowe ze względu na odporność na załamanie tarula, dotychczasowa szpilka łucznika nie. Jeśli w tym wypadku oba debuffy nie będą komplementarne, wątpię żeby sytuacja sie diametralnie zmieniła.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi/komentarze.

    • Również przyłączam się do pytania. Co z VD? Drygu w wywiadzie z Galajusem mówił, że jest na warsztacie razem z barbą. Fajnie jak byście zreworkowali te dymki bo dzisiaj za bardzo przeszkadzają, już nawet bez nich zdebufowanie fizola mającego 140 wiedzy graniczy z cudem…

  4. Fajnie by było jakby w końcu wyrównać szansę dla MO i BB. Co ma robić bb do 100 lvl? Ogniwa, v1 i DZ, gdzie mag idzie na v2 i dmorther? A na high lvlu barba bez epika może co najwyżej na losowych posiedzieć. To wymaga wyrównania bo obecnie nie ma sensu grać tą postacią bo się nigdzie nie łapiemy.

  5. Kiedy bd nam liczyło takie bossy jak valdek , tygrys , v2 i dużo innych , dlaczego ich nie ma w osiągnięciach ? Wprowadzicie to przed 3D ?

    • Raczej nic nie robili z 3D. Wiec zadnych wpisow nie dają.
      Watpliwe jest zapewne, że i to 3D wprowadza. Skorno nie moga wprowadzić od 7 lat. Nawet nie ma słychu o starcie Beta 3D by mogla wieksza ilosc graczy przetestować. Wiec wniosek sam sie nasuwa taki, że graczy tylko zwodzą za nos i nie wprowadzą na serwery 3D.

  6. Wszystko fajnie, a kiedy zrobicie porządek z epikami żeby maiły przynajmniej tyle samo pkt stat co trójząb/cierń itp po osiągnieciu 115 lvlu przecież to bronie epickie …

  7. “Będzie możliwość wykupienia miejsca w plecaku postaci?…”
    A może zamiast takiego pomysłu, to że pet zależnie od poziomu (lub eq wpływa jakoś) może zwiększyć graczowi udźwig?

  8. Napiszę tak, uboga gra jeśli chodzi o statystyki, a jednak jak już raz na ruski rok pokażecie coś, to top 10, bo top 100 to już zbyt wiele? Czy tak trudno pokazać większy wyrywek statystyk? 30 osób odnajduje się na liście ze swoimi petami, a te sławne pozostałe 30 tysięcy graczy w szarej mgle, gdzie jakieś top 100 można by na spokojnie pokazać, przy relatywnie niskim wysiłku, który i tak już ktoś podjął…

    • A top wszystkich petów pewnie nie da się zrobić. Można prosić, a i tak dadzą mało istotne top ulepszenia, ile ubitych bosów i dedy petów. Jakoś mnie w ogóle to nie zainteresowało.
      Jak nie da się 10 to chociaż top 3 wszystkich petów występujących w grze (bez nieexpiących oczywiście).
      Ciekawi mnie najlepszy wilczur, albo uwięziony. Kobry pewnie nikt nie expi, więc 100+ nie sądzę, że ktoś posiada.

    • Też się zgodzę, że powinno być pokazywane top 100(top 10 po prostu, a pozostałe top 100 w oddzielnym linku albo w spoilerze) z każdego servera w jakichkolwiek statystykach. Nie chcę wyskakiwać, że 30 tysięcy osób gra, bo przez opóźnienia 3D myślę, że spory % ludzi sobie darowało grę. Ale jednak sporo graczy ciągle klika w tę gierkę i top 10 to bardzo mało.

  9. Nowe osiągnięcia tych bosów których, nie nalicza będą po 3D wyciągane z serwerowni? Czy wszystko się wyzeruje i będzie trzeba bić wszystko od nowa typ przykładu (Jaskółka) Ciekawe kto ich ma najwięcej ubitych 😀

  10. Może zastanowilibyście się nad dodaniem większej liczby strategii niż 4? Chyba w żaden sposób nie wpłynęłoby to negatywnie na rozgrywkę.

  11. “wyexpione pupile stają się wręcz nieocenione”… To może następnym razem zobaczymy statystyki obejmujące najbardziej wyexpione pety z podziałem na rodzaj?

  12. Zrobić to powinni coś z harpiami albo tak że Gorgony też można ubijać i zalicza zlecke od reni……….. Bo szukać cholerną 1 harpie przez 5 min bo ponad 30 ludzi też szuka cholerne harpie to już jest chore….
    Powinni zrobić grę dla przyjemności, a przyjemności tu już przestałem widzieć jak mam się bić o cholerne harpie z innymi graczami.
    Niby zwiększyliście ilość i resp. W sensie 1-2 harpie więcej i 5 sekund szybciej respi się???
    Dziękuję… Zróbcie coś z tym cholerstwem bo naprawdę Ciśnienie podskakuje :/

    A jak tak nie pasuje to INSTANCJE osobną z samymi harpiami. Nie miałbym nic przeciwko gdyby było 30 harp do ubicia byle były te harpie!!! bo od rana do wieczora ciężko się je łapie chyba że zrespi obok Ciebie cudem….. i już 3-5 graczy poluje…

  13. pytanie brzmi co dostanie shd w zwiazku z rozdzieleniem vd i luka…
    ok rozumiem na topowych bosach typu morana czy mahet z tarulem wiekszosc pt posiada shd i szpile za to na takie dotarcie shd do beirn jest droga przez pieklo… wszedzie chca 2 dmg i szpile np na v2 chca vd i 2x mo na gorzo szpile i 2dmg dotarcie do beirn shd to juz swego rodzaju cud i co teraz jeszcze w beirn bedzie przewalone? bo powiedzmy sobie szczerze jesli szpila_vd + szpila_luk to to samo co obecnie szpila+dotyk to z mo shd juz sobie nie pochodzi na nic a jak ostatnio pokazywaly statystyki z blogu cz. 190 duzo wiekszy % wyjsc z mo jest i duzo wieksza czesc konczy sie powodzeniem no a barbie wtedy bedzie bez roznicy ktorych z 2 debuferow wezmie wiec co z shd ja sie pytam?

  14. Będą najbliższym czasie zmiany w profesji barbarzyńcy? Bo w porównaniu do MO to w przedziale 80-100 nikt ich nie bierze na nic i jak już to płatne boski typu V1. Z kolei MO ma alternatywne typu lempo. Barba nie jest przydatny w tym przedziale lvl i też MO jest zbyt mocny w porównani do barby. Mam 91 lvl i jest tragedia na tym etapie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *