Obecnie pracujemy nad… cz. 88

maska_sWkraczamy w spokojny okres pracy nad wersją 3d. Podsumowaliśmy sobie wszystko co mamy jeszcze do przerobienia na nowy silnik i uświadomiło nam to ogrom naszego Taerna. Setki mobów, krainek i sprzętów czekają na swoją kolej, żeby odetchnąć trzecim wymiarem. Działamy również na polu obecnej wersji, pracując nad poprawkami i nową zawartością gry. Zapraszamy do lektury.

Nowości

Graficy koncentrują się na wersji 3d, natomiast zespół designerski powoli zamyka temat ostatniego upka i skupia się nad nowym contentem obecnej wersji 2d. Sprawa jest o tyle trudniejsza, że wsparcie ze strony grafików będzie mocno ograniczone, jednak pomysłom nie ma końca. Powstaje postulowany na forum minisystem reputacji w questach głównej lini fabularnej, dzięki któremu będzie można lepiej odgrywać swoją postać. W niektórych kluczowych momentach questów pojawią się różne opcje odpowiedzi, za pomocą których gracz będzie tworzył swój wizerunek wśród NPCów 🙂 W zależności od stylu gry w późniejszych etapach będą pojawiać się unikalne odpowiedzi zależne od “opinii” NPCa na nasz temat. Dzięki temu dodamy nieco roplejowego żywiołu. W podobnym kierunku będą szły tzw. Misje Chwały. Na dobrą sprawę nie zaczęły być jeszcze projektowane, ale w zamyśle mają być największym wyzwaniem dla wymaksowanych postaci. Dla każdej profesji będzie oddzielna Misja Chwały. Wykonanie tego questa niekoniecznie musi zakończyć się sukcesem, ale śmiałek, któremu się nie powiedzie, będzie mógł spróbować jeszcze raz po roku. Takie mamy wstępne założenia. Oprócz tego zaczynamy rozmyślać o systemie trzech, czterech corocznych eventów, ale one na pewno nie wejdą przed wersją 3d.

Zmiany

W najbliższym czasie planujemy wgrać miniup z mniej lub bardziej drobnymi poprawkami. Pełną listę jak zwykle umieścimy w changelogu. Tutaj wspomnimy tylko o jednej z najistotniejszych dla Was zmian, czyli korekcie bossów – Admirała oraz Htagi. Jeśli chodzi o Admirała: na pewno zostaną zmodyfikowane resy na żywioły, w celu wyrównania dmg MO oraz barbarzyńcy, nieco mocniej będzie bił również łucznik. Pozbędziemy się też znienawidzonej przez wszystkich VD (ale nie tylko przez nich) niewrażliwości na urok. Nie chcemy zbyt dużo ułatwiać, dlatego zamiast niej pojawi się Aura Czystości o skróconym czasie trwania. Prawdopodobnie jeszcze coś dorzucimy, ale że to “coś jeszcze” jest w fazie testów, póki co więcej szczegółów nie zdradzamy. Jeśli chodzi o Htagę – dotarło do nas, że Htaga na serwerach zachowuje się nieco inaczej, niż podczas testów na s0. Większość z Was odbiera tzw. Natanka jako trudniejszego, niż przed updatem. Części graczy odpowiada to, jak on teraz wygląda, niemniej fakt jest taki, że celem zmian AI tego bossa nie było podwyższenie jego poziomu trudności i nie było ono zmieniane pod takim kątem. Zatem Htaga wrócił na szlifierskie warsztaty s0. Chcemy przywrócić jego trudność do stanu sprzed upa, ale tak, aby zachować zmiany, które zostały wprowadzone pod kątem odbierania PA. Przy okazji miniupka zmienimy w końcu nazwy serwerów, żeby wszystkie nie były opisywane cyferkami. S5 będzie Duneb, s7 Ostlor. To tyle, jeśli chodzi o garść wiadomości z zakresu frontu prac nad grą. Na zakończenie podrzucamy Wam nieco informacji z zakresu samej gry i Waszych działań. Poniżej przedstawiamy statystyki dotyczące ilości rarów, jakie poleciały z nowych bossów od czasu upka.

Liczba zdropionych rarków – Komandor:

Larkas s7 s5 HC
“Balast” 28 16 9 1
“Bryza” 5 6 2 0
“Navigon” 31 32 13 0
“Nit” 37 26 5 0
“Pancerz komandorski” 8 8 2 1

Liczba zdropionych rarków – Admirał:

Larkas s7 s5 HC
“Kil” 1 4 0 0
“Admiralski gronostaj” 3 6 1 0
“Skry Utoru” 1 4 0 0
“Szpony Seimhi” 3 1 0 0
“Trójząb admiralski” 2 7 1 0

39 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 88

  1. Misje Chwały oraz eventy – ciekawe, brzmi prawie jak obietnice podklas, targowiska etc. Tyle naobiecywaliście a mimo wszystko ciągle wymyślacie coś nowego, niemniej jednak również wydaje się być to interesujące dla wymaksowanych postaci, w końcu gdy jest już ich grubo ponad 100.

    Może skoro już wymyśliliście sobie robotę na najbliższe 5 lat to zajmiecie się bardziej kwestią realizowania planów oraz naprawianiem błędów niż kolejnymi nowościami? Oczywiście rozumiem możliwości przerobowe, ograniczony skład twórców i dbałość o zachowanie balansu pomiędzy grafiką, informatyką, konceptami, planami, bliską i daleką przyszłością i wszystkimi marketingowymi zabiegami, tylko moim zdaniem jakoś ten balans nie jest do końca zachowany, wymyślacie więcej niż jesteście w stanie stworzyć i wgrać. Doceniam talent twórców, projektantów, grafików ale może połóżcie większy nacisk na wdrożenia.

    Odnośnie poprawek mi wystarczy obecnie jedna kluczowa, błąd drażni pewnie teraz tak samo jak zepsute armaty na lugusa – brak wieszania walk na admirale. Niby napisaliście, że naprawione a za każdym razem jest to samo. Dialog odnośnie czasu do tańszych obręczy też się nie pojawił, pomimo wpisu w changelogu.

    Pytanie odnośnie równania dmg MO i barby – będą wypośrodkowane, czy zamierzacie obniżyć dmg jednej profesji równając do drugiej?

    Kolejne pytanie przy okazji – czy ktoś z ekipy sprawdził lub ma wiedzę jak wiele drużyn zabijających admirała korzysta z pomocy filarów, stara się odkryć mechanizm?

    Z moich obserwacji wszyscy mają gdzieś filary i ich pomoc, bossa się po prostu morduje i ot tyle wystarczy, w zasadzie dowolnym składem. Nawet zrezygnowaliśmy z przywoływania Dainira, gdyż z niewiadomych względów po którymś restarcie przestała działać standardowa kombinacja. Nie uważacie, że to co stworzyliście jest niepotrzebne? Niepotrzebne nie dlatego, że słabe, złe, nieprzydatne (nadal nie wiem jak aktywować filary i co to daje – jak ktoś wie proszę o oświecenie), lecz ponieważ odkrywanie mechanizmu jest zbyt czasochłonne, a boss jest stosunkowo łatwy do zabicia bez dodatkowych sztuczek. Może w jakiś sposób (jeśli faktycznie mam rację, że gracze nie korzystają z pomocy filarów) ułatwicie graczom poznanie ich możliwości? Może przez lepszą podpowiedź, może przez modyfikację mechanizmu …

    Ostatnie pytanie na teraz odnośnie 3D – czy planujecie zmieniać czasy respienia się czempionów? Pewnie 99% graczy przejdzie na 3D, zrobi się na prawdę ciasno.

    Pozdro

    • Jakby podali chociaż jedna kombinacje… Boss myje sie nie wiqdomo kiedy, a szkoda tracic runde na bezskuteczne debufowanie filarow, kiedy boss moze sie zmyc i stracimy runde.

  2. Jeżeli chodzi o wiki to zauważyłem błędy w odświeżenia – pierwszym błędem jest że Skry Utoru mają te same statystyki co Szpony Seimshi – chyba że tAK miało być. Druga sprawa jest kategoria questów – quest Fammele zaczyna Mordownia, a jego warunkiem jest: Odpowiednio wykonany quest Mordownia – czyli aby zacząć quest Mordowania trzeba ukończyć quest Mordowania? 🙂

  3. Chodzi mi jedna myśl po głowie…
    Jak byście zrobili 2 światy.
    Świat Taernu i Świat Utoru, i by się chodziło na wojny.

    • Mo ma tylko zdejmować hp a nie się wzmacniać . Co to za argument może zobacz ile postaci nie posiada pozytywnego bufa w grze . Osłabić dobrze napisane przebić obronę potem dymni a jeszcze teraz jest rar który myje debufy pięknie.

    • Proponuje zdjąć stare klapki z oczu i się poważnie zastanowić . Za rok czy dwa dojdą nowe insty bossy i raczej łatwiejsze nie będą . KAŻDY i to KAŻDY boss powinien być wyważony na tyle żeby każdy w miarę możliwości mógł na niego latać i tu mamy problem . Jak dla mnie róbcie co chcecie ale to nie ja będę poszkodowany , bo po prostu zmienię grę tak jak wiele osób . Doszło do tego że trzeba łączyć servy bo niema z kim grać a czemu ? komu się chce robić parę inną prove żeby all zaliczyć to doprowadza do frustracji . Ten kto zna grę wie już kogo może zrobić żeby all zaliczyć ale nie początkujący . Powodzenia w dalszym planowaniu .

  4. pomyślcie by zmodyfikować epiki , bo z każdym nowym bosem epik będzie tracił swoja wartość i rar będzie o wiele przydatniejszy. Patrząc już sam trójząb staty ma lepsze. Epik w końcu straci swoja Ową nazwę i nie będzie wszechmocną bronia bo psychorary będą przysłaniać te prastare , mityczne przedmioty. co o tym myślicie ekipo ? proszę o odpowiedź

  5. Proponuję temat na blog:) osiągnięcia:)
    Gildia Stonki znana jest tego, że przytuli każdego, kto należy do ekipy ( czasem się zastanawiam, czy to nie podstawa do przyjęcia członka):)
    Gildia NN jest znana ze zbijania statusu do tego stopnia, że Administrator po nałożeniu bana za ustawkę członkowie tejże gildii po zwróceniu uwagi, że człowiek, który ma 3 jastrzębie, 5 straży i max 19 lugusów raczej nie musi zbijać statusu, odpowiada, że Nny cechują irracjonalne zachowania:) Tak, Nny zbijają status dla zasady:)
    Co do mnie, osiągów mam wiele i doszedł kolejny, który bawi nieziemsko: http://scr.hu/0fqn/il3m9
    Proszę się zastanowić nad tymże tematem i pozdrawiam serdecznie;)

    • Możesz spać spokojnie Kaita, nigdy w ekipie nie byłem, nie jestem i nie planuję być 🙂

      Oczywiście serdecznie gratuluję wyróżnienia jakim z całą pewnością jest fakt, iż twoimi problemami zajmie się tylko i wyłącznie admin s7.

  6. jak mozna graczy tak trakrtowac myslicie ze ktos bedzie grał i nabijal wam kase jak macie w d..jego czas poswiecony na granie i rozwijanie postaci ulepszacie wszysko a utrudniacie gre vd na kazdym rogu nastepne kilkadziesiat osob przestanie grac po admirale gzzzz

  7. Kochana Ekipo, wróciłam właśnie do gry po trzech latach nieobecności i jestem naprawdę mile zaskoczona ilością wprowadzonych przez Was zmian. Zarówno nowe bossy, jak i questy są świetne. Co prawda wciąż gubię się w Lesie Koldów, ale znajomość terenu przyjdzie z czasem 🙂 Odwaliliście kawał dobrej roboty.
    Dziwi mnie jednak, że przez tak długi okres nie pojawiły się nowe fryzury dla postaci. Byłaby to drobna zmiana, kosmetyczna głupotka, a uszczęśliwilibyście tyle osób! Pomyślcie nad tym 🙂

  8. Dobra, słuchajcie mnie, bo nie ukrywam, że aż mi żal dupe ściska, jak czytam wasze komentarze. Po pierwsze. Wasze jęki, odnośne tej przełomowej nowości, jaką jest 3D, po prostu mnie zalewają. Twórcy wychodzą z tak wspaniałą inicjatywą, cały świat idzie do przodu, silnik chcą zmienić… Gra nie zatrzyma się, bo będzie to jednoznaczne z jej cofaniem się w tył. Wszystkie zmiany, które dotąd wprowadziła ekipa wyszły nam na dobre, więc za przeproszeniem – zamknijcie jadaczki, i odejdźcie od klawiatur. Lepiej nie grać w gry online, jeśli ktoś nie znosi zmian. Kupcie sobie jakąś gierkę RPG, jeśli chcecie ten ‘klimat’. Stare wygi narzekają, a nie wiadomo, jak to będzie po przejściu na 3D. Zmiana będzie dobra, wizualnie i ogólnie… Pozdrawiam sV. Które jak mniemam będzie już na 3D!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *