Obecnie pracujemy nad… cz. 84

Duma TaernuMinione dwa tygodnie to dwa tygodnie wytężonej pracy i dopinania wszystkich tematów i temacików, które momentami wydają się nie mieć końca. Temat wiodący od czasu ostatniego bloga to przede wszystkim, nieustająco, zwierzaki wraz z systemem watahy. Kolejne, nie mniej ważne rzeczy, to: dalszy ciąg testów instancji, testy minibossów oraz testy wszystkich questów epizodu. Miały też swoje miejsce skromne testy PvP pod kątem zmienionych profesji. Przeliczane, wprowadzane i testowane były nowe wzory – wpływ wielu petów na drop oraz nowy wzór na power. Animacje, grafiki – słowem, praca wre.

Wataha

Najważniejszy temat upka to oczywiście wataha. Ujawniamy kolejne, ostatnie już (albo jedne z ostatnich), szczegóły. Umiejętność watahy aktywowana zostanie automatycznie wraz z wgraniem upka na serwery. Znajdzie się ona na pierwszej zakładce, obok pozostałych ogólnych, mniej lub bardziej użytecznych, umiejętności każdego gracza. Aktywowana automatycznie, czyli nie trzeba będzie robić nic dodatkowego poza przydzieleniem jej Punktów Umiejętności, aby móc cieszyć się posiadaniem przy sobie kilku zwierzaków. Z watahą związane jest wiele zmian w systemie zarządzania petami, o części z nich już pisaliśmy, kilka nowych rzeczy – poniżej.

aquadoc

Pety gildijne

Modyfikacji uległ interfejs petów gildijnych, tak, aby ujednolicić wszystkie prezentacje zwierzaków w grze. Będzie to wyglądać bardzo podobnie do wspominanych w poprzednich odcinkach bloga sklepów z petami. Czyli w klatkach obok opisów znajdzie się również miejsce na główne statystyki oraz umiejętności zwierzaków. Tak, aby nie trzeba było sięgać do dodatkowych źródeł informacji – no, może poza pytaniami do innych, bardziej doświadczonych graczy, pt. “Jak się sprawuje ten i ten/Jaki pet najlepszy dla mojej profesji”.

Wspominaliśmy już, że wprowadzamy dość istotne udogodnienie dla tych właścicieli petów gildijnych, którzy cenią sobie czas. Nie będzie już przymusu czekania – za niewielką opłatą będzie można natychmiast wskrzesić naszego zwierzaka. Ujednoliciliśmy też czasy leczenia zwierzaków, które padały z głodu. Dobra nowina dla tych z was, którym zdychał z głodu pet odesłany do klatki – koniec z czekaniem aż trzech dni, zostało to skrócone do jednej doby. W pozostałych sytuacjach, czyli kiedy pet był z nami na wyprawie i zdychał z głodu – czekało się do tej pory cztery godziny. I tutaj mamy złą nowinę dla wszystkich niegodziwców, którzy lubią głodzić swoje zwierzaki. Teraz, kiedy nasz zwierz padnie z głodu w takiej sytuacji, będzie się leczyć dłużej, niż do tej pory (też jedną dobę). Wracając do dobrych nowin – planujemy dać dodatkowe możliwości zdobywania jedzenia dla petów. Jakie – niech to będzie niespodzianka.

Wspomnimy o jeszcze jednej drobnej, acz istotnej zmianie dotyczącej klatek: zniknie przycisk “usuń”, który czasem powodował płacz i zgrzytanie zębów, kiedy to przez przypadek bezpowrotnie skasowaliśmy sobie peta, a zła i nieugięta administracja nie chciała go zwrócić. Pozostanie tylko opcja “odeślij”, która zwalnia miejsce w klatce, ale nie kasuje nam peta.

System odbioru petów

Nowością, która zawita w tym upku wraz z watahą, będzie system ułatwiający odbiór petów. Jeśli ktoś nie lubi biegać w najdalsze zakątki taernijskich map, będzie mógł sobie wykupić “abonament”, który pozwoli mu odebrać swojego zwierzaka – obojętnie, czy odesłanego, czy zdechłego – w najbliższym punkcie, u najbliższego NPC z petami. Uwaga, koxy! Dodamy również taki punkt w Beirn. U kogo – to już znajdziecie sobie sami.

pety

Wzory

Kolejne rzeczy, które zostały dopięte, to wzory: wzór obniżający drop przy watasze, oraz nowy wzór na power. Obniżenie dropu będzie działać tylko wtedy, gdy będziemy używali wielu petów w instancji. Ma on na celu wyrównanie szans na drop między graczami, którzy biegają instancje w drużynie a tym, który będzie brał tylko swoje pety. Gdybyśmy pozostawili to bez zmian – granie z innymi graczami stałoby się nieopłacalne, jeśli chodzi o drop. A przecież nie o to tutaj chodzi 🙂 Wzór będzie miał zastosowanie dopiero od dwóch petów w górę, gra z jednym petem pozostanie bez zmian. 

Jeśli chodzi o nowy wzór na power gracza, główną zmianą będzie uwzględnienie posiadania psychorarów. Power będzie zależny między innymi od ich liczby, poziomu no i oczywiście tego, czy są naładowane. Amatorzy setów także dostaną bonus do powera za kompletowanie zestawu – im lepszy set i więcej elementów na postaci, tym większy power. Bardzo wzrośnie wartość odporności w stosunku do starego wzoru, jednak nawet przy 80% na wszystko nie przekroczą one powera za statystyki, co zablokuje sztuczne manipulowanie wartością power na low i mid lvl. Zniknie zróżnicowanie wagi odporności, w starym wzorze urok miał inny przelicznik – w nowym odporności traktowane są jednakowo. W nowym wzorze na finalną wartość power składa się siedem elementów – w starym tylko dwa (statystyki i odporności). Dokładnego wzoru nie będziemy zdradzać. Podobnie jak poprzedni wzór na power, pozostawimy go okrytego tajemnicą, pozostawiając pole do popisu dociekliwym graczom.

Depozyt

Z serii ułatwień dla graczy – chcemy rozbudować depozyt. Zachowamy dotychczasowy przelicznik, czyli 1pl = 10 miejsca w depozycie. Natomiast jeśli chodzi o wielkość – tutaj ciekawi jesteśmy waszego zdania, dlatego zapraszamy do udzielania się w temacie na forum http://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=14&t=43481 , i zagłosowania w ankiecie, jakiej wielkości skrzynią bylibyście najbardziej zainteresowani.

Rary

Na koniec uchylimy rąbka tajemnicy w temacie rarów z nowych bossów. Nie, nie, nic z tych rzeczy. To, jakie to części ekwipunku, dla kogo, na jaki poziom, tego nie zdradzimy, nie zepsujemy wam zabawy w obstawianie zakładów pt.co będzie dropić. Zdradzimy tylko ciekawostkę, że zastosowana tutaj zostanie zupełnie nowa właściwość psycho. Jaka? Kto pierwszy to odkryje? Czas pokaże!

Termin upka

Pozostaje pytanie – kiedy. Połowa wakacji, nawet tych studenckich, niestety minęła, czas leci nieubłaganie, a obiecywanego przez nas apdejtu jak nie było, tak nie ma. Kolejne tematy okazywały się znacznie bardziej skomplikowane, niż pierwotnie zakładaliśmy. Wydaje się, że nic już nie powinno nas zaskoczyć, ale tym razem zachowawczo, z konkretną datą, się powstrzymamy. Jak będziemy jej w 200% pewni – podamy na blogu. Żeby umilić Wam ten czas niecierpliwego oczekiwania – lub przeciwnie, zaostrzyć Wasz apetyt – podajemy spis wszystkich opisywanych do tej pory na blogu zmian.

posiadlosc

Wprowadzane zmiany – podsumowanie:

1) Zwierzaki:

  • nowa umiejętność “wataha”: możliwość posiadania więcej niż jednego peta wg systemu rang,
  • bufek na dodatkowego peta (w ramach punktów rang),
  • interfejs zarządzania watahą i możliwość sortowania petów (decydowanie o kolejności ataku),
  • system sklepów z petami zamiast dotychczasowych rozmówek,
  • nowy system odbioru petów – sklepy ‘premium’ z petami,
  • wprowadzenie informacji o petach (opis, widoczne statystyki – hp, mana, kondycja, umiejętności) w grze,
  • zmiana interfejsu petów gildijnych,
  • możliwość rozbudowy miejsc w klatkach,
  • możliwość posiadania więcej niż jednego peta w klatce gildyjnej,
  • możliwość natychmiastowego uleczenia peta gildijnego za opłatą,
  • zmiany czasów leczenia peta gildijnego,
  • nowe pety-alternatywy ogara, zmiana wyglądu czarnego ogara,
  • nowy pet recepturowy – leczący, wraz z nowym systemem tworzenia,
  • zmiana uwięzionego i możliwość wskrzeszania go po ukończonym queście, możliwość kupna receptury poza questem,
  • dodatkowe sposoby uzyskiwania jedzenia dla zwierzaków.

2) Profesje:

  • korekta resów na korzeń, animacja druida,
  • zmiana pobierania zasobów przez łucznika,
  • zmiana odporności na zimno,
  • zmiana ognistej sfery,
  • zmiana gruboskórności,
  • korekty niektórych bossów pod kątem wykorzystywania i odbierania PA.

3) Instancje i rary:

  • nowa instancja dla 110+,
  • nowa instancja dla 45+,
  • rary dla 110+,
  • rary dla 45+,
  • nowa właściwość psycho.

4) Questy:

  • cykl kilkunastu nowych questów głównego wątku, na levele 30-40, wraz z nowymi lokacjami,
  • nowy quest na poziom 75.

5) Drobne poprawki i udogodnienia:

  • procentowy licznik ekspa psychorarów,
  • procentowy licznik ładowania psychorarów,
  • komenda pozwalająca sprawdzić stan składek w gildii,
  • komenda sprawdzająca historię gildii gracza,
  • powiadomienie wysyłane do gracza na kopertę przy wyrzucaniu z gildii,
  • nowy wzór na power,
  • rozbudowa depozytu,
  • korekty petów i mobów pod kątem nowej gruboskórności.

Oprócz tego poprawki różnych drobnych błędów oraz niedociągnięć (np. brak obowiązku posiadania środków przy odbiorze peta). To nie są wszystkie zmiany, dokładny spis wprowadzonych zmian umieścimy wraz z apdejtem.

91 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 84

  1. Brak słów na was -,- tak przekładacie ten up było od razu pisać że po wakacjach, a tak wszyscy mieli nadzieję że bedzie w sierpniu. Wszyscy czekali jak głupcy.

  2. A mnie ciekawi czy będzie możliwość darmowego resetu? Jakby nie patrzeć, waha to dość duża ingerencja w grę i sposób w nią grania. Nie sądzę, żeby darmowy reset był w tym konkretnym przypadku złym pomysłem.

    Jeśli reset trzeba będzie zorganizować z własnych środków, to mimo wszystko nie będzie to całkiem darmowe. No chyba, żeby podbijać lvl dla kilku PU, z tym, że to z kolei jeszcze bardziej oddala gracza od lvla peta co nie każdemu może się podobać.

      • Przecież oni chcą teraz na tym dodatkowo zarobić, wyobraź sobie ile osób będzie zmuszonych teraz kupić te 50 platyny na głupi reset, w pomnożeniu przez te “400000” graczy to daje kasę na drugie ferrari 😀

          • Wytłumacz mi dlaczego na tym levelu reset jest zbedny. Bo mam 107 a reset bede musial zrobic

        • Nikt nikogo do resetu ne zmusza. Wataha to jest tylko jedna z opcji na grę – nie musisz z nią biegać, możesz grać jak dotychczas. Więc te swoje spiskowe teorie zachowaj na własny biznes.

          • Heavenmaker kocham cie zawsze w taki cudowny sposób gnoisz ta hołotę ;D niech nadal wiedza kto tu jest panem i władca…

          • @HM ta umka będzie co 5 czy co 10lvli?
            Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a zdaje mi się, że była jakaś wzmianka.

    • Akurat “%” jest tu mniej dokładny, niż aktualnie podane wartości z dokładnością do 1pkt expa (nie widzę sensu wprowadzania % chociażby z racji zielonego paska, który sam w sobie pokazuje ile expa mamy)
      Nareszcie szczegółowa lista poprawek:P
      Podoba mi się najbardziej
      – “interfejs zarządzania watahą i możliwość sortowania petów (decydowanie o kolejności ataku)” (na to czekałem:P)
      – “nowe pety-alternatywy ogara”
      – “nowy pet recepturowy – leczący, wraz z nowym systemem tworzenia”
      – zmiana uwięzionego i możliwość wskrzeszania go po ukończonym queście, możliwość kupna receptury poza questem”.
      Tu prawdopodobnie skuszę się do expienia tego zwierzątka (drzewka).
      – “nowa właściwość psycho”.
      Termin up-ka?
      Wszyscy czekają i narzekają (jak to dzieci niecierpliwe:D)
      Jak dla mnie wpis na duży+
      Czekam na datę up-a, oby to było w weekend, tak żebym nie musiał się spóźnić po pracy 😛
      Darmowy reset.. hmm.. mi wsio ryba.
      W końcu jak ktoś chce mieć udogodnienie w postaci watahy to powinien liczyć się z kosztami. (za luksus się płaci).
      Ciekaw jestem tylko, bo o tym nie było info we wpisie, o ile więcej psychorary będą zdobywały expa w stosunku do lvl-a.
      Pozdrawiam wszystkich obecnych i urlopujących:P.

  3. Wg mnie lepiej by było gdyby dali odrazu termin upka np na wrzesień albo październik a nie na sierpień i my jak głupi czekamy ? już się tym zmęczyłem…

  4. Super wpis na blogu.

    Zmartwiła mnie jedna rzecz. W wpisie “obecnie pracujemy nad… cz. 77” umieściliście informacje, że u MO nie zmieni się tylko umka odp na zimno, ale również ognista strefa. Cytuję

    “Jeśli chodzi o „Ognistą sferę”, oprócz dotychczasowego działania będzie dodawała osobie, na którą została rzucona, po 10 pkt odporności fizycznych. Nie będą tutaj wymagane żadne dodatkowe warunki. Zostało również znacząco zmniejszone zużycie many przy „Ognistej sferze” – z 76 na 57 na 7 poziomie.”

    W podsumowaniu w aktualnym wpisie nie ma wzmianki o ognistej strefie. Czy to tylko przeoczenie, czy wycofaliście się z tej zmiany?

  5. Ogólnie wszystko mi sie podoba, a co do depozytów to nie prościej by było zamiast kilkunastu depo zrobić 1 z możliwością powiększania go za pl ale w sensie 1-2-3 lev ponieważ niekiedy nie pamiętam co w którym depo zostawiłem, taka drobna uwaga acz niekoniecznie potrzebna 😀

  6. apropo łucznika to pisalaliscie ze zmienicie odpieranie pA na all bosach a teraz piszecie ze na co nie ktorych , ponadto miały byc wprowadzone ulepszenia tej profy póki co jest tylko zmiejszenie pobierania zasobów c powinno byc wprowadzone bez prostestu ponad rocznego łucznikow , ale spoko przyzwyczajeni jestesmy do tempa pracy ekipy niczym budowniczych autostrad , terminy ciagle sie zmienieja a koniec prac oznacza milion poprawek xD pozdrawiam i nie moge sie doczekac efektu pracy waszej xD mam nadzieje ze bedzie warta tych pieniedzy wpakowana w ta gre , jest to około 12tys zł xD

  7. termin to można ustalić porodu 😛 a Drygu i spółka odwlekają, i znów odwlekają wreszcie upek wyjdzie w połączeniu z eventem świątecznym 😀

  8. A co ze zleceniem na kase, teraz jest co 24H, a dobrym pomysłem było już wcześniej przetoczone by to zlecenie robić raz na dzień, ale Reset zlecenia o północy.
    Ułatwiło by to sporo, a zmiana niewielka.

    • Wielu uważa, to dobry pomysł. Był nawet temat na forum z tego co pamiętam, ale przyszedł ktoś z ekipy, stwierdził, że tak jak jest teraz jest dobrze i się ucieła dyskusja.

  9. czy to jest to ? “cykl kilkunastu nowych questów głównego wątku, na levele 30-40, wraz z nowymi lokacjami,”

  10. A co z s5 przydało by się je polaczyć z s7 albo z tym larkasem na którym jest mniej. Ciekawe ile osób gra na s5 dziś szukałem ekipy na dz z 1h dr i ryca a pożniej wszyscy sobie poszli i po ekipie wogóle na 50lv nie ma na co isć no zależy jaka profa jak ryc i dr to jeszcze da się grac dobrze ze wataha wejdzie przynajmniej nie będzie nudy mam nadzieje że coś z tym s5 zrobia.

    • A co z s5 przydało by się je polaczyć z s7 albo z tym larkasem na którym jest mniej. Ciekawe ile osób gra na s5 dziś szukałem ekipy na dz z 1h dr i ryca a pożniej wszyscy sobie poszli i po ekipie wogóle na 50lv nie ma na co isć no zależy jaka profa jak ryc i dr to jeszcze da się grac dobrze ze wataha wejdzie przynajmniej nie będzie nudy mam nadzieje że coś z tym s5 zrobia. Wogule na jakiegoś bosa ciężko znaleść ekipe tylo dr i ryc nie ma takiego problemu.

  11. Ciekawe bylyby podklasy, dzialajace na innej zasadzie, tz:
    4 podklasy gdzie kazda profesja moze wybrac dowolna, gdzie jest 5 poziomow podklas (5 questow)

    lowca: 1/2/3/4/5% wiecej expa za ubicie potworkow
    Handlarz: 1/3/5/7/10% wiecej zlota za sprzedawanie przedmiotow u npc, questy, oraz ew. wiecej platyny podczas zakupu?
    Do ustalenia nazwa: 1/2/3/5/7% wiecej hp,many,kondy
    Do ustalenia nazwa: – 1/3/5/7/10 lvli potrzebna do zalozenia ekwipunku.

  12. ,wyjebane macie na radakow kasa kasa kasa ale na 100% nie dorobicie na tej ,gownianej gierce teraz laczycie juz servery bo niema kto grac w ten szajs a myslicie ze poza polandem ktos bedzie sie zachwycał tym ,badziewiem gdzie konkurencja jest 100% wieksza i jakosc gier tak samo

  13. Mialo byc info o daciw upka a za chwile szykuje sue nowy wpis na blogu ciekawe co tym razem napiszecie ja na waszym miejscu bym sue ze wstydu spalil i nic nie pisal

  14. I znowu muszę jutro iść niewyspany do roboty po ekipa Taernu nie może się wyrobić z wpisem i musi go wrzucić po 24…

  15. przegiecie bagiety ,, szanowna ekipo szanujmy sie i czas graczy , wielu tu czekalo do 24,00 kosztem pracy / szkoły … jak juz piszecie ze nowe wpisy co wtorek to niech tak bd a nie robicie z buzi , sami wiecie co ,,, mam nadzieje ze wpis bd zawierał date upka pzdr

  16. Brak wpisu w terminie to zwykła ignorancja w stosunku do klientów czyli wszystkich graczy. Daleko tak nie zajedziecie za duża konkurencja na rynku, każdy szanujący sie gracz który płaci wam platynowa kroplówki oczekuje z waszej strony profesjonalizmu inaczej pójdzie gdzie indziej. Może warto zatrudnić wiecej ludzi jak nie ma komu zrobic głupiego wpisu.

Leave a Reply to Heavenmaker Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *