Obecnie pracujemy nad… cz. 68

nbaba2Święta, święta i po świętach, jak mawiał Paulo Coelho na facebookach. Cała taernowa ekipa wygrzebała się już spod choinek i w komplecie pracujemy nad rozwojem Waszej i naszej ulubionej gry. Wywołaliście na forum naszych grafików do tablicy i publikujemy dzisiaj ich odpowiedzi na niektóre nasze pytania. Jeszcze w tym miesiącu oddamy do użytku wyspę Tryfkina z dodatkowymi atrakcjami. Oprócz tego w pocie czoła testujemy watahę, a dyskusje na TSie ciągną się do późnej nocy. Zapraszamy do lektury.

Wataha 

Właśnie trwają testy grupowania petów i wygląda to bardzo dobrze. Wręcz za dobrze ^^ Wataha zwierzaków jest potężna i musimy porządnie wszystko przetestować, aby spełnić główny warunek wprowadzenia watahy: bieganie z prywatną “armią petów” nie może być bardziej opłacalne niż party z innymi graczami. Przedstawiamy Wam poniżej jak wygląda to na obecną chwilę na naszym serwerze testowym:

Możliwość biegania z kilkoma zwierzakami związana będzie z nową umiejętnością, w którą trzeba będzie zainwestować swoje Punkty Umiejętności. Dobór zwierzaków będzie ograniczony, tzn. zdecydowaliśmy, że co prawda będzie można korzystać z całej puli dostępnych petów w grze, ale będą one miały przypisane punkty (rangę). Im mocniejszy pet – tym więcej punktów. Umiejętność na danym poziomie pozwala nam na wykorzystanie danej puli punktów. Pety w watasze po zsumowaniu swoich ‘rang’ nie będą mogły przekroczyć tej puli. Czyli: nie będzie można biegać z trzema petami z trzeciej klatki + krab. Na najwyższym – siódmym poziomie umiejętności  – będzie można mieć tylko jednego peta z trzeciej klatki. Nie będzie można łączyć go z bardzo mocnym krabem. I tak dalej – dokładny podział punktów i możliwości łączenia to temat testów. Rozpatrywany jest też wariant ograniczania ze względu na MSL (maksymalna suma leveli) w party.
Wataha (czyli więcej niż jeden pet) będzie również wpływała na drop, by nie powstało zjawisko “wolę z petami, większa szansa na rara dla mnie”. Wataha nie ma służyć łatwemu “oraniu rarów”. Wataha ma pomagać przede wszystkim tym, którzy już dziś biegają sobie solo, bo po prostu lubią taki styl gry. Ma im ułatwić dostęp do bossa, zmniejszyć czas zrobienia instancji, czy w ogóle otworzyć dostęp tam, gdzie z jednym petem dziś nie dotrą. ALE jeśli ktoś się będzie wahał, czy iść z graczem czy z petami – ma wybierać gracza. Gra w party ZAWSZE ma być korzystniejsza niż z watahą. Jednocześnie wataha musi być na tyle atrakcyjna, żeby nie była martwym tworem.
Czy uda nam się tego rodzaju watahę wprowadzić? Tego jeszcze nie wiemy, sprawdzamy różne rozwiązania. Jeśli się nie uda – wataha nie wejdzie w życie. Na dzień dzisiejszy nieustająco przetaczają się burze mózgów, testy trwają, a optymalne rozwiązanie jest wciąż przed nami.

Łucznik

Z tego co wyczytaliśmy na forum, to uśrednienie obrażeń z precyzki spotkało się z dość chłodnym przyjęciem. Co prawda z ankiety wynika, że więcej osób jest zadowolonych niż niezadowolonych, ale w temacie trwa dość burzliwa dyskusja 😀 Jak to z Wami jest? Podoba Wam się ta zmiana czy nie? Uśrednienie obrażeń precyzyjnej było w każdym razie tylko kosmetyczną zmianą, którą zrobiliśmy na prośbę graczy (część z nich co prawda teraz udaje, że oni nic nie mówili :P).

Po przetestowaniu różnych opcji i odrzuceniu ich ze względu na zbyt duże zmiany w balansie w pvp, bądź na low/mid poziomach, zmieniliśmy strategię. Postawiliśmy sobie za cel zmianę problematycznych krain/mobów tak, aby podciągnąć na nich przydatność łucznika. Jak zapewne wszystkim wiadomo, głównym problemem Łucznika nie jest wcale niski dmg, lecz mała skuteczność buffów, które odbierają PA na wysokopoziomowych mobach. Ponieważ mobki te mają zdecydowanie więcej PA niż bazowe 12 (dla których projektowane były te skille ok 8 lat temu) ich efekt stał się marginalny. Dlatego postanowiliśmy zrobić rebalans mobków, które sprawiają problemy. Zmniejszamy im ilość PA, piszemy AI od nowa oraz testujemy, czy Łucznik nie powinien zabierać im więcej PA niż obecne 3+3. Po wstępnych testach na Selenie widać dużą poprawę. Pojawiło się więc światełko w tunelu. Nie jest to jednak prosta sprawa, ponieważ musimy zachować dotychczasową moc mobów zabierając im jeden z ważniejszych parametrów.

Otwarcie wyspy Tryfkina 

Dynamiczny event jest w tej chwili testowany. Grafika jest gotowa, wszystko działa. Wystarczy tylko dobrać poziom trudności, czyli czas potrzebny na wykonanie poszczególnych etapów, ilość mobków do ubicia i nagrody. Gotowy jest również jeden z dwóch daily questów, które będą do wykonania na wyspie. Odkąd Taernijczycy się tam zadomowili, spada na nich obowiązek utrzymania wyspy w dobrym stanie i zadbanie o jej bezpieczeństwo.

Pytania do grafików

Na forum zawiązała się ciekawa inicjatywa, polegająca na przepytaniu naszych grafików o charakter ich pracy oraz przyszłość grafiki w Taernie. Tomasz Lechowski i Marek Rudowski udzielili odpowiedzi na kilka z podanych tam pytań.

1. Ludgar zapytał o możliwość przesyłania własnych skinów. Marek odpowiedział, że byłoby to możliwe, aczkolwiek tak trudne, że raczej nie ma na to szans 😀

„Na bok problemy techniczne, główne zastrzeżenia to przede wszystkim trzymanie klimatu gry oraz możliwość łamania praw autorskich. W tej pierwszej kwestii wymagana byłaby weryfikacja sprzętu pod kątem dopasowania go do charakteru gry oraz samej jakości wykonania. Autor projektu mógłby rękami i nogami obstawać za swoim pomysłem, ale innym graczom mógłby on zwyczajnie przeszkadzać (z przyczyn estetycznych, kulturowych, itp.). Druga kwestia to oryginalność skinów. Wykonywane przez nas projekty są wymyślane w całości przez nas. Choć głęboko wierzymy, że  większość nadsyłanych pomysłów byłaby oryginalna, to niestety należy się liczyć z tym, że zdarzałyby się wśród nich zapożyczenia z innych gier czy ilustracji. Jeśli więc już, to pomysł na własne skiny możliwy jest jedynie w niewielkiej ilości, tak by ich weryfikacja nie wymagała nowego stanowiska pracy dla grafików.”

2. Monterevoli poskarżył się natomiast, że w Taernie brakuje mu kobiecych krągłości. Zapytał, czy planujemy jakieś zmiany w… kształtach.

Marek przyznał, że temat i jemu leży na sercu, jednak „specyfika stosowanej przez nas grafiki 2D utrudniała różnicowanie sprzętu w zależności od płci. Mamy nadzieję, że w związku z przejściem Taern w 3D uda nam się wprowadzić znaczące zróżnicowanie w szatach męskich i żeńskich.”

Drygu kiedyś wyjaśnił na forum dlaczego nie możemy teraz za bardzo przerobić wyglądu dam:

“Aby można było wprowadzić ładną postać kobiecą trzeba by było narysować jeszcze raz cały sprzęt występujący w grze. Jest to ogrom pracy. Ponieważ od dłuższego czasu przymierzamy się do zmiany silnika graficznego gry i tak czy siak w przyszłości będziemy tworzyć wszystkie postaci od nowa byłoby to stratą czasu. W tej chwili cała ta praca poszłaby do kosza (nie dało by się wykorzystać starej grafiki na nowym silniku).”

Ponieważ jednak nie szata zdobi człowieka, Tomasz od jakiegoś czasu rzeźbi w 3D to, co te szaty miałyby opinać. Biurko Tomka jest po drodze do kątka, w którym przygotowujemy sobie gorące napoje (mikstury, eliksiry i wywary). Ponieważ ostatnio na jego monitorze dość często goszczą wytęsknione przez Monterevoliego krągłości, droga do kuchni dość niebezpiecznie się wydłuża. Musicie jednak przyznać, że można nas usprawiedliwić:

nbaba2

Koncept_babka_p13

Można się zagapić, prawda? Tutaj i tak kobitka jest bardziej ubrana. Wersja “uniwersalna” nie przeszła przez cenzurę.

3. Jedna z poruszonych na forum kwestii dotyczyła pytania o Aqua Regisa. Marek pochylił się nad problemem i oto jest. Historia bossa Laboratorium Adelweiga.

“Boss Aqua jest finalnym przeciwnikiem laboratorium wody. Już na etapie planowania samej lokacji zastanawialiśmy się, jak powinien wyglądać jej główny lokator. Chcieliśmy, aby nie był krwiożerczą bestią, ale żeby emanowała z niego spokojna moc. Staraliśmy się nadać mu bardziej charakter niepowstrzymanej siły natury niż demona z piekieł. Za namową Anety jako cel postawiliśmy sobie również wykreowanie istoty pięknej (dla specyficznej kategorii piękna oczywiście) i inteligentnej (dla specyficznej kategorii…wiedzie o co chodzi). Konceptowi bossa Aqua przyświecała jeszcze jedna wytyczna. Wraz z Torgerdem bardzo chcieliśmy, by całe laboratorium miało swój motyw przewodni. Uczyniliśmy nim symbol widoczny w różnych miejscach lokacji, w uzbrojeniu ochrony i ozdobach. Wygląd tego symbolu powiązany jest z sylwetką bossa Aqua, chociaż ze względu na specyfikę grafiki 2D nie od razu da się to dostrzec. Jeśli przyjrzycie mu się dobrze i oczyma wyobraźni rozłożycie go na czynniki pierwsze, dostrzeżecie, skąd twórcy laboratorium zaczerpnęli inspirację do swego symbolu.

boss4

Mając to wszystko na uwadze, przystąpiliśmy do tworzenia konceptów. Jako inspiracje posłużyły nam różne wyobrażenia legendarnych węży morskich i smoków, ale również motyle, ćmy i wielkie koty. Na początek powstały szkice, które niestety przepadły. Potem powstał model czarno biały, który następnie został pokolorowany.

boss1

boss2

Jak przy każdej postaci ze świata Taern, również Aqua został przygotowany z myślą o animacji 2D. Już na etapie projektowania planowaliśmy które elementy i jak mogą się poruszać, by uzyskać najlepszy efekt. Aqua został podzielony na ponad 70 elementów, które potem ożyły w rękach naszego animatora – Berona.

boss3

To tyle, jeśli chodzi o Aqua Regisa. Jeśli chcielibyście wiedzieć więcej na temat innych bossów, przeciwników albo postaci – pytajcie śmiało. Kiedy tylko znajdziemy trochę czasu opowiemy o naszych inspiracjach i różnych ciekawostkach związanych z procesem tworzenia.”

4. Multiwitamina w swoim sążnym poście pyta również skąd inspiracja na nowe sety 100+ czym się kierowali przy danej profesji?

Tomek za to pokrótce nakreślił swój proces twórczy dotyczący tworzenia wyglądu setów. Najpierw zastanawia się nad postacią do setu. Przede wszystkim chce, żeby set wyglądał na niej bardzo dobrze – tak „żeby sam nie wstydził się grać taką postacią”. Wyznaje, że nie lubi klimatów azjatyckich, tylko europejskie średniowiecze i starożytność. Inspirację czerpie też z klimatów dark fantasy. Szuka referencji do każdego przedmiotu, zaczynając od historycznych rycin, a kończąc na dobrych filmach i grach. Miksuje to wszystko w głowie i robi proste szkice. Jeśli trzeba, dodaje kolorki, żeby lepiej ocenić pomysł. Potem pokazuje reszcie ekipy, zbiera uwagi i finalizuje robotę.

5. [Robinzgrubł] Czy w wersji 3D łucznik doczeka się kołczanu?

Nie damy jeszcze 100% gwarancji, ale chcielibyśmy go dodać. Na przeszkodzie może stanąć optymalizacja gry. Kołczan to dodatkowy animowany element, który pożera zasoby karty graficznej. Szykując grę cross-platformową (działającą na różnych urządzenia, w tym na smartfonach) musimy bardzo uważać na optymalizację. W każdym razie mamy to na uwadze. Też nas to wkurza w wersji 2d 🙂

6. [Torkil] Czy w planach są jakieś skiny tarcz lecące z bosów?

Póki co nie mamy takich planów.

7. [Torkil] Czy planujecie zmianę interfejsu pigmentowania? Obecny jest mało użyteczny, dlaczego nie zrobić by np takich kratek jak są na forum przy pisaniu posta? (te po prawej) Oczywiście, paleta kolorów musiałaby być bardziej rozbudowana.

Suwaki dają większe możliwości niż paleta kolorów. Za ich pomocą możemy uzyskać dużo większą paletę barw. Są nieco trudniejsze w obsłudze, ale maja w sobie większy power 🙂 W nowej wersji będzie zupełnie nowy interfejs pigmentowania, więc wtedy rozważymy opcję, którą proponujesz.

3. [Torkil] Czy planujecie wprowadzanie przedmiotów (skinów, rarów i zwykłych) dwuczęściowych? Tak, by można było je pigmentować np na dwa różne kolory? Np mając garnek część blaszana na jeden kolor, “czub” na inny.

W wersji 2d na pewno nie. W początkowej wersji 3d również nie, ze względu na optymalizację. Natomiast w przyszłości, gdy sprzęt mobilny oraz tańsze laptopy zyskają nieco na mocy, chętnie wprowadzilibyśmy taką opcję.

4. [Torkil] Czy macie w planach wprowadzenie eq dla peta widocznego w walce?

W wersji 2d prawdopodobnie nie. W wersji 3d – jest to w naszych dalszych planach, jednak nie w wersji podstawowej.

5. [MultiWitamina] Czy jest możliwość zwiekszenia w nowych setach na 100+ objętość zbroi dla sh, żeby wyglądała w barkach np. tak jak dmorlung? Polepszy wizualnie jakość setu.

Grafika dla setów w wersji 2d to zamknięty temat. Nie będziemy już tutaj grzebać. W nowej wersji grafiki będą tworzone od nowa, więc możliwe, że nieco je przerobimy. Sheed jednak nie może być zbyt mocno opancerzony, ponieważ nie pasuje to do charakteru tej postaci.

65 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 68

    • po co ci zmiany na mo ?mo to dobra postać jesli umie się nią grac tez całkiem niezła w pvp więc nwm. po co ci zmiany na nim irytuje cię to że wszystkie posaci są zmieniane tylko mo został starym dobrym mo?

  1. Jeśli watacha będzie na msl to przez pety expiące będzie trzeba po kilku lvlach zrezygnować z 1peta żeby zmieścić się w msl. A w pierwszym wypadku to czy te punkty będą dochodziły wraz z lvl pyta expiące?

      • prawdopodobnie niewejdzie pozatym niewidze jakoś tego żebym musiał rozwijac umiejętność tylko po to aby polatac z petem którego juz posiadam ^^moim zdaniem jesli juz ograniczać watache to tylko w taki sposób alby nikt nielatał z 4 petami z 3 klatki a nie tak że z takim petem bd.mógł poleciec conajwyzej z jakimś ogarem obok ^^

  2. czytajac wzmianke o watasze i obnizeniu dropa to od razu nasuwa sie pytanie-czy drop bedzie mniejszy gdy bijemy boska z 1 petem? ;p
    ogolnie widac, ze czeka Was jeszcze mase pracy z przerysowywaniem wszystkiego na 3D i czuje, ze prace beda jeszcze trwac mase czasu a bardzo jestem zainteresowany takze wersjami clientowymi dla naszego taerna (dla pc jak i urzadzenia mobilne).
    Zaluje, ze nie wpisalem tam swojego pytanka do grafikow ale wylecialo mi z glowy 🙁

  3. Ani słowa o MO 🙁 ? Na forum burza a tutaj nawet iskierki w tunelu, że będzie jakaś modyfikacja/zmiana coś co pozwoli tej profie przeżyć.

    • To zależy jakie rozwiązanie ostatecznie przyjmiemy. Obecnie to co testujemy, tj. system rang i ich rozkład na poszczególne pety to wariant Twig + Motyl jest możliwy. W przypadku rang obecnie lvl peta nie ma znaczenia.

  4. Może teraz poprawicie MO ? Np. poprawa tarczy – odporności fizyczne. Czy poprawienie umki odproność na zimno. Przecież gra magiem jest tak trudna że używa inki + kulki. Żadnego buffka/debuffka nigdzie nie używa bo są beznadziejnie. Nawet zabraliscie z tarczy odpornosc na zamrażanie.

  5. Odnośnie MO, to debufem możemy nazwać wrażkę i okrzyk. MO jest postacią dmg, co znaczy postać ta ma ZABIĆ, to jest jedyny cel tej postaci, dlatego jest tak mało rozbudowana. Jako MO, ubolewam często na żywotnością postaci, bez ochro na wielu grupkach niestety ded, to jedyne co można zrobić. Jednak w pt już ta postać nabiera sensu i znaczenia. Dobrze zrobiony build na MOśku, pozwala skrócić czas bicia instancki (grupek+boss).
    A co do odporności na zamrażanie – była by to za mocna broń na nowej krainie. Seleny, Lugusy, Morany itp. właśnie zamrażają. A gdyby MO rzucały każdemy odporność nie miało by to sensu 🙂
    Można by tu w tej kwestii coś pomyśleć nad inną małą umiejętność, ponieważ sama tego używam raz na ruski rok (uwzględniając to, iż można kupić/zdropić bardzo fajne pierścienie z odpornościami i ta umka jest Nam niepotrzebna :))

    • “Dobrze zrobiony build na MOśku, pozwala skrócić czas bicia instancki (grupek+boss).”

      Porównaj sobie DMG z dobrze zrobionym barbą (w dodatku pod zrękę), MO wysiada.

      “A co do odporności na zamrażanie – była by to za mocna broń na nowej krainie. Seleny, Lugusy, Morany itp. właśnie zamrażają. A gdyby MO rzucały każdemy odporność nie miało by to sensu :)”

      Rozwiązanie banalne – grupowa ognista tarcza, która niedość, że np: diametralnie zmniejsza szanse na zamrozenie, lub całkowicie temu zapobiega to w dodatku mogłaby podnosić odp albo fizyczne albo lód/ogień/ene/magiczne – dlaczego skóra u barby ma załatwiać wszystkie odporności a nie tylko cześć? 🙂

      • Zaczynając gre MO dobrze wiedzieliscie ze ta profesja cechuje się niska przezywalnoscia.Nikt wam niekaze grac MO jak chcecie długo przetrwać na polu walki proszę macie Rycka bądź sh… A od wspomagania pt jest dr. MO tak jak ktoś napisał jest od zabijania i tyle. Gram MO i gra mi sie dobrze nienazekam wogle na dmg może dlatego Ze mam ogromną przewage mocy nad wiedza no ale w końcu MO to dmg.

          • Nie miałam pojęcia, że MO jest tak padliwy jak zaczynałam grę. Gdybym wiedziala nigdy w życiu bym nie zrobiła MO… ŻADEN nowy gracz tego nie wie.
            “W porównaniu do barby mo wysiada”
            Zgadzam się w 100% dobry barb lepiej sobie daje rade na nowych bosach, Niby czysty dmg, ale ma kilka bardzo fajnych debufow(dynka, taran, ryk – co robi z niego tez debufera) i bufow (skóra)..,czemu MO tego nie ma … Przecież jest magicznym odpowiednikiem barbarzyńcy?!

            Po upku Tarcza przestała sie liczyć, przydaje się tylko na pvp i to raczej solo… Jest całkowicie niepotrzebnym zawalaniem punktów. zróbcie z tym coś. Dodanie do niej resów fizycznych już by załatwiło sprawę.

            PS okrzyk ma każda postać… 😀 Wiec się nie liczy.
            pozdro

    • Temirha jakoś cie nie widac w lochach na selenie jastrzebiu z swoim builidem. Resów ubrać sie nie da na mo. Bo albo mauremsy + aqueniry (szybkie bicie) lub resy sie zakłada (długie bicie). I tak many braknie. A może wkońcu magiczni beda dostawac nowe rary z lepszym pancerzem ? Lugus – Buty maja po 40 Spodnie po 39. Dlaczego ? Wbiłem ten 140 lvl a wole grac barba na mniejszym lvl bo mam wiecej opcji bicia na nowej.

      • Nie widać mnie, ponieważ nie mam z kim bić czempów. Przeważnie gildie się tam kręcą, a ja jestem w gildii, która nawet tam nosem niestety nie zagląda, ze względu na mniejsze lvl (no jedyny ryc tam chodzi na 120+ lvl). Właśnie myślę o zmianie gildii, więc witaj przygodo 🙂

      • z tego co piszesz wnioskuje iz widzisz ze tylko twoja klasa postaci jest slaba, ale wszystko ma swoje dobre strony – Mo- ma wieksze szanse na pokonanie Dt i czesciowo lucznika niz Brb, -Brb – spore szanse na pokonanie mo i srednie szanse z ryckiem (poprzez gryz, zakazenie) -luk- mozna powiedziec ze wymiata w pvp, ma spore szanse na pokonanie prawie wszystkie klasy postaci, -Dt- duze szanse z fizolami, -Vd- po poprawie ma spore szanse z barba i mo -sheed- glównie do druzyny, buffy, ale ma calkiem spore szanse z brb/mo jesli jest ogarniety

  6. Reforma petów na plus, dziękuję Wam za stworzenie zdecydowanie większej możliwości zabawy dla samotnych wilków oraz dla innych graczy.

    Model postaci kobiety – ładny, bez zapędów mangowych tudzież seksownych lasek o wymiarach 100-50-100, z cyckami jak młoda Pamela i tyłkiem jak “Dżej Lo” w którego cieniu można zaparkować cadillaca 🙂

    Nadal mamy niestety sytuację, gdzie 2 profy są traktowane po macoszemu i co tu dużo gadać, te profy bardzo odstają od innych. Mam na myśli mo – który jako postać mająca robić dmg baaardzo odstaje od barby na nowej mapie i tu nie ma mowy o żadnym balansie. Barba mo wgniata w glebę, czy to dmg – często większym 2 razy, czy to żywotnościa, czy przydatnością w party. Łuk jako debuffer na nowej? Łuka przy vd nie ma, zaś od sheeda jako debuffera dzieli go ogromna przepaść.

    Zmiana łuka – uśrednienie precki nie byłoby złym pomysłem, gdyby łukowi podniesiono obrażenia – niskie obrażenia i ogromne spalanie zasobów – to jest jego główny problem, bo łuk przecież trafia. Do tego niska przydatność debuffów dla party i kiepska współpraca z mośkiem (1 runda stracona dla mo – piach po atakach mo – piach, który z tego powodu nie daje tyle party co szpila vd – gdy wszystkie ataki party mogą iść na moba, który ma szpilę od samego początku rundy i daje to wymierne korzyści) . Stara, którą wrzuca z wiedzy, której szansa wejścia na lepsze moby i bossy oscyluje w granicach 2-5 % max, przez co jest praktycznie straconym debuffem a już z całą pewnością żaden łucznik nie wbija tego takiej np. Selenie w 1 rundach, bo po prostu wbić tego się nie da. Vd wrzuca debuffy ze swojego podstawowego atrybutu – wiedzy, sheed ze zręki a łuk? No cóż ma swój drugi świetny debuff, który ma wrzucać nie z podstawowego atrybutu jakim jest zręka – ale z wiedzy. Genialne, szkoda, że sheed nie wrzuca kolanka z mocy a vd książki z siły.

    Co z tego jednak, że łuk trafia, że zrobi warzywo z silniejszego moba czy bossa, skoro przy tak niskim dmg nie wystarczy mu zasobów, żeby go zabić – proponuję sprawdzić która profesja pali najwięcej zasobów – sądzicie, że mo czy barba? Nic z tego – to łucznik – pali tego tyle, że jak ma myśleć o biciu danych bossów w podobnych przedziałach lvlowych jak inne profy to musi mieć ogromne jak na ten poziom ilości many i kondy.

    Nie ma balansu w grze, łuk bardzo odstaje od vd i sheeda, tak samo mo od barby, to są postaci o niebo gorsze, o niebo mniej przydatne – kosmetyczne poprawki tego tematu nie są w stanie rozwiązać.

    Obecnie chyba tylko to jest duuużym błędem gry, błędem który psuje zabawę, ogranicza graczy, tworzy stałe party i śmieje się z ludzi, którzy grali ponad 3 lata po to, aby zdać sobie sprawę, że ich postać to leszcz.

    • Zgadzam się z Tobą w pełni, tak naprawdę łuk jest przydatny tylko w 1vs1. W przypadku wypadów na bossy jest zbędny, ponieważ jego dmg jest jednym z najmniejszych, a debuffy zapewni vd, łuk jedyne co może zrobić to wrzucić starą (która i tak nie wejdzie) lub stratega+lodową, które zabiorą 6 pa, ale wszystkie lepsze bosski PA mają w opór więc 6 w tą czy w inną stronę nie robi dla nich większej różnicy. Także przy solowaniu zanim łuk zabierze million hp jakiemuś mobowi musi kilka razy uzupełniać zasoby, których zużycie jest KOLOSALNE dlatego podniesienie DMG łuka naprawdę byłoby dobrym pomysłem!

  7. No dość rozpisany dziś blog ładnie, ale te watachy to ja bym odłożył na później zamiast nich pety choć do 4 klatki by dołożyć ew. 5. a ogólnie gildiami teraz troche się zająć żeby ukrucić darmozjadów (blokowanie buffek,tp,wywalanie peta przez kancla) może nastepne lvl budynków(więcej lokacji w tele) albo jakiś nowy budynek od kąt gram a gram od 3,5 roku w gildiach teraz weszło odsyłanie peta – niewiele.
    Może jakaś wymiana surowców nie produkowanych np za 100 lub 1000 kryształów produkowanych wymieniamy na 1 kamień, bo surka produkowana zalega a tak by sie oczyściło i gildii by łatwiej było. pozdro.

    • ScorpionDr on 14 January, 2015 at 12:59 pm said:
      “…ale te watachy to ja bym odłożył na później zamiast nich pety choć do 4 klatki by dołożyć ew. 5. a ogólnie gildiami teraz troche się zająć żeby ukrucić darmozjadów (blokowanie buffek,tp,wywalanie peta przez kancla)”

      Czy odłożyć, czy nie to inna sprawa – ale zwiększenie praw kanclerza (ew również strategów, czy nawet nieznacznie generała) jest wg mnie koniecznie. Pełno jest darmozjadów, którzy przychodzą do gildii tylko po to, by korzystać z doładowań i klatki, a w zamian nie dają zupełnie nic.

      Chyba czas najwyższy coś z tym zrobić, bo dziś jedyna możliwość to wywalenie gracza, co nie zawsze jest korzystne (zwłaszcza przy “przejściu” pomiędzy progami presta – mając np. 40500 presta ciężko sobie pozwolić na wywalenie gracza, bo może się okazać, że na jakiś czas szl.g trafia wszystko wszystko, na co gildia pracowała długimi miesiącami).

      Gdybym miał podać możliwości zależne od rangi, to był to ustawił tak:
      generał – możliwość zapraszania (bez możliwości wywalania?) graczy,
      strateg – to, co jest obecnie + możliwość ustawiania ograniczeń w świątyni (np. ilość dostępnych bufków w zależności od rangi, lub – wzorem teleportu – ustawienie ilości możliwych do pobrania bufków na doładowanie w zależności od rangi)
      kanclerz – wszystko (w tym możliwość usunięcia peta; oczywiście nie permanentnie, bo to chyba byłaby zbyt drastyczna kara – widziałbym bym to w takiej formie: kanclerz wywala peta graczowi, który zalega z wpłatami i obniża mu rangę poniżej progu dostępności do danej klatki, gracz ma możliwość odebrania peta, pod warunkiem spełnienia warunku ranga/dostępność, co wiadomo, że uzyska dopiero, gdy nadrobi zaległe wpłaty)

  8. Reforma petów na minus, ze względu na konieczność inwestowania w nowe umki. Czemu?

    Chcecie, aby wyprawa na bossy w party opłacała się graczowi bardziej. Tymczasem sytuacja wygląda tak: Drut żeby szybciej ekspić i czyścić instancje musiał zainwestować punkty w umki. Siłą rzeczy słabiej rozwinął leczenie i inne przydatne w party bufy. I jak ten drut ma później preferować grę w party, gdzie inni gracze z tego samego poziomu będą od niego znacznie mocniejsi, bo tych punktów nie stracili? Ma pójść na fyo z leczeniem grupowym po 300? Nie, będzie wolał zrobić setny raz duszki czy wieżę, gdzie mu jego umki wystarczą, bo będzie miał do pomocy watahę i gdzie i tak nikt go nie będzie chciał w party, bo druid z niższym poziomem będzie leczył tak samo, za to nie obniży szansy na drop.

      • M.in. dlatego – by gracz miał czas poznać wady i zalety gry w party – nowa umka na pewno nie będzie w pełni dostępna na bardzo wczesnych etapach gry. Wataha nie ma zachęcać do niczego w żaden sposób – ma być wsparciem dla tych, którzy taki styl sobie wybrali, mimo jego ograniczeń. Nie po to, żeby szybciej expić (niż z graczami), czy szybciej dropić rary (niż z graczami).

        Ta specjalizacja, o której mówisz działa już teraz: jeśli ktoś chce grać w party inaczej rozwija swoją postać, niż pod solo. Np. druid pod party – nie rozwija uderzenia, ryc pod party – inwestuje w wiedzę. Postacie wyspecjalizowane pod grę solo są gorsze w party, to nie jest nic nowego.

        Oczywiście, wataha nie ma też zniechęcać od gry w party, ani tym bardziej tworzyć bariery, o której piszesz. Dlatego tak jak napisaliśmy – wszystko tu jest jeszcze pod znakiem zapytania.

        • Wiem, sam mam druida pod uderzenie, miałem też pod party i jeszcze wcześniej ponownie na uderzenie, a niedługo znów zmieniam się pod party, więc widzę tę różnicę w grze wyraźnie. Ale teraz będzie ona jeszcze dotkliwsza.

          Chyba, że gra solo na dwa pety, dajmy na to druid z ploxem i jaguarem, byłaby na tyle atrakcyjna, aby w takiej sytuacji móc zrezygnować z mocnego uderzenia i pójść w leczenie.

          • Weźcie jeszcze pod uwagę osłabienie takiej postaci w grze PVP. Do tej pory ci, którzy nastawiali się na grę solo, wymiatali w takich pojedynkach.

    • Wcale nie na minus. Nikt nie każe Ci inwestować w umiejętność i korzystać z watahy. Możesz sobie z 1 petem chodzić nadal ;p Coś za coś, wybór powinien należeć do gracza. Punkty umiejętności jak najbardziej za

  9. Dupa Dupa i jeszcze raz Dupa. Co wy z tym party? Po polsku się już napisać nie da? Watacha na punkty? hmm brzmi conajmniej durnie, po prostu nie macie pomysłu. Czyli wychodzi na to że albo będe mógł biegać z petem z 3 klatki samym lub z trzema z pierwszej? Tydzień opóźnienia z blogiem i nic sensownego tu nie napisano. W poprzednim upie miała być wprowadzona możliwość expienia petów każdego raz na dzień, i co? Lipa panie, dupa poraz czwarty. Wprowadźcie najpierw to co miało być w poprzednim. Watacha to będzie lipa. mam 3 pety po każdym w jednej i nic mi z tego jak ich razem nigdzie nie zabiorę.
    Ps. Punkty umiejętności swoje inwestować w pety? Hahaha

  10. Mogę się mylić ale zmniejszanie szansy na drop przez jakieś czynniki np częstość występowania sprawiło ze np z troli , podrożników , pacynek itd. szansa na set jest tak znikoma ze jak ktoś dropnie przeżywa co najmniej szok z wyrazem twarzy “to serio dropi”. Jesli chcecie jeszcze bardziej obniżyć przez bicie z petami może sie okazać ze w ogole nikt nic nie dropnie albo z taka czestotliwością jak epiki… , Z ciekawości chciałbym przy okazji sie dowiedzieć ile statystycznie trzeba ubić Zaklinaczy by coś dropnać bez peta a ile z watahą?

    • Zamiast zmniejszac drop moim zdaniem dobrze by było wymyślic uczciwy system dropu zeby każdy coś miał. Bo jak np. ja posiadajac 130 lvl mam 200 dropnietych rarów farmiac icha , wieże i przychodzi taki 70 lvl ktory ma ich 300 + dropnał epiki a ja nie mam sie za co ubrać w rary potrzebne na moj lvl nie mowiac juz o epikach to coś jest nie tak….

    • To zaklinacze w ogóle dropią? Na s7 można całą noc farmić i jedyne co idzie zdropić to deda na czarnym po walce od tych, co się nie załapali.

  11. Przydało by się gdyby była możliowść obracania kamerą podczas walki przybliżania jej i oddalania i było by fajnie gdyby nie lagowało gdzy idzie się na bosy w 5 osób

  12. Widzicie, każdy prosi o te sloty w 3 klatce bez rezultatu, w dupie to mają. Nie liczą się z tym że potrzeba tych miejsc. Kiedyś być może starczały… Nie po to gracze wbijali lvl żeby się bujać ze słabym petem.

  13. wiecznie kolorowanki i nic nie znaczace zmiany , ta gra zdycha i nie p[omoze wam nawet polaczenie wszyskich serverow w 1, ludzie maja dosyc tego szajsu i odchodza masowo

  14. Mam zestaw paru pytań do Admistratorow tej gry i prosze o odpowiedz.Przy ostatnim upku zostało dodanych bardzo dużo miejsc na działkę.Pytanie..to po co sa jeszcze podatki od działki?Przeciez to jest chore..Radzę nie wprowadzać tej watahy bo to bedzie lipa i tyle..gwarantujecie ze bedzie korzystniejsze p

  15. Gwarantujecie ze bedzie korzystniejsze pójście na wyprawę z graczami ale i tak dużo osób wybierze watahe..pytanie po co..nawet nie wiecie jak na tym ucierpi gra..ja np nigdy nie zastąpienie wypraw ze znajomymi na pety..podczas wyprawy można popisac pośmiać sie..a tu co do leta bede pisał?Ciekawe ile bedzie trzeba włożyć kasy w ta watahe…brak słów..rary dla petow..kolejna klapa..Niektórych nie stać na eq dla sie ie a co dopiero dla peta..w dodatku te rary to badziew..o wiele lepsze sa itemki u NCP no jedynie rarki od Modelki i Husariony i Basteje sa dobre.A reszta to klapa..Pytanie kto wymyślił to cała watahe i eq dla petow..Ten regulamin..pozostawia bez komentarza..chcecie aby gracze nie odeszli?To zmiencie tej regulamin…Bo i tak wielu graczy..graczy bardzo dobrych wręcz legend i chemiponow s1 s3 (dzisiejsze s7) odeszło przez to co sie dzieje w Taernie..Dobrym pomysłem było by wprowadzenie powiększenie szansy na drop do premek.Bylo by to bardzo dobre.Kazdy by kupował premki bo było Bydgoszcz korzystne a WY byście zarobili na tym trzykrocie(i tak zarabiacie xD) A pomysł 3D całkowicie zniszczy Cudowne niegdyś The Pride of Taern.Ta gra po wprowadzeniu 3D skończy jak Metin..niestety..

    • To ze ty niemozesz znaleźć slota nieoznacza ze niema ludzi do grania bo ja niemam z tym żadnego problemu… Chyba ze szukasz slotów o 5 nad ranem :p lub grasz mo/łukiem hahaha 😀

  16. Kilka petów why not tylko może zamiast ptk użyć np nowego sprzętu. Tak jak płaszcz jest od 20 lvl tak można by zrobić nwm obroże np masz 3 sloty 1 odblokowujesz kiedy dostajesz obrożę co by zito zgarnąć a potem następną kupisz w sklepie odpowiednia obroża do odpowiedniego peta. Co do mo kocham tą postać całym sercem 😉 no ale spójrzmy prawdzie w oczy meteor z deszczem są bardzo podobne a odp na zimno jest do 50 lvl nieprzydatna. A i później nie widzę jakiegoś szału na tą umke. Co do meteoru i deszczu cóż tutaj mam mieszane uczucia gdyż teoretycznie jak już napisałem są toldzia podobne lecz po dłuższej grze widać różnicę.

Leave a Reply to Dzidas Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *