Obecnie pracujemy nad… cz. 57

serwer-HC2Już jutro serwer Hardcore otworzy swoje podwoje dla wszystkich spragnionych gry w Taern na najwyższym możliwym poziomie. Poniżej prezentujemy szczegółowe i ostateczne parametry nowego serwera. Idących na śmierć pozostaje nam pozdrowić mokrą od łez chusteczką i życzyć wszystkim śmiałkom szampańskiej zabawy 😀 W cieniu nowego serwera zapowiadamy unikalną operację w historii Taerna: badanie opinii publicznej w sprawie merge’a s3-s4. Szczegóły poniżej. Zapraszamy do lektury.

Śmierć w PvE

Do 5 poziomu śmierć traktuje nas ulgowo – identycznie jak na normalnych serwerach. Potem zaczyna się już hardcore 🙂

Utrata przedmiotów:
– ryc, sheed – 4 przedmioty,
– dr, łk, brb – 3 przedmioty,
– vd, mo – 2 przedmioty.

Utrata expa:
– ryc, sheed – 2,7* ilość wymaganego doświadczenia do aktualnego poziomu,
– dr, łk, brb – 1.8* ilość wymaganego doświadczenia do aktualnego poziom,
– vd, mo – 0.9* ilość wymaganego doświadczenia do aktualnego poziomu.

Np. rycerz na poziomie 61 straci 2,7*1 550 000 (tyle jest wymagane do osiągnięcia poziomu 61) czyli 4 185 000 punktów doświadczenia.

Śmierć w PvP

Utrata przedmiotów:

100% szansy na utratę jednego przedmiotu, który zostaje spieniężony (70% wartości ze sklepu) i trafia do puli złota do wygrania w walce. UWAGA: Przedmioty platynowe NIE będą chronione przed utratą po śmierci. 

Dodatkowo jest szansa na przechwycenie jednego przedmiotu, który trafi do puli do wygrania jako przedmiot uszkodzony. Szansa zależy od profesji pokonanej postaci:
– ryc, sheed – 80% szansy,
– dr, łk, brb – 65% szansy,
– vd, mo – 50% szansy.

Utrata expa:

– strata expa w PvP będzie taka sama, jaka jest obecnie w PvE na serwerach s1-s5,
– zysk expa za zabicie kogoś będzie taki sam, jak na s1-s5.

Nie ma pumpa, który ratuje uciśnionych. Pozostał jednak pump, który wpada, gdy przez kilka rund nic w walce się nie dzieje. Przy warunkach takich jak u sadysty i jak przy pumpmasterze nie będzie strat i zysków w PvP (dokładniej: straty/zyski są wtedy takie same, jak na zwykłych serwerach). W sensie: nie opłaca się lać nupów :) Można, ale nie ma z tego nic, poza punktami w piekle. Ochronka zostaje po staremu. Dementujemy podaną wcześniej informację na temat sadysty. Sadysta zostaje na serwerze Hardcore.

Śmierć w questach

Jeżeli zginiemy z rąk drużyny questowej to jesteśmy traktowani przez śmierć tak jak na zwykłym serwerze. Straty są małe. Nie oznacza to jednak, że biorąc sobie questa możemy padać do woli. Ulgowo traktowana jest tylko śmierć z rąk drużyn, w których występuje NPC oraz specjalnie przygotowanych drużyn questowych, które są silniejsze od normalnie występujących drużyn w okolicy. Jeżeli w queście występują normalne szeregowe potworki i zginiemy z ich ręki, to śmierć ogołoci nas tak jak zwykle.

Złoto/drop/exp

Złoto bez zmian.
Exp: +20%.
2x zwiększony drop zwykłego sprzętu.
3x zwiększony drop rarów.
3x zwiększony drop setów.
3x zwiększony drop epików.

Ulepszenia

Ulepszenie sprzętu potrafi uratować go przed utratą zarówno w PvP jaki i w PvE.

Poziom ulepszenia Szansa na uratowanie
1 1%
2 3%
3 8%
4 14%
5 21%
6 30%
7 40%
8 50%
9 60%
10 70%
11 75%
12 80%
>=13 90%

Jak obliczamy, jaki przedmiot wypadnie

Wszystkie sprzęty, które mamy na sobie, wrzucone są do wspólnego worka z przypisaną wagą w zależności od rodzaju sprzętu. Im większa waga, tym większa szansa, że dany przedmiot zostanie wylosowany.

ZWYKŁY = 10
PLATYNOWY = 10
LEGENDARNY = 10
PSYCHO= 3
SET= 3
EPIK = 1

Po wylosowaniu przedmiotu sprawdzamy, czy ulepszenie go nie ratuje. Jeżeli tak się stało, to ląduje on z powrotem w worku z pozostałymi rarami i uczestniczy w kolejnym losowaniu (o ile tracimy więcej niż 1 przedmiot). Dlatego może zdarzyć się sytuacja, że podczas jednej śmierci, w której mamy stracić 2 przedmioty, dostaniemy komunikat o tym, że np. “Arcanscape” został uratowany przez ulepszenia, a następnie komunikat, że go straciliśmy.

Przedmioty, które znacząco odbiegają jakością od reszty ekwipunku otrzymują zdecydowanie mniejsza wagę w losowaniu. Dlatego zapychanie slotów podręcznych śmieciami nic nam nie da 🙂

Jeżeli nie mamy nic na sobie, to losowane są przedmioty z naszego plecaka.

Konto Premium

Dają większy bonus do expa oraz golda niż na zwykłych serwerach:

PREMIUM_1 = + 20%;
PREMIUM_2 = +28%;
PREMIUM_3 = +36%;

Utrata poziomu

Jeżeli exp spadnie nam poniżej wymagań na nasz poziom, to spadamy poziom niżej. Odejmowane są nam statystyki oraz punkty umiejętności.

Statystyki w kolejności:

  • wolne punkty,
  • hp,
  • wiedza / zręczność (w zal. od tego czego mamy więcej),
  • siła / moc (w zal. od tego czego mamy więcej),
  • mana / kondycja (w zal. od tego czego mamy więcej).

Umiejętności:

  • wolne punkty,
  • z umiejętności, na które przestaliśmy spełniać wymagania,
  • z umiejętności o najwyższym poziomie.

Ps. nie da się utracić poziomu z 30 na 29, wbić kolejny raz i otrzymać za to platy 🙂

Procenty w walce

Mając na uwadze wracającą jak bumerang krytykę procentów w walce, na serwerze Hardcore zaproponujemy nowatorskie rozwiązanie. Przy obliczaniu powodzenia trafienia zamiast jednego losowania będą dwa, z których zostanie wyciągnięta średnia. Efektem będzie mniejsze prawdopodobieństwo skrajnych wyników. System ten z powodzeniem funkcjonuje od kilku tygodni na serwerze rosyjskim. Bardzo Was prosimy o dzielenie się opiniami na jego temat. Jeśli spotka się z Waszą krytyką – zostanie zmieniony na system znany z serwerów s1-s5.

Ogłaszamy oficjalnie termin odpalenia serwera hardcore: 29 lipca 2014 roku, godzina 12:00.

Merge serwerów s3-s4 – badanie opinii publicznej

Planujemy postawić w Trentis Urzędnika Statystycznego ze stolicy Haligardu, u którego można będzie zdobyć prawo głosu w sprawie merge’a. Następnie z kartą do głosowania będziemy musieli udać się do jednej z dwóch urn znajdujących się przy Arenie. Urna w kolorze czerwonym oznacza, iż opowiadamy się przeciwko merge’owi. Urna w kolorze zielonym, że jesteśmy za mergem. Prawo wyrażenia opinii będą miały postacie posiadające minimum 50 poz. Urzędnik pojawi się na serwerach s3 i s4 po wgraniu najbliższego bugfixa. Wyniki głosowania będą dla nas ważną informacją, ilu z Was jest za połączeniem serwerów, a ilu z Was jest przeciwko.

Koszulki i platyna

Zapraszamy na shop.taern.com, gdzie możecie nabyć koszulki, kubki i inne ciekawostki z logiem Taernu 🙂 Drobna zmiana zaszła też w platynowych paczkach. Od dzisiaj platkę można kupować w zestawach po 2000 i 5000 sztuk. I koszulki i dodatkowe porcje platy zostały dodane na prośby graczy.  Żeby nie było, że LPG drożeje czy coś w tym klimacie.

63 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 57

    • Dzisiaj blog 😛 Epizod 2 nadal w toku. Wszystkie questy są rozpisane i trafiły do konsultacji. Teraz wyżywa się na nim Kidda, Heaven, Drygu i reszta zgrai.

        • do konsultacji ale wy kit wciskacie ja bym się wstydził tak ściemniać będąc na waszym miejscu :p już wkrótce przerodziło się w 1,5 roku albo więcej juz sam nie wiem 😀

  1. Dzięki za dodanie nowej opcji kupowania platy, no i dzięki że urzędnik będzie wymagał 50 levela 😀 Co do HC to na pewno zagram ale raczej nie zostane na dłużej. PS a nie można nawego systemu % dać na s 1-5? 😀

      • Tak,jeśli spotka się z naszą krytyką zostanie zmieniony na system taki jak mieliśmy/mamy i zapewne będziemy jeszcze nadal mieć, nowy system będzie wgrywany póki co na serwer HC dlatego zapytał czy będzie wgrywany również na s 1-5. Czyli na serwerach nadal pozostaje ten sam system jaki był dlatego zadał właśnie to pytanie, źle go zrozumiałeś/aś.

          • PS2 sry 😀 również źle przeczytałem, przepraszam Roślinka :p myślałem, przeczytałem wypowiedz KARIPLeka zamiast Twojej pod Twoją wypowiedzią. Jeszcze raz sry 🙂

  2. “Przy obliczaniu powodzenia trafienia zamiast jednego losowania będą dwa, z których zostanie wyciągnięta średnia. ” A co tam jest do obliczania? Bo procenty zależą od statystyk, więc to raczej nie to.

  3. procent wyświetlany w walce będzie i jest zalexny od pkt statystyk defa levela modyfikatorow itd.
    sam procent wyswietlany w walce bedzie niezmienny
    zmieni sie tylko sposób losowania skutecznosci tego ataku

  4. Z trafieniami %, świetny pomysł! Wielki PLUS ‘+’. Trzyma się kupy, wreszcie nie będzie to czysty przypadek/ rzut monetą. (Dla lepszego efektu, może bym poszedł dalej i brał nie z 2x ataków, lecz z 3x).

    Co do zwiększonego; “Exp: +20%”, i “3x zwiększony drop epików” tutaj trochę przesadziliście. Co to ma być, Easy Server, czy w końcu Hardcor Server?

    Rozumiem, jakby tym samym podnieś trudność zabijanych mobów. Ale jeżeli nic się nie zmieniło z mobami, to nie widzę też potrzeby podnoszenia exp AŻ o taki poziom, a tym bardziej nie widzę podnoszenia częstości wypadania epika. Epik to w końcu epik. Za to teraz, bd mógł go załadować nim cały mój schowek 😉 Chyba nie o to chodziło?

    Dodatkowo widzę, duużą przewagę kont premium, nad przeciętnymi. Hm… Może to lepsze rozwiązanie, niż utworzyć płatny serwer. 😛

    P.s.
    Jeszcze raz, z tymi trafieniami naprawdę G E N I A L N Y pomysł [!!!] Najlepszy, jaki można było wprowadzić. Lepszy niż las koldów, i na pewno bardziej wartościowsze, niż cokolwiek do tej pory weszło. Nic innego, nie było tak potrzebne! I nic innego, nie było tak denerwujące jak pojedynczy rzut monetą. Wreszcie walka bd zależała od taktyki gracza.

    • 3x większa szansa to nadal nie jest 3x częsciej dropiony epik
      Na tym serverxe bedzie zabijane kilkanascie razy mniej bossów niz na normalnym, nie ma mowy o zapchaniu się servera epikami 🙂

      • Chyba nie widziałeś co się obecnie dzieje z rarami i setami. Dopiero co gra się zaczęła a sety i rary latają tak jakby rozdawali je za darmo.

  5. Mam nadzieje, że napisaliscie “Przy obliczaniu powodzenia trafienia zamiast jednego losowania będą dwa, z których zostanie wyciągnięta średnia” tylko jako uproszczenie.
    Bo Jeśli tak będziecie liczyć procent w rzeczywistości, to szansa na średnią w okolicach 50% jest znacznie większa niż na procenty, z okolic 10% czy 90%.

  6. Mnie w sumie zastanawia te “Merge serwerów”. Rozumiem, że zanim wystawicie ankietera podacie z grubsza jak to chcecie zrobić. Przykładowo działki gildiowe 🙂 Że co ? że będzie 1000 zakładek (noo może przesadziłem) Generalnie ja chcę wiedzieć na jakich zasadach odbędzie łączenie zanim “pójdę do urny”

    • To załóż temat na forum, postaw nurtujące Cię pytania a my postaramy się udzielić w nich stosownych odpowiedzi.

      • Heavenmaker O,o Ty to zawsze chcesz mieć gotowca. Na forum nie piszę, nie rejestruję się (bo nie i już) wystarczy, że czytam. Potraktuj to jako pracę samodzielną i daj nam bliższe szczegóły jak to będzie wyglądało.
        Narazie wiem, że będzie połączenie…i tyle, czyli co? mam w ciemno ankietę wypełniać, czy chcę ludzi z S3 spotykać na wspólnym serwie ?
        Popatrz na ten temat jak jest napisany …konkretne informacje na temat i tego oczekuję.

          • widzę że nie zrozumiałeś tego co napisałem, albo próbujesz “palić głupa”
            Dobra zadam pytanie ^_o mam nadzieję, że nie będzie zbyt trudne i nawet BUszcik je zrozumie…zaznaczam “Nie ma głupich pytań 🙂 są tylko głupie odpowiedzi” jak widzimy powyżej
            Uwaga ! Teraz będzie pytanie.
            Na jakich…powtarzam, żeby dotarło …na jakich zasadach odbędzie się połączenie serwów.
            P.S. i nie pisz mi, że to było głupie pytanie 🙂 jeśli nie potrafisz na nie odpowiedzieć to….reszta pozostaje milczeniem :\

    • chyba nie było mowy o łączeniu S1-S2 😀
      Pewnie i tak problemy techniczne nie pozwolą im na połączenie i napiszą że ankieta wypadła “na nie” i oni “przychylają się do życzenia graczy ” 😀

  7. Kiedyś dawno dawno temu (ok. pół roku) było wspomniane o nowych petach w gildii, ponieważ 4 i 5 klatki stoją puste. Będzie/jest coś robione w tę stronę?

    • Po podklasach :p jeżeli o lesie koldow mówili przez rok, i dopiero po roku zrobili taką małą aktualizację… to prędko nie zrobia 4 i 5 klatke. Przedtem pewnie wypuszcza epizod 2, ktory sie ukaze w najlepszym razie za pół roku. Czyli realnym okiem za jakieś 2 lata wezmą klatki pod warsztat a za kolejne 2 może wypuszcza. 🙂

  8. Wszystko ladnie pieknie, tylko system losowan wyliczajacy srednia z 2 prob to jak dla mnie i tak dosc malo, powinno ich byc conajmniej kilka, wiecej chyba nie da rady ze wzgledu na mozliwe przeciazenia jednakze, jak na hc padam jak szmatka przy sporym defie na 3 szkieletach bo znow dostaje wszystkie lub prawie wszystkie ataki na % w okolicy 50 gdzie idzie ich np 10

    • No też nie spodziewałem się jakiś radykalnych zmian, ale to prawda.Dalej oni trafiają już od 30%, ja dopiero przy 70% 😀 Ale i tak mi się wydaje że jest lepiej niż było przedtem.

    • 10, rary i sety lecą jak oszalale! Nie wiem co chcieli twórcy uzyskać w ten sposób , ale mi się to nie podoba. Np.taki derengil chodzi po 5-8k. Bo tyle tego cholerstwa jest!

  9. skoro został już poruszony temat % , to czy nie dało by się zrobić z dropami np. % na drop zależy od ilości zabitych bosów/czempów nie chodzi mi o jakąś dużą różnicę , ale nie chciał bym widzieć jak latam i bije kilkanaście bosów/czempów dziennie i nie widze dropa nawet obok a patrze jak jakieś randomy ciągle coś dropią.

  10. Czy w przyszłości będzie oddzielna grupa na meet-upie dla graczy Taern? Także czy będą tam zapraszani gracze, którzy dobrze ogarniają etc. ? (Chodzi mi o PvP , oczywiście)

  11. A co jeśli mam na jednym koncie postać na s3 i s4. I mogłem grać wtedy w jednym czasie na obu postaciach na innych komputerach na jednym brat na drugim ja. I co wtedy mam zrobić jak połączą s3 z s4 wtedy nie będę mógł tak grać 🙁

    • 3x większa szansa.
      Kiedyś był poruszany ten temat niejednokrotnie na forum odnośnie “jaki % na epik jest z tego i tego bossa”, ale administracja nie uchyliła i nie zamierza uchylić rąbka tajemnicy by nie “orano” danego bossa za epikiem.
      W każdym bądź razie szansa na epik z Ichi była podana i wynosiła bodajże 0,01%.

  12. Szczerze mówiąc liczyłem że HC bd trudniejszy. Ból jest tylko jak padniesz przy mobach. Za to przy pvp strata jest śmieszna, z czego aby dropnac coś wartościowego trzeba mieć niezwykle szczęście. Za to rarami i setami obecnie rzyga się nimi na prawo i lewo. Przez co tracą na wartości i każdy nup je teraz ma.

Leave a Reply to Łucznik Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *