Obecnie pracujemy nad… cz. 37

logo śnieżekDzisiaj kontrowersje związane z reformą niektórych klas postaci odkładamy na bok i zwierzamy się z postępów prac nad aktualizacją. Do tej pory testowaliśmy mobki, teraz rozpoczynamy ogólne testy nowej krainy. Ich wyniki sprawiły, że musieliśmy dość istotnie przebudować pewne podstawowe założenia. Z wszystkiego się ładnie wyspowiadamy. Przedstawimy też nowy content w liczbach. Zapraszamy do lektury.

Przygody z rozmiarem

Generalnie to już jesteśmy na etapie testowania krainy. Moby są maltretowane od dłuższego czasu, a teraz testerzy spinają nam krainkę w całość. I co się okazało? Że połowa lokacji wyszła nam dużo za mała. Kiedy 10 testerów weszło na stok Dmorther, zaczęli chodzić sobie po głowach. Skąd się to wzięło? Planując rozkład krainki zawsze staramy się, żeby była interesująca i żeby na każdym kroku coś się działo. Nauczeni doświadczeniami z poprzednich lokacji robimy wszystko, aby uniknąć nużącego przemierzania pustych rejonów. W efekcie przegięliśmy w drugą stronę i wyszły nam kompaktowe lokacje. Nie ma jednak niczego, czego nie da się zmienić na każdym etapie deweloperki. Krainy zostały powiększone (niektóre jeszcze powiększymy) i przymierzamy się do kolejnych testów.

54_1

Najnowszy upek w liczbach

Prace nad aktualizacją są na tyle zaawansowane (można powiedzieć, że wchodzą już w swoją końcową fazę), że śmiało możemy go podsumować i przedstawić w liczbach. Nadchodząca aktualizacja to:

7 lokacji + instancja (o której próbujemy pisać tak mało, jak się tylko da).
12 nowych mobów.
5 czempionów.
2 mini-bossy (rarowe).
60 (słownie: sześćdziesiąt) sztuk sprzętu (w większości nowe sety).

Instancja:

2 nowe moby (więc w sumie 14 :D).
2 mini-bossy.
Boss oczywiście.

sklep2Nowy sklep

Ilość zleceń nie jest jeszcze ustalona. Na pewno będzie quest na bossa oraz daily quest potrzebny do przywołania jednego z mini-bossów. Całą krainę chcemy wypełnić pamiątkami z burzliwej przeszłości. Od rozłamu i rozpadu państwa Vorlingów po wojny z Haligardczykami, które przypieczętowały los ludu z Harblud.

Mamy kilka koncepcji urozmaicenia gry high levelom, jednak nie będziemy się nimi chwalić, bo nie podjęliśmy jeszcze decyzji, co wchodzi, a co nie. Debatujemy na te tematy z inżynierami, którzy mają ogromny wkład w kształt Beirn i okolic. Na pewno ruszamy w stronę rozwoju end-game, ale to wymaga doprogramowania pewnych zasadniczych elementów i w tym updacie na pewno tego nie zdołamy zrobić.

Ps.: i nie powiemy kiedy ten up, dopóki sami nie będziemy pewni daty. Stay tuned.

69 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 37

  1. End game,eh jak słyszę te słowa to nerwica mnie bierze,weźcie się za podklasy,targowisko i inne bajery a nie myślicie tylko o tym,j ak można coś kończyć jak większości nie ma?? Ciekawie się za to zapowiada z połączeniem mini bossa i bossa, ale jak widzę tylko 1 bossa (czy może nazwę 1 instancję) to trochę już kiepsko to się zapowiada… liczyłem ogólnie na więcej bossów,co do ekwipunku ilość ładna ale zobaczymy czy to będą kolejne syfy czy coś interesującego. Czekam na upek 😛

  2. A czy w te 60 nowych przedmiotów wliczają się także te przedmioty sklepowe? Czy 60 samych rarow,epikow,czesci setowych?:)

  3. Ja mam tylko pytanie, bo wiadomo z poprzednich części bloga, że rarów ma być więcej niż tych spod lodu, do tego sety – wszystko ma być na high level. Tutaj zapodałeś screen nowego sklepu – i tu pojawia się moje pytanie:

    Czy ekwipunek w nowym sklepie będzie alternatywą chociaż dla mid leveli, czy będzie to ekwipunek sklepowy konkurujący z aktualnymi endgame’owymi rarami (czyli 80+), więc ekwipunek dla high leveli, czy nadal ekwipunek do 55 levela włącznie, jak do tej pory w każdym sklepie?

    Jak również mam pytanie, czy będzie tak, jak było po dodaniu sklepu u Cyganów, że niby sklep doszedł nowy, ale wygląd itemów ten sam, czy może graficy popracowali i pojawi się kilka nowych skinów, co by sobie nareszcie na nowo zmorfować ekwipunek w jakieś ciekawe skórki? 🙂

    • Sprzęt z nowego sklepu będzie niekiedy lepszy od słabszych rarów, ale jednocześnie bardzo drogi.

      Nowe skiny sprzętów sklepowych są w planach, ale nie wiemy czy się wyrobimy. Nie wiemy na tyle, że nie ma pewności, czy ten sklep otworzymy razem z upem, czy tydzień, dwa, po nim.

  4. Większość itemów z nowego sklepu najpewniej posłuży za morpha, bo raczej żaden h-lvl nie zmieni rara na sklepowe. 🙂

  5. Czy sety i nowe itemy pojawia sie wraz z update na wiki? Z pewnoscia wielkie grono osob bedzie zainteresowane tym co dodacie i tym jakie ma statystyki.

    • Zapewne będzie tradycyjnie – informacje o rzadkich przedmiotach pojawią się nie wcześniej, niż ich screeny na forum. Czyli pierw ktoś musi je wydropić i poznać, zanim zostaną oficjalnie przedstawione.
      Można co najwyżej oczekiwać że podadzą ilość rarów oraz nazwy setów, jakie posiada dany boss/czempion-boss.

  6. Zeby bylo jak z obecnymi zimowymi. Tygrysa wysoluje 40 lvl, szamana 55+ z petem a ragaka bez peta z 70. Zeby solo tez zapolowac mozna bylo, a nie gildie będą sie bujać i najpierw zie zaopatrzą.

  7. Wszystko ładnie pieknie… Przede wszystkim to, że będzie coś nowego… Ale dlaczego tak mało? Nie dość że każdy czeka na ” Obecnie pracujemy nad…” to jest tu tak mało informacji że w sumie wszyscy mogli sie sami domyślic ze będą nowe bosy i nowe lokacje… Jak co 2 tygodnie dajecie info o jakisch innych sprawach to materiału jest tyle, że sie czyta i czyta a tu chwila moment i koniec…
    Szkoda….

    • Wolimy tyrać niż o tym pisać :D. Natomiast teraz weszliśmy w fazę testowania, więc jest mnóstwo ustaleń dotyczących szczegółów. Nie zbyt wiele materiału na devbloga.

      • Hmm… więc tyracie co 2 tygonie jak trzeba napisać: “Obecnie pracujemy nad…” a jak piszecie co 2 tygodnie post związany ze społecznościa itd to wtedy odpoczywacie bo zawsze sie rozpisujecie. Dobrze wiedzieć:)

  8. Panie panie powiedz mi coś 😛 co jesli ryc teraz rozwala druida a po upku druid bedzie jeszcze słabszy 😛 niestety tarczy sie na druida vd ryca nie zakłada wiec????

  9. ech… i znowu te słowa “end-game” czy warto kończyć dzieło w połowie zrobione? kurcze, jedna z najlepszych gier w jakie grałem, ba najlepsza! a tu coś takiego. tyle czasu, tyle kasy, tyle zabawy i tyle planow a tu the end?

    • Hehe :D. End-game oznacza coś przeciwnego – jeszcze więcej zabawy. Wobec faktu, że ogłosiliśmy level cap, czyli w przypadku wymaksowanej postaci zniknie motywacja w postaci coraz większego expa, będziemy dodawać elementy end-game’owe. Czyli nowe rzeczy do gry, już poza wbijaniem expa.

      Oprócz tego oczywiście będziemy dodawać nowe krainy, bossy, questy i tak dalej.

        • Moim zdaniem lepiej by bawiło się gdybyśmy mieli i podklasy i wbijali dalsze lvle (lepsze będą chęci 😛 ) no ale cóż zobaczymy,może wejdą przed “end gamem” 😀

  10. Witam
    Mam kilka pytań co do upa i poprosiłbym o możliwie najszybsza odp..
    Mianowicie:
    1. Czy wejdzie w końcu bron dla klas magicznych z szansa na krytyk, modyfikatorem bądź coś w tym rodzaju. Ponieważ na chwile obecna tylko “magowie” klasy magiczne nie maja takowej.
    2. To pytanie zadawałem już w którymś z wpisów: pracujemy nad. cz.XX lecz niestety nie otrzymałem odp.. Konkretniej rzecz ujmując chodzi mi o nowe expacie pety. Miały one wejść w najbliższym czasie podobno 3 jeden na dmg — drugi ze dużym współczynnikiem poziomu życia — trzeci zaś ze sporymi resami. Czy można się ich spodziewać w tym upie ,czy tez wejdą razem z podklasami 😀 .?
    3.Ma wejść nowy sklep czy będą w nim “pierdy” (mam na myśli głownie tarcze) dla “magów” którzy pójdą drogą “ryco-maga”się ponieważ na chwile obecna ilość smug na serwerach jest znikoma ,a jakaś alternatywa dla graczy , którzy chcą spróbować innego buildu niz klasyczny byla by interesującą alternatywą dającą możliwość doczekania się na upragniona smugę czy też możliwością noszenia słabszego przedmiotu ale dla magów (siła/moc)
    4.Czy wejdą zlecenia na expienie psycho oraz eski. Przewijało się sporo takich tematów na forum, więc czy zostaną one zaimplementowane w najbliższym upie czy może nie macie zamiaru ich wprowadzać ?
    5. Czy poprawiliście/naprawiliście zlecenie od szulera i czy będzie ono już aktywne ?
    6. Co z petami z klatek i jak to określicie ich delikatnym liftingiem został wykonany czy niestety nadal trzeba czekać na to.

    Pozdrawiam
    पॉल

  11. wydajcie up z balansem postaci w koncu!! bo niemam cierpliwosci czekac nastepne pol roku zeby przekonac sie ze dalej nic nie zrobiliscie z vd

  12. jak tu grac w ta chola gre skoro niemozna znalesc slota ani pod lod ani innego bosa grajac vd ! tylko druty ryce mo albo barba//szkoda marnowac czas

  13. A takie pytanie te chempy/mini bossy są na jakie lvle i czy da radę je zsolować czy raczej wchodzimy w PT + czy jest do nich czyszczenie czy pojawia się od razu. Do przywołania ich jest jakaś opłata?:>

  14. ”Torgerd on 2013/10/14 at 4:52 pm said:
    Czempy są projektowane na ekipy 2-3 osobowe. Być może dodamy jakąś mini szansę na seta u totalnych solo-słabiaków (mamy kandydata do tego miana).”

    Czy czempy dla 2-3 osób nie będą wymagać pomocy druida? Lepiej by te czempy były dla ekip bez dr:)

  15. Wszystko oddajecie dla hlvl… dodajcie cos by solo 30 lv mogl sobie dropnac bo znowu bedziecie miec narzekanie ze mlvl i lowlvl nie am nic… zreszta… ja sam doczekac sie upku nie moge po tym co czytam ale oczywiscie i tak tego nie zaloze bo mam za maly lv… nic nie myslicie po graczach na niskich poziomach… a tego chyba powinno byc najwiecej…

  16. “Na pewno ruszamy w stronę rozwoju end-game”
    Mamy to rozumieć że coraz bliżej jesteście ku temu by zaprzestać projekt Taern. I 140 lvl to max bez dalszych q i instanicj. Jeszcze z kilka i koniec?

    • End-game to wzbogacanie gry o elementy przeznaczone dla wymaksowanych postaci, a nie zamknięcie projektu :D. Czyli więcej do roboty dla leveli 140.

  17. jprd…może byście się ogarneli co?….. jakoś jak 29lvl walnie krzyża to dostaje 500 expa….a jak dednie to traci 14k…… pierdolnięci…

    • Zostaw tę grę i nie graj więcej bo będzie jeszcze gorzej i może CI zaszkodzić. Żyj spokojnie i nie wylewaj swoich bezsensownych flustracji

  18. i jakoś dla np dr,mo,voodo peleryny dostępne sa od 20lvl….a dla fizola od jakiegoś 32lvl…widać jakie to jest “sprawiedliwe”……co to wogóle ma być? ta gra zamiast się rozwijać to się cofa…kiedyś 30lvl tracił za deda około 5k a teraz traci blisko 15k…. a za to postać 80-95 traci 20-30k expa….maksymalnie 40k…..więc może od razu zróbcie tak żeby lvl 100+ tracili po 2kk co? a 20-40lvl po 500k….ogarnijcie się….zanim ktoś wbije 100 lvl to będzie niedługo miał 1k dedów…bo każdy będzie chciał wcześnie chodzić np na smoka i dedy będzie łapał…

  19. i kurwa ogarnijcie tez procenty a nie….to że macie wysokie lvl to nie znaczy że levele 20-30 musicie olewać……bo wy wszystko stawiacie na lvl 40+…tylko że jeżeli dalej będziecie tak robić to na każdym z serwerów będzie o 4/5 graczy mniej.

  20. już nawet wiem czemu w grze margonem jest więcej graczy niż tu….bo tam chociaż expa za deda się nie traci…a tu 15k za deda a za wygrana dostaje sie 1k…..

    • Może dla tego że w tej grze o której piszesz nie trzeba umieć czytać, sam widziałem jak dzieciaki po 5 lat mojego kuzyna grały w te grę, a w Taernie no niestety trzeba umieć czytać i to ze zrozumieniem. Napisz następnym razem jak już będziesz po komunii.

  21. Nie macie czasem wrażenia że ta gra stała się statyczna? nie ma znaczenia to jaki masz lvl i tak będziesz nie trafiał a te procenty to tylko pic na wodę foto montaż? A wszystko co się dzieje w walce jest okraszone pewnym schematem sami zobaczcie pod lodem dla przykładu moby atakują postacie w pt z najniższym lvl więcej razy niż tych “koksów” mających najwyższy lvl w pt? Moim zdaniem Twórcy tej gry zjedli już swój ogon gra się już na tym etapie zakończyła ;] dodawanie nowych instancji i bosów nic nie zmieni gracze tak czy siak będą odchodzić a te dodatki z każdym upem niby mają to zatrzymać…. nie oszukujmy się rozwijanie postaci to ściema bo w walce z mobami schemat jest ciągle ten sam… a to już wieje nudą i zniechęca graczy ;] a te “dropienie” to już szkoda gadać…

    • Sam jak walczysz przeciwko pt czy to moby czy gracze to najpierw uwalasz te najslabsze ogniwa, żeby nie zabieraly zycia, a dopiero później wykańczasz silniejszych.. to sie nazywa strategia.. chciałbyś pozbawić moby zdrowego rozsądku?.. 🙂

  22. Zanim zaczniecie pisać, że ekipa skupia się tylko na rozwoju gry dla hlvli przypomnijcie sobie ostatnie upki. Mario, żaba, nowe zlecenia w alarilu czy małże to chyba nie są rzeczy które interesują high lvle (może oprócz niektórych którzy lubią czasem pobawić się na małżach dedajac niewinnych zbieraczy ;>)
    Zaraz pewnie ktoś zacznie pisać “przecież hlvle dostały v2 i zlecenia od maga!” i oczywiście zapomni że istnieje taki boss jak v1 oraz że po Alarilu chodzi Rock Ollon..
    Wiadomo, że każdy by chciał nowe mapki, instancje, bossy, rary na swój lvl ale nie można wciąż tworzyć upkow pod kątem low i mid lvli.. High też chcą mieć coś dla siebie bo ile można w kółko losy robić.

  23. Byłeś kiedykolwiek pod lodem, że wyrażasz swoje zdanie o tych mobach? Tamtejsi przeciwnicy atakują zazwyczaj gracza z najniższym hp lub o określonej klasie. Kryteriów jest mało i można w dużym stopniu je poznać – zwykle istnieje bardzo mała szansa że wybiorą inny cel. W swoim czasie sławne stało się to, że Vivdar w ogóle nie atakuje MO – po ubiciu obstawy mógł spokojnie atakować bez deffa.

    Racja, procenty to taki nieistotny dodatek. Nie ma znaczenia że komenda /stats i /statsd działa prawidłowo, a przy dużej ilości prób wartości są prawidłowe.
    Kiedy w końcu ludzie pojmą, co to matematyka i prawdopodobieństwo?
    Chociaż istotnie można stworzyć zarzuty odnośnie pewnych nieprawidłowości w przypadku małej ilości prób, to jest kwestia generatora pseudolosowego, co też zalicza się do spraw matematyki. Tylko tak wysokiej, że raczej się tam nie wdrapię 😛

    Osobiście od dwóch lat powtarzam, że graczy zatrzymać mogą tylko walki scenariuszowe i większa różnorodność jeśli chodzi o konkurencję między graczami. Zapewne ten etap gry będzie rozwijany (szczególnie na hlv), gdy zostaną zakończone kwestie balansu PvP i podklas. No i kiedy będzie Epizod II. Czyli w przyszłym roku.

  24. dla mnie ta gra zaczyna być powoli nudna a te procenty np na fyo 62 lvl mo 160 wiedzy 5 def na 5 rogatych i pada bo jest po 55-70% a ma 1700 hp szkoda gadać

  25. zamiast wprowadzic Up z naprawa VD to wpieprzacie go w drugi zeby bardziej wydłuzyc czas i zniechcecic wiecej graczy do tej i tak z d.. gry

  26. Ja z pytaniem formalnym, czy administracja przewiduje zwrot kosztow poniesionych przez graczy, grajacymi profesja druida, w zwiazku, z nadchodzacymi zmianami tejze profesji.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *