Obecnie pracujemy nad… cz 25

SymbolWszyscy powracali z urlopów. Ekipa znowu pracuje pełną parą. Kontent związany z nadchodzącym upkiem nabiera coraz konkretniejszych kształtów. I ruchów :). Jednak mnóstwo pracy wciąż przed nami. Zapraszamy na kolejny raport z serii co robimy, czemu tam mało i czemu tak powoli 😀

Nowa instancja

Willi regularnie gania testerów po nowej instancji i balansuje mobki. Cały pierwszy poziom i hasające tam monstra są już przetestowane i zbalansowane. Ale to zaledwie jedna trzecia całej instancji. Beron nie nadąża z animowaniem kolejnych mobów 🙂 W odpowiedzi na płynące z Waszej strony uwagi, w instancji będzie duża szansa na wyjątkowy drop. Żeby zachować równowagę, na ponowne wejście do niej trzeba będzie poczekać kilka dni, dzięki czemu każdorazowe dostanie się na instę będzie fascynującym przeżyciem. Laboratorium to instancja wielopoziomowa, której zrobienie zajmie Wam około dwóch godzin.

Grafika

Graficy zajmują się teraz dwiema rzeczami: aktualizacją i nowym silnikiem. W tej chwili przerabiają sprzęty na wersje 3D. Właśnie z tego powodu nie będziemy teraz zmieniać wyglądu istniejących sprzętów, nawet jeśli nie są zbyt piękne (np. Kaishi). Przerobimy je już na nowym silniku. Oprócz tego na finiszu są nowe krainki, które dodadzą uroku i powiększą nieco południowy Alaril.

bagno_kwiaty

mjeczu

Gameplay

Prawie namalowany jest nowy rejon na moczarach, gdzie będziecie mogli dokarmiać mięsożerne roślinki i zbierać z nich nasionka na handel. System będzie podobny do małżowiska. Może nawet dodamy tam Wasze ulubione czarne pole. Kto wie :). Będzie tam też wejście do nory z wrednym kwiatkiem, którego pędy będą cennym surowcem. Będziecie jednak musieli trochę zakombinować, zanim uda się Wam tam dostać.

Quest

Quest na bossa jest w wersji pre-alpha i już po pierwszych testach, przeprowadzonych przez Nazgulla. Robi się go prawie trzy godziny :D. Po wczytaniu się w komentarze Torgerd zdecydował, że quest nie będzie obowiązkowy dla wszystkich chcących zmierzyć się z bossem w Laboratorium. Kto będzie chciał wczuć się w klimat nowej instancji, poznać jej tło i zamieszkujące w nim postacie – ten questa zrobi. Kogo interesuje tylko grind i loot – proszę bardzo, droga wolna 🙂

Zlecki

Tradycyjnie już, wraz z kolejnym upkiem wrzucone na serwery zostaną zlecenia Heavena. Jeszcze nie zdecydowaliśmy ile ich będzie. Jedno jest już testowane – zlecenie będzie pierwszym, którego nie da się zrobić solo. Dodatkowo wprowadzi element hazardu – postawić/wygrać będzie można złoto lub inne surowce. Kolejne dwa zlecenia są jeszcze w głowie i notatkach Heavena, ale obiecał, że postara się przygotować przed upkiem jeszcze jedno.

51 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz 25

  1. możecie wreszcie coś ogarnąć z pumpem? grałem na mo 27lvl i 2lvl zaczął mi kraść małże, to go zaatakowałem……był pump….za kilka minut przyszłem, zaatakował mnie 112lvl i jakoś pumpa nie było…..co to ma niby być? skoro tak z tym pumpem jest to może będe na sheedzie atakował 1lvl….zobaczymy czy pump będzie……ogarnijcie tego pumpa bo ta gra już schodzi na psy….durny maiarot prawie 100k na s2 kosztuje….chętnie zobacze w ile czasu uporacie sie ze wszystkim…..wątpie czy 1 rok wam starczy na ogarnięcie gry

    • co mają twórcy gry do ceny maiarota? chcesz żeby było taniej to idź i wydrop z 10 i sprzedawaj po 20k
      Jeśli Ci sie nie podoba nikt Cie nie zmusza do grania.
      Równie dobrze możesz zdobyć wykształcenie, wdać sie w łaski dryga i dołączyć do ekipy żeby poprawić gre.

    • Co twórcy gry mają zrobić na cenę rarów? To gracze sami je ustalili a nie że GM czy ktoś ci pisze, ze taki rar tylko za tyle sprzedajemy. A Pump mi jakoś zawsze się pojawia jeśli różnica 30% jest.

    • Epizod drugi wcale nie miał być wprowadzony wraz z konstruktem 🙂 Do Epizodu drugiego potrzebne jest nowe duże miasto na pólnocy + wymagał wprowadzenia dużej ilości zmian w kodzie gry. Silnik questowy został już przepisany i oferuje teraz ciekawe możliwości. Ale za grafikę dopiero się bierzemy. Dlatego jeszcze trochę poczekamy na drugi epizod. Na pewno nie wejdzie on w tym najbliższym updacie. Prace nad nim są jednak już w dość zaawansowanym stadium. W każdym razie Epizod II będzie na wypasie 🙂

  2. może być docenił prace Gm a nie gadał takie głupoty ze zajmie im to rok zajmie tyle ile zajmie a z pumpem masz racje

    a i jeszcze coś Drygu i reszta ekipy chce wszystko dokładnie zrobić a nie na przypał dlatego tak się starają dla mnie to może i z rok potrwać ale wiadomo będzie ze się starali a nie robili na przypał

  3. Oj graczu. Sam powinieneś się ogarnąć, jeśli nie wiesz dlaczego pump nie wyskakuje- po prostu jest jakiś tam procent na to. Czy ty myślisz, że inni ludzie nie byli bici? Co do ceny rarów to się nie wypowiadam bo śmiać mi się chce z twoich opini.

    • o rarach rozumiem co napisałeś bo zbytnio nie przemyślałem co pisałem ale z pumpem dalej sądze że mam rację….jeżeli jest tam jakiś procent czy coś to jak to możliwe że jak 27lvl zaatakuje 2lvl to jest pump, a jak 112lvl zaatakuje 49lvl to nie ma pumpa……..

  4. yyy no tak, mogli napisać czy nowy silnik wejdzie razem z tym laboratorium, czy w innym terminie… Ale pewnie “trochę” później.

  5. Nie macie wrażenia, że to właśnie obecny silnik jest kwintesencją Taernu ? Prosta grafika 2d w konwencji starego klimatycznego RPG. Wiadomo, że łatwiej projektować w 3d ale nie zawsze droga na skróty prowadzi do sukcesu. Lepiej byłoby wam się skupić na ulepszaniu obecnego systemu. To właśnie magia szczegółów i różnych możliwości czyni tytuł ciekawym i długowiecznym. Gra żyje tak długo jak jest co robić i nie jeden developer sie juz o tym przekonał.

    PS. Nie wiem jak wygląda wasza konwencja taernu w 3d i mogę się mylić. Moglibyście zaprezentować graczom chociaż oględne informacje jak to będzie wyglądało.

    • Zmiana engine’u jest właśnie ulepszaniem obecnego systemu. Nie planujemy rewolucji w zasadach gry. Walka dalej będzie turowa, a widok izometryczny. Widok mapy pozostanie w 2d ale będzie wspierana przez kartę graficzną przez co gra zacznie płynniej działać. Dzięki zmianie silnika będziemy mogli np. rozwinąć system walki (możliwość wyświetlania większych mobów, nowe skille), ożywić krainy (lepsze animacje, dynamiczne oświetlenie), rozwinąć postać gracza (np. dodać gesty albo wyświetlić więcej detali na postaci). Tylko tyle i aż tyle. Kwestia silnika nadal jest w bardzo wczesnej fazie rozwoju, więc proszę mnie potem za słówka nie łapać!

      • będzie jakaś większa zmiana w systemie walki czy też będzie jakaś zmiana że np. będzie sześć ataków ,miejsze/większe procenty i inaczej ustawiony ten panel gdzie ustawia się ataki i obr. czy coś? jeśli tak to to będzie po prostu ulepszona grafika czy czy tak jak mówiłem o tym panelu walki czy coś?

    • A i proszę, bez kwantyfikatorów, moje personalne zdanie jest takie, że czarne pola w tych lokacjach są hmm jakby to łagodnie ująć niezbyt dobrym pomysłem, więc prośba moja: nie przez “Was” czarne pola, ew. piszcie sobie , przez “Was z wyjątkiem Żalsheeda’, bo jest przynajmniej jedna osoba, która ich za ‘ulubione’ nie uważa
      pozdrawiam

  6. Nie rób proszę ze mnie debila:)
    Celowo tej ‘ironii’ nie zauważyłam, bo ani mnie śmieszy, ani bawi, raczej irytuje fakt, że bierze się pod uwagę tylko część opinii, no ale nic.
    pozdrawiam

      • Gdybyśmy uwzględnili głównie Twoją opinię, to również byłaby tylko część opinii. Wszystko co wprowadzamy, ma swoich zwolenników i przeciwników. Jedni lubią PvP, inni nie.

        • Nie mówię o uwzględnieniu głównie i tylko mojej opinii, aż tak próżna i zakochana w sobie nie jestem, mówię o przemyśleniu alternatyw, a to chyba problemem nie powinno być:)

    • Nie umiemy podać przybliżonej daty. Zrobienie Epizodu I to było około 3 miesięcy. Myślę, że w przypadku Epizodu II może być podobnie, przy czym prace zaczniemy w czerwcu.

  7. Droga Ekipo czy moglibyście mi odpowiedzieć na pytanie: czy jest chociaż cień szansy że stworzycie taern jako aplikacje na androida?

  8. Na moim tablecie dziala wybornie taern myszke mam z przelaczka USB-USB mini i przelaczke portu USB mini na 2 USBKI mini, i powiem wam – gra sie super i pisze na czacie fajowo, ale sa tego minusy typu lagowanie PT wiec obecnie na tablecie firmy Lark robie bossy solo czyli wieza/duszki i inne ktore moj fenix przezywa:)

    • Wszystko będzie wyglądało tak samo jak teraz tylko, że lepiej 🙂 Nowy silnik, z punktu widzenia graczy, to nie będzie rewolucja lecz bardziej ewolucja. Elementy 3d wprowadzimy tam gdzie 2d nas bardzo ograniczało np. animacja postaci, animacje na mapie. Pozostałe rzeczy, które w 2d sprawują się świetnie (np. grafika mapy) pozostanie bez większych zmian.

  9. Hej, czy istnieja możliwość aktualizacji mapek na wiki? Bo większość obecnych jest nieaktualna, a do znalezienia niektórych składników do zleceń itd. przydałaby mi się nowa mapka 😉

  10. Jeżeli ktoś chce grać na androidzie w taern polecam przeglądarki takie jak puffin browser oraz flashfox śmiga pięknie 😉 .

  11. Witam… Ostatnio kupiłem tableta z windows8.1 i taern działa tylko mam problem z pisaniem gdy gram bez myszki. Nie mogę klikając palcem lub rysikiem włączyć kursora do pisania na czacie (lub z lewej) Czy ktoś może podpowiedzieć jak pisać bez mychy?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *