Obecnie pracujemy nad… cz.105

Na zlocie wiele osób zadawało nam pytania dotyczące nowego interfejsu. Pomyśleliśmy, że warto podzielić się tymi informacjami z szerszym gronem, dlatego prezentujemy obszerny wpis dotyczący nowych rozwiązań w interfejsie 3d. Zapoznacie się nowym układem okien, czatów i przycisków w walce. Dowiecie się w szczegółach czemu akurat tak i w tym miejscu. Zapraszamy do lektury.

Interfejs

Nowa wersja gry to również nowy interfejs. Przy projektowaniu ścierały się dwa podejścia: z jednej strony chcielibyśmy zaszaleć z nowoczesnym, funkcjonalnym i cieszącym oko interfejsem, a z drugiej wszyscy już przyzwyczailiśmy się do starych rozwiązań i ciężko może być przestawić się na coś zupełnie nowego. Dlatego wszędzie staramy się zachować aktualny podział i funkcje, mimo, że od czasu początków Taerna nasz interfejs wyraźnie się zestarzał. Niektórych opcji brakuje, przy innych czas pokazał, że są niepotrzebne. Przebudowa interfejsu daje nam duże możliwości wdrożenia różnych drobnych (i nie tylko drobnych) ułatwień i dodatków, których nie dało się wprowadzić w wersji 2d. Nowy interfejs pozwala też na reorganizację, pod kątem poprawy wygody i intuicyjności. Stary interfejs bardzo utrudniał jakikolwiek rozwój. Nowy to układ, który nie będzie w przyszłości blokował możliwości wprowadzania nowych funkcji.

Poniżej lista niektórych zmian i dodatków, które wprowadziliśmy już do wersji 3d. Nie jest kompletna, to lista najwazniejszych rzeczy, które są i działają, są przez nas ogrywane i testowane.

1) Czat
Jedną z najważniejszych rzeczy dla każdego Taernijczyka jest czat, dlatego nie chcemy w niego zbytnio ingerować. Układ wszystkich scenerii i krain jest reorganizowany w taki sposób, by nie było potrzeby przesuwania czatu ani jego zamykania. Podział czatów pozostaje bez zmian. Dużym ułatwieniem są “zakładki” do rozmów prywatnych – każda osoba, z którą korespondujemy, będzie mieć swój własny kanał na czacie prywatnym, tak, aby rozmowy się nam nie mieszały. Czat będzie dawał się skalować w pewnym zakresie, tak aby nie zasłaniał zbyt dużego obszaru planszy. Rozważamy jeszcze wprowadzenie możliwości odpięcia czatu i ustawienia go po swojemu tak jak w obecnym taernie. Decyzję podejmiemy wraz z wami podczas pierwszych testów.

ui_quest2

2) Główne okno
Ciekawostką jest możliwość zoomowania lokacji, w której się poruszamy, żeby móc obejrzeć więcej szczegółów. Ikonki interfejsu zajmują mniej miejsca i są bardziej stonowane. Wyciągnięta została “na wierzch” ikonka blokady drużyny, nie trzeba wchodzić w podgląd, aby zmienić jej stan.

3) Ekwipunek
Zmiany w ekwipunku to przede wszystkim lepsza prezentacja naszej postaci. Można ją obejrzeć z każdej strony (w końcu to wersja 3d). Zmieniliśmy miejsce wyrzucania niepotrzebnych przedmiotów, dzięki czemu skończy się problem wyrzucanego przez nieuwagę sprzętu. Teraz nie trzeba już “celować” do kosza obok założonego ekwipunku postaci, wystarczy przeciągnąć przedmiot poza obszar okna.

ui_eq1

4) Podgląd drużyny
Tutaj również jest możliwość oglądania postaci – swojej oraz innych graczy – ze wszystkich stron. Z nowości – każda z profesji dostała swoje własne ikony, nie trzeba będzie się już domyślać, czy ten pomorfowany Zdzisiek to barb, czy może jednak rycerz. Inną nowością jest pokazanie w podglądzie informacji o “ochronie” PvP, jeśli gracz ją posiada.

5) Podgląd drużyny mobów
Oprócz dotychczasowych informacji dorzuciliśmy klasyfikację “kategorii” moba: czy dany potwór jest zwykłym przeciwnikiem, czempionem czy bossem. Dodaliśmy też nową opcję “odkrywania” mobków. Po zabiciu przez nas danego przeciwnika pojawiać będzie się w podglądzie drużyny info, które aktualnie możemy znaleźć tylko na wiki lub w walce: podstawowe statystyki oraz strefy ataku.

6) Questy, daily questy i zlecenia
Najważniejsza zmiana, jaka zaszła w systemie prezentacji questów to ta, że można sobie wybrać interesujące nas quest/daily questy do “śledzenia”. Wtedy nazwa oraz opis etapu takich wybranych questów pojawia się nam w głównym oknie po prawej stronie ekranu. Podobnie jest z prezentacją zleceń – tutaj oprócz opisu naszego zlecenia, wypunktowanej listy mobów ubitych/do ubicia i/lub przedmiotów zabranych/do zebrania możemy dodatkowo zobaczyć odliczany czas. Wahamy się teraz tylko, czy to okno powinno być również widoczne w walce.

ui_quest

7) Wiadomości
Tutaj również zaszły spore zmiany. Działają wszystkie znaki specjalne i niespecjalne;), mamy system wyszukiwania wiadomości. Jedną wiadomość można wysłać do kilku osób. I co najważniejsze – znacznie bardziej czytelne jest korespondowanie z kimś w jednym temacie – takie wiadomości łączą się w wątek.

8) Statystyki
Okno statystyk zostało uporządkowane. To teraz bardziej “Karta postaci”, niż tylko jej statystyki. W jednym oknie mamy osobne zakładki statystyk, PvP, osiągnięć. Nasze punkty statystyk oraz punkty z ekwipunku oprócz prezentacji liczbowej mają również graficzną. Przy statystykach PvP jest miejsce na dodatkowe dane, dotyczących tylko PvP (typu ilość zgonów w PvP). Zakładki dają możliwość rozbudowania w przyszłości tego okna o jakiekolwiek informacje czy funkcje, jakie się nam wymyślą.

statystyki

9) Znajomi
W oknie znajomych dodaliśmy informację o gildii, do której nasz znajomy należy. Nie trzeba już będzie szukać po rankingach czy łapać na mapie, żeby wejść w podgląd drużyny. Oprócz większej ilości informacji mamy więcej miejsc na jednej stronie (12 zamiast 10). Jest też system filtrowania po profesjach. System wyszukiwania, który nam podpowie po wpisaniu kilku liter, jakie mamy nicki wśród naszej listy VIP. Całkiem nowe rzeczy to podział na kategorie “bliższy/dalszy” znajomy. Tylko tym “bliższym” znajomym będzie wyświetlała się nasza lokalizacja, a my zobaczymy ich. Również tylko bliższych znajomych wpuścimy do walki mimo blokady.

10) Gildie
Jednymi z ważniejszych zmian w oknie gildyjnym są system komunikacji oraz składki. Aktualnie istniejące forum z wersji 2d przybrało formę shoutboxa. Jest to miejsce na wpisywanie krótkotrwałych informacji, które możemy zobaczyć również po relogu. Forum gildyjne będzie zdecydowanie bardziej przypominać forum. Będzie można umieszczać posty tworząc odpowiednie wątki. Stratedzy i kanclerze będą mogli znacznie łatwiej utrzymać porządek, łatwiej będzie znaleźć informację i prowadzić gildyjne dysputy na ważne tematy. Składki zostały całkowicie przebudowane. W zakładce ze składkami jest miejsce na informacje kanclerza nt. składek, terminów, wysokości. Mamy listę członków gildii i obok każdej z nich jej wpłaty danego surowca. Można wyświetlać interesujący nas przedział czasowy. Przejrzyście i czytelnie, każdy wszystko będzie widział.

ui_gildia

11) Walka
Układ interfejsu walki został zmieniony na wygodniejszy. I ładniejszy (kółka oraz zegar widoczny na screenie mają jeszcze grafikę tymczasową – zostaną zmienione na coś ładniejszego) 😉 Wybierane akcje nie zasłaniają nam całego ekranu walki. Zegar funkcjonuje troszkę inaczej. Pojawia się na początku rundy, kiedy zaczyna się odliczanie. Kiedy się skończy – znika dzięki czemu nie zasłania przebiegu walki. Przesunęliśmy jego lokalizację na dół ekranu, wraz ze strategiami są teraz blisko okienek akcji.

Przy wybieraniu umiejętności nie trzeba się przełączać pomiędzy zakładkami. Mamy widoczne równocześnie dwa “kręgi” naszych umiejętności: podstawowy oraz klasowy (tzw. druga zakładka). Dzięki temu szukanie “okrzyku” czy “kamienia” stało się o wiele łatwiejsze. Zmieniła się lokalizacja pasków obrony, tak, aby w żadnym momencie nie była niczym przesłonięta.

Przyznam, że obawialiśmy się nieco tych zmian, tego, że trzeba zmieniać swoje nawyki, ale… prawdą jest powiedzenie, że do dobrego człowiek się łatwo przyzwyczaja. Położenie wszystkiego, co ważne w pobliżu siebie oraz mniej koniecznych kliknięć powoduje, że walka szybko staje się przyjemniejsza niż w aktualnej wersji 2d. Aż dziwnie się wraca naszego serwerowego Taerna. Póki co musicie nam uwierzyć na słowo 🙂

ui_walka

78 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz.105

  1. No, powiem że spore te zmiany. Wierzę, że na lepsze.
    Parę pytań, mianowicie w obecnym Taernie wkurzające jest gdy w walce zapomnę/nie zdążę przed końcem zegara wybrać którego przeciwnika mam atakować, a nawet sekundę później to nic nie daje mimo że czasami nie atakuję pierwszy więc teoretycznie gra ma czas żeby to przestawić więc postać i tak atakuje tego wybranego wcześniej co czasami psuje mi szyki. Wiem, takie coś to tylko moja wina ale i tak byłoby miło gdybyście wprowadzili opcję szybkiej zmiany celu do atakowania. Dałoby radę coś z tym zrobić?
    No i to felerne “ą” na czacie kasujące mi całą wiadomość :V
    Oprócz tego, pytanie w kwestii technicznej. Czy gracze z high-endowymi komputerami mogą liczyć na jakieś premie graficzne? Ustawienia Ultra? Mam GTX’a 970 (nie gram na nim w Taerna tylko na laptopie bo mimo wszystko szkoda prądu) i słabo jeśli nie mógłbym choć w części wykorzystać jego moc do Taerna.
    Tyle pytań chyba wystarczy 🙂

    • Z wybraniem celu po zakończeniu odliczania przez zegar nie da się już nic zrobić. Swoje ustawienia wysyłasz na serwer w momencie gdy czas dobiegnie do końca lub klikniesz w zegar. Wtedy też serwer przelicza całą rundę. Dlatego gdy oglądasz pierwsze ataki to tak czy siak po stronie serwera wszystko już jest przeliczone.

      Co do GTX 970 – Ustawień ultra, dla których potrzebna by była tak mocna karta nie przewidujemy. Ale mocniejsza karta pozwoli grać na ustawieniach high (z dynamicznymi cieniami i oświetleniem) w stabilnych 60 klatkach na sekundę.

    • “No i to felerne “ą” na czacie kasujące mi całą wiadomość :V”
      Problem leży po stronie flash’a, a nie po stronie gry…

  2. W końcu ciekawy blog brawo !:) Oby więcej takich wpisów , nowy interfejs mega czekam na podanie daty upka 🙂
    Ps. Czy film demo ze zlotu będzie dodany ?

    • Niebawem opublikujemy film kręcony na zlocie przez obecną tam ekipę filmową – nie będzie to nagranie dema Broken ranks, ale będzie w nim również kilka nowych ujęć w dobrej jakości 🙂

    • Inaczej…

      Więcej takich wpisów… ,
      Żebyście szybciej skończyli, by jak najszybciej weszło 🙂

      oraz
      zatrudnijcie więcej ludzi od programowania (lecz koszty xd)
      bo co to znowu będzie… ,
      a to już każdy się domyśla 🙂

  3. Fajny wpis, ładnie pokazane zmiany. Może za sprawą mojego narzekania na interfejs na zlocie? 😀 Dużo przydatnych opcji, wygląda to świetnie, ale mam kilka uwag, krótko odpiszę na punkty.

    1. Zostawiłbym opcję dowolnego zlokalizowania czatu, jego rozmiaru oraz tła, oczywiście z opcją /save. W przeciwnym razie kolejny nawyk do zmiany.

    2. Ikona blokady – świetnie. Jakby jeszcze była opcja /save do zapamiętania ustawienia tejże blokady, to nie trzeba byłoby po każdym przelogowaniu blokować. Może się uda Wam coś takiego wprowadzić? Wystarczy zapamiętanie ustawienia przy wylogowaniu.

    3. Czy będzie widoczna bez dodatkowego podglądu wartość wyexpienia/naładowania psycho? Na screenie tego nie widać tak jak jest obecnie. W jaki sposób będzie się sprawdzać te wartości? Najeżdżając na przedmiot? Sądzę, że dodanie tej widoczności do wszystkich przedmiotów tak jak ma to miejsce teraz jest dobre, nie trzeba każdego z osobna sprawdzać, chociaż może nowy interfejs jest ładniejszy i bardziej przejrzysty.

    Kwestia wyrzucania – zawsze będzie potwierdzenie chęci usunięcia tak jak teraz? Inaczej to gracze pogubią połowę eq, często szybko wykonując manewry przez przypadek coś się przeciągnie.

    Przy okazji 3D – poprawicie bugi związane z eq? Kilka podstawowych – wyrzucanie eq z postaci przy nie wczytaniu się do walki, znikanie potów gdy walka ruszy w trakcie przeciągania, brak możliwości handlu pod maksymalny udźwig, brak wykorzystania maksymalnego udźwigu. Pewnie jeszcze coś by się znalazło.

    4. Ikonki postaci i ochrona to dobre zmiany.

    5. Zmiana raczej pod kątem nowych graczy, wyjadacze i tak wiedzą co jest czym, jak bije i jakie ma staty. Zmiana fajna, na pewno ułatwi początki.

    6. Okno jest OK, fajna sprawa. Co do widoczności – moim zdaniem w walce jest niepotrzebne, niewiele te informacje w walce będą wnosić – chyba tylko jak ktoś ucieknie, bo czas zlecenia będzie się kończyć, nic innego nie przychodzi mi do głowy, ale to raczej wyjątkowa rzadkość.

    7. OK, nowocześniejsza wersja pisania wiadomości, fajna zmiana.

    8. Okno wygląda całkiem spoko, ikonki też są miłe dla oka. Pytanie tylko – po co zostawiacie charakter? Ten parametr od pewnie ponad 4 lat nie ma żadnego znaczenia – jeśli nie będzie miał to wywalić i tyle. Troszkę nie pasują mi te trzyliterowe skróty – wołałbym polskie. Obecnie mamy power i zgony, tutaj już power i ded. Może rozszerzenie do 4 liter i wpisanie – siła, hon, zgon, char? Trochę inaczej wygląda.

    9. Fajne zmiany, szczególnie wyszukiwarka i gildie. Pytanie – czy da się coś zrobić aby można było kontynuować wyszukiwanie gdy któryś ze znajomych przeloguje? Obecnie wiesza wyszukiwanie …

    10. Genialna rozbudowa gildii! Jedyne co rzuca mi się w oczy to przy zakładce ze składkami dodać nicki graczy obok wizerunku, obecnie tego nie widzę.

    11. Rozmawialiśmy na ten temat na bieżąco. O ile rozumiem zmianę lokalizacji zegara, obie zakładki umiejętności widoczne jednocześnie (dobry pomysł) o tyle dalej nie rozumiem intencji w odwróceniu układu obrona-atak.

    Moim zdaniem nielogiczne w nowej wersji będzie zabieranie PA przy utracie z umiejętności – gdzieś ze środka. Logiczne jest tak jak ma to miejsce obecnie – od prawego dolnego rogu, czyli od końca. Padła propozycja zmiany zabierania PA – od końca, czyli w nowej wersji z obrony, ale zdecydowanie nie podoba mi się tak duża ingerencja w rozgrywkę. Nie widzę żadnego sensu w odwróceniu tych fragmentów interfejsu. Argument o nie przysłanianiu pasków obrony do mnie nie trafia, przecież możecie je zostawić wyżej, umiejętności poniżej a “zakładki” umiejętności zostawić w obecnej pozycji, nieco zdystansowane od kółek w ilością PA, powyżej pasków z obroną. Czy ten minimalny dystans coś zmieni? Widoczność pozostanie tak samo dobra, pasek obrony nigdy nie będzie zasłonięty, a układ pozostanie niezmieniony, czytaj logiczny (przy założeniu, że nie chcecie zmieniać efektów odejmowania PA).

    Poza konkursem jeśli chodzi o interfejs – co z rankingami? Pozostaną bez zmian? Niedawno pojawił się temat na forum dotyczący rankingu gildii, może nie jest idealny, ale ciężko zrobić lepszy, co najwyżej można zrobić kilka. Moim zdaniem teraz istotne są 2 z 5 – postaci i gildii, ranking 1vs1 oraz pvp są totalnie do niczego, są przestarzałe. Może je wywalić, zmienić, zastąpić czymś nowym – np ranking dziennie zdobywanego prestiżu przez gildie, graczy; ranking siły graczy, siły gildii. Więcej pomysłów było na forum.

    Tylko nie płaczcie, że macie top1 zabójcę i szkoda wam znikać z rankingu … Nie walcząc pewnie z 2-3 lata gdy straciłem RS i nabiłem BS przestałem wbijać status zabójcy. Nadal wiszę jako 2 w rankingu, gdzie nabijałem go jak topowi gracze na serwerze mieli 80 lvl.

    Ogólnie trzeba przyznać, że gra dzięki temu interfejsowi zyska wizualnie, funkcjonalnie, będzie świeża, z zastosowaniem aktualnych trendów i o to chodzi. Generalnie zmiany mi się podobają, poza tymi PA …

    Liczę też na szybsze zmiany po 3D, trzymam za słowo!

    Pozdro

    • ad.8
      To, co pokazujemy, to cały czas jeszcze wersja robocza, szczegółowe parametry przy postaci mogą się jeszcze zmienić. Są pomysły, ale nie ma tu między nami jeszcze zgodności na temat tego “charakteru”, czy powinien mieć swoje miejsce w grze, czy go nie chcemy. Jeśli uznamy, że nie, to oczywiście zniknie też z okna statystyk.
      ad.11
      Pokazany etap rozwiązań był testowany na razie tylko przez wąskie grono osób. Sprawdzaliśmy różne rozwiązania (obrona na górze też była), i taki a nie inny układ po prostu okazał się być najwygodniejszy i najbardziej funkcjonalny. Ale to cały czas wąskie grono osób, przed nami ogrywanie w szerszym i jeszcze szerszym gronie i wtedy będą zapadały ostateczne decyzje nt lokalizacji poszczególnych elementów. Zdajemy sobie sprawę, że to co pokazujemy może budzić wątpliwości, bo sami takie mieliśmy. To trzeba po prostu sprawdzić samemu w praktyce. Dlatego wszystko będzie zależało od tego, jak dane rozwiązania sprawdzą się na testach.

      Co do rankingów itp. – tak jak zaznaczyłam we wstępie, nie opisaliśmy wszystkich zmian w interfejsie, tylko te najważniejsze. Rankingi są też przebudowane, zarówno ich sposób prezentacji jak i prezentowane dane się mocno zestarzały w naszym Taernie.

      ps. Tak, wpis m.in. za sprawą Twojego narzekania 😉

  4. Przyczepie się do 3 punku Ekwipunek “cyt. “dzięki czemu skończy się problem wyrzucanego przez nieuwagę sprzętu. Teraz nie trzeba już “celować” do kosza obok założonego ekwipunku postaci, wystarczy przeciągnąć przedmiot poza obszar okna.”

    “Wystarczy przeciągnąć przedmiot poza obszar okna” ~` Czy tu nie jesteśmy raczej bardziej narażeni na wyrzucenie przedmiotu, zdarza się że myszka ucieknie na drugi koniec ekranu lub ktoś uderzy nas w rękę przez przypadek i up nie ma, chyba że się mylę i inaczej będzie to wyglądało.

    • Jeśli “chwycisz” przedmiot i “puścisz” go poza oknem ekwipunku pojawi się zwyczajowe pytanie “czy na pewno wiesz co robisz?” (może inaczej sformułowane). W każdym razie wyrzucenie będzie wymagało potwierdzenia nie da się zrobić tego przypadkiem.
      W razie czego nie chwytaj za epika jeśli w pobliżu jest ktoś kto ma ochotę cię szturchać 😀

    • Tak jak napisał Mamut – zawsze jest potwierdzenie. Wydawało się to tak oczywiste, że przy takiej czynności musi być potwierdzenie, że o tym nie napisałam – sorry 🙂
      Nasza praktyka na razie pokazuje, że tak jest znacznie lepiej – odległości są na tyle duże, a kierunki wyrzucania/zakładania na tyle różne, że żadne przypadkowe szturchnięcie czy omsknięcie się myszki nie powinno mieć znaczenia. Przy zdejmowaniu sprzętu również dość trudno jest “przypadkiem” nie trafić do plecaka. Ale zobaczymy, jak sposób wyrzucania eq sprawdzi się w szerszym gronie na testach.

    • W tej chwili nie mamy jeszcze gotowej grafiki 3d dla ekwipunku postaci. Model postaci w widoku eq jest przykładowy. Domyślnie będzie widać to co mamy założone tak jak w wersji 2d.

      • Jeszcze jedno pytanko, na filmiku jak i początkowych testach 3d co każdy mógł odpalić w walce obracał się sam ekran w lewo i prawo co jak dla mnie daje mizerny efekt, nie lepiej by było zrobić tak iż każdy może ustawić sobie ekran bądź przybliżyć samemu jak to w grach “strategiach” bywa? Tak jak to już ustawiliście na mapie?

        • Jeżeli po testach będą głosy, że takie obracanie kamery wkurza to pewnie damy możliwość ustawienia prędkości/zakresu obracania kamery.

          Osobiście podczas gry ten efekt bardzo mi się podoba i nie przeszkadza.

  5. Mam pytanie czy planujecie wprowadzić w gildiach system kar / blokad dostępu?

    I duży + za ten system zliczania składek 🙂

  6. WTF? dlaczego odwrócono obrone i atak?!
    Dlaczego opcja wybierania ataku jest taka dziwna, dużo lepsza byłaby stara wersja.

  7. Czy bierzcie po uwagę zmianę możliwości sprzedaży przedmiotów ? Chodzi mi konkretnie o np. Utworzwnie NPC u którego można dodać przedmiot.

  8. Czy nowy interfejs walki nie wydłuży czasu ustawiania taktyki? Obecnie klikamy na pamięc w idpowiednie miejsce, bo za każdym razem okno umiejętności wyświetla się w tym samym miejscu, natomiast na obrazku widać że w 3d umiejętności wyświetlają się przy każdym oknie gdzie jest ustawiamy umiejętność użytą w walce.
    Na obrazku z gildii jest metal. Czy teraz metal zastąpi żelazo?

    • Z naszych testów wynika, że nie wydłuża – jest dużo wygodniejszy i szybszy – nie musisz latać myszką po całym ekranie. Trzeba się tylko nieco przyzwyczaić. Jeżeli jednak podczas otwartych testów z graczami takie głosy będą się powtarzać to rozważymy wprowadzenie stałego miejsca dla okna wyboru skilla.

    • Przecież ta gra jest Pay to Win. Bez kupna platyny to słabo pociągniesz. Zwiększanie expa , zwiększanie złota poprzez konta premium jest jednym z atrybutów P2W.

        • Bez wkladu finasowego nie da sie nic osiagnac powiadasz hmmm okej ujme to tak, gadajcie wiecej bzdur 🙂 mam 138lvl nie wydałem na platyne nawet grosza, mam wszystko po za 140lvl 🙂 Jakies pytania xD

        • No oczywiscie jak masz wspierajaca gildie i szczescie w dropie/grindujesz te bossy niczym nolife to jasne nie potrzeba wkladu ^_^ a jezeli ktos jest zdeterminowany to moze robic w cholere postaci i dobijac je na 15lvl by zdobyc 10platyn ( tez jakis sposob na zarobek jezeli np chcemy kupic peta gildyjnego )

  9. Ciężko się będzie przyzwyczaić, ale zmiany na pewno na wielki plus 😀 No i w końcu konkretny blog. Czekamy na jakieś info o testach 3d 🙂

  10. Planujecie otworzyć server beta, żeby każdy gracz mógł najpierw przetestować grę?
    Ale, jak widać zmiany na lepsze 😀 czekam jeszcze tylko na Targowisko ;3

  11. W walce te okienka z ilością PA i ataków lepiej zostawić po staremu, łepiej wygląda 🙂

    Co do czatu, dodacie możliwość dodawania osób do czatu prywatnego? np we 3 osoby, nie w instancji, albo do celów handlowych 🙂

    I pytanie odnośnie sklepów w kemenak i u Cyganów – dlaczego w kemenak jest 5x więcej sprzętu dla 30/38lvl niż u takiego zohara lub cyganki? Szukałem peleryny na bb, poszedłem do kemenak i znalazłem idealną, z 15 peleryn na 35lvl, u cyganki szukałem tarcz 35lvl, znalazłem aż dwie! A u koldów (no wtedy z tą peleryną nie potrzebowalem tarczy) z 20 się znalazło, a wstęp do Kemenak jest od 40lvla…

    • Na niskich ustawieniach na pewno będzie śmigać jak burza. Natomiast na wysokich ciężko powiedzieć. Nie testowaliśmy jeszcze gry na takiej karcie graficznej. Myślę, że na wysokich też powinno się dać w miarę komfortowo grać, ale zapewne będą spadki fpsów przy większej ilości graczy.

  12. Nie zauważyłam nigdzie, czy zostanie wprowadzona (bądź zostało zaplanowane wprowadzenie) niewielka zielona kropeczka lub coś równie skromnego, pokazująca status dostępności członków gildii, czyli ON line- OFF line? Trochę to niedorzeczne, że widzimy dostępność osób z listy znajomych, a własna gildia pozostaje poza zasięgiem. Tak wiem, mogę dodać do znajomych, ale… ja np często jako kanclerz miałam problem ze złapaniem kogoś rzadko grającego w celu omówienia bieżących spraw organizacyjnych (czytaj składki). Myślę, ze wśród członków własnej gildii taka widoczność powinna być dostępna…

    Co do zmian-interfejs dziwny, ale może da się przyzwyczaić, przebudowa gildii znacznie na plus i opis zmian czatu też na plus.
    To co mnie odrzuca od wersji 3D, po obejrzeniu prezentacji na zlocie to ta bujająca się postać wyglądająca jak goryl :/ Kiedy latami obiecywaliście zmianę wyglądu postaci oraz uszczegółowienie i uplastycznienie eq to wyobrażałam sobie swoje MO jako hmm, cud miód i orzeszki, a tu widzę małpiszona truchtającego jakoś bokiem, jak na innych grach 3D zresztą. To chodzenie, a nie bieganie wprowadza jakoś porządek i spokój w grze, a bieganie kojarzy mi się z tymi męczącymi grami 3D, pięknie pokolorowanymi, w które fajnie się gra… tydzień… a potem od tego biegania człowiek się robi zmęczony i wraca pochodzić po taernie 😛

  13. Co z obecną “tabelką” gdzie są wypisane nazwy mobków oraz status ich walki np. Szczur(W) ? W jaki sposób teraz będzie można się zorientować kto z kim walczy a kto stoi wolny np. podczas eventów?

  14. Jak będą wyglądać (bo nie widać na żadym screenie) ikonki petów i czy znikające paski many/kondycji peta będą na stałe widoczne?
    Swoją drogą mogłyby wyglądać tak samo jak paski naszej postaci wraz z wartościami liczbowymi:P

  15. Mam pewną propozycję, którą opiszę też na forum: czy przy okazji zmian nie warto byłoby dodać pewnego małego udogodnienia, jakim jest informacja “exp/h”? Może to być albo w formie suchej informacji gdzieś przy pasku doświadczenia, albo może być to inny kolor tej części paska expa, jaką zdobyliśmy w ciągu ostatnich 30 minut czy tam godziny, to już jak uznacie za stosowne. Brakuje mi czegoś takiego, ułatwiłoby to porównanie różnych układów drużyny (np. czy bardziej opłaca się iść na dz z drużyną 45 lvli i robić wolniej, ale dostawać więcej expa, czy bardziej opłaca się pójść z drużyną 60 lvli i dostawać po 2k mniej expa, ale robić szybko) i różnych miejsc do expienia (lepiej miśki w 2 tury i dłuższe odpoczynki, czy bluttery w jedną i krótsze odpo?).

  16. Chyba najczęściej w grze korzystamy z menu walki. Bardzo mi się podoba nowa forma, jednak kolor zielony dostępnych pa jest lepszy wydaje się bardziej neutralny dla oka. Widzę, że wykorzystanie pa zaznaczone obwodowo jest zbyt grube ta geometria jest przez to niepotrzebnie przesadnie wyrazista, poza tym coraz grubszy pasek w poprzedniej (bieżącej) wersji też jest rozwiązaniem ciekawym.
    Jak się doczytuje jest to wersja ciągle robocza i jeżeli miałbym coś zaproponować to zmianę koloru pa właśnie na zielony a zegara odmierzającego upływ czasu na czerwony. Ponad to, proponuję, co byłoby bardzo dogodne dla widoku i wygodne w obsłudze, umieszczenie zapisanych sekwencji ustawień walki miedzy I-IV w małych kółkach miedzy poszczególnymi ustawieniami walki, których jest pięć i akurat tworzą cztery miejsca wolnej przestrzeni miedzy kołami, które aż zapraszają do takiego właśnie wykorzystania.

  17. przez te interfacy robicie tragedie z tej gry, prosze o pozostawienie wyboru czy ‘ksiega czarow’ czy nowy interface, to przeciez nie jest problem, 3d zabije ta gre (moje prywatne zdanie).

    i tak na trzezwo, to co wy uwazacie za starosc doskonale sie sprawdzal do tej pory zarowno ksiega czarow jak i miejsce rozdawania punktow oraz wyglad akcji, dobrym rozwiazaniem na miare 21 wieku byloby tez zrobienie plywajacych okien punktow akcji tak aby na sile nie zmuszac tego co wam odpowiada a innym niekoniecznie musi.

    co do czatu prosze tez o pozostawienie mozliwosci usytuwania go samodzielnie, ja przykladowo mam chat wlaczony ciagle na gornym srodku okna, nie przeszkala w niczym w walce oraz przy chodzeniu, za to jak zrobicie mi go z boku juz bedzie wielki problem ze sledzeniem okien chatu bo bedzie poprostu zaslanial male laptopowe okna widoku na monitorze, a druid musi miec poglad na druzyne, wiec nieruchomy chat pozbawi nas wgladu i rozmow w czasie walk.

    pozdrawiam
    GHad

  18. Czy zostaną przeniesione w końcu konta graczy z 2d na taern 3D czy nie, bo niektórzy gracze piszą, że tylko od 100lvl zostaną przeniesieni a niższe lvl-e muszą zacząć od nowa w 3D.
    Proszę o dopowiedz 🙂

  19. A czy nowe menu skilla takie bardziej kompaktowe (wszystkie na 1 stronie) mogło by zawitać do przeglądowej wersji?

  20. Czy w taernie 3D nasze postacie dalej będą nosiły zbrojo-rękawice?
    Czy te fragmenty ubioru zostaną oddzielone?

  21. Przecież teraz to jeszcze łatwiej będzie cos przez przypadek wyrzucić. Myszka pójdzie przez przypadek nie w tą stronę, gdzieś się slizgnie i po przedmiocie. :/

  22. Szczerze? Bardziej interesuje mnie następny epizod i cała kampania taernu
    niż Taern 3D ale każdy ma swoje zdanie 🙂
    oczywiście ciesze się na nową wersje równie mocno jak większość.

    Pozdrawiam 🙂

  23. bardzo ładna prezentacja, az sie doczekac niemoge , na nowo odżyje moje uczucie do tej Gry 😉 bedzie trzeba zaczać od nowa grać jakaś postacia, zdrówko Drygyś i Ekipa 😉

  24. Chciałbym zgłosić błąd , polegający na wykonywaniu Q Rechot rozpaczy w którym pijemy koldzie piwo , a w wątku głównym żeby to zrobić trzeba posiadać 40lvl.

  25. co do odpięcia czatu – przydałoby się pójść dalej niż jest i dać opcjonalną możliwość wyrzucenia do zewnętrznego okna – pozwoliłoby to na umieszczenie po dowolnej stronie ekranu – bez wpływu na zasłanianie czegokolwiek w oknie gry – a nawet łatwe przerzucenie na drugi ekran – jak ktoś ma dwa monitory lub więcej (często laptop + zewnętrzny monitor)

Leave a Reply to Krzychu Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *