Obecnie pracujemy nad… cz. 103

Banners for sports championships and concertsPod poprzednim postem pojawił się komentarz, że teraz będziemy cały czas pisać o zlocie. Tak! Będziemy o nim trąbić do… tyle ile będzie trzeba 😀 150 osób już zdążyło przysłać swoje zgłoszenia, czekamy na więcej. Przygotowania idą pełną parą. Konkursy są przygotowane, koszulki, smycze i cała reszta zamówione. Pełną parą idzie też powstawanie Taern: Broken Ranks. Dzisiaj zapraszamy Was w podróż do znanych i lubianych jaskiń pod Alarilem. Opisujemy jaką drogę musiały przejść, zanim powstały w formie do wersji 3D. Na prezentowanych grafikach znajdziecie elementy nowego interfejsu, ale zastrzegamy, że to bardzo wczesna wersja, w której wszystko może ulec zmianie. Zapraszamy.

TaernCon 2016

Miejsce: Wrocław, Stary Klasztor, sobota 2 lipca, godzina 17:00. Nadsyłajcie zgłoszenia na [email protected]. W mejlu wpiszcie nick, serwer, wiek i czy bierzecie udział w konkursach (cosplay, czar par). A warto bo w tym roku można będzie wygrać sporo nagród rzeczowych. Słuchawki, myszy, tablet.

17:00 – cosplay.

1-sze miejsce – Tablet Galaxy Tab 4, pet, 5 000 platyny, koszulka.
2-gie miejsce – pet, 3000 platyny, koszulka.
3-cie miejsce – pet, 2000 platyny, koszulka.

18:00 – konkurs wiedzy o Taernie.

Słuchawki Logitech G35, 3 000 platyny, koszulka.
Myszka Mad Catz 3, 2 000 platyny, koszulka.
Myszka Mad Catz 3, 1 000 platyny, koszulka.
1 000 platyny, koszulka.
1 000 platyny, koszulka.

19:00 – malowanie stwora.

20:00 – wspomniany już wcześniej Czar Par. Kilka par się do tej pary zgłosiło, kilka się rozmyśliło. Czekamy na więcej zgłoszeń, żeby ta część naszego programu była klepnięta. Na razie jeszcze nie wiadomo.

Para która zajmie:
1-sze miejsce – dwa zestawy słuchawek Logitech 35, 3 000 platy x2.
2-gie miejsce – 3 000 platy x 2.
3-cie miejsce – 2 000 platy x 2.

21:00 – sto pytań do Dryga i jego Ferrari oraz wielka wisienka na torcie – prezentacja gameplay’u Taern: Broken Ranks.

Potem tradycyjnie gruba biba do rana… Więcej szczegółów tutaj: TaernCon 2016.

nagrody_big

TAERNCON_2016_FB_1

Historie jaskiniowe – od 2d do 3d

Każdy z naszych starszych graczy na pewno doskonale pamięta stary Alaril. Tak, ten właśnie stary, poczciwy Alaril, z Mokradłami, malutką plażą z wrakiem statku i Ichtionem czającym się pod pokładem. Bez żadnych Mandu ani innych nowomodnych pomysłów typu małże, Konstrukty i Laboratoria wodne. Jedna niezbyt duża mapka, na której mieściło się wszystko. Pod powierzchnią Alarilu były sobie jaskinie – całkiem pokaźny system, który łączył Podzamcze z “zapleczem” Mokradeł, Wioską Druidów, Zrujnowaną Wieżą oraz Plażą Ichtiona. Później nastąpiła Wielka Reforma i z tejże krainki powstało kilka nowych: karczma została w pobliżu Wieży na jednej lokacji (w towarzystwie Wiły), druidzi dostali wioskę z prawdziwego zdarzenia na osobnej lokacji, słynne Mokradła całkowicie zmieniły swoją rolę, otulając ową druidzką wioskę. Plaża ze statkiem Ichtiona rozrosła się tak znacznie, że zasłużyła sobie na osobną mapę. . Nawet Zrujnowana Wieża ze swoim wejściem w podziemia wyemigrowała na swoją własną lokację. Do tego wszystkiego doszło kilka całkowicie nowych miejscówek i instancji. Porządne tornado przewróciło wszystko do góry nogami, ale jak na tornado przystało, dotyczyło ono tylko powierzchni. Pod ziemią wszystko pozostało bez zmian, czas zatrzymał się w miejscu na dobrych kilka lat. Dla przypomnienia podrzucamy starą mapkę Alarilu z zaznaczonymi wejściami do jaskiń. Nowego nie wklejamy, znacie go doskonale z aktualnej gry.

jaska1

Stary system jaskiń stanowi dla nas niezłe wyzwanie w procesie przystosowywania naszych map do nowej skali map w grze. Patrząc z perspektywy starego Alarilu – pod ziemią był ogromny system jaskiń, który rozciągał się pod całą powierzchnią. W porównaniu z nowym Alarilem, co tu dużo mówić. Ogromny system zredukował się do rangi małych, wąskich i ciasnych korytarzy, z wyjściami, które nie mają nic wspólnego ze swoimi odpowiednikami na powierzchni. Inna skala mapy i naszego ludzika, inna (mniejsza) powierzchnia całości, do tego czarna maska, która sprowadza wszystko do małego okienka na środku naszego ekranu. Próbowaliśmy łączyć całość z powierzchnią, w taki sposób, aby nie tworzyć wielkich rewolucji. Ale wraz z kolejnymi analizami decyzja stała się oczywista: jaskinie wymagają nie tylko przemalowania. One wymagają gruntownego przeprojektowania.

jaskinie02

Wiedzieliśmy, że musimy próbować pogodzić ze sobą dość sprzeczne założenia: stare przyzwyczajenia graczy z dostosowaniem systemu jaskiń do nowych realiów. Oto niektóre z tych założeń:

  • Zwiększamy obszar tak, aby wejścia/wyjścia pasowały do tego, co na powierzchni.
  • Zachowujemy zbliżone czasy przejść.
  • Zachowujemy możliwość skrócenia sobie drogi przez jasknię.
  • Zachowujemy element orientacyjnych trudności – możliwość “gubienia się”.
  • Zachowujemy element szukania ukrytych jaskiń questowych, miejsc zleceń itp. Zachowujemy wszystkie dotychczasowe gameplayowe funkcje (instancje, resp mobów, zlecenia, zbieractwo).
  • Tworzymy możliwości, miejsce na tworzenia nowych funkcji.
  • Zwiększamy zakres widzianego obrazu na ekranie (tak, by nie było efektu małego okienka na czarnym ekranie).
  • Zachowujemy klimat tworzony przez maskę.
  • Robimy wszystko o wiele ładniej!!! 😉

Oczywiście nie da się czegoś powiększyć, równocześnie nie… zwiększając:) Nie możemy rozciągnąć jaskiń tak, by pasowały do powierzchni, równocześnie nie zwiększając nigdzie czasu przejścia. Aby rozwiązać ten problem, wytyczyliśmy podstawowe przechodnie “trakty”, takie najważniejsze “ciągi komunikacyjne”, ścieżki, którymi chodzą gracze, by skrócić sobie drogę. Czas przejścia tych traktów przyjęliśmy jako kluczowy. Są to m.in. linie: Podzamcze – tył wioski druidów czy Podzamcze – Zrujka. Dodatkowo przyjęliśmy zasadę, że gracz nie powinien przechodzić przez większą ilość map, niż do tej pory. Aby skrócić czas przejścia z punktu A do punktu B w powiększonym obszarze, dopuściliśmy też umowność przejść między kluczowymi miejscami – po prostu część korytarza, który teoretycznie ciągnie się pod powierzchnią, jest pominięta w momencie przechodzenia między krainkami.

jaskinie03

Cały system jaskiń podzieliliśmy – tak jak jest i teraz – na trzy główne duże jaskinie. Aby zmniejszyć obszar wczytywanych lokacji, dwa korytarze zostały wydzielone jako osobne miejsca, które odwiedzać się będzie tylko w konkretnym celu (np.by zrobić zlecenie): jest to korytarz prowadzący do “tajemniczych drzwi” oraz korytarz, gdzie zbiera się halit. Przyjęliśmy też jako nową rzecz tzw. “punkty węzłowe” – groty, w których krzyżować się będą kluczowe drogi. Dzięki temu w jaskiniach będzie można znaleźć zarówno “samotnie”, jak i mijać się z graczami. Jeśli chodzi o miejsca “nieprzechodnie” – czyli wszelkiego rodzaju dojścia do instancji, miejsc zbieractwa czy wykonywania zleceń – tutaj dopuszczamy możliwość wydłużenia drogi, czy nawet ilości wczytywanych lokacji (oczywiście w ramach zdrowego rozsądku i z założeniem ewentualnej korekty czasów zleceń, tak, aby zachowały swoją trudność). Zmieni się nam nieco np. lokalizacja instancji geomorpha – dostanie swoją własną piękną miejscówkę w otoczeniu drzewców, ale idąc spod Zrujki czy od Wiły trzeba będzie przejść się ciut dalej, niż obecnie.

jaskinie01

Nowością – oprócz nowych jaskiniowych kształtów – będzie maska w jaskiniach. Nie będzie już powodowała, że cały ekran jest czarny. Nawet przez maskę będziemy widzieć niewyraźne kontury, ale największą nowością będzie zmiana pola widzenia w zależności od miejsca. Tam, gdzie jest jaśniej, ładniej i przestronniej – będzie widać więcej. Tam, gdzie czarno głucho i ponuro – będzie czarno, głucho i ponuro.
By zachować pewien smaczek naszych jaskiń, korytarze zostały zaprojektowane tak, aby musieć się nauczyć w nich poruszać, by znajdować optymalną drogę. Staraliśmy się, by dało się zgubić. By – tak jak to było do tej pory – każdy początkujący jaskiniowiec irytował się, że znów poszedł nie tam, gdzie trzeba. I – również tak, jak do tej pory – nie udostępnimy żadnych planów ani map nowych jaskiń.

29 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 103

  1. No piękne będą nowe jaskinie tylko czy planujecie, wraz z nadejściem 3D, przebudować/przemalować starsze mapy typu Trentis i okolice lub Keme wraz z garnizonem? Czy będzie trzeba poczekać dłużej i odświeżycie te lokacje po wejściu Broken Ranks?

      • problem w tym, że odkąd zostało odnowione zdążyło się znowu postarzeć. Chodzi ogólnie o ewolucję grafików, którzy każdą kolejną mapkę robią inaczej i w efekcie wszystkie starsze wyglądają beznadziejnie

  2. przypomnialo mi sie 😀
    na PGA zauwazylem, ze czat nie ma mozliwosci zmiany polozenia i byl po lewej… no chyba, ze nie znalazlem opcji przemieszczania 😡
    Jesli nie ma to pomyslcie zeby czat mial mozliwosc przemieszczania przynajmniej w kilka miejsc “szablonowo”.
    No i czekamy nadal na 3D 😀

  3. Patrząc na te screeny z nowych jaskiń i model nowej postaci wygląda ona trochę jakby stała w powietrzu. Czy jak testujecie nową wersję 3d nie macie wrażenia, że postać “pływa” po mapkach zamiast “twardo stąpać po ziemi” ? Mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi.
    Mam nadzieję, że nie zabraknie też tych ogromnych kości w drodze na instancję smoka bo wygląda to naprawdę epicko, a co dopiero w nowej oprawie 🙂
    Pozdrawiam twórców i czekam z niecierpliwością na 3D 🙂

  4. Nie ma to jak ctrl + v by zapchać pół bloga by gracze myśleli, że jednak coś piszecie niż jedna rzetelna informacja o zlocie i tyle… No po prostu Wam pogratulować. Po zlocie 3 blogi kolejne jak to fajnie było na zlocie i też zapchane na pół strony tylko po to by nic kompletnie nie napisać?

    Do tego myślicie, że do usranej śmierci bez upka żadnego do 3d będziemy czekać? Zdajecie sobie sprawę iż gra się znudzi zanim wejdzie to 3d?

  5. Nowe jaskinie wyglądają naprawdę nieźle, a tak jak pisaliście, ciemne zakamarki będą przyciągać sporo potencjalnych skrytobójców – ale kto powiedział, że w jaskiniach ma być bezpiecznie 😉
    Interfejs jak na razie jest na (+)

  6. Bardzo wszystko mi się podoba to naprawdę niesamowity blog , Co za nowa tematyka !. To nic że od początku tego bloga wszystko jest na zasadzie kopiuj wklej i z góry wiemy że za 2 tygodnie lub wiecej będzie post o 3d ze pracujecie i ze jest strasznie trudno ogarnąć grafiki i mechanikę bosów oraz mobków bo przecie każdy jest wyjątkowy i w ogóle nigdzie sie nie powtarza. To nic że oczywiście pozornie jest mniej graczy i cieżko znaleźć slota na małych lvlach przecie najważniejsze jest 3d . To nic że masa ludzi gra w taerna tylko dlatego ze ma słabe kompy i nic innego im nie pójdzie dajcie to wymagajace 3d koniecznie z optymalizacją taka niesamowitą jak obecne 2d.

  7. A kiedy naprawicie Ciernia/ Dostosujecie moby do niego , zeby byl bardziej przydatny od Batagura oraz wprowadzicie na servery , bo na forum nie bylem godzien doczekac sie odpowiedzi?
    Pozdrawiam.

  8. abc rozumiem twój ból dupy bo sam go mam kilka razy zadawałem pytanie kiedy dostosują rangi petom bo najlepiej jest doyebać krabowi 13 i twigowi/kudłaczowi/tłukowi po 10 żeby w żadnej normalnej wataszce nie były era im dorównuje i ma 5 więc im też obniżcie !!!!!!!!!!!!!!!!! czekam na ruszenie dupy w tej kwestii

    • No ja nie wspomnę o sławnej zmianie krwawienia by barba miał lepiej z petami a nadal ma to samo, czyli niszczą mu gryzkę ;p

  9. Zmiana w jaskiniach jak najbardziej się przyda. Świetnie że daliście osobno okienko questów, obecnie ciągłe klikanie mapki zwłaszcza na niskich levelach potrafi być irytujące. Owy system dobrze sprawdza się w Wiedźminie 3 i myślę że w Taernie również będzie dobrym rozwiązaniem.

  10. Wiem ze to z innej beczki zupelnie, ktos przede mna o tym wspomnial po prostu: moze usuniecie efekt psucia krwawienia? Ten kto ostatni wywolal krwawienie anuluje wszystkie poprzednie z tej tury, to calkowicie nielogiczne, ze najpierw barbarzynca niemal rozrzarpuje kogos na strzepy i w nastepnej turze dostalby ten ktos 1k krwawienia, ale nagle podbiega sheed, kopie go w nos i wszystkie rany nagle mu sie zasklepiaja i tylko mu troche z nosa poleci. To sprawia ze bb traci mozliwosc korzystania z wiekszosci petow.

    • Nie, to jest tylko opcja. Żeby wyświetlały się w rogu wraz z podpowiedziami etapów trzeba je wybrać w oknie questowym (analogicznym jak w aktualnej wersji) i zaznaczyć. Jeśli ich nie wybierzemy, nie będzie tam nic.

Leave a Reply to Upioreczek Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *