Filmik, efekty w Broken Ranks, pytania i odpowiedzi – Obecnie pracujemy nad… Cz. 201

Na pewno chcielibyście się dowiedzieć, co słychać na Broken Ranksowym froncie. Wiele osób pytało o mechaniki, efekty i inne elementy, które pojawią się w nowej wersji gry. Zdecydowaliśmy się pokazać co nieco na krótkim filmiku. Dodatkowo odpowiedzieliśmy na kilka nadesłanych pytań. Zapraszamy!

Zapraszamy do oglądania filmiku z Broken Ranks

Trochę czasu już minęło od ostatniego materiału filmowego z Broken Ranks, więc pora na nowy. Pytaliście o efekty i mechaniki zaimplementowane w BR, których nie uświadczycie w obecnej wersji gry. Przedstawiamy kilka smaczków na przykładzie questów. Nie zapomnijcie dać znać w komentarzach, jak Wam się podobało 😉 Mamy nadzieję, że wyszło na plus!

Odpowiedzi na pytania dotyczące BR

Co jakiś czas dochodzą do nas przeróżne pytania związane z BR. Część z nich padała już na blogu, ale niektóre bywają naprawdę ciekawe. Wobec tego zebraliśmy wszystko do kupy i rzucamy się w wir odpowiedzi 😉

Czy macie jakiś pomysł na zmiany w PvP w Broken Ranks? Może powrót do starego systemu walk?

Grubsze zmiany w PvP pewnie pojawią się dopiero po premierze BR. W tej chwili skupiamy się na jak najszybszym uruchomieniu tego, co znamy z 2d. Jednak pewne dyskusje odnośnie PvP już toczyliśmy. Na pewno chcielibyśmy z powrotem je ożywić. Głównym problemem obecnego PvP jest to, że przeszkadza zbyt mocno w normalnej grze oraz poza ikonką nad głową zupełnie nic nie daje. Nagród za osiągnięcia w PvP nie możemy dawać zbyt wygórowanych, ponieważ za prosto jest się podkładać i sztucznie wpływać na takie statystyki. Ale wprowadzenie cyklicznych rankingów i jakiś drobnych bonusów mogłoby mieć na nie pozytywny wpływ.

Jaki macie plan, jeśli chodzi o zachęcenie i utrzymanie nowych graczy po premierze Broken Ranks? Ruszą solidne reklamy? Może jak w innych grach, jakieś profity za regularne logowania albo realizowanie osiągnięć?

Przy premierze BR planujemy dużą kampanię reklamową, która powinna zachęcić do gry wielu nowych graczy. Taern jest na tyle rozbudowaną grą, że powinni mieć zajęcie na wiele miesięcy bez dalszego zachęcania 🙂 Po premierze skupimy się na rozwoju gry pod kątem łatania dziur w kontencie. Najpierw dokończymy i włączymy instancje, których będzie brakowało na starcie (Valdarog, Mario, Aqua oraz prawdopodobnie DZ). Równocześnie będziemy dodawać cały czas nowe questy. Następnie mamy w planach dodanie nowych instancji tam, gdzie jest lekka posucha i trzeba biegać ciągle na to samo (np. 50-70 poziom).

Czy planujecie dodać jakieś pety gildyjne i/lub zrobić rework obecnych petów w Broken Ranks? Obecnie, pety z drugiej klatki są mało przydatne i bardziej już się opłaca kupować te z pierwszej klatki. Jakieś dodatkowe pety recepturowe w przyszłości?

Na starcie wszystkie pety pozostaną bez zmian.

Czy są już chociaż jakieś koncepty nowych bossów czy instancji? Wiadomo, nie wraz z premierą, ale chodzi o sam zarys, pomysł. Zdradzicie jakiś smaczek?

Mamy solidnie rozpisaną nową krainę razem z bossem, ale jest zdecydowanie za wcześnie na zdradzanie czegokolwiek. Potem ścigacie nas za takie mgliste zapowiedzi 😉 Sami nie możemy się już doczekać pracy nad nowym kontentem, ale teraz cel numer jeden, to wypuszczenie Broken Ranks tak jak jest.

Jakie nowe mechaniki dla graczy zostaną wprowadzone do Broken Ranks, których nie ma w aktualnej wersji gry?

Największą zmianą jest o wiele żywszy świat gry. NPC-e nie stoją już w miejscu, tylko łażą sobie po mapach. Jesteśmy też w stanie umieszczać różnego rodzaju animowane, interaktywne elementy jak dźwigi, wiatraki, wybuchy etc., które mają na siebie wpływ oraz mogą oddziaływać na NPC-e i graczy. To daje zupełnie nowe możliwości, jeżeli chodzi o konstruowanie questów oraz instancji dla bossów. W BR rozwinęliśmy m.in. koncept, który pojawił się na instancji Tarula – otrzymywanie obrażeń na planszy spowodowane przez pułapki. Na początku najwięcej tego typu nowości będzie można zobaczyć w questach. Później będą się pojawiać również w instancjach.

Targowisko, które stało się już legendą, a dla wielu mitem. W jednym z raportów wyczytałem, że jakaś jego część została już zrobiona. Czyli jest to pewne, że w Broken Ranks będziemy mogli z niego korzystać. Na jakim etapie jesteście i ile jeszcze zostało do zrobienia? Jakie funkcje planujecie do niego dodać? Poza sprzedażą i kupnem inne funkcjonalności, np. aukcje, historia sprzedanych i kupionych przedmiotów? Czy może boicie się, że aukcje mogą zepsuć gospodarkę?

Na premierę targowisko pojawi się w wersji podstawowej. Czyli będziemy mogli wystawiać i kupować przedmioty oraz sprzęt w określonej cenie oraz przeglądać historię naszych transakcji. Systemu aukcji na wstępie nie przewidujemy. W tej chwili mamy gotową warstwę serwerową, jeżeli chodzi o bazowe funkcje. Dalszy etap prac to zaprojektowanie i wdrożenie interfejsu użytkownika oraz zaprogramowanie mechanizmów zabezpieczających. Czyli pozostało jeszcze ok. 60% roboty. Targowisko na pewno zmieni nieco gospodarkę, ale postaramy się to zrobić tak, aby nie było jakiegoś trzęsienia ziemi. Na pewno nie możemy dopuścić do tego, aby dało się łatwo tworzyć monopole. Musimy też uważać, aby targowisko nie zabiło normalnych sklepów. Woberg by nam nie darował 😉

Czy trudność questów i bossów będzie taka sama jak w 2D? Przykładowo, do pewnego poziomu questy można robić solo lub w dwie osoby. Stawiacie w 100% na grę drużynową czy mix tego i tego? Nadal większe levele będą mogły farmić prostsze insty jak leci czy może jakieś skalowanie poziomów mobów do danego levelu jak w innych produkcjach?

Nie będziemy mocno mieszać w wypracowanym balansie. Nadal większe lvle będa mogły farmić proste insty z karą do dropu – tak jak jest obecnie. Chcemy też, aby w BR do pewnego etapu dało się swobodnie grać solo robiąc questy, ekspiąc na mobach i farmiąc prostsze instancje. Na ten aspekt położymy pewnie większy nacisk.

Nowe wersje epików pojawią się jeszcze w 2D czy bardziej po wypuszczeniu Broken Ranks? I jeśli wejdą, to stare zostaną czy będą podmienione?

W 2D żadnej rewolucji w epikach robić już nie będziemy. Natomiast w BR mamy na to pewien pomysł, ale jest jeszcze za wcześnie, aby go zdradzać. Czegokolwiek byśmy nie zrobili to na pewno obecne epiki zachowają swoją wartość.

Czy podklasy to po prostu mit, czy w jakimś momencie BR zamierzacie się za nie zabrać? Chyba, że jest to już całkiem skreślony pomysł.

Póki co skreślony. Ale czasem lubimy wyciągnąć jakiegoś trupa z szafy, więc kto wie 😉

Czy będą dodawane szersze wątki fabularne, np. w formie questów, istniejących już bossów? Np. Ducha Zamku, bossów z Wieży, Duchów żywiołów, czy innych? W przypadku niektórych jest OK, ale przy innych idzie odczuwać ciekawość i niedosyt. Myśleliście o fabularnych osiągnięciach do czempionów (odkrywa się jakaś część ich historii po ubiciu danej ilości konkretnego czempiona)?

Tak, już na premierę pojawi się kilka zupełnie nowych rozbudowanych questów na bossy. Kilka starych questów na bossy przeszło też całkowita przebudowę. Dążymy do tego, aby każdy boss miał swoją ciekawą, questowa historię. Odnośnie osiągnięć: mamy taki temat na tapecie. Ale nie wiem, czy wyrobimy się do premiery.

W wielu produkcjach każda profesja ma odmienny początek, albo zadania tylko dla siebie, które dają jakieś unikalne bonusy, albo przedmioty tylko pod swoją klasę. Myśleliście o czymś takim, żeby każda profesja miała coś dla siebie?

Zaczęliśmy wdrażać taką linię fabularną dla 140 poziomów. Ale została póki co odłożona, bo jest z tym kupa roboty. Zamiast 1 questa dla wszystkich trzeba zrobić 7 questów. Wydaje mi się, że na obecnym etapie fajniej by było jednak zrobić 7 questów dla wszystkich. Koncept jest jednak bardzo fajny ale wymaga większych sił przerobowych. Dlatego póki co pomysł został wstrzymany.

Jakie są problemy, które wstrzymują Was przed zwiększeniem progu levelowego? Czy zostanie zwiększony jakoś blisko premiery?

Zwiększenie progu levelowego rozwala balans. Wszystkie wzory w grze zostały zaprojektowane dla max poziomu 50. Tak samo wszystkie umiejętności, które pierwotnie zakładały max 6 poziom. Przez zbytnie zwiększenie progu levelowego narobiliśmy sobie dużych kłopotów i część rzeczy przestaje funkcjonować tak, jak było to pierwotnie zaplanowane. Dodatkowo zbyt wysoki próg levelowy powoduje, że nowi gracze mają baaaardzo daleką drogę do nadgonienia, gdy chcą np. dołączyć do swojego znajomego, który już ma 140 poziom. W tej chwili jesteśmy w trakcie projektowania reformy skilli tak, aby wszystko wskoczyło w odpowiednie tory. Dlatego dopóki nie podgonimy z mechaniką gry, nie będziemy zwiększać max progu levelowego.

Macie pomysły na rozbudowanie craftingu w Broken Ranks?

Mamy wstępny projekt. Jednak póki co nie mamy czasu wziąć go na warsztat i zająć się nim w 100%. Prace nad BR trwają na tak wielu frontach, że zanim nie zamkniemy części z nich, nie możemy brać na warsztat innych dużych tematów. W tej chwili skupiamy się na:

  • nowym prologu,
  • dopracowaniu wszystkich lokacji: FX-ów, grafy, ruchomych i gadających NPC-ów,
  • poprawianiu i konwertowaniu starych questów na nowy system,
  • dopracowaniu interfejsu użytkownika,
  • dopracowaniu wewnętrznej mapy w grze,
  • targowisku,
  • systemie tworzenia postaci,
  • nowych avatarach,
  • udźwiękowieniu,
  • muzyce,
  • efektach graficznych w walce,
  • planie marketingowym,
  • zmianach w balansie w rozgrywce, które częściowo można obserwować już w wersji 2D.

Chcielibyśmy najpierw mieć całkowicie gotową podstawę, a dopiero później ją rozbudowywać. W tej chwili Taern jest już tak ogromną grą, że naprawdę ciężko to wszystko ogarnąć w krótkim czasie.

Powiększamy zespół

Grafika, a w zasadzie modele to spora część prac, jeśli chodzi o realizację Broken Ranks. Aktualnie nasi graficy mają pełne ręce roboty, a zależy nam, aby jak najszybciej oddać grę w Wasze ręce. Z tego względu postanowiliśmy poszerzyć zespół grafików. Do teamu grafików dołącza Sandra (concept artist). Poniżej jeden z jej projektów. Kojarzycie tego pana? 😉 Dajcie znać, co sądzicie.

A tutaj kilka innych grafik:

66 thoughts on “Filmik, efekty w Broken Ranks, pytania i odpowiedzi – Obecnie pracujemy nad… Cz. 201

  1. questy nawet fajnie wyglądają ale czegoś mi tu brakuje żadnych statystyk nie ma ile do końca jeszcze wyłączenie instancji dz coś mi tu brzydko pachnie czy zbliża się do nas broken ranks jak tak to fajnie będzie jak tak z zaskoczenia wrzucice wersje beta

  2. No blog taki sobie, mało się dowiedziałem bo na większość pytań już odpowiadaliście z 10 razy, lepiej byłoby dać jakiś raport procentowy skończonych prac ale no trudno dostaliśmy to co dostaliśmy.

    Wiem, że pewnie nie odpowiecie na to pytanie ale się spytam, czy wyrobicie się z BR do końca roku?

    • Siemka
      Ja już mogę Ci odpowiedzieć :p Niewyrobią się. MOOOŻE będzie coś wstępnie gadane z ogólnymi testami pod grudzień, ale na pewno nie już w obecnym roku kalendarzowym, prze coronavirusa :/ no i ciągle im coś pewnie wyskakuje, skoro kolejnego grafika zatrudnili :p Obstawiam testy ogólnie na przełomie marca/maja a Taern br pod koniec wakacji za rok.

  3. Zaraz 2 miesiące od upka ‘balansującego’ debuferow, a tu taka cisza o zmianach u vd, śmiech na sali, reszcie zabrali tarcze, rozwalili debufy a ten jak pączek w maśle nadal robi sobie full debufa na każdą strefe, chodzi w tarczy, obniżyliście mu szanse na dymek, dodatkowo z każdym dymkiem ma większy % na trafienie, nadal ma grupową szpilę, ukaz. Brawo, brawo brawo.

    Kiedy zajmiecie się zużyciem kondy łucznika? Nadal zbieracie opinie graczy? pewnie. A może gracze jeszcze nie zdążyli przetestować wszystkiego? No pewnie pewnie.

    Kiedy dodacie normalny dmg dla spięcia? Jak nie potraficie ogarnąc resów na energie u mobów to dajcie chociaż taki dmg jak w strategu czy truciu. Ale pewnie zbieracie jeszcze informacje od graczy, którzy testują. Śmiech na sali.

    Co z synergią sh+łuk+mo ? Gracze nadal testują? Tak że nie chcą chodzić w pt łuk+sh, bo zabraliście łucznikowi mimo wszystko sporo debufa na dystans który zwiększał % mośkowi, dodatkowo rozbiliście go na 2 debufy, jednocześnie pozostawiając u sh -30% debufa na dystans tak jak miał. W dotce daliście -45% debufa żeby BB miał lepiej, ale mośka to już pies trącał? Mosiek musiał zostać z tym żałosnym 30%, dodatkowo zabraliście u łucznika debufa na dystans.

    Co jest w ogóle z tymi %, sama watroba daje 8%, samo spięcie i strateg dają po 6%. Ale jak jest już watroba i np strateg to po wbiciu spięcia nie dodaje się kolejne 5%, tylko 15%. Czyli kolejne plucie na pt łuk+mo+sh, bo wymusza konieczność 3 debufów bo nie potraficie ogarnąc systemu naliczającego % trafienia. 1 debuf łucznika + watroba daje taki sam przyrost % trafienia co sam trafiony drugi debuf łucznika, to jest po prostu paranoja.

    watroba + strateg = +15% trafienia
    watroba + strateg + spięcie = +30% trafienia

    Na prawde na tych waszych testach tego nikt nie zauważył? wy to testowaliście wgl? przecież to jest porażka na całej linii

    oczywiście, jak sie idzie z VD to sprawa wygląda zupełnie inaczej, bo tam szpial + 1 debuf łucznika. nieważne czy strateg czy pięcie od razu dają łącznie +30% trafienia, wgl nie trzeba dawać drugiego debufa łucznika żeby utrzymywać full debuf na dystans.

    Podnieście Sh debuf w watroba na dystans do takiej samej wartości jak dotka, niech każdy debufer obniża łącznie po -45% obrony na każdą strefę. Bo teraz to jest parodia balansu.

    I weźcie się do roboty z tym vd, niech zostanie zrównany z resztą debuferów, zabrać mu gropową szpilę, niech stara szpiila zabiera max po 45% obrony na strefę, no ludzie ile można czekać. Już 2 miesiące lecą a tu na blogu NAWET SŁOWA NIE MA o tym.

    Kolejna sprawa, kiedy SH W KONCU dostanie niższe wymagania wiedzy w KO? Uniki niech zostają tak jak są, niech będą wymagające, ale KO PO ZMIANACH TO JEDYNA UMIEJĘTNOŚĆ DLA KTÓREJ KTOŚ SH JESZCZE CHCE BRAĆ GDZIES NA BEIRN. debuf na koniec rundy, dodatkowo słaby. Jedynie KO jakoś ratuję to, że sh jest gdzieś brany w beirn, ale 140 wiedzy które musi pakować żeby jakiekolwiek PA mu zostały na debufy jeszcze, serio?
    Proponuję 40wiedzy na 1PA, bazowe 10 wiedzy i KO wchodzi na 2PA, uniki zostają tak jak są na 140 wiedzy, jak chcą z nich korzystać niech tracą swoje punktu, ale po cholerę ma na tym cierpieć cała drużyna? 130 zręki odchodzi u każdego sh, debufy słabe w porównaniu do VD, nawet w porównaniu do łucznika który po zmianach to też swoim -22% na dystans w dwóch skillach jest niezłą parodią.

    Nas interesują zmiany w balansie a nie jakieś malowanki 3d które może wejdą może nie wejdą, dzień jutrzejszy warunkuje dzisiejszy, a dzisiaj w taernie jest jedno wielkie G jeśli chodzi o balans debuferów. Co mi z tego że gra bedzie ‘ladna’ jak będzie się grało po prostu zle.

    Bierzcie się do roboty i za 2 tygodnie przygotujcie konkrety odnoście rebalansu nowych klas i ogarnijcie bajzel jaki zostawiliście u sh i luka .

    A z plusów, fajnie że blog pojawił się nie o północy, ale o jakże wczesnej 23.20, gratuluję winszuję, widać postęp u was, praktycznie taki sam jak postęp nad pracą nad 3d które miało wyjść w 2016, oraz nad rebalansem klas debufujących 🙂

    • Jak już taki płacz z tymi tarczami i vd to osłabcie vd i zablokujcie tarcze tylko dla ryca koniec kropka smuga do kosza i gitara skoniczy sie latanie losków przez małe shedki i bomba mi to pasi

    • Zgadzam się z azugeros rzekomy balans sh/uk spierdolony po całości. W tym momencie na etapie loskowym czyli 65-120 sh ma chujnie ze znalezieniem slota bo albo wolą iść na 2 dmg + vd/uk albo na 1 dmg i vd+uk. Tak samo dlaczego sh nie dostał obniżenia wymaganej wiedzy na ko i uniki tak jak to dostali uk i bb przez co sh musi wywaliś 130 pkt na wiedze i mieć lipe z zręką kiedy to uk wywali 30 i jest 100 zręki do przodu przed sh czyli kolejna deklasyfikacja sh na tle debuferów

        • No beczunia, chyba się jakiś vd odezwał zgadłem?

          Teraz pt na morane łuk+sh+mo to od biedy jak już się żadnego vd i łuka nie znajdzie, gracze wolą nie iść mory wgl niż iść w takim pt który do pięt nie dorasta teraz składowi łuk+vd+MO. Ale takie efekty jak się balansuje 2 z 3 klas debuferów, robi się tam syf i umywa rączki bo przecież gracze testują, testują, ekipa wyciąga wnioski, analizuje, jakie tam jeszcze bajeczki wciskaliście graczom?
          Po 2 miesiącach ANI SŁOWA o poprawkach do balansu, cisza.

          Nie mowiąc już o wypadach tarulowych gdzie pt łuk+sh+mo to jest paraolimpiada, redukcja obrażeń aury mośka żałosna, nowe resy na mobkach to i dmg samego mośka jest żałosny, dodatkowo, żeby MO coś trafił musi mieć wszystkie 3 debufy od sh i luka, gdzie żaden nie jest GRUPOWY TAK JAK U VD. Gracze już was zweryfikowali, co widzicie na swoich śmiesznych statystykach i jak to argumentujecie? GRACZE TESTUJĄ, taka pisowska retoryka nieco nie uważacie?

          Najśmieszniejsze w tym jest to, jak inżynier szuka na globie NIE DMG NA TARULA, ON SZUKA KONKRETNIE BARBY. Bo wiadomo że MO tam może teraz czyścić buty, ubijalność insty z nim jest dużo niższa niż z BB.
          No to jak w końcu, jesteście zadowoleni z balansu dmg, ale jednocześnie sami inżynierowie nie chcą chodzić z mośkami? To aż się ciśnie na usta że to jest po prostu robione pod siebie kolesiostwo, inżynier ma więcej koleżków BB niż mośków to wykorzystuje swoje wpływy żeby mieć łatwiej, a na reszte graczy to można mieć wywalone, gratuluję doboru ludzi na stanowiskach inżynierów

          • Heh…
            Szczerze? Jestem ciekaw statystyk zabijanej Morany w PT MO+Sh+Łuk vs MO+VD+Łuk.
            Dla słabszych MOsiów Łucznik + VD jest lepszą opcją pod warunkiem, że VD jest w stanie sobie poradzić sam bez dodatkowych PA czy wątroby, dla lepszych Magów jest to bez większej różnicy. Osobiście nie mam problemów ze slotem na Morane, aczkolwiek zauważyłem taką zależność. Gdy jest słabszy MO, ludzie wolą pakiet Łuk+VD – nie dziwie się. Zakładam, że słabsi SH ze słabiej rozwiniętą postacią mogą mieć gorzej ze slotem.
            Jestem ciekaw statystyk, czyjeś “bo ja widzę” mnie nie przekonuje.

            Piszesz, że MO teraz może czyścic buty i teraz szuka się BRB na Tarula.
            Statystyki jednak z pierwszego miesiąca po aktualizacji przedstawiają jednak co innego.

            Barbarzyńcy na Tarulu w różnych kombinacjach PT byli łącznie 376 razy na Ostlor, a na Tolnor 414.
            Magowie Ognia natomiast na Ostlor, również w różnych kombinacjach PT byli łącznie 405 razy, natomiast na Tolnor ilość pokrywa się z Brb – również 414 razy.

            Kto wie, może 10 czerwca otrzymamy kolejne takie statystyki aby zobaczyć czy coś się zmieniło.
            Niemniej jednak instancja Tarula w chwili obecnej z MO jest bardziej męcząca niżeli z Brb, szczególnie gdy w PT jest SH – takie przynajmniej widzę zdania wśród znajomych, ponieważ osobiście darowałem sobie tę instancję.

            Odnośnie SH i wymaganej wiedzy, widziałem różne propozycje, ale z tak głupią spotykam się po raz pierwszy. W takim razie z perspektywy Rycerza, część umiejętności również ma być wrzucana na 1PA przy 40 wiedzy, a część na 2PA albo muszą poświecić pkt aby nabić 160 wiedzy? xD
            Bezsens. Łucznik używa wiedzy raz na 6 rund, Barba raz na 7 rund + gdy daje skórę raz na 5 rund. SH używa wiedzy raz na 6 rund oraz raz co rundę w przypadku używania uników – fajnie gdyby zniżyli oba te skille na 40 wiedzy jak u pozostałych, aczkolwiek byłoby to niesprawiedliwe.
            Tak samo w przypadku Rycerza, używa tej wiedzy znacznie częściej i znacznie więcej, więc również nie powinien dostawać trudności wymagającej 40 czy 60 wiedzy na 1PA.

            Aktualizacja potrzebuje swoich poprawek, potrzebuje dalszego rozwoju, potrzebuje przede wszystkim zrównania VD z resztą debuferów, aczkolwiek trzeba na to patrzeć zdroworozsądkowo, a nie robić wszystko tak jak pasuje danej osobie.

            Inżynierowie poniekąd dali zadka, ale czytając niektóre wypociny graczy, cieszę się, że to Inżynierowie dali zadka w takim stopniu, bo gracze swoimi pomysłami by to jeszcze bardziej “popsuli”.

            Sheed i tak jest podklasą i przydupasem Barbarzyńcy.

          • Jest jedną, wielką,zasadnicza różnica między KO i unikami. KO rozdaje Sh dla każdego w pt,jest to umiejętność z którą rozdaje innym graczom w pt,którą im pomaga, zarazem jest tym dla czego ludzie jeszcze chcą brać Sh gdziekolwiek Dlatego powinna być jako umiejętność podstawowo dostępna dla każdego Sh z jak najmniejszym zapotrzebowaniem na inwestowanie wiedzy.po za tym,skad ty wziąłeś to że KO daje się raz na 6 rund lol. przecież unikinsh rozdaje non stop dla każdego w pt, jeśli tego nie robisz to nie wiem jak taki leniwy Sh znajduje jeszcze słota na COKOLWIEK.
            ale uniki? Idiotyczny skill który tylko rozleniwia Sh, w party nie interesuje zupełnie nikogo,w dodatku działa ujemnie na party bo Sh da mniej akcji na rundę. same minusy. Chcesz sobie wykicać 3 najmocniejsze ataki grupowe? Albo ładuj 3pa albo wydawaj 140 wiedzy i płacz jaki to Sh jest poszkodowany.

          • To nie ma sensu. Zaprzeczasz sam sobie robiąc klasę pod siebie, tak jak Ci pasuje.
            Dla mnie dyskusja zakończona ^^

        • Leniwy SH xD
          Dobrze mówisz, w grupowych wyprawach rozdajemy KO częściej, ale czy każdemu w PT?

          Starasz się wymyślić coś pod siebie, nic więcej.

          Dokładnie. KO jest czymś podstawowym. Rozkaz, ochrona i blok też jest czymś podstawowym, czy zatem Rycerz powinien wrzucać sobie te skille bez problemu na 40 wiedzy? Nie sądzę. Waga potężnego skilla powinna wymagać pkt. szczególnie u takich klas jak SH czy Rycerz. Z czasem Twój idealny pomysł mógłby zrobić z uników “martwą umkę” wtedy byłby płacz, że nikt tego nie używa… dajcie coś innego! Nie na tym rzecz polega.

          I mogę płakać jaki SH jest poszkodowany, aczkolwiek najwidoczniej mam mniejsze problemy (a praktycznie to nawet ich nie mam) ze znalezieniem slota poszkodowanym sheedem,podklasą,przydupasem barbarzyńcy i leniwym sheedem niz Ty xD

          • A co do uników…
            Co Ty je na soplach w grocie używasz?
            Po tym co napisałeś widać, że używasz ich najwidoczniej bardzo nieumiejętnie.

            Uniki są do bani w wielu przypadkach,ale jest to potężna umiejętność podnosząca przeżywalność,ale o tym wiedzą osoby, które potrafią ich używać.

          • SH jest debuferem i jego nadrzędnym zadaniem jest WBIJANIE DEBUFA. A jego ‘specjalną zdolnością’ i zarazem jedynym faktorem dla którego jeszcze jest brany na beirn jest KO, dlatego powinien je wbijać jak najmniejszym kosztem wiedzy, aby zostało mu więcej statów na zreke -> częstsze debufy na mobkach.
            Esencją rycka jest dawanie bufów, więc bufy MUSZĄ u niego kosztować DUŻO wkładu. To tak jakbyś napisał ‘ no skoro ryc daje bufki na 160wiedzy na 100%, a ja będąc sh który ma 500 zreki wbijam dotke na czystego bossa na 25%, no to poproszę obniżenie ilości zręki wymaganej do wbijania dotki do 160 i żeby wchodziło na 100%’
            NIE, ale to trzeba pomyśleć a nie paplać co ci ślina na język przyniesie. Fakt że KO jak i bufki rycą są pozytywnymi urokami wrzucanymi na inne postaci, nie znaczy że są sobie równe i powinny mieć takie same wymagania.

          • To nie ma sensu. Zaprzeczasz sam sobie robiąc klasę pod siebie, tak jak Ci pasuje.
            Dla mnie dyskusja zakończona ^^

      • Ja wolalem isc zawsze na 2dmg bez wzgledu na to czy to bylo przed czy po zmianach.
        Wy sie rozbestwiliscie idzie taki sh nic nie robi procz klanka, dla mnie to marnowanie slota nic wiecej chyba ze ma duzy lvl i washi zalozone to cos ora.
        Wasze stanie na kolanku jest nudne i nie placz bo moskow tez niechetnie biora przed 115 i jakos zyja.
        Chcesz latac na bossy znajdz Gildie ktora cie wezmie wszedzie. Proste.

  4. rowniez jestem za calkowitym zniesieniem tej smugi i wielkimi karami albo brakiem mozliwosci uzywania tarcz przez inne klasy niz rycerz to chore zeby bb full eq nie mogl zabic maga a o druidzie to juz pomazyc mozna, druid wygra kazdy turek druid zabije i ustoi kazde pvp bb dostaje kora na 15% co runde i siedzi dzicho jak to ma byc rozjuszona bestia ogarnijcie sie bo w tej grze ZEROOOO logiki aczkolwiek pozdrawiam i ciekawy filmik czekam na nowy serwer yo

  5. No fajnie fajnie, jak patrzę na ten filmik to wygląda to na tyle ciekawie, że przekonało mnie to do myślenia o BR za jeszcze tak z 3 lata.

  6. Balans do lutfu, po upku z perspektywy mo o wiele lepiej chodzi mi się w zestawie vd+sh niż łuk+sh (a ponoć nie miało być różnicy między tym, jakich debuferów się bierze).
    Co do rzeczy ważnych, ale zawsze pomijanych (tak na szybko przychodzi mi tylko to na myśl,ale jest tego zdecydowanie więcej):
    Kiedy zajmiecie się oknem drużyny prześwitującej w walce? Cholernie to przeszkadza, do tego zwiększając i tak już duże lagi.. Tak, wiem, można to wyłączyć, ale nie na wszystkich walkach, np. na moranie

  7. zobaczcie jaki łuk to kozak w śród Debuferów w porównaniu do sh ,łuk zabiera 6 pa do tego strateg zwiększa zużycie kondycji a aura zimna zabiera kondycje , juz nie wspominam o krótkim spięciu co działa na wszystkie strefy i dodatkowo piach . oczy ,i nie zapominajmy o zmysłach do tego sh ma gorzej bo ma z dystansu debufy i mo woli łuka bo wystarczy łuk da mo zmysły i kliknie jako pierwszy i debufy siedzą zanim mo odda ataki Robią tak że sha wogóle nie bedzie brany

  8. Takim sposobem nikt już nie będzie grał sh bo my sheedzi dostaliśmy mocno po dupie nasze dotkliwe, Marskość ,latające i front nie dadzą takiego Efektu w % jak u łuka co zabiera 6 pa w strategu i Aurze zimna co zwiększa zużycie kondycji i zabiera co rundę kondę i krótkie spięcie działające na każdą strefe,piach w oczy ,truta i z mysły . . łuk ma mase debufów co dają same plusy na pvp fizole nie mają z nim szans my musimy dawać w wiedzę tracąc cenne pkt a łuk nie dotego ma dużo modyfikatora trafień dystansowych moim zdaniem powiniscie to przeanalizować i wźiąść się w garść i odchudzic łuka o takie debufy bo ludzie zaczynają robic dmg a rezygnują z seedów

    • Piszesz łuk ma masę debuffów, dlatego moim sh robìłem łuka jak chciałem na konde, a później go tylko powoli zabijałem 🙂

  9. Bez przesady że łucznik jest jakimś niewiadomo jakim bogiem debufa teraz, spięcie + piach daje MNIEJ niż dotka i wątroba. A i tak piachu rzadko się używa bo trzeba dawaj stratega,co chwile poprawiać spięcie,nie ma kiedy. Ale mimo wszystko,uważam że Sh został niesprawiedliwe potraktowany po zmianie debufow, bije ostatni dlatego wątroba powinna dawać tyle samo co dotka. Niech już to wbicie debufa coś znaczy. Szczególnie że sam debuf jest naliczany w tak idiotyczny sposób że nawet jak będzie -60% to dużo to nie da, dopiero całe -80% daje porządny efekt więc mimo wszystko będzie potrzebny drugi debufer. Powinno to poprawić aktualna tragiczna sytuację party łuk sh Mo które jest na wymarciu. coraz mniej ludzi chodzi takim składem,zaraz nie będzie ich wcale bo są bezwartościowe

      • jak walczysz z większą liczbą przeciwników niż 1 to jest już ciężko. Wyobraź sobie sytuację, jesteś łucznikiem na moranie, dostałeś już zaćmienie na łeb bo zawsze się dostaje, dajesz zmysl na MO, dajesz 2 spięcia 2 strategi, spięcie nie weszło. Z racji idiotycznego systemu naliczania debufa,strateg + watrona dająca około 60% debufa doda Ci żałosne +15% na trafienie dystans, dopiero jak trafisz spięcie+strateg+watroba to masz +30% trafienia. Dobra kolejna runda, z racji tego że masz już na postaci zaćmienie, to wbijasz spięcie na 40%, dasz 2x to pewnie nie trafisz i kolejna runda w dupe, więc dajesz 3 spięcia, 1 trucie i pach. Trafiles spiecie, nie trafiles zatrucia i piachu. Ale teraz musisz iść przecież w goraga też debufować. No to idziesz w goraga. I już 3 rundy zleciały, idzie 4 runda i co, strateg spiecie trzeba poprawić, najlepiej kazde po 2 razy bo jak jedno nie wejdzie to znowu zostaniesz z połową debufa. zostaje 1 slot na piasek ale już nie ma po co dawać bo trzeba zbijać HP. I w takim sposobem morana była bez piasku. Więcej przykładow? Prosze bardzo, czyszczenie na loskach, dajesz piasek czy debufy na obniżenie obrony? Czyszczenie na mahetach, pokaż mi chociaż jedną osobę, która idąc w pt MO LUK SH daje piaski na czyszczeniu. czekam. SH dając dotke czy watrobę, jednocześnie obniża automatycznie szanse na atak moba, i ma to w pakiecie że się tak wyraże

        • Na czyszczeniu Maheta to raczej się skupiasz na szybkim wyeliminowaniu przeciwników, a nie na osłabieniu ataków przeciwnika by zwiększyć sobie szanse na przeżycie 😀 😀
          Oczywiście pomijając fakt, że czasami jest na to czas i SH używa dodatkowo latającego, a Łuczników piasków czy nawet zatrucia, mało przelatałem Mahetów, po update wgl olałem tę instancję a wiem takie rzeczy.

          “dałeś 3 spięcia, 1 trucie 1 piach” – nie weszło.
          NIE MA KIEDY DAĆ.
          Zaprzeczasz sam sobie.
          Pozdrawiam wszystkich Łuczników, z którymi latałem Morany i robili swój debuf i jeszcze potrafili wpleść jakąś ognistą – jesteście kozakami! 😀

          Czyszczenie na loskach…
          Piasek? Jak tam schodzi każdy mobek na rundę, chyba że za DMG masz 75lvl Brb/MO.

          Nie wierze co widzę. Spinanie się do ekipy, żeby coś z tym zrobili podając tak błahe i bezsensowne przykłady to gwóźdź do trumny.

  10. Bry
    Fajnie, coś o BR, miło.
    Questy? Ciekawie. Pułapki na mapach podczas Q? Ciekawe. Czy fajne? Okaże się, jeżeli nie będzie to wpływać na nagrodę to myślę, że fajna opcja.
    Gra prezentuje się dobrze, fajny klimat. Nie pasują mi trochę deski w jaskini, ale to mały szczegół, zgodny z realiami więc luzz.
    Wielu graczom nie zależy na grafice, a bardziej na rozgrywce, jestem fanem obu tych rzeczy więc doceniam dobrą grafikę,fajne efekty czy przejścia.

    Odnośnie jeszcze pułapek, pułapki na instancjach? Nawet tych starych? Co za dużo, to nie zdrowo, nie przekombinujcie…

    Pytania, na które odpowiedzieliście na tym blogu, w większości odpowiedzi były już znane. Dla mnie osobiście zaskoczeniem jest Targowisko. Podejrzewałem, że w 3D się pojawi,aczkolwiek nie spodziewałem się informacji na blogu, a raczej jako smaczek dla graczy.

    Gdy przeczytałem, że odpowiadacie na pytania liczyłem, że dowiem się W KOŃCU co z Morphami i Pigmentami w 3D. Odpowiecie w końcu?

    “Najpierw dokończymy i włączymy instancje, których będzie brakowało na starcie (Valdarog, Mario, Aqua oraz prawdopodobnie DZ).” – Poważnie? Chcecie wprowadzić TBR bez Valdka? Bez Ducha Zamku? BEZ AQUY? Toć to głupota, chyba że włączycie te instancje na dzień po premierze…
    Wypuśćcie gotowy produkt, a nie zrobiony na pałę aby tylko gracze dali spokój z pytania i dokuczeniem o 3D. Wprowadzicie bez danych bossów, będą Was jechać za to, że wprowadzacie “G…”, zamiast Taernu, który jest nam znany w formie obecnej – coś takiego jak brak starych instancji nie powinno mieć miejsca.

    Wracając do grafiki…
    Na filmie, twarz gracza… to jakaś podstawa, którą uzyskujemy podczas zakładania postaci? Wygląda to dość słabo,biednie. Może jakiś częściowy pokaz edytora twarzy w najbliższym czasie? Wgl może trochę więcej materiałów w postaci video z TBR?

    Odnoszę wrażenie, że Taern w chwili obecnej przeżywa dość dużo zmian.
    Z jednej strony TBR, które ciekawi wszystkich, z drugiej strony BALANS klas, który ciekawi graczy jeszcze bardziej niż TBR.
    Tak naprawdę co 4 tygodnie dostajemy szybkie info na temat TBR i co 4 tygodnie na przemian info o bala…a w sumie o czymś i o niczym.
    Przydałoby się więcej informacji co dalej z SH/Łukiem/VD itd.
    Update miały być dość często, tymczasem był tylko jeden z drobnymi poprawkami i zero informacji co dalej – troszeczkę słabo Ekipo.

    Pomyślcie nad częstszymi informacjami.
    Pozdrawiam wszystkich co wiedzieli, że blog pojawi się w środę 😀

    Pozdro Ekipo.
    Yo.

  11. Kiedy widzę jak po takim czasie wszystko co dostajemy to 2 minutowy filmik to aż ręce opadają. Dla większości ten krotki film wystarczy żeby się cieszyć i znowu łudzić, że zaraz 3d. A jeszcze dorzućcie hh to już w ogóle będą w siódmym niebie. Niestety patrząc na to, 3d nie wyjdzie wcześniej niz 2021, a 2d zostalo juz porzucone, co jest smutne.

  12. Jeśli nie zrobicie niz z respawnej harpii to mnie chyba szlag trafi. Liczę że się ogarniecie i zrobicie jakiś biom tylko na Harpie… Bo kurde-felek szybciej czasowo się robi zlec dla 55-tkek niz te rypnięte harpie 110 w którym musi się człowiek pierniczyć przez 1h bo ludzi więcej niż szczurów w mieście…

  13. Ja w momencie zniknięcia smugi poproszę zamiast bólu trójzab tak samo wyexpiony w ramach rekompensaty za smuge to już zostawiam ekipie można np dac lalkę dla vd która będzie się pałetac u boku która da jakieś staty. Zastanawia mnie tylko czy ten słota tarczy będzie dalej wykorzystywany i czy zostanie ból jako jednoroczne broń.

      • Wiadomo że podwójne ale ekipa chce wrócić do broni dwurecznych więc wogole obawiam się o istnienie bólu ewentualnie dup..y.

    • To żart z tą lalką dająca staty tak? Ty nie wiesz że w łucznik i sh w broniach z beirn, które notabene są 2 ręczne mają TYLE SAMO statów co jednoręczny ból? Więc zabierając wam smugę, nie powinniście dostać nic, po prostu zostaniecie zrównani do poziomu reszty debuferów, którzy w broni mają 60 statów

  14. Mam sugestię co zrobić aby targowisko zbyt mocno nie wpłynęło na gospodarkę. Otóż wystawienie przedmiotu na sprzedaż mogłoby kosztować załóżmy 10% (lub % w zależności od rangi przedmiotu) ceny. Przykład: wystawiam “Arcan” chcę 200k więc musze zapłacić 20k za wystawienie. Dodatkowo według mnie przedmioty wystawiającego powinny być dostępne jeśli takowy jest online lub jest offline ale zapłaci pewną kwotę przykładowo 200k za 24h.

    • W takim przypadku lepiej używać czatu handlowego. Tak jak przy głupim Arcanie nikogo to prawie nie zaboli, tak przy droższych itemach będzie to bolesne.
      Bezsensowny pomysł i jedynie na co wpłynie to na ograniczoną używalność targowiska, a raczej nie o to chodzi.

        • Prowizja jest raczej dobrym pomysłem ale nie na takim poziomie, bardziej może jakieś 4%? Dodatkowe ‘ujście’ golda z serwera zawsze spoko ^^ Każdy kto będzie chciał coś sprzedać będzie mógł wybrać czy wystawić przedmiot na targowisku na x czasu, który będzie tam dostępny cały czas do momentu wygaśnięcia oferty, nawet gdy jesteśmy offline i zapłacić prowizję lub posługiwać się czatem handlowym, bez żadnych prowizji lecz z ograniczoną ‘dostępnością’ uzależnioną od możliwości bycia online i spamowania ofertą co 10 min

  15. Co z update związanym z G (czy bedą wprowadzane jakieś zmiany w taernie czy dopiero po premierze BR)
    Co z vd kiedy smuga nie będzie opłacalna na bossach typu loski?

    • Ja to trzymam kciuki żeby smuga trafiła do ryca jak nikt nie będzie mógł mieć tarczy. Bo dziura (tfu! WYRWA) w tarczach jest ogromna. Tarcza 45lvl-smocze skrzydło, a potem karapaks-85lvl jak się nie mylę. Jest też tarcza haugura z setu ale ba. Za droga. Mam nadzieję że wrzucą jakieś tarcze. Albo przynajmniej ta smuga niech skróci tę wyrwę.

  16. W końcu porządna dawka informacji o broken ranks. Już chyba 2 lata mija jak czekam na wydanie i start nowego serwera 🙂

  17. Dalej sie nie mozecie pogodzic ze sh porzadnie wyprofilowano pod wzgledem umek:)
    Co do vd moje stanowisko sie nie zmienia.
    Bylo kilkukrotnie oslabiane i to grubo wczesniej wiec sie cieszcie ze wasze sh wypadlo na koniec.

    • VD jeszcze zostanie osłabiony więc poczekaj ze swoim stanowiskiem. Zobaczymy co Hass tam wymyśli, choć pewne jest, że będzie burza jak w przypadku SH/Łuka. Jeśli nie będzie “płaczu VD” to będzie “płacz” Sheedów i Łuczników ^^

  18. Czy przy wprowadzeniu Broken Ranks planujecie jakoś “uhonorować” graczy, którzy byli przed premierą? Jakaś odznaka/order przy nicku postaci? Tak jak było to, np. przy counter strike’u , że gracze otrzymali medal za służbę przed zmianami 😛

  19. NPC poruszają się po mapie, fajnie. A Moby dalej będą stać nieruchomo, czy też będą przemieszczać się w jakimś zakresie?

  20. Trochę się boje ze bedzie gorsza. I jeszcze mam pytanie. Czy jak już będzie ta Aktulizacja to te wszystkie postacie które mieliśmy będa usunięte czy zostaną?
    Drugie pytanie to czy gracze będą mogli rozmawiać, pomagać, grac razem bo z tego filmiku widzę że jakoś trudno będzie to będzie połączyć? Prosze o odpowiedz

  21. Mam pytanie do ekipy. Dlaczego mosiek zostal oslabiony jezeli chodzi o inkantacje o u bb furia nie? Bb na dojsciu do bosa czy na bosie wrzuci sobie furie i dostaje buff od rycka i kozak bedzie nakurzal ile wlezie i dmg ma duzy a mosiek nie dosc ze ma oslaniona inke przez co jest bardziej narazony na tluczenie go urokami to wrazki nie bedzie wrzucal na kazdego moba na dojsciu z osobna bo to bez sens. Kolejna sprawa czemu jezeli bb gryzie to z kazdym kolejnym ugryzieniem krwawka jest mocniejsza a u moska ile rund by nie palil nadal podpalenie zabiera tyle samo?

    • 1. Jest problem z ilością barbarzyńców w składach na bossów względem mosiów, lub inaczej – nikt nie chce brać barby, bo na chwilę obecną jest on po prostu znacząco słabszy od maga, szczególnie widać to na bossach dla 75-140lvl, np. v2. Dlatego właśnie aby nieco “wyrównać szanse” mosiu dostał nerfa, choć z mojej perspektywy to barba powinien dostać buffa.
      2. Podpalenie zadaje większe obrażenia od krwawienia, więc, moim zdaniem, wszystko jest ok.

  22. Dacie instancje 50-70 bo posucha jest?
    Posucha to jest w biednych Q 24-26. Mało expa. Ale prawdziwa posucha to 27 lvl! Weźcie dajcie lepszy exp za te Q 24-26 albo więcej Q bo nikt nie bierze chętnie na bossy poniżej 30lvl. Te latanie po zamku nie jest fajne zwłaszcza wtedy gdy jakiś 40+ cie zaora. Bo narazie ja to biorę premium, alta, 1-2 buffów expa i czekam na hh 2xexp żeby skrócić tę mękę.

  23. Mam pewien problem , barba na etapie lvlowym 85-110 nie ma na czym expic , dodajcie jakis sposob na expie dla bb. (oczywiscie mowie o sytuacji bez epika)

  24. Mam tylko nadzieję, że jeśli zostaną dodane jakieś nowe bossy to nie będzie to zrobione po łebkach i znowu nie dostaniemy dwóch takich samych bossów, z tym że jeden jest silniejszy… v1/v2 , komandor/admirał, ivravul/draugul czy mahet i tarul. W przypadku tych 4 ostatnich to w ogóle do d**y, bo każdy jest oparty na tym samym motywie, zupełnie tak jakby komuś skończyły się pomysły. Trochę to słabe :/

Leave a Reply to Placz moska Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *