Dialogi na mobilkach i kolejny set – Obecnie pracujemy nad… Cz. 133

gniazdo.pngOstatni upek przeminął, wgraliśmy bugfixa, odkrywacie event Vorlingów, chociaż gracze Ostlora i HC jeszcze muszą kilka dni poczekać. Stale rozwijamy Broken Ranks. Dzisiaj na blogu znajdziecie nasz regularny przegląd bieżących materiałów z BR. Zapraszamy.

Sprzęt

Postanowiliśmy podtrzymać trend z setami na 100-tny poziom i w tym tygodniu pokazujemy wam Oko Bogów, czyli set dla łuczników. Przy przerabianiu setu wzorowaliśmy się na średniowiecznych pancerzach ze skóry. Mogły one wytrzymać zaskakująco wiele, a jednocześnie nie krępowały ruchów, co każdy łucznik by docenił. Sami oceńcie taki zestaw sprzętu.

łuk 100

Pozostałe sety, które wcześniej pokazywaliśmy, są teraz modelowane w 3d. Jednocześnie z modelem sprzętu druida powstaje zestaw voodoo. Pracowaliśmy też nad setem sheeda, ale jeszcze nie do końca odpowiada nam jego forma. Ten set czeka na swoje 5 minut, żeby go nieco zmodyfikować. Kiedy będziemy mieli coś bliżej wersji finalnej, to może pokażemy to na blogu.

Broken Ranks Mobile

dialog

Podobno są tacy, którzy czytają dialogi w questach. Nowe okno, które ostatnio zaprojektowaliśmy w mobilnej wersji Broken Ranks, to coś dla nich. Sprawdziliśmy całą masę układów, żeby pozostać przy tej zaprezentowanej powyżej. Posiada więcej zalet i mniej wad, niż inne projekty. Odpowiedzi gracza (po prawej) znajdują się idealnie pod kciukiem i mają tam dużo miejsca na ekranie. Dzięki przeniesieniu tekstu NPC-a do lewego marginesu możemy nadal śledzić akcję, widząc naszą postać na mapie. Doskonałe rozwiązanie pod kątem ewentualnych cutscenek.

Okno będziemy zamykać “przyciskiem” [Bywaj.], żeby uniknąć przypadkowego wejścia w agresywne mobki. Mogłoby się tak zdarzyć, gdybyśmy chcieli zamknąć to okno klikając na mapkę. Jest jeszcze pomysł zamykania okna dialogowego specjalnym przyciskiem. Rozważamy taką opcję.

Generalnie losy tego układu dialogów będą ważyć się w trakcie testów, gdzie tak naprawdę się okaże, czy spełnia on pokładane w nim nadzieje.

Krainka

We wczesnych etapach produkcji Taerna często nie starczało nam sił roboczych, żeby w odpowiedniej jakości przygotowywać tzw. “questowe dziuple”. Taka dziupla to niewielka lokacja, w której toczy się jakaś część fabuły. Zdarzało się, że do tego celu braliśmy grafikę użytą już w innym miejscu. Przykładem tego jest obóz Imperialnych spod Kemenak. Od razu widać, skąd pożyczyliśmy sobie wnętrze ich namiotu:

namioty

Co oczywiste, nie mogliśmy tego tak zostawić w Broken Ranks. Poniżej prezentujemy koncept przerobionego posterunku. Oprócz nowego wnętrza, całość zostanie przesunięta w obrębie krainy Wioski Koldów. W Broken Ranks posterunek będzie strzegł granicy pomiędzy Alarilem i Haligardem. Tak jak powinien.

garnizon_lochy

Powyższy koncept trafił już do modelowania. Oprócz tego na dość zaawansowanym etapie znajdują się prace nad Płaskowyżem. Jest tam jeszcze sporo poprawek do naniesienia, dlatego dzisiaj wam go nie pokażemy. Kolejny projekt, jaki aktualnie powstaje, to nowa wersja Karczmy Lesgara. Chcemy dodać tam sporo nowych funkcjonalności, pozwalających rozwinąć skrzydła tym graczom, którzy w RPG cenią sobie możliwość odgrywania swojej postaci. Koncept Karczmy jest na bardzo wczesnym etapie, więc możemy tylko o nim wspomnieć.

Efekty specjalne

Coś czego nie było w poprzedniej wersji gry, to ożywiające krajobraz efekty specjalne – tzw. fx. Śnieg, deszcz, wiatr, mgła, fruwające liście, płomienie, woda i co tam jeszcze chcemy. Szlif krain pod kątem fx to kolejny etap prac nad mapami. Obecnie o te detale uzupełniamy Wąwóz, Grań i jaskinie na Grani.

Modele

Produkcja NPC-ków trwa. Zostały skończone magik i łucznik z Wyspy Tryfkina, powstały Regina, Kadri i Bartolomeo. Poniżej prezentujemy wygląd tych dwóch ostatnich.

kadri

Kadri to jedna z ważniejszych dla fabuły postaci. To także jedna z pierwszych osób, które poznajemy w grze (i która przy okazji nie ginie niemal natychmiast). W Broken Ranks będzie miała nieco grzeczniejszy wygląd, niż dotychczas, ale nie martwcie się – to dalej będzie ta sama, wygadana i wierna sprawie wojowniczka z dwoma krótkimi mieczami. Trochę różni się od swojej dotychczasowej wersji. Będzie bardziej kobieca, ale tak samo agresywna, jak teraz. Prezentujemy jednocześnie koncept i model 3d.

bart

Mamy jeszcze jednego gagatka z questów – Bartolomeo-słynny uwodziciel. Jak oceniacie jego urodę? Chowalibyście przed nim swoje córki, żony i kochanki? A wy, drogie panie, jak zareagowalibyście na umizgi takiego amanta?

Kudłacz

kudłacz

Dotychczasowa wersja Kudłacza wygląda tak sobie. Zwierzak w Broken Ranks zyska zdecydowanie groźniejszy i mniej przyjazny wygląd. Owłosienie Kudłacza ograniczyliśmy do okolic karku, zostawiając mu siwą grzywę. Nie chcielibyśmy stanąć twarzą w twarz z takim bydlakiem. Jako referencje (odniesienie do rzeczywistości) zostały użyte rysunki dinozaurów, więc można zauważyć np. inspirację triceratopsem (kołnierz, kształt czaszki).

Poza Kudłaczem “robi się” Fenix. Bardzo dbamy, żeby jego wygląd był gdzieś pomiędzy realistycznym ptakiem, a magicznym stworem, którego siłą jest żywioł, a nie warunki fizyczne.

Grafika pod walkę

gniazdo.png

Jaskółka doczekała się nowego gniazdka. Mieliśmy już przygotowanego nowego bossa, ale tam w tle widzicie, jak skończył. Połasił się na wdzięki Jaski, podleciał za blisko i raz, dwa po bossie. Jego okrwawione truchło zdobi teraz tron największej uwodzicielki – Jaskółki.

 

41 thoughts on “Dialogi na mobilkach i kolejny set – Obecnie pracujemy nad… Cz. 133

  1. Kudłacz teraz bardziej przypomina kudłatego kudłacza, niż opancerzonego psa – fajnie fajnie. Czekam na wygląd setu sheeda, mam nadzieje, że będzie wyglądał równie zacnie co pokazanych dotychczas klas.
    Najbardziej w ukazaniu się Taernu BR, czekam chyba na wersje mobilną – na pewno zwiekszy to moją aktywność ^^.

  2. Ymm tak ogolnie skroja skorzana sredniowieczna miala specyficzne pikowane elementy.. Co do uka set wyglada fajnie jednak nie warto w to platac historii. Tak wiem czepiam sie, ale nie uzywajcie takowych slow prosze. Wpis calkiem spoko ale kiedy zaprezentujecie cos o mo jakas mini zmiana miki pokaz metka mini pokaz seta ? Nic ?

  3. Świetnie, tak jak zawsze. Gra wygląda fenomenalnie i wierzę, że będzie tylko lepiej. Świetny pomysł z tymi efektami pogodowymi. Wierzę, że będzie w tym urok i klimat. Standardowo: ignorować hejterów 3D, zamkniętych na nowe możliwości i rozwiązania.

  4. Miło się czyta takie wpisy o postępach, mimo , ze tyle trwają prace. Czekanie na wpis o 3d popłaca, fajne ciekawostki ???? Kudłacz wyszedł całkiem całkiem, jak mu się z ryja patrzy to wygląda na wkur… Wygląda jak z dobrego filmu sf. Mam nadzieje ze rok 2017 bedzie finalnym rokiem Broken Ranks i zagram na wp-eku już w tym roku ????

  5. Witam ładnie ten set wyszedł dla łuk , czekam na set dla Mo z niecierpliwością … co do kudłacz tutaj apel do grafików jeśli ktoś to czyta z ekipy prosze przekazać ,, na grzbiecie i ciele fajnie jakby bylo wiecej tych zgrubień ala pancerza bo troszke wygląda na cielaka reszta ciała ale głowa i kołnierz mega 😉 prosze chociaz wziaść pod uwage nadania mu troszke wiecej pncerze na grzbiecie moze takie jakby rogi okrągłe do ogona a na ogonie niebieski kryształ świecacy 😉

  6. Witam ale czy pomyśleliście że set dla łuka to nie powinno być trochę skór zamiast ciężkiej zbroi przecież łuk musi być mobilny

  7. Mam pytanie dotyczące nowgo serwera który zapowiedzieliście już jakiś czas temu, który miałby zostać uruchomiony gdy będzie 3D. Czy na ten serwer będzie można przenieść swoje postacie z Dunebu czy Larkas; czy będzie on dla nowych graczy i nie będzie możliwości przeniesienia tam swych postaci i czy będzie tam działał buff do altów?

  8. Wszystko ładnie i pięknie, ale w takim tempie i przy wciąż tylu rzeczach do zrobienia to chyba jeszcze lata potrwa…

    Ciekawe też jak wygląda goła Kadri, choć podejrzewam, że wszystko co nieprzyzwoite zakryje krew 😉 Gusta są oczywiście różne, ale jak dla mnie Kudłacz bez swojego pancerza (i… kudeł) to mimo wszystko trochę jak pół Kudłacza. A co do Triceratopsa, nie byłby to czasem dobry pomysł na skórkę dla tego zwierzaka?

  9. Wszystko fajnie, wyglada to obiecująco, ale… to trwa zdecydowanie za długo! Dajcie już to 3D i wgrywajcie coś systematycznie.

  10. To konieczne, aby postaci kobiece śmigały w bucikach na obcasach? Rozumiem babki – NPC, ale grywalne postaci?
    Jerochy, virvki, cierpy etc. dla babek na obcasach?
    Moim zdaniem, jeśli mamy choć luźno trzymać się realiów – należy zrobić wersję butów zgrabnych, mniejszych niż męskie, acz bez odrealnionych obcasików 😛
    Wiem, że to fajnie, wygląda – “tak kobieco” – ale…
    Klaty i ogólne wymodelowanie wystarczająco będą odróżniać rary dla kobiet…

  11. Bardzo fajnie wszystko wyglada, tylko set dla łuka nie do końca mi pasuje. Napisaliście o zbrojach skórzanych i mobilności, a tymczasem na grafice widać faceta opancerzonego od palców u stóp aż po podbródek. Sama grafika tej zbroi – miodzio, ale po co łucznikowi tyle żelastwa, krępującego ruchy? Te rękawice też wyglądają bardziej na opancerzone rękawice wojownika, niż na rękawice strzeleckie. Tę zbroję dałbym już szybciej jakiemuś zabójcy czy najemnikowi, walczącemu wręcz.

    • Raczej nie (dyskusja o tym już chyba była na forum). Bo o ile na czworonogach łatwo pokazać pancerz na grzbiecie, ryngraf i opaski, to jak to zrobić na np. Motylu i innych “dziwnych” zwierzakach? Pomijając, że oznacza to sporo pracy dla grafików i programistów (a Broken Ranks i tak już jest strasznie opóźniony), więcej danych do ładowania, więcej zużytej pamięci i zasobów…

  12. Set łuka wygląda ładnie szczególnie w górnej części. Dół też jest ok. tylko, dlaczego w pełnej zbroi płytowej z trzewikami i nakolannikami???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *