Gildia, wiadomo – fajna rzecz. Jedność, braterstwo, lojalność, wzajemna pomoc, złośliwość, zawiść, kłótnie o slota, wypominanie rarów… Dlatego niektórzy od tej lojalności i braterstwa czasem wolą odpocząć, a inni od zawsze trzymali się z daleka. Co wtedy? Czy istnieje życie poza gildią? A jeśli nie, to czy w końcu się pojawi?
Taern od początku swojego żywota był grą nastawioną na grę w grupie. Oczywiście nastawienie to jedno, a realizacja drugie, bo w zamierzchłych czasach znalezienie kompana nawet do poexpienia we dwóch graniczyło z cudem – pustki były jak w monopolowym przed pierwszym. Był to więc pierwszy MMORPG w historii nastawiony na grę z innymi graczami, w którym nie było innych graczy. Potem graczy przybyło i w atmosferze współpracy i wzajemnego zrozumienia tłukli kolejne bossy powstające w chorej wyobraźni Torgerda, Pana Tomka i Dryga. Każdy z nich stworzony został do tłuczenia go przez kilka osób (cały czas mowa o bossach, nie o chłopakach). W przerwach między bossami gracze radośnie ekspili sobie w grupie bądź solo i szukali dla siebie slota na kolejną wyprawę – jako że nikt z graczy nijak nie był zrzeszony to sprawa była prosta – jest nas dwóch to szukamy jeszcze trzech, patrzymy po znajomych, jak nikogo nie ma, to szukamy na ogólnym. Sprawa się trochę skomplikowała po wprowadzeniu gildii. Dziś każdy chce chodzić na bossy „gildiowo”, a w ramach absolutnej ostateczności zabiera się „randoma z czatu” i jest to rozwiązanie równie niepożądane, co zaproszenie w Teksasie murzyna na ślub.
Generalnie osoby, które z jakichś względów nie chcą bądź nie mogą znaleźć sobie miejsca w gildii muszą się liczyć z tym, że więcej czasu spędzą w grze bezczynnie, bo również expienie solo powyżej pewnego levelu jest sprawą dość trudną. Dotyczy to również osób, które w gildii są, ale mimo tego nie zawsze uda się skompletować skład na wyprawę. Nie da się ukryć, że gra poszła w stronę grania w grupie, co przyznawali zresztą wielokrotnie sami twórcy gry. Czy tak już zostanie? Czy osoby, które lubią sobie potłuc różne stworzenia w samotności skazani są na lanie wciąż tych samych low i mid – levelowych bossów? Czy gracze niezrzeszeni w szeregach gildii będą z zadrością patrzeć na udogodnienia, które dostępne są tylko dla gildiowiczów? Niekoniecznie.
Z zapowiedzi Dryga na zlocie (a może to było wtedy jak się napił heroiny, nawąchał haszu* i podrywał pod kościołem panie z kółka różańcowego św. Jadwigi – nie pamiętam) oraz z kilku wypowiedzi HeavenMakera na forum wynikało, że rozdźwięk między grą solo, a pt został odnotowany i trwają prace nad jego lekkim zmniejszeniem. Owszem, to dalej ma być MMORPG, więc współpraca, współpraca i jeszcze raz nerw na nieogarów, ale ci, którzy w danym momencie nie mogą znaleźć miejsca w drużynie nie powinni musieć wydeptywać ziemi pod Keme (inna sprawa, że jest mnóstwo takich, którym po prostu wyjątkowo pasuje tamtejszy mikroklimat i żadne udogodnienia tego nie zmienią, tzw. strażnicy bramy 😉 ).
Od czasu owych zapowiedzi mamy już kolejne pozagildiowe pety i kilka zleceń, które można spokojnie porobić solo i zajmą nam trochę czasu, ale to dopiero początek. Już w kolejnym updacie (+ jeszcze w kolejnym) ci, którzy nie lubią na każdym kroku mieć towarzystwa, mają odczuć kolejne delikatne zmiany na lepsze.
– Dostrzegamy to, że niektórym trochę trudniej jest teraz załapać się na wyprawę i priorytetem dla nas jest, żeby w takiej sytuacji się nie nudzili. Owszem, rary zawsze będą spadać z bossów, na które trzeba się wybrać z ekipą, ale w nowej kraince znajdzie się kilka miejsc, w których bez problemu będzie można poekspić solo i wydropić cenne przedmioty, które przydadzą się później, a ekipy na wyprawę poszukać w międzyczasie – zdradza Torgerd. – Szczegóły będziemy zdradzać z czasem, ale oprócz tego, na pewno pojawią się nowe pety dostępne poza gildią, nie wspominając o Epizodzie II głównego wątku fabularnego, który w całości będzie do zrobienia solo + nieobowiązkowa część dla chętnych, na którą trzeba będzie zebrać ekipę – kończy Torgerd.
To zadania na najbliższą przyszłość, ale w drodze są kolejne. Najlepsze pomysły na grę solo z forum i ich twórcze rozwinięcie koordynował głównie HeavenMaker, więc jemu oddajemy głos.
– W pierwszej kolejności chcemy rozwinąć system petów, tak żeby gracz miał z nich realne wsparcie i żeby mógł korzystać z kilku na tej samej inście (ale niekoniecznie z kilku naraz). Chodzi z jednej strony o możliwość posiadania kilku petów ze sobą (ale tylko jeden mógłby być aktywny) oraz o możliwość przywoływania odesłanego (ale nie zabitego i wyleczonego/wskrzeszonego peta) na instę lub wręcz do walki jeśli jeden z naszych petów na niej padł. – mówi Heaven i dodaje, że również expienie petów i psychorarów przy okazji ma się odbywać szybciej, dzięki specjalnym zleceniom, które będzie się wykonywać solo.
Wsparciem dla grania solo będzie również wielokrotnie już wałkowany system osiągnięć, który prowadzić będzie w nagrodę do specjalnych zleceń, questów, a być może instancji i bossów, ale prawdziwym przeniesieniem punktu ciężkości w stronę gry indywidualnej może się stać raczkujący jeszcze, ale dokładnie zaplanowany crafting, czyli własnoręczne wytwarzanie przedmiotów. – Tu jedynie indywidualny upór, cierpliwość i cechy wskazujące na chorobliwe zbieractwo pozwolą tworzyć wspaniałe przedmioty, również takie, których obecnie nie ma w użyciu – mówi Heaven. krótko mówiąc wymagane będzie przemierzanie krainek wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu pojedynczych ziółek, minerałów i wszelakich halucynogenów, z których zrobimy sobie coś od czego innym oko będzie bielało. Nie masz co robić? Nie możesz znaleźć kompanów na wyprawę? Idziesz na wycieczkę po jaskiniach i zbierasz to, co Ci potrzebne. Pt się znajduje – przerywasz i kończysz zbieranie później. W planach jest crafting tabletek gwałtu – odpoczynek nabierze nowego znaczenia.
To niejedyne z udogodnień dla graczy solo, ale te póki co są przyklepane i prędzej, czy później w grze się pojawią. Reszta ulega jeszcze dopracowaniu w głowach twórców i Waszych, bo akurat w tym elemencie (odwrotnie niż w temacie bossów, instancji i mobów) administracja wciąż czeka na rozsądne pomysły. Wysyłajcie je na na [email protected] albo [email protected].
P.S. Ten tekst po części został zainspirowany komentarzem Lisario. Jeśli chcecie podrzucić jakiś pomysł na wpis, coś co Was szczególnie intryguje, czemu warto się przyjrzeć – piszcie w komentarzach lub do mnie na kopertę na forum.
* Wiem, co się pali, co się wącha, a co się wbija (chwała Bogu nie z autopsji), ale oburzonych niewłaściwą instrukcją obsługi owych specyfików odsyłam do klasyki polskiej piosenki lat 90-tych 😉
To dobrze… Bo exp solowy na masywie zniszczyliscie (co poza kotem da sie wysolowac… nie mówię o gorgonach czy świetnym expowisku dla MO-lalkarzach). Zlecenia dla expienia rarów i petow-calkiem spoko.
Ale dajcie jakies expowiska dla solowych graczy 90+ bo obecnie dla losowych jedyną alternatywą mogą być lalkarze (ale bez MO nie ma sensu)
Jeśli już poprawiacie pety to według mnie przydało by się, aby res na sieczne, obuchowe i kłute zwiększał się z levelem. Bo porównując jak rogate biją w motyla po ~550 a w smoka po ~250 no to motyl przestaje być pomocny na wyższych levelach.
Dokładnie! To spora przesada jeśli chodzi o DMG przyjmowane przez Motyla od tych lepszych przeciwników. Założe się że sporo osób ma z Tym problem. Powinniście coś z tym zrobić. Rzecz Jasna od jakiegoś tam lelva, bo ten… 55 lvl Pecikowi to chyba każdy jeden potrafi wbić.
Motyl, to porażka wśród petów. Na 70 lvl dostaje od Ghadiry na 3 hity, no ok, ale od Grzesie w rundę to już przesada, nie wspominając o harpiach czy gorgonach. Wszystko co powyżej, to motyl jest na 1 hita, przy hp 2100. Krab przy nim to mocarz nad mocarze, a level 10 niższy. Chyba coś tu nie gra.
Mam jeszcze 1 sprawe odnośnie zmian w pvp. Skoro jest coś takiego jak szansa na dymek (którą zmiejszacie) no to po dupie dostaje głównie druid i voodoo. Aby to wyrównać powinniście całkiem skasować ten dymek lub ewentualnie dodać szansę na skok farida (37%). Vd i tak ma cięszko wrzucić szpilę na wyższych bosach. A odnośnie zmian powyżej to wielkie brawa.
zmiany własnie wprowadzane sa w takim kierunku zeby vd było łatwiej jak jest mniejsza szansa na dymek to łatwiej wrzucic a nie trudniej.
Gra solo byla i bedzie tylko dla dru ewentualnie ryca z petami bo np Vd przy takich odpornosciach na uroki zadaje takie dmg ze zal patrzec a o ukazaniu czegos moze wogole zapomniec
Witam.
Czytając wpis na blogu początkowo ucieszyłem się, że ten temat podjęto. Komentarze do poprzednich blogowych wpisów pokazały, że istnieje grupa graczy, którzy preferują taką formę rozgrywki.
Po przetrawieniu wypowiedzi ekipy, mam wątpliwości co do intencji. W realiach taernu to zwykle wygłąda tak, że każdemu ułatwieniu towarzyszy utrudnienie. Solowe ekspowiska? Bardzo fajnie. Na czerwonym czy czarnym polu? A za strażników robić będą mobilne grupki agresywnych, wykokszonych mobków? Zgadłem? Składniki do craftingu, do zebrania tylko na red/black?
Epizod II wejdzie na Wielkanoc czy Boże Narodzenie 201…. r.?
Może wystarczy po prostu nie utrudniać gry solowej.
Pozdrawiam.
W rachunkowosci okresla to sie jako 201Xr ;P
Spoko KGB doceniamy to ze starasz sie to wszystko ladnie pieknie załagodzic… Ale… Zadaj sobie teraz pytanie kiedy te twoje pomysly wejda w zycie? Bo z tego co widac nie predko… Targowisko bylo zapowiadane zanim powstalo nowe trentis podklasy? Hoho nawet gorale nie pamietaja kiedy…
Chciałbym dodać dane::mam 35lv mag ognia mam
nietoperza lv 30
* umiejętności dla petów zapisujących lv
np:
nietoperzy gdy wbije 30lv i 40lv wybieramy się do trenera ten uczy naszego
peta (coś dla poruszenia platą) za 50pl
30lv –“wsysanie hp” odpiera atakiem fiz i dodaje sobie hp
oczywiście przyzwoity atak musi mieć
-minusy: -zżera dużo many i Kondy
40–“echo atak” (<nazwa nie przemyślana ) coś jak korzenie
ale na dystansowe wygląda to tak:
nietoperzy strzela 3 dźwiękami uderzając w głowę w brzuch i ponownie w
głowę (to jest 1 atak)
na postaci pojawia sie koło dokoła a postaci nie może zatakowaci
dystansowo działa na 1 turę
—-RZADKO używana przez nietoperza 😀
*********ogary***********
40lv — "wścieklizna" mocny atak bufowy
: zwiększa obrażenia dając możliwość zarażenia wścieklizną
wścieklizna odbiera co turę -10%hp -_-wścieklizna działa na 2 tury
każde 2 ataki peta mają 10%szanse co ture
buf działa na 5 tury
—-spala więcej kody i ma zmniejszoną obr
50lv–"zmysł myśliwego"
-ogar po wielu podróżach po lasach poszukując zwierzyny (dzika15lv:)
potrafi wytropicie ofiarę dognić ja i zranić tak aby ta padła u stóp
jego pan
a.
atak poważny gryzący nogę spowalnia przeciwnika obierając mu
możliwość
za atakowania perszy obierając mu co turę hp i odbierając szanse -20%
buffowania się
(szczególnie uników u sheda) i -40% zmniejsza obronę bo nawet dobra
zbroja nałożona na ranę
będzie potęgowała ból
*atak zazwyczaj na pvp
*używane na pojedyncza osoby
-manę i dużo kody
(więcej nie wiem co odebrać)
*****************piesek**********************
znany nam z podwórka pies zostaje lepszym towarzyszem niż jakikolwiek pet
bufuje nie siebie lecz towarzysza
20lv-"towarzysz asz do śmiercie"
buf uje swojego pana co daje 2 pa i zwiększa uniki
zawsze na początku tury (zazwyczaj)
a gdy właściciel ma 25%hp pies poświęca się
oddając mu swoje czyli 75% najwyżej
30lv- "siła duszy" pet znany nie z dm ale z swojej obrony
ma więzi tak mocne że dodaje sobie i panu zwiększa
ochronę przed urazami
_____mam nadzieje że ty drygu będziesz mógł zrobić te
umiejętności______
kiedyś ktoś na forum powiedział że pet to nie gracz ale to też dobry
towarzysz
broni wiec czemu nie może też bici (pety niewolnicy maja takie same moce
i ja prof i
jakoś są w grze) :::::::DDDDDD proszę o dobre rozpatrzenie sprawy
tu jeden niepowtarzalny : stachooo
przepraszam za błedy ortograficzne jeśli są:D
Nie no co ty,ani jednego błędu.. xD and the best one “towarzysz asz do śmiercie”
Chcesz zrobić dobrze wyłącz kompa i się prześpij albo pójdź na spacer…
^ gwarantuje cie że ci pomoże jak pójdziesz na spacer
Hmmmm, gra solo spoko , no problemo, nie ukrywam że by się przydało jakiekolwiek jej rozszerzenie.Natomiast ktoś tu poruszył w komentarzu podklasy, byłyby świetnym rozwiązaniem gdyby np na 50 lev moznaby wybrac sobie 2 podklasy z klasy podstawowej np:
ryc
droga krwi droga ducha
Droga krwi: zachowuje podstawowe buffy ,ale dodajemy mu 2,3 nowe skille pod napierdzielanie( gra solowa :p)
Droga ducha: wzmocnione buffki, i coś jeszcze nad czym nie chce mi się myśleć bo nie mam czasu 🙂
Byłoby bardzo miło , wiem że to w ch… holendra roboty , ale warto ^^
maile na pomysly jak zawsze na czasie ;P
gra solo milo oby tylko nie czekac na te zmiamy 2lata
zlec na exp peta i psycho do zrobienia solo-bajka tylko kiedy ja nakreca? 🙂
kur** pierd****** o czymś czego nie będzie to są puste obietnice napiszcie o czymś co ma szansę zaistnienia w tej grze a nie gadacie że będzie to będzie tamto ale nie wiecie kiedy napiszcie o czymś takim co będziecie znać konkretną datę a nie odkladacie 1 datę 1 upku na kilka innych dat a na końcu nie wiecie sami konkretnej daty
pitolenie dla pitolenia ciekawe ilu zostanie zeby doczekac sie tych zmian bo servery pustoszeja w zastraszajacym tempie
[email protected] albo [email protected].
To mnie rozwaliło hehehehehehehe
Co do grania solo taern kuleje, te zmiany proponowane i zaklepane owszem walnie stopera w miejsce i kulec juz bedzie mniej. Jednak jesli nie bedzie sporej ilosci bossów i moze nie bossów a mobów ale silnych które mozna solowac to systemu nie uleczy nic…
Ja to znam na s5 takiego czarnoczerwonego Barbe co caly czas gildie zmienia albo jest bez ma duzyy level i nikt go nie lubi bo zawsze on zwyklina wszystkich, gra sam a praktyccznie jak wchdozi na czarne poloe to kazdego zabija nawet jesli przeciwnikow jest wiecej wiec uwazam ze gra solo jest mozliwa. dawajcie upka 😛
pojebało was? mo 28lvl podpalenie 304….
Wiesz dobre umki staty pewnie miał wrazke i inke a eq pewnie full a ty zapewne 0 reskow na ogień
Można grzeczniej pisać chyba… bez nerwów…
Z drugiej strony też wnioskuję że MO to przekoks. Może i na bosie czy dojściu do niego miło się patrzy jak taki Mag Ognie wali z meteo lub z kulki hitami +2k przykładowo (zależnie od lvl) ale uwierzciem nie jest miłe jak w pvp jesteś zdjęty na hita, lub dwa, pomimo ubioru na ogień. O magach z epikiem już nawet nie wspominam…
Pytam się grzecznie, gdzie ten balans jest, o którym tak głośno ? Druid niby takim przekoksem był, ale musiał się nieźle namachać żeby ubić tego przeciwnika, a Mo co ? Ustawi kulke i ciśnie w ciebie po 2k Hp, na procentach rzędy 20 % nieraz na 5 tur raz trafi…
To nawet szpilka i aura nie pomoże jak cię co rundę trafi raz albo 2 takim hitem. Warto się nad tym zastanowić, skoro tyle o balansie mowa. Może post nie w tym temacie powinien być ale już za poźno, bo odpowiadam na powyższy.
I zeby nie było, nie gram druidem, ani mo, tylko VD
Pozdrawiam
Długo by pisać. Przede wszystkim należy zaznaczyć – o jakich poziomach mowa?
Jeśli chodzi o poziomy do ~85 lv, MO jest raczej kiepską profą. Pokonać może go dosłownie każdy ogarnięty gracz, który potrafi wyciągnąć 65-80% resów.
Dopiero powyżej tego poziomu zaczyna naprawdę koksić. W tym przypadku balans zapewne będzie się odbywał poprzez przedmioty; 60 rzadkich przedmiotów to spore pole do manewru.
Tylko trzeba marzyć, by tego nie zepsuli…
Dla nerwowych – Nie ma co kipic piany 🙂
Zamysły, pomysły dobre oby za tym szła szybka realizacja, która zachęci nowych graczy i utrzyma starych 🙂
A co do samodzielnego hasania i zdobywania doświadczenia popieram, szczególnie dobre dla nocnych “marków” 🙂 gdzie o ekipę na cokolwiek nie ma co marzyć a małe bosy juz wychodzą bokiem.
Czekam z niecierpilwościa na zmiany (oby na lepsze)
Przeczytałem artykuł i jestem w sumie zadowolony samymi informacjami. Faktem , że pewnie długo na to będziemy czekać, jednakże wydają się całkiem przyjemne. Za to zdziwiło mnie kilka komentarzy(zapewne dzieciaków, 11-16 lat) którzy twierdzą , że są to pomysły redaktora, a tu was zaskoczę ludzie bez mózgów. Redaktor/Bloger to w tym przypadku osoba, która przekazuje wam informacje i pomysły administracji. Reasumując administracjo taern’a działajcie trochę sprawniej i szybciej, a Wy gracze poniżej wieku wymaganego, o raz Ci którzy ciągle widzą teorie spiskowe, zacznijcie grać w prostsze do zrozumienia dla was gry.
~Sznikers s2 ^^
By grac trzeba miec 16 lat albo pozwolenie rodzicow wiec nie ma takiego czegos jak wiek wymagany bo i 3 latek moze grac jesli ma pozwolenie od rodzicow
Jedna sprawa co do craftingu to potrzebne surowce powinny być nowymi przedmiotami zablokowanymi w handlu!! Ale tak jak np. eliksiry (brak handlu ale do depo można chować) bo po kiego robić jakikolwiek crafting dla graczy lubiących czasem pograć solo skoro wystarczy na czacie handlowym kupić odpowiednie surowce które są tanie. Dzięki blokadzie nowych surowców to każdy będzie musiał sam się nabiegać by dany przedmiot wytworzyć. A jego cena na czacie handlowym na pewno będzie większa.
kiedy wreszcie ten pierdolony Up ?!!!
ladnie pieknie ale po tym upie nowym co bd to dr nie bd miec za wielkich szans na solowanie czego kolwiek :/
i bardzo dobrze dlaczego jedna postac ma byc lepsza od innych ,druid i tak ma i mial zawsze lekie zycie,gdy inni gracze grajacy np vd musza po kilka godzin zebrac o jakiegos slota na wyprawe a na jakie kolwiek solowanie z dobrym exp moga zapomniec
Miał lekko jak ktos zaczyna grac druidem 30 lvl wbija dość długo gdzie taki mo w ten sam czas wbije najmniej 35
bla,bla,bla …:) Dość gadania …szkoda czasu na “obietnice przedwyborcze”
Panowie … i Panie ( jeśli są jakieś w ekipie odpowiedzialnej za zmiany)
Do roboty 🙂 (tylko mnie źle nie zrozumcie Wprowadzajcie te zmiany)
temat z “Obecnie pracujemy” powinien byc zmieniony: na Obecnie opierdalamy sie!!!
mała poprawka . “Obecnie naobiecujemy wam coś czego nie wykonamy w najbliższej 5-latce”
gra solo bardzo ciekawe , czekam jak to wejdzie.
ale nie o tym chciałem mam kilka rzeczy o których chciał bym napisać ;
mianowicie 1 (głównie marionetka ale nie tylko ) pet a ucieczka wylogowanie co wtedy pet np na mario nie ucieka i pada a ty tylko patrzysz ja pada.
Wylogowało mnie na dosłownie kilka sekund na dowolnym bossie mobku . pet zostaje w walce nawet jeśli dołączysz do pt on ucieka (jeśli byłeś z kimś).
to pierwsza sprawa pozwolić graczowi na dołączenie graczowi do swojego peta gdy nas wylogowało lub wrzucono nam ucieczkę ,
resy petów ; nikogo nie zdziwi ale pierwsza myśl motyl ale on leczy to musi posiadać małe resy
ale co z tego ze leczy jak 61lvl motyla potrafi paść na krwawienie od ogarów na babatku (autentyk z tego tygodnia) czy paść na rundę na smoku o dz czy fyo bez ochro nie ma co marzyc gdzie krab ma obrażenia mniejsze niż niejeden gracz , popracowali byście na tym niech działa na niego ten debow z upka ale zwiększcie mu resy .
* 3 ale nie najmniej sprawa , niezbyt pod ta kategorie bardziej o osłabianie dr …
co mianowicie jak już wszyscy wiedza skile dr są mocno osłabione głownie rozchodzi mi się o exp na małych lvl do tej pory wyexpienie dr na 30 poziom była bardzo mecząca a głównym dmg były oski które są osłabione . zastanawiam się jak teraz dr ma expić solo na małych lvl . zostawiam wam to do przemyślenia , pvp to nie cały świat niech na arenie będzie co innego a poza co innego (moje zdanie) ,
mam pytanie czy będzie miejsce na kolejne działki? na s1. A no motyl to przesada… nie ma szans na przetrwanie…. no chyba że nie jest bity:P już chyba znaje mi sie że lepiej ogara wytrenowac na 50-60lvl i ma bardzo przydatne i duże krwawienie które z lvl wzrasta:) pozdroo
Popieram w 100% komentarze dotyczącę motylka , właściciele tego peta tak na prawdę stracili czas w którym go expili :/ , co z tego ze wbiłam motylkowi ponad 30 lvl , co z tego ze motyl ma 84 lvl i prawie 2700hp , skoro nie jest w stanie przetrwać wyprawy na gmo , fyo przeżyje przy dużym szczęściu , wraz z wyższym lvl powinny się mu zwiększać odporności , nie powinno być tak że motyla na 84 lvl nie mogę zabrać na ghadirę bo rozwala go w pierwszej rundzie , jest bez szans podobnie jak na 50 lvl . Nie w porządku jest także to , że pety z 1 klatki nie są w stanie dorównać petom z 3 klatki , nawet gdy osiągają wyższy lvl od swoich kolegów z klatki 3 . Mam nadzięję ,że ktoś wreszcie zajmie się tym problemem nie wspominając już o petach jednorazowych .
Co do ekspienia solo popieram pomysł , oby udało się go wprowadzić w życie , bo powyżej 90 lvl pozostają nam tylko harpie i gorgony , zimowa obstawiona mobkami których nikt nie bije bo solo nie jest w stanie , a czasami mamy ochotę pobiegać sami z pecikiem a nie tylko biegać pod lód 🙂 Pozdrawiam .
To są tylko obietnice które nigdy nie wejdą w życie jak połowa ich obietnic, teraz kasa im leci na konto to nie mają po co robić jakiś większych nowości. No ale jeśli chcą coś wprowadzić to nastawcie się na takie coś:
– Expienie solo gdzieś wejdzie w 2015.
– Pod klasy gdzieś w 2017/18
– Reszta w 2020 🙂