Broken Ranks – trailer, testy, kody i… TaernCon 2021. Obecnie pracujemy nad… Cz. 215

Jak zapowiadaliśmy, tak zrobiliśmy – mamy dla Was broken-ranksową niespodziankę. Mało tego, nie jedną, a nawet kilka! Obadajcie materiały, podzielcie się wrażeniami i poślijcie w świat dobre nowiny.

Broken Ranksowa niespodzianka

Tak, jak zapowiadaliśmy, mamy dla Was niespodziankę, a w zasadzie kilka. Ba, z tego powodu przenieśliśmy wpis blogowy właśnie na dzisiaj. Nie chcieliśmy zaliczyć falstartu i ciężko było nam trzymać język za zębami, ale jesteśmy przekonani, że info będzie tego warte. Zacznijmy od nowej, kozackiej, oficjalnej strony WWW Broken Ranks, a dokładniej jej pierwszej części.

Hmm… Pewnie zastanawiacie się, dlaczego jest w języku angielskim. Jest to reprezentacyjna strona adresowana do nowych – anglojęzycznych – graczy, dla których powstanie serwer EN. Jak powiedział Drygu: “Jesteśmy ciekawi odbioru naszego tytułu wśród graczy oraz fanów fantasy i MMORPG, którzy wcześniej nie mieli styczności z Taernem.” Rzecz jasna jesteśmy też ciekawi opinii Taernijczyków, którzy do tej pory cierpliwie czekali na nadejście “3D” i pozostali z nami aż po dziś dzień. Napiszcie, jak wrażenia i jak Wam się podoba? Naszym zdaniem ma moc i trzyma klimat! 😉

Zresztą, podobnie jak nowy trailer, który mamy nadzieję podsyci apetyt na Broken Ranks, a przy okazji spełni rolę zaproszenia. Włóżcie słuchawki, podkręćcie głośniki, wczujcie się i koniecznie dajcie znać w komentarzach, jak go oceniacie 😉

Zachęcamy również do zasubskrybowania naszego kanału Youtube (https://www.youtube.com/WhitemoonGames), gdzie poza najnowszą zajawką, w przyszłości będziemy zamieszczać kolejne materiały filmowe. Bądźcie na bieżąco!

Nie bez powodu wspomnieliśmy o zaproszeniu. Jak wiecie, z powodzeniem zakończyliśmy pierwszą fazę Closed Beta Testów. Z dumą ogłaszamy, że wchodzimy w kolejny etap prac nad Broken Ranks, czyli startujemy z Closed Beta 2! Śmiało można powiedzieć, że jest to kamień milowy na drodze do premiery.

Testy rozpoczną się 14.05.2021 i potrwają dwa tygodnie.

Zatem dla spragnionych przygód “świeżaków”, w tym anglojęzycznych graczy, przygotowaliśmy stronę WWW, przez którą będziemy losować wejściówki na betę (zagraniczny serwer). Natomiast dla naszych polskich graczy mamy kody zapewniające wejście na serwer, na którym czeka Was przygoda, najpewniej w towarzystwie swoich znajomych. Ilość miejsc jest ograniczona, ale pragniemy podkreślić, że w momencie, gdy uzyskacie kod, otrzymujecie gwarantowaną przepustkę na testy (nie ma tu dalszej loterii). Nie bójcie się, przygotowaliśmy całą akcję rozdawania dodatkowych kodów. Całość będzie się odbywać zarówno na naszych aktualnych, jak i tych całkiem nowych, kanałach social media, na które gorąco Was zapraszamy.

Spieszcie się, lajkujcie i obserwujcie, bo akcja rusza już na dniach 😉

Dodatkową pulę “kodów do bety” przekazaliśmy Wagonowi, którego wielu z Was dobrze kojarzy i lubi oglądać (w tym my 😉 ). Wobec tego, poza akcją na naszych social mediach, będziecie mogli zgarnąć kod na CB2 również na którymś z jego kanałów społecznościowych. Niebawem poinformujemy Was o szczegółach!

Część z Was oczywiście posiada już swoje “kody do bety”. Powinniście już otrzymać wiadomość z potrzebnymi informacjami, więc jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to sprawdźcie swoje skrzynki (zależnie od ustawień poczty, wiadomość mogła wpaść do spamu).

Idziemy do przodu i chcemy zadbać o Wasz komfort, więc, poza zawartością gry, testujemy różne rozwiązania komunikacyjne. Dlatego jednym z narzędzi do porozumiewania się w trakcie Closed Beta 2 będzie Discord, który planujemy wdrożyć na stałe, jako oficjalny komunikator głosowy podczas przygód w świecie Broken Ranks. Dla wielu na pewno będzie to dobra wiadomość.

Sprawy bieżące

Poza wyżej opisanymi przygotowaniami do ogłoszenia i przeprowadzenia testów oraz pracą nad materiałami marketingowymi, równolegle lecimy z pracą nad contentem BR oraz rzeczami związanymi z aktualną wersją gry na serwerach. Jeśli chodzi o BR – krótko – na warsztacie aktualnie mamy:

  • kreator postaci: ilustracja pod wybór profesji,
  • kreator postaci: koncept ilustracji pod awatar,
  • modele: paczka modeli do questów epizodu 1 – na pewno dobrze wam znani: Magowie Loży oraz Andaje (podrzucamy koncepty do wglądu),
  • implementacja miasta prologowego: Thalia, podmalówka fortu prologowego,
  • praca nad FX skilli, rozpoczęliśmy pracę nad nowymi ikonkami skilli (podrzucamy do wglądu),
  • uzupełnienia sprzętu (pojedyncze braki, które zdecydowaliśmy się jednak zostawić, skiny, które zostały dodane typu Płaszcz Króliszała),
  • rozpoczęty render depozytów,
  • rework questów epizodu 2 (epizody nazywamy teraz aktami, co jest bardziej odpowiednią nazwą),
  • praca nad funkcjonalnościami Mapy Świata,
  • poprawki UI głównego interfejsu,
  • praca nad oknem Premium,
  • poprawki czatu,
  • dodatkowe, brakujące tutoriale (np. wyjaśnienia oznaczeń mobów).

Jeśli chodzi o aktualna wersję gry – tematem, który na pewno was bardzo interesuje, jest kwestia tarcz. Chcielibyśmy przedstawić Wam dzisiaj zarys przyszłych rekompensat – co obejmą i jakie rozwiązania rozważamy. Szczegóły, w tym dokładne kwoty, jeszcze nie są ustalone. Chętnie usłyszymy Wasze zdanie. Może czegoś brakuje lub jakaś forma przekonuje Was bardziej od innej? Wiemy, że nie zadowolimy wszystkich, w końcu jeszcze się taki nie narodził… ;), jednak chcemy, by rzecz była przeprowadzona jak najbardziej uczciwie. Jeśli chodzi o termin – do rekompensat dojdzie wtedy, gdy druid otrzyma nową wersję wtapiania. Najprawdopodobniej będzie to w okresie wakacyjnym.

Podkreślamy, że poniższy zarys rekompensat nie jest ich wersją ostateczną. W zależności od możliwości technicznych oraz ewentualnych problemów, które mogą się pojawić w trakcie uszczegółowiania warunków albo w wyniku Waszych uwag niektóre ustalenia mogą jeszcze ulec zmianie.

Jakie przedmioty rekompensujemy? Mówiąc krótko – wszystkie tarcze, bronie jednoręczne i ulepszenia. Bierzemy pod uwagę również skiny. Na ten moment szczegółowa lista przedstawia się następująco:

Tarcze:

  • Kil,
  • Karapaks,`
  • Smocze skrzydło,
  • Isthrimm,
  • Smuga,
  • Tarcze sklepowe.

Bronie jednoręczne:

  • Mallus,
  • Miecz pinari,
  • Derengil,
  • Isverd,
  • Lawina,
  • Otwieracz,
  • Ból,
  • Urntsul,
  • Tężec,
  • Bronie jednoręczne sklepowe.

Skiny:

  • Opamiętanie,
  • Mała śmierć,
  • Wodny tancerz,
  • Skiny przedmiotów rarowych i epickich.

Sposób rekompensaty będzie zależny od danego przedmiotu lub jego rodzaju. Nie wykluczamy, że mogą pojawić się wyjątki, które będą wymagały indywidualnego rozpatrzenia. Chcemy jednak, by jak największa część mogła przebiec szybko i sprawnie. Rozwiązania, które proponujemy w poszczególnych obszarach:

  1. Koszt naprawy – tutaj sprawa jest dość prosta. Proponujemy całkowity zwrot kosztów naprawy w przypadku wszystkich przedmiotów rarowych i setowych. Dla rarów/setów będzie to najpewniej platyna na postać, a dla przedmiotów sklepowych – złoto.
  2. Koszt kupna – w przypadku przedmiotów sklepowych planujemy całkowity zwrot kosztów. Jeśli chodzi o rary i sety, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Wyciągnięcie poszczególnych transakcji dla każdego indywidualnie jest bardzo trudne, a w przypadku rarów zakupionych dawniej niemożliwe. Ważna jest tu też kwestia inflacji – ta sama ilość złota sprzed jakiegoś czasu niekoniecznie jest warta tyle samo, co teraz. Dlatego też musimy przyjąć pewne uproszczenie i wziąć pod uwagę wartość przedmiotu w ostatnim czasie lub dobrać inne rozwiązanie. Prócz zwrotów w gotówce zastanawiamy się też nad zwrotem w innym przedmiocie, podobnym do niego wartością.
  3. Rekompensata za naprawę i kupno może nie objąć Tężca i Urntsula – przedmioty te zostaną odpowiednio dostosowane, by spełniały swoją rolę samodzielnych broni. Zrekompensowane mogą zostać ulepszenia ze względu na postaci turniejowe.
  4. Ból – również zostanie dostosowany. Ze względu na to, że jest bronią endgame’ową, która nie ma swojego następcy, a jedynie konkurencję, planujemy uwzględnić go w procesie rekompensat. Właściciel będzie mógł zdecydować, czy go sobie zostawia, czy wybiera zwrot. Rozważamy też opcję wymiany na Trójząb.
  5. Uszkodzona Smuga – tutaj głównie rozważamy zamianę na inny przedmiot podobny wartością.
  6. Skiny – proponujemy zwrot kosztów morfowania oraz samego skina.Rozważamy też zwrot średniej wartości danego skina. Do skinów unikalnych (np. Allenora na Bólu) prawdopodobnie podejdziemy indywidualnie, proponując inny skin o podobnej unikalności lub zwrot kosztów.
  7. Psychoexp – zostanie zwrócony właścicielowi psychorara, najprawdopodobniej w postaci itemu działającego na zasadzie dielektryka, niemożliwego do handlu lub przeniesiony na inny, wybrany przedmiot.
  8. Ulepszenia – tutaj rozważamy kilka rozwiązań, które mogą być alternatywne względem siebie:
  • zwrot średniego kosztu ulepszenia (złoto, flasze, inhibitory, dviggi, reole, esencje) w zależności od stopnia ulepszenia przedmiotu;
  • przeniesienie ulepszeń na inny item takiej samej lub niższej rangi w stosunku 1:1 (tzn. ulepszenie +10 w wiedzę ze Smugi będzie można przenieść na np. Gathril, który po przeniesieniu będzie również +10 w wiedzę bez względu na to, jakie miał wcześniej ulepszenia);
  • w przypadku, gdy ktoś nie chce przenosić ulepszeń na przedmiot równej lub niższej rangi, to nastąpi przeniesienie na item wyższej rangi z odpowiednim przelicznikiem, który uwzględni średni koszt ulepszenia danego (nowego) itemu i średni koszt ulepszenia itemu, z którego przenosimy ulepszenie; wysokość ulepszenia będzie wtedy niższa aniżeli itemu pierwotnego;
  • jeżeli ktoś będzie miał wszystkie itemy na równym lub wyższym poziomie ulepszenia niż item, z którego przenosimy ulepszenie, to ulepszenie zostanie podbite na innym, wybranym przez gracza itemie, uwzględniając rangę i koszt ulepszania nowego itemu;

W kwestiach technicznych nadal pracujemy nad wyborem rozwiązania, które pozwoli jak najbardziej zautomatyzować cały proces, tak aby odciążyć zarówno Was, jak i Support. Powyższy zarys ustaleń zostanie jeszcze dopracowany.

Poza tematem rekompensat na tapecie mamy również inne sprawy. Pojawiły się pierwsze pomysły dotyczące barbarzyńcy oraz wyżej wspomnianego wtapiania druida. Są one na etapie dyskusji i ustaleń. Gdy tylko pojawi się więcej konkretów, które moglibyśmy przekazać, to damy znać.

TaernCon 2021

Dla wszystkich, którzy wyczekują informacji o tegorocznym zlocie mamy dobrą wiadomość. TaernCon się odbędzie! Inna kwestia, że nie do końca można przewidzieć w jakiej formie. Sytuacja związana z “sami-wiecie-czym” jest na tyle niestabilna, że musimy mieć kilka wariantów w pogotowiu i dostosowywać się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji. Wobec tego, są cztery możliwości:

  • zlot odbędzie “po staremu”, co wydaje nam się mało prawdopodobne,
  • zlot odbędzie się z limitowaną ilością osób (nieco bardziej prawdopodobna opcja),
  • zlot odbędzie się z limitem ilości osób wraz z wydarzeniem online,
  • zrobimy wydarzenie wyłącznie w trybie online.

Podsumowując, TaernCon się odbędzie, trwają przygotowania, a my staramy się być na bieżąco w temacie obostrzeń. Więcej szczegółów postaramy się podać na kolejnym blogu, aczkolwiek patrząc na sytuację, na chwilę obecną najbardziej prawdopodobny wydaje nam się wariant 3 i 4.

126 thoughts on “Broken Ranks – trailer, testy, kody i… TaernCon 2021. Obecnie pracujemy nad… Cz. 215

  1. A Barba i wzmocnienie druida? Jakieś bardziej konkretne szczegóły? Czy znowu to wytapianie będzie dawać fikcyjny%?

      • 1. Nie przydatną umkę wtapianie zamienić na inny buff zwiększający przeżywalność a nie dająca fikcyjny% jak obecnie co już jest zapowiedziane.
        2. Zmiana os ani to dmg ani dbf. Każdy z tym lata na 3 pkt to 100 lvla, chyba, że ma watahe to jeszcze później. Dobrym pomysłem jest to żeby obniżałay obronę fizyczną. Byłby to bonus dla barby taki jak ma MO w korzeniach.
        3. Zmiana debuffa leczenia. Pisze, że daje 4% do dmg od uderzenia a w rzeczywistości jest 2%. Niech to naprawią albo niech to daje jakiś drobny res.
        Skoro dało się dać mega tarcze i szereg innych bonusów u VD to dr po utracie smugi zasługuje na nie gorszą umiejętność zwiększającą przeżywalność bo obecnie jest największym papierem.

        • Wtapianie i osy jak najbardziej do zmiany. Wtapianie można by zastosować Rozproszenie Holma albo skok Farida. Albo zamienić na nową umkę dająca res przykładowo ciernista lub trująca tarcza co daje res i odbija mały % obrażeń. Osy albo zamienić, żeby robiło ten dbf na fiz bo to i tak nic nie bije albo zamienić na całkiem inną umkę. Ogólnie to dt za bardzo nie ma z czego bić. Ma tylko ten najmniejszy z wszystkich klas dmg z uderzenia, korzenie słabo a osy co nie można tego nazwać dmg. Może by to zamienić na umkę co albo daje jakieś konkretne efekty dbf albo zamienić na taką co w czasie zadaje faktyczny dmg a nie jakieś śmieszne 80%.

        • Pomysł na zmiany dobry, zwłaszcza to żeby osy dawały bonus dla barby.albo zmienić żeby korzenie dawały po -20 na fiz i dyst. Ostatnio nawet był ten temat poruszany na forum i oprócz typa co próbował być inteligentny wyliczając (chyba na mikrofalówce), że dr na jakimś 85 lvl leczy prawie po 1k grupowym a smuga daje tylko 6% resa co potem ktoś zrobił testy i okazało się, że dużo więcej. Oraz totalnego cymbała hipokrytę co wyliczył, 80% resa bez smugi, podał jak według niego rozwija się skille u dr (beka.exe) i żyje taernem sprzed stanu gdzie dodali V1, to wypowiedzi niektórych były dość sensowne. Ekipa może się tym zainspirować i przeprowadzić jakieś testy. Tylko, żeby nie było tak jak z lalką VD co po upku znowu zawiera błędy i jest do reworku.

        • Wzmacniać i tak już najmocniejszą profesję w grze?
          Solo aq Krosa nie wystarczy? Czekam aż inne profesje z eq na tym samym poziomie beda mogly dokonac tego samego, nie mówiąc już o pvp 1v1 w którym druid jest zmywającym się co rundę koszmarem

          • Co do tego pvp to wbij MO czy łukiem pod zrujke i klep się z VD. Bredzisz człowieku. Pamiętamy, że grając na nowym serwerze nie startujemy ze 140 lvlem i eq +15 jak KroosDe. Aqe solował już ryc i VD. Co do mycia to skoro już się trzymamy tego zacnego 140 lvla to każdy normalny kto się bije w pvp ma wyekspione rary myjące, które myją średnio co 2 rundy to co trzeba a nie wszystko jak odczar druida, po którym trzeba od nowa wrzucać buffy. Tyle w temacie specjalisto od chujoznastwa.

          • Co? Śmiesznie ssanie many i godny pożałowania dmg z latarki to dla ciebie koszmar? Ty chyba nigdy ssana VD nie widziałeś gdzie w 1 rundzie już 0 many bo ma teraz ogromny % na trafienie z tego. Albo nie spadłeś w 3 rundzie na glebe od ukazu ^^

          • Najmocniejsza profke w grze? XD typ co się naoglądał jak gra topowy druid na grze i teraz myśli ze każdy druid ma 140 full eq na 8 i w ulepach +kilkanaście z latarnia na czele

          • Mówie o Aq solo bez defa, co do innych profek robiących solo aq się nie czepiam

          • Poza tym każdy druid może wcześniej zacząć robić solo bossy co daje mu sporą przewagę, poza tym nie znam innej profesji mogącej robić all content bez potów.

            Mana – ssanie z latarki
            Konda – wzmocnienie
            Życie – leczenie

            No proszę Cię..

            O tym że jednym urokiem blokuję przeciwnikowi swoją najsłabszą strefę już nie wspominam.

          • Pograj sobie druidem od początku i wtedy się wypowiadaj gościu. Dr może robić wcześniej solo bossy tak samo robi ryc i VD, zwłaszcza z petami. Czepiłeś się jednego druida top 1 co wydał na tą grę i ulepszanie do +15 więcej niż są warte twoje obie nerki. No ciężko, żeby 140 dr, ryc, VD nie wysolował papierowego bossa jakim jest aqa. Grając druidem masz same umiejętności pasywne. Nawet ta twoja konda gówno daje nie zależna od mocy czy wiedzy w leczeniu kondy, każda umiejętność druida została już znerfiona nie ma co porównywać do buffow ryca, kontrolki Sch czy mega tarczy VD. Ssanie z latarki xD porównaj sobie ssanie z latarki gdzie nie każdy ma epika z obecnym ssaniem VD, no przepaść. Leczenie jest chłopie tak znerfione, że na grupowe tracisz ogrom pa np na takich losach a w pvp leczysz tyle co nic. A korzenie? Każdy ci z tego ucieknie, na dodatek są rary mające i jeszcze weź je komuś wrzuć np rycowi przy -26% do trafienia i karą do każdej kolejnej próby wrzucenia.
            No proszę Cię..
            Jak cię nie stać na dobre eq żeby sklepać byle kogo to sprzedaj jedną nerkę będziesz pił browarów przez pół przy okazji nie wpisując już takich bredni, zrobisz siebie eq i będziesz klepał tych dr jak to robi mo czy vd. Poza tym na twoim miejscu bardziej bym się VD przejmował. No chyba, że pvp cię nie interesuje ale wtedy nie musieli byśmy czytać twoich bajek.

    • Nie. Postaci z Ostlor/Tolnor 2d przejdą na Ostlor/Tolnor 3d. Na nowym serwerze będzie można grać tylko od nowa. 🙂

  2. Brzmi genialnie, tylko mam jedno pytanie odnośnie epików i rebalansu statystyk. Coś słyszałem o tym i mnie ciekawi na ile to prawdziwe oraz czy jest to przewidywanie w tym samym czasie co usunięcie tarcz

    • 30kk na 3 gw 50kk na 5gw ulepszane na +11 palone po kilkadziesiąt razy i wbijane od nowa , plata, kasa, reole, dvigi, dukaty koszt dla mnie był śmiało moge napisać ponad 300kk a mam dostać jakieś 40kk?? weź się puknij co

  3. jeżeli ktoś będzie miał wszystkie itemy na równym lub wyższym poziomie ulepszenia niż item, z którego przenosimy ulepszenie, to ulepszenie zostanie podbite na innym, wybranym przez gracza itemie, uwzględniając rangę i koszt ulepszania nowego itemu;

    Nie rozumiem tego podpunktu, wyliczycie ile to jest ulepka +10/11 i dodacie kilka ulepek do przedmiotu, który ma np. już +10 czy całkowicie 1:1 i nagle ktoś będzie miał przedmiot +21?

    • Ja to rozumiem, że jak masz np. przedmiot jakiś na +8 i tarcze na +8, takie ulepszenie daje 12 stat to po prostu dodawane jest te 12 stat z smugi do tego przedmiotu, wiadomo czasami nie będzie tyle stat aby wyliczyć z tego dany poziom ulepszenia ale ja jakoś tak to widzę.

      • Wolę poczekać na odpowiedź twórcy bo z tego co piszesz jak ulepka daje mi +23 statystyki i drugi item tez mam +23 statystyki to nagle wychodz 46 statystyk czyli ulepka (+6 dodatkowej ulepki) +17 xD

    • Uwzględniony będzie koszt potrzebny do uzyskania danego ulepszenia. Przykładowo (bez jakichś wyliczeń, kwoty całkowicie przykładowe) – masz item IX rangi +10, którego średni koszt ulepszenia na tyle to 100kk i trzeba to przenieść na item XI rangi +10, którego średni koszt ulepszenia na tyle to 200kk. Łącznie jest to 300kk – jakbyś zainwestował to 300kk tylko w ten drugi item, to wyszłoby ulepszenie np. na +12. Więc ulepszenie itemu IX +10 przekłada się na 2 dodatkowe ulepszenia w itemie XI, który był +10 i wychodzi, że będzie miał +12.

  4. co z rekompenastami za kill i maulus ktore zostay sprzedane u kowala poniewaz ekipa zawsze twierdzila ze nie bedzie rekompensat ?

    • Ekipa nie twierdziła, że nie będzie rekompensat, tylko, że nie będzie rekompensat, dopóki te itemy są w grze i jest możliwość ich używania, chociażby sytuacyjnie. Można tu przytoczyć wypowiedź Hassa z bloga po pierwszym ograniczeniu używania tarcz:

      “Na pewno warto te przedmioty zostawić, gdyż podobna decyzja zostanie zapewne podjęta później również dla pozostałych profesji korzystających w tej chwili z tarczy. Póki co Kile i Mallusy nadal są przedmiotami z pewną wartością dodaną dla postaci. JEŚLI będziemy usuwać Smugi/Kile, to wtedy będą mogły zostać podjęte tematy jakichś rekompensat”

      Jeśli ktoś mimo tego zdecydował się sprzedać Kill i Mallus, to niestety, ale nie otrzyma rekompensaty.

  5. Chyba macie problem ze stroną? Po wyszukaniu i wejściu przez link w google pokazuje mi się tylko jej stara wersja.
    Odnośnik na reddicie “JOIN THE BETA TESTS” również prowadzi do starej wersji :d

  6. Moim zdaniem Latarnia życia nie wygląda za dobrze. Sama “lampa” powinna być bardziej wysunięta, tak jak jest teraz, a nie przyklejona w wykrzywiony kij 😀

  7. Jeśli Mam Smugę +10 w wiedzę i chciałbym przenieść te ulepszenie na resówkę, to czy byłaby możliwość zmiany tego +10 w wiedzę na +10 w hp? Aktualnie wf wiedzy są prawie 2x droższe na Ostlor w porównaniu do wf hp i myślę, że takie rozwiązanie byłoby sprawiedliwe. Z góry Dziękuję za odpowiedź.

  8. Witam, czy tarcze znikną tylko dla dr i Mo? Czy dla łuka też? I jak mam skiny na sklepowym mieczu i tarczy to dostanę rekompensatę za skin i za przedmiot że sklepu a ulepszenie też wyliczycie ile wydałem? Tylko jak bo na 1 RAR można wydać 2kpl a na drugi i 50kpl i dalej może być na 5, najlepiej zrobić jakiś przelicznik standardowy ze np za +5 z 7 rangi dacie flasze wzmocnienia +1 w obojętnie jaką range i przedmiot

    • Znikną dla wszystkich profesji prócz rycerza. Tak, jak napisaliśmy – za skiny również będą rekompensaty, a ulepszenia będą przenoszone z uwzględnieniem średnich potrzebnych kosztów.

  9. Fajnie, ze wreszcie jakiś konkret odnośnie br. Szkoda że prace nad barbarzyńcą zajmują tyle czasu . 3 miesiące czekania i dalej brak szczegółów. No nic trzeba się przyzwyczaić do czekania i czekać kolejny miesiąc z nadzieją…
    pozdrawiam

  10. Co z wersją przeglądarkową? (i to nie na zabytku z zabytkową wtyczką do flasha)

    względnie klientami na inne systemy niż macos jak: bsd, gnu/hurd, gnu/linux, a nawet chromiumOS ?

    oraz na inne niż x86 oraz m1 platformy sprzętowe (malinki trochę słabe, talos-y za drogie, ale rynek zmierza że i w średnim segmencie pojawią się inne niż x86 konstrukcje, i apple z m1 nie będzie jedyne)?

    • Podpinam sie pod pytanie, czy będzie możliwe uruchomienie gry na linuxie bez spędzenia kilku dni na próbach uruchomieniu flasha?
      Ewentualnie czy można liczyć na jakąś instrukcję/paczkę z przeglądarką z wbudowanym flashem skoro twórcy z takim przekonaniem odsyłaja do przeglądarki?

  11. Można by ból zamienić na coś typu laski z ivra coś jak trójząb z różnymi modami ale wtedy attawa by wyglądała jak uboga krewna naprawdę nie da się nic zrobić z tymi epikami ? żeby to wyglądało jak epik a nie broń dla 60lvl? I może by coś zrobić z tymi obrażeniami + lvl bo w przypadku attawy to stracony bonus

    • Epiki daja mniej stat ale za to nadrabiają bonusami które działają tym lepiej im więcej mamy statystyk.

      • Spoko zgadzam się ale ból kosztuje 10kk trójząb 15 kk a attawa 600kk a żmij 1kkk wiec epik powinien jednak być nieco lepszy pod względem stat z uwagi chociażby na cenę i legendarna role w grze.

      • problem w tym, że podwójne są doceniane tak samo jak mod trafień dla debuffera, więc wybór nie jest tak oczywisty jakby się wydawało,a epik to powinien być przedmiotem, nad którym się nie zastanawiasz czy zakładać czy lepiej inną broń

        • No właśnie gdyby tak powstał trójząb z modem trafień podwójnych i krytem na poziomie 1 od 4% to by znowu attawa odeszła do lamusa,

  12. A co jak ktoś pod smuge dobrał sobie garnek? Czy istnieje opcja przywrócenia go do przedmiotu uszkodzonego żeby można było go sobie sell ?

  13. Prosta sprawa ze Smugą:

    1* – 8kk – 10kk
    2* – 18kk – 20kk
    3* – 30kk – 35kk
    4* – 35kk – 45kk
    5* – 50kk – 60kk

    – dokładna kwota zależna od wytrzymałości
    – ulepki do dogadania tak jak na blogu
    – ceny wziąłem z ostloru, na którym takie właśnie obowiązywały przez ostatni rok (do 1 kwietnia 2021)

    • Ciekawe jak z urntsulem pamietam ze dawno temu na dunebie dałem 3kpl za urntsul 5gw bo po tyle chodziły teraz za taki może by ktoś dał 6kk.

    • miesiąc po uwaleniu smugi u dr i kilka miesięcy po zrobieniu tego u vd to będzie wyglądało tak: max 5kk niezależnie ile gwiazdek, bo funkcjonalnie to będzie właściwie tylko skin dla rycka, i nikogo nie będzie obchodzić że się cieszyłeś jak głupi że udało się stargować do 60kk za 3* (przed wprowadzeniem do gry ivravula i admirała)

  14. I gdzie coś o bb? Gdzie coś o jakimś balansie? O jakiś pracach? Cokolwiek? Taką piękną zapowiedź, a tutaj nic. Nigdy się tego raczej nie doczekam, podobnie jak 3D. 🙂

  15. Powiem tak postać wygląda okropnie mam nadzieję, że to nie jest finalny wygląd i zmienicie co nieco, bo ta korona lasu nawet jej nie przypomina nie wspomnę tu o reszcie eq xd

  16. Taki luźny pomysł co do druida, co prawda dość przewrotny. Latarnia życia, wiadomo, fajna zabawka ale po usunięciu tarcz to lepiej będzie więcej leczyć w trójzębie niż sobie tam ssać manę.

    A gdyby zabrać tak ssanie z latarki, dołożyć coś naprawdę przydatnego i ssanie przerzucić do umiejętności uderzenia? Piszę to z perspektywy 140lvla. Mocno oslodziloby to grę mniejszym druidom, ułatwiło ogólną rozgrywkę.

    Jest to dość kontrowersyjne ale nadal nie widzę
    powodów by epik druida nadal nie miał się znajdować na drugim slocie. Ssanie będzie nadal bardzo sytuacyjne. Chyba że tak jak po część u rycerzy, epik zakładany po +1pa 🙂

    Latarnia życia niech rzeczywiście przywraca więcej tego życia, czy też może w jakiś sposób chroni drużynę od zgonu 🙂

    • Tak po to zmieniono uderzenie druida(oczywiście na tych z latarkami nie wpłynęło) że wykonanie zabiera manę żeby nie byli chodzącymi perpetum mobile żeby teraz dodać do ataku wyssanie many? Trochę bezsens jak dla mnie. 🙂

      • To tylko luźna koncepcja, a odbiegając, nie ma insty której druid nie zrobi bez latarki, smutna prawda. Trójząb z modem zadaje takie same obrażenia jak latarka więc no na dobra sprawę to będzie tylko epik dla wygodnych, nie będzie noszony bo jest op jak teraz epiki dla debuferow. Chciałbym po prostu by epik był lepszy od trójzębu. 🙂

    • Ssanie many dać do uderzenia a w latarce dać moda obrażeń magicznych żeby więcej lekać albo bonus do regeneracji HP co turę. W końcu to latarnia życia

  17. Co do innych pomysłów, myślę że fajnym rozwiązaniem byłoby dodanie jakichs korzyści dla zestackowanego leczenia na postaciach, mini resy, pancki czy też inne korzyści gdzie gracz musiałby się zastanawiać czy warto uciec z pt by usunąć sobie stacka leczenia czy może zostać bo stack przynosi jakieś korzyści.

    Uważam że mając na uwadze korzyści płynące z korka będąc w drużynie z MO, oski powinny powodować mini debuff na strefę fizyczna aby barbarzyńca nie czuł się taki poszkodowany.

    • I jak to sobie wyobrażasz np na Tarulu bitym z 1 mobem(utrata 1 członka drużyny) gdzie on mając atak druida(przy stacku leczenia 15r bije 2x tyle co normalnie) miałby jeszcze nagle mieć dodatkowe pancerze że nawet by się nie zadawało mu obrażeń czy też jakiejś innej korzyści która wręcz oznaczałaby niemożliwość zabicia Tarula?

      • Normalne. Wywalić bonus dmg z debuffa leczenia co gówno daje bo jak to testowali to na 10r dmg wzrósł o 22% a nie 44% jak pisze i niech zwiększa resa zabierając tym samym leczenie o 10% co rundę. Proste

      • Może w tym problem ze teraz za dużo pada tych taruli, jeżeli w założeniu jest że na inscie potrzebne jest pięciu graczy to niech tak będzie, mając możliwość tylko ubicia maheta gdy szczęście nie dopisze i ktoś padnie. Aczkolwiek zakładając jakieś maksymalne bonusy ze stacka, które i tak nie są wielkie, nie czyni z bossa przeciwnika nie do zabicia 😛

          • A o nerfie dr wypowiadają się w większości jakieś łebki VD z takim eq, że zostaje morka bo tarul to chyba w następnym życiu dla nich. Ciekawe nie?

  18. Co się stało z tą piękną latarnią z konceptów? Obecnie wygląda jak niechlujny kawał drewna wyrzucony przez morze, brak niej jakiejkolwiek majestatycznosci :/

    • Spokojnie, epiki są w trakcie implementacji do gry. Wygląd eq na screenach z gry może się różnić od docelowego. 😉

  19. A Lalka VD zawierająca błędy (nie działają skille z odpornościami fizycznymi jak lodowa tarcza ale działają obniżenia pancerza na korzyść lalki, w której 75% to dmg kłóte) dalej nie ruszona. Ciekawe czy dr dostanie chociaż w połowie tak dobrą umiejętność jak VD tank mroczny rycerz, batman taernu. Czy dalej jakiś fikcyjny % co każdy kto to testował udowodnił, że ta wtopka noc nie daje. Osy też do zmiany. Najlepiej na nową umke.

    • porównujesz dwie rożne klasy bez sensu .Dt może wiecej vd bo leczenie ale za to vd moze szybciej robic bossy.Ty ogladałes pvp chyba XD .Żeby umka miała sens vd i tak musi miec sporo wiedzy bo tak w 1 rundzie nie ma many .To nie czyni vd nieśmiertelnym lecz zmniejsza dmg kosztem many.Pograj vd i wtedy się wypowiedz bo ja ja mam wszystkie profy 100+ oprocz mo .Dt i ryc ma zawsze slota na bossy co jest super jak grasz tą klasą .Jak nie grasz to jedynie masz problem z znalezieniem slota. BTW Ostatnio widziałem że uk+ sh/vd biorą na morane rzeczywiscie polepszyli vd XD ,Ale przynajmniej ukiem latam zawsze morki ostatnio po zmianach na vd 😀

      • Też mam kilka klas od 85 do 110 w tym barbe, którego ostatnio długo nie używam bo mosiek atakami masowymi go miażdży pod każdym względem i zauważyłem, że faktycznie z tą lalką jest coś nie tak jeśli chodzi o res na kłóte. Problemów z maną na nim nie mam bo ssanie many, które mam na 3 PU przy wiedzy 520 praktycznie mnie nie zawodzi. Szkoda tylko, że dwie najczęściej używane profy to MO i VD bo łuka i barby nie tykam od dawna. Po prostu te klasy w porównaniu do VD i MO są useless, i nie mają tak często slota. Dr też rzadko kiedy gram , chyba, że w g nie ma aktywnego to odpalam swojego na boski, żeby trochę poleczyć, jest nudny, monotonny, nic nie bije i papierowy. Jego era gdzie był mocny przed 18 nerfami się dawno skończyła. On nie może więcej bo leczenie, on może tylko to. I modlić się, żeby wikingów ustał.
        BTW. Ostatnio VD ubił we 2 morke właśnie na ukaz VD, a tarcza VD to faktycznie lekkie przegięcie, ale cóż może barba dostanie coś równie dobrego i go nie zepsują.

        • Tarcza nie jest przegieciem bo uniki u sh to bylo przegiecie klasa do nie zabicia.Masz 1k many i w runde tej many nie masz wiec nasteonej rundy nie ustoisz .Latałes morke na vd? Polecam latac ukiem morke bo chetnie biorą go .Barba zawsze był słaby .Nie masz raczej vd 100+ bo bys krzyczał że ukaz tak znerfili że nie warto uzywać lepiej wbic i z lalki chyba że lubisz probowac szczescia 20% XD czyli 0.2% x %szansy wejscia ukazu x % udanego ataku takze realny % jest zdecydowanie niższy niż 20% i wynosi pewnie coś 5% (odpornosc na ukaz i dobry deff bossa )

          • Nie wiem co tu się odwala, jakaś próba obrony przekokszonego obecnie VD ale jeszcze nie widziałem VD, który lata na Morane, Maneta czy Tarula z 1k mamy. 1k many to ja na alcie 90 MO mam. VD teraz lata 2200-2,5k many i bardzo dobrze na tym wychodzi dzięki redukcji w MS. Co do ukazu to ukaz jak zabijał tak zabija dalej w 3-4 rundzie Vdeki na arenie ukazują mnie tak samo jak przed upkiem a nawet lepiej bo teraz ukaz jest bardziej pod niszczenie odporności na uroki. Jakoś nie widać tego płaczu u VD po zmianach, radzę pooglądać turnieje. MS jest faktycznie przesadzone VD na losach stoi niekiedy lepiej jak ryc. A lalka jest już na forum zapowiedziana do zmiany bo to co ostatnio robi w grze to patologia.

          • Odkąd wszedł update zmieniający VD w terminatora, wszędzie gdzie ktoś napomni (słusznie zresztą), że VD za bardzo wzmocnili pojawiają się twoje bzdury mówiące o rzekomym nerfie VD. Może cię zaskoczę ale ludzie mają oczy, widzą co się dzieje i myślą. Jak ty na Morke latasz z 1k many to się nie dziw, że cię nie chcą brać. Co do tego śmiesznego nerfa ukazu to wejdź na kanał Dereka jak się bije 105 VD ze 125 lvlami na turnieju i zobacz jak ten ukaz jest znerfiony. Średnio co 3-4 próba ukazania to zabicie przeciwnika. Zobacz jak mośki biją ledwo 500 a niezbalansowana lalka 800, z krytem 1,7k w ludzi w resach. Jaki % ma ssanie czy lalka na takiego dr i innych. Na szczęście jest już zapowiedziane, że lalka będzie nerfiona, szkoda dopiero, że tak późno. Ten twój VD to chyba na wózku inwalidzkim jeździ z gołą klatą, że tak na niego narzekasz. Napisz do Dryga, żeby mu przywrócił władzę w nogach i już skończ ludziom mydlić oczy. Żegnam

          • Vd lubie grac ale rycem bardziej bo to jedyna profa ktorej nie znerfia mi .To dlaczego mniej wale na fyo z lalki niz walilem kiedys po 900 a teraz zaledwie po 700? .Niech znerfia vd tak jak chcesz i zobaczycie dzieciaki ze to nic nie da bo jak ktos jest bardzo dobry na danej profie to nikt mu nie da rady.Uk obecnie to ma zajebista sytuacje na bossy typu morka admiral czy htaga ale tego nikt nie zauwaza po co niech nerfia vd .Typowe gracze co mechaniki nie ogarniaja . Czy ktos tb zabrania grac vd? moze administracja XD

          • Ja tam nie rozumiem po co dyskutować z dzieckiem co lata na mokre z 1k HP i narzeka. Jedno co mogę powiedzieć to to, że przy obecnym balansie na nowym serwerze na pewno nie zrobił bym łuka ani barby tylko MO albo VD

  20. Najbardziej ciekawy z perspektywy druida jest punkt 4. Wymiana bólu na trójząb – chyba najbardziej sprawiedliwe bez żadnego pierniczenia. Oczywiście pod warunkiem że ból -> trójząb zostaje w takiej samej formie (wyexpienie i ulepszenie zostaje) zmieniają się tylko staty i psycho-właściwości inaczej by to sensu nie miało.
    A tych panów wyżej co gadają o jakiś fanaberiach z zmianami latarni polecam ignorować 😀
    Jak dla mnie skoro dotychczasowo w rozgrywce druida latarnia pozostawała sytuacyjna lub do zadawania dmg a lepszym zestawem był ból+smuga to powinno jedynie co się zmienić to smuga+ból na -> trójząb. Wiadomo ból przez swoje psycho-właściwości bardziej pozostaje przynależny do vd. Druidzi go ubierali tylko do zestawu z smugą… skoro to przestaje istnieć zostaję tylko takie wyjście jak pisze.
    Co do mnóstwa pytań na temat rekompensat to trochę śmieszne. Jest jasno nakreślone że jest to zarys, nie wiedzą dokładnie jak to będzie wyglądać a tu pytania jak by decyzja zapadła… pozostaję czekać, można sugerować oczywiście właściwą drogę lub pomysł 🙂
    PS: Czekałem za niespodzianką (dropem epika) a Wy przedstawiacie to co pisaliście wcześniej na blogach plus jakieś tam wydmuszki…. Słabo.

    • Myślę, że epik to powinna być permanentna broń na endgame a nie ubierana sytuacyjne bo jakiś trójząb co pada 200x częściej od latarki jest od niej lepszy. Skoro dało się uatrakcyjnić attawe to da się zrobić to z każdym epikiem aby nie leżał wiecznie na 2 slocie bo jest tylko sytuacyjny. Tyle w temacie.

  21. Jeżeli ktos w czasie miedzy wrzuceniem trailera na YT a blogiem zdazyl sie juz zapisac przez stronke to czy w sytuacji jakby wygral bedzie mozliwosc zamiany tego na kod na serwer PL ?

    • Niestety, ale kobiety, jak to kobiety, jeszcze niegotowe. 😉 Istnieją, ale zupełnie nie są grywalne, brakuje im animacji i innych potrzebnych rzeczy. Na razie skupiamy się, żeby gra śmigała i można było ją testować, a tutaj płeć nie ma znaczenia. Jak tylko ten patriarchat zostanie obalony, to zarzucę temat, by wyciągnąć te biedne kobiety z piwnicy i pokazać światu. 😉

  22. Mam nadzieje ze zróbcie coś z wyglądem tych epikow żeby było widać ze to epik a nie jakiś kij od kowala może jakieś animacje np wyziew pary przy żmiju a przy attawie to nie wiem może mruganie okiem. Ale zdecydowanie powinny być bardziej wyeksponowane.

  23. Witam,

    Rozważenie wymiany Bólu na Trójząb z opcją przelania psychoexpa i ulepszeń jest jak najbardziej w porządku.

    Tyle tylko, że ja mam Ból z wytrzymałością 49%, znam graczy, którzy mają 50%, więc niezbyt mnie interesuje wymiana na Trójząb z wytrzymałością na przykład 35% czy 40%.

    Pytanie – czy będziecie w stanie ogarnąć ten % wytrzymałości, by był taki sam jak przedmiotu wymienianego. Jeśli nie, to na tym “dealu” zyskają najbardziej ci, którzy kupili lub zdropili itemy o słabym %. A musicie wiedzieć, że różnice w kwotach odnośnie takiej przykładowo Miłości Morany 50% a 35% sięgają kilkudziesięciu milionów golda…

    Ból (ten nowy jako jak rozumiem broń dwuręczna) mógłby być wart rozważenia, ale musiałby mieć zupełnie inne modyfikatory, aby mógł być na endgame konkurencyjny dla “3zębu”. Obecne zdawały egzamin tylko dlatego, że można było łączyć Smugę z Bólem i tym samym zwiększyć przeżywalność postaci. Sam Ból z obecnymi modyfikatorami nie jest wart funta kłaków.

    Oddanie kasy za itemy o obecnej cenie byłoby zwyczajnie nie fair. Od kilku miesięcy chodzą słuchy o nadchodzącym upku i zabraniu tarcz. W tym czasie ceny Mallusa, Smugi (zwłaszcza 5*) czy Kilu spadły na łeb na szyję. Dziś kupuje się je o dobre kilkadziesiąt milionów złota mniej.

    Ulepszone na plus 10, 11, 12 czy więcej Smugi (ranga IX) na co przeleje taki druid 120-140 lvl, na Aqueniry, których nie potrzebuje bo ma Allendry i Envile?

    Przemyślcie to, by gracze nie byli w tym zakresie stratni, ponieważ jakby na to nie patrzeć Smuga była przedmiotem endgameowym i dlatego gracze byli w stanie wydawać na jej ulepszenia setki milionów golda i tysiące platyny.

    Pozdrawiam.

    • zabrać podwójne z bólu, wszystko by vd w drużynie był bezużyteczny, ale mógł się orać pod wieżą… bo dr potrzebuje innych modów niż podwójne. Jedyną dopuszczalną alternatywą podwójnych jest podwójne losowanie trafienia.

      • Podwójnych bym akurat nie zabierał, zabrałbym natomiast szansę na kryta (którą ma i latarnia i attawa i 3ząbi przez co trzy co do zasady endgame’owe bronie mają taki sam mod) i dał w to miejsce sensowny mod trafień magicznych. Wyrównałbym też oczywiście liczbę statystyk, obecnie Ból jako broń jednoręczna ma ich 60, zaś Trójząb jako broń dwuręczna ma ich 80.

  24. Czemu nie dacie tych kodów dla Kroosde do rozdania tylko jakiemuś WAgonowi co nie gra w tą gre i może 5% jego widzow to Ci co graja w taerna beka z was naura

  25. Duże zmiany wymagają ofiar także nie liczcie na super rekompensaty nie widzę możliwości sprawiedliwej rekompensaty bo ile niby dostanę za skin lawiny? Gdzie teraz od bloga ceny lecą w dół powinno być 50 proc wartości rara

  26. No ogólnie prezentuje się to wszystko całkiem dobrze. Niemniej jednak mnie osobiście nowy interfejs taktyki w walce aż odrzuca. Nie mówię tu tylko o tym że przestawienie się do klikania w nim trochę zajmie. Chodzi o sam wygląd. Super że wszystko mamy w 1 miejscu ale … Te szare paski… i klikanie … Stare wystarczyło lekko podrasować i dostosować do 3d i byłoby git. No ale, to tylko moje zdanie jak mówiłem

  27. Dlaczego VD jako najbardziej wszechstronny, najsilniejszy i najchętniej zabierany zamiast nerfa dostał tak potężnego buffa? Nie zaslaniajcie się nerfem ukazu, morki i tarule nadal padają z tej umki a ostatnio VD we dwóch zabili morane za pomocą również ukazu bez rozkazu 😉

    • Nie no. Co tam, że VD dostał mega boosta pod dmg. Nie musi tracić jakichś 200-300 stat na moc, żeby być pod dmg, dostał tarczę gdzie na mahecie bos bije po 2k w dr ze smugą i po 1,3k w VD z attawą i umką, szpila robi dalej większy dbf niż 2 skille łuka (mogli by przenieść część właściwości szpili do ukazu), ssanie many liczone z wiedzy pozbawia przeciwnika many w 1 rundzie nawet jak da się full defa, a lalka jest zbugowana i nie działają na nią pancerze na kłóte, a pod zrujką jest wieczny maraton orania graczy przez VD. Ważne, żeby 19 raz pod rząd znerfić druida bez powodu bo jakimś łebkom vd ciężko jest go ukazać w 2 rundzie ????

      • zagraj vd jak chcesz nerfic vd to niech dt i ryc straca stałe miejsce w druzynie wtedy się zgodzę .Bo vd pod pvp zawsze był mocny dt tak samo .Jakby przeniesli debuff ze szpili to wiesz to klasa by nie miała sensu.Bo sh ma ogromny debuff na fiz+uniki+ KO uk na dyst + pa + łatwiej wbija debuff
        Dt leczy kory odczarowanie ma zawsze slota i ryc (Dt z epikiem z 5/6k hp jest nie ubicia na pvp 1vs1)

        • A dmg VD robi brrrrr…
          70% więcej dmg od zbugowanej wciąż nie naprawionej lalki, ssanko many liczone z wiedzy co pozbawia przeciwnika many już w 1 rundzie, nikłe szanse obrony przed tym, wiedza wykręcająca teraz główny dmg i nie trzeba tracić 200+ stat, żeby się zrobić pod dmg jak pozostali, dalej można robić niezły oklep z UC zwłaszcza jak wejdzie aura, słabo to osłabili, płacz bo jedynie co konkretnie znerfili to ukaz gdzie zabrali def fiz dyst a dodali uro. VD teraz robi -79% na uro xD a ukaz jak zabijał tak zabija dalej. Szpila robi większy dbf niż 2 skille łuka. No i kwintesencja całego pseudo balansu VD to mega tarcza 45% resa na wszystko z reduktorem many 65% gdzie VD na Mahecie stojąc w epiku obrywa po 1,3k i jakieś 300 many co za chwile ssanko i full a pozostali po 2k+ nie no to ,,zagraj VD” To zachęta. Wszyscy grajmy VD niech ora w pvp, totalnie każdą klasę. Dt z epikiem 6k hp nie do ubicia? Pewnie, że tak, jak każda klasa na 140 z takim HP, rozstrzyga się to wtedy inaczej i wygrywa ten co ma więcej zasobów. Przykład sch vs ryc. VD vs dr. Dr leczy (Znerfione w pvp leczy mniej niż połowę), Kory (zadaje tylko śmieszny początkowy dmg bo w next rundzie już każdy z tego ucieka, dodatkowo daj 2x kory na 5 PA i zobacz ile te drugie będą miały % ,,beka.exe”), Odczarowanie (zmywa wszystko, trzeba od nowa wrzucać po tym buffy a na 140 jak się ludzie klepią to mają wyekspione rary myjące co zmywają raz za razem każdy dbf). A Vudeki dalej dmg brrr prawie jak mosia+ kosmiczny w rzeczywistości % trafienia z lalki (no bomba, prawie 2x więcej 2 pvp niż jakim kolwiek innym skillem), wywalanie przeciwnika w 1 rundzie z many i tarcza 45% res, którą napędza właśnie maną skradzoną przeciwnikowi a w 3 rundzie cyk ukazik (-79%), powtórzyć ze 3 razy i przeciwnik gleba. Nie no faktycznie ten VD ma ciężko panie hipokryta 😀

        • No właśnie mam tego VD 92, zrobiłem na alcie po tym upku i stwierdzam, że lalka oraz tarcza to jakaś patologia a nie balans. No chyba sam widzisz co się dzieje z lalką. Według ciebie wszystko jest w porządku i nie trzeba naprawiać tej umiejętności? VD jest najlepszym debufferem i prędzej znajdzie slota niż sch czy łuk. Dr ma tak jak ryc tego slota bo nikomu się nie chce robić, za murzyna od kondy, HP i jeszcze ogarniać wszystko oraz ratować drużynę często przypłacając to dedem bo jest największym papierem w taernie. Każda klasa na 140 5k HP może być nie do ubicia a taki VD ze zmienionym ssaniem many i tarczą staje się prawdziwym perpetuum mobile. W dodatku dzięki modowi w attawie nie ma szans, żeby czegoś nie wsadził po kilka x. Tyle w temacie.

          • powiem jedno morana vd jest mniej chetnie brany niz uk wiec cos sie nie zgadza

          • Każda klasa lepiej sobie radzi z danym bossem a z innym gorzej. Vd jest zabierany na więcej instancji niż Łuk czy Scheed.

  28. Dzień dobry, co z rekompensata dla graczy z arhautami na dr/vd? Czy wcześniej temarami na sh?
    Tutaj też było by miło móc odzyskać z nich psycho czy cokolwiek z naprawy bądź ich wartości, utrata smugi to niestety ale i utrata butów.

  29. rekompensaty za to ze ludzie latali np. tarule i zarabiali miliardy XDDD!
    bo to zakladali te tarcze zeby latac lepsze bosy i zarabiac, kto nie chcial mogl nie kupowac XD
    ps o barbie od pol roku cisza nigdy sie nie doczekamy usuniecia do konca tej najlepszej do wszystkiego profki 🙂

  30. Co zróbcie by latarnia była atrakcyjniejsza dla druida niż trójząb? Nie ma insty której druid nie zrobi bez latarni a +1pa to chyba słaby deal za większy lek i liczbę stat w trójzębie 🙂

    • Sytuacja w której epik jest gorszy od rara to totalna porażka taernu. Może w BR będą atrakcyjniejsze epiki od rarów pod względem stat i modów

  31. Witam.
    Chciałbym zadać pytanie, jak można wyliczać rekompensaty biorąc pod uwagę obecną wartość rynkową rarów?
    Przecież teraz te rary typu kil, mallus polecą lub już poleciały cenowo na łeb na szyję, np. wartość mojego kil-a w chwili gdy go zakładałem wahała się w zależności od % 80-100kk, a teraz ile mi oddacie, połowę czy jeszcze mniej?
    Kolejne pytanie, jak prześledzić tranzakcje gdy ktoś dostał taki rar od gildii?
    Czy nie należy mu się rekompensata? A może żeby coś od gildii dostać to musiał oddać inny rar lub rary których nie potrzebował.
    Wygląda mi na to że wielu graczy będzie strasznie na minusie, a gdy spojrzymy na to z tej strony że wydaliśmy na te rary platynę zakupioną za PLN to będzie to po prostu kradzież.

    • Przecież dzięki tej tarczy mogłeś biegać inne insty więc w czym problem. A to że ceny lecą w dół to sprawa fatalnej ekonomii gry, rarki od którejś rangi kowal powinien dokupować od o wiele większej ceny. Takie 50kk za każdy drop z lugusa należy się jak psu buda jak i innym rarkom xxii rangii 🙂

  32. Dayuuum, skąd mogę wyrwać kod? Testy jutro, a nie dostałem nawet potwierdzenia zapisania mojego adresu do bazy :/ Nie chciałbym zostać pominięty przy okazji tak długiego okresu testów.

    • Nie było żadnego losowania z bazy emaili. Rozdali wszystko do 8 albo 9 maja na Fb. I część rozdał WAGON. I znając życie dostał ten, kto miał dostać…

      • Dokładnie, to jak z losowaniem pancerza X lecia ja nie mogłem się ruszyć a kto miał dostać to już wiedział gdzie ma być. Ez.

  33. Что с тестированием? Откладывается? Почему нет никакой информации?

  34. Ogólnie pytanie takie czy jeżeli nie będzie tarcz będzie wciąż możliwe zrobienie postaci magicznej z dużymi resami fizycznymi? Np rozwiązanie takie że np u handlarzy będzie eq z focusem na res a u koldzicy pod staty. Niby teraz można u koldzicy dostać np spodnie z resami fizycznymi 40/40/40 do tego wiedza ale jest to tak nie częsty widok że np robienie takiej turniejówki trwało by wieczność. Jeżeli zamyka się jedne drzwi trzeba otwierać 2 😀

  35. Platyna na postac?
    Jawna kpina i smianie sie w twarz.
    Alescie sie usrali na te tarcze.
    Za smuge oczekuje platyny w paczkach i tyle.
    Zrobcie gre podobna do dziesiatek innych i znikniecie w gaszczu podobnych porażek
    .

  36. Dopisze sie drugi raz. Tam ktos wyzej ceny napisal smug i sie zgadzaja. I tak zrobicie co chcecie, ale. Ja plate na smuge bralem w paczkach 50 i jak mi wbijecie za nia plate na postac zamiast w paczkach to sie poczuje jak bym dostal w pysk. Co ja mam sobie kluczy nakupic za tyle platy? Jak juz bol chcecie zabrac to zrobcie trojzab z modami takimi jak ma podobnie jak rzeczy z aqua maja rozne mody. Bo mi zalezy na podwojnych a nie dmg. Jak to mowia psy szczekaja a karawana jedzie dalej, i tak swoje zrobicie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *