Obecnie pracujemy nad… cz. 22

logoMiniony tydzień upłynął pod znakiem aktualizacji. A potem dodatkowo aktualizacji aktualizacji (w piątek wrzuciliśmy poprawki). Update nie był wielki, ale jaki by nie był, zawsze jest dla nas dużym przeżyciem. Na bieżąco reagowaliśmy na płynące od Was sygnały z serwerów („co to za złodziejstwo? Znowu ogniwo mi ukradli!!!”) i wprowadzaliśmy zmiany. Teraz zostało nam tylko dopieścić Cyganeczkę i siadamy do kolejnego upka.

Co teraz…

Plany. Na warsztacie mamy kolejną instancję – wodne Laboratorium. Prace nad nią trwają już od jakiegoś czasu. Instancja będzie zawierać trzy piętra w głąb ziemi. Poziom gruntu jest już prawie w całości przygotowany w 3D. Gotowe są również modele kilku mobów. Równocześnie powstaje quest, który wprowadzi Was w historię Laboratorium i wdroży „instrukcję obsługi” instancji.
Kolejny update obejmie też reformę systemu questów. Będzie więcej działania, mniej gadania. Więcej mechanizmów w questach i będziecie dokonywać wyborów za pomocą akcji, a nie dialogów. Wyróżnimy też questy solo od questów w party i poprawimy grę pod kątem questowania w drużynie. Wiemy, że obecnie to mocno kuleje.

laborant technik

laboratorium

Co potem…

W nieco bliższej przyszłości (kolejna kolejna aktualizacja) chcielibyśmy poprawić system osiągnięć. Inspirowani jednym z wątków na forum (ale nie tylko), rozwiniemy ilość elementów za które można zdobyć osiągnięcie. Dodatkowo skompletowanie określonych zestawów osiągnięć będzie niosło ze sobą nagrodę w postaci peta lub skórki do sprzętu.
Oprócz tego opracowujemy elementy rozwijające sprzęt. Będzie można dropić przedmioty, które zmienią statystyki i możliwości naszego ekwipunku. Być może nawet je wyrabiać, ale to jeszcze nie jest pewne.

Plany odległe

Podklasy. Temat przez nas celowo przemilczany ostatnio. Musimy się przyznać, że od kilku miesięcy pracujemy nad nowym silnikiem. W obecnej sytuacji doszliśmy do kresu jego możliwości i jeśli chcemy rozwijać Taern, potrzebujemy nowego środowiska. Ono powstaje i zmieni również system walki. Dlatego nie ma sensu wprowadzać podklas w tej chwili. One wejdą w życie razem z nowym silnikiem. Zmieniamy przede wszystkim możliwości graficzne: dzięki temu będzie można np. wyświetlać większe obiekty, pole bitwy i modele użyte w walce będą w 3D, co da nowe możliwości taktyk, współpracy w grupie, liczebności ekip itd. Istota gry pozostanie bez zmian: rzut izometryczny i walka turowa. Kiedy już będziemy mieli coś ciekawego do pokazania, to wrzucimy na bloga. Na razie są to stosy kodu. Niezbyt malownicze.

31 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 22

  1. @Torgerd – właśnie, dla niektórych to niezbyt malowniczy kod, dla niektórych sztuka 😉

    Z chęcią wolałbym ujrzeć kawałek kodu i rozwiązań niż gotowy produkt, który kryje GUI i nic więcej, ale powodzenia. Znam takie pojęcie jak kres możliwości danego ‘frameworka’ i to jest ciężka sprawa do aktualizacji – nie ukrywajmy, zajmie Wam to parę miesięcy 🙂

    • Tak, tak, każdy by chciał poznać proporcje składników coca-coli, a nie gotowy produkt, który skrywa puszka :P. Tajemnica! 😀

      • Racja, nie liczyłem na to, że zostaną tu podane ‘żródła’ Waszego dzieła, to raczej była ironia, że jednym się podoba ‘proces produkcyjny’, innym ‘produkt’ 😉

        Mimo to powodzenia, wytrwałości i trzymania się zasad DRY/SOLID to silnik będzie non-stop rozwojowy! 🙂

        • ja tam wole nie wiedzieć co jest w puszce coca-coli, ale kolejny up mnie ciekawi:P…..Ps.dość marne porównanie z ta coca-colą…

    • Ooo ciekawe. Co to beda za pety? Chodzi mi czy gildyjne czy te co juz sa czy macie zamiar wprowadzic jakies nowe??

  2. Bardzo, ale to bardzo się cieszę, że planujecie rozwijać temat mechanizmów. Super zabawa, super odmiana. Poza tym nigdzie jeszcze nie miałem okazji wspomnieć: o ile nie jestem jakimś gigantycznym fanem questów, to Dekonstrukcję oraz Marzenie Quamdaka zrobiłem z prawdziwą przyjemnością na dwóch postaciach. I chyba zrobię na kolejnej. Mechanizmami, które podobno tak krytykował drygu, wprowadziliście nową jakość w Taernie. Gram od dwóch lat, ale tak dobrej historii jak temat Quamdaka (treściwej, niezbyt długiej acz wciągającej) nie było jeszcze w tej grze. Moje gratulacje. Powodzenia!

  3. “…kilku miesięcy pracujemy nad nowym silnikiem.” System walki to filar i unikalna cecha Taernu – trzymam kciuki za jego rozwój i proszę, nie komplikujcie go przesadnie* 🙂 Odczuwam niesmak ilekroć widzę, że u druida, siła odczarowania na czwartym poziomie wynosi 2,9 przy trudności 85 – co to, do diaska, wszystko znaczy? 🙂

    Nowa instancja, system premiowanych osiągnięć, więcej mechanizmów, rozszerzone modyfikacje sprzętu, rozgraniczenie na misje solo i w grupie – niesamowite! Robi wrażenie.

    “Dopieścić Cyganeczkę” – freudowski dwuznacznik, ale faktycznie przemalowanko potrzebne, bo kastety zmutowane i “matowe” zbroje nienaturalnie odbijają światło.

    Wytrwałości, za Taern!

    *A propos prostych mechanizmów w grze. Dawno temu Drygu(?) zaproponował następujący system walki – porównuje się hp przeciwników – wygrywa ten, kto ma więcej 🙂

  4. A mi właśnie brakuje ciekawych dialogów w questach, no i jest ich za mało 🙂
    Nowe osiągnięcia będą się liczyć od chwili wprowadzenia w grę, a to co wcześniej osiągnęliśmy przepadnie???

  5. Witam

    W związku z wprowadzeniem nowego zlecenia po którym czas oczekiwania jest bardzo bardzo długo ponad 1300 minut mam pytanie. Kiedy zostanie zmieniona sprawa utraty zleceń po ” utracie połączenia z serverem”. Chciałem spróbować zrobić sobie to zlecenie ale jak pod jego koniec zobaczyłem ten magiczny napis “utraciłeś połączenie z serverem ” i po 30 sek ( ponowne zalogowanie) zobaczyłem ten czas oczekiwania to na usta cisnęło się ….

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

  6. Wieli ukłon w stronę osób którzy pracowali nad questem “marzenie Qamdaka” 🙂
    Bardzo fajny q zrobiłem go z wielką przyjemnością. Odmienne zdanie mam do tego, co wprowadza w instancję Konstrukta, po prostu mi się nie podoba i tyle 🙁
    Wielki też plus za zlecenie na złoto, które daje teraz taką odskocznię od mięska, bo takiego czegoś właśnie brakowało. Ja jako gracz, który lubi sobie czasem połazić solo, takiego właśnie zlecenia mi brakowało. Daje całkiem sporo złota (mam nadzieję, że nie zostanie to obniżone) i da się go wykonać samodzielnie lub w 2 osoby. W przyszłości do szczęścia brakowało by mi jeszcze zlecenia adekwatnego do tego, które też dawało by sporo złota, lub może expa, ale żeby nie znudziło się to złoto, bo jednak w kółko jak się bedzie jedno zlenie robić to troszkę monotonne.
    Przy zleceniu chciałbym też wspomnieć o wisorkach druidów. Rozumiem, że powinno tu być utrudnienie w ich zdobyciu, dobrze, że amulet gromu dropi też z białego druida na konarze, jednak resp druidów powinien być troszkę zwiększony.
    Dlaczego to piszę: ponieważ na tą chwilę nie wiele osób zainteresowało się tym zleceniem (przybywa ich z każdym dniem), a już niemożlwie trudno jest zabić jakiegoś druida. Zlecenie można wykonać co 6h więc dziennie 3 razy da się go zrobić. Do zlecenia potrzebne jest 10 wisiorków, które można również zebrać przed zleceniem. I tak jak ustawią się tam z myślą na nazbieranie na zapas 3-4 osoby, to szansa na ubicie druida graniczy z cudem, nie mówiąc o zebraniu tych 10 wisiorków jak ma się już aktywne zlecenie… Może się to zmieni z biegiem czasu jednak osób wykonujących to jakże na ten czas najlepiej dochodowe zlecenie przybędzie, więc uważam że częstrzy resp, lub kilka grupek więcej nie zaszkodziło by – przykładowo amulet orków zebrać można bez problemu i jaki jest ich resp w lesie. (może dodać jeszcze jakieś miejsce występowania druidów ? może polana druidów (częstszy resp, lecz jest tam czerwone pole) To tylko moje propozycje.

    Osiągniecią i nagrody za nie już nie mogę sie doczekać ^^ Wreszcie będzie po co je zbierać 🙂 a nie jak dotychczas. Najbardziej interesują mnie te nowe pety, które będą. Tylko żeby nie były jednorazowe.

  7. A tam pety i różne pierdółki…Mnie natomiast intryguje nowy silnik i nowy sytem walki 😀 (zapewne taern będzie całkowicie 3D i mieszkańcy wsi nie pograją) Bo co jak co to w Taernie mnie grafika powala 😛

    • Bym się tak nie rajcował tym nowym silnikiem graficznym, lepsza grafika = większe lagi.Cóż znowu podklasy lądują w koszu:(Czy opinia graczy nie ma już znaczenia?Większość chce podklas, bo nowe dodatki graficzne i bossy nic nie dają nowego do gry.Na konstrukta przeszedłem się kilka razy i już powoli się nudzi.Nowe bossy i kolorowanki mogą cieszyć nowych graczy, ale nie pociągną dalej tego wózka, potrzebne są zmiany które uatrakcyjnią zabawę.Taką właśnie zmianą miały być podklasy, tylko one wielu graczy trzymały jeszcze przy grze.

      • Jakoś nie trzyma mnie na podklasach.
        Skąd wiesz, że akurat będą lagi?
        Grasz w WOW’a? Ja gram i jakoś ani jednego laga tam nie miałam xd
        Nie porównuje wowa do taernu, ale chodz mi o grafe 3D
        by grać w wowa też trzeba mieć internet + nie kazdy ma taki szybki internet:P ale jakoś gra

        • Po 1. WOW akurat nie jest grą na przeglądarkę przez co nie musi na bieżąco ładować lokacji itp..2.Zastanów się dlaczego 99% graczy gra bez dźwięku?3. Jeśli nie dawno zacząłeś grać to może dla ciebie podklasy nie mają znaczenia.Jednak ci co grają przeszło 2 lata i mają obcykane w małym paluszku wszystkie mechanizmy gry są już znużeni.

          • 1. W przeglądarce jest wiele gier 3D i jakoś nie ma lagów.
            2. Gram bez dzwięków bo ich nie lubie, nawet jakbym miała włączone to i tak głośniki bym miała wyłączone – gadam na skypie – et siedze na TS.
            3. zaczęłAŚ, gram juz 1 rok i gram jak gram- będzie zmiana czy jakis up to bedzie, nie obchodzi mnie jaki gram bo to gra i chcę w nią grać 😛

          • Ja gram bez dźwięku bo nie odpowiada mi ta melodyjka w grze, poza tym zagłusza TSa 😀
            Fajnie by było, jakby ta gra była możliwa do pobrania i wówczas grana online, w co wątpię niestety. Lagi będą i jedyny minus to taki, że już raczej nie pogram sobie na netbooku 🙁

  8. Witam,
    Czy była by możliwość byście gdzieś (np na forum czy tu czy w innym miejscu) utworzyli galerię i zamieszczali swoje szkice koncepcyjne, lokacje, postacie czy miejsca na obrazkach w wyskoiej rozdzielczości czy nawet w 3d. (jak choćby ten powyżej model myślę, że mógłby śmiało funkcjonować jako tapeta oczywiście z logo gry w rogu). Są to świetne obrazki i z wielu można by zrobić ciekawe tapety czy same w sobie promowały by grę.
    Poza tym jeśli są takowe wielu graczy może chciało by zobaczyć elementy gry w jakości hd, np modele gotowych ubranych postaci – jak się prezentują (a może animacje- gif w wysokiej jakości)
    Wiele zwłaszcza nowych rarów prezentuje się znakomicie ale ich rozmiar zaciera wiele szczegółów. Gdyby tak każdy rar miał swój wysokiej rozdzielczości obrazek + modele postaci ubrane w różne kombinacje.
    Kiedyś, gdy był konkurs na trailer daliście kilka obrazków takich lokacji ale było ich zaledwie kilka.
    Myślę, że tapety, obrazki promujące i prezentujące grę to element reklamy który trochę pominęliście a który mógłby się spodobać wielu osobom i może nawet z ciekawości przyciągnąć nowych graczy.
    A starzy mogli by zobaczyć wiele szczegółów które może dotąd pominęły zostały przez rozdzielczość a Wy jesteście jedynymi szczęśliwcami mogących to wszystko zobaczyć.
    I jeśli już była by zgoda na publikację to nie wybierajcie na długich posiedzeniach co by pokazać tylko dawajcie wszystko. a już widzowie wybiorą te warte najbardzej uwagi 😀
    Pozdrawiam

  9. Silnik jest już dość dobrze dopracowany ci gracze którzy płacą krocie na grę maja z górki po całości a cała reszta która “gra” i nie traci pieniędzy na głupoty stanowi szare tło.

  10. No no no bardzo ładnie, teraz tylko czekam na te “Plany Odległe” bo bardzo mnie zainteresowały byle tak dalej a będzie bardzo dużo graczy. :3 Życzę Powodzenia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *