Set sheeda, eventy, nowości w 2d – Obecnie pracujemy nad… Cz. 137

shit_mordaOd strony programistycznej Broken Ranks weszło w fazę ścibolenia niezliczonej ilości detali. Od strony artystycznej zostało jeszcze kilka ostatnich “kobył” (np. Zamek duszków, no i Trentis, reszta ekwipunku, kilka teł po walkę). Mimo zaawansowanych prac nad Broken Ranks, nie przestajemy rozwijać 2d. Szczegóły w poście. Zapraszamy do lektury.

Set Sheeda na 100 poziom

Mnóstwo wody w Odrze upłynęło, odkąd pokazaliśmy ostatni raz coś związanego z setami na setny poziom. Mieliśmy prawie cały komplet… Poza Sheedem. To był najtrudniejszy do stworzenia zestaw pancerza, więc pozwólcie, że opowiemy dlaczego to tyle trwało.

Pan Tomek, szef naszych grafików, cierpi na pewną alergię. Otóż reaguje agresją na każdy koncept, który, jak on to mówi, “śmierdzi chińszczyzną”. Ale Sheed tak czy siak posiada azjatycki charakter. Specjalista od sztuk walki, które niemal ocierają się o magię? Od razu nasuwa się skojarzenie z Shaolin i innymi atrakcjami dalekiego wschodu.

Z drugiej strony świat Taernu to dark fantasy. Dlatego też doszliśmy do wniosku, że trzeba wymyślić tło dla Sheedów. Co to za jedni, gdzie uczą się swoich potężnych umiejętności, co ich motywuje, jaki mają charakter i tak dalej. Po kilku godzinach wyczerpującej burzy mózgów dokument Sheed_tlo był gotowy, a Tomek siadł do swojego tabletu i powstało takie dzieło.

sheed (Small)Nowy set różni się znacznie od dotychczasowej wersji. Hełm traci swoją sztandarową kitkę, jednocześnie zyskując ciekawy kształt. Lekka zbroja pozwala na wszelkie zręczne ciosy i inne sheedowe wygibasy. Jak Wam się podoba ten set? Dajcie znać w komentarzach 🙂

Hobgobliny

O nowych modelach Hobgoblinów pisaliśmy ostatnio, ale przez ten czas zdążyły wypięknieć. Podpięliśmy je też do odpowiednich plików w animacji, dzięki czemu nabrały życia. Tak będą się prezentować te małe kreatury, które niejednemu krwi napsuły.

hobgobliny tłohobgobliny pozyKrainy

Pracujemy nad czymś dużym, co wejdzie jeszcze do obecnej wersji gry. Na razie nie ujawniamy szczegółów, ale jest na co czekać 🙂

Tła pod walkę

Niektóre tła zostają jeszcze dopieszczone rękami artystów 2d, żeby uzyskać głębszy, bardziej zróżnicowany wymiar. Często same rendery prezentują zbyt maszynową jakość i konieczne jest, żeby żywy człowiek dodał tam coś od siebie. Dzięki temu takie grafiki zyskują duszę. Poniżej znajdziecie tło do walki w popularnej lokacji skończone na 110%. Zgadniecie, co to za miejsce?

zagadka

Klient mobilny i PC Broken Ranks

Trwa obecnie szlifowanie tak wielu detali, że ciężko je tutaj wszystkie wymieniać i komentować. Obecnie najwięcej czasu zajmuje cyzelowanie niektórych okien pod względem wygody użytkowania (np. okna do obsługi questów). Rozmieszczenie przycisków, kolor czcionek, elementy dodatkowe (np. belki dzielące okna na sekcje). Ze względu na ostatnie wydarzenia w 2d i przygotowywany nowy, tajemniczy dodatek, prace związane z przepinaniem questów do Broken Ranks nieco zwolniły. Ale nie na długo.

A co tam w The Pride of Taern?

Niedawno byliśmy świadkami eventu z okazji Wszystkich Świętych. W krainach, do których zawitały udręczone dusze zrobiło się tłoczno. Nie przeszkodziło to jednak w świetnej zabawie i, co najważniejsze – w wielkim ekspieniu. Pewnie dzięki temu event zebrał tak świetne recenzje, a doszły nas słuchy, że niektórzy myśleli, że tak wielki eksp to błąd z naszej strony. Nie był to błąd, było to celowe działanie, ale wsłuchaliśmy się w opinie po evencie i zgodziliśmy się, że nieco przesadziliśmy. Cieszymy się, że Wam się podobało, za rok może tego ekspa troszkę zmniejszymy, ale za to dodamy czempiony, które urozmaicą eventowe rundy.

Ostatnio przemyśleliśmy kwestię tych postaci, które mają mniej punktów doświadczenia, niż potrzeba do osiągnięcia aktualnego levelu. Czyli macie np. poziom 50, ale dedaliście tak skutecznie, że eksp spadł Wam niżej, niż próg przejścia na ten level. I co teraz? Do następnego poziomu daleeeko, ale na tym i tak zabawa jest przednia. A nawet lepsza, bo śmierć nie boli. Co tam kolejne cyferki odejmowane od ekspa. Teraz takie postacie otrzymają debuf, który będzie obniżał ich statystyki. Debuf oczywiście zejdzie, kiedy tacy gracze nabiją swoim postaciom tyle expa, ile trzeba. Terminu nie podajemy, ale jeszcze będziemy o tym informować. Na pewno pozwolimy tym graczom, którzy zapuścili swoje postacie, na odbicie się od dna 😀

Wspominaliśmy, że even świąteczny czeka lekki rebalans. Nie będzie to nic rewolucyjnego, tylko odświeżenie pod kątem realiów gry, które zmieniły się przez te kilka lat. Szczegółów na razie nie możemy zdradzić.

W kilku miejscach tego bloga wspomnieliśmy o tajemniczej nowości, która zawita do Dumy Taernu. Od dłuższego czasu trwają prace nad nową instancją i niedługo zaczniemy ją testować. A nowa instancja to nowy boss i oczywiście – nowe rary. Na razie nic więcej nie powiemy. Ani gdzie, ani na jakie przedziały levelowe, ani w ilu wersjach. Bądźcie cierpliwi!

33 thoughts on “Set sheeda, eventy, nowości w 2d – Obecnie pracujemy nad… Cz. 137

  1. Najpierw piszecie, że całkowicie poświęcacie się pracy nad 3D i nie będziecie dodawać już dużych nowości do 2D, a tu nowy boss, nowa insta?

      • Nic nie sugeruję, to było tylko pytanie. Jednak, czy wprowadzanie nowości w 2D nie oznacza, że 3D was przerosło i tak naprawde musimy na nie jeszcze sporo czekać? A nowy boss i insta to tylko “zapychacz czasu”, który ma na celu zatrzymać graczy przy Taernie? Czyż tak nie jest?

          • Źle mnie zrozumiałeś, po prostu uważam, że jeżeli zaczeli całkowite prace nad 3D bez wprowadzania nowości do 2D to powinni się tego trzymać, a tę nową inste wprowadzić wraz, lub po 3D. To tylko moja opinia – szarego, zwykłego gracza.

        • Tak naprawdę, to można powiedzieć, że prace nad nowym bossem i jego instancją trwają równolegle. Cytując wypowiedź Torgerda z forum:

          Poza tym insta do 2d jest wykonywana w taki sposób, że od razu wzbogaci również Broken Ranks. Można przyjąć, że to prace nad obiema wersjami jednocześnie 🙂

          A powiem i więcej. Prototypy instancji powstały w narzędziach do Broken Ranks, bo są lepsze, szybsze i bardziej seksi. Wersja w 2d będzie trochę takim portem 😀

  2. Set dla Sheeda moim zdaniem jest fantastyczny nie oszukujmy się przynajmniej dla mnie.
    Jeśli chodzi o nową instację i bossa też fajnie tylko jestem ciekaw w jakim przedziale poziomowym.
    Już nie mogę się doczekać Świąt, mam nadzieje że zmiany będą zauważalne na mapach czy na mobkach.

  3. Tak jak sądziłem, set sheeda mimo, że nie wygląda najgorzej, to wypada dosyć słabo na tle innych… ale oczywiście wina tego, że to SHEED i nie można pod niego wymyślić czegoś naprawdę zacnego bo musi być lekki,zwinny,magiczny i olany błotem – nie jest źle, jest nawet nawet, ale nie myliłem się, na tle innych 2/10.

    Mapka to oczywiście Bagna pod Ropuchą przy Wiosce Druidów – fajnie wygląda, jest klimat – expiłby na komarach ^^

    Gobliny oczywiście pozytywnie, klimatycznie, na plus.

    Fajnie, że zajmujecie się detalami, jest to oznaka, że TBR już bardzo blisko swojego “debiutu” – czekam, mam nadzieje, że da rade zrobić Morane na Telefonie. ^^

    Fajny blog, lecz oczywiście jak zawsze “za krótki” ^^

    Pozdrawiam
    (i czekam na info i modyfikowaniu EQ)

  4. Set rzeczywiście mocno średni w porównaniu z innymi – po prostu nic nowego ale ujdzie w tłoku.
    Bardziej martwią mnie te kastety, czyżby znowu kolejne buoriany wyglądające jak brony od ciągnika? Zdecydowania za dłuuuuugie, wyglądają bardzo nienaturalnie.
    Mam nadzieje że epik będzie poprawiony bo na dzień dzisiejszy wstyd wyjść w nim na miasto 🙂

  5. Grafiki jak zawsze robią wrażenie, zarówno sprzęt, moby jak i tła.

    Bardziej jednak zaintrygowała mnie wiadomość o nowej zawartości – kraina, boss, rary, jeszcze w 2D. Rozbudziliście moją ciekawość, czekam z niecierpliwością. Dopiero zacznie być testowana, więc pewnie jeszcze trochę musimy uzbroić się w cierpliwość.

    Kolejna zupełnie nowa sprawa, bardzo mnie zaskakująca to pomysł na debuff obniżający statystyki dla graczy z ekspem poniżej poziomu. Macie jakiś pomysł na sytuację graczy ze 140 poziomem? Zamiast być nagrodą okaże się karą? Powstał już temat na forum, ciekaw jestem szczegółów i rozwiązań dla maksymalnych poziomów.

    Ciekaw jestem czy przy okazji wgrywania nowej krainy zostanie zmienione dojście na modliszkę, czy może nastąpi to we wcześniejszej aktualizacji? Zdradzicie w changelogu w jaki sposób, czy to jak ostatnio bywa – do odkrycia przez graczy?

    Sprawa korekty eventu zaduszkowego to bardzo odległy temat, jednak dajecie jasny sygnał, że zagości w naszym kalendarzu na stałe. Fajnie, jakby mimo wszystko był bardziej atrakcyjny dla graczy ze 140 poziomem, może faktycznie czempiony nieco zmienią sytuację. Obecną wersję sobie odpuściłem, nie wydawała się dla mnie dość interesująca.

    W kwestii eventu świątecznego planujecie lekki rebalans, cokolwiek to znaczy. Rozumiem brak szczegółów, pewnie wynika to z braku gotowego i przetestowanego rozwiązania. Obyście przez dostosowanie do realiów gry mieli na uwadze drastycznie rosnącą ilość graczy z maksymalnym poziomem, na Ostlor jest już prawie 200 takich koksów, a niektórzy jak ja nigdy z tego eventu nie korzystali, bo poziom był już wymaksowany. Nie mamy się co oszukiwać – event był zawsze nastawiony przede wszystkim na eksp, dodatek złota za czapki czy gwiazdki był marną zachętą dla 140. Przed startem eventu powiecie nam jakie wgrane zostały poprawki czy trzeba będzie wszystko sprawdzić samemu?

    Zabrakło mi nieco informacji na temat łączenia kont – miało ruszyć za około tydzień, w drugiej połowie listopada. Dalej czekamy, nie znając procedur.

    Pozdrawiam

  6. A w przypadku turniejówek jak to będzie z tymi punktami?
    Wiekszość lolków pod pvp ma zbity exp, żeby nie wbić lvla. Teraz gdy nie da się przenosić eq, a ktoś wbije lvl to traci wydatek kilkanascie milionow, ktory wydal na postac w danym przedziale. A na takim 35 lvlu jednak te kilka punktow sie liczy.

  7. pisaliście ze skupiacie sie na 3D. A jednak macie dużo czasu na robienie nowych rzeczy. Czyli macie już wszystko gotowe to robić update. Szkoda strzepic ryja ………………

  8. Jako posiadacz setu na 100 lvl powiem tak – cholera ładny!

    Tylko do jednej rzeczy muszę się przyczepić – mianowicie do wielkości kastetów.

    Panie Tomku – toż to trąci chińszczyzną!

    Azjaci przodują w wymyślnych rodzajach broni – takie tam 1500 kg toporki i miecze – a tu co mamy – ano mocno przerośnięte kastety!

    Sheed ma być zwinny, zbroja jest ok, ale tak przerośnięte kastety psują ten wizerunek.

    Skala ma znaczenie. Coś jak obecnie zbyt mały Khalam – wiadomo o co chodzi.

  9. Set Sheeda to absolutny majstersztyk.
    Nawet jakbym chciał się do czegoś przyczepić, to autentycznie nie mogę.
    Well done!

  10. Dajcie również możliwość zatrzymania expa, gdyż na niskich levelach przy postaciach turniejowych strasznie ciasne są widełki między zbiciem expa poniżej poziomu postaci lub wbiciem kolejnego levela.

  11. No to ja wam powien że będzie nowa kraina. Na północ od alarilu i bossem będzie na pewno coś w stylu orka ponieważ ork nie posiada aktualnie bossa tylko czempiony. Taka tam teoria spiskowa generanie 19 listopada koniec świata więc i tak nie wprowadzą tego kek.

  12. Przykre co robicie z tą grą. Zmiany są tylko cały czas na gorsze. Ten debuf przy spadnięciu z expem robicie żeby więcej graczy zniechęcić czy jakiś inny cel w tym macie? Hmm skoro jeszcze ma wejść nowy boss w 2d, a zapewne na niego jeszcze dłuuugo poczekamy, to 3d chyba wielu graczy nie doczeka. To nie jest już Taern jak kiedyś, a szkoda. Na grę loguje co jakiś czas bo sentyment pozostał, ale Wasze zmiany i zachowanie członków ekipy zdecydowanie nie zachęcają do powrotu do gry. Może kogoś tym przekonacie, życzę powodzenia, osobiście jestem rozczarowana.

  13. No Brawo WY, nie wiem co to za instancja ale mile by było zobaczyć instancje typowo pod grę solo (których w Taernie uważam że brak) przykładowo przedziały lvl 40/80/120. No nowe rary na pewno się przydadzą 😀

  14. Pomysłu z debufem tu nie bede komentował,jest juz odpowiedni temat na forum.
    Set sh – no wreszcie wyglada zachecajaco ten helm 🙂 Swoja droga chetnie bym poznal to “Sheed_tlo” 🙂
    Prace na 3d jak zwykle na duzy plus

  15. Set na 100 dla Sheeda, miodzio, choć kastety, fakt, zbyt przerośnięte, ekipo 😀 z chęcią bym zobaczył kastety w formie rękawicy Krugera 😀 Pozdrawiam!

  16. Set dla sheeda wygląda świetnie, najlepiej ze wszystkich, ale to nazywacie lekką zbroją? Jak on ma w tym kopać w twarz;)
    Możecie zmienić niektóre elementy na skórzane, koniecznie buty i elementy pancerza na udach i brzuchu.
    No i te GIGANTYCZNE kastety
    Ale i tak jest super

  17. Luj z tym setem . Nowa kraina na 2D ha ! A nie wprowadzajcie te 3d poki nie wyexpie swojego barby i zrobcie modele postaci w trakcie walki lepsze bo to naprawde strasznie wyglada i tylko to mnie boli w tym 3D ze postacie wygladaja jak kartony i ataki sa do pupki .

  18. No dajcie juz ten Taern 3D!!! wszyscy czekamy, ile mozna ekipo!
    albo chcoiaz namiastke jakis informacji typu “kiedy i co”
    bedzie nowy server? bieg od poczatku o topke?
    nie chcecie dac nam w najblizszym czasie gry? OK ale dajcie nam jakies info 😀 juz tak dlugo czekam, mam ochote pograc od nowa ale nie wiem czy robic postac czy czekac na nowy server 😀

  19. Mi ten set się nie podoba, już wiem, że będę musiał wydać platynę na kaptur i pełkę Łuka. 🙂

    Dosyć znaczące jest też to, że w komentarzach najwięcej uwagi poświęca się kastetom, które do setu nie należą. 🙂 Są po prostu słabe.

    Oczywiście plus dla Pana Tomka, za niechęć do zrobienia z Sheedów azjatyckich wojowników. Bałem się, że wizualizacja setu pójdzie w stronę tego na 50 lvl.
    Osobiście zawsze wyobrażałem sobie SH jako zakapturzonego, zwinnego, tajemniczego wojownika, do którego raczej pasuje okrycie z setu Łucznika (kaptur i peleryna, a zbroja z lekkiego materiału). No, ale zobaczymy jak to wyjdzie finalnie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *