Bugfix, reformy, kulisy – Obecnie pracujemy nad… cz. 122

wendigoDzisiaj przedstawiamy Wam krótką przebieżkę przez kilka ze spraw, które zrealizowaliśmy w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Wgraliśmy bugfix, ogłosiliśmy akcję dotyczącą łączenia kont (w obliczu nadchodzącego egzekwowania zakazu zasiadania), zaglądamy za kulisy powstawania Taern Broken Ranks no i Wielkanoc. Zapraszamy do lektury.

Bugfix

W ciągu ostatniego “dwutygodnia” wgraliśmy na serwery mini update – typowy bugfix. Najważniejszą poprawką było przywrócenie petom pierwotnych wartości obrażeń Uderzenia Cienia, jeśli miały ten skill w swoim repertuarze. W trakcie poprzedniego update’u (tego ze zmianami w balansie profesji) wkradł się błąd, który spowodował, że pety biły mniej, niż przed upkiem. Pomimo przygotowanych wcześniej dla nich specjalnych poziomów Uderzenia Cienia. Ponieważ nie chcieliśmy osłabiać któregokolwiek z petów, poprawiliśmy to teraz. Plox i Twig odzyskały swoją pierwotną moc.

Inną dość istotną “łatką” związaną ze zwierzakami było poprawienie opcji zmiany decyzji w queście, za pomocą którego wytwarza się pety recepturowe. Zmiana etapu questa u Larysa budziła nieco nieporozumień. Zdarzali się gracze, którzy oczekiwali otrzymania od NPC-a nowej receptury w zamian za zabranie starej. Nie o to chodziło. Larys inkasował swoje, ale miał umożliwiać tylko zmianę etapu, nic więcej. Gracze, którzy czegoś nie doczytali, źle zrozumieli i oczekiwali, że coś tutaj dostaną – zostawali z niczym. Aby zapobiec takim frustrującym “wpadkom” w przyszłości, zdecydowaliśmy się na przeróbki. Teraz wygląda to tak, że etap questa można sobie zmienić dopiero, kiedy ma się przy sobie drugą, nową recepturę. Tak, aby nikt nie miał cienia wątpliwości, nawet jeśli nie czyta dialogów: nie masz nowej receptury – to zachowaj tę, którą już masz. Wykonaj tego peta, nie ma innej opcji. Masz nową recepturę? A, no to nam zmienia postać rzeczy. Dostaniesz możliwość zrobienia innego peta.

Lekkiej zmianie uległy także filary na instancji Admirała. Po aktualizacji 1.27 Voodoo, którzy przywracali sobie zapasy many z filarów, zaczęli wysysać jej śladowe ilości. To efekt zmian w mechanice umiejętności Wyssanie Duszy (działa na nią redukcja obrażeń). Przywrócenie wartości wysysanej many w związku ze zmianami w mechanice jest niemożliwe, dlatego zdecydowaliśmy się na zmianę redukcji obrażeń, która działa na filarach. Dobraliśmy nową wartość tak, aby Voodoo mógł sobie przywrócić zapas many, ale aby żaden Mag Ognia czy też Barbarzyńca “przypadkiem” nie zniszczył filaru, póki Admirał żyje. Wartości wysysanej many są mniejsze, ale wystarczające, by Voodoo nadal mógł odnowić zasoby poświęcając na to jedną rundę (tak, jak do tej pory).
Oprócz wyżej opisanych zmian wprowadziliśmy kilka innych mniejszych poprawek, całość możecie znaleźć w changelogu tutaj.

Zakaz zasiadania i łączenie kont

Czasami niektórzy zarzucali nam, że tolerujemy bardzo szkodliwy proceder “zasiadania kont”. W ciągu ostatnich dwóch tygodni opublikowaliśmy i zaczęliśmy wdrażać od dawna zapowiadaną politykę łączenia kont i zakazu zasiadania.

Aby odbyło się to w miarę bezboleśnie, postanowiliśmy rozciągnąć ten proces w czasie i jednocześnie dać sobie możliwość wprowadzania drobnych korekt, o ile uznamy, że sytuacja tego wymaga. Żeby skorzystać z możliwości łączenia kont, musi być spełnione kilka kryteriów. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na naszym forum pod poniższymi linkami.

Warunki i przebieg: http://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=14&t=50369
Pytania i odpowiedzi: http://forum.taern.pl/viewtopic.php?f=14&t=50371

Chcemy podkreślić, że po zakończeniu operacji wprowadzimy bezwzględne zasady karania za łamanie zasady ‘jeden gracz = jedno konto’ oraz za naruszanie zakazu zasiadania. Naszą propozycję zaprojektowaliśmy w ten sposób, żeby umożliwić uporządkowanie spraw różnych kont.
Ponadto te same zasady co dla łączenia kont obowiązują osoby chcące zmienić adres e-mail na koncie. Od dawna mamy świadomość, że jest to jeden z problemów i z jednej strony nie godzimy się na zmianę maili w dowolnym momencie, ale z drugiej zdecydowaliśmy się dać graczom możliwość zabezpieczenia swoich kont, do których dawno temu stracili mail.

Shadery

W poprzednim odcinku naszego cyklu wspomnieliśmy, że będziemy stosować shadery w Taern Broken Ranks. To dzisiejszy standard w grach komputerowych, więc i u nas nie może ich zabraknąć. A ponieważ same w sobie są ciekawym aspektem budowania nowego silnika, zapraszamy na krótką prezentację, jak to wygląda u nas.
Shadery to krótkie programy napisane w specjalnym języku do komunikacji bezpośrednio z kartą graficzną. Teoretycznie można wyświetlić dzięki nim wszystko, ale u nas, jak i wszędzie indziej, stanowią one raczej uzupełnienie, upiększenie grafiki w grze. Cienie, fale na wodzie, dodatkowe efekty oświetlenia… Tego typu rzeczy w grach to shadery w akcji.
Dochodzimy teraz do bardzo ważnej części. Kto może programować takie efekty? Sprawa nie jest prosta, bo taki programista musi:
– znać zasady działania procesorów graficznych,
– ogarniać silnik gry w każdym możliwym aspekcie i znać wszelkie jego tajniki,
– być kosą z matmy i nie panikować na widok dużych macierzy,
– wiedzieć jak działają efekty specjalne, itp.
Podsumowując – dobry programista shaderów to taki, który ma mnóstwo wiedzy, umiejętności, zmysł estetyczny i jeszcze potrafi to zręcznie połączyć. Drygu, Mamut i Marek, choć są starymi wygami w swoim fachu, musieliby poświęcić mnóstwo czasu, by sprawnie ogarniać temat shaderów. Chłopaki doszli do wniosku, że najszybciej i najlepiej będzie zgarnąć kogoś z zewnątrz. Jak jednak łatwo wdrożyć do prac nad grą shaderowca, który nigdy w życiu nie widział silnika gry? Znaleziono rozwiązanie – kolejne narzędzie.

Shaders Tool

Mamut zaprogramował edytor shaderów, dzięki któremu wyspecjalizowany programista nie musi znać dokładnie mechaniki Taern Broken Ranks, a może robić prawdziwe cudeńka i sprawiać, że nowa wersja gry będzie wyglądać jeszcze lepiej, niż do tej pory. Dodatkowo, dodaliśmy niektóre funkcjonalności edytora do MapEditora, naszego podstawowego narzędzia, więc teraz przeszkolony pracownik może dodawać shadery na własną rękę.
Ok, kończmy tę gadaninę i przejdźmy do pokazania jak te cudeńka wyglądają.

Jajka i macanki… eee… bazie w Taernie!

Każda okazja jest dobra, by świętować, więc przewidujemy kilka atrakcji, ale niech będą one niespodzianką (jajkiem niespodzianką).

Z okazji Wielkanocy życzymy Wam dużo zdrowia, spokoju, sukcesów w turkach i sutego dropu. No i mokrego dyngusa! No i udanych polowań na Wenda… 😀

fdfsd

36 thoughts on “Bugfix, reformy, kulisy – Obecnie pracujemy nad… cz. 122

  1. ŁoooŁ.
    Shadery spoko sprawa, tak krótki materiał, a podkręca do 3D.
    Sam Shacal przeraził się wyglądem tych ogromnych komarów ^^
    Fajny wpis, ale jak zwykle nie da się nim zaspokoić :/

    Wesołych, Mokrych oraz Zdrowych Świąt Ekipo!

    (PS A HH będzie w święta?^^)

  2. Taern widzę pnie sie w gorę po 3d stanie sie może nawet troche bardziej znany 😉 aczkolwiek pvp tak czy siak nadpsuliście znacząco. A to dla wielu graczy rzecz najważniejsza.

  3. przed upkiem bilem mniej albo podobnie do twiga na tym samym poziomie a teraz po naprawach bije odemnie wiecej moze podrasujcie go jeszcze troszke to zamiast vd bedzie morki latal

  4. Nie podoba mi się, że wrzucacie do bloga informacje, które już są stare i każdy przeczytał o nich 1000 razy… Na blogu powinny znajdować się informacje z przyszłości a nie przeszłości.. W dodatku moby na mapie zamiast wyglądać realnie, ładnie jak już do tego dążycie to wygladają jak roboty z ery lat 90-tych, wyglądają jak kiepskie efekty 3d…

    • Blog w swoim zamyśle miał być tzw. dev diary, a więc pamiętniczkiem. Co za tym idzie, najczęściej piszemy o tym, co już zrobiliśmy.

      • W rogu bloga pisze ze pojawia sie raport z biezacych zmian a upek sprzed 2 tygodni nie jest biezaca praca… na samym poczatku bloga bylo mowione ze bd sie pojawiac wpisy dotyczace co zamierzacie robic a nie jakies sweet wpisy notatniczka sekretnego…

        • Widzę kolega z tych, co to wszystko wiedzą najlepiej 🙂 Odsyłam do wpisów z 6 sierpnia 2012 i 28 stycznia 2013.

        • No popatrz popatrz, a ja wchodzę na bloga tylko i wyłącznie po to, aby przeczytać co się dzieje w grze/z grą, do tego zmiany regulaminu też są dla mnie bardzo ważne i tym o to sposobem dowiedziałem się, że mogę na reszcie zmienić maila z moim main char.

  5. Hmmm połowa wpisu jest o wodzie, to chyba na dyngusa XD
    No muszę przyznać, że bardzo fajnie to wygląda. Wreszcie ta gra będzie wyglądać prawdziwiej, a nie tak jak teraz, że wchodzimy na plażę, słyszymy szum morza, po czym patrzymy na nie i widzimy stojącą wodę. XD
    Czy wszystkie moby będą wykonywać jakieś miniruchy, tak jak na filmie komary i mewy ruszające skrzydłami, czy tylko niektóre dostaną taką umiejętność?
    I jeszcze jedno, ostatnie pytanko z zupełnie innej beczki: czy myśleliście coś może nad stworzeniem zegara na handlowym, który odliczałby za ile minut dany gracz może wysłać kolejną ofertę?

  6. A co jeśli mam komputer stacjonarny a chciałbym pograć, będąc poza domem? To mam brać ze sobą stacjonarke, bo logując się na laptopie zostane posądzony o zasiadanie?

    • Ja dostałem bana za to ze kuzyn grał na moim kompie i coś przeskrobal. To że było to całkowicie inne konto to szczegół… Także wiesz

  7. moje 2 konta byly zbanowane za praktycznie błache rzeczy nie podchodzace do usuniecia moim zdaniem mnie okradliscie na znaczna sume realnej kasy bo na tych kontach mialem duzo platyny. ktos mi pisal ze bedzie opcja niebawem dolaczenia tych kont do mojej glownej aktualnej postaci, poniewaz nie moga byc aktualnie odbanowane, na supporcie napisaliscie mi ze konta zostana usuniete poniewaz nie spelniaja kryterium łączenia kont jestescie banda złodziei zacznijcie pomagac graczom a nie ich udupiac za przeproszeniem ja osobiscie paprzestalem grac w wasza gre chyba ze smienicie zasady albo dolaczycie jakas opcje tez dla graczy ktorzy dostali bana ale zalozyli nowa postac ale chciali by otrzymac dostep do tych zbanowanych

  8. Najlepsze jest to ze połowa gry to zasiadanie 2konta-1osoba w tym oranie bossa na 2 konta . Po calkowitym zakazie na zasiadanie gra padnie 😀 Pozdrawiam

  9. Przywrocilscie dmg peta z uderzenia cienia , a co z VD?? Kompletnie nie rozumiem zmiany zmniejszenia obrażeń w pve. Może tak na warsztat przydało by się wziąć epik VD żeby profa zaklinacza mogła czerpać z niego korzyści jako debufer. Rary mające modyfikator trafień magicznych też nie odzwierciedlają procentu jaki jest przy wrzucaniu uroku wiedzą + mod. traf. mag. Mając przykładowo 750 wiedzy + 50% mod. traf. mag. powinien mi się podnieść % przy wbijamy uroku + o połowę wartości 750. (750+375) takiej różnicy nie ma! Mając 1125 wiedzy bez mod. traf. Ten % byłby lepszy. Coś tu nie gra.

  10. Ja tylko ubolewam nad tym że zarówno na blogu jak i na forum, widuje coraz mniej przychylnych kometarzy w stosunku do gry. Sama ostatnio coraz mniej grywam bo jakoś ta niemiła atmosfera zaczyna mnie odstraszać.

  11. Stary taern byl lepszy nic to co teraz robicie. Walki na czerwomym, logowanie na imme konta w celu “dobicia do pt” to byly bitki 😀 a teraz? Jeden gracz jedno konto…

  12. Piękna jest ta woda, aż naprawdę zachciałem popływać w jakimś ciepłym morzu, tylko te komary są brzydkie jak siedem nieszczęść. A tak to super :p

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *