Sprawy bieżące, nowości, pytania, odpowiedzi i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 171

Dzisiejszy blog będzie nastawiony głównie na sprawy bieżące, które dotyczą Was bezpośrednio. Takie, z którymi się utożsamiacie i macie do czynienia na co dzień. Przypadły nam do gustu dwa drobne, acz znacznie podnoszące komfort gry, pomysły graczy. Dodatkowo, kilka nowości i odpowiedzi na nurtujące pytania. Dla zainteresowanych, mamy raport z prac nad Broken Ranks. Może chcecie obadać jak prezentuje się kobiecy model? Jest na czym zawiesić oko! 😉

Sprawy bieżące, pytania, odpowiedzi i pomysły graczy

Przeglądając forum, natknęliśmy się na kilka ciekawych pomysłów, które być może nie są związane z jakimiś spektakularnymi zmianami, ale na pewno mogłyby znacznie usprawnić komfort gry. Postanowiliśmy odpowiedzieć też na kilka pytań związanych z ostatnimi wydarzeniami. Do dzieła!

“Wychodzę z pomysłem, aby dodać opcję otrzymywania informacji na kopertę o kneblu, warnie i powodzie jego nałożenia. Analogicznie do usunięcia / odejścia z Gildii, gdzie dostaje się informację z jakiego powodu ową Gildię opuściłem. Pomysł narodził się kilka minut temu, gdy po zapytaniu osoby funkcyjnej dostałem informację, że mam nałożonych XX kar (warnów, knebli), gdzie w życiu na oczy jednego warna u siebie na czacie widziałem i najprawdopodobniej otrzymałem je, będąc wylogowanym z gry, więc nie byłem nawet świadom, ile faktycznie i za co te kary są w mojej historii.”

Pomysł wydaje nam się bardzo dobry i na pewno w pewnym aspekcie odciąży pracę supportu. Będzie mniej pytań o powód nałożenia kary, aczkolwiek pewnie więcej odwołań, hehe 😉 Niemniej jednak macie prawo posiadać takie informacje, co do tej pory bez kontaktu z supportem czy osobą funkcyjną było niemożliwe, jeśli otrzymaliście karę będąc offline. Sprawa została przedstawiona Drygowi i rozpoczynamy pierwsze prace w tym zakresie. Może nie będzie to w formie powiadomienia na kopertę, ale postaramy się to zrobić w taki sposób, abyście mieli wgląd chociaż w powód aktualnie trwającej kary. Dziękujemy za dobry pomysł!

“Co ze sprawą problemów na instancji Maheta / Tarula na Tolnorze? Chyba sporo drużyn zgłaszało kłopoty z instancją, między innymi z niezmieniającym się znakiem profesji. Czy coś działacie w tym temacie?”

Niewątpliwie jest to poważny problem, bo zarówno przygotowania do wyprawy, jak i sama instancja pochłaniają mnóstwo czasu i zasobów. Udało nam się w końcu znaleźć przyczynę problemów. Ze względu na większą liczbę obliczeń serwera, spowodowaną czyszczeniem bazy z archiwalnych danych, spowolnione zostało usuwanie wygasłych instancji. Dlatego zdarzało się, że po drugim wejściu pod rząd, postać przechodząc przez portal trafiała do starej instancji. Zostało to już naprawione i mamy nadzieję, że wszystko będzie już w porządku. Rzecz jasna, po naprawie, jesteśmy już w stanie uporać się z prośbami o zwroty na supporcie. Zwroty będą od miejsca, w którym nastąpiła niemożność kontynuowania wyprawy z powodu błędu.

Jedziemy dalej!

“Po połączeniu serwerów doszło do sytuacji, w której 500 stron rankingów to mało. Proponuję, by rankingi były do 10 000 pozycji czyli 1000 stron. Należałoby też zrobić porządek z rankingiem Gildii, obecnie jest tu aż 4150 pozycji, z czego znaczna większość to Gildie nieaktywne. W rankingu powinny być niewidoczne Gildie, których prestiż nie zmienił się powyżej miesiąca. To w znacznym stopniu polepszyłoby przejrzystość i ułatwiłoby poszukiwania Gildii. Te zmiany przydadzą się na wszystkich serwerach.”

Kolejny dobry pomysł. Ten również został przedstawiony Drygowi. Rozszerzenie rankingu zarówno graczy, jak i Gildii może być bardzo znacznym usprawnieniem. Szczególnie w kontekście połączenia serwerów i poszukiwania nowej Gildii czy członków do niej. Nie powinno być też problematyczne, jeśli chodzi o realizację. Inna sprawa, jeśli myślimy o przedstawieniu w rankingu aktywności Gildii – z tym może być kłopot. Na pewno myślimy o czymś podobnym w Broken Ranks, aczkolwiek czy w obecnej wersji coś takiego zostanie wprowadzone… Trudno powiedzieć. Niemniej jednak póki co pewnie już sam powiększony ranking sporo polepszy komfort gry i jest to zmiana, która oczywiście mogłaby zostać wprowadzona na wszystkich serwerach, a nie tylko na serwerze połączonym. Dziękujemy bardzo za podzielenie się tą sugestią!

“Czy turnieje na serwerach (też te z dodatkowymi nagrodami) mogłyby być bardziej zbalansowane, jeśli chodzi o przedziały levelowe? Czasem zdarza się tak, że po prostu jest mało turniejów dla lolków, a sporo dla hih leveli lub odwrotnie. Poza tym, high levele też mają sporo porobionych lolków. Da się coś zrobić?”

Jak najbardziej, żaden problem. Oczywiście chcemy też unikać powtarzania miesiąc w miesiąc poszczególnych turniejów. Niemniej jednak postaramy się bardziej równomiernie rozkładać turnieje względem przedziałów levelowych (tak, również te z dodatkowymi nagrodami, zwiększoną platyną i złotem). Od następnej rozpiski, pod tym kątem, powinno być już lepiej 😉 Swoją drogą, czego z przedmiotów użytkowych czy wejściówek najbardziej brakuje Wam na serwerach i o jakie nagrody chętnie byście zawalczyli?

“Obecnie HH z psycho i platynowe skrzynie są dość regularnie i za to ogromny plus, bo przynajmniej coś się dzieje. Ale z reguły są o tych samych porach, czyli w okolicach godziny 20:00. Nie można od czasu do czasu zrobić też czegoś z rana? Osobiście ja jak i kilku moich znajomych pracujemy na popołudniowe zmiany. Na pewno takich osób jest więcej.”

Zazwyczaj stawiamy na godziny, w których jest największa ilość graczy, co poniekąd jest logicznym wyborem. Po prostu najwięcej osób jest w stanie skorzystać z takiego bonusu. Rozumiemy jednak, że jest grono osób, które nie jest w stanie wziąć udziału. W przypadku HH czy platynowych skrzyń, nie widzimy problemu, aby w jakiś sposób to rozbić czy od czasu do czasu po prostu dołożyć coś w godzinach wcześniejszych. Czemu nie 😉

Co jeszcze? Niestety musimy Was przeprosić, gdyż w poprzednie wyniki eventu Heavenmakera wkradł się błąd. Znaleźliśmy go, aczkolwiek spowodowało to przetasowania w wynikach. Poniżej TOP10 graczy z największa ilością punktów z eventu:

  1. DyroKp – 136686 punktów
  2. WymieBoga – 109648 punktów
  3. Behmen – 108762 punkty
  4. ProAd – 82850 punktów
  5. BiałyAhmed – 61950 punktów
  6. Perep – 58606 punktów
  7. Bomogem – 49700 punktów
  8. Maarout – 49234 punkty
  9. Pogoriaa – 48250 punktów
  10. StHawking – 46600 punktów

Niebawem pojawi się post na forum z nieco bardziej rozszerzoną listą i małą niespodzianką. Zgodnie ze słowami Heavenmakera, nagrody zostaną rozdane do piątku.

Ponadto, na serwerze HC szykuje się gruby event urodzinowy, o którym coś nie coś możecie przeczytać TUTAJ. Lepiej sprawdźcie, bo będzie się działo, a nie codziennie jest tyle atrakcji!

Garść statystyk i prace nad…

Oczywiście prace nad projektowaniem usprawnień eventowych cały czas trwają, mimo że zostały nieco spowolnione przez sprawy bardziej priorytetowe. Na pewno ucieszy Was fakt, że planujemy małą nowość w przedmiotach użytkowych. Ile cennych sekund traciliście za każdym razem, żeby do pełna uleczyć swoje postaci? No właśnie… Zatem może zainteresuje Was ekstrakt zdrowia, który będzie w stanie leczyć aż 2000 HP! Na pewno na wyższych instancjach, gdzie istotny jest szybki powrót po śmierci, okaże się Wam szczególnie przydatny. Jak myślicie? 😉

Kolejna kwestia – zdecydowaliśmy się na wprowadzenie drobnego usprawnienia, które mamy nadzieję docenicie. Planujemy dodać do sklepów, takich jak Koldzica czy Zohar, miksturki leczące. Nie każdy od razu wiedział gdzie zajrzeć, aby móc zakupić eliksiry. Dorzucenie ich do sklepów wydaje się logicznym rozwiązaniem (wiadomo, idziesz do sklepu, kupujesz i masz).

Jako ciekawostkę podajemy też kilka statystyk. Między innymi ilość ubitych bossów podczas HH, mającego miejsce w Dzień Kobiet, względem ilości bossów poskromionych w ten sam dzień, bez HH.

Ranking dedów na 140tym poziomie? Dlaczego nie 😉 Sprawdźcie kto z Waszych serwerowych koxów ma największą i najmniejszą liczbę zaliczonych zgonów!

Raport z prac nad Broken Ranks

Programowanie:

  • testy i optymalizacja narzędzi do gry,
  • optymalizacja shaderów pod kątem zużycia pamięci,
  • narzędzia do łatwiejszego ustawiania wyglądu i animacji questmasterów w questach,
  • dopracowanie mobilnego interfejsu do dialogów,
  • nowe mechaniki pułapek w grobowcach.

Animacje / fx:

  • particle do portu Trentis,
  • animacje do psów / wilków na mapie,
  • animacje do niedźwiedzi na mapie.

Questy:

  • koncept i 2 prototypy nowego prologu.

Grafika:

  • nowa sceneria pod walkę – podmokła jaskinia,
  • odświeżenie i przeskalowanie Turni Dmorther,
  • Tawerna w porcie – finalna podmalówka,
  • dopieszczanie Trentis,
  • finalny koncept instancji Ducha Zamku,
  • podmalówka Wioski Rybackiej,
  • instancja duszków – prace nad modelem i oświetleniem,
  • koncept przeskalowania i poprawy Garnizonu Dmorhter,
  • poprawa Podzamcza (powiększenie terenu zamku),
  • koncept Dolnego Kemenak,
  • konwersja zbroi z wersji męskiej do kobiecej.

Kilka grafik na zakończenie

19 thoughts on “Sprawy bieżące, nowości, pytania, odpowiedzi i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 171

  1. Model kobiecy nie zmieniony od kilka blogów, czy ta twarz i zacne kopytka będą do końca? Nie powala to zbyt mocno :/ wygląda jak namalowana w paincie i nałożone eq na nią z męskiej postaci…

    • Nie przesadzaj. Krytyka ok, ale choć trochę powinna być oparta na rzeczywistości. Namaluj takie cudo w paintcie i przedstaw nam to tutaj, jestem bardzo ciekawy.

      Co do prac nad 3d. Od kilku lat czekam z dużą cierpliwością na premierę. Jednak nawet ja zaczynam już dostrzegać, że podjęte przez ekipę zalożenia na początku, przerosły ich możliwości przerobowe. Mimo wszystko, mam nadzieję, że się mylę i 3d jest tuż tuż. Coco jambo i do przodu. Powodzenia.

      • To porównaj sobie teraźniejszą twarz i tam przynajmniej widać buty… a tutaj nic a nic nie przypomina tych butów.. Jeśli wg Cb życie polega na tym by na wszystko godzić mimo, że coś jest masakryczne to pozdro… Po to są chyba twórcy, żeby im mówić co jest nie tak,a nie wywalić im w łeb i samemu zrobić? Nawet model męski przypomina prehistoryka…

        • Bry.
          Fakt, wojownik fizjonomię ma niczym syn neandertalczyka i małpy człekokształtnej 🙂
          Natomiast “facetka” ma ciżmy ze szpiczastymi noskami, acz przy takiej rozdzielczości i co istotne stojąc w tej pozycji, a dodatkowo olewając to co widzą oczy i podpowiada rozum, można stwierdzić – no kopytka! 😛
          Tu bym aż tak piany nie bił. Moim zdaniem to stare modele, a pokazane w 3D animacje kobiety maga ognia i vd w walce pokazały, że co jak co, ale bucik to wydać im wyraźnie 🙂
          Podejrzewam, że w tym roku nie ma żadnych szans na 3D, ale jak to ma być półprodukt, to ja preferuję mieć to 3D nawet w 2022, oby było dobre!

  2. Moglibyście zreworkować obecne epiki i wprowadzić nam epiki v2 🙂
    Naprawdę nie wiele roboty, a wielu by się micha cieszyła i do 3D mielibyśmy co robić 🙂

  3. Albo nie czytacie forum albo macie głębko w dupie co się dzieje z serwerem HC.Serwer jest wymagający nie gra już tam prawie nikt, gracze chcą łączenia serwera może ktoś z adminów zerknie na ten temat ?

  4. Mówicie że postaracie się dołożyć jakieś HH z rana.. to je w końcu dołóżcie. Czekam na możliwość załapania się na HH niemal rok, i za każdym razem jest to ten sam przedział czasowy (20-22). Pomyślcie czasem o graczach mających 2 zmianę

    • Popieram. Wypadałoby żeby jeszcze pomyśleli o graczach z Watahą oraz o tych co nie wielbią pvp. Ale na to pewnie przyjdzie nam trochę poczekać.

      • A co z taernijczykami nie przepadajacymi za grami mmorpg… dla nich też powinien zostac wprowadzony nowy kontent…

      • wiesz Avad wolą dać masę turków hołocie z jakimiś różnymi przedziałami, liczbą i profkami i do tego jeszcze jakies wejsciowki, premki
        No i oczywiscie hh exp x2 (psycho tylko raz bylo tyle) i jeszcze jakis wysyp skrzynek i wywalone
        A temat ev Vorlingow nadal cicho…

  5. “Swoją drogą, czego z przedmiotów użytkowych czy wejściówek najbardziej brakuje Wam na serwerach i o jakie nagrody chętnie byście zawalczyli?” Przecież to bez znaczenia, jak wreszcie ogarniecie, że żeby to miało ręce i nogi trzeba coś zrobić z druidami w PvP to pytajcie o motywatory. Macie zadanie domowe. Sprawdźcie se ile turków 1-1 wygrał druid a ile inna profesja. Ostatni turek 1-1 o dusze vorlinga miał taki sens, że och. Zaoszczędzilibyście czasu i graczom i prowadzącemu robiąc losowanie między druidami kto tą dusze dostanie. Chodzenie na turki wiedząc, że się nie ma szans wygrać to to co każdy w taernie kocha.

  6. Szkoda ze zaden z adminow propozycji zmian na HC nie przejrzal:D, a po statystykach widze ze ‘kondycja znakomita’ jak zwykle

  7. Staty zawsze spoko, chociaż takich się spodziewałem. Szkoda, że liczone są tylko wejścia na admirała, a nie zabicie samych filarów w trakcie HH, tego było na pewno sporo. Jak widać rządzi miś i v1.

    Co do potek po 2k – pewnie, super, pytanie za ile. Pewnie 2x drożej niż te dające 1k, więc tak czy siak skończy się na piciu darmowych 200/500.

    Fajny koncept dolnego Keme, ale i tak najlepszy jest ostatni screen z ulubionym etapem zadania Burzy 😀 😀 😀 😀 😀

  8. odnosze wrazenie, ze minie pare wiekow zanim wpadna na pomysl HH wlaczane w danym dniu przez samego gracza o ktorej mu pasuje, ale przeciez to mogloby zniszczyc koncept “umilania” ludziom zycia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *