Obecnie pracujemy nad… cz. 75

Duma TaernuOstatnio blog opanowały tematy z tzw. inżynierki, czyli umki, pety, rary i inne kwestie związane z balansem. Wasze żywe reakcje pod każdym z takich wpisów świadczą o tym, że to właśnie te sprawy interesują Was najbardziej. W tym wpisie również ich nie zabrakło. Mamy więc szczegółowy opis postępów prac nad watahą i rozważania o MO. Jest też króciutka spowiedź w temacie kolejnych questów. Zapraszamy do lektury.

Epizod 2

Wszystkie questy kolejnej części Epizodu 2 są już napisane. Czeka je jeszcze korekta i ostateczny szlif. Kolejnym etapem jest wypisanie wszystkich nowych rzeczy, które trzeba narysować. Hordy nowych NPCów, przedmiotów, pomniejszych lokacji i mechanizmów. Do narysowania będzie też cały wielki utorski okręt, ale to zostawiamy sobie na koniec, jako wisienkę na torcie. Okręt ten będzie również bosową instancją. Oprócz questów głównego wątku w przygotowaniu jest quest poboczny dla poziomów 70+. Jego akcja rozgrywać się będzie w rejonach Alarilu i Masywu Dmorther. Dowiecie się z niego, co porabia Wasza postać, kiedy odchodzicie od komputera.

Wataha 

Po naszym ostatnim wpisie pojawił się szereg wątpliwości i pytań dotyczących watahy. Co się z nią aktualnie dzieje, kiedy będzie wgrana i dlaczego nie wgrano jej dotychczas. Dlatego zdecydowaliśmy się opisać Wam to, co udało nam się zrobić, co planujemy i co rozważamy. Zaznaczam, że będzie to w dalszym ciągu opis koncepcji, a nie zatwierdzonej i ostatecznej wersji – pamiętajcie o tym.

Na początek prezentujemy Wam zweryfikowane założenia watahy, które są pochodną setek roboczogodzin spędzonych na s0 przez wybranych testerów oraz inżynierów.

ZAŁOŻENIA (zweryfikowane i wciąż niezatwierdzone):
1) w watasze będzie można posiadać jednorazówki,
2) wataha będzie wymagać specjalnej umiejętności (na 7 lvlu będzie można mieć max 3 pety i odpowiednio wysoki próg sumy rangi petów),
4) specjalną umiejętność można rozwijać od 35 lvlu, skok co 10 lvli,
5) nie można mieć kilku identycznych petów,
6) skład watahy ogranicza ranga peta,
7) można mieć dwa i więcej petów tej samej rangi, o ile suma rang na to pozwala,
8) być może (z ogromnym znakiem zapytania) wprowadzimy specjalny bufek, który pozwoli na określony czas wziąć o jednego peta więcej niż pozwala nam wbity poziom umiejętności, ale w ramach limitu sumy rang.

RANGI PETÓW:
Ranga 1 – Wilczur
Ranga 2 – Nietoperz
Ranga 3 – Ogary, alternatywy dla ogarów i wybrane jednorazówki
Ranga 4 – Pierwsza klatka (bez motyla) i wybrane jednorazówki
Ranga 5 – Motyl, druga klatka, receptury (w tym i nowy – roboczo nazywany: aquadoc/aquahealer/aquamed) i wybrane jednorazówki
Ranga 7 i 13 – wybrane jednorazówki
Ranga 10 – Trzecia klatka i wybrane jednorazówki

RANGI JEDNORAZÓWEK:
Wilczur bury (groźny) – 0
Tse Tse – 3
Plujka – 3
Stefcio – 3
Spopielacz – 3
Konował – 4
Amorek – 5
Gnida – 7
Mućka – 10
Maab – 13
Borsuk – 13

PRZYROST Maks Sum Rangi i max liczby petów do wzięcia przez jednego gracza
1 poziom umiejętności – 4 – maks dwa pety
2 poziom umiejętności – 5 – maks dwa pety
3 poziom umiejętności – 6 – maks dwa pety
4 poziom umiejętności – 7 – maks dwa pety
5 poziom umiejętności – 8 – maks trzy pety
6 poziom umiejętności – 12 – maks trzy pety
7 poziom umiejętności – 19 – maks trzy pety

Wszystko co przedstawione powyżej to założenia. W tej formie Drygu będzie to programował, a gdy skończy, przejdziemy do ponownych testów, w których od 35 lvlu przetestujemy zmienione założenia oraz zaprogramowaną mechanikę. Dzięki temu zweryfikujemy wszystkie mechanizmy tworzące watahę w środowisku maksymalnie zbliżonym do tego, które znacie z gry.

Z tematów, które chcemy jeszcze przetestować (poza tymi wskazanymi wyżej) pozostało nam przeprowadzić testy: ‘Znajdź własną farmę’ oraz ‘Wataha Pareto’. Co się kryje pod tymi nazwami zostawiam Waszej wyobraźni. Na pewno w jednym z przyszłych wpisów na blogu pojawi się informacja zwrotna podsumowująca te testy.

Z ciekawostek można powiedzieć, że z watahą przesuwa się granica samotnego bicia bossów. Dotychczas niedostępne na 70 czy 80 lvl Duch Zamku czy Fyodor staną się osiągalną, choć wymagającą wyprawą. Bardzo ciekawym wnioskiem płynącym z testów są oceny wypraw prowadzonych przez dwóch graczy z trzema petami. Taki zestaw np. na 120 lvlu jest w stanie skutecznie wybrać się pod lód, z zastrzeżeniem jednak, że obaj gracze mieli 120 lvl i wszystkie trzy pety były również na 120 lvl.

Podsumowując warto już powiedzieć jedno – wataha na 95% wejdzie na serwery. Nie podajemy jeszcze terminu, ale możemy już poinformować, że pomysł ekspienia petów na zapas nie jest złym rozwiązaniem.

MO 

Od czasu ostatniego wpisu na blogu (link) w temacie MO trwały burze mózgów, obliczenia oraz testy wszelakich pomysłów, które dotyczą zmian w umiejętnościach tak, aby tę profesję wzmonić w endgamowej kraince. Burze mózgów i dyskusje zaowocowały porozumieniem w jednej, podstawowej kwestii: nie ma sensownego rozwiązania, które nie wpłynęłoby na pozostałe przedziały levelowe. Musimy ponownie sięgnąć do zmian, które będą miały wpływ na całość rozgrywki, nie tylko w Beirn, i nie tylko u MO.

Niezorientowanym w tajnikach tej profesji przypomnę, że główne problemy MO w konfrontacji z barbarzyńcą to niska przeżywalność, mniejsza przydatność dla drużyny, nieodnawialność zasobów oraz różnice w dmgu w porównaniu ze zbufowanym przez rycerza barbarzyńcą. Ponieważ nie chcemy zrobić z MO terminatora i chodzącego perpetum mobile, skoncentrowaliśmy się na pierwszych dwóch problemach. Przechodząc do konkretów – aktualnie do testów wprowadzone zostały dwie zmodyfikowane umiejętności: ognista sfera oraz odporność na zimno. W zasadzie to trzy, ale o tym za chwilę.

Pierwsza z nich – ognista sfera – dostała dodatkowe odporności fizyczne. Aby nie “przekoksić” tej umiejętności, działanie owych odporności jest obłożone dodatkowymi warunkami: musi być aktywna inkantacja albo aktywna inkantacja oraz umiejętność, która dotychczasowo była odpornością na zimno. “Albo” ponieważ decyzja tutaj nie zapadła. To jest jedna z rzeczy, którą aktualnie testujemy. Bez aktywnych pozostałych umiejętności sfera działa tak, jak dotychczas (nie daje dodatkowych resów fizycznych)

Jeśli chodzi o odporność na zimno, mamy dwie nowiny – dobrą oraz złą. Dobra nowina: odporność na zimno zamieniona jest na buf grupowy, a zakres jej działania rozszerzony na wszystkie żywioły. Jako, że to ma być umiejętność grupowa, to daje mniej punktów niż odporność na zimno. Zła nowina: aby zachować tutaj równowagę, najprawdopodobniej konieczna będzie modyfikacja ‘skóry’ u barbarzyńcy. To jest ta trzecia modyfikowana umiejętność, o której wyżej wspomnieliśmy. To, co będzie dodane do ‘aury żywiołów’, zostanie odjęte z ‘gruboskórności’ tak, aby się nawzajem uzupełniały. Czy całkiem, czy coś zostanie, w jakich zakresach punktowych – to wszystko jest aktualnie w fazie testów.

Podjęliśmy tę trudną decyzję o osłabieniu ‘skóry’, ponieważ ów skill jest bardzo, bardzo mocny i to m.in. on tworzy dysproporcje w przydatności obu profesji.

Kolejna sprawa, którą rozpatrujemy, to wzory obrażeń u obu tych profesji. W przeżywalności u MO niebagatelne znaczenie ma fakt, iż build ‘pod wiedzę’ uznaje się za mało opłacalny, ponieważ dmg MO robi się wtedy zbyt mały, aby dorównać zbufowanemu barbarzyńcy, nawet gdy ten jest ‘zręcznościowcem’. Jakie wynikną z tego zmiany, czy w ogóle jakieś wynikną – tego jeszcze dzisiaj nie zdradzimy.

A co z łucznikiem? Tutaj na razie nie ma większych zmian w dotychczasowej koncepcji. Przyjęte rozwiązania na Selenie wydają się fajnie działać, poprawa widoczności efektu odbierania PA przez łucznika to naszym zdaniem dobry kierunek. Dlatego zamierzamy dalej dążyć do tego, żeby dystansowe ataki łucznika wróciły wszędzie do łask, a jego rola nie sprowadzała się do biegania z tarczą i rzucania ‘piachu’.

Rary

Tradycyjnie nie będziemy zdradzać żadnych szczegółów związanych z projektowaniem nowych rarów, tak, abyście mieli co odkrywać. Pozostaje nam tylko napisać, że praca wre. Ale możemy uchylić rąbka tajemnicy w temacie problemu, któremu przy okazji tworzenia nowych rarów postanowiliśmy się przyjrzeć.

Chodzi o kwestię sposobu naliczania ekspa do psychorarów na niskich levelach. Nie od dziś wiadomo, że w tych przedziałach wbicie wysokiego poziomu posiadanemu ‘psychorarkowi’ jest znacznie trudniejsze, niż na wysokich, bo za szybko my sami zdobywamy poziom w stosunku do naszych ‘psycho’. W praktyce istniejący system mocno ogranicza nasze możliwości projektowe. Rozważamy taką zmianę przelicznika, aby ilość zdobywanego ekspa do psycho wynikała z trudności bosa w stosunku do naszego poziomu. Czyli przykładowo, 40ty poziom, borykając się z instancją Ducha Zamku, miałby podobny zysk, jak 100tny na bossach pod lodem. Ale już 100tny na tymże Duchu Zamku nie dostanie nic więcej, niż teraz. Tak, aby uniknąć ryzyka łatwego “farmienia”, ale by ten 30-40 poziom był w stanie wyekspić swój psychorar na 5-6 poziom, zanim z niego najzwyczajniej w świecie wyrośnie.

Z forum na blog i z powrotem

W ostatnich dniach na Forum Dumy Taernu pojawił się ciekawy temat MrocznejSiostry. Wszystkie obawy przez nią wskazane oraz cały szereg uwag i spostrzeżeń płynących z tego tematu są interesujące, choć nie można powiedzieć, że zaskakujące. Osoby zainteresowane tematem odsyłamy do lektury (tutaj). Ze swojej strony chcemy powiedzieć, że bardzo nas cieszy przejęcie, z jakim odnosicie się do kwestii atrakcyjności forum. Problem jest zauważalny od dawna i warto mu się przyjrzeć wspólnie, a przede wszystkim wspólnie nad nim popracować, bo forum to wspólnota. I to waśnie ta wspólnota musi o nie dbać. Dlatego zachęcamy Was do dyskusji w temacie oraz do opisywania własnych pomysłów.

196 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 75

    • No nie wiem nie wiem jesli chodzi o zabieranie efektu skóry u barby to jego jedyna w miare sprawująca sie umka a co w zamian rodzi sie pytanie do tego mo ma bardzo dobra umke w postaci meteo wedlug mnie to bedzie przez was zrobiony juz taki “terminator” tearnu… a pomysł z watahą i zakresami super

  1. Czy możecie napisać coś o dt? Nową umke piorun lub burza zamiast os? Albo większe dmg?
    Mam pomysł aby były nowe umki na zimce. Nawiazywalyby do mocy zimy. Były by dostępne tylko na zimce

    • Obecnie nie ma możliwości różnicowania działania umiejętności ze wzgledu na miejsce przebywania danej profesji. Nie planujemy równiez wymieniać umiejętności u druida. Prosze również pamiętać, że druid nie jest od zadawania obrażeń.

      • skoro druid nie jest od zadawania obrażeń to w jaki sposób ma zdążyć ubić mobki u tresera w 5 klatce – ten problem nurtuje mnie zwłaszcza wtedy, gdy tą 5 klatkę ze spokoikiem robię sobie MO 89 lvl z cienkim Ploxem a mam problem z ukończeniem jej dr 122 lvl z Twigiem 🙂 owszem, to jest sarkazm-uprzedzam z góry złośliwości wszelakie – ale nie potrafię za nic zrozumieć tych rozbieżności u Tresera

        i żeby jeszcze bardziej sarkastycznie się zrobiło-jak dla mnie, to najlepiej pozbawić druida jakichkolwiek obrażeń, po co mu one, on przecież nie jest od zadawania obrażeń – wystarczy,że leczy, daje źródełko i wzmocnienie, a jak chce cokolwiek więcej, niech sobie kupi platę-stać go, bo ma przecież slota non stop, więc bogaty jest 🙂

        aż żal,że właśnie w taki sposób dostaliśmy odpowiedź na cały temat w Zmianach o druidzie 🙁

        • Druid 122lvl z Twigiem nie daje rady z 5 klatką?
          Nie wiem jak się spisuje druid na tym lvl-u, ale jeśli ja ryc 63lvl z nietoperzem daje rade 5 klatek z dipterami włącznie (oczywiście zdążyć ciężko:P) to mam dla Ciebie rozwiązanie kup petowi Husarion (jak ja) i wtedy zobacz różnicę. Potrafisz leczyć, więc w razie zerowego defa u peta podleczysz. Ja daje zwierzakowi ochronkę, co działa skutecznie w przypadku jego 100 procentówek:)
          Kolejna sprawa, poczekaj na watahę.
          Wraz z 2-3 petami zrobisz wszystkie klatki (no chyba że tu będzie jakiś “myk” i tylko jednego peta będzie można tresować)
          Wyssanie kondy u sh.. prześmieszny pomysł:P
          Co mnie ucieszyło? Nowy pet leczący hurraa! (mi sie podoba nazwa aquadoc)
          Co mnie zirytowało? Zaniżenie wartości “gruboskórności”. Zastanawiam się czy 7lvl, który mam będzie bardziej przydatny niż np. ryk(1lvl)/dyńka(4lvl).

        • Bo zrozum, nie potrzeba. Ile jeszcze bedzie takich pytan? Jak ci nie pasuje dmg to zamiast mo zrob sobie np vd do solowania bossow. Tak jak mowiles dr zawsze ma slota, no wlasnie on jest pod grupe wiec po co mu wiekszy dmg? Jak on ma sie juz bic to pod ilosc rund, taki rycek, ma dmg sredni ale wytrzymalosc jak nikt inny a dr ma dmg slaby ale leczy sie i moze wygrac nie jedna walke pvp bez problemu. Nalezy zapamietac JESZCZE RAZ, ze dr jest pod grupe i w jego mocy nie naleza np zlecka na kasy lub ten wasz przeklety TRESER! Do takich zadan jest mo ktory ma duzy dmg, obszarowki (az 2 przypominam dla niewtajemniczonych) oraz ma slaba wytrzymalosc bo jest na szybkie walki, a nie jest jak dr, ktory (powtarzam) jest pod ilosc rund.

          • ależ ja rozumiem:) druid ma leczyć, dawać źródełko i kondycję:) czasami zmyć debufy:) całe eq, opłaty do gildii, eski, wejścia na dz, valdka, gorzałkę , natana i inne ma za darmo 🙂 rewelacja 🙂

          • Z tymi wejściami to bywa różnie wiec nie czaruj bo raz z trentis doszedlem do Romana i już miałem slota na Mario a raz szukalem go z 1,5h.

          • Jeśli wg Ciebie drut nie jest od robienia klatek, to niech wywalą tego całego tresera z serwerów. Ciągle się słyszy, że jak drutowi nie pasuje dmg to niech sobie zrobi peta, a Ty sugerujesz, że drut nie jest od robienia klatek?

      • Heavenmaker, ale nie zapominajcie tez o tym ze mo to postac dystansowa – ale ma równiez bardzo dobra podpalke i 2 buffy zwiekszajace obrazenia i 2 ataki na cala druzyne, a barba? barba nie ma ataków dystansowych, (chyba ze liczyc kamienia którego maja równiez wszelkie inne profesje) wiec skoro placz mosków cos pomógl to teraz ja chce zmian u barbarzyncy:
        1. chce atak dystansowy
        2. chce jeszcze jeden skill podwyzszajacy obrazenia (tak przy okazji, furia zmiejsza celnosc…)
        3.chce atak na cala druzyne
        4. to barba teraz bedzie tylko od ataku, a mo to jakis kamikadze?
        5. z jakiej to racji u barby pogarszacie skóre skoro i tak barba ma glównie tylko umiejetnosci ataku (skórka byla wyjatkiem)
        6. skoro mosiek ma 2 strefy ataku to czemu barba ma 1?
        7. liczcie tez to ze mosiek mial wieksze szanse z lukiem i dt a z vd mniej wiecej takie same.
        8. skoro juz tak sie rozpedzacie ze wczesniej obrazenia zmiejszyliscie u barby a teraz jeszcze skille pogarszacie to moze po prostu od razu wykasujcie ta postac?
        9. mo plakali ze maja nikle szanse z barbarzynca, a barba z dt to jakie maja szanse? -.-
        10. moze po prostu zmiencie skóre na cos dystansowego albo chociaz by zwiekszajace obrazenia (tak wiem, furia zwieksza obrazenia, przy czym trace celnosc) -.-
        11. przemyslcie to bo mosiek bedzie kamikadze a o barbie zapominacie calkowicie

        • 1. Barb ma atak dystansowy, z kamienia na bufkach bije mocniej niż mo pali na resach… w dodatku barb – zreka, mo – moc
          2. Obecny system nawet pomimo ujemnej celności z furii i tak daje przewagę barbarzyńcy.
          5. a ryk, taran i dyńka?

          Ogólnie, to zobacz jak wygląda gra z mo, a jak wygląda z barb… z mojego doświadczenia na beirn jako dmg znacznie lepiej sprawdza się epicki łucznik od epickiego mośka…

          • Myśle że po zakończonej grze i chwili zastanowienia, to tą gre zrobili tak że nie każdy mial rowny dmg i coś robił, a zmierza to w takim kierunku jak przyszłe zawody: zamiast chirurga bedzie chirurg kostki kolana stawu piszczela. I jesli trzeba zoperować całą nogę to potrzeba całej ekipy co powinna w stanie zrobić jedna osoba. Ale co sie spodziewać po Polskich produkcjach, przecież zamiast robić gry w które przyjemnie popykać to robić stresowe zawałowce. Tak jak u nas w kraju z reszta jest!

          • 1.
            2.
            5.?
            szybko ci ten 5 punkt wskoczyl,
            buahahaha, bo myslisz ze barba majacy 140 lvl trafi xD zauwaz ze zrecznosc daje lepszy cel , sila- mocniejszy atak, ale co z sila u barby jak i tak trafic nie moze? ~mo-moc, barba- zrecznosc~ ten punkt mnie rozsmieszyl, ale zauwaz dobre strony moska i barby:
            1. mo ma dwie strefy ataku.
            2. nawet jesli barba ustawi kamyk to i tak mosiek moze miec pierwszenstwo ustawiajac meteor/ deszczyk.
            3.walczac z barba zazwyczaj starczy deff 520 (jesli ktos na prawde chce wygrac) a jaki deff miec z moskiem jak nie wiadomo z czego bedzie bil? 552?
            4.jakbys nauczyl sie grac moskiem to bys nie plakal, wystarczy dac ognista sfere, podpalke i wystarczy ze bedziesz bil z kulki i masz duze szanse na wygrana, a zwlaszcza na lvl 80-100
            5. “a ryk,taran, dynka?” .. na v2 np. barba nie potrzebny jest, a jak vd byl nie potrzebny na jednym bossie to od razu ulepszenie…tylko ze mosiek bije dwoma strefami ataku (moze troche slabiej) ale ma tez buffy obraniajace go , czesto sama ognista sfera go niezle broni.
            6. skoro jest temat o brb vs. mo to po co o luku wspominasz?
            7. na buffie bije wiecej z kamienia niz mo pali na resach? buahaahaha, ale kamien raz trafi i idzie w zapomienie a podpalka nie… powo

        • wataha w takim układzie wyklucza grp w 5 z kimkolwiek/ wymaga resetów – żeby to jeszcze była możliwość przerzucenia tymczasowego pkt um/ osłabienia normalnych um w trakcie stosowania watahy i zestaw motyl + ogar albo chociaż nietoperz – na 50

    • Wysłuchał nas nasz kochany HM i nareszcie przyciszył tego trola jak czytam to co on tutaj wypisuję to konto mam ochotę skasować bo aż się grać odechciewa biorąc pod uwagę że taki lolek na każdym kroku może ci wyskoczyć ;/ a i jeszcze jakbyś nie zrozumiał DRUID NIE JEST OD DMG TYLKO LEKA KONDY/ŹRÓDŁA i zapamiętaj to sobie, proszę nie pisz więcej tych głupot :/ co do bloga bardzo ciekawy wyszedł treść zrozumiała a przekaz jasny o to chodziło 🙂

      • A mo nie jest od wspomagania party, co wyraźnie jest napisane w opisie mo na wiki. Czemu zatem mo próbują to zmienić?

        • bo mo rywalizuje z bb a dr z nikim o slota , w czasie kiedy bb ma skore i jego przydatnosc dotychczas byla przytłaczająca. Nikt z tobą nie dyskutuje bo jestes tępy

          • a w pvp znow bedzie na + dla mo ja druidem jak walcze z mo to podpali w 1 rundzie i w drugiej leci bez defa …

          • W pvp mo liczy na farta i małe resy, fanie by bylo jak by były jeszcze inne opcje…

    • Chłopcze po twoich pomysłach mogę stwierdzić że masz 10-13lat 🙂 , spokojnie ja też w tym wieku nie rozumiałem roli postaci w grach. Wtedy mówiłem że każda postać ma robić dmg i tyle xD.

    • Pamiętaj że dr posiada umiejętność która dodaje kondycje co turę, więc jak ci brakuje kondycji to graj z druidem

    • A po co? skoro sh nie ma problemów z kondycją, po drugie nie ma sensu wzmacniać profesji, która i tak już jest za dobra…
      ps, porównaj sobie jak liczona jest szansa na wyssania, a szansa na cios w wątrobę…

  2. All wiedza że dr z piorunem bylby nie do pokonania? Ciężko znaleść przedmiot który daje resy na ene 🙂 Co do zmian, jestem zadowolony i liczę bardzo na watahe. Pozdrawiam Torgeda, Dryga i innych oraz dziękuję za waszą ciężką pracę 😉

  3. Mam propozycję do wprowadzenia (oczywiście po wprowadzeniu i ogarnięciu Taerna3D)
    mianowicie czegoś w rodzaju turnieju pet-ów , polegało by to na wystawieniu swojego zwierzacza i zobaczeniu ile bitew wygra.
    Możliwą jedyną czynnością jaką gracz mógłby ingerować było by wybieranie celu ataku (przy większej ilości przeciwników , czyli więcej niż jeden).
    Czekam na wasze uwagi

  4. Chcecie osłabić brb żeby mo dawał radę.. Już wyobrażam sb pvp z moskiem ktory daje sb ognista i to coś nowe i tylko czekać aż brb padnie bo oberwał z tarczy. Dlaczego chcecie ograniczyć exp psycho.. Wyexpienie rarka będzie strasznie czasochłonne i będzie ograniczać się tylko do bicia gorzaly ew jaski inst którymi się już wymiotuje. Osłabicie grubo.. Kiedy ja na tą selenke, lugusa pójdę w 2020?. Pomyślcie o nowych q dla 100+ bo gra na tym lvl zaczyna się rb strasznie nudna. Mo + ryc + Nowa tarcza= mega kox , brb+ryc+ osłabione grubo= mniejszy kox któremu i tak łatwo wbić uroki.

  5. Bardzo ciekawy blog (troszke pogubilem sie przy watasze ale ok) zaczne exp nietopka na wysoki lwl 😀 nie moge sie doczekac watachy i 3d a co dr juz nie przesadzajcie dr zawsze znajduje slota wiec dropie a jesli nudzi Cie dr to graj mo i bedziesz mial drop i zabawe:D . Widze ze mozemy sie spodziewac upka nie dlugo bo zostaly prace konczace czekam z niecierpluwoscia

  6. Jestem zwyczajnie szczęśliwa z powodu tego, że ktoś na poważnie wreszcie rozważa zmiany u MO. Nie wiem czy coś się zmieni na pewno i na lepsze, ale to dla mnie najciekawszy blog od roku, bo doczekałam się konkretów, na które czekałam. Wiem, że trudno poprawić MO nie psując tego co działa dobrze, dlatego aż taka długa lista planowanych zmian (nawet teoretycznych) bardzo cieszy i daje nadzieje na grę bez poczucia ze się jest na straconej pozycji.
    Wataha- kolejna porcja konkretów, aż chce się czytać 🙂
    Pozdrawiam 🙂

    • Też tak sądze . Torneg dobry pomysł na przeróbke Mo , nie daje dużego kopa do gry solo i to jest dobre , ponieważ jeśli byłoby zbytnie wzmocnienie mo pojawiały by się takie komentarze “O ulepszają mo !, teraz to będą graczy orać”

  7. Nie gram od bodajże 62 “Obecnie pracujemy nad” , ale strasznie lubię je czytać
    I według mnie nie zmieniło się za wiele , ale wiem że Taern ma potencjał na dobrą grę i trzymam za was kciuki aby każdy kto raz zagrał ciągle do niej wracał 😉 Cieszy mnie że ekipa pracuje !
    A tak a propo kiedy coś na temat targowiska xD hahaha taki żarcik hihi hehe.
    Jeszcze raz Powodzenia ekipo i czekam na kolejne ” Obecnie pracujemy nad”

  8. Wiec według tabelki mając 94 lvl i peta z 3 klatki to nie będę go mógł mieć bo suma umek daje mi 8 a pet ma 10 wiec pytam co Wy dobrego chcecie wprowadzić.? Masakryczna jest ta tabelka.

    • Nowa umiejętność nie jest potrzebna, by posiadać jednego peta. Tabelka dotyczy watahy, czyli posiadania jednocześnie minimum dwóch petów.

      • To napisz mi jeszcze jakie pety będę mógł mieć w watasze mając sumę 8 a sam pet z 3 klatki ma 8 a gdzie punkty na pozostałe 2 zwierzaki? Czyli będę musiał dobić 11 lvl żeby zrobić sobie watache. SUPER.

    • Dzidas poczytaj wcześniejsze wpisy to będziesz wiedział ze będziesz mógł mieć. Jak nie wiesz to nie komentuj.

  9. Czy żeby rozwinąć dany poziom umiejętności będzie trzeba zainwestować własne punkty ? Czy to po prostu przy wbiciu danego lvl-u poziom umki sie rozwinie?

  10. a nei zapominaci ze mo ma ataki obszarowe a bb nie? i ze np taka aura cienia u vd powieksza cela moskawi a bb nic?

  11. My tu gadu gadu, a lepiej dajcie mozliwosc zmiany profy, albo chociaz przywrocie do lask zamiane na forum. Kazdy kto troche pogral ( lvl 70-80) zna plusy i minusy profesji i jakby mogl to by zmienil. Biegac 9999 godzin questow ktore sa wymagane na nowej postaci? nie dziekuje. Wole juz platka zaplacic i dalej grac, a nie raz na tydzien wejsc i zapytac ludzi z g co slychac, bo nic innego do roboty nie ma.

    • dokladnie niech zrobia mozliwosc zminay postaci i bedzie poproblemie bo druida mm dosyc jak widze ze wszyscy dookola maja poprawe a ja wciaz lipe

      • Nie wprowadzą takiej możliwości bo wiedzą, że w grze jest 0 balansu i na serwerach byłoby za mało niektórych profek. Przykra prawda. 🙁

  12. oprocz tego mo ma ulatwiony zarobek (miesko) noi bije przed barba co na bosach moze mala roznice robi ale w pvp/oro/turniejach spora

    PS sory za orto

    • bije przed barba… tak, tylko ma słabą celność .. a jedyny debufer, który debufuje przed mo to vd…. Barba bierze łuka i sh i ma full debuf przed swoim działaniem co skutkuje lepszymi wynikami… Weź barbe i mo o takich samych lvlach na gorzale porównaj…

  13. Nwm ta tabelka widac na niej ze jesli posiadasz jednego peta umki cie nie dotycza ta tabelka jest jak masz 2-3 pety wiec nwm po co sie bulwersujesz

  14. świetne wiadomości, że wataha prawie na 100% wejdzie, ja już się przygotowałem robiąc 3 Aquapety, teraz czekam tylko na wprowadzenie na serwery

  15. 1. Czy teraz wyjdzie cały epizod 2 ?
    2. Jeżeli ktoś ma, powiedzmy 58 lvl i skończyć robić epizod 2, to jak wyexpi 70 będzie mógł zrobić tego q ?
    3. Czy to prawda że “Zima wasza, wiosna nasza”? Coś mi się nie wydaje że do końca wiosny zrobicie ten epizod 😉

  16. nie no w końcu się doczekałem jakiegos postepu u MO 🙂 nawet nie wiecie jak się geba sieszyła czytając jakie zmiany chcecie lub planujecie wprowadzic 🙂 jak dla mnie bobma i w koncu mo jakośwyrówna się z bb i w ogóle zmiany są boskie 🙂 tylko czekac na reszte testow i czekam na upragniony upek dla MO 🙂 brawo dla was !!

  17. Rewelacja, same konkrety i co najważniejsze dla mnie – informacje na temat watahy 😀
    Czekam z niecierpliwością na kolejne informacje : )

  18. Niezmiernie cieszę się że poważnie podeszliście do problemu balansu MO. Oby tak dalej 🙂 jeden z bardziej optymistycznych wpisów przez ostatnie kilka miesięcy :). Opisane zmiany rozsądne, przemyślane i na pewno poprawią sytuację tej profesji w Berin, zmniejszą dystans do całej reszty.

    Super, oby tak dalej.

  19. Tia, zdjęcie odporności na żywioły w skórze. Brb teraz ma biegać mając 3k hp+, 80% resów na ogień+odporność na korzenie. Jak nie padniesz na 2 metki to siedzisz w korku. Powinniście zająć się pvp 5vs5, gdzie skład Mo+Vd+2ryc+Druid są w zasadzie nie do pokonania…. Mam chociaż nadzieje, że nowe rarki będą się nadawać do pvp.

    • Dlaczego nie podoba Ci się ze będzie trzeba się troszkę bardziej zabezpieczyć przed MO? Bo do tej pory wszyscy mają fajnie: każdy ma resy na MO, ale Mo nie ma resów na nic… Za dobrze było dotąd, poczujcie wreszcie jak łatwo się umiera bez resów 🙂

      • Troszkę bardziej zabezpieczyć przed MO? Cały czas musisz biegać w resach na ogien, bo jak Cię dopadnie jakiś Mosiek to po Tobie. Pozatym po co MO resy na cokolwiek? Nie przypominam sb żeby Brb miał jakikolwiek atak przechodzący przez ochro.

      • druid ma resyna wszystko poprostu nie pisz takich glupot ze wszyscy maja fajnie na korzenie odpornosci na uroki odpornosci zal grac druidem bez dmg a ty mo narzekasz

  20. Pierwszy blog od dawna w ktorym jasnoz stawiacie kawe na lawe.
    Ciesze sie postepu prac nad wyrownaniem balansu dmg mi dealerow, jest to bardzo wazna sprawa. Czekamy z niecierpliwoscia na nastepny blog i informacje z s0 🙂
    Wataha rowniez ciekawie zaplanowana.
    Mam pytanie, czy % naladowania i expa psycho wejdzie w najblizszym update?

  21. jesli szpila i dotkliwe uderzenie gdy sa na celu niweluja dzialanie frota to dlaczego by nie zrobic czegos podobnego ze skura i stefa – gdzie kolejne nie daje dodatkowych bonusow?

    w temacie pominieto fakt ze buf mozna takze dac na mo a juz wogole nie wspomniano o zmysłach, tym ze mo atakuje jako pierwszy z dystansu i wrazliwosci na ogień do ktore nie potrzebuje ryca. Dlaczego?

  22. A mnie Bardziej interesuje co z powiększeniem 3 klatki, ponieważ gdy się wbije ten 140lvl i ma się skompletowane eq to raczej nie zostaje nic innego jak expienie peta, ale najpierw trzeba mieć możliwość go wziać z owej 3klatki

  23. Odnosnie watahy: dodatkowa umiejetnosc bedziemy rozwijac z naszych pkt umiejetnosci (+2 co lvl)? Jesli tak, to na bieganie z jednym petem np z klatki trzeciej trzeba tracic te oto pkt i rozwijac te umiejetnosc na 6 poziom zeby ranga sie zgadzala?

  24. Nieprzesadzajmy to co planują dla mo to dla mnie wystarające zmiany . Jakby zadużo zmienili w mo byłyby kontrowersje innych profesji.

  25. Nie moge doczekac sie watachy swietne pomysły z ta ranga i wgl ale chciałem zapytac czy pojawia sie nowe pety kruk i małpka prosze o odpowiedz Swietny blog 😀

  26. A jak ma sie sprawa z petami gidlowymi ? czy po wprowadzeniu watahy będe mógł mieć 2 pety z jednej klatki, czy będzie możliwość dokupienia miejsca w klatach w gidlach?

  27. Chyba nawet nie chce mi się biadolić i pukać w czoło w temacie osłabienia grubej u brb celem dokokszenia mo….
    A nawet gdyby mi się chciało, to nie mam nawet czym się popukać w to czoło bo mi ręce opadły…

  28. slabo z tą koncepcyjną watahą. 55 levek będzie mógł biegać z petami z pierwszej klatki + nieto, lub kombinacja petów jednorazowych, ew mieszane ogar, odpowiedniki jego mieszane lub odpowidnik ogara + jakiś jednorazowy

    natomiast 75 levek 3 peto może mieć ….hmmm super jeden z 1 klatki plus do tego jakiś ogar lub jego odpowiednik lub jakiś jednorazowy i wilczur….ew dwa jednorazowe, ogar jegoodpowiedniki i nieto, lub motylek ( recepturowy ) nieto i wilczur…..niezbyt to ciekawe. Za bardzo sztucznie to ogranicza moziwości łączenia petów w watahe. Może lepszym rozwiazaniem byłoby wprowadzenie zamiast tych śmiesznych wartości petów ograniczenia na podobne “pochodzenie” petów. Chodzi mi, że można by było mieć w watasze po max jednym pecie danego “pochodzenia” : ogary i ich przyszłe lternatywy jako jedno pochodzenie, pete z tych samych klatek, pety od handlarza niewolników, pety od tresera itd.
    Wataha w obecnej formie nie miałaby sensu bytu. A jakby była grana to tylko przez faworyzowane level 95+. A to chyba nie miałoby na tym polegać.

      • Właśnie zapomniałem dodać, że wg obecnej koncepcji, leżeli jej nie zmienicie, levele 95+ będą miegały z trzema petami. A tymi petami będą tylko i wyłącznie pety recepturowe….a jak wprowadzicie tego 4 peta recepturowego z umiejetnościami druida to tym bardziej tak będzie.
        Nic tylko solowanie przez graczy 95+ duszka zamku w celu expienia tychże petów….słabo bardzo słabo. Kolejne myślenie tylko o graczach wysokolevelowych. A zapominacie o tych z przedziału 30-70. Słabo bardzo słabo to widzę. I nie dziwie się dlaczego tylu graczy z miesiąca na miesiąc rezygnuje z tej gry…..

        • Powiem tak fajnie by było gdyby dla graczy 30-70lvl istniało coś takiego jak praca czasowa np max można jej użyć raz dziennie po max 6godzin np lvl * Razy czas np 6 godzin czyli 360 więc 30 * 360 daje 10k zysku , mały ale w prawdzie przydatny

          • Przydatny, ale nie prowadzączegoś takiego. Zresztąwiesz, 60% postaci które mamy w przedziale levelowym 30-70 należy do graczy z top 100. Więc czego siębędziesz spodziewał, że Tobie pomogą w jakikolwiek sposób czy sobie będą pomagali ? Oni myślą tylko o sobie i w dupie mają takich gracz jak Ty czy ja czy inni. Chcą poprawić swoją sytuację kosztem słabszych graczy. Podobnie będzie pewnie z tymi projektowanymi rarami. Myslisz, że znajdą się jakieś dla graczy z lvl 20-70 ? Wątpie w to. Wiesz dla nich ( czytaj adminów , inżynierów ) liczy się to co powiedzą gracze ( czytaj nolajfy ) z high levkami. Tak bo oni tylko ogarniają tą gre i oni więdzą co dla niej ( czytaj dla siebie ) jest najlesze. I co trzeba w niej z mienić tak by do gry ( czytaj dla nich ) wprowadzono ulepszenia poprawiające rozgrywke. Dziwnym jest to, że zdania graczy, którzy grają ale mają miejsze levki 50-70 nie są brane wg pod uwagę.
            Sznowni admini, róbcie tak dalej gre pod tylko i wyłacznie high levki to długo niepociągniecie. I ockniecie się w momencie kiedy już ta gra będzie na totalnym wymarciu i jak jużbędzie za późno. W regulaminie piszecie by torzyć postaci, które oddawałyby i nickiem i działaniem klimat gry. Spoko, ale czemu sami nie chcecie tego klimatu poprawić i nie chcecie ułatwić gry wszystkim a nie tylko uprzewilejowanym graczom? Odpowiedź jest bardzo prosta. Koksy wiodą prym w zdobywaniu rarów i to oni narzucają ceny na rary dla graczy 60 +. Jeżeli wataha weszłaby na normalnych warunkach, dostepnych dla wszystkich graczy od 30 lvl to wtedy ta ich dominacja w ustalaniu cen rarów, przedmiotów drastycznie by spadła. A jak wiadomo oni dotego nie chcądopuścić. Zresztą takich przykładów mógłym wymieniać jesczze dużo.
            Dajcie ludziom możliwość biegania z 5 petami. Czy to na 40 czy to na 50 lvl. Ale zaraz będą huki że za szybko będą awansowac itd. Proste rozwiązanie. Traktowac dowolną liczbe petów po walce w której uczestniczyły jako “jeden” i na nie rozdzielać exp licząc exp wyjściowy peta z najniższym lvl. I macie problem szybkich awansów petów w watasze rozwiązany. Najprostrze rozwiazanie bez żadnych zbędnych kombinacji.

  29. Chcecie dac kox mo tak jak bb ma od ryca dajcie pozytywny buf vd żeby mógł dać mo kox . Dwie pieczenie na jednym ogniu załatwicie .

  30. Ja za to chętnie widzialbym mozliwosc zmianny profy badz wymian na forum jak yo kiedys mialo miejsce. Specjalny skrypt co przenosi postacie miedzy accami I nie byłoby problemu

  31. Smiac mi sie chce jak widze wpisy barbow jak to bd jak oslabnie skora, ze nie bd mieli szans z mo w pvp. Jak sie pvp nie umie albo nie rozumie to sie nie wypowiada. Rozbijacie sie o tarcze? Juz widze wasze resy na ogien. Brb z dobrym resem pogryzie kazdego Mosia, ktoremu nawet tarcza nie pomoze. Jedyna jest rzecz, ktora brb bym zmienil( mimo gry MO) zmiana zakazenia na skill obszarowy.

    • Nie chodzi tutaj o 1vs1 brb vs mo, lecz o walki 5vs5 gdzie party z vd i mo już w tej chwili są faworyzowane, po osłabieniu skóry taka drużyna jeszcze bardziej będzie przeważała nad drużyną składających się z klas fizycznych. A w pvp 1vs1 i bez skóry można sb poradzić:P

  32. Po co wzmacniać tarcze u mo bo szybko deda.. Ryc da mu ochro i stoi ile się da brb ma to samo ale dostaje po dupie z uroków.. Mosiek nie może trafić, to niech weźmie sb luka i będzie miał zmysly. Jeśli to nic nie da to może wzmocnić zmysły u luka i 2 problemy rozwiązane.

  33. Według mnie Ekipa powinna zastanowić się nad wcześniejszą koncepcją- levelowanie umki watahy co 5 leveli ponieważ w obecnym systemie(co 10 lvl) wataha jest nieopłacalna np. taki 65 lvl(4 pzm umki, msl:7) może wziąść aqua peta i nietoperka o.O niepisze tu o jednorazówkach bo ich już nie
    ożna expić. Po drugie ten nieszczęsny krab, żeby wziąść mu towarzysza trzeba mieć umke na 7(95 lvl) lol 😀
    Ep 2 i zmiany u MO na duży +

  34. Co do watahy, to sądziłem, że to będzie nieco inaczej policzone, bo w przypadku posiadania peta z 3 klatki, chcąc dołączyć ogara (bo tego to ma chyba każdy), to umiejętność na 7 poziom trzeba podnieść, bo akurat wychodzi 13 pkt ( przypadek?) 🙂 Wielu będzie w podobnej sytuacji.
    Tak się składa, że dostając 2 pkt. za lvl to robi się trochę ciasno…gram rycerzem i większość umiejętności muszę mieć na 7 lvlu, by współdziałały z wiedzą i oczekiwaniami innych wobec rycerza w drużynie więc nie wiem z czego miałbym te pkt odejmować…najprawdopodobniej więc zostanę przy jednym pecie z klatki 3 o ile nie okaże się, ze wejdę do gry i żeby go z klatki zabrać, muszę nową umiejętność na 6 lvl podnieść?
    Na 126 lvlu trochę tych pkt. umiejętności uzbierałem, ale na rozwijanie kolejnej umiejętności robi się zdecydowanie ciasno, dostając 2 za lvl…nie wspominając, że nie robi się już lvlu w 1 dzień… 🙂

  35. gadu gadu watacha mi sie podoba ale powiedzccie cos tych nowych petach małpce i kruku bo jesli wejda to je kupie i nie bede exp nietopka plis o odpowiedz tak/nie

  36. haha tak zeby vd bufal mo nobo przecierz ciezko moskowi zabic kogos na 2 hity neich zabija na 1 pewnie bb musi sie rpzeksztalcac do pvp pod zreka a mo pod moc i do pvp i do bosow poprostu zenada przedweszystkim tu nie chodzi o walke mo przeciw bb tylko o ogolna rywalizacke kto ma lepszy dmg kogo na bosy lepiej brac na turki i wgl noi w tej rywalizacji wydaje mi sie faworyzowany mo

  37. Mam pytanko dot. expienia psycho, czyli na Hlvl-u nie będzie opłacalne farmienie takich bossów jak misiek tylko dla expa na psycho, bo będziemy za niego dostawać proporcjonalnie mniej wraz z lvl-em? A idący tam 30 lvl w ekipie dostanie więcej, niż my solo?

  38. Fajnie jakbyscie nie usuwali moich postow, ba nawet ich nie akceptujecie:

    Fajnie jakby mozna bylo zmienic profke albo chociaz tak jak kiedys na forum sie wymienic. Wystarczy skrypt napisac ktory przepisze postac do innego konta ….

  39. a jesli juz tak sie czepiacie ze bb kosi mo to sh tez go kosi i lucznik i haha i tz oslabicie? a vd kosi luka i tak w kolko a te komentarze wszystkie za domyslam sie ze pisza moski?

  40. don nie wprowadza zeby mozna sie bylo zamieniac kontami to troszke nie za fajne ale gra musi zarabiac a jakby sie lduzie wymieniali poprostu malo kto kupowalby platyne

    • malo kto? Zmiana profesji koszt 1 k pl. Do tego eq doloz bo jak zmienisz z ryca np na vd to cale eq do wymiany. A jeśli chodzi o wymianę to wprowadzić oplate. 300pl/osoba czyli za transakcje 600pl

  41. Co z tymi trzecimi klatkami? Na prawdę tak bardzo nie chcecie ich powiększać? Dlaczego? Jaki w tym sens? Te głupie 4 miejsca więcej i cały serw by był zadowolony a tak lipa. Może wejdzie… a może za 2 lata ktoś screena wrzuci z obietnicą na bloga… i taki tego finał będzie.
    Pomysł watachy na duży +, przynajmniej będe mógł sobie 3 pety z 3 klatek zabrać które teraz nawet powsadzane do klatek nie są bo szkoda paszy na nie.
    Przy okazji mam tu pewien pomysł:
    możnaby zrobić opcję kupowania żarcia dla petów za platynkę, np paczka 2k żarcia która waży powiedzmy 100 miejsca w plecaku i można ją wrzucić na gildię, za odpowiednią opłatą. Nie wiem czy to dobry pomysł ale by na pewno niektórzy korzystali i fajnie by było mieć alternatywę do zlecka i kupowania z handlu.
    Co do zmian: mowiłem ! Każda zmiana w profie rodzi konieczność zmiany u innej: macie niezbity dowód na to w postaci grubej u barby, tarcza u MO ok, ale teraz trzeba barbie zabrać haha, i tak w kółko.
    Temu płaczkowi co chce wprowadzać pioruny u druida proponuję odstawić Taerna! Dr jest bardzo dobry tylko trzeba potrafić nim grać, dr wytrzyma 100 rund w walce a inna profa 5-10. Chcesz dmg stwórz nową postać pod dmg i graj, masz takie prawo. Te pioruny to czysta kpina twojego umysłu. Musisz to zrozumieć. Ciekawe czy wogóle byś ogarnął druida wykokszonego na full eq+8, zapewne i to by nie pomogło, bo mózgu nie zastapisz niczym.
    http://www.sadistic.pl/pozdro-dla-kumatych-vt257031.htm

    • Jak nie grasz dt to sie nie odzywaj wszyscy zrobia 5 klatke a dt nie zdazy kumasz? Jak idzie do zielonej dt lub zaluek dt 55 lvl z petem po dlugim czasie sie wyrobi albo nie. I dobrze niech oslabiaja barbe jak dt oslabiaja to wszystkich i sie ciesze hahaha.

    • Mi jako dr najbardziej przeszkadza debuf w leczeniu, no może jeszcze te odporności na korki wsadzane gdzie popadnie. Nie mówię tu o pvp ale o pve, na przykład pod lodem jak debóf wejdzie na 5+ to leczenie już niewiele daje. Można by było wprowadzić ograniczenia na instancjach na przykład do max 5 rund debufa, a na otwartych mapkach i pvp znieść limit. W tedy w pvp nie był by bezkarny, a na instancjach była by większa przeżywalność. Co do pioruna to też jestem na nie, co prawda mam słaby dmg (jeżeli można to dmg nazwać 😀 ) ale nie potrzebna mi nowa umiejętność, może jak by trochę zwiększyć obrażenia z uderzenia bo faktycznie z tą 5 klatką jest problem.

      • DRUID JEST OD LECZENIA PROSZE ZDJAC DEBUF NA LECZENIE A JAK NIE TO INNYM POSTACIA WPROWADZIC DEBUF NA DMG SKORO SA OD DMG

    • Ciekawe jak weźmiesz do watachy 3 pety z 3 klatek skoro każdy z nich to ranga 10 a suma rang na 7 lvl umek. to 19 . Wymyślili nieźle, że 95 lvl będzie ganiał nietoperzem jako 3 petem.

      • Przeczytaj dokładnie jeszcze raz. Mój jaguar(4) papug(5) i tłuk(10) razem zabierają 19 punktów właśnie. To jest dobrze przemyślane. Dobrze też pomyśleli z motylem żeby go nie zaliczać do 1 klatki, to na duży +.

  42. a zeby nie bylo ze tylko krytykuje i sprzeciwiam sie to zmiany u luka bardzo fajny pomysl zeby widoczny byl efekt brania pa bo faktycznie jesli chodzi o bosy luk byl uznawany zwyczajnei za gorsza wersje vd

  43. i jeszce jedno mo majac ta aure zywoiolow czy jakos tak bedzie ja wbijal na 1 pa jesli duzy lvl bo wiadfomo ze mo idzie w moc ale wiedze tz podczas gdy bb nawet jesli ma skore na 7 wbija ja na 3 pa ( no chyba ze jaksi orginalny bulid pod wiedze…)

  44. sky a ty masz dobzre z glowa? dr jest oslabiony mzoe nieco za ostro ale jednak dawniej w pvp byl neizniszczalny a bb to inna bajka i o tego pioruna nie placz bo to powaznie zalosne

    • Ty dziecko nie umisz czytac czy jestes slepy? Albo ciebie w szkole nic nie uczą? To napisal jgujt ja nic nie pisalem o piorunie dziecko. -,-

  45. “Wszystko co przedstawione powyżej to założenia. W tej formie Drygu będzie to programował, a gdy skończy, przejdziemy do ponownych testów”

    Zanosi się więc, że na watahę jeszcze poczekamy(obstawiam 1-2 miesiące).
    W związku z tym mam jeden pomysł:

    Wcześniej wprowadźcie te 2 lub 3 nowe zwierzaki. Ponieważ piszecie o testowaniu, to podejrzewam że zarówno animacje jak i umiejętności są już stworzone. Gracze przynajmniej będą mieli jakieś zajęcie w oczekiwaniu na update.

  46. Przeginacie z MO, to postać która bardzo dobrze sobie radzi z dmg ( jeśli dobrze zrobiona) , dodatkowo ma piękny atak grupowy na fanoli u lugusa, mega szybkie zarabianie kasy na mięsku – a zmainy jakie proponujecie to jeszcze dołożyć MO blok + leczenie i po co tyle profek 4xMO + SZPILA i pt prokoksiarskie mega szybkie.

    DR – gram dr i te leki, mycia to nawet dobra zmiana była, ale to jak nam kijek skopaliście to wola o pomste do nieba, dr pod pt itd, pograjcie sobie dr chwile i zobaczcie różnice między mo czy brb bez slota a dr co leci na niskim lvl cos solo bo nie ma slota, bije słabo, nabija debufa leczeniem – to profa wymagająca sporo od gracza a bez pt jest dramat bo nawet nie lipa, zlecka solo to męczarnia a eq takie same jak u innych i skąd na to brać 🙂

  47. Kpina haha jak niby 80lv ma możliwość zsolowania ducha zamku jak będzie miał dostęp tylko do 8 punktów sum rang a sam pet z 3 klatki wymaga 10 a gdzie 2 pet co mówiąc o 3…

  48. oh zawiodłem sie na tej watasze. Myślałem że te ograniczenia nie będą aż takie ogromne, miałem po cichu nadzieje, ze na moim rycerzu 75 będę mógł latać z ploxem i motylem. A tutaj się okazuje że na taki duet będę musiał poczekać na 105 level (!!!), a wtedy już naprawdę się nie opłaca grać z petami w ogóle

  49. Jeszcze jeden problem odnośnie MO… Może ktoś mi napisze jak jest u niego? Wydaje mi się że nieporównywalnie dużo potek w stosunku do innych profesji marnuje na instach… Nie chodzi mi już nawet o to, że w walce mana ucieka jak szalona bo to bolączka MO od zawsze. Mam level 100+ i od 50 levela gram tylko na premium, co się wiąże z codzienną dostawą kluczy i potek. Nie dość tego, ostatnio nawet dokupiłam sporo kluczy za platę, żeby nazbierać tych potek. Jeśli porównuję się znajomymi innych profesji, podobnie jak ja grającymi na premium to oni mają zdecydowanie więcej flaszek wszelkiego rodzaju w zapasie. Na przykład ja, po wielu wysiłkach mam około 500 flach z hp, 400 z maną i trochę kondy wymienianej u Horbel, a kolega barb na 120 levelu grający dokładnie tyle lat co ja ma ich po 7k z rodzaju…(a to tylko jeden z przykładów, bo sprawdzałam u kilku osób jak to z nimi jest) Skąd takie różnice ogromne? Czy Wy tez macie podobny problem? Bo ja gdybym pobiegała na wieżę częściej to zostaje zupełnie bez potków :/ Dodam też, że motyl i tak w jakimś stopniu odnawia mi hp, ale za to wspomagam go maną, co się chyba wyrównuję. Jeśli zaś zdecyduję się dać szanse aquatonowi to potki znikają z plecaka jak szalone…
    No i dodam od razu, nie chodzi mi o to, że mogę sobie potki robić, bo nie robię, ale wyżej wymieniony barb tez ich nie robi…

    • Narazie dla mo wystarczająco dużo dojdzie w przysłości. jak masz problem z maną lataj z maumerysami i chyba z obrożą i koriutualem żeby ją regenerować przy biciu słabych stworów

    • bo many nie da sie odnowic tylko ucieka jak idziesz w pt to druid daje konde i konda odnowiona w calosci po jeden walce a a mo caly czas musi uzupelniac mane

      • Ale Wy piszecie mi oczywiste oczywistości, a 10-krotnie większe zużycie potek (w skali makro)od innych profek to chyba większy problem jednak? I nie mowiłam nic, ze latam bez maremysów

        • Maguś dobrze piszę 🙂 potki uciekają jak szalone na tej profie , i załóżmy co mi z tych pierścionków jak mam lvl np 80 ? to też jest problem jednak patrząc w te stronę

          • To bardzo proste. Jak ktoś specjalnie lata za skrzynkami, to ma dziesiątki tysiące potek. Jeśli ktoś podnosi tylko gdy się o nią potknie, ma choćby dziesięć razy mniej. MO zużywa więcej, ale nie aż o tyle więcej.

  50. biegający łucznik z tarczą i sypiący piach nie dotyczy tylko seleny, ale również Htagi, chyba kazdy wie ze bez sheeda ani rusz. przydałaby się i tu jakas zmiana.

  51. DRUID JEST OD LECZENIA PROSZE ZDJAC DEBUF NA LECZENIE A JAK NIE TO INNYM POSTACIA WPROWADZIC DEBUF NA DMG SKORO SA OD DMG

      • A co, może nie potwierdzić że MO z metkiem jest “kluczem” do turniejów 3+vs3+ ? jak nie masz 2k hp na 50 lvlu to sobie możesz na niego popatrzeć…

  52. no tak nie mozna zaprzeczyc ze mo pozera mane ale mysle ze to iz 1 hitem mzoe wykosic 5 mobkow/graczy nadrabia mu a jesli juz tak bardzo to przeszkadza to moze by tak zrobic mniejsze zuzycie many a nie jakis skill grupowy bo on zapewne tz bd bral mane i wielu moskow sie zniecheci a oslabiona skora u bb tz moze nie byc tak popularna co sie = brak mocnego wzmocnienia pancerza na bosach i wgl mam nadzieje ze to tylko spekulacje i ekipa wezmei pod uwage zdanie graczy

    • norrec chyba najbardziej doświadczony bb wypowiedział się już że skóra mu wisi i można bb odebrać bo jest zbedna w celu wzmocnienia roli mo co sam zresztą przyznał. Gdybyś rzeczywiście wykazywał choć kszte zainteresowania nie wspominając o twoim marnym doświadczeniu i wiedzy o temacie bb/mo to byś stąd jużposzedł i wstydu sobie nie robił.Co do 5/5 to nie widze sensu chrzanic o przekokszeniu mo bo jest duże prawdopodobieńswo że mo jest w twoim składzie jak i wiekszosci walk po 1 i po drugiej stronie jakiś mo sie zawsze znajdzie. Mądrzy gracze nie niestety trzeba tu wymienić tego nupa Zano czy unskilled Kakaza zakładają sobie zawsze resy na mo i nie mają problemów w przeciwieśtwie do ciebie – marnego gracza który niezna sie w temacie i płacze o byle co.

      • Kogo obchodzi zdanie jakiejś jednostki (norrec).
        Poza tym nie maxuje skóry tylko po to, żeby mieć szanse w PvP 5/5.
        Już od 45lvl miałem gruboskórność na 7lvl tylko po to żeby mój pet miał szansę przeżyć. Teraz weszły resy dla petów więc ok.
        Jednak grając z konowałem np. mięsko (alpha)
        bez skóry konował nie ma szans przeżyć jeśli wszystkie ataki pójdą w niego.
        Skóra na 7 daje +38 do wszystkich resów.
        Jeśli mają coś osłabić to widzę to w ten sposób (tylko przykład)
        +32 reski magiczne
        +24 reski fizyczne

        u Mo byłoby wtedy
        +8 magiczne
        +16 fizyczne
        Razem Mo+Brb mieli by +40 do odporności fizycznych/magicznych

        A tak poza tematem.. kiedy poprawicie w opisie taranu zużycie kondycji? 7lvl taranu zabiera 38 kondycji a nie 32 jak w opisie:P

        • “Kogo obchodzi zdanie jakiejś jednostki (norrec).”. Potem już nawet nie czytałem – cokolwiek napisałeś, twoje zdanie nikogo nie powinno obchodzić.

          • Myśle że opinia bb który najwiecej przebył czasu na berlinie znaczy bardzo dużo..opinie takich osób powinny być szczególnie brane pod uwage w przeciwieństwie do twoich, szczególnie twoich…I skoro przestałeś już czytać bądź tak miły i przestań pisać bo twoje bochomazy i te zakładanie multikont na forum powoli nudzi już innych. Przyjaciół idź szukać gdzie indziej..

          • Skupiasz się tylko na tym, jak radzą sobie 100+lvl. w Beirn? Może Twój kolega już zapomniał jak to jest mieć 40-80lvl (zdecydowanie więcej jest barbarzyńców w tym przedziale). To zdanie: “skóra mu wisi i można bb odebrać bo jest zbedna” Może w berlinie nie potrzebuje skóry bo ma reski na poziomie 70-80%, więc faktycznie wtedy niewiele daje ten skill.
            A jeśli “skóra” jest zbędna to może od razu ją usunąć i dać w to miejsce jakąś inną umiejętność.
            Multikonta? Bądź poważny, a jak jesteś znudzony to polecam poczytać jakieś bajki dla dzieci, a nie opinie na forum.

  53. Bardzo chetnie rowniez bym zmienil sobie postac/profesje. Moglbym nawet zaplacic platka. Co do klatek, to nie pownno byc problemu zmienic pare cyferek tak aby kazdy mogl miec peta jaki chce. Piorun dla druida? Druid to nie dmg, nie powinno byc nic z tego. Kazdy ma jakies wady i zalety, gdzie brb dobrze koksi na bosskach, ale do pvp 5vs5 mo nie ma rownych, tak jak luk 1vs1. Sam gram druidem – 90 lvl , i chetnie bym sobie profke zmienil na takiego chociaz sh.

    • zapomnialem dodac, ze handel postaciami nadal kwitnie wiec nie lepiej wprowadzic po prostu zmiane profesji? Nikt nie bedzie wymienial sie passami, sprzedawal ani probowal okradac kogos innego, bo kazdy kto bedzie mial ochote to wyda troszke platy i bedzie sobie biegal inna profka. Wystarczyloby wprowadzic ograniczenie 1 zmiana na postac max i to wszystko

  54. Co do MO… a gdyby ksiazka podnosiła obrażenia zadawane celowi?:> tak jak sh rozbija barbie, tak vd mogłoby podnosić obrazenia mo… i macie pozamiatane z tym bufem barby

  55. Te Wasze zmiany przypominają filmowego bohatera, który rozbraja bombę 🙂
    Czarny,czy czerwony …dobra tniemy czarny

  56. Wy sie w te puste łby puknijcie robicie wszystko od d.. strony !! niema miejsc dodatkowych w klatkach a wy watahe robicie XDDDDDDDDDDDD

  57. Wy jeszcze planujecie wzmocnić MO … Każda profesja ma ciężko z ogarniętym mośkiem.Gram od 2011 i według mnie Mo był zawsze dobrą postacią w PvE i PvP. Po tych zmianach z Mo powstanie super Terminator (DMG + Skil Zwiekszający Przeżywalność) -coś tutaj jest nie w porządku.Zastanówcie się lepiej zmianami na + u druida bo to co teraz z nim jest to woła o pomstę do nieba (najbardziej znerfiona profesja w grze -zmiany w leczeniu ,wtapianiu,osach,korkach,żródle,uderzeniu)
    Określę to tak – od bohatera do zera

    • I jeszcze sprawa tych nowych petów będących alternatywą ogara będzie krzywdzące dla graczy dotychczas expiących ogara (z rożnych względów – gra solo , brak alternatywy na 30 lvl , itp)
      Dlaczego? Ponieważ np druidem,rycem chciałbym mieć zamiast mojego ogara peta dystansowego – przedtem takiej możliwości nie było i nie miałem wyboru na 30 lvl, mam 51 lvl i wbiłem ogarowi 51 -proponuje więc w upku zamiane ogara (odpłatnie lub nie) na któregoś z nowych petów . W ten sposób każda z profesji była by zadowolona i każdy posiadał by dla siebie odpowiedniego peta.

    • wiekszośc turków wygrywaja druidzi tak jak i walk na czarnym. Jesteś słaby i każdy to wie a tekst “A dane z turniejów nijak się mają do PvP” przejdzie do legendy. myślałem ze wiekszego pośmiewiska nie bedzie z ciebie ale jednak dałeś zrobić z siebie kmiota . ahahhah. o słabości mo wypowiadali sie najlepsi z topki od bb po rycó w tematach .. zresztą statystyki mówią same za siebie , ale coż do kmiota nawet liczby nie trafiaja dobrze że ludzie mają gdzieś twoje urojone opinie ale czemu sie dziwic

  58. moim zdaniem jaachuu jest sensowne jak dr mogliście tak oslabic to czemu nie barbe? jaki druid ma szanse w pvp z z koxem brb pod gryz czy tez sh jak polowa graczy ma sety a 2/3 mobow odp na korzo i ten durny debuf na lek… na dmg niech cos takiego dadza:P

  59. Zróbcie coś żeby rary spadały po równo bo siedzę na taernie 5 miesięcy i dużo czasu poświęcam no i wszystko obok mnie spada i powoli mi się odechciewa tej gry.Rozumiem że tam 5,6 rarów może spaść obok ale 15 to już lekka przesada.

  60. Zawiodlem sie na watasze myslalem ze rozwine umke na 5 i bede latal sobie z 3 petami a tu na 65lvl bede mogl miec na 4 zal troszke a jesli bym chcial kraba i np fenikska to jest to nie mozliwe i zgadzam sie macie w dupie gracZy 20-70 ( nie mam nic do graczy 70 +) a nowe rarki beda dla wysokich lvl moge sie zalozyc zreszta bossy tez pomyslcie o niszych lvl bo wszystkie zmiany wprowadzacie dla wysokich lvl (bo wy tez macie wysokie) i dbacie o sb i nie usuwajcie postu bo wam to nic nie da Pozdrawiam Was gracze taernu , mam nadzieje ze nastapiom lepsze czasy.

  61. tym buffem u MO oslabiacie sh i luka juz tlumacze dlaczego . Zeby buff dzialal potrzebny jest i brb i mo czyli juz 2 sloty aa kazdy wie ze ryc i dr sa niezbedni na kazdym bossie a zostal ostatni slot hmmm pomyslmy dla kogo no jasne dla vd bo to wspaniala profka posiadajaca ukaz no a co z sh i lukiem bedzie im duzo ciezej :/ ja jestem sh i mam sloty ale nikt na dz nie mowi dr/ryc/brb/vd i luk tylko kazdy raczej bierze vd/ryc/dr/sh/ i dmg (czesciej brb ) .

  62. a może zróbcie na mo meta takiego ze np .na grupce z trzema mobkami albo walnie 3k w jednego alebo pojda odlamki w kazdego po 1k każdy xd

  63. Nie moge sie doczekac watah uwazam, ze to bardzo dobry pomysł. Co do osłabienia skóry u brb, zawiodłem sie na Was. Mo 19lvl na turkach bez problemu skoksi 19brb.

    Tojtomek,
    Pozdrawiam cała ekipe

  64. mozecie to sobie skomentowac jak chcecie ,ale ja uwazam ,ze nic nie nalezy zmieniac w bb poniewaz bb ma najwiekszy dmg i najwiekszego zeza ze wszystki profesji ,a jak sie obnizy skorke to bb deda w 1 rundzie moim zdanie bo zanim bb trafia to chyba z 50 razy musi walnac wiec prosze o minimalna zmiana co do celnosci bb,a co do mo to jest bardzo dobra profesja mimo iz pisze sie ze dla poczatkujacy jedynie co to w mo prosze o zmienienie buffa na grp dla druzyny .w skrocie prosze o minimum zmiany celnosci u bb i o zmiane buffa u mo np.odpornosc na grp z gory dz

  65. Pomyślcie na MO sobie założycie resy i wszystko spoko a na barbe nie założysz resa. Z ulepszeniem profesji Mag Ognia w pełni się zgadzam.!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *