Nowy update, rekompensaty, atrakcje i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 182

Wreszcie widać poprawę na horyzoncie – update wraz z zabezpieczeniami i innymi usprawnieniami został wgrany. Niektóre rzeczy pewnie trzeba wyjaśnić, bo było naprawdę sporo pytań – zapraszamy! Obadajcie też kwestię rekompensat dla całych serwerów i mamy nadzieję, że będziecie się dobrze bawić. No i jest oczywiście raport z prac nad Broken Ranks!

Update v. 1.34 – ogólne zmiany w grze

Witajcie, Taernijczycy! Tak jak pisaliśmy w aktualnościach, mała ilość informacji była spowodowana tym, że nie chcieliśmy dawać zbyt wiele czasu na przygotowania osobom odpowiedzialnym za uprzykrzanie Wam przygód w świecie Taernu (ataki DDoS, linki wykradające), co na pewno rozumiecie. Zatem pierwszym i zarazem priorytetowym usprawnieniem był cały szereg zabezpieczeń. Póki co, serwery są stabilne, ale rzecz jasna cały czas monitorujemy sytuację (tak, tak – o rekompensatach jeszcze wspomnimy 😉 ).

Większość zmian wgranych podczas updatu raczej nie wymaga przedstawienia, gdyż są klarownie opisane lub są drobnymi usprawnieniami. No tak, drobnymi, acz cieszącymi wiele osób – choćby linki na forum czy tablicy Gildii, albo wyświetlanie poziomu i profesji graczy piszących na Naborze (jeśli nie mają Gildii). Wielu z Was pyta o NPC “Lombard”… Nic dziwnego, ponieważ mimo, że sam NPC istnieje już jakiś czas, to do tej pory gościł na serwerach może raz czy dwa. Niemniej jednak nie jest nowym wynalazkiem, a jedynie zyskał dodatkowe funkcjonalności. W standardowym asortymencie znajdują się składniki większych flasz zręczności, a teraz dodaliśmy jeszcze składniki, służące do wytworzenia większych flasz HP oraz mocy. To nie wszystko, bo miłym dodatkiem będzie zapewne możliwość zaopatrzenia się u niego w niektóre części, niezbędne do przyzwania Seleny. NPC prowadzący lombard nie jest zbyt wymagający, więc przyjmuje zarówno platynę, jak i złoto oraz dukaty, których to wielu z Was ma w bród. Ceny są jakie są, ale powiem, że… somsiad płakał jak sprzedawał 😉 Lombard oczywiście podróżuje po wielu krainach, więc nieczęsto ma chwilę, aby wpaść na nasze ziemie. Niemniej jednak postaramy się związać go jakąś umową i co jakiś czas zaprosimy w ramach eventu lub dodatku do innego wydarzenia.

Jeśli nagromadziło Wam się sporo dukatów, to możecie je wykorzystać do podbicia psycho expa z popularnych zleceń – “Grzybobrania” (15 dukatów = 20 psycho expa dodatkowo) i “Eterycznej Lampy” (30 dukatów = 40 psycho expa dodatkowo). A no właśnie… Lampa! Pewnie niejednokrotnie coś się poknociło i lampa wychodziła nieudana. Wiadomo – smutek, smuteczek. Część osób nie zrozumiała o co chodzi, albo to my niedostatecznie to wyjaśniliśmy (po co drążyć temat 😉 ). Po prostu: jeśli zlecenie zakończyło się niepowodzeniem, to mając dukaty możecie przystąpić do kolejnej próby (a co, Verstein bywa łaskawy).

Z ciekawszych zmian w nowej wersji, warto wspomnieć o konwerterze expa na psycho expa dla graczy ze 140-tym levelem. Póki co, jest to opcja wyłącznie eventowa, ale być może ograniczy niezadowolenie choćby podczas wydarzeń grupkowych (mimo że same grupki z szansą na drop cieszyły się dość dużym zainteresowaniem). Jak to działa? Podczas trwania eventu grupkowego (poinformujemy czy będzie to obejmowało dany event) drużyny mobów będą miały specjalny parametr określający, czy będą dawać psycho exp. Warunkiem jest tu oczywiście 140-ty level (ilość expa nie ma znaczenia – pod uwagę brany jest sam poziom). Górna granica psycho doświadczenia z grupki oraz dzielnik mający konwertować exp, jaki miałoby się dostać z zabicia drużyny, na psycho exp trzeba jeszcze odpowiednio dostosować (niebawem odbędą się testy narzędzia). Mamy jednak nadzieję, że taka opcja spodoba się naszym koksom 😉

Pozostałe zmiany i fixy (również te, dotyczące serwera HC) są raczej jasne, a przynajmniej mamy taką nadzieję 😉 Zapraszamy do zapoznania się z całą listą zmian w zakładce Aktualności w grze.

Rekompensaty

Wszystkim nam od jakiegoś czasu doskwierały częste ataki DDoS czy inne przykre sytuacje, choćby z linkami. Obecnie, po wgraniu nowych zabezpieczeń Dryga, wszystko wygląda dość stabilnie. Mimo wszystko, jeśli macie proste, słownikowe hasło, to warto je zmienić na jakieś mniej typowe. Prawie wszystkie zwroty ekwipunku osób, które kliknęły w szkodliwy link i zgłosiły się na support, zostały zrealizowane. Mamy nadzieję, że niebawem postępowanie sądowe ruszy pełną parą – to jednak niestety nie jest zależne od nas. Przejdźmy jednak do bardziej globalnych rekompensat 😉

  • 7 dni konta premium (przedłużenie aktywnego lub dodanie premki),
  • HH (exp x3):

24.08.2019 od godz. 18:00 do godz. 21:00
25.08.2019 od godz. 18:00 do godz. 21:00
26.08.2019 od godz. 18:00 do godz. 21:00

  • Zwiększony psycho exp (x2):

17.08.2019 od godz. 18:00 do godz. 22:00
18.08.2019 od godz. 18:00 do godz. 22:00

  • Nieco podkręcony resp platynowych skrzyń od 21.08.2019 (godz.23:59) do 23.08.2019 (godz. 23:59)

Nie będziecie musieli wybierać czy expić przedmioty czy siebie 😉 No i może to dobry moment na obadanie asortymentu w lombardzie? Co myślicie? Termin niebawem zostanie podany.

Forum

Tak jak pisaliśmy, sami wyłączyliśmy forum. Czeka je kilka usprawnień i prac aktualizacyjnych. Niestety jest to system zewnętrzny, więc mimo to upraszamy o ostrożność, jeśli chodzi o klikanie w linki. Zapewne na dniach forum znowu ruszy. Korzystając z okazji, będzie oczywiście czas na wpisywanie propozycji ewentualnych zmian, jeśli jakieś ostatnimi czasy coś wpadły Wam do głowy. Napiszemy co jest możliwe, a co nie i wspólnie dojdziemy do jakichś wniosków. Zachęcamy do zgłaszania własnych sugestii 😉

Raport z prac nad Broken Ranks

Grafika:

  • zakończony koncept pierwszej lokacji do prologu + rozpoczęcie prac nad modelowaniem,
  • kilka ostatnich mniejszych krain,
  • lokacja pod walkę do lokacji duszków zamku,
  • instancja Herszta,
  • modele lempo,

  • konwersja ostatnich modeli sprzętu dla kobiety,
  • ozdobne NPC-e do karczmy ;),
  • modele kotów,
  • kilka nowych NPC-ów do nowego prologu.

Zamykanie grup lokacji (wszystkie finalne ustawienia do gry: particle, mapowanie i respawn, wszelkie animacje, chmury, woda, NPC-e wraz z tekstami i ruchem, scenerie walki, przejścia itp.:

  • skończone miasto Trentis,
  • bagna z pająkami,
  • 50% wioski rybackiej.

Questy:

  • 70% wdrożona nowa wersja Krwawych Zalotów,
  • konspekt i 30% nowej wersji Pajęcze sprawy,
  • wdrożony grywalny prototyp nowego prologu.

Animacje:

  • Lugus,
  • Małpy,
  • nowa animacja biegania dla NPC-ów,
  • 6 nowych sytuacyjnych animacji dla NPC-ów,
  • poprawki do animacji zwierząt na mapie.

Programowanie / Inne:

  • wdrażanie ekwipunku do walki dla kobiet (60%),
  • optymalizacja / testy / usprawnianie narzędzi do gry.

31 thoughts on “Nowy update, rekompensaty, atrakcje i Broken Ranks – Obecnie pracujemy nad… Cz. 182

  1. O Trentis skończone 😀 😀 😀 😀 😀 Gratulacje 😀 Z 10 miechów, jak nie lepiej znim się męczyliście XD Rekompensat dla mnie bardzo fajne (Już lece na mięsko hehe) A premka bardzo się przyda 😀 (Kiedy dacie??? :P)
    Powodzonka w sądzie

    A co do forum. Może zrobicie własne? Nwm jak to dokladni wygląda, ale może kupicie kod i go przerobicie lekko? Tylko jak przrobicie? A właśnie tak, że dodacie dział “regulaminy” no i zauktalizujecie listę dotyczącą ekipy 😛

  2. ABC napisał, że Trentis robili 10 miechów. Obstawiam przejście z zadupia z 5 domkami na zadupie z 15 domkami 🙂

  3. no i bardzo ładny blog gratulacje 😉 wyszło słonko poburzy ;P bardzo dobry pomysł z rozdzieleniem expa i psycho no i psycho wieksza dla 140 , miło zaskoczony jestem pozdrawiam … 3d obstawiam na lipiec 2020 😉

  4. Gratulacje z uporaniem się z tymi DDoS-ami ! Szkoda że w trakcie nie daliście żadnego info, wiele osób to zirytowało, lecz te spore rekompensaty wynagradzają to wszystko.
    Konwerter – bardzo miłe zaskoczenie, jestem ciekaw jak to wyjdzie w praniu. Co do tego zwiększania psycho za dukaty: moim zdaniem zbyt mało zdobywamy dukatów ze zleceń lub dropów, żeby to robić. To jest fajne jak ma się zapas, ale na admirała ledwo starcza z tych dziennych ( na pierwszą obręcz). Poza tym na dłuższą metę bardziej opłaca się tego adka bić niż topić dukaty w tych zleceniach. Zaskoczyło mnie również naprawienie lampy, ten pomysł jest mega dobry 😀
    Prace przy 3D postępują, a nawet zbliżają powoli ku końcowi, warto pomyśleć nad promowaniem tego. Graczy coraz mniej, serwery się łączą a źródełko wysycha 😀

  5. Poprawcie info o Lombardzie, miał i ma nadal składniki na wf wiedzy, nie tylko zręki. Grzybobranie i lampa to Daily Questy, nie zlecenia. Tak poza tym spoko, ciekaw jestem jak bardzo namiesza w cenach Lombard, dukaty niemalże od razu zdrożały o 50%. Dobrze że poprawiacie błędy. Zastanawiam się też co będzie z absurdalnymi pomysłami na forum, ale wierzę że dacie radę. Szkoda tylko że przez 2 lata nikt nie chciał mi pomóc uporządkować kilku zakładek. Pozdrawiam

  6. Dobrze że poradziliście sobie z ddos’ami, super rekompensata szkoda tylko że hh jest trzy dni pod rząd a nie rozłożone w czasie. A co do 3D czeka z niecierpliwością a widzę że wygląda to coraz lepiej

  7. Pomyślcie może w przyszłości, gdy będą jakieś rekompensaty, żeby każdy mógł sobie indywidualnie uruchamiać zwiększony exp; psychoexp itp. – np. dajmy na to do tygodnia-dwóch po wyznaczonym terminie – wtedy gdy ktoś będzie miał czas sobie uruchomi – oczywiście nie można łączyć z innymi eventami. Rozumiem, że kierujecie się dobrem większości graczy, ale grają tu także ludzie, którzy w weekendy pracują, mają imprezy, wyjeżdżają itp. i praktycznie za każdą rekompensatą nic z tego nie dostają…

    • Polać tu. Zgodzę się z tobą w całej rozciągliwości. Sam skorzystam tylko z jednego dnia HH bo w kolejnych dniach prace mam :/

  8. Wszystko ładnie,pięknie i to ma być rekompensata za te wszystkie niedogodności z tytułu Ddos-ów, śmiech na sali jak zwykle po najniższej lini oporu. Nie pozdrawiam

  9. Wpis wpisem… Dobre rekompensaty na za DDOSy, to się ceni.
    Ale poza tym, ostatnio do wielu dotarło info o wygaśnięciu wsparcia dla wtyczkek flash w przeglądarkach – jak sobie z tym poradzicie ?

  10. Można liczyć,że ten resp skrzynek będzie dostosowany do liczebności serwerów? nie chciałbym ale znów na serwerze Tolnor przypadała jedna skrzynka na 2-3 ludzi na mapie. 😉

  11. Witam,

    Zgodnie z tym co Pisaliście w blogu zgłaszam swoje propozycje i proszę, żebyście się ustosunkowali do nich jak najbardziej poważnie:
    1. Jako, że forum jest teraz zamknięte nie mam pod ręką jego regulaminu, lecz mając dobrą pamięć myślę, że szło to tak(jest to napisane bardzo prostym językiem, ale sens jest zachowany): “kierując się dobrem społeczno-gospodarczym użytkowników forum moderator/administrator forum może zrobić co tylko chce”. Propozycja jest taka, aby usunąć tego typu punkty z regulaminu forum. Nie wczytywałem się ostatnio w regulamin gry, ale jeśli istnieją w regulaminie samej gry tego typu punkty to również moją propozycją jest usunięcie tego typu punktów. Motywuję to tym, że użytkownik robiąc cokolwiek boi się wychylać z szeregu, cokolwiek robić, pisać, działać, szczególnie jeśli czytał i zna regulamin, bo wie, że może zostać dozgonnie zbanowany bo takie jest widzi mi się Administracji. Moją propozycją jest, aby wszelkie możliwe wykroczenia(nawet te co się w głowie nikomu nie mieszczą) były zapisane w regulaminie i dopasowane do nich kary. Jeśli 1 osoba by zrobiła coś, co by było w regulaminie nie przewidziane, regulamin byłby aktualizowany i co najważniejsze działała by zasada “prawo nie działa wstecz” – te osoby, które złamałyby nowo dodany punkt regulaminu przed jego dodaniem nie mogłyby zostać ukarane.
    2. Dużo większa swoboda w dziale “Karczma”: Tutaj sprawa jest prosta i krótka. Dokładnie nie wkleję tu teraz podpisu z działu “Karczma” z wiadomego powodu, lecz jak nie wszyscy niestety wiedzą(szczególnie Szymdaro) jest to dział forum do rozmów wszelakich. Chodzi o to, aby w tym dziale forum była dużo większa wolność w tym, jak rozwijają się tematy. Nie raz i nie dwadzieścia jakiś dobrze zapowiadający się temat został zamknięty przez wyżej wspomnianego moderatora. Moim zdaniem w “Karczmie” sam Twórca tematu w jakiś 98% przypadków powinien sam decydować kiedy temat zamknąć. 2% pozostawiam na tematy, które były poruszane kilka tygodni temu i są jeszcze na 1 karcie forum i je doskonale widać(szukajka w forum.taern jest naprawdę kiepska i jak moderator wypisuje: “było, zamykam”. a temat był, ale poruszony 1-2-5 lat temu to aż mnie krew zalewa, bo nie idzie tego znaleźć nawet, więc otwarcie nowego tematu to bardzo dobry pomysł).

    Na tę chwilę tyle, jeśli zobaczę że Administracja odpowie na moje propozycje to zapewne zacznę myśleć nad kolejnymi.
    Pozdrawiam.

    • 2. Szkoda tylko, że w tematach ambitniejszych,gdzie ktoś się chcę czegoś dowiedzieć, bądź coś zaproponować to od razu się sypią komentarze typu “nie płacz” zamiast dokładne wytłumaczenie dlaczego dana osoba się myli,podanie jakichś argumentów,a potem dziwota, że wszędzie “pisz na temat”

  12. Nie mogę zrozumieć jednego – chcecie raz na zawsze mieć spokój z narzekaniem graczy na godziny eventów ze zwiększonym expem czy psycho – przecież to banalnie proste. Zróbcie 2 dodatkowe rodzaje zwoi jedne z expem drugie z psychoexpem. Zwoje będą zablokowane w handlu, będą działały na wszystkie alty. W ramach rekompensat dajecie każdemu po zwoju i każdy odpali sobie wtedy, kiedy będzie miał wolny czas.

  13. Zaraz będą 2 tygodnie bez forum, niezłe to “chwilowo”. Będziemy czekać do 2025 aż targowisko zrobicie ? 🙂 (sami do targowiska nawiązaliście wchodząc na forum.taern, zero przyzwoitości…)

  14. czy jak wyjdzie 3d bedzie jakeis rozwiazanie co do skalowania mapy? osoby ktore posiadaja np monitory ultrawide 21:9 beda mieli poprostu mape na caly ekran czy czarne pasy po bokach?…

    • I personally would like a way to actually play using pets rather players early game, what was entirely lacking in Taern was the actual usages of all pets. You either had a donor pet, guild pet or usually no pet at all because if you out leveled them, they served no purpose after that. So if we start level 1-3 with a pet it’d make more sense.

Leave a Reply to BCA Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *