Obecnie pracujemy nad… cz. 100

garthmog_miniW tym numerze snujemy się po rejonach zlotu, HC i Broken Ranks. Mamy pewne szalone pomysły na rozbudowanie części kulturalnej zlotu, ale to od Waszego zainteresowania zależy, czy się na to zdecydujemy. Wczoraj odbyło się zebranie dotyczące serwera HC, na którym zastanawialiśmy się, jak uczynić tam życie na wyższych poziomach bardziej znośnym. No i dalej cała naprzód z wersją 3d. Tym razem prezentujemy Garthmoga w trzecim wymiarze i pełnej krasie oraz uzupełniamy FAQ o nowe zagadnienia. Zapraszamy.

TaernCon 2016

Przypominamy o dacie zlotu – 2 lipca, Wrocław, Stary Klasztor. Zastanawiając się nad dodaniem jakiejś nowej atrakcji pomyśleliśmy o tych wszyskich parach, które poznały się na szlakach Haligardu i Alarilu. Zaciekawiło nas, czy osoby, których sympatie lub drugie połówki zostały spotkane Taernie chciałyby dołączyć do nas na scenie i zabawić się w taernijski czar par. Polegałoby to np. na sprawdzeniu, jak nawzajem znacie swoje ulubione bossy, czempy, lokacje i inne rzeczy związane z grą. Byliby wśród Was chętni do takiej zabawy? Piszcie w komentarzach albo na [email protected]

Oprócz tego będą stałe punkty programu: cosplay (tablet i pet Nazgulica do wygrania!), quiz, rysowanie moba, 100 pytań do. Jeśli coś jeszcze wymyślimy, pochwalimy się na blogu. Do zobaczenia w lipcu!

Serwer HC

Wspominaliśmy ostatnio na blogu o potrzebie zmian na serwerze HC. Specyfika najtrudniejszych bossów i krainek w grze jest taka, że bardzo trudno jest ukończyć walki bez śmierci (często wielu śmierci) w drużynie. Niekiedy to wręcz niemożliwe . A przecież na serwerze HC każdy zgon to kilka poziomów niżej oraz strata przedmiotów. Do tego dochodzi tutaj odmienny system losowania trafienia, przy którym znacznie ciężej mieć celny atak na niskim % niż na normalnym serwerze. Gracz prawie zawsze ma niski procent szansy na trafienie najtrudniejszych bossów, więc w warunkach HC celne atakowanie jest prawie niemożliwe.

W związku z planowanymi zmianami na naszym TS odbyło się spotkanie z aktywnymi graczami serwera HC. Rozmowy odbyły się w bardzo pozytywnej atmosferze, skupialiśmy się głównie na sytuacji PvE w krainkach dla wysokich poziomów. Padły różne propozycje poprawienia sytuacji. Niektóre z nich zostały odrzucone na wstępie z przyczyn technicznych, inne nie wpisywały się w ramy specyfiki serwera HC (zbyt dużo by ułatwiły).

Propozycje możliwe do zrealizowania, które zostały na naszej liście, to:

  1. Modyfikacja wybranych bossów.
  2. Likwidacja fioletowego pola.
  3. Zniesienie agresywności lotnych czempów/bossów.
  4. Ulepszenia – zwiększenie szansy na zachowanie przedmiotu.
  5. Poziomy psycho – zwiększenie szansy na zachowanie przedmiotu.
  6. Wyłączenie petów z PvP.
  7. Czasowy zwój “łagodniejszej śmierci”.
  8. Usunięcie/zmniejszenie szansy na krytyk ze strony mobów.
  9. Ewentualnie: mniejsze straty przy śmierci, szczególnie przy poziomach 100+.

Na pierwszy ogień bierzemy punkt z modyfikacją bossów. Przygotowania trwają, na dniach ruszą pierwsze testy na s0, które pokażą nam, czy obrany kierunek zmian jest słuszny.

Pierwsi testerzy zmian HC zostali już przyjęci. Jeśli ktoś jeszcze z doświadczonych graczy HC jest chętny do pomocy w pracach nad zmianami HC, to zapraszamy do kontaktu (zgłoszenia najlepiej kierować na priv na forum do Desacred ).

smok_garth

Taern: Broken Ranks FAQ – nowe pytania, nowe odpowiedzi

Wspomnieliście o usuwaniu niektórych questów z istniejącej wersji gry. Które i dlaczego?

Będzie to kilka questów, które powstały jako pierwsze, kiedy Torgerd dopiero się uczył. Są dość słabo zaprojektowane i odzwierciedlają to, jak niewiele było dostępnych opcji we “wczesnym Taernie”. Wiele etapów polega na wracaniu w to samo miejsce, są przegadane i nie jesteśmy z nich dumni.

Jednocześnie zapewniamy, że nic nie będziemy gmerać przy głównej nici fabularnej, a jej kontynuacja oczywiście jest planowana i będzie zrealizowana.

Dlaczego, zamiast kombinować z nowymi serwerami, nie zrobicie w ustawieniach graficznych przełącznika, który będzie zmieniał 2d na 3d i odwrotnie?

Teoretycznie byłoby to możliwe, bo po stronie serwera nie ma wielkich zmian. Większość pracy musieliśmy włożyć w zrobienie nowego klienta. Takie rozwiązanie jednak mocno skomplikowałoby strukturę kodu po stronie serwera (co prowadzi do dużo większej ilości bugów), a w przyszłości znacznie spowolniło wprowadzanie jakichkolwiek nowości. Musielibyśmy wszystko robić podwójnie – dla wersji 2d i 3d.

Czy w wersji 3D zmieni się ilość pobieranych przez grę danych?

Gra w wersji przeglądarkowej będzie trochę cięższa niż obecnie. Na dzisiaj stawiamy, że ok 30%. Czyli przy wgrywaniu nowych scenerii pod walkę, modeli postaci w wacle/mapie zużyjemy ok 30% transferu więcej. Natomiast transfer używany do komunikacji z serwerem gry (po wczytaniu grafiki w wersji www / w wersji klienckiej) pozostanie na takim samym poziomie. Czyli używając klienta transfer ograniczony będzie do minimum, a przy wersji WWW nieznacznie wzrośnie.

Czy Taern: Broken Ranks będzie działał na Windows XP?

Tak będzie.

Czy Taern: Broken Ranks będzie działał na Linuxie?

Tak będzie, ale tylko w wersji przeglądarkowej. Dedykowanego klienta dla Linuxa nie będzie.

Czy po wprowadzeniu Taern: Broken Ranks zmieni się sposób logowania do gry?

Będziemy logować się za pomocą tych samych kont, co w tej chwili.

Czy planujecie swoją obecność na Steamie?

Tak, chcielibyśmy pojawić się również na steamie.

W jakis sposób planujecie zorganizować wczesne testy Taern: Broken Ranks?

W pierwszej kolejności rozpoczniemy testy w gronie inżynierów. Gdy wyeliminujemy najbardziej oczywiste błędy, zaczniemy zapraszać do gry również naszych graczy. W pierwszej kolejności testerów, którzy wykazali się na wcześniejszych testach wersji 2d. Na koniec przeprowadzimy większe testy, na które zaprosimy również chętnych graczy, którzy nie byli wcześniej testerami.

W jakiej technologii / na jakim silniku powstaje Taern: Broken Ranks?

Technologia: Adobe AIR / Adobe Flash
Silnik: Away3d + Starling + Feathers

55 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 100

  1. Zgłaszam się do tej ostatniej fazy testów 😉 Nie mogę się doczekać wersji 3d, po Wiedźminie 3 Krew i Wino nie będzie w co grać. Akurat miejsce na Taerna 🙂

  2. Widzę, że po pół roku odkąd został przedstawiony garthmog to dzisiaj już mamy w połowie go namalowanego, gratki i oby dalsze takie postępy to 3d wyjdzie przed 2030 🙂

    • Garthmog jest już zrobiony w całości, inaczej by go nie publikowali a te “kratki” dają jasno do zrozumienia że to model 3d a nie concept-art 🙂 Bez spin obiecali na 2016 to im wierzę bo czemu nie? Taern to nie jest ogromna gra pokroju Wiedźmina którą trzeba dopracowywać kilka lat w kilkaset osób, owszem to spora (i świetna) gra, ale wymaga mniej pracy niż jakikolwiek tytuł AAA.
      Pozdrawiam 🙂

          • Oradus a Ty jak zwykle za ekipą, która się ociąga i ociąga od 2-3ch lat, ileż można już na to patrzeć…

          • Gdzie pisałem że jestem za ekipą?
            Dobrze wiem że się ociągają(i trochę wiątpię o 3D w tym roku)
            ale bez przesady że Garthmoga pół roku robili

          • Oradus to zobacz sobie kiedy przedstawiali model garthmoga a teraz co dali w połowie namalowanego… Model dawali 22 grudnia a teraz mamy?…

          • Bardzo ograniczony jesteś w swoim myśleniu, to że Garthmoga dają dopiero teraz nie znaczy że dopiero teraz go zrobili 😉 Zachęcam do przeczytania poprzedniego wpisu o postępach 3d.

          • Skoro tyle juz zrobili to dlaczego maja tak malo do pokazania i blogi sa ubogie? Nie zastanawia Cie to?

          • Abc to że pokazują jeden-dwa zdj modeli 3D to nie znaczy że nic nie robią.
            Po prostu nie chcą wszystkiego pokazaćoc razu.

          • Skoro nie chca pokazywac to po co jest ten blog? Nie poruszam juz kwestii ze nie bedzie juz upka do 3d bo to staram sie zrozumiec ale jak co 2 tygodnie mam czytac tekst typu bo tak moge skrocic te blogi “3d jest robione” to jak mam to rozumiec? Do tego jest napisane ze blog relacjonuje na biezaco prace to tez nasuwa sie wniosek ze garthmoga robili pol roku…

      • No gra wymaga mniej pracy od takiego wiedźmina i ma odpowiednio mniej pracowników. A 3d nie będzie na pewno w 2016, potwierdzone info od adminów, a tak przynajmniej mówił BatmamTaern na YouTube.

        • Milo ze admini o tym już nie ogłaszają… jak zwykle wszystko po cichu tak jak epiki v2 i inne rzeczy a jak spytamy czemu nie ma to pewnie dostaniemy odpowiedz “ale jakie 3d”, podobnie juz bylo z panelem do zasiadania… Niestety ekipo tak czy siak beda hejty na was bo obiecujecie zlote gory i jestescie na tyle leniwi ze nigdy nie dajecie rady!

          • epiki v2,targowisko,poprawa wyglądu postaci-trzymanie broni,wygląd babek,podkasy ofc,grupowa arena,nowe bufy i lokacje w gildiach,reforma pvp i statusów,ulepszenia w plecaku,nadanie sensu sojuszom gildijnym,przemiana wojen-tak żeby to miało sens a nie gra o pietruszkę,gildyjne pety z klatek 4 i 5.nowe budynki w gildiach,naprawa pigmentowania przedmiotów,poprawa petów które okazały się kompletnymi niewypałami:amorek np….było o to setki próśb ale nie… trzeba było odmalować wieże-czy ktoś zakładał jakikolwiek temat na forum że właśnie przemalunku wieży domaga się jakaś większa grupa osób???

  3. poprostu niechce wam sie bawic w 2d i tyle nowy silnik i kliencik zalatwia sprawe 😀 pamietacie ze tylu graczy pozyskaliscie na 2d ? i tak tylko zapytam utniecie kilka questow a cos w zamian ??

    • Po co rozwijać starą wersję, jeśli nowa ma niewiele większe wymagania sprzętowe? W zamian dostaniemy szybsze update’y, mniej bugów i błędów i inne usprawnienia bo jak w kodzie jest porządek to o wiele łatwiej go ogarnąć. Wersja 3d to ta sama gra co 2d, tyle że “z nową paczką tekstur” jak np. darmowe DLC do Skyrima gdzie dodali tekstury wysokiej rozdzielczości 🙂

      • jak do tej pory obliczenia byly po stronie serwera a teraz beda wykorzystywac bebechy twojego kalkulatora wiec jest chyba jakas roznica czy tylko ja mam takie wraznie ? mniej bugow … rozbawiles mnie

        • jakie obliczenia – to co było po stronie serwera dalej będzie bo musi – to nie przeniesienie obliczeń na klienta a zamiana ilości danych do pobrania na obliczenia po stronie klienta – jeśli adobe nie spapra kolejnych wersji flasha/air to nie ma się czego bać, a jeśli spaprają i będzie znaczny wzrost wymagań dla flasha – to problem będzie dotyczył równierz starej wersji na nowym flashu.

    • moze sam usiadz za sterami i zrob to szybciej…….moze i beda mieli poslizg trudno…ale staraja sie aby zadowolic kazdego w jakims stopniu…..milego

      • starają się starają i nigdy im nie wychodzi… przypadek?raczej brak talentu,marne wykształcenie,lenistwo i polska bylejakość.

      • hahaha na zlocie,pewnie hersztowi dodadzą wąsy i większą pałę w rękach żeby pokazać że totalnie nic nie robią XD
        żal żal żal

        • sebas z tego co widze ty ciagle mialczysz jak ci to zle i nie dobrze….przerzuc sie moze napacmana i bedziesz szczesliwy……a mowia ze to kobiety marudza…przebijasz spora liczbe maruderow na tej grze…..wiecej optymizmu…..i zanim zaczniesz krytykowac poczekaj najpierw na zlot i krytykuj po zlocie…..a jak nie masz nic madrzejszego do powiedzenia na temat gry to poprostu zamilcz…..

          • postaraj się bardziej bo drygu ci nie wypłaci obiecanych 10 platyn za adwokatowanie mu XD

  4. Witam.
    Tak w skrocie :
    Pisze to z perspektywy hlvla.
    Uwazam ze sytuacja na Dunebie jest dobra jesli chodzi o pt na bossy , lapanie czempow , robienie dq. Przynajmniej niema przeludnienia ,walki o czempy, klotni kto ma byc w pt na danego bosa/czempa itp.
    Nawiazujac do bossa Lugus to codziennie o przyblizonej godzinie idzie kilka pt na niego. Jedynymi osobami ktore moga narzekac to sa no-lify ktorzy by chcieli z bossa na bossa skakac i zawsze mniec slota. Jak nie ma slota to warto peta expic , zawsze sie przyda 🙂

    Pzdr

    ( wybaczcie brak pol znakow )

  5. Ja bym proponował jeszcze żebyście zrobili coś z instą modliszki zeby mozna bylo w jakis sposob kontrolowac wchodzenie na wyższe poziomy instancji bo czasami chodzi sie godzine i jest sie dalej na 1 poziomie

    • taa i co jeszcze epika dla każdego? Tak jest ciekawiej – jedna taka instancja z losowością – jak już to raczej więcej różnych losowych poziomów żeby nie było powtarzalności w kółko tego samego.

  6. Na drugi raz, dajcie info o samym zlocie, bo jak widać, ludzi interesuje konkretnie grywalność w 3d i obrazki z gry, niż zlot, o którym napisaliście tak mało, że samo zachęca do przewinięcia w dół.
    Mieszane wpisy zwykle tak wypadają, że komentarze są do jednej części, a druga pozostaje bez echa 🙂
    A tak nagłówek ZLOT 2016 i wiadomo o co chodzi, zainteresuje bardziej 😀

  7. za opóźnienia dadzą wam 2h HH żeby było spoko powodzonka panowie/panie ja tam nie czekam na 3d bo robię mięsko i brak animacji skraca mi czas produkcji także czytam bloga tylko i wyłącznie żeby się pośmiać z pracy administracji i z waszego płaczu

          • Lordziu i po co ta zgryźliwość? też byłoby mi przykro, gdybym miała gorsze eq i umiejętności niż najgorszy sh na serwie:) pozdrawiam cię bardzo serdecznie:)

          • umiejętności w tej grze? No fakt klikanie kratek i oznaczanie potworka takie skillowe… nie zapomnijmy jeszcze o “bardzo trudnym” klikaniu Zakup platynę, oraz tworzenie “buildów” pod jedna z 2 -3 statystyk 😉

            Śmieszy mnie takie gadanie o umiejetnościach w tej grze, gdzie jedyne co trzeba to umieć liczyć i nie zasnąć przy walce 🙂

    • nie kupowałam platyny misiu:) co do skillowości jednakże muszę ci przyznać rację:P
      w sumie szachy to nie są 😀

  8. no i super w końcu info o technologii klienta a nie tylko domysły – i od razu wiadomo czego się spodziewać w kwestii spełnienia wymogów. 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *