Obecnie pracujemy nad… cz. 60

wyspa_koncept_icon

Praca wre. W poprzednim wpisie przedstawiliśmy założenia naszego planu na najbliższy upek i wszystko jest na warsztacie. Inżynierowie łamią sobie głowy nad łucznikiem (gdyby nie naradzali się na TSie, pewnie łamaliby sobie też kości), HM wziął się za dodawanie questów do Ep2, Torg dalej jedzie z dialogami, powstają pierwsze koncepty nowych krainek. Beron zaginął pod Kaliningradem. Zapraszamy do lektury.

Epizod 2

Udało się napisać 5 pierwszych questów. Po redakcji Kiddy, scenariusz trafił na warsztat Heavena i jest dodawany do gry. Historia obejmuje ciąg dalszy ruchu oporu, tylko akcja przenosi się do Alarilu, do obozowiska pod Latarnią Morską. Potem gracz trafi jeszcze do wielu miejsc, ale gdzie i jak – nie będziemy teraz zdradzać. Poniżej na grafice zobaczycie jedno z tych tajemniczych miejsc 🙂

wyspa_koncept_blogwyspa_koncept1

Łucznik

Odbyły się wyczerpujące testy Łucznika. Zostało zaangażowanych ponad dwudziestu testerów, którzy sprawdzali profesję w PvP, PvE i w walce z wszystkimi bossami. Testowaliśmy działanie dwóch rozwiązań: zmniejszające rozrzut obrażeń z precyzyjnego strzału, oraz drugie – podnoszące rolę łucznika jako debufera. Dzięki swojemu zaangażowaniu i świeżemu spojrzeniu na łucznika, testerzy przedstawili nowe propozycje jego modyfikacji, które obecnie szerzej analizujemy.

Pety

Po wstępnym przebraniu punktów dotyczących zmian w petach, zdecydowanie odrzuciliśmy pomysł przyzywania peta w walce i dowolnego przydzielania statystyk. Cała reszta jest jeszcze przedmiotem burzliwych debat. Ewentualne resy są pilnie przeliczane, ponieważ jest ryzyko, że pochopnie dodane rozwaliłyby system walki. Jesteśmy za to bardzo na tak, jeśli chodzi o możliwość wytresowania peta pod konkretny styl gry. Nasz zwierzak będzie mógł być agresywny lub defensywny. Nie będzie można tego przełączać w walce. Na 100% zrobimy porządek z tym krwawieniem. Na razie nic więcej nie możemy napisać, ponieważ wszystko jest na wczesnym etapie ustaleń. Dodajmy, że te rozważania dotyczą najbliższego upka. Wybieramy bardzo uważnie niewielką ilość zmian, aby być w stanie wprowadzić je w przewidywalnym czasie. Nie zakończy to jednak tematu reformowania petów.

Wieża

Jakiś czas temu dokonaliśmy odświeżenia wyglądu starej, dobrej Wieży Centralnej, zamieszkanej przez znane i lubiane Ghadiry, Babadki i inne Gregoriusy. Nie ruszamy niczego, co dotyczy gameplayu. Ilość mobów oraz szybkość robienia całej wieży pozostanie bez zmian. Aktualizacja ma charakter wyłącznie estetyczny. W końcu wielkiej trójcy alarilskich bossów należy się odrobina luksusu. Wszystkie zmiany grafik starych lokacji mają na celu ujednolicenie skali. Jest to konieczne do dalszych modyfikacji silnika graficznego. Wiemy, że kochacie te podmalowanki 😀

 scr2_mini

Ace Fair 2014 czyli Taern w Korei

Jak przystało na asów, znaleźliśmy się na liście 15 polskich firm zaproszonych do Korei (tej najedzonej) na targi Ace Fair 2014. Jedziemy podbijać Azję i prezentować Taern w tamtym zakątku planety. Azjatycka publiczność pozna nową odsłonę Taerna, nad którą teraz pracuje pół zespołu. Za dwa tygodnie zdamy krótką relację z targów i uchylimy rąbka tajemnicy, czym dokładnie jest ta „nowa odsłona” 🙂

logo_korea

72 thoughts on “Obecnie pracujemy nad… cz. 60

    • co do petow to najwazniejsze wywalili a najgorsze rozwijaja (oprocz trybow peta) najgorsze czyli pancerze i kilka petow w teamie no,no,no ale wkoncu za to bedzie plata leciec wiec …. CO ZA PROBLEM!

  1. Nie gram już z półtora roku, a wy tymi jakże “obfitymi” wpisami na blogu wcale nie zachęcacie do powrotu, oby tak dalej. 🙂
    Czekam na konkrety.

  2. eh, wieża, ostatni bastion starego taerna..

    Przy petach przypilnujcie żeby dało się nimi jakoś zarządzać na poziomie gildi, czyli głownie karmienie i możliwość odsyłania poza klatki i będzie dobrze.

    Co do luka to ciekaw jestem, nowych rozwiązań, które pozwolą mu rywalizować z vd który teraz posiada fantastyczna książkę i nieśmiertelnym shedem. Trzeba będzie konkretnych argumetow żeby ruszyć kogoś z tej pary, to już łatwiej się będzie chyba wkręcić na miejsce ryca lub barby. Może uchylicie rąbka tajemnicy i rzucicie swoje propozycje pod luźną dyskusje na forum? Na pewno by to lukowi nie zaszkodziło, a możne by się jeszcze coś ciekawego urodziło

          • 2 bossy. A dlaczego MO sie nie sprawdza na Gnawku Mamucie Straży kowala Kowalu Jeti Jaku ?
            Dlaczego smuga ma wymganą siłe a karapaks mocy nie ? Dlaczego nie ma psycho broni dla magicznych typu batagur ?

          • 1.Od kiedy to mo sie na mamucie nie sprawdza? Ostatnio na 2 mo biliśmy i padł bardzo szybko… Mo się sprawdza, ale trzeba umieć nim grać.
            2.Smuga wymaga siły, ponieważ tarcze nie były tworzone dla magów, ale dla rycerzy, więc rycerz żeby założyć RZECZ, KTÓRA JEST STWORZONA DLA NIEGO musiałby rozwijać moc? Brak sensu!
            3.Widocznie stwierdzono, że takie cos jest zbędne, albo po prostu przeoczono tą rzecz.

          • No to sie nabiliscie tych bossów. Hoho. A gdzie widzisz sens zeby magiczni dawali w siłe ?Ja nie widze żadnego. To jest – 40 statów i czego tylko magiczni maja być pokrzywdzeni ? To czego nie zrobią wkoncu psycho broni dla magicznych ?

          • Ubawiłem się. Karapaks i moc wymagana? To byś się sam chronił, bo ryce by z młotami biegali. Dość, że dajemy 160 w wiedzę to jeszcze w moc 😀 Gdy nie było Aqua i Konstruktów to biegali ryce w exuvium i nie marudzili.
            MO nie daje rady? Gdzie i jaki MO? Na kowala idź na 2 ryce i jeden chroni dru a drugi MO i sprawa załatwiona, brb też tam pod ochro stoi.
            A propos broni dla magicznych to do wspomnianej smugi zakładasz “Ból” i do boju.

    • Mam nadzieję, że wziąłeś pod uwagę jak sobie mo radzi w innych aspektach gry np. turniejach grupowych, gdzie zadaje 90% obrażeń, a barba jest na szarym końcu? Może w końcu osłabią meteor…

        • oslabia meteor? to co Mo bedzie robił na turnieju? padał na 2 strzały rycerza w 1 rundzie? 🙂 to że Ty jestes stalowym czołgiem nie znaczy ze inne postacie także 😀

  3. Eq dla peta to slaby pomysl, zrobienie go zajeloby z rok tak samo jak te cale operacje agresywne defensywne. Kazdy i tak bralby agresywnego i narzekal ze sie leni. oslabicie krwaw bo mialem papuga brac.

        • Rownie dobrze motyl psuje oski druidowi a nietoperz zakazenie. Ale jakbym chcial to moglbym spokojnie brac papuga bez obaw ze cos sie w krwawieniu zmieni na gorsze?

          • Konia z rzędem temu, kto grając druidem bierze jako peta motyla :P, jak i powo w expieniu nietoperza, peta na 20-ty lvl…. Gryzka barby i pety, które ją zastępowały swoim kiepskim gryzieniem, to duży problem, zwłaszcza dotyczy to postaci 90 plus i 100 plus, gdzie to gryzienie już ma konkretną wartość.

            Co do łuka, to brawo, sporo czasu zajęło, aby problem łuka jako odstającego od innych postaci debuffujących, debuffera został potraktowany poważnie. Mam nadzieję, że zostanie wybrane sensowne rozwiązanie.

            Wnoszę jeszcze o postawienie w zielonej npc, który będzie przenosił np. za imperiały – jako ukłon dla ludzi grających bez gildii. To naprawdę potrzebne.

            Pozdrawiam.

          • Wiesz teraz to by sie opłacało skoro motyl dostanie reski wali wiecej od innych petow z 1 klatki i do tego oski i trucie wbija 😀

  4. Świetnie ,że łuk bedzie udoskonalony, moim pomysłem byłoby aby umiejętność ‘Twoja Stara’ była zależna od zręczności a nie od wiedzy. Tak jak kiedyś zostało to zrobione z podpaleniem MO którego celność teraz zależy od wiedzy. Troche to denerwuje jak na ichim daje 5pa w starą aby weszła na 49% 🙂

  5. Weźcie się lepiej za procenty w grze, przecież jak Azjaci je zobaczą to je wyśmieją i pomyślą że Polacy nie umieją matematyki.

    Zamiast zajmować się takimi pierdołami jak “łucznik”, który i tak jest koksem, może niech lepiej Administracja gry typu Drygu, Torgerd lub inna wysoce postawiona osoba zajrzy na Serwer 5 i przyjrzy się pracy “administratora”, który totalnie nic nie robi na tym serwerze, a Wy mu jeszcze za to płacicie.

    Pozdrawiam i życzę więcej rozsądku.

    • Azjaci (skąd te stereotypy?) raczej znają ograniczenia generatorów pseudolosowych i wyśmiewać, to mogą co najwyżej ignorantów.

  6. Zostawcie luka w spokoju..moze wpierw zrobcie ankiete wsrod ludzi czy komus nie pasuje terazniejszy lucznik a nie pozniej bedzie placz…oslabicie precyzyjny strzal to tresera juz wogole nie bedzie mozna zrobic lucznikiem bo lvl 80+ ledwo robi 3 klatke z kaplanami,nie mowiac juz o klatkach 5. Luk bedzie skazany na expienie w grupie bo solo nie da rady zrobic nawet duchow

  7. co do łucznika mysle ze koniecznoscia jest ustalenie Dmg precyzji no i co z tym idzie wyrzucenie zmyslow dodanie debufa najlepiej magicznego zadawajacego obrazenia cos jak hak u vd

  8. Miałam nadzieję, że wejdzie reforma petów pod względem decydowania w co chcemy dać statystyki u petów :/
    Oby tylko te “style gry” petów był dobre. Liczę, że możliwość dokupenia klatek wejdzie, ale by ceny nie były zbyt z kosmosu.

    • Taa:D kiedy ja specjalnie G rozbudowywuje i musze papuga wziac bo nie ma klatek to juz do innej nie pojde i nie kupie slota na smoka-,-

    • Rozdawanie pkt statystyk nie jest potrzebne. Jestem “petolubem” i lubię testować zwierzątka w walce. Jedyne co dla mnie ważne to inteligencja petów (brak defa=100% hit) i niewielkie reski wraz z lvl-em (kolejny dobry pomysł:)
      Wg mnie mogłoby być tak, że: każdy wbity lvl peta to +1pkt do reskow. Gracz wybierałby czy chce dać petowi reski fizyczne
      (sieczne/obuchowe/kłute 1/1/1) magiczne 0/0/0/0pkt lub
      odwrotnie zimno/ogień/energia/uroki 1/1/1/1, a fizyczne 0/0/0
      Taka zmiana raczej nie spowoduje “rozwalenia systemu walki” i nie spowoduje tego, że krab przestanie być potrzebny właśnie dla resków.
      Tylko nie kombinować z jakimś eq dla petów, bo ten pomysł jest rażący dla graczy cierpliwie wbijających lvle swoim pupilom.
      Pet ma stawać się silniejszy/odporniejszy expiąc, a nie z eq (dla bogatych leniwych koxów:P)

  9. zostawcie wyostrzone to dzięki nim łucznik ma taką celność przy debufowaniu(strateg,lodowa,zatruta)jednak z mamuską miłobyłoby cos zrobic poniewaz wbić ją vd/dr/mo to jest jakis żart na 3 pa nieraz mam 15% …

    • pozatym uśrednienie dmg z precka to tak jakbyscie dali 60%na zabicie uk u vd łk to zawsze była postac losowa z tym preckiem i mi sie całkiem przyjemnie w ten sposub gra 😀

  10. A ja dalej swoje. ZARZĄDZENIE GILDIA. Nie ma jak wyrzucic peta gracza, ktory nie placi skladek. Nie wiadomo kto zużywa bufy z gildii. Nie ma narzedzia do automatycznego liczenia surek.
    A wy o jakims łuku i jego wyimaiginowanych problemach.

    • A do tego dodałabym widoczność on line na liście graczy w gildii bo nie każdego można mieć w znajomych, mnie tego brakuje od zawsze. Niektórzy milczą, a są, a czasem kanclerz powinien widzieć kto jest…
      W temacie zmian, jak ktoś napisał powyżej popatrzcie na MO, ale nie tego powyżej 85 lev gdzie już jest w miarę, tylko na średniaków, takich po 60, a do 80, jest bardzo kiepsko

  11. “Testowaliśmy działanie dwóch rozwiązań: zmniejszające rozrzut obrażeń z precyzyjnego strzału”. Moim zdaniem nie powinno być czegoś co daje % do ataku dystansowego i % szans na podwójne obrażenia. “Wyostrzone zmysły” owszem, powinny podnosić celność ataków dystansowych, ale drugą stroną buffa powinno być zwiększanie obrażeń kłutych o określoną wartość % co każdy lvl umiejętności.

  12. Kurde wszystkie pozostałości po przeszłości chcecie wytępcić. Podróż po jaskiniach, wieży to jakby podróż w czasie, ostatnie co pozostało po starych (w przypadku alaril lepszej) mapkach… -_-

  13. Pytanie odnośnie petów recepturowych – czy planowana (i jaka jeżeli już) jest zmiana u najczęściej występującego aquatona? Nie ma co ukrywać – pet potencjał ma, ale na chwilę obecną jest okrutnie niedorobiony w porównaniu do aquaery – pet ledwo trafia na wieży z dotkliwego lub taranu, ponadto dmg u niego nie istnieje… Bufer powiadacie? Aquaera ogłusza i niszczy pancerz, do tego (jeden z najlepszych bufów) ryk oraz front – To jest bufowanie… a przy tym wszystkim ma solidne dmg. Oba pety tak samo trudno zrobić i są tak samo kosztowne. Były już wątki na forum odnośnie aquatona, ale nic konkretnego nie odpowiedziano, więc zapytam może tu – czy zmieni się dmg i tego peta?

  14. Co do petów: dwie strategie – agresywna i defensywna moim zdaniem się nie sprawdzą. Ustawimy agresję, pet coś poora, po czym padnie bo nie będzie miał defa; damy defensywną – będzie stał i nic nie zrobi (a penie i tak coś oberwie :P). Dobrze by było wprowadzić powiedzmy dwie gotowe strategie walki, które gracz sam sobie ustawia i ew. może je przestawiać w trakcie walki (już bez zmiany ‘kropek’).
    Podpisuję się pod Kemkiem jeżeli chodzi o gildie (A ja dalej swoje. ZARZĄDZENIE GILDIA. Nie ma jak wyrzucic peta gracza, ktory nie placi skladek. Nie wiadomo kto zużywa bufy z gildii. Nie ma narzedzia do automatycznego liczenia surek.)

    Dodałbym do tego również możliwość blokowania przez kanclerza/startegów pozostałym graczom możliwość pobierania buffów, zwojów (coś podobnego jak przy randze potrzebnej by kupić peta).

  15. bdb pomysły bardzo lubie tę gre i grałem w taern od 2012 r i jak widze wychodzi gra na lepsze szkoda tylko że nie grałem cały czas od 2012 r teraz gram od nowa od 2014 r od niedawna 😀

  16. z łucznikiem jest jeden problem, ludzie grajacy ta profesja nie potrafia nia grac, poza paroma wyjatkami ktore wymiataja, szczegolnie drazniace sa postacie (wiekszosc) ktore nie wychodza poza piaskowanie, co jest cholernie irytujace, za to te ktore umia grac lukiem wymiataja, ot durnota piaskowa.

    • Jeśli chodzi o losowe i jaske to niestety tak tam jest, doświadczony mo czy nawet barb tak tam nawalają, że nawet nie opłaca się dawać co innego niż tylko piach, bo się im służy. Problem z łucznikiem pojawia się natomiast na htadze i w beirn gdzie jest prawie w ogóle nie brany (są jakieś wypadki ale to bardzo i bardzo rzadkie). Powinno być jak dotychczas, że jest obojętne z kim idziemy a nie wykluczanie całkowicie danej profesji.

        • Na czujkach się nie sprawdza,ale na kontruktach jak najbardziej. Do tego nie zauważyłem by tam go nie chcieli w ogóle brać a tym bardziej jak nawet sam tworzy ekipe to ludzie chcą z nim iść, nie tak jak z łukiem na htage czy bossy w beirn.

  17. Hmmm tworzycie nowe krainy a może by się tak zastanowić nad rozbudowaniem istniejących??? W przedsionku jest brama można tam jakąś inste zrobić, brama w górach koldów też by mogła otwierać inste do krainy Dipter i innych latających stworów. Rozbudować jaskinie by szły przez las orków do masywu. Dać możliwość expienia każdego peta na tresurze codziennie. Pod posterunkiem i nad są 2 przejścia wolne, tam też możnaby jakieś krainy dorobić. Pomysł z petami na taktyke jak najbardziej się przyda.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *